Bosnjaci bi bili katolici. Bosna bi postojala, cak sta vise, vjerovatno bi imala i manje problema u stoljecima koja su nastupila kasnije.
Srednjovjekovna Bosna
Moderator: anex
-
- Posts: 5725
- Joined: 01/12/2020 00:58
#1651 Re: Srednjovjekovna Bosna
- geralt
- Posts: 5203
- Joined: 14/09/2017 12:45
#1652 Re: Srednjovjekovna Bosna
Osmansko osvajanje se desilo u kljucnom trenutku u bosanskoj historiji, kada je svestenstvo Crkve Bosanske unisteno, a katolicka crkva nije imala vremena da ga efektivno zamijeni sa vlastitom hijerahijom i da veze stanovnistvo za sebe. Bez njega, nema razloga da vjerujemo da bi Crkva Bosanska ostavila trajniji trag nego sto su ostavili bogumili u Bugarskoj ili husiti u Ceskoj. Prosjecan nepismeni seljak se nije razumio u teoloske razlike, i cisto sumnjam da je imao ekstremno misljenje o "crkvi Luciferovoj" koje mu pripisujes.janko_007 wrote: ↑10/12/2021 11:46 Ne znam sa kojih pozicija pises i koja ti je teza o sudbini dobrih Bosnjana draza, da kojim slucajem Turci nisu osvojili Bosnu 1963.. Da li prva ili druga tvoja varijanta. Istorijska istina jedina i prava je, pored laznih Ljetopisa popa Dukljanina, Orbinijevih zapisa te lazne Konstantinove darovnice(sve navedene su falsifikati pisani za tadasnju dnevnu politiku) znaci da su dobri Bosnjani htjeli biti pravoslaci ili katolici oni ne bi cekali Turke i ne bi tako masovno prelazili na Islam. Papsku kuriju tj Vatikan su Bosnjani ,tj pripadnici bosanske crkve jos zvali i Crkva Luciferova a samog papu Lucifer. O pravoslavnom Stefanu Nemanji (iako ga je Papa katolik krunisao) ne treba ni da ti pricam sta su mislili, jer ih je on proganjao gdje god je mogao. Toplo bih ti preporucio da se bavis iscitavanjem "Povjesti srednjovjekovne bosanske drzave" od Nade Kljajic , a ne o onome sto je pisao Vjekoslav Kljajic i slicni hrvatski nacionalisti. Ni Solovjev nije za odbaciti, jer kad njega procitas i njegovo tumacenje procesa islamizacije u Bosni, mnoge stvari ce ti se same kazati. Profesor Solovjev je iako Rus bio par godina kao profesor i naucni radnik zaposlen na Filozofskom fakultetu, odsjek istorija u Sarajevu.
Prikazivati islamizaciju Bosne kao jednoznacni prelazak krstjani -> muslimani u jednoj generaciji je falsifikacija historije za dnevnopoliticke svrhe. U stvarnosti se visegeneracijski desavalo i krstjani -> muslimani, i krstjani -> katolici -> muslimani, i krstjani -> pravoslavci -> muslimani, a takodjer i katolici -> muslimani i pravoslavci -> muslimani, bez prethodne pripadnosti Crkvi Bosanskoj (Sandzak, kao i Lika i Dalmacija iz kojih dobar dio krajiskih Bosnjaka vodi porijeklo). A mnogi krstjani su takodjer i ostali katolici i pravoslavci bez daljeg prelaska na islam - danasnje stanovnistvo Kraljeve Sutjeske ispod bosanskog kraljevskog grada Bobovca je katolicko.
Inace se dosta interesantnih stvari moze izvuci iz prvih osmanskih deftera i mozda cu postaviti posebnu temu o tome u narednim danima kad se malo zarovim.
- janko_007
- Posts: 404
- Joined: 31/01/2011 13:56
#1653 Re: Srednjovjekovna Bosna
Opetujem, povjesno nije relevantno tumaciti sta bi bilo da je bilo. Pa sto se onda istinski desilo? Turci dosli u Bosnu a ono tamo vakum. Nit ima katolika(nisu toliko jaki), nit ima crkve bosanske. Eto, bas im se posrecilo.O tome da su bosanski patareni smatrali papu Luciferom, a katolicku crkvu njegovom, tj crkvom Lucifera ne kazem ja vec istorijski izvori. Opetujem po pitanju islamizacije, citati relevantnu literaturu, a ne navoditi mene kao izvor. Da se zamjetiti takodje da i katolicka crkva nije jedina bila od Boga data. Da je to tako, ne bi se iz njenog krila iznjedrilo toliko protivnickih pa i neprijateljskih pravaca u samom krscanstvu a, glede same katolicke crkve. Pocev od ljutih neprijatelja, luterana, protestanata, kalvinista, evangelista, do jos ljucih kvekera, digera, amiša, baptista, mormona, i jos stotine hriscanskih sekti. O hugenotima, kao jeresi ni ne govorimo. Prije pojave svi ovih pravaca u kršćanstvu (katolickoj crkvi) desila se i godina Šizme 1055 godine poslije Jezusa.Zašto ste svi ovdje ubjedjeni da bi se Crkva Bosanska priklonila katoličkoj crkvi, da nisu došli Turci.Ne zaboravi da je Crkva bosanska bila crkva iz naroda, te da ti tvoji bosanski težaci nisu bas bili toliko neuki koliko ti zelis da ih predstavis. Dalje, to sto danas ima katolika u Kraljevoj Sutjesci i nije neko cudo. Niko i ne govori o tome da u danasnjoj BiH nema katolika takodje i pravoslavacageralt wrote: ↑10/12/2021 15:40Osmansko osvajanje se desilo u kljucnom trenutku u bosanskoj historiji, kada je svestenstvo Crkve Bosanske unisteno, a katolicka crkva nije imala vremena da ga efektivno zamijeni sa vlastitom hijerahijom i da veze stanovnistvo za sebe. Bez njega, nema razloga da vjerujemo da bi Crkva Bosanska ostavila trajniji trag nego sto su ostavili bogumili u Bugarskoj ili husiti u Ceskoj. Prosjecan nepismeni seljak se nije razumio u teoloske razlike, i cisto sumnjam da je imao ekstremno misljenje o "crkvi Luciferovoj" koje mu pripisujes.janko_007 wrote: ↑10/12/2021 11:46 Ne znam sa kojih pozicija pises i koja ti je teza o sudbini dobrih Bosnjana draza, da kojim slucajem Turci nisu osvojili Bosnu 1963.. Da li prva ili druga tvoja varijanta. Istorijska istina jedina i prava je, pored laznih Ljetopisa popa Dukljanina, Orbinijevih zapisa te lazne Konstantinove darovnice(sve navedene su falsifikati pisani za tadasnju dnevnu politiku) znaci da su dobri Bosnjani htjeli biti pravoslaci ili katolici oni ne bi cekali Turke i ne bi tako masovno prelazili na Islam. Papsku kuriju tj Vatikan su Bosnjani ,tj pripadnici bosanske crkve jos zvali i Crkva Luciferova a samog papu Lucifer. O pravoslavnom Stefanu Nemanji (iako ga je Papa katolik krunisao) ne treba ni da ti pricam sta su mislili, jer ih je on proganjao gdje god je mogao. Toplo bih ti preporucio da se bavis iscitavanjem "Povjesti srednjovjekovne bosanske drzave" od Nade Kljajic , a ne o onome sto je pisao Vjekoslav Kljajic i slicni hrvatski nacionalisti. Ni Solovjev nije za odbaciti, jer kad njega procitas i njegovo tumacenje procesa islamizacije u Bosni, mnoge stvari ce ti se same kazati. Profesor Solovjev je iako Rus bio par godina kao profesor i naucni radnik zaposlen na Filozofskom fakultetu, odsjek istorija u Sarajevu.
Prikazivati islamizaciju Bosne kao jednoznacni prelazak krstjani -> muslimani u jednoj generaciji je falsifikacija historije za dnevnopoliticke svrhe. U stvarnosti se visegeneracijski desavalo i krstjani -> muslimani, i krstjani -> katolici -> muslimani, i krstjani -> pravoslavci -> muslimani, a takodjer i katolici -> muslimani i pravoslavci -> muslimani, bez prethodne pripadnosti Crkvi Bosanskoj (Sandzak, kao i Lika i Dalmacija iz kojih dobar dio krajiskih Bosnjaka vodi porijeklo). A mnogi krstjani su takodjer i ostali katolici i pravoslavci bez daljeg prelaska na islam - danasnje stanovnistvo Kraljeve Sutjeske ispod bosanskog kraljevskog grada Bobovca je katolicko.
Inace se dosta interesantnih stvari moze izvuci iz prvih osmanskih deftera i mozda cu postaviti posebnu temu o tome u narednim danima kad se malo zarovim.
- fortaleza
- Posts: 5593
- Joined: 05/03/2012 23:16
- Location: https://www.youtube.com/watch?v=Vh4QWmx50qA
#1654 Re: Srednjovjekovna Bosna
Naravno da ne znamo šta bi bilo kad bi bilo, zato sam i napisao jedno možda.janko_007 wrote: ↑10/12/2021 14:55Velika vecina iz raznoraznih razloga prelazi na islam, ali po meni je najveci razlog tog dogadjanja netrpeljivost prema Vatikanu, ali i prema istocnim susjedima jer su na sve nacine pokusavali da istrijebe jeres, tj patarenstvo ne prezajuci cak i od fizickog istrebljenja. Ima i drugih razloga , zbog specificnih turskih zakona. Tako da je bosanska vlastela jedino prelaskom na islam mogla zadrzati svoje vlasnistvo. Slicno se desavalo i u Madjarskoj, pa i i istocnoj Slavoniji, kad su pale pod Tursku vlast. Da odgovorim jos na nesto. Niko ne zna kakva bi Bosna bila i, da nije bilo Turaka. Turaka nema ni danas na Balkanu, pa je Kosovo, Albanija, dio Makedonije, dio Srbije, pa i vecina u Bosni ostao muslimanske vjeroispovjesti. Teza da bi se Bosna utopila u krscansku Evropu, dakle ne pije vode. Mozda je to samo pusta zelja.
Svejedno, obični seljak nije imao pojma za Vatikan i istočnim susjedima. Ne može se gledati na to vrijeme kao na danasnja dnevno politička događanja.
U najvećem broju obična raja je prelazila zbog teškog života, jer kršćanin nije smio posjedovati konje, zemlju, itd. Turci su imali jako dobru taktiku, prije samog osvajanja godinama su vršili upade, a i seljacima su davali zemlju da prijeđu živjeti u opustjelu zemlju da nasele ta pogranična područja na što se srednjovjekovna vlastela čudila, gdje će seljak posjedovati zemlju. Sve se na kraju odigralo na maloj skali, životu običnog čovjeka koji je tražio način da preživi, a preveliko se značenje daje kraljevima, carevima, vlasteli, Vatikanu... Tako je i danas, Europa daje eure i ljudi odoše, djeca i unučad će veoma lako zaboraviti na korijene.
- tovarish
- Posts: 3509
- Joined: 26/05/2008 23:57
#1655 Re: Srednjovjekovna Bosna
Puno je potencijalnih varijabli u igri, a samim tim i političkih i društvenih promjena da bi se donio neki precizan zaključak, ali mislim da bi Bosna i dalje postojala, ali malo vjerovatno bi Crkva bosanska opstala. Koja od dvije kršćanske religije bi dominirale je nemoguće pretpostaviti jer je nemoguće ustanoviti koja bi od njih popunila taj vakum koji bi nastao. Vjerovatno bi se trebalo osvrnuti koja je od crkava bila bolje organizovana u Bosni u to vrijeme, posebno tokom 16. stoljeća kada je proces islamizacije bio najrašireniji.
Ne treba smetnuti ni činjenicu da bi osmanska osvajačka moć bila nešto manja bez muslimana Bosne, a naročito njena odbrambena snaga u 18. stoljeću koja se na zapadnom Balkanu oslanjala na lokalne muslimane. Samim tim bi tok naše, ali i evropske historije bio znatno drugačiji.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1656 Re: Srednjovjekovna Bosna
Robovi iz Bosne
U južnim dijelovima Bosne su ,tokom tri stoljeća , od 11. do 14. vijeka djelovali lovci na robove (tzv. ropci), koji su hvatali ljude i prodavali ih , najčešće u Dubrovnik i u Mletke, dakle katoličke držav(ice).
Kao pripadnici šizmatičke crkve bili su smatrani nižim bićima.
Od svih južnoslavenskih srednjovjekovnih zemalja
najviše roblja izvozilo se iz Bosne. Roblje kojim se trgovalo
u primorskim gradovima, naročito u Dubrovniku, bilo je
najvećim dijelom porijeklom iz Bosne. Kao pripadnici
šizmatičke Crkve Bosanske, koja je od ostatka Europe
smatrana heretičkom, Bošnjaci su mogli slobodno biti
prodavani po katoličkim zemljama (Динић, 1953: 538). S
prvim stoljećima bosanske države nailazimo i na podatke
o robovima porijeklom s njenog područja, koji su najčešće predmet trgovine - kupovine i prodaje ili preprodaje
u svrhu ostvarenja trgovačke dobiti. Ropstvo se kao
institucija i nakon raspada robovlasničkog društvenog
sistema održalo kroz cijeli srednji vijek pa i kasnije, sve
do devetnaestoga stoljeća (Babić, 1987: 69). Najstariji
spomen robova u Bosni je iz 1080. godine. Tada je u ropstvo
prodan neki Radoslavov Marko sa Neretve „Maracus de Radoslauo de Narento“1
(Rački,
1877: 134).
Jedan dubrovački podatak iz 1279. spominje
„duas ancillas que fuerant domini bani de Bosna“ (Babić,
1987: 70). Vlasnik ovih robinja bio je ban Prijezda, što
zaključujemo po godini u kojoj je dokument nastao, iako
samo ime vladara nije navedeno. Isti vladar je 1281. godine
poklonio svog roba Radovana dubrovačkom vlastelinu
Benediktu Gunduliću, što je darovani rob posvjedočio i
pred dubrovačkim sudom (Čremošnik, 1947: 69). Podatak
iz 1352. govori nam da robinje iz Bosne, Radica i Divka,
pred sudom prihvaćaju svoj položaj te da robinja Vela iz
Bosne, otkupljena za 25 perpera, prihvaća sve obaveze
prema novom gospodaru (Динић, 1967: 13). Vlah
bosanskog bana Tvrtka, Bogosav Bratoslavić 19. decembra
1365. godine prodao je svoju robinju Radoslavu iz Tilave
za 24 perpera (Динић, 1967: 19). Jedna robinja izjavila
je pred dubrovačkim vlastima 3. studenog 1382. da je
kupljena u Konjicu .
Druga robinja navodi da je kupljena 11. srpnja 1392 od „Stojsave, kćeri
kralja Dabiše“ (Babić, 1987: 71).
U južnim dijelovima Bosne su ,tokom tri stoljeća , od 11. do 14. vijeka djelovali lovci na robove (tzv. ropci), koji su hvatali ljude i prodavali ih , najčešće u Dubrovnik i u Mletke, dakle katoličke držav(ice).
Kao pripadnici šizmatičke crkve bili su smatrani nižim bićima.
Od svih južnoslavenskih srednjovjekovnih zemalja
najviše roblja izvozilo se iz Bosne. Roblje kojim se trgovalo
u primorskim gradovima, naročito u Dubrovniku, bilo je
najvećim dijelom porijeklom iz Bosne. Kao pripadnici
šizmatičke Crkve Bosanske, koja je od ostatka Europe
smatrana heretičkom, Bošnjaci su mogli slobodno biti
prodavani po katoličkim zemljama (Динић, 1953: 538). S
prvim stoljećima bosanske države nailazimo i na podatke
o robovima porijeklom s njenog područja, koji su najčešće predmet trgovine - kupovine i prodaje ili preprodaje
u svrhu ostvarenja trgovačke dobiti. Ropstvo se kao
institucija i nakon raspada robovlasničkog društvenog
sistema održalo kroz cijeli srednji vijek pa i kasnije, sve
do devetnaestoga stoljeća (Babić, 1987: 69). Najstariji
spomen robova u Bosni je iz 1080. godine. Tada je u ropstvo
prodan neki Radoslavov Marko sa Neretve „Maracus de Radoslauo de Narento“1
(Rački,
1877: 134).
Jedan dubrovački podatak iz 1279. spominje
„duas ancillas que fuerant domini bani de Bosna“ (Babić,
1987: 70). Vlasnik ovih robinja bio je ban Prijezda, što
zaključujemo po godini u kojoj je dokument nastao, iako
samo ime vladara nije navedeno. Isti vladar je 1281. godine
poklonio svog roba Radovana dubrovačkom vlastelinu
Benediktu Gunduliću, što je darovani rob posvjedočio i
pred dubrovačkim sudom (Čremošnik, 1947: 69). Podatak
iz 1352. govori nam da robinje iz Bosne, Radica i Divka,
pred sudom prihvaćaju svoj položaj te da robinja Vela iz
Bosne, otkupljena za 25 perpera, prihvaća sve obaveze
prema novom gospodaru (Динић, 1967: 13). Vlah
bosanskog bana Tvrtka, Bogosav Bratoslavić 19. decembra
1365. godine prodao je svoju robinju Radoslavu iz Tilave
za 24 perpera (Динић, 1967: 19). Jedna robinja izjavila
je pred dubrovačkim vlastima 3. studenog 1382. da je
kupljena u Konjicu .
Druga robinja navodi da je kupljena 11. srpnja 1392 od „Stojsave, kćeri
kralja Dabiše“ (Babić, 1987: 71).
Last edited by sikstinajn on 31/12/2022 22:30, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1657 Re: Srednjovjekovna Bosna
Tepdžija
1240.
Po milosti božijoj ban bosanski Matej Ninoslav je došao u grad Dubrovnik sa svojim boljarima vojvodom Jurišom, tepdžijom Radonjom i njegovim bratom Simeunom, peharnikom Mironorom...
boljari su bili ugledni ljudi
peharnik je vodio brigu o jelu i piću, dakle kao nekakav intendant
e sad.....tepdžija....
ne znam o kakvoj se tu tituli radi ali mislim da je modernim terminom rečeno to bio kao neki politički savjetnik.
1240.
Po milosti božijoj ban bosanski Matej Ninoslav je došao u grad Dubrovnik sa svojim boljarima vojvodom Jurišom, tepdžijom Radonjom i njegovim bratom Simeunom, peharnikom Mironorom...
boljari su bili ugledni ljudi
peharnik je vodio brigu o jelu i piću, dakle kao nekakav intendant
e sad.....tepdžija....
ne znam o kakvoj se tu tituli radi ali mislim da je modernim terminom rečeno to bio kao neki politički savjetnik.
Last edited by sikstinajn on 02/01/2023 22:19, edited 2 times in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1658 Re: Srednjovjekovna Bosna
Turci
Prvi upad Turaka u Bosnu je zabilježen 1386. god. kada je jedan njihov manji odred uspio prodrijeti u dolinu Neretve gdje ih je zaustavio Tvrtka Prvog vojvoda Vlatko Vuković.
Prvi upad Turaka u Bosnu je zabilježen 1386. god. kada je jedan njihov manji odred uspio prodrijeti u dolinu Neretve gdje ih je zaustavio Tvrtka Prvog vojvoda Vlatko Vuković.
Last edited by sikstinajn on 02/01/2023 22:21, edited 2 times in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1659 Re: Srednjovjekovna Bosna
uvoz
1389
U Bosnu se najviše uvozila so iz područja Dalmacije.
Vlastela je tkđ. raspomamljeno kupovala i namještaj, slike, i u to vrijeme luksuznu odjeću, oružje i konje.
izvoz
iz Bosne su se izvozile rude, metali i mliječni proizvodi, krzno vuna i sušeno voće.
1389
U Bosnu se najviše uvozila so iz područja Dalmacije.
Vlastela je tkđ. raspomamljeno kupovala i namještaj, slike, i u to vrijeme luksuznu odjeću, oružje i konje.
izvoz
iz Bosne su se izvozile rude, metali i mliječni proizvodi, krzno vuna i sušeno voće.
Last edited by sikstinajn on 02/01/2023 22:29, edited 2 times in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1660 Re: Srednjovjekovna Bosna
Ivan Teutonac
Za biskupa u Bosni 1234. papa Grgur IX , po preporuci kardinala Jakuba postavlja njemca ivana teutonca
Za biskupa u Bosni 1234. papa Grgur IX , po preporuci kardinala Jakuba postavlja njemca ivana teutonca
Last edited by sikstinajn on 01/01/2023 10:40, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1661 Re: Srednjovjekovna Bosna
Pare
1348
Stjepan II je po uzoru na mađarske Anžujce dao da se kuje prvi bosanski srebrni novac , koji se zvao dinar, a kovan je Fojnici u od srebra izvađenog iz rudnika Ostružnica i Deževica.
1348
Stjepan II je po uzoru na mađarske Anžujce dao da se kuje prvi bosanski srebrni novac , koji se zvao dinar, a kovan je Fojnici u od srebra izvađenog iz rudnika Ostružnica i Deževica.
Last edited by sikstinajn on 01/01/2023 10:31, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1662 Re: Srednjovjekovna Bosna
Elizabeth
1353
Elizabeta je bila kćer Stjepana II , kralja Bosne.
Stari ju je dobro ud'o za ugarskog vladara Ludovika I Anžujskog.
1353
Elizabeta je bila kćer Stjepana II , kralja Bosne.
Stari ju je dobro ud'o za ugarskog vladara Ludovika I Anžujskog.
-
- Posts: 796
- Joined: 01/12/2019 15:11
#1663 Re: Srednjovjekovna Bosna
Katolici su bili prisutni i to velikom broju dolaskom Turaka, procitati sta John Fine pise bi preporucio svima jer je i strucnjak za nasu oblast.Rani period Turske vladavine na podrucja Bosne je period projerivanja katolicke crkve cisto iz razloga sto su se Osmanlije bojale uticaja katolicke crkve tj dizanja buna od katolicke crkve u ratovima sa zapadom dok je centar pravoslavne crkve bio na njihovoj teritoriji i drzali su je u saci. Katolicke crkve nestaju ruse se ili se pretvaraju u dzamije (i sad imamo dosta primjera np dzamija u Srebrenica,Zvornik ,Jajce ,Bihac itd koje se bile katolicke crkve)a katolici moraju placati dupli porez tj i pravoslavnoj i katolickoj crkvi ako hoce da ostanu katolici.Zauzvrat pruza pravoslavne crkva druge usluge Osmanlijama tj naseljavane Bosne pravoslavcima, ako vas interesuje mogu podijeliti neke stranice knjige.Najveci broj stanovnista prelazi na islam ali i dobar broj katolika postaju pravoslavci jer se pravoslavci pojavljuju na mjestima na kojima ih nikad nije bilo.janko_007 wrote: ↑10/12/2021 16:48Opetujem, povjesno nije relevantno tumaciti sta bi bilo da je bilo. Pa sto se onda istinski desilo? Turci dosli u Bosnu a ono tamo vakum. Nit ima katolika(nisu toliko jaki), nit ima crkve bosanske. Eto, bas im se posrecilo.O tome da su bosanski patareni smatrali papu Luciferom, a katolicku crkvu njegovom, tj crkvom Lucifera ne kazem ja vec istorijski izvori. Opetujem po pitanju islamizacije, citati relevantnu literaturu, a ne navoditi mene kao izvor. Da se zamjetiti takodje da i katolicka crkva nije jedina bila od Boga data. Da je to tako, ne bi se iz njenog krila iznjedrilo toliko protivnickih pa i neprijateljskih pravaca u samom krscanstvu a, glede same katolicke crkve. Pocev od ljutih neprijatelja, luterana, protestanata, kalvinista, evangelista, do jos ljucih kvekera, digera, amiša, baptista, mormona, i jos stotine hriscanskih sekti. O hugenotima, kao jeresi ni ne govorimo. Prije pojave svi ovih pravaca u kršćanstvu (katolickoj crkvi) desila se i godina Šizme 1055 godine poslije Jezusa.Zašto ste svi ovdje ubjedjeni da bi se Crkva Bosanska priklonila katoličkoj crkvi, da nisu došli Turci.Ne zaboravi da je Crkva bosanska bila crkva iz naroda, te da ti tvoji bosanski težaci nisu bas bili toliko neuki koliko ti zelis da ih predstavis. Dalje, to sto danas ima katolika u Kraljevoj Sutjesci i nije neko cudo. Niko i ne govori o tome da u danasnjoj BiH nema katolika takodje i pravoslavacageralt wrote: ↑10/12/2021 15:40
Osmansko osvajanje se desilo u kljucnom trenutku u bosanskoj historiji, kada je svestenstvo Crkve Bosanske unisteno, a katolicka crkva nije imala vremena da ga efektivno zamijeni sa vlastitom hijerahijom i da veze stanovnistvo za sebe. Bez njega, nema razloga da vjerujemo da bi Crkva Bosanska ostavila trajniji trag nego sto su ostavili bogumili u Bugarskoj ili husiti u Ceskoj. Prosjecan nepismeni seljak se nije razumio u teoloske razlike, i cisto sumnjam da je imao ekstremno misljenje o "crkvi Luciferovoj" koje mu pripisujes.
Prikazivati islamizaciju Bosne kao jednoznacni prelazak krstjani -> muslimani u jednoj generaciji je falsifikacija historije za dnevnopoliticke svrhe. U stvarnosti se visegeneracijski desavalo i krstjani -> muslimani, i krstjani -> katolici -> muslimani, i krstjani -> pravoslavci -> muslimani, a takodjer i katolici -> muslimani i pravoslavci -> muslimani, bez prethodne pripadnosti Crkvi Bosanskoj (Sandzak, kao i Lika i Dalmacija iz kojih dobar dio krajiskih Bosnjaka vodi porijeklo). A mnogi krstjani su takodjer i ostali katolici i pravoslavci bez daljeg prelaska na islam - danasnje stanovnistvo Kraljeve Sutjeske ispod bosanskog kraljevskog grada Bobovca je katolicko.
Inace se dosta interesantnih stvari moze izvuci iz prvih osmanskih deftera i mozda cu postaviti posebnu temu o tome u narednim danima kad se malo zarovim.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1664 Re: Srednjovjekovna Bosna
1430-te
Tvrtko II je 1435. bio prisiljen primiti dvostruko vazalstvo, prema ugarskom kralju i prema sultanu.
Da bi od vlastele sačuvao svoj kraljevski status, Tvrtko II je 1437. , nakon smrti svog zaštitnika, ugarskog kralja Sigismunda, priznao vrhovnu vlast sultana.
1441. godine Tvrtko II je ponudio Mlečanima da preuzmu vlast nad njegovim kraljevstvom.
Tvrtkove vladarske muke i poniženja su prekinute njegovom smrću 1443. godine.
Tvrtko II je 1435. bio prisiljen primiti dvostruko vazalstvo, prema ugarskom kralju i prema sultanu.
Da bi od vlastele sačuvao svoj kraljevski status, Tvrtko II je 1437. , nakon smrti svog zaštitnika, ugarskog kralja Sigismunda, priznao vrhovnu vlast sultana.
1441. godine Tvrtko II je ponudio Mlečanima da preuzmu vlast nad njegovim kraljevstvom.
Tvrtkove vladarske muke i poniženja su prekinute njegovom smrću 1443. godine.
Last edited by sikstinajn on 10/01/2023 22:34, edited 1 time in total.
- corolla02
- Posts: 10389
- Joined: 18/02/2009 22:12
- Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
- Horoskop: Gemini
#1665 Re: Srednjovjekovna Bosna
Ok evo za znalce; kako ovo objašnjavate
Mislim generalno znam detalje ali vjerujem da neko ipak vise zna; interesuje me tumačenje
Mislim generalno znam detalje ali vjerujem da neko ipak vise zna; interesuje me tumačenje
- corolla02
- Posts: 10389
- Joined: 18/02/2009 22:12
- Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
- Horoskop: Gemini
#1666 Re: Srednjovjekovna Bosna
Još nešto, imal ovdje kakvih netacnih detalja, ili detalja koji su u najmanju ruku diskutabilni
https://historija.info/krunisanje-tvrtka-i-kotromanica/
https://historija.info/krunisanje-tvrtka-i-kotromanica/
- corolla02
- Posts: 10389
- Joined: 18/02/2009 22:12
- Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
- Horoskop: Gemini
#1667 Re: Srednjovjekovna Bosna
evo odgovora donekle, sve je zavijeno u magli ipak
https://www.klix.ba/vijesti/bih/lekcija ... /230110120
https://www.klix.ba/vijesti/bih/lekcija ... /230110120
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1668 Re: Srednjovjekovna Bosna
Stjepan Tomaš vs. Crkva bosanska-konačni obračun.
1450. god. Stjepan Tomaš Kotromanić, nasljednik Tvrtka II , na poziciji kralja Bosne, započinje neviđen progon pristalica Crkve bosanske sa ciljem da udovolji papi.
Kojem papi?
Nikoli V.
Progonjeni pripadnici Crkve bosanske bježe u Hercegovinu pod zaštitu Stjepana Kosače, a neki se sklanjaju za prvu pomoć i kod Osmanlija.
Stjepan Tomaš je, za razliku od svojih prethodnika, koji su samo deklatarivno bili protivnici Crkve bosanske , sve do svoje smrti, 1461. god. neumoljivo proganjao njene pripadnike.
1450. god. Stjepan Tomaš Kotromanić, nasljednik Tvrtka II , na poziciji kralja Bosne, započinje neviđen progon pristalica Crkve bosanske sa ciljem da udovolji papi.
Kojem papi?
Nikoli V.
Progonjeni pripadnici Crkve bosanske bježe u Hercegovinu pod zaštitu Stjepana Kosače, a neki se sklanjaju za prvu pomoć i kod Osmanlija.
Stjepan Tomaš je, za razliku od svojih prethodnika, koji su samo deklatarivno bili protivnici Crkve bosanske , sve do svoje smrti, 1461. god. neumoljivo proganjao njene pripadnike.
-
- Posts: 9049
- Joined: 19/06/2013 17:54
- Location: Kod Sirogojna na sijelu.
#1669 Re: Srednjovjekovna Bosna
U pitanju je uslov, zapravo jedan od njih, koji je papa postavio pred bosanskog kralja Stjepana Tomaša, nakon pada Smedereva u ruke Osmanlija.sikstinajn wrote: ↑14/01/2023 21:08 Stjepan Tomaš vs. Crkva bosanska-konačni obračun.
1450. god. Stjepan Tomaš Kotromanić, nasljednik Tvrtka II , na poziciji kralja Bosne, započinje neviđen progon pristalica Crkve bosanske sa ciljem da udovolji papi.
Kojem papi?
Nikoli V.
Progonjeni pripadnici Crkve bosanske bježe u Hercegovinu pod zaštitu Stjepana Kosače, a neki se sklanjaju za prvu pomoć i kod Osmanlija.
Stjepan Tomaš je, za razliku od svojih prethodnika, koji su samo deklatarivno bili protivnici Crkve bosanske , sve do svoje smrti, 1461. god. neumoljivo proganjao njene pripadnike.
Stjepan Tomaš je optužen za izdaju. Ucjenjen je da se odrekne hereze Bosanske crkve, a njene pristalice ili smakne ili da pređu na katoličanstvo.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1670 Re: Srednjovjekovna Bosna
da, to je u pitanju.Škobo Habu wrote: ↑16/01/2023 07:27U pitanju je uslov, zapravo jedan od njih, koji je papa postavio pred bosanskog kralja Stjepana Tomaša, nakon pada Smedereva u ruke Osmanlija.sikstinajn wrote: ↑14/01/2023 21:08 Stjepan Tomaš vs. Crkva bosanska-konačni obračun.
1450. god. Stjepan Tomaš Kotromanić, nasljednik Tvrtka II , na poziciji kralja Bosne, započinje neviđen progon pristalica Crkve bosanske sa ciljem da udovolji papi.
Kojem papi?
Nikoli V.
Progonjeni pripadnici Crkve bosanske bježe u Hercegovinu pod zaštitu Stjepana Kosače, a neki se sklanjaju za prvu pomoć i kod Osmanlija.
Stjepan Tomaš je, za razliku od svojih prethodnika, koji su samo deklatarivno bili protivnici Crkve bosanske , sve do svoje smrti, 1461. god. neumoljivo proganjao njene pripadnike.
Stjepan Tomaš je optužen za izdaju. Ucjenjen je da se odrekne hereze Bosanske crkve, a njene pristalice ili smakne ili da pređu na katoličanstvo.
taj uslov, koji je ucjenjivački i kontinuirano nametan i predhodnicima kralja stjepana tomaša.
biće da je stjepan tomaš prvi bosanski kralj koji je čvrsto odlučio da , hajmo reć' , razjebe Crkvu bosansku i da prihvati katoličanstvo.
u njegovo vrijeme su Osmanlije već uzele maha i u Bosni pa se (jadan) ponadao da će ga priklanjanje papi spasiti od Osmanlija.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1672 Re: Srednjovjekovna Bosna
.....
Last edited by sikstinajn on 19/02/2023 15:05, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1441
- Joined: 15/01/2017 19:21
#1673 Re: Srednjovjekovna Bosna
.....
Last edited by sikstinajn on 19/02/2023 15:03, edited 1 time in total.
- Bosanac sa dna kace
- Posts: 9906
- Joined: 27/06/2005 20:21
- Location: ponutrače
#1675 Re: Srednjovjekovna Bosna
Bogumili odnosno pavlićani u Bugarskoj nestali su zahvaljujći prije svega Osmanlijama, nadalje Rimokatoličkoj crkvi odnosno evropskim silama tadašnjeg vremena, pravoslavnoj crkvi, a i sami su krivi -jer treba ići u korak s vremenom!geralt wrote: ↑10/12/2021 15:40 Osmansko osvajanje se desilo u kljucnom trenutku u bosanskoj historiji, kada je svestenstvo Crkve Bosanske unisteno, a katolicka crkva nije imala vremena da ga efektivno zamijeni sa vlastitom hijerahijom i da veze stanovnistvo za sebe. Bez njega, nema razloga da vjerujemo da bi Crkva Bosanska ostavila trajniji trag nego sto su ostavili bogumili u Bugarskoj ili husiti u Ceskoj. Prosjecan nepismeni seljak se nije razumio u teoloske razlike, i cisto sumnjam da je imao ekstremno misljenje o "crkvi Luciferovoj" koje mu pripisujes.
Prikazivati islamizaciju Bosne kao jednoznacni prelazak krstjani -> muslimani u jednoj generaciji je falsifikacija historije za dnevnopoliticke svrhe. U stvarnosti se visegeneracijski desavalo i krstjani -> muslimani, i krstjani -> katolici -> muslimani, i krstjani -> pravoslavci -> muslimani, a takodjer i katolici -> muslimani i pravoslavci -> muslimani, bez prethodne pripadnosti Crkvi Bosanskoj (Sandzak, kao i Lika i Dalmacija iz kojih dobar dio krajiskih Bosnjaka vodi porijeklo). A mnogi krstjani su takodjer i ostali katolici i pravoslavci bez daljeg prelaska na islam - danasnje stanovnistvo Kraljeve Sutjeske ispod bosanskog kraljevskog grada Bobovca je katolicko.
Inace se dosta interesantnih stvari moze izvuci iz prvih osmanskih deftera i mozda cu postaviti posebnu temu o tome u narednim danima kad se malo zarovim.
Značajni masovniji prelasci u islam van područja BiH, tj. područja koja nisu imala dodira sa Crkvom Bosanskom odnosno sa nekim oblicima heretičkog učenja sa stanovišta Rimokatoličke, a i Pravoslavne, crkve su Pakrac i Požega, mislim da je u seoskim sredinama oko Požege bio masovniji prelezak u islam, sve je to tada bio Pakrački sandžak.
Mislim da se u mnogim crkvenim hronikama spominje kako je mnogo katoličko stanovništvo tih krajeva nakon Bečkog rata izeselilo peko Save, a kasnije se tu doseljavalo novo katoličko stanovništvo...mislim da tu ima par radova o zahtjevima za povratak pod Osmanlije itd...