Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Podforum za motocikliste...
Post Reply
User avatar
bilic
Posts: 1165
Joined: 25/07/2012 22:33

#1251 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by bilic »

Dangubic wrote: 09/02/2023 23:06
bilic wrote: 09/02/2023 22:58
Doduše, oscilacije okretnog momenta mogu se djelomično izravnati energijom nagomilanom u teškom zamašnjaku, ali to nije dovoljno za jednakomjeran rad četverotaktnog motora pri nižem broju okreta. Jednostavnim konstrukcijskim zahvatima ne mogu se postići zadovoljavajuća izravnanja masa pri pravocrtnom gibanju klipa jednocilindričnog motora.

Da bi motor relativno mirno radio, potrebna su najmanje dva cilindra, tako da radni takt dolazi na svaki okret motora. Kod dvocilindričnog motora je izravnanje masa znatno bolje nego kod jednocilindričnog,
ali i dalje je okretni moment vrlo nejednakomjeran u donjem području okreta.
,
Stoga većina motora u suvremenim automobilima ima najmanje četiri cilindra, tako da radni takt dolazi na svaku polovicu okreta koljenastog vratila. Ovisno o položaju cilindara, razlikujemo redne motore, V-motore i bokser motore, ukratko boksere. Kod boksera su cilindri raspoređeni u istoj ravnini na obim stranama koljenastog vratila.

Okretni moment i izravnavanje masa :D
Kod četverocilindričnog rednog motora su radni taktovi vremenski jednakomjerno razdijeljeni, što je osnova za jednakomjerno, mirno okretanje.
To je tacno ali to samo znaci da motor ima manje vibracija sa cetiri cililindra sto nema veze sa obrtnim momentom ,cetvoro cikilndricni motor sa sto konja nema sanse protiv dvocilincnog sa sto konja upravo zbog boljeg obrtnog momenta. To je valjda opstepoznato.
:thumbup: gdje to piše .
Nije dvotaktni motor u pitanju nego četverotaktni . :thumbup:
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10573
Joined: 10/03/2022 22:16

#1252 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by ZoomZoomKiwi »

Nije tako jednostavno.

Motor sa dva cilindra u odnosu na motor iste zapremine sa četiri cilindra ima prednost u pokretnoj masi klipa i zato može razviti veći okretni moment na nižim okretajima.

Normalno je da na motoru sa više cilindara imamo ravnomjerniji razvoj i momenta i snage.

Ali je činjenica da četverocilindraš ima totalno drukčiju krivulju momenta i snage u odnosu na dvocilindraša.

Nisam vozio nijedan ni drugi, ali po priči kolega koji jesu, dvocilindraš je mnogo zahvalniji za voziti, iako sporiji, manje ga moraš vrtiti i lakše ga je voziti. Zato mi ga i preporučuju.

Četverocilindraš je odličan ali ga moraš vrtiti i traži više rada mjenjačem.
User avatar
SAID5
Posts: 595
Joined: 11/06/2011 23:29
Contact:

#1253 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by SAID5 »

Sve što ste napisali je tačno - u teoriji.

Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1254 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

bilic wrote: 09/02/2023 23:29
Dangubic wrote: 09/02/2023 23:06

To je tacno ali to samo znaci da motor ima manje vibracija sa cetiri cililindra sto nema veze sa obrtnim momentom ,cetvoro cikilndricni motor sa sto konja nema sanse protiv dvocilincnog sa sto konja upravo zbog boljeg obrtnog momenta. To je valjda opstepoznato.
:thumbup: gdje to piše .
Nije dvotaktni motor u pitanju nego četverotaktni . :thumbup:
Cetverotaktni naravno ali dva cilindra uvijek ima bolji obrtni momenat od cetiri cilindra. Kad iz kruznog toka motor sa dva cilindra povuce nema te nigdje sa cetiri upravo zbog boljeg obrtnog momenta i u nizim obrtajima dok recimo na pravcu motor ga sa cetiri cilindra stigne i prodje jer ima vise konja e sad zavisi sta hoces ako vozis puno krivine u brdima bolje dva cikindra ,cetiri je bolji na stazi gdje je velika sirina i ne pada broj obrtaja ispod 7000 , najbitnije je na kojim obrtajima motor dostize maksimalan obrtni momenat. BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1255 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

SAID5 wrote: 10/02/2023 09:11 Sve što ste napisali je tačno - u teoriji.

Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu 🙂 Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1256 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

EFD22 wrote: 09/02/2023 23:49 Nije tako jednostavno.

Motor sa dva cilindra u odnosu na motor iste zapremine sa četiri cilindra ima prednost u pokretnoj masi klipa i zato može razviti veći okretni moment na nižim okretajima.

Normalno je da na motoru sa više cilindara imamo ravnomjerniji razvoj i momenta i snage.

Ali je činjenica da četverocilindraš ima totalno drukčiju krivulju momenta i snage u odnosu na dvocilindraša.

Nisam vozio nijedan ni drugi, ali po priči kolega koji jesu, dvocilindraš je mnogo zahvalniji za voziti, iako sporiji, manje ga moraš vrtiti i lakše ga je voziti. Zato mi ga i preporučuju.

Četverocilindraš je odličan ali ga moraš vrtiti i traži više rada mjenjačem.
To je tacno samo sto stariji dvocilindrasi sa vecom kubikazom nisu za pocetnike upravo zbog tog obrtnog momenta su opasni, zna da proklize kad das gas ili blokira zadnji tocak kad ga pustis pogotovo po kisi, novi imaju elektronike koja te osigurava.
User avatar
SAID5
Posts: 595
Joined: 11/06/2011 23:29
Contact:

#1257 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by SAID5 »

Dangubic wrote: 11/02/2023 11:11
SAID5 wrote: 10/02/2023 09:11 Sve što ste napisali je tačno - u teoriji.

Imate živčanih motora i sa dva i sa četri cilindra, a ima i japanaca sa hiljadu kubika i 4 cilindra koje možeš čitav dan voziti u jednoj brzini, a ista mašina u sportaku nema šta da radi bez šaltanja svake sekunde.
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu 🙂 Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
sigurno.

Šta je bolje imati za normalnu (ili pocetnicku) vožnju, duke 890 ili cb650r?

Toliko o teoriji.
User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10573
Joined: 10/03/2022 22:16

#1258 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by ZoomZoomKiwi »

Triumph Trident i Yamaha XSR700 :mrgreen:
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1259 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

SAID5 wrote: 11/02/2023 23:01
Dangubic wrote: 11/02/2023 11:11
Nije u teoriji nego upravo u praksi, imam tri motora 1 cilindar ,3 i 4 a i dva sam imao prije.( kupicu u proljece i dva za Bosne) 1 i 2 cilindra za Bosne a 3 i 4 za Zapadnu Evropu 🙂 Veca zapremina cilindra ima uvjek bolji obrtni momenat. 1 cilindar za krosa i 4 za stazu.
sigurno.

Šta je bolje imati za normalnu (ili pocetnicku) vožnju, duke 890 ili cb650r?

Toliko o teoriji.
Cb650r to i pisem cijelo vrijeme ??
User avatar
B6Redhell
Posts: 5911
Joined: 25/12/2010 04:56

#1261 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by B6Redhell »

Dangubic wrote: 10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Dje ces porediti 1200gs sa R1 i koje brže. . Nije bitno dali je to brdo, staza ili krugovi…
R1 je napravljen za brzine nije bitno gdje.


Vi ovdje zaboravaljate da redni 4-klipasi se lakše vrte. RPM su tu instantno i dolaze do te magicne cifre obrtnog momenta.
Ti V-twin imaju veci obrtni moment. Ali dok dodje do njega, četvoro klipaš je dobro izmako. Govorim naravno u slicnoj snazi i kubikazi..
ovo iz licnog iskustva….
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1262 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

B6Redhell wrote: 03/03/2023 20:43
Dangubic wrote: 10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Last edited by Dangubic on 03/03/2023 21:17, edited 1 time in total.
Dangubic
Posts: 796
Joined: 01/12/2019 15:11

#1263 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by Dangubic »

B6Redhell wrote: 03/03/2023 20:43
Dangubic wrote: 10/02/2023 19:41
BMW 1200 Gs dostize maksimalan obrtni momenat na 6000 obrtaja od 120nm i ima 107 konja dok Yamaha R1 dostize maksimalan obrtni momenat na 10500 obrtaja od 107nm i ima 170 konja koji motor je brzi u brdima ?
Dje ces porediti 1200gs sa R1 i koje brže. . Nije bitno dali je to brdo, staza ili krugovi…
R1 je napravljen za brzine nije bitno gdje.


Vi ovdje zaboravaljate da redni 4-klipasi se lakše vrte. RPM su tu instantno i dolaze do te magicne cifre obrtnog momenta.
Ti V-twin imaju veci obrtni moment. Ali dok dodje do njega, četvoro klipaš je dobro izmako. Govorim naravno u slicnoj snazi i kubikazi..
ovo iz licnog iskustva….
Naravno da je bitno i cesto se trkao sa njima R1 ili bilo koji cetverocilindras te ispali ko iz rakete nakon 7000 obrtaja ali tesko je te obrtaje voziti na uskom krivudavom putu ,prodjem u krivini gs sa vanjske strane i bolji sam vozac od tih momaka ali on kad dadne gas ode i na 2000 obrtaja e sad ako je dug pravac i ja nacekam 7000 obrtaja onda ja stizem ali ispod tih obrtaja te dere ili dok presaltas opet on ode.R1 je gazda gdje imas sirine 15 metara kao na stazi i nikad ne padas ispod tih 7000 obrtaja a na uskom putu krivudavom putu nemas nista od te snage.V tvin uvijek ima dobar obrtni momenat i na 2000 obrtaja tj nema veze sa koliko obrtaja izadje iz krivine kad da gas odma ode dok R1 tek preko 7000.
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1264 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
r_faruk
Posts: 4686
Joined: 20/01/2003 00:00

#1265 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by r_faruk »

deda_jr wrote: 03/04/2023 07:45 Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.

Koja honda? Jel kod Seje (Odisej) :)
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1266 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

r_faruk wrote: 05/04/2023 20:30
deda_jr wrote: 03/04/2023 07:45 Ima li neko kontakt za nekoga ko radi šlepu za motor? Uzeo sam Hondicu u Tuzli, pa bih da je prebacim za Sarajevo.
Izdavanje probnih tablica (prema zakonu) može potrajati do 14 dana, pa mi se ne da čekati toliko..
Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.

Koja honda? Jel kod Seje (Odisej) :)
Razmišljam i o opciji kombija, ali malo mi problem kako da je učvrstim.
Shadow Spirit 750... Privatno od momka uzeo, ali jeste on krajem 2021 kupio kod njih.. Uzeo sebi novi tourer, pa mu ova višak...
r_faruk
Posts: 4686
Joined: 20/01/2003 00:00

#1267 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by r_faruk »

Ucvrstis spanerima... nece se pomjeriti ;)
Mada, koliko je hladno, mozes i i te tablice sacekati :D
zdruzdjo
Posts: 5211
Joined: 16/08/2009 00:27

#1268 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by zdruzdjo »

deda_jr wrote: 05/04/2023 23:27
r_faruk wrote: 05/04/2023 20:30

Ja nisam nasao nikoga kada sam dovlacio motor (takodjer iz Tuzle). Na kraju sam posudio kombi od prijatelja. Jedino da iznajmis kombi ili prikolicu i odes po motor.

Koja honda? Jel kod Seje (Odisej) :)
Razmišljam i o opciji kombija, ali malo mi problem kako da je učvrstim.
Shadow Spirit 750... Privatno od momka uzeo, ali jeste on krajem 2021 kupio kod njih.. Uzeo sebi novi tourer, pa mu ova višak...

Ja sam svoj dovukao u kombiju do sarajeva iz jednog mjesta u Doboj istoku. 190Kg tezak. Skinuli retrovizore i vizir iako nije moralo. Uvukli ga u kombi, i onda ga majstor vozac utegao spanerima na xy mjesta. bukvalno nije maknuo nigdje cijelim putem. a vozilo se nekih 100-120 kilometara puta. i nije se stedilo.
Utegao ga za tockove naprijed i nazad, viljuske, crash barove, zadnje nosace amortizera. ma mrdnulo se nije.
tako da ne brini, samo nadji kakav kombi da ima mjesta za spanere i po gasu.
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1269 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

Tako će i biti.. Sutra ujutro odoh po nju :thumbup:
zdruzdjo
Posts: 5211
Joined: 16/08/2009 00:27

#1270 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by zdruzdjo »

deda_jr wrote: 09/04/2023 10:09 Tako će i biti.. Sutra ujutro odoh po nju :thumbup:
Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1271 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

zdruzdjo wrote: 09/04/2023 11:37
deda_jr wrote: 09/04/2023 10:09 Tako će i biti.. Sutra ujutro odoh po nju :thumbup:
Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
r_faruk
Posts: 4686
Joined: 20/01/2003 00:00

#1272 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by r_faruk »

deda_jr wrote: 10/04/2023 16:33
zdruzdjo wrote: 09/04/2023 11:37

Sretno, i samo spanera dosta.
Utegni ga i provjeri prije nego krenes. Ovaj moj ima iskustva sa tim. Kad smo ga utovarili kaze "e pusti ti sad mene". Ma stego ga, mogli smo driftati sa kombijem ne bi motor maknuo.
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
I sliku na forum ;)
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1273 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

r_faruk wrote: 10/04/2023 18:30
deda_jr wrote: 10/04/2023 16:33
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
I sliku na forum ;)
Joj nisam stavljao sljke sa raĉunara prije, nemam pojma kako to uraditi (stidim se :run: )
Ali evo sa pika..
Honda Shadow 750 (8 300 KM)
https://olx.ba/artikal/52562411
zdruzdjo
Posts: 5211
Joined: 16/08/2009 00:27

#1274 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by zdruzdjo »

deda_jr wrote: 10/04/2023 16:33
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
Kakvo ba ljepse vrijeme? Jel te sramota napisati to?
Hoces slike iz decembra sa auto-puta? 😆😆😆

Upakujes se u kožnu jaknu, dobre pantole i rukavice i sve iznad 5 stepeni kad je suho je super.

Btw bas lijepa masina. Puno kilometara zelim.
deda_jr
Posts: 235
Joined: 10/11/2011 13:32

#1275 Re: Sta kupit', vozat' .... kol'ko para se istegnut' i valajl' cemu?

Post by deda_jr »

zdruzdjo wrote: 10/04/2023 19:51
deda_jr wrote: 10/04/2023 16:33
Stigla, sve ok.. Sada još registracija i dočekati ljepše vrijeme..
Kakvo ba ljepse vrijeme? Jel te sramota napisati to?
Hoces slike iz decembra sa auto-puta? 😆😆😆

Upakujes se u kožnu jaknu, dobre pantole i rukavice i sve iznad 5 stepeni kad je suho je super.

Btw bas lijepa masina. Puno kilometara zelim.
Obzirom da od iskustva imam 15 časova auto škole, nije :D Dogodine ću već da se crvenim..

Hvala :thumbup:
Post Reply