Ma nije komplikovano uopšte. Pojednostavljeno: Skupe se svi Bošnjaci iz kantonalne skupštine i glasaju ko od njih treba da ide u Dom naroda. Oni s najvećim brojem glasova idu i to je to, zavisi koliko ih treba. Sve drugo su peripetije, ali ovo je suština. Jedina prava komplikacija je kad nekog naroda nemaš nikako ni u skupštini, a ni na listama za kantonalne skupštine, ili nemaš dovoljno. U tom smislu, volio bih da neko uradi projekciju Srba ili ostalih, ali to je teško, jer je teško utrefiti kao šta se izjašnjavaju mnogi.
Evo par primjera. Prvi je SBK koji daje 2 Bošnjaka za Dom naroda. Tamo imaš izabranih 17 Bošnjaka, i to: 11 SDA, 3 SDP, 2 NiP, 1 DF. Naravno, ovo ja po imenima, moguće je da se nisu izjasnili tako
Pretpostavimo da će se SDP i NiP dogovoriti da svi glasaju za jednog kandidata i taj neko će imati 5 glasova. S druge strane, SDA i DF imaju 12 glasova i ako se isto dogovore da ih jednako rasporede (po 6 na dva kandidata), imaju sigurnu pobjedu za oba.
Drugi primjer je Kanton 10 koji daje 1 Bošnjaka u Dom Naroda. Tamo SDA i SDP imaju po 2 Bošnjaka u skupštini i uz racionalnu pretpostavku da će rasporediti glasove 2-2, neodlučeno je, pa će CiK da napravi žrijeb. Recimo, ako ovaj iz DF u SBK ne glasa kako se dogovore, onda bi jedan SDA imao 6, drugi SDA 5, te koalicija 5 i onda bi se između ove posljednje dvojice žrijebao kandidat.
Sarajevo daje 4 Bošnjaka u Dom naroda. Ovdje će biti i ostalih, ali recimo da u skupštini imamo: 6 SDA, 3 DF, 6 NiP, 2 SDP, 5 SBiH, 2 NS, ukupno 24 (ponavljam, neće ovo biti više od 20). SDA i DF imaju 9, a koalicija ovdje 15. SDA i DF mogu idealno glasati 5 za Zahirovića, 4 za Sebiju recimo. Koalicija može dogovoriti za 5 Čamparu, 5 za Bandića i 5 za Čengića recimo. Na taj način imaju sigurnih 3-1.
Ovdje je uloga DF opet ogromna, možda i najveća. Evo recimo u SBK, taj jedan glas DF koji pripisujemo SDA im otvara oba mjesta. Bez toga, egal je. Naravno, otvorena je trgovina i kroz pozicije iz drugih naroda.