sistem za hladjenje

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
doktorrr
Posts: 55
Joined: 08/02/2009 19:07

#1 sistem za hladjenje

Post by doktorrr »

Može li neko ko se razumije u sisteme hladjenja motora od automobila da mi objasni kako to funkcioniše. Čitajući neke postove na engleskom jeziku koje sam našao na netu čini mi se da to ide ovako:

Kad se motor upali voda kruži kroz blok motora i kupi toplotu. U kruženju kroz blok pomaže joj vodena pumpa koja je pogoni. Kada motor dostigne temperaturu od 93 stepena termostat podiže ventil i pušta vodu iz hladnjaka u blok motora, a u isto vrijeme pali se i ventilator koji pomaže da se voda ohladi. Preko gornjeg crijeva vruća voda ide u hladnjak, prolazi kroz ćelije, hladi se i kroz donje crijevo vraća se u blok motora.

Nejasno mi je sljedeće:
Da li se ventil na termostatu podiže postepeno sa podizanjem temperature ili je skroz spušten i otvara tek kada motor dostigne radnu temperaturu, odnosno, da li je hladnjak uključen u cijeli proces kada se motor tek upali?

Znači, da li kroz hladnjak odmah prolazi voda čim se upali auto ili kroz hladnjak voda ide tek kada termostat podigne ventil kada motor dostigne radnu temperaturu?

Interesuje me i na koji način vazduh koji prolazi kroz ona rebra naprijed na automobilu pomaže u hlađenju. Da li on samo prolazi kroz ćelije hladnjaka i na taj način pomaže u hlađenju ili postoje neki odvodi koji ga prikupljaju i odvode nekud u sistem hlađenja?
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#2 Re: sistem za hladjenje

Post by goran16v »

doktorrr wrote:Može li neko ko se razumije u sisteme hladjenja motora od automobila da mi objasni kako to funkcioniše. Čitajući neke postove na engleskom jeziku koje sam našao na netu čini mi se da to ide ovako:

Kad se motor upali voda kruži kroz blok motora i kupi toplotu. U kruženju kroz blok pomaže joj vodena pumpa koja je pogoni. Kada motor dostigne temperaturu od 93 stepena termostat podiže ventil i pušta vodu iz hladnjaka u blok motora, a u isto vrijeme pali se i ventilator koji pomaže da se voda ohladi. Preko gornjeg crijeva vruća voda ide u hladnjak, prolazi kroz ćelije, hladi se i kroz donje crijevo vraća se u blok motora.

Nejasno mi je sljedeće:
Da li se ventil na termostatu podiže postepeno sa podizanjem temperature ili je skroz spušten i otvara tek kada motor dostigne radnu temperaturu, odnosno, da li je hladnjak uključen u cijeli proces kada se motor tek upali?

Znači, da li kroz hladnjak odmah prolazi voda čim se upali auto ili kroz hladnjak voda ide tek kada termostat podigne ventil kada motor dostigne radnu temperaturu?

Interesuje me i na koji način vazduh koji prolazi kroz ona rebra naprijed na automobilu pomaže u hlađenju. Da li on samo prolazi kroz ćelije hladnjaka i na taj način pomaže u hlađenju ili postoje neki odvodi koji ga prikupljaju i odvode nekud u sistem hlađenja?
Prije samog dogovora par pojasnjenja:
Vodena pumpa ne pomaze cirkulaciju nego je 100% stvara. Termostat je sam po sebi ventil. sa funkcijom postepenog otvaranja o zavisnosti od temperature i reakcije bimetala. Ne mora biti na 93 stepena, na koliko ce se stepeni termostat poceti otvarati zavisi od radne temperature konkretnog tipa i modela motora. Ventilator se ne pali u isto vrijeme.
Kad se motor upali i u procesu grijanja cirkulacija u bloku je odvojena od hladnjaka - sto je odgovor na 2. pitanje. Kad voda u bloku dostigne radnu temp. termostat se pocne postepeno otvarati i mjesati vodu iz bloka sa vodom iz hladnjaka i tako odrzava radnu temperaturu, jer bi je naglim pustanjem hladne vode iz hladnjaka oborio - odgovor na 1. pitanje. Cilj termostata je sto ranije postizanje radne temp. i njeno odrzavanje. Ako bi se poceo otvarati na samom dizanju temp. radna temp. bi se sporije dostizala. Kad je termostat otvoren hladnjak i blok su jedinstveni sistem cirkulacije, voda se grije u bloku, hladi kroz hladnjak. Postepenim otvaranjem i zatvaranjem tj regulacijom protoka termostat odrzava radnu temperaturu. U normalnim okolnostima strujanje zraka kroz hladnjak u toku voznje je dovoljno da odrzava temp. Pri vecoj temp. zraka, smanjenoj brzini kretanja i/ili evim pterecenjima kad potpuno otvaranje termostata i strujanje zraka kroz hladnjak nisu dovoljni da odrze radnu temperaturu tek onda se pali veltilator koji pojacava strujanje zraka na hladnjaku (izvlaci vreo zrak).
Hladnjak je spojeni sistem paralelnih cijevi u obliku serpentine kroz koji cirkulise voda. Izmedju cijevi su ubacena rebra (voda ne prolazi kroz rebra). Rebra sluze da se prakticno poveca povrsina cijevi izlozena cirkulaciji hladnog zraka. Time se rebra odnosno cijevi hladnjaka efikacnije hlade, a samim time hladjenje vode koja prolazi kroz hladnjak je efikasnije. U konvencionalnim sistemima hladjenja, zrak koji se prikuplja za hladnjene motora se koristi iskljucivo za prolazak kroz hladnjak i ni za sta vise. - Odgovor na 3 pitanje. Ukoliko motor ima druge sisteme koji zahtjevaju hladjenje, kao npr klima uredjaj, zrak kod ubrizgavanja, ulje u motoru ili u mjenjacu koriste koriste se dodatni hladnjaci koji su istovremeno izlozeni cirkulaciji kao i hladnjak za hladnjeje motora.
Nadam se da sam pomogao... :wink:
Brdar
Posts: 280
Joined: 10/01/2012 20:02

#3 Re: sistem za hladjenje

Post by Brdar »

...
Last edited by Brdar on 08/10/2012 22:46, edited 1 time in total.
preludezalude
Posts: 5626
Joined: 07/03/2012 00:09

#4 Re: sistem za hladjenje

Post by preludezalude »

Brdar wrote:Posto vidim da se koliko toliko kontas u auta, objesni mi molim te kako to da auto ne prokuha a temostat pokazuje 130 stepeni

To se meni desilo s Golfom III uz ivan 1.9 TD 75ks, prije par godina u ljeto vraco se s mora, cetvero nas, pun gepek, na
nanerviro me lik s nekom Corsom a ja u drugu i po gasu, drzo sam ga na 4000 rpm (haman crveno) sve do vrha,
(oko 70kmh) primjetio sam pali se lampica, i temp. 130C ali motor je normalno radio cak je i klima bila uklj.
e sad me interesuje kako nije prokuhao i kako to nije naskodilo motoru ? :?
Ako je pokazivac temperature tacan i ako je u hladnjaku bila voda, ona je prokuhala sigurno. Medjutim, motor nece odmah crknuti kad voda prokuha. Da si vozio tako duzu relaciju, vjerovatno bi pukao hladnjak ili mozda dihtung glave izbio. Kad bi nastavio voziti bez tekucine za hladjenje motor bi ubrzo zaribao jer bi doslo do prevelike temperature u motoru, ulje izgubilo moc podmazivanjada i tada bi se pojedini dijelovi poceli kriviti i topiti (ovo je malo slikovito receno).
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#5 Re: sistem za hladjenje

Post by goran16v »

Brdar wrote:Posto vidim da se koliko toliko kontas u auta, objesni mi molim te kako to da auto ne prokuha a temostat pokazuje 130 stepeni

To se meni desilo s Golfom III uz ivan 1.9 TD 75ks, prije par godina u ljeto vraco se s mora, cetvero nas, pun gepek, na
nanerviro me lik s nekom Corsom a ja u drugu i po gasu, drzo sam ga na 4000 rpm (haman crveno) sve do vrha,
(oko 70kmh) primjetio sam pali se lampica, i temp. 130C ali motor je normalno radio cak je i klima bila uklj.
e sad me interesuje kako nije prokuhao i kako to nije naskodilo motoru ? :?

Kao sto je @preludezalude napisao, pitanje je da li ti je instrument bio tacan i da li je auto uopste kljucao. Napisao je i da bi na 130 voda sigurno kuhala, a auto se mogao pregrijavati i bez kuhanja zbog manjka rashladne tecnosti (nema sta da kuha). Takodjer, ja sam slikovito pisao da se radi o vodi, a u motoru bi trebao biti antifriz koji u omjeru 1:1 sa vodom ima nesto visu tacku kljucanja (110 - 120 stepeni) tako da je i to moguci urzok nekuhanja. Svako pa i pratkotrajno pregrijavanje skodi motoru, pa i trajno, samo je pitanje koliko je pregrijavanje bilo u pitanju i koliko je dugo trajalo, odnosno koliko je naskodilo motoru, ako nista uticalo je na dihtung glave. Sta se esava pri ekstremnim situacijama ti je preludezalude otprilike objasnio.
doktorrr
Posts: 55
Joined: 08/02/2009 19:07

#6 Re: sistem za hladjenje

Post by doktorrr »

Hvala na odgovorima. Sad mi je sistem hlađenja mnogo jasniji. Još jedno pitanje:

Kakva je uloga one posude za rashladnu tečnost u sistemu? Vidim da do nje vodo jedno crijevo na vrh posude, a drugo crijevo vodi sa dna te posude nazad u sistem.
User avatar
baustelac
Posts: 1401
Joined: 16/07/2005 09:05
Location: AC-DE

#7 Re: sistem za hladjenje

Post by baustelac »

goran16v wrote:
Brdar wrote:Posto vidim da se koliko toliko kontas u auta, objesni mi molim te kako to da auto ne prokuha a temostat pokazuje 130 stepeni

To se meni desilo s Golfom III uz ivan 1.9 TD 75ks, prije par godina u ljeto vraco se s mora, cetvero nas, pun gepek, na
nanerviro me lik s nekom Corsom a ja u drugu i po gasu, drzo sam ga na 4000 rpm (haman crveno) sve do vrha,
(oko 70kmh) primjetio sam pali se lampica, i temp. 130C ali motor je normalno radio cak je i klima bila uklj.
e sad me interesuje kako nije prokuhao i kako to nije naskodilo motoru ? :?

Kao sto je @preludezalude napisao, pitanje je da li ti je instrument bio tacan i da li je auto uopste kljucao. Napisao je i da bi na 130 voda sigurno kuhala, a auto se mogao pregrijavati i bez kuhanja zbog manjka rashladne tecnosti (nema sta da kuha). Takodjer, ja sam slikovito pisao da se radi o vodi, a u motoru bi trebao biti antifriz koji u omjeru 1:1 sa vodom ima nesto visu tacku kljucanja (110 - 120 stepeni) tako da je i to moguci urzok nekuhanja. Svako pa i pratkotrajno pregrijavanje skodi motoru, pa i trajno, samo je pitanje koliko je pregrijavanje bilo u pitanju i koliko je dugo trajalo, odnosno koliko je naskodilo motoru, ako nista uticalo je na dihtung glave. Sta se esava pri ekstremnim situacijama ti je preludezalude otprilike objasnio.
:-) a ima li tu gdje pritiska?
User avatar
baustelac
Posts: 1401
Joined: 16/07/2005 09:05
Location: AC-DE

#8 Re: sistem za hladjenje

Post by baustelac »

. prvi put dupli
Post Reply