Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Podforum za motocikliste...
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#51 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by Ramzess Veliki »

Nema ... za GTS-a nema. :x
Da bih ugradio KN, morao bih uraditi izmjene na sistemu usisa. Vidjeću šta mogu uraditi. Nervira me što mi je motor previše tih, pa sam mislio ubaciti taj filter i uzeti otvoreniji tip auspuha.
Dobio bih 15-20 konja više, reskiji zvuk i malo veću potrošnju, ali i ovako troši 4,2 do 4,5 litra na putnoj brzini.
Za 1000 ccm šega. :mrgreen:
FFBikerSa
Posts: 115
Joined: 07/10/2011 17:02
Location: Sarajevo, Bosna i Hercegovina

#52 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by FFBikerSa »

Ramzess Veliki wrote:Nema ... za GTS-a nema. :x
Da bih ugradio KN, morao bih uraditi izmjene na sistemu usisa. Vidjeću šta mogu uraditi. Nervira me što mi je motor previše tih, pa sam mislio ubaciti taj filter i uzeti otvoreniji tip auspuha.
Dobio bih 15-20 konja više, reskiji zvuk i malo veću potrošnju, ali i ovako troši 4,2 do 4,5 litra na putnoj brzini.
Za 1000 ccm šega. :mrgreen:
Sa filterom se dobije 2-3 konja vise (to mi je rekao Haris, onaj momak sto pravi motore kod Pionirske), a sa auspusima se dobro pazi, da ne dobijes manje a ne vise snage: kad god Nijemci u MOTORRAD-u testiraju razne auspuhe od nezavisnih za neki motor, ponajcesce daju MANJE a ne vise snage nego fabricki, originalni. Kod japanskih motora, sportskih, sportsko-turistickih i naked tek jedan ili dva od desetak isprobanih donesu neko minimalno povecanje snage, i to vecinom Akrapovic. Jedino kad su nedavno testirali auspuhe za Harley Sportster-a, sa VECINOM je imao nesto vise snage (ali za te americke sklopocije me to i ne cudi).

GTS? Yamaha GTS 1000 ili ...?
Ja i volim sto mi je BMW tih, vec sam se poceo brinuti zato sto se nesto vise cuje u zadnje doba da mu je progorio auspuh, pa kontam gdje da nadjem rezervni. Pod prozorom mi parkira nekakav ogromnog cruisera (Suzuki cini mi se, 1400, sa americkim tablicama), svaki put kad naidje pojacam televiziju do maksimuma da ne cujem taj traktor :lol:
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#53 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by kijamet insan »

Ramzess Veliki wrote:Nema ... za GTS-a nema. :x
Da bih ugradio KN, morao bih uraditi izmjene na sistemu usisa. Vidjeću šta mogu uraditi. Nervira me što mi je motor previše tih, pa sam mislio ubaciti taj filter i uzeti otvoreniji tip auspuha.
Dobio bih 15-20 konja više, reskiji zvuk i malo veću potrošnju, ali i ovako troši 4,2 do 4,5 litra na putnoj brzini.
Za 1000 ccm šega. :mrgreen:
Ja sam sebi neki dan uzeo za DL 1000 Pipercross zracni filter i sprejeve za ciscenje i impregnaciju.. Na svim moto forumima raja kude KN jer propusti jedan dio prasine dok je sa PC filterima cista ko suza. I cijena im je dosta prihvatljivija ja sam platio filter i sprejeve 125 km (vani) neznam jel ih neko dila kod nas.

Sad ce opet onaj popustite ba nije tema filteri :D
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#54 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by phil manzanera »

Ne mozete raditi ugradnju otvorenog filtera zraka i otvorenijih auspuha BEZ odradjene rekalibracijke ubrizgavanja. Sjebacete sve. U najgorem slucaju, ako bas inzistirate, mozete ugraditi samo otvoreniji auspuh bez rekalibracije, a ako se ugradjuje i otvoreniji filter, primjera radi K&N, MORA ici rekalibracija ubrizgavanja nekom "piggy" masinicom (Power Commander, DFO....), ili rejetting karburatora, a posto to NIKO ne zna uraditi u BiH, ako ne zivite u Njemackoj ili barem u HR, to se NE RADI. Samo zamjena filtera ugradnjom otvorenojeg filtera a bez ugradnje otvorenijih auspuha i rekalibracije je katastrofa i velika greska. Ustvari, dobar domacin koji misli da sve zna , moze sve i raditi, pa i pijesak ili secer nasuti u rezervoar, ali ni to se ne radi, a moze se.

Just sayin'......
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#55 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by kijamet insan »

Sportski zracni filter mozes nabaciti samo treba smanjiti ler gas (stangas). Provjereno uradio sam to na par motora.
Sa zracnim filterom dobijas veci protok zraka koji se odrazi sa malo vecim ler gasom.
Sa auspusima je druga stvar i to je razlog zasto se gubi na snazi.
Za auspuh na novijim motorima treba redizajnirati mapu napajanja sa joshi box-om ili jos bolje sa Teka jer sa njom su moguca podesavanja u "bocu".
Postoje na netu vec uradjene mape napajanja za download pa ko ima ove navedene sprave nije ih problem preko kompa prebaciti u (ECU) kompjuter motora ili vratiti na fabricke postavke prilikom zamjene ispuha.
Raja ima previse velika ocekivanja zamjenom auspuha i filtera generalno dobijes po par konja samo tim modifikacijama, ali za uzvrat masina lakse i zdravije dise.
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#56 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by phil manzanera »

Sve ovo se ne moze raditi po ulicama i nekakvim sam-svoj-majstor garazama, potreban je certificiran servis sa ISKUSNIM serviserom koji je uradio mnogo rekalibracija, sve ostalo je zabluda. I cista budalastina. No, ko voli, nek' izvoli, njegov motor, njegove pare.
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#57 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by kijamet insan »

Stipu tu suplju pricu "manzanera" ........... Cu serviseri pa to su najveci fusheri.
Motore radim zadnjih 25 godina i odgovorno tvrdim da za otvoreni filter nema potrebe nista osim ler gasa nastelovati.
Ko to jos danas vjeruje u rad ovlastenih servisa. Pa to su vam danas najveci fusheri i vani i u BiH..
To nekazem samo ja kaze vecina raje i po forumima i na moto susretima.
Do sada sam masi puta o jadu zabavio da ispravim njihove greske na pojedinim motorima od banalnog pretezanja sarafa koje sam morao sjeci brusilicom (moment kljuc im je nepoznanica) pa do rastelovanih mapa ubrizgavanja kao neznamo sta mu bi odjednom.. Ukoliko neznate nekog dobrog mehanicara za bajkove moj vam je savijet slijedeci !
Downloaduj sa neta servisnu knjigu odrzavanja za vas model i pruzite najbolju mogucu njegu vasim ljubimcima.
Em ustedis novac em kad ti se nekad desi kvar na motoru znas u dusu gdje ga boli.
FFBikerSa
Posts: 115
Joined: 07/10/2011 17:02
Location: Sarajevo, Bosna i Hercegovina

#58 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by FFBikerSa »

kijamet insan wrote:Stipu tu suplju pricu "manzanera" ........... Cu serviseri pa to su najveci fusheri.
Motore radim zadnjih 25 godina i odgovorno tvrdim da za otvoreni filter nema potrebe nista osim ler gasa nastelovati.
Ko to jos danas vjeruje u rad ovlastenih servisa. Pa to su vam danas najveci fusheri i vani i u BiH..
To nekazem samo ja kaze vecina raje i po forumima i na moto susretima.
Do sada sam masi puta o jadu zabavio da ispravim njihove greske na pojedinim motorima od banalnog pretezanja sarafa koje sam morao sjeci brusilicom (moment kljuc im je nepoznanica) pa do rastelovanih mapa ubrizgavanja kao neznamo sta mu bi odjednom.. Ukoliko neznate nekog dobrog mehanicara za bajkove moj vam je savijet slijedeci !
Downloaduj sa neta servisnu knjigu odrzavanja za vas model i pruzite najbolju mogucu njegu vasim ljubimcima.
Em ustedis novac em kad ti se nekad desi kvar na motoru znas u dusu gdje ga boli.
Sasvim se slazem! Ko je jednom imao posla sa idiotima kao sto je u BMW-ovom zastupnistvu u Sarajevu (BMW Tomic - nemaju za motore ama bas pod milil Bogom NI JEDAN DIO NA LAGERU, sve se mora narucivati iz Zagreba po paprenim cijenama, a majstori kvalificirani samo za auta), tome su prisjeli zvanicni servisi za cio zivot.

Od servisnih knjiga, najbolje su (za one koji govore engleski, za njemacki ima druga izdavacka kuca, kome treba mogu javiti) Haynes http://www.haynes.com/online-motorcycle-repair-manuals i Clymer http://www.clymer.com/Category.aspx?c=MOTORCYCLE.

Provjerite ima li za vas motor i jedna i druga i downloadujte obje - jer je cesto u jednoj nesto bolje objasnjeno i ilustrovano, a u drugoj nesto drugo
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#59 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by phil manzanera »

Nista, situacija je cista kao suza: za one koji to zele, neka sarafaju iza zgrade i kod priucenih nadrimajstora i neka downloadiraju sa interneta i to ugradjuju u svoje vozilice, a ja cu i dalje ici kod ovlastenih i obucenih servisera, a koji imaju svo znanje, softvere, skolovanje, treninge i sl, a sa kojima sam bio uvijek vise nego zadovoljan, sto apliciram i na automobile i svakako cu ovo preporuciti svakome ko bude pitao. Svakom njegovo, tako da svoju vozilicu, za svoje pare, svako neka vozi tamo gdje misli da mu je bolje. Sto ne znaci da pametna i sposobna osoba, dobar majstor, ne zna otkloniti neki kvar, to nije sporno, no ja preferiram ovlasteni servis.
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#60 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by Ramzess Veliki »

FFBikerSa wrote:
GTS? Yamaha GTS 1000 ili ...?
Ja i volim sto mi je BMW tih, vec sam se poceo brinuti zato sto se nesto vise cuje u zadnje doba da mu je progorio auspuh, pa kontam gdje da nadjem rezervni. Pod prozorom mi parkira nekakav ogromnog cruisera (Suzuki cini mi se, 1400, sa americkim tablicama), svaki put kad naidje pojacam televiziju do maksimuma da ne cujem taj traktor :lol:
Pa samo taj GTS i postoji. :D
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#61 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by Ramzess Veliki »

kijamet insan wrote:Stipu tu suplju pricu "manzanera" ........... Cu serviseri pa to su najveci fusheri.
Motore radim zadnjih 25 godina i odgovorno tvrdim da za otvoreni filter nema potrebe nista osim ler gasa nastelovati.
Ko to jos danas vjeruje u rad ovlastenih servisa. Pa to su vam danas najveci fusheri i vani i u BiH..
To nekazem samo ja kaze vecina raje i po forumima i na moto susretima.
Do sada sam masi puta o jadu zabavio da ispravim njihove greske na pojedinim motorima od banalnog pretezanja sarafa koje sam morao sjeci brusilicom (moment kljuc im je nepoznanica) pa do rastelovanih mapa ubrizgavanja kao neznamo sta mu bi odjednom.. Ukoliko neznate nekog dobrog mehanicara za bajkove moj vam je savijet slijedeci !
Downloaduj sa neta servisnu knjigu odrzavanja za vas model i pruzite najbolju mogucu njegu vasim ljubimcima.
Em ustedis novac em kad ti se nekad desi kvar na motoru znas u dusu gdje ga boli.
:thumbup: Apsolutno tačno i koristan savjet. Ja sam za GTS-a prevrnuo net i na kraju downloadirao knjigu sa rapidsharea, i apsolutno mi je valjala. :thumbup:
FFBikerSa
Posts: 115
Joined: 07/10/2011 17:02
Location: Sarajevo, Bosna i Hercegovina

#62 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by FFBikerSa »

Ramzess Veliki wrote:
FFBikerSa wrote:
GTS? Yamaha GTS 1000 ili ...?
Ja i volim sto mi je BMW tih, vec sam se poceo brinuti zato sto se nesto vise cuje u zadnje doba da mu je progorio auspuh, pa kontam gdje da nadjem rezervni. Pod prozorom mi parkira nekakav ogromnog cruisera (Suzuki cini mi se, 1400, sa americkim tablicama), svaki put kad naidje pojacam televiziju do maksimuma da ne cujem taj traktor :lol:
Pa samo taj GTS i postoji. :D
Poznata po malko cudnom prednjem ovjesu :-)
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#63 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by Ramzess Veliki »

FFBikerSa wrote:
Poznata po malko cudnom prednjem ovjesu :-)
E, mono vila, jaka k'o beton, i omega ram. Ne osjetiš ni jednu rupu na cesti. :thumbup: Motor je predobar u toj klasi, samo malo težak kod preparkiranja. Kod naglog kočenja u krivini prednja viljuška se izdužuje i spušta težište. :thumbup:
Volio bih ga uporediti sa Z 750, nešto se premišljam ...
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#64 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by esso_sa »

Ramzess Veliki wrote:
FFBikerSa wrote:
Poznata po malko cudnom prednjem ovjesu :-)
E, mono vila, jaka k'o beton, i omega ram. Ne osjetiš ni jednu rupu na cesti. :thumbup: Motor je predobar u toj klasi, samo malo težak kod preparkiranja. Kod naglog kočenja u krivini prednja viljuška se izdužuje i spušta težište. :thumbup:
Volio bih ga uporediti sa Z 750, nešto se premišljam ...
U kojem smislu uporediti ? To su u svemu 2 potpuno razlicita motora (ja vozim ja Z750) pa zato pitam :thumbup:
Ja krajem aprila idem u Bec i naravno, do Louisa :D Ako hoces, mogu ti potraziti i eventualno kupit filter, nije problem :thumbup:

Sto se tice ovog odrzavanja, filtera i auspuha, ja konkretno sam sebi sve odrzavam, ne dam ni jednom lokalnom "strucnjaku" da mi prcka po motoru. Svako ima nekog svog majstora, neki ih hvale neki ne a ja konkretno sam gledao "radove" svih tih majstora (barem u kantonu Sarajevo) i nemam nikakve rijeci hvale za iste...
Imam kompletan alat (ukljucjuci i moment kljuceve, vakum metre, sirokopojasne "wideband" sonde itd), imam service manual i lagano sam sebi sve radim. Niko se nije rodio pametan, sto ne znam - procitam u prirucniku kako se radi i zdravo

Sto se tice kombinacije sport izduv + sport filter, nije pametno kombinovati bez remapa (kod elektronskog ubrizgavanja) ili re-jetiranja (kod karburatora).
Bez korekcije goriva, smjesa postane opasno siromasna i nije pametno tako voziti. Moze se voziti u nekom normalnom rasponu obrtaja i srednjem opterecenju ali na punom gasu sve preko 1 min takvog rezima otvara mogucnost za spaljivanje klipova ili izduvnih ventila...

Ja na svom motoru imam full Akrapovic izduv, stavljen kasnije i K&N filter i nakon par kilometara je skinut i vracen fabricki filter. Zasto ? Pa sve se kazalo samo od sebe cistim pregledom svjecica. Svjecice su bile ciste ko da su nove odpakovane a na izolatoru elektrode sitne tackice koje jasno ukazuju na detonacije u cilindru.

@kijamet_insan, ne znam kakve veze ima ler gas sa smjesom na punom gasu ? Za ovo prvi put u zivotu cujem pa nebi bilo lose da to malo uz argumente objasnis ? Mene su naucili da ler gas regulise smjesu na nizim obrtajima a ne na visim. Karburator ima 3 seta dizni - pilot dizne (smjesa na leru), dizna srednjeg rezima obrtaja i glavne dizne koje u kombinaciji sa iglicama regulisu smjesu na punom gasu odnosno punom opterecenju.
Kod motora sa elektronskih ubrizgavanjem ovo ide preko jedne dizne a ona dalje smjesu regulise zavisno od onoga sta joj mapa goriva u procesoru motora kaze.

U prevodu - sve sto je manzanera ranije napisao, apsolutno stoji i covjek je u potpunosti u pravu !

Regulacijom ler-a samo otvaras zrak/gorivo na pilot dizni i tako dizes obrtaje a pilot dizna nema nikakve veze sa punim gasom niti ima priblizno protoka da pokrije potrebe punog gasa !
Osim ako ne zivis u zabludi da ti je dobra smjesa zato sto su ti svjecice idealne boje a vamo si zaboravio da je dovoljno par sekundi prebogate smjese na leru da ti "zafarba" i zamaskira svjecice koje su par trenutaka prije lera mozda bile ljubicaste boje :D
FFBikerSa
Posts: 115
Joined: 07/10/2011 17:02
Location: Sarajevo, Bosna i Hercegovina

#65 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by FFBikerSa »

esso_sa wrote:
Ramzess Veliki wrote:E, mono vila, jaka k'o beton, i omega ram. Ne osjetiš ni jednu rupu na cesti. :thumbup: Motor je predobar u toj klasi, samo malo težak kod preparkiranja. Kod naglog kočenja u krivini prednja viljuška se izdužuje i spušta težište. :thumbup:
Volio bih ga uporediti sa Z 750, nešto se premišljam ...
Sto se tice kombinacije sport izduv + sport filter, nije pametno kombinovati bez remapa (kod elektronskog ubrizgavanja) ili re-jetiranja (kod karburatora).
Bez korekcije goriva, smjesa postane opasno siromasna i nije pametno tako voziti. Moze se voziti u nekom normalnom rasponu obrtaja i srednjem opterecenju ali na punom gasu sve preko 1 min takvog rezima otvara mogucnost za spaljivanje klipova ili izduvnih ventila...

Ja na svom motoru imam full Akrapovic izduv, stavljen kasnije i K&N filter i nakon par kilometara je skinut i vracen fabricki filter. Zasto ? Pa sve se kazalo samo od sebe cistim pregledom svjecica. Svjecice su bile ciste ko da su nove odpakovane a na izolatoru elektrode sitne tackice koje jasno ukazuju na detonacije u cilindru.

@kijamet_insan, ne znam kakve veze ima ler gas sa smjesom na punom gasu ? Za ovo prvi put u zivotu cujem pa nebi bilo lose da to malo uz argumente objasnis ? Mene su naucili da ler gas regulise smjesu na nizim obrtajima a ne na visim. Karburator ima 3 seta dizni - pilot dizne (smjesa na leru), dizna srednjeg rezima obrtaja i glavne dizne koje u kombinaciji sa iglicama regulisu smjesu na punom gasu odnosno punom opterecenju.
Kod motora sa elektronskih ubrizgavanjem ovo ide preko jedne dizne a ona dalje smjesu regulise zavisno od onoga sta joj mapa goriva u procesoru motora kaze.
Citat iz MOTORRADA 06/2013 od 01.03.2013., strana 120., clanak "Service: Saisonvorbereitung" (Servis: Pripreme za sezonu):

Wer vorm Saisonstart die Batterie abgeklemmt hatte, sollte als Besitzer eines Motorrads mit Einspritzmotor bei der Wiederbetriebnahme aber noch eine Besonderheit beachten: Wenn der Akku angeklemmt wird, muss sich das Motorsteuergerät neu einjustieren. Das erleichtert man ihm, indem man bei eingeschalteter Zündung, aber noch vor Betätigen des Starterknopfs zwei- bis dreimal Gas gibt. Dadurch erfasst das Steuergerät Signale vom Drosseklappen-Potentiometar und stellt sich ein.

Slobodni prijevod:

Onaj tko je prije pocetka sezone ponovno prikljucio akumulator, treba kao vlasnik motocikla sa ajnspricom paziti na jos jednu posbnost: nakon sto je opet prikljucen akumulator, mora se procesor motora open kalibrirati. To mu covjek moze olaksati tako, da pri danom kontaktu, ali prije nego pritisne dugme za startovanje, 2 do 3 puta dadne gas. Time uredjaj za upravljanje prima signale od potenciometra prigusnih klapni i sam se podesi.


Eh sad: ako je procesor u stanju da se prilagodi i razlicitim nadmorskim visinama (ne treba ga stelovati na nizi atmosferski pritisak kao karburatore) i na razlicite oktanske brojeve benzina (nije problem ako se motor sa ajnspricom vozi i sa benzinom sa manjim oktanskim brojem) i u stanju se sam kalibrirati, zasto se ne bi bio u stanju prilagoditi i drugacijem zracnom filteru? (a i auspusima - pa prima i signale od lambda-sonde katalizatora)??? :?
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#66 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by esso_sa »

FFBikerSa wrote: Eh sad: ako je procesor u stanju da se prilagodi i razlicitim nadmorskim visinama (ne treba ga stelovati na nizi atmosferski pritisak kao karburatore) i na razlicite oktanske brojeve benzina (nije problem ako se motor sa ajnspricom vozi i sa benzinom sa manjim oktanskim brojem) i u stanju se sam kalibrirati, zasto se ne bi bio u stanju prilagoditi i drugacijem zracnom filteru? (a i auspusima - pa prima i signale od lambda-sonde katalizatora)??? :?
Odgovor i vise nego jednostavan... Novi motori (a i automobili) imaju uskopojasne lambda sonde koje sluze primarno za monitoring i takve sonde su u stanju da mjere jako mali stohiometrijski opseg. Mogu izmjeriti da ti je smjesa ili prebogata ili presiromasna u odnosu na neku idealnu referentnu tacku (kod benzinaca je to 14,7:1 AFR) ali ne mogu izmjeriti koliko je to tacno siromasno ili prebogato (za to sluze sirokopojasne sonde)

ECU regulise smjesu citajuci iz predefinisanih mapa a koji dio mape ce citati u datom trenutku, to ce mu reci senzori na motoru (MAP senzor, senzor temperature, senzor broja obrtaja, senzor polozaja klapni gasa itd) Lambda sonda mu sluzi da mu kaze da li je sav taj njegov mix OK i ostavlja mu prostor za korekciju nekih +/- 5% ...
I za ovu korekciju postoji poseban dio mape goriva koju ECU cita, ne radi ni to onako sam od sebe. NIje zivo bice :D

Problem je sto je kod full otvorenog izduva zajedno sa sportskim filterom, protok zraka znatno povecan i motor izadje iz te +/- 5% rezerve ostavljene u mapi goriva koju ECU koristi za intervenciju... Ta rezerva je rijetko dovoljna da pokrije potrebe motora i rezultat je opet presiromasna smjesa ! Jedino rjesenje je direktna korekcija mapa goriva od strane strucnjaka

Isto se odnosi i na korekciju kod promjene nadmorske visine. To se inace strucno naziva : barometricka korekcija ;-)

Treba nekad procitati i koju ozbiljnu knjigu koja se bavi naukom SUS motora i ne zasnivati svoje znanje iskljucivo na casopisima koji su radjeni primarno za zabavu i informisanje a ne za ozbiljnu edukaciju :thumbup:
FFBikerSa
Posts: 115
Joined: 07/10/2011 17:02
Location: Sarajevo, Bosna i Hercegovina

#67 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by FFBikerSa »

esso_sa wrote:Treba nekad procitati i koju ozbiljnu knjigu koja se bavi naukom SUS motora i ne zasnivati svoje znanje na casopisima koji su radjeni primarno za zabavu i informisanje a ne za ozbiljnu edukaciju :thumbup:
Jesi ti ikad DRZAO u rukama MOTORRAD (http://www.motorradonline.de/motorrad/m ... -07/447885), vidio kako izgledaju njihovi testovi motora (imaju najsavremeniju mjernu opremu) a pogotovi oni dugotrajni na 50.000 km - nakon kojih rastave motor na atome i analiziraju istrosenost svake pojedine komponente, koristeci najuglednije svjetske laboratorije za ispitivanje materijala kao u RWTH Aachen i analize od one s elektronskim mikroskopom do hemijskih) i opreme (testove kaciga, cizama, rukavica, kofera, SVEGA), pogledao spisak redakcije, koliko inzenjera i strucnjaka drugih struka imaju? Casopis koji izlazi preko 100 godina i u cijem su vlasnistvu moto-casopisi u 15 drugih zemalja (ukljucivsi hrvatsku Motoreviju), i koji je u vlasnistvu Motor Presse Stuttgart (izdavaca Auto Motor und Sport i Bog zna koliko drugih tehnickih casopisa i KNJIGA na sve moguce teme, od motora do avijacije.

Nije to fukara k'o revije s podrucja bivse Jugoslavije, razni MOTO-PULSEVI i slicno...

Bogme, sa strucnim znanjima nisu nista manje kompetentni od pisca bilo kog univerzitetskog udzbenika na temu SUS motora. Eh sad, sto se pri pisanju clanaka moraju spustiti na nivo "obicnih smrtnika" (privrni ovo, podesi ono), druga je prica.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#68 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by esso_sa »

Pa eto, steta onda sto i uz citanje tako strasnog casopisa nisi nista naucio... Da jesi, nebi zivio u uvjerenju da se ECU kod ubrizgavanja moze prilagoditi svakoj situaciji i bez ikakve intervencije...
I dosta OTa, nije prica ni blizu naslova ove teme
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#69 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by Ramzess Veliki »

esso_sa wrote:
U kojem smislu uporediti ? To su u svemu 2 potpuno razlicita motora (ja vozim ja Z750) pa zato pitam :thumbup:
Ja krajem aprila idem u Bec i naravno, do Louisa :D Ako hoces, mogu ti potraziti i eventualno kupit filter, nije problem :thumbup:
E, niđe veze jedan sa drugim. Zbog toga. :thumbup:
Dosadio mi GTS kao što mi je dosadio Maxim nakon tri godine. Nema veze sa motorima, nego poželiš promijeniti stil vožnje. Z 750 je kudikamo lakši, isto konja, jeste malo neudobniji ali možda i nije. Volio bih ga probati da vidim kako mi leži.
Razmišljao sam i o nekim drugim motorima.

Za filter ... tražio sam po net-u i izgleda da se nije radio za GTS. Ma nema veze ... filetre sam i tako tek promijenio.

I nemojte se prepucavati, nije ovo tema ko je više načitan ili više zna. Dobri ste obojica, svaka vam čast! Jedva čekam vaše komentare, svaki je koristan. :thumbup:
Ja lično nemam znanja što se tiče tehnike, nije mi struka pa mi svaki savjet dobro dođe. Doduše imam svoje mehaničare koji su jako dobri i održavaju mi svaki motor bajde uz pivo i roštilj, a ja gledam da ih održavam kako treba. :thumbup:
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#70 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by kijamet insan »

esso_sa wrote: Ja na svom motoru imam full Akrapovic izduv, stavljen kasnije i K&N filter i nakon par kilometara je skinut i vracen fabricki filter. Zasto ? Pa sve se kazalo samo od sebe cistim pregledom svjecica. Svjecice su bile ciste ko da su nove odpakovane a na izolatoru elektrode sitne tackice koje jasno ukazuju na detonacije u cilindru.

@kijamet_insan, ne znam kakve veze ima ler gas sa smjesom na punom gasu ? Za ovo prvi put u zivotu cujem pa nebi bilo lose da to malo uz argumente objasnis ? Mene su naucili da ler gas regulise smjesu na nizim obrtajima a ne na visim. Karburator ima 3 seta dizni - pilot dizne (smjesa na leru), dizna srednjeg rezima obrtaja i glavne dizne koje u kombinaciji sa iglicama regulisu smjesu na punom gasu odnosno punom opterecenju.
Kod motora sa elektronskih ubrizgavanjem ovo ide preko jedne dizne a ona dalje smjesu regulise zavisno od onoga sta joj mapa goriva u procesoru motora kaze.

U prevodu - sve sto je manzanera ranije napisao, apsolutno stoji i covjek je u potpunosti u pravu !
:D
Pozdrav drustvo.
Ako pricamo o sportskim filterima tipa KN Pipercross itd ti filteri imaju veci protok zraka i samim tim sa viskom zraka masina automatski podize i broj obrtaja.
Ovo je narocito izrazeno kod motora sa elekronskim ubrizgavanjem.
Npr. kada sam na svom motoru DL 1000 zamjenio filter prije zamjene sa standardnim je ler gas sa zagrijanom masinom je bio na 1300 Rpm nakon zamjene 1400. Motor je cijelo vrijeme bio prikopcan na Teka sfi 2 tako da sam mogao pratiti sta se desava sa ubrizgavanjem i prije i poslije zamjene.

Apsolutno sve postavke iz vec zadate mape napajanja su ostale iste samo se vecim dotokom zraka malo podigne ler gas ili ti ga stangas kako ga neki nazivaju.
Za zamjenu afmarket auspuha je druga prica da bi dobili istu ili malo vecu snagu potrebno je da je motor idealno nastelovan.
Vecina raje zamjeni auspuh a da mu motor prije toga nije dobro ustelovan tj. nisu pogodjene mape napajanja. Evo da nebi bilo da je petljavina i da i ja svoga konja hvalim recu vam za moj motor DL 1000. On ti braco moj iz fabrike dodje nenastelovan.
Fabricka mapa napajanja je totalno u kurcu i pri oduzimanju gasa nerijetko je i pucao toliko da mi je na kraju balade izbio gumu koja ide sa racnog filtera :shock: . Odes u servis. A" jooooj, sori mi zaboravili ispeglati rupe u fabrickim postavkama.. Toliko o ovlastenom servisu na zapadu "drugi put". Servisi zdraooo !

Za vecinu renomiranih firmi nije potrebno remapiranje napajanja gorivom jer one garantuju da ces imati iste peformanse kao i prije zamjene (nerijetko sa jeftinijim markama i malo slabije al eto "buka je u modi"), stim da ako hoces imas mogucnost da platis naknadno Dyno testiranje kako bi tokom testiranja imao mogucnost nastelovati mape napajanja u bocu i kako bi uspio "potkovati" te "silne konje" koje su bez Dyno testiranja nista nego drugo marketinski trik, vjesto zamaskiran sitnim slovima. :wink:
Citao sam u motorradu kada su testirali 11 afmarket auspuha sa originalnim sa nijednim nisu dobili vise konja nego sa standardnim. Interesantno je i to da je motor sa neoriginalnim auspusima razvijao vecu snagu sa db killerom nego bez njega.

Jesam se raspisao u pm :D .Evo i sta kaze cika Akrapovic ;-)

fold faq

I bought an Akrapovič exhaust system. Do I have to rejet the bike? Which jet kit do you recommend for use with your exhaust system?

The exhaust systems are designed to function properly using the stock carburetor or electronic fuel injection set-ups. This means that no changes to the stock set-ups are necessary in order to use Akrapovič exhaust systems. Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock set-ups. We assume full responsibility for the accuracy of these specifications. However, we also believe that it is possible to improve the original set-ups when our exhaust systems are used.
Of course, the market for tuning kits is extremely large, covering practically every motorcycle component. Tuning of the exhaust system includes the carburetor and EFI settings in addition to aftermarket components. There is a huge demand for this particular combination.
If you decide to rejet your bike in addition to purchasing an Akrapovič exhaust system, we recommend that you check out the range of products offered by the American company Dynojet. They have achieved excellent results with their carburetor and EFI jet kits, which they test themselves and which are specifically tuned for Akrapovič exhaust systems. However, they only cover certain parts of our range, so it’s best to make sure that Dynojet has a kit for your motorcycle and the Akrapovič exhaust system of your choice.

NOTE:

The Akrapovič company assumes no responsibility for the performance specifications given by the Dynojet company or any other tuning company for their products!
We guarantee only the accuracy of the performance characteristics given for Akrapovič exhaust systems, which are based on the motorcycles’ stock engine set-ups, and which are officially issued by the Akrapovič company.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#71 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by esso_sa »

@kijamet insan,
ova pojasnjenja su vezana samo za auspuh.
Ja te pitam kako mislis rijesiti problem kada imas kombinaciju sportski filter zraka+ sportski izduv na motoru ?
Podizanjem lera neces sigurno !

Ne moras nista dirati ako stavis npr samo sportski filter a ostavis stock izduv ili obrnuto.
Zasto ? Zato sto kod ovih "polovicnih" varijanti protok zraka kroz motor ostaje manje vise na fabrickom nivou (zato sto i dalje imas restrikciju fabricke komponente na usisu ili izduvu)

Kada "otvoris" i usis i na izduv, onda ces definitivno imati veci protok zraka kroz motor pa samim tim i potrebu da taj extra zrak obogatis sa jos goriva osim ako neces presiromasnu smjesu i da rizikujes sprzen motor....
Da ne kazem da si kod takvog setupa bez remapa vjerovatno i na gubitku u odnosu na fabricku snagu motora...

Za ovo sa Akrapovicem i informacijom da on direktno mijenja stock auspuh bez potrebe za ikakvim korekcijama,
to i ptice na grani znaju i to nije opste sporno.
Posalji im upit gdje ces navesti da imas kombinaciju Akrapovic izduva sa K&N filterom zraka i pitaj treba li sta korigovati na mapi goriva pa ces vidjeti sta ce ti ljudi odgovoriti... :thumbup:
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#72 Re: Skuterom/motorom na put - izlet u Neum

Post by kijamet insan »

esso_sa wrote:@kijamet insan,
ova pojasnjenja su vezana samo za auspuh.
Ja te pitam kako mislis rijesiti problem kada imas kombinaciju sportski filter zraka+ sportski izduv na motoru ?
Podizanjem lera neces sigurno !

Ne moras nista dirati ako stavis npr samo sportski filter a ostavis stock izduv ili obrnuto.
Zasto ? Zato sto kod ovih "polovicnih" varijanti protok zraka kroz motor ostaje manje vise na fabrickom nivou (zato sto i dalje imas restrikciju fabricke komponente na usisu ili izduvu)

Kada "otvoris" i usis i na izduv, onda ces definitivno imati veci protok zraka kroz motor pa samim tim i potrebu da taj extra zrak obogatis sa jos goriva osim ako neces presiromasnu smjesu i da rizikujes sprzen motor....
Da ne kazem da si kod takvog setupa bez remapa vjerovatno i na gubitku u odnosu na fabricku snagu motora...

Za ovo sa Akrapovicem i informacijom da on direktno mijenja stock auspuh bez potrebe za ikakvim korekcijama,
to i ptice na grani znaju i to nije opste sporno.
Posalji im upit gdje ces navesti da imas kombinaciju Akrapovic izduva sa K&N filterom zraka i pitaj treba li sta korigovati na mapi goriva pa ces vidjeti sta ce ti ljudi odgovoriti... :thumbup:
Nemam ih potrebe pitati sve su mi rekle te tvoje ptice sa grane.
Haj nezajebaji nediram ti u ego vec samo pokusavam biti od pomoci :wink:
Stari vrati se pa procitaj jos jednom moje postove i postove koje sam citirao jer su oni odgovor na citirano i nista vise od toga.
Nije to bacanje kasika (gatanje), a bogami ni nuklearna fizika. Toliko o tome ima vec napisano po internetu da me iskreno cudi da vec nisi nasao odgove na to sto te muci. I pazi motor ti nece sprziti ni bogata ni siromasna smjesa mao garezi od prebogate smjese brzo ode u havu kada se motor ustela (cim se otkrije problem za vrijeme voznje ili prilikom servisiranja).

Prvo sam pisao o otvorenom filteru zraka da li moze il nemoze bez cackanja po mapama. Tu sam rekao da moze jer se samim montiranjem istih samo ler gas malo podigne (sam od sebe zbog povecanog protoka zraka, znaci nepodizem ga ja nego povecani protok zraka :shock: zvuci perverzno al sta da se radi) ja ga na ler dizni spustim na propisane norme napisano vec u postu prije ovog, al bas do u detalj pa nekontam zasto moram to ponavljati. To sam uradio na par motora do sada i nikad nije bio nikakav problem osim navedenog pojacanog ler gasa koji se rijesi za 2 sekunde posla.

Za afmarket auspuh sam takodje napisao u proslom postu i kad pricamo o afmarket auspuhu mislim samo na njegovu zamjenu sa fabrickim, a ne u kombinaciji sa otvorenim zracnim filterom.

Otvoreni zracni filter i afmarket auspuh na tebe je red :D .
Na modelima koji nemaju takozvani senzor goriva (lambda sondu) je potrebno redizajniranje mapa napajanja agregata. To mozes uciniti sa yoshi boxom ili jos bolje sa teka jer je ona dosta preciznija.
Po netu imas tovar vec uradjenih mapa za kombinacije afmarket izduva i zracnih filtera za vecinu modela koji su vec prosli dyno testiranje. Nemam iskustva sa power comanderom ali vecina se raje kune da nema tuninga sto se nece i on nabaciti na masinu.

Ukoliko motor ima labda sondu i ako je motor prije zamjene navedenih stvari bio dobro ustelovan lambda sonda sapne ecu-u da pojaca ili stanji smjesu jer tome na kraju krajeva i sluzi taj famozni fuell senzor. Dosta raje ipak nakon zamjene provjeri sve na dyno testeru kako bi bila 101% sigurna i naravno dobila muhur na potroseni novac za auspuh i filter..
Sad se postavlja pitanje dali postoji ijedan servis u BiH koji ima Dyno :?

Ps. a tema je izlet u Neum :D Neznam zasto neotvaramo tehnicke teme ako nekog nesto interesuje tu bi svi imali sta nauciti i teme bi bile preglednije za kolege koje imaju neki slican problem. Mogu li administratori ovo ofanje prebaciti u novu temu :run:

Post Reply