Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
bilic wrote: ↑09/02/2023 22:58
Doduše, oscilacije okretnog momenta mogu se djelomično izravnati energijom nagomilanom u teškom zamašnjaku, ali to nije dovoljno za jednakomjeran rad četverotaktnog motora pri nižem broju okreta. Jednostavnim konstrukcijskim zahvatima ne mogu se postići zadovoljavajuća izravnanja masa pri pravocrtnom gibanju klipa jednocilindričnog motora.
Da bi motor relativno mirno radio, potrebna su najmanje dva cilindra, tako da radni takt dolazi na svaki okret motora. Kod dvocilindričnog motora je izravnanje masa znatno bolje nego kod jednocilindričnog, ali i dalje je okretni moment vrlo nejednakomjeran u donjem području okreta.
, Stoga većina motora u suvremenim automobilima ima najmanje četiri cilindra, tako da radni takt dolazi na svaku polovicu okreta koljenastog vratila. Ovisno o položaju cilindara, razlikujemo redne motore, V-motore i bokser motore, ukratko boksere. Kod boksera su cilindri raspoređeni u istoj ravnini na obim stranama koljenastog vratila.
Okretni moment i izravnavanje masa
Kod četverocilindričnog rednog motora su radni taktovi vremenski jednakomjerno razdijeljeni, što je osnova za jednakomjerno, mirno okretanje.
To je tacno ali to samo znaci da motor ima manje vibracija sa cetiri cililindra sto nema veze sa obrtnim momentom ,cetvoro cikilndricni motor sa sto konja nema sanse protiv dvocilincnog sa sto konja upravo zbog boljeg obrtnog momenta. To je valjda opstepoznato.
gdje to piše .
Nije dvotaktni motor u pitanju nego četverotaktni .
Motor sa dva cilindra u odnosu na motor iste zapremine sa četiri cilindra ima prednost u pokretnoj masi klipa i zato može razviti veći okretni moment na nižim okretajima.
Normalno je da na motoru sa više cilindara imamo ravnomjerniji razvoj i momenta i snage.
Ali je činjenica da četverocilindraš ima totalno drukčiju krivulju momenta i snage u odnosu na dvocilindraša.
Nisam vozio nijedan ni drugi, ali po priči kolega koji jesu, dvocilindraš je mnogo zahvalniji za voziti, iako sporiji, manje ga moraš vrtiti i lakše ga je voziti. Zato mi ga i preporučuju.
Četverocilindraš je odličan ali ga moraš vrtiti i traži više rada mjenjačem.
Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
To je tacno ali to samo znaci da motor ima manje vibracija sa cetiri cililindra sto nema veze sa obrtnim momentom ,cetvoro cikilndricni motor sa sto konja nema sanse protiv dvocilincnog sa sto konja upravo zbog boljeg obrtnog momenta. To je valjda opstepoznato.
gdje to piše .
Nije dvotaktni motor u pitanju nego četverotaktni .
Cetverotaktni naravno ali dva cilindra uvijek ima bolji obrtni momenat od cetiri cilindra. Kad iz kruznog toka motor sa dva cilindra povuce nema te nigdje sa cetiri upravo zbog boljeg obrtnog momenta i u nizim obrtajima dok recimo na pravcu motor ga sa cetiri cilindra stigne i prodje jer ima vise konja e sad zavisi sta hoces ako vozis puno krivine u brdima bolje dva cikindra ,cetiri je bolji na stazi gdje je velika sirina i ne pada broj obrtaja ispod 7000 , najbitnije je na kojim obrtajima motor dostize maksimalan obrtni momenat. BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
SAID5 wrote: ↑10/02/2023 09:11
Sve što ste napisali je tačno - u teoriji.
Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
EFD22 wrote: ↑09/02/2023 23:49
Nije tako jednostavno.
Motor sa dva cilindra u odnosu na motor iste zapremine sa četiri cilindra ima prednost u pokretnoj masi klipa i zato može razviti veći okretni moment na nižim okretajima.
Normalno je da na motoru sa više cilindara imamo ravnomjerniji razvoj i momenta i snage.
Ali je činjenica da četverocilindraš ima totalno drukčiju krivulju momenta i snage u odnosu na dvocilindraša.
Nisam vozio nijedan ni drugi, ali po priči kolega koji jesu, dvocilindraš je mnogo zahvalniji za voziti, iako sporiji, manje ga moraš vrtiti i lakše ga je voziti. Zato mi ga i preporučuju.
Četverocilindraš je odličan ali ga moraš vrtiti i traži više rada mjenjačem.
To je tacno samo sto stariji dvocilindrasi sa vecom kubikazom nisu za pocetnike upravo zbog tog obrtnog momenta su opasni, zna da proklize kad das gas ili blokira zadnji tocak kad ga pustis pogotovo po kisi, novi imaju elektronike koja te osigurava.
SAID5 wrote: ↑10/02/2023 09:11
Sve što ste napisali je tačno - u teoriji.
Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
sigurno.
Šta je bolje imati za normalnu (ili pocetnicku) vožnju, duke 890 ili cb650r?
Dangubic wrote: ↑11/02/2023 11:11
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
sigurno.
Šta je bolje imati za normalnu (ili pocetnicku) vožnju, duke 890 ili cb650r?
Dangubic wrote: ↑10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Dje ces porediti 1200gs sa R1 i koje brže. . Nije bitno dali je to brdo, staza ili krugovi…
R1 je napravljen za brzine nije bitno gdje.
Vi ovdje zaboravaljate da redni 4-klipasi se lakše vrte. RPM su tu instantno i dolaze do te magicne cifre obrtnog momenta.
Ti V-twin imaju veci obrtni moment. Ali dok dodje do njega, četvoro klipaš je dobro izmako. Govorim naravno u slicnoj snazi i kubikazi..
ovo iz licnog iskustva….
Dangubic wrote: ↑10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Last edited by Dangubic on 03/03/2023 21:17, edited 1 time in total.
Dangubic wrote: ↑10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Dje ces porediti 1200gs sa R1 i koje brže. . Nije bitno dali je to brdo, staza ili krugovi…
R1 je napravljen za brzine nije bitno gdje.
Vi ovdje zaboravaljate da redni 4-klipasi se lakše vrte. RPM su tu instantno i dolaze do te magicne cifre obrtnog momenta.
Ti V-twin imaju veci obrtni moment. Ali dok dodje do njega, četvoro klipaš je dobro izmako. Govorim naravno u slicnoj snazi i kubikazi..
ovo iz licnog iskustva….
Naravno da je bitno i cesto se trkao sa njima R1 ili bilo koji cetverocilindras te ispali ko iz rakete nakon 7000 obrtaja ali tesko je te obrtaje voziti na uskom krivudavom putu ,prodjem u krivini gs sa vanjske strane i bolji sam vozac od tih momaka ali on kad dadne gas ode i na 2000 obrtaja e sad ako je dug pravac i ja nacekam 7000 obrtaja onda ja stizem ali ispod tih obrtaja te dere ili dok presaltas opet on ode.R1 je gazda gdje imas sirine 15 metara kao na stazi i nikad ne padas ispod tih 7000 obrtaja a na uskom putu krivudavom putu nemas nista od te snage.V tvin uvijek ima dobar obrtni momenat i na 2000 obrtaja tj nema veze sa koliko obrtaja izadje iz krivine kad da gas odma ode dok R1 tek preko 7000.
Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
deda_jr wrote: ↑03/04/2023 07:45
Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.
deda_jr wrote: ↑03/04/2023 07:45
Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.
Koja honda? Jel kod Seje (Odisej)
Razmišljam i o opciji kombija, ali malo mi problem kako da je učvrstim.
Shadow Spirit 750... Privatno od momka uzeo, ali jeste on krajem 2021 kupio kod njih.. Uzeo sebi novi tourer, pa mu ova višak...
Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.
Koja honda? Jel kod Seje (Odisej)
Razmišljam i o opciji kombija, ali malo mi problem kako da je učvrstim.
Shadow Spirit 750... Privatno od momka uzeo, ali jeste on krajem 2021 kupio kod njih.. Uzeo sebi novi tourer, pa mu ova višak...
Ja sam svoj dovukao u kombiju do sarajeva iz jednog mjesta u Doboj istoku. 190Kg tezak. Skinuli retrovizore i vizir iako nije moralo. Uvukli ga u kombi, i onda ga majstor vozac utegao spanerima na xy mjesta. bukvalno nije maknuo nigdje cijelim putem. a vozilo se nekih 100-120 kilometara puta. i nije se stedilo.
Utegao ga za tockove naprijed i nazad, viljuske, crash barove, zadnje nosace amortizera. ma mrdnulo se nije.
tako da ne brini, samo nadji kakav kombi da ima mjesta za spanere i po gasu.
deda_jr wrote: ↑09/04/2023 10:09
Tako će i biti.. Sutra ujutro odoh po nju
Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
deda_jr wrote: ↑09/04/2023 10:09
Tako će i biti.. Sutra ujutro odoh po nju
Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
deda_jr wrote: ↑10/04/2023 16:33
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
I sliku na forum
Joj nisam stavljao sljke sa raĉunara prije, nemam pojma kako to uraditi (stidim se )
Ali evo sa pika..
Honda Shadow 750 (8 300 KM) https://olx.ba/artikal/52562411