Sta je demokratski odgovor?

Rasprave o filozofskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
apsidejzi
Posts: 8077
Joined: 25/05/2013 23:49

#1 Sta je demokratski odgovor?

Post by apsidejzi »

Vezano za ovaj pokusaj drzavnog udara u TUrskoj, zelim da otvorim "filozofsku" temu o demokratskom odgovoru prema ustanicima. Sta bi bio realan odgovor prema ljudima koji ti pokusaju uraditi drzavni udar? Treba li ih ubiti po kratkom postupku? Treba li im suditi? KOja je kazna prikladna?

U Turskoj su uhapsili i smjenili preko 2.000 sudija, uhapsili vrhovne generale, neki su pogjedli u Grcku i trazili azil...

Ja licno mislim da je drzavni udar najveca glupost i zapravo pokazivanje slabosti jer je zadnji korak kojeg mozes uciniti. Ujedno je i odraz primitivnog mentaliteta. U Britaniji su ljudi glasali za izlazak iz EU i pobjedili za 1%. Dakle vecina na jedvite jade a pitanje veoma bitno. Radi se direktno o tvojoj sudbini a odluceno je ublizu. Sta su uradili gubitnici? Poklopili se i prihvatili sta je mala vecina odlucila. Nisu izbacili tenkove na ulice niti granatirali London.

Dakle, zakljucak je da je drzavni udar odraz primitivizma i nije ocekivan u zrelom drustvu. U nezrelom je ocekivan ali onda treba ocekivati i nezrel odgovor poput ubijanja neistomisljenika i svrgavanje istih s vlasti. Medjutim, teretski, sta bi Erdogan sada trebao uraditi da kazni pocinioce a da ipak ostane demokrata?
User avatar
Haris.ba
Posts: 24169
Joined: 08/09/2005 20:08

#2 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by Haris.ba »

Šta znači demokratski odgovor?

Ako to znači odgovor kako narod hoće (većina) u skladu sa ljudskim pravima i vladavinom zakona, ne treba teoretisati. Već pogledati kako je to riješeno u demokratskim zemljama.

Evo kako je u Čemerici
Currently, under the Uniform Code of Military Justice, 14 offenses are punishable by death. Under the following sections of the UCMJ, the death penalty can be imposed at any time:

94 - klix or sedition
99 - Misbehavior before the enemy
100 - Subordinate compelling surrender
101 - Improper use of countersign
102 - Forcing a safeguard
104 - Aiding the enemy
106a - Espionage
110 - Improper hazarding of vessel
118 - Murder (including both premeditated murder and felony murder)
120 - Rape (including child rape)[7]
Four provisions of the UCMJ carry a death sentence only if the crime is committed during times of war:

85 - Desertion
90 - Assaulting or willfully disobeying a superior commissioned officer
106 - Lurking as a spy or acting as a spy
113 - Misbehavior of a sentinel or lookout
U našem krivičnom zakonu BiH (u Evropi koliko znam sve članice Evropske konvencije o ljudskim pravima nemaju smrtnu kaznu, te je sve to veoma slično):
Napad na ustavni poredak
Član 156.
Ko upotrebom fizičke sile ili prijetnjom upotrebe fizičke sile pokuša da promijeni ustavni poredak Bosne i Hercegovine
ili da svrgne njene najviše institucije,
kaznit će se kaznom zatvora najmanje pet godina.

Oružana pobuna
Član 162.
(1) Ko učestvuje u oružanoj pobuni koja je usmjerena protiv ustavnog poretka Bosne i Hercegovine ili protiv njenih
najviših institucija,
kaznit će se kaznom zatvora najmanje tri godine.
(2) Ko organizira ili bilo kako rukovodi učinjenjem krivičnog djela iz stava 1. ovog člana, kaznit će se kaznom zatvora najmanje pet godina.
(3) Ko nabavlja sredstva za učinjenje krivičnog djela iz stava 1. ovog člana, kaznit će se kaznom zatvora od jedne do deset godina.

Ubistvo predstavnika najviših institucija Bosne i Hercegovine
Član 167.
Ko u namjeri ugrožavanja ustavnog poretka Bosne i Hercegovine ili sigurnosti Bosne i Hercegovine liši života službenu
osobu institucija Bosne i Hercegovine pri vršenju njene službe, ili člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, predsjedavajućeg Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, predsjednika domova Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, predsjednika Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, predsjednika Suda Bosne i Hercegovine ili glavnog
tužitelja Bosne i Hercegovine kada nisu na dužnosti,
kaznit će se kaznom zatvora najmanje deset godina ili kaznom dugotrajnog zatvora.

Otmica predstavnika najviših institucija Bosne i Hercegovine
Član 168.
(1) Ko u namjeri ugrožavanja ustavnog poretka Bosne i Hercegovine ili sigurnosti Bosne i Hercegovine protupravno
zatvori, drži zatvorenu ili na drugi način oduzme ili ograniči slobodu kretanja službenoj osobi institucija Bosne i
Hercegovine pri vršenju njene službe, s ciljem da nju ili nekoga drugoga prisili da što izvrši, ne izvrši ili trpi,
kaznit će kaznom zatvora od najmanje tri godine.
(2) Ko u namjeri ugrožavanja ustavnog poretka Bosne i Hercegovine ili sigurnosti Bosne i Hercegovine protupravno
zatvori, drži zatvorenog ili na drugi način oduzme ili ograniči slobodu kretanja članu Predsjedništva Bosne i Hercegovine, predsjedavajućem Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, predsjedniku domova Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, predsjedniku Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, predsjedniku Suda Bosne i Hercegovine ili
glavnom tužitelju Bosne i Hercegovine,
kaznit će kaznom zatvora od najmanje pet godina.

Kažnjavanje za najteže oblike krivičnih djela
Član 169.
(1) Za krivično djelo iz člana 156. (Napad na ustavni poredak), 157. (Ugrožavanje teritorijalne cjeline), 161.
(Podrivanje vojne i odbrambene moći), 162. (Oružana pobuna) i 163. (Špijunaža) ovog zakona, koje je imalo za posljedicu smrt jedne ili više osoba, ili je izazvalo opasnost za život ljudi, ili je praćeno teškim nasiljima i velikim
razaranjima,
učinitelj će se kazniti kaznom zatvora najmanje deset godina ili kaznom dugotrajnog zatvora.
(2) Ako je pri učinjenju krivičnog djela iz stava 1. ovog člana učinitelj s umišljajem lišio života jednu ili više osoba, kaznit će se kaznom zatvora najmanje deset godina ili kaznom dugotrajnog zatvora.
Osnivanje udruženja ili nabavljanje sredstava za učinjenje krivičnih djela iz ove glave ovog zakona

Član 170.
Ko osnuje udruženje u cilju učinjenja krivičnih djela iz ove glave ovog zakona, ili ko nabavi sredstva za učinjenje
krivičnih djela iz ove glave ovog zakona,
kaznit će se kaznom zatvora od najmanje tri godine.


Evo šta je u BiH vezano za vojna naređenja i vojsku:

XXI A - GLAVA DVADESET I PRVA


KRIVIČNA DJELA PROTIV ORUŽANIH SNAGA BOSNE I HERCEGOVINE


Neizvršenje i odbijanje izvršenja naređenja
Član 246 a.
(1) Vojno lice koje ne izvrši ili odbije izvršiti naređenje nadređenog u vezi sa službom, pa zbog toga nastupi
nemogućnost vršenja ili otežano obavljanje službe ili opasnost po život ljudi ili imovinu velike vrijednosti, kaznit će se kaznom zatvora do pet godina.
(2) Vojno lice koje se protivi stražaru, patroli, službenom ili drugom vojnom licu u sličnoj službi dok obavljaju
svoju dužnost, kao i vojno lice koje ne posluša njihov poziv ili ne izvrši ili odbije izvršiti njihovo naređenje, kaznit će
se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do jedne godine.
(3) Ako su krivičnim djelom iz st. (1) i (2) ovog člana prouzrokovane izrazito teške posljedice za vojnu službu,
počinilac će se kazniti kaznom zatvora od dvije do osam godina.
(4) Vojno lice koje počini krivično djelo iz stava (1) ovog člana iz nehata, kaznit će se novčanom kaznom ili
kaznom zatvora do jedne godine.
(5) Počinilac krivičnog djela iz st. (1), (2) i (4) ovog člana koji je bio izazvan protuzakonitim ili nepravilnim
postupanjem nadređenog, stražara, patrole, službenog ili drugog vojnog lica, može se blaže kazniti ili osloboditi kazne.

Napad na vojno lice u obavljanju službe
Član 246 f.
(1) Ko napadne ili ozbiljno prijeti da će napasti vojno lice dok vojno lice obavlja službenu dužnost, kaznit će se
kaznom zatvora do tri godine.
(2) Ako je krivičnim djelom iz stava (1) ovog člana vojno lice lako tjelesno povrijeđeno, ili je krivično djelo iz stava
(1) ovog člana počinjeno upotrebom oružja, počinilac će se kazniti kaznom zatvora od tri mjeseca do tri godine.
(3) Ako je krivičnim djelom iz stava (1) ovog člana vojno lice teško tjelesno povrijeđeno, ili su prouzrokovane teške
posljedice za službu, počinilac će se kazniti kaznom zatvora od jedne do deset godina.
(4) Ako je pri počinjenju krivičnog djela iz stava (1) ovog člana vojno lice s namjerom usmrćeno, počinilac će se
kazniti kaznom zatvora najmanje deset godina ili kaznom dugotrajnog zatvora.
(5) Počinilac krivičnog djela iz st. (1) i (2) ovog člana koji je bio izazvan protuzakonitim ili nepravilnim
postupanjem vojnog lica, može se blaže kazniti ili osloboditi kazne.

Odgovornost za krivično djelo učinjeno po naređenju nadređenog
Član 246 ww.
Nema krivičnog djela ako njegova zakonska obilježja ostvari podređeni po naređenju nadređenog, a to naređenje
dato je u okviru službene dužnosti, osim ako se naređenje odnosi na činjenje genocida, ratnog zločina, zločina protiv čovječnosti ili drugog krivičnog djela za koje se može izreći kazna zatvora deset godina ili teža kazna, ili ako je očigledno da se izvršenjem naređenja čini krivično djelo.

A evo šta kažu u Turskoj u njihovom krivičnom zakonu:

FIFTEENTH SECTION

Offenses against Constitutional Order And Operation of Constitutional Rules
ARTICLE 307-(1) Those who attempt to abandon the rules stipulated by the Constitution of Turkish Republic, or try to bring constitutional order different than the one in force, or avoid implementation of the rules physically by use of force or threat, is punished with heavy life imprisonment.
(2) In case of commission of other offenses along with this offense, the offender is additionally punished according to the provisions relating to these offenses.
(3) Precautions specific to legal entities are imposed in case of commission of the offenses defined in this article by corporation.

Assault or physical attack upon the President
ARTICLE 38-(1) Any person who attempts to assault the President is punished with heavy life imprisonment.
Even the attempt is considered as completion of the offense and the offender is punished accordingly.
(2) The punishment determined for this offense is applied with an increase by one half if a person involves in other physical attacks upon the President.

Offenses against Legislative Organs
ARTICLE 309-(1) Any person who attempts to dissolve Turkish Grand National Assembly, or partially or entirely
avoids performance of the legislative organs by using force or threat, is punished with heavy life imprisonment.
(2) Precautions specific to legal entities are imposed in case of commission of the offenses defined in this article by corporation.

Offenses against Government
ARTICLE 310-(1) Any person who attempts to dissolve Government of Turkish Republic, or partially or entirely
avoids its performance by using force or threat, is punished with heavy life imprisonment.
(2) Precautions specific to legal entities are imposed in case of commission of the offenses defined in this article by corporation.

Armed revolt against the Government of Turkish Republic
ARTICLE 311-(1) Any person who provokes the citizens to rise an armed revolt against Government of Turkish Republic, is punished with imprisonment from fifteen years to twenty years. If succeeded in rising of a revolt, the provoker is punished with imprisonment from twenty years to twenty-five years.
(2) Any person who commands an armed revolt against the Government of Turkish Republic is punished with heavy life imprisonment. Other persons who participate in the revolt are sentenced to imprisonment from six years to ten years.
(3) In case of commission of these offenses mentioned in the first and second subsection at the time of the war by taking advantage of the its negative affects on the State, the offender is punished with heavy life imprisonment.
(4) In case of commission of other offenses along with this offenses mentioned in the first and seconds subsection, the offender is additionally punished according to the provisions relating to these offenses.

Armed organized criminal groups
ARTICLE 312-(1) Any person(s) who forms organized criminal groups to commit the offenses listed in fourth and fifth sections of this chapter, and commands these groups, is punished with imprisonment from ten years to fifteen years.
(2) Those who enlist to the organized criminal group defined in the firs subsection is sentenced to imprisonment from five years to ten years.
(3) Other provisions relating to the offense committed by forming organized criminal groups are applied exactly the same for this offense.

Supply of arms
ARTICLE 313-(1) Any person who knowingly manufactures, purchases, transports, stores, or illegally transfers arms to the country for use in the activities of the organizations defined in the above articles, is punished with imprisonment fro ten years to fifteen-years.
Alliance for offense
ARTICLE 314-(1) If two or more persons make a deal to commit any one of the offenses listed in fourth and fifth sections of this chapter by using suitable means, the offenders are sentenced to imprisonment from three years up to twelve years, depending on the quality of offense.
(2) No punishment is imposed on the persons who break up the alliance b before commission of the offense or commencement of investigation.

Confiscation of Army Commanding Quarters
ARTICLE 315-(1) Any person who undertakes the command of a army quarter or fleet or a war ship, or air fighter-fleet or a fortress, or a fortified zone, or a military base or plant, or a port or city, although he is not legally authorized or assigned to carry out such duty by the State, is sentenced to life imprisonment.
(2) The same punishment is imposed on the officers who are assigned to undertake commanding duty by the State, or legally authorized to hold such office, but do not obey the orders given by the authorized to leave the quarters.


Instigating soldiers to disobey orders
ARTICLE 317-(1) Those who persuade or provoke others serving in the army or undertaking duty for armed forces to act contrary to the laws or to break their oath or breach of military discipline or obligations arising out of this service, or praising or supporting such behavior before the soldiers breaching rules, discipline and breaking oath are punished with imprisonment from one year to three years.
(2) If this offense is committed before the public, the offender is sentenced to imprisonment from two years to five years.
(3) If this offense is committed at the time of the war, the punishment to be imposed is increased by one fold.
Da vidimo šta kažu braća Rusi:


Section X. Crimes Against State Power

Chapter 29. Crimes Against the Fundamentals of the Constitutional System and State Security

Article 275. High Treason
High treason, that is espionage, disclosure of state secrets, or any other assistance rendered to a foreign State, a foreign organisation, or their representatives in hostile activities to the detriment of the external security of the Russian Federation, committed by a citizen of the Russian Federation,
Shall be punishable by deprivation of liberty for a term of 12 to 20 years with or without a fine in an amount of up to 500 thousand roubles or in the amount of the wage or salary, or other income of the convicted person for a period of up to three years.

Article 277. Encroachment on the Life of a Statesman or a Public Figure
Encroachment on the life of a statesman or a public figure, committed for the purpose of terminating his government or any other political activity, or out of revenge for such activity,
Shall be punishable by deprivation of liberty for a term of 12 to 20 years, or by imprisonment for life, or by capital punishment.

Article 278. Forcible Seizure of Power or Forcible Retention of Power
Actions aimed at the forcible seizure of power or forcible retention of power in contravention of the Constitution of the Russian Federation, or aimed at the forcible change of the constitutional system of the Russian Federation,
Shall be punishable by deprivation of liberty for a term of 12 to 20 years.

Article 279. Armed Rebellion
Organisation of an armed rebellion or active participation in it for the purpose of overthrowing or forcibly changing the constitutional system of the Russian Federation, or of breaching the territorial integrity of the Russian Federation,
Shall be punishable by deprivation of liberty for a term of 12 to 20 years.
A evo šta Rusi kažu o vojnim naređenjima:
Article 332. Failure to Execute an Order
1. Failure to execute a superior's lawful order by a subordinate, if it has caused substantial harm to the interests of military service,
Shall be punishable by restriction in military service for a term of up to two years or by arrest, for a term of six months, or by custody in a disciplinary military unit for a term of up to two years.
2. The same deed, committed by a group of persons, a group of persons by previous concert, or by an organised group, and also entailing severe consequences,
Shall be punishable by deprivation of liberty for a term of up to five years.
3. Failure to execute an order, due to a careless or dishonest attitude to military service, if it has involved serious consequences,
Shall be punishable by restriction in military service for a term of up to one year, or by arrest for a term of three to six months, or by custody in a disciplinary military unit for a term of up to two years
Last edited by Haris.ba on 16/07/2016 17:12, edited 2 times in total.
User avatar
harač
Posts: 5274
Joined: 13/02/2006 13:30

#3 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by harač »

državni udar ne mora nužno biti protudemokratski, ako za cilj ima demokratsku tranziciju. štaviše, on je u nekim kontekstima - treći rajh, južnoafrički apartjehd, miloševićev režim etc. - moralna dužnost. ovdje uslovi za to nisu ispunjeni - neki nedokazani islamista iz amerike, bez ikakve legitimnosti, pokušava da se na silu nametne drugom, koji ima barem statističku legitimnost.

što se tiče odgovora, neka rješenja su isključena. budući da je turska članica vijeća evrope smrtna kazna je nemoguća. mogla bi izaći iz vijeća evrope, ali tim bi ekonomiju koja je već poljuljana nakon terorističkih napada sada i pokopala.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24169
Joined: 08/09/2005 20:08

#4 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by Haris.ba »

A šta je državni udar?
Državni udar je naziv za protivustavnu i protivzakonitu smjenu nositelja vlasti u nekoj državi, koja se od revolucije razlikuje po tome što je vrše dijelovi izvršne vlasti ili državne uprave - najčešće vojska - a ne obični građani.
Meni se sviđa Hantigtonova podjela vrsta državnih udara.

Samuel Huntington's three types of coup d'état
Writing in 1968, political scientist Samuel P. Huntington identified three types of coup d'état, which correspond to the role the military plays in three different types of praetorian society".As society changes, so does the role of the military. In the world of oligarchy, the soldier is a radical; in the middle class he is a participant and arbiter; as the "mass society looms on the horizon he becomes the conservative guardian of the existing order".

Breakthrough coups
In breakthrough coups, the soldier plays the role of "reformer", moving the society from "Oligarchical to Radical Praetorianism". "In oligarchical praetorianism the dominant social forces are landowners, the leading clergy, and the wielders of the sword". In "radical" society, the middle-class is an important social and political class. The shift toward "radical" society take the form of slow evolution, or a "breakthrough" to middle-class political participation may be led by civilian intelligentsia. A breakthrough to radical praetorianism (in which the military plays an important role among the middle class who govern) may occur when middle-class officers dislodge the civilian intelligentsia who led the breakthrough, or the military may take power directly from the absolute monarchy or the oligarchs in a military coup.

Arbiter coups
In this type of coup, society is in the stage of "radical praetorianism", meaning that the praetorian society is in the "middle stages in the expansion of political participation" - the middle-class (including the military) are actively involved in politics, but the masses are not regularly politically mobilized. This type of society often follows the breakthrough coup, which "clears the way for the entry of other middle-class elements into politics". In radical praetorian society, various middle-class groups may act against one another in riots or demonstrations, and the military will step in with a military coup to re-establish order and "halt the rabid mobilization of social forces into politics and into the streets…to defuse the explosive political situation".

Veto coup d'état
Veto coups d'état occur when the army vetoes the people's mass participation and social mobilisation in governing themselves. "Military interventions of this "veto" variety thus directly reflect increasing lower-class political participation in politics". In "veto coups" the soldier plays the role of "guardian of the existing order". In such a case, the army confronts and suppresses large-scale, broad-based civil opposition.
broj dva
Posts: 4456
Joined: 15/07/2014 20:59
Location: Šeher Oslo

#5 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by broj dva »

harač wrote:državni udar ne mora nužno biti protudemokratski, ako za cilj ima demokratsku tranziciju. štaviše, on je u nekim kontekstima - treći rajh, južnoafrički apartjehd, miloševićev režim etc. - moralna dužnost. ovdje uslovi za to nisu ispunjeni - neki nedokazani islamista iz amerike, bez ikakve legitimnosti, pokušava da se na silu nametne drugom, koji ima barem statističku legitimnost.

što se tiče odgovora, neka rješenja su isključena. budući da je turska članica vijeća evrope smrtna kazna je nemoguća. mogla bi izaći iz vijeća evrope, ali tim bi ekonomiju koja je već poljuljana nakon terorističkih napada sada i pokopala.
Upravo tako. Kao da je rezim nesto sveto, u sto se ne smije dirati.
Mada mislim da prerano donosis zakjucke u vezi turskog pokusaja puca, a sama reakcija narcisoidnog islamiste ukazuje da ima nesto trul u vrhu drzvne moci...kao i kod nzs uostalom.
Teoretsko pitanje - da li bi bivsoj jugi pomogao drzavni udar tano negdje 80-i, cisto da se izbjegne krvoprolice i sranje sto se desilo ?
Koliko cjenimo "demokratiju" (koja je ruku na srce najcesce prividna) i pravo glasa (koliki postotak ljudi glasa kod nas, u americi, rusiji..) naspram mira ?
I Sadam i Gadafi i Asad su izabrani nistz manje demokratski nego Bush i Putin..
User avatar
Haris.ba
Posts: 24169
Joined: 08/09/2005 20:08

#6 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by Haris.ba »

broj dva wrote:
harač wrote:državni udar ne mora nužno biti protudemokratski, ako za cilj ima demokratsku tranziciju. štaviše, on je u nekim kontekstima - treći rajh, južnoafrički apartjehd, miloševićev režim etc. - moralna dužnost. ovdje uslovi za to nisu ispunjeni - neki nedokazani islamista iz amerike, bez ikakve legitimnosti, pokušava da se na silu nametne drugom, koji ima barem statističku legitimnost.

što se tiče odgovora, neka rješenja su isključena. budući da je turska članica vijeća evrope smrtna kazna je nemoguća. mogla bi izaći iz vijeća evrope, ali tim bi ekonomiju koja je već poljuljana nakon terorističkih napada sada i pokopala.
Upravo tako. Kao da je rezim nesto sveto, u sto se ne smije dirati.
Mada mislim da prerano donosis zakjucke u vezi turskog pokusaja puca, a sama reakcija narcisoidnog islamiste ukazuje da ima nesto trul u vrhu drzvne moci...kao i kod nzs uostalom.
Teoretsko pitanje - da li bi bivsoj jugi pomogao drzavni udar tano negdje 80-i, cisto da se izbjegne krvoprolice i sranje sto se desilo ?
Koliko cjenimo "demokratiju" (koja je ruku na srce najcesce prividna) i pravo glasa (koliki postotak ljudi glasa kod nas, u americi, rusiji..) naspram mira ?
I Sadam i Gadafi i Asad su izabrani nistz manje demokratski nego Bush i Putin..
Sadam nije izabran demokratski. Nego je došao na vlast tako što je 1979 izvršio puč u svojoj stranci bukvalno likvidirajući one koje je smatrao oponentima. Te njegovi rezultati na izborima od 99% i 100% su smijurija.

Gadafi je isto na vlast došao pučem. Iz monarhističkog sistema sa zabranom političkih partija, prešlo se u diktatorski sistem sa zabranom političkih partija.

I o kakvim demokratskim izborima pričamo Kod Bašara al Asada? To je klasični dikatorski režim.

Buš je izabran ipak na slobodnim i fer izborima (koliko izbori mogu biti fer). Drugo je to što je bio problem oko procedure glasanja, i što je presječeno od strane sudaca koji su donijeli odluku u njegovu korist. Što gledajući sastav sudija i nije čudo. Ono Staljinovo, bitno je ko broji glasove. :D

Da ne objašnjavam sad oko Putina, mislim da je lakše objasniti da demokratski izbori znači izbori više političkih partija koje mogu slobodno da djeluju i imaju pristup medijima i finansiranju. Demokratski izbori podrazumjevaju i slobodne medije. Podrazumjevaju i vladavinu prava, i slobodu govora i udruživanja. Demokratski izbori nisu oni izbori po Staljinovom principu da na izborima pobjeđuje se na osnovu toga ko prebrojava glasove.

Po praksi, uskoro će se spomenuti i Hitler. E, kako je Hitler došao na vlast. Gledajući metode njegove stranke, te zaboravljajući svo nasilje i (pred)izborna dešavanja, to nije bilo dovoljno da Hitler osvoji svu vlast. Niti bi mogao raditi što je radio da nije faktički izvršio puč i ustavnim zavrzlamama, iskoristivši smrt predsjednika, pod prijetnjom zastupnicima faktički izglasao sebi diktatorske moći. To ne umanjuje krivicu njemačkog naroda za slijedeća dešavanja. Ali, tako je bilo.

A što se tiče državnog udara u Jugoslaviji 80 -ih. Pa otprilike on se i desio. Samo što nije bio udar koji je predvodio vojnik, ali je instrumentalizirao vojsku. Slično ko Hitler, Milošević je promjenio Ustav Srbije primoravajući Skupštinu Kosova da prihvati izmjene Ustava. A da ne govorim o osmoj sjednici CK Srbije.

Politička uprava Saveznog ministarstva obrane (SSNO-Savezni sekretarijat za narodnu obranu) interno priopćenje iz januara 1991. godine:
"...Naša iskustva govore da Jugoslavija može postojati jedino kao država. Ako nije država, nije Jugoslavija, onda je nešto drugo. Ono što neki nude u Jugoslaviji kao konfederaciju, to faktički nije država, niti može biti...Naš osnovni zadatak mora biti stvaranje pretpostavki za funkcionisanje federalne države. To najprije znači likvidirati proboje koji su izvršeni u području jedinstva oružanih snaga; realizirati zadatke razoružanja i likvidirati paravojne organizacije u Jugoslaviji....Sada posebno treba paziti na osiguranje visokog stupnja borbene spremnosti jedinica i funkcionalnosti i sigurnosti sistema rukovođenja i komandovanja...Usporedo se svi moramo zalagati u konstituiranju i osposobljavanju Saveza komunista - pokreta za Jugoslaviju".

Drugo je kako je to u praksi sprovedeno.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#7 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by JThomas »

ne može erdogan ostati demokrata kad on u stvarnosti, u praksi to ni dosad nije bio.

kažnjavanje počinilaca po meni uopšte nije sporno. bili bi radikalno kažnjeni i u najdemokratskijoj državi. sporno npr. hapšenje trećine svih sudija u državi nakon vojnog udara...je li realno da trećina svih sudija mogu biti makar i ideološki pobornici onoga ko je probao nasilno preuzeti vlast, a kamoli počinioci? po meni nije.
The BEN10
Posts: 7557
Joined: 19/09/2011 09:03

#8 Re: Sta je demokratski odgovor?

Post by The BEN10 »

Tema pretenduje da bude ozbiljna, barem za sada, pa ću je upratiti...
Post Reply