Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

Post Reply
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#251 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by orinoco »

Seawolf wrote:[...Najveći problem sarajevskog aerodroma je taj što je određeni broj dana u godini neupotrebljiv za slijetanje, zbog loše vidljivosti zbog magle.
Da bi se povećala upotrebljivost sarajevskog aerodroma tokom dana sa maglom, mora mu se povećati kategorizacija za prilaz pri instrumentalnom slijetanju (ILS approach), a da bi mu se mogla povećati ta kategorizacija, jedan od preduslova je da prije početka piste mora biti teren čist od ikakvih prepreka u dužini od oko 1.000 m...
Zar sarajevski aerodrom nije nekad prije imao instaliranu opremu za slijetanje u lošim vremenskim uslovima, pa čak i po jakoj i gustoj magli?

Koliko je prosječnih dana u godini u kojima avioni ne mogu slijetati na sarajevski aerodrom zbog magle, ne zbog jakog vjetra ili visokog snijega, zbog magle? Postoji li ovakva evidencija i statistika?
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#252 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

@Seawof

Problem za ILS nije samo prilazna cistina pragu piste 12, i ja sam mislio da je "samo" to...

U razgovoru sa jednim malo boljim pilotom od sebe (OK, puno boljim... :P ) objasnjeno mi je da ja visina odluke (decision height) na ILS isto vazna za slijetanje i kategoriju, a veze se za teh. karakteristike aviona, za slucaj da mora ici u GO (nije godisnji odmor, nego Go-arround) i da u tom slucaju ima otkaz motora, onda su karakteristike tog aviona na 1 motoru limit za preletiti Trebevic/Mojmilo, po proceduri za SJJ, jer mu se mora omoguciti sigurno nadvisenje prepreke, a svako ima razlicite kerekteristike na 1 motoru zavisne od snage motora i tezine aviona, te karakteristika krila.

Kao primjer sam navodio da npr. Q400 ili A320 slijecuci na SJJ po ILS cat.I moraju na 200 ft. (visina odluke) imati jasnu lokaciju piste, dok je ta ista kategorija za npr. L410 odredjena na 450 ft... Dakle, teretnjak koji vozi postu za DHL, a mislim da je i ona SLO firma sto je stizala sa SAABom 340 (Solin) presla na L410, mora na 450 ft. da vidi pistu, jer mu otkaz 1 motora daje nadvisenje Mojmila nakon toga, a ako bi ga pustili na 200 ft. da odlucuje, vise ne bi mogli biti sigurni da ce preletjeti Mojmilo u slucaju "ne daj boze"... Tako da bi ganjanje ILS cat.II bilo dosta skupo, a ne bi puno donijelo... O cat.III je jos teze pricati...

E sad veselije... S obzirom na razvoj GPS tehnologija, mislim da je pametnije sacekati da se pojavi avio-sertifikovana GPS navigacija jacih kategorija, a pojavice se u roku 5-10 godina, i gurati SJJ da bude jedan od prvih koji ce svoje prilaze gurati tom tehnologijom...

@orinoco

Nije SJJ nikada imao sertifikovanu opremu tog tipa... ILS cat.I je najbolje sto smo imali... Za Olimpijadu i godine poslije je bilo nesto izumljeno prirucno, sa pogonom na plin, gdje se na vise mjesta na aerodromu naglo pustao plin iz plinskih boca, koje su po prelasku tog plina iz tecnog stanja u gasovito hladile gas na -20 cel. sto je imalo za posljedicu zamrzavenje magle u dodiru s tim, koja bi padala kao inje na zemlju i tako povecavala vidljivost. Nije bilo testirano i sertifikovano onako kako se sada u svijetu to mora raditi za avio saobracaj, da bi se i sada time sluzilo...

Statistika magle u SJJ kao i ostalih meteo uslova postoji. Ja se ne sjecam duzeg perioda od prosle godine, kada je bilo skoro 40 dana u cugu zatvorenog aerodroma... Magla u SJJ jeste problem, ali realno se radi o godisnjem prosjeku od max. 15 dana zatvorenosti. Ostalo je otvoren, sa otkazima jutarnjih i vecernjih aviona. A najveca spica nam je svakako oko 12-14.30 kada je i vjerovatnoca pojavljivanja sunca da rascera maglu najveca...
User avatar
orinoco
Posts: 1687
Joined: 14/01/2017 17:46

#253 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by orinoco »

drndalo wrote:....Statistika magle u SJJ kao i ostalih meteo uslova postoji. Ja se ne sjecam duzeg perioda od prosle godine, kada je bilo skoro 40 dana u cugu zatvorenog aerodroma... Magla u SJJ jeste problem, ali realno se radi o godisnjem prosjeku od max. 15 dana zatvorenosti. Ostalo je otvoren, sa otkazima jutarnjih i vecernjih aviona. A najveca spica nam je svakako oko 12-14.30 kada je i vjerovatnoca pojavljivanja sunca da rascera maglu najveca...
Zbog 15-tak maglovitih dana u kojima avio-saobraćaj nije u funkciji, i zbog gubitaka (koliki su, izraženi u KM?), isplati li se ulaziti u višemilionsku investiciju proširenja kapaciteta sarajevskog aerodroma, na način na koji je opisan u prethodnim postovima?
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#254 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

Ja tvrdim da ne, kao i da nemamo te pare koliko bismo mi mogli zamisliti sanjajuci...

Da moze bolje, moze, tacnije, vise, moze... Uvijek moze, samo je pitanje kako, i posto...? I nisam zagovornik uzimanja mega-kredita za ko zna sta, a nek ih neko drugi kad ja umrem vraca... Kao sto rekoh ranije Seawolf-u, neko mora prevozniku platiti dovlacenje veceg aviona (tj. razliku) i oni ce doci, ali nece doci ako nama treba, a oni da preuzimaju rizik...

Zbirni transporti su izmisljeni cestom i vozom odavno, kod nas se i primjenjuju... Isto tako i avio saobracaj, samo kod nas jos niko nije namirisao pare da bas on bude konsolidator sa nekom avio kompanijom, i da ostali kupuju prostor od njega, jer ga je on vec platio npr. LH...
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14578
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#255 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by DaysleepeR »

supercali wrote: A ti i dalje mislis da si najpametniji
Nikad u životu samo su tvoji zaključci ove teme zaista presmiješni
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#256 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by supercali »

drndalo wrote:Ja tvrdim da ne, kao i da nemamo te pare koliko bismo mi mogli zamisliti sanjajuci...

Da moze bolje, moze, tacnije, vise, moze... Uvijek moze, samo je pitanje kako, i posto...? I nisam zagovornik uzimanja mega-kredita za ko zna sta, a nek ih neko drugi kad ja umrem vraca... Kao sto rekoh ranije Seawolf-u, neko mora prevozniku platiti dovlacenje veceg aviona (tj. razliku) i oni ce doci, ali nece doci ako nama treba, a oni da preuzimaju rizik...

Zbirni transporti su izmisljeni cestom i vozom odavno, kod nas se i primjenjuju... Isto tako i avio saobracaj, samo kod nas jos niko nije namirisao pare da bas on bude konsolidator sa nekom avio kompanijom, i da ostali kupuju prostor od njega, jer ga je on vec platio npr. LH...
Ovo je sustina
Svi bi mi volili da imamo aerodrom najveci na svijetu najmoderniji naj naj al prvo skupo drugo nemamo mi tog kapaciteta da nam treba takav aerodrom
Seawolf
Posts: 7685
Joined: 14/06/2012 22:59

#257 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Seawolf »

drndalo wrote:@Seawof

Problem za ILS nije samo prilazna cistina pragu piste 12, i ja sam mislio da je "samo" to...

U razgovoru sa jednim malo boljim pilotom od sebe (OK, puno boljim... :P ) objasnjeno mi je da ja visina odluke (decision height) na ILS isto vazna za slijetanje i kategoriju, a veze se za teh. karakteristike aviona, za slucaj da mora ici u GO (nije godisnji odmor, nego Go-arround) i da u tom slucaju ima otkaz motora, onda su karakteristike tog aviona na 1 motoru limit za preletiti Trebevic/Mojmilo, po proceduri za SJJ, jer mu se mora omoguciti sigurno nadvisenje prepreke, a svako ima razlicite kerekteristike na 1 motoru zavisne od snage motora i tezine aviona, te karakteristika krila.

Kao primjer sam navodio da npr. Q400 ili A320 slijecuci na SJJ po ILS cat.I moraju na 200 ft. (visina odluke) imati jasnu lokaciju piste, dok je ta ista kategorija za npr. L410 odredjena na 450 ft... Dakle, teretnjak koji vozi postu za DHL, a mislim da je i ona SLO firma sto je stizala sa SAABom 340 (Solin) presla na L410, mora na 450 ft. da vidi pistu, jer mu otkaz 1 motora daje nadvisenje Mojmila nakon toga, a ako bi ga pustili na 200 ft. da odlucuje, vise ne bi mogli biti sigurni da ce preletjeti Mojmilo u slucaju "ne daj boze"... Tako da bi ganjanje ILS cat.II bilo dosta skupo, a ne bi puno donijelo... O cat.III je jos teze pricati...

E sad veselije... S obzirom na razvoj GPS tehnologija, mislim da je pametnije sacekati da se pojavi avio-sertifikovana GPS navigacija jacih kategorija, a pojavice se u roku 5-10 godina, i gurati SJJ da bude jedan od prvih koji ce svoje prilaze gurati tom tehnologijom ...
Interesantno, jučer sam u razgovoru sa jednim uglednim mladim gospodinom, od njega ćuo tu tezu da se treba sačekati uvođenje tehnologije navođenja GPS navigacije, dovoljno precizne da pripomogne prilikom prilaza na slijetanje i da se to onda primijeni na sarajevskom aerodromu ... Nisi ti, valjda taj.

Moram reći da mi se ne dopada ta ideja čekanja, prvo što to ne zavisi od opreme aerodroma, drugo što sam mišljenja da satelitska navigacija nikada neće biti toliko precizna i pouzdana da nadležne institucije izdaju certifikat da je ona sama po sebi dovoljna za navođenje komercijalnog aviona prilikom prilaska za slijetanje u uslovima bez, ili sa smanjenom vanjskom vidljivošću.
Seawolf
Posts: 7685
Joined: 14/06/2012 22:59

#258 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Seawolf »

supercali wrote:
drndalo wrote:Ja tvrdim da ne, kao i da nemamo te pare koliko bismo mi mogli zamisliti sanjajuci...

Da moze bolje, moze, tacnije, vise, moze... Uvijek moze, samo je pitanje kako, i posto...? I nisam zagovornik uzimanja mega-kredita za ko zna sta, a nek ih neko drugi kad ja umrem vraca... Kao sto rekoh ranije Seawolf-u, neko mora prevozniku platiti dovlacenje veceg aviona (tj. razliku) i oni ce doci, ali nece doci ako nama treba, a oni da preuzimaju rizik...

Zbirni transporti su izmisljeni cestom i vozom odavno, kod nas se i primjenjuju... Isto tako i avio saobracaj, samo kod nas jos niko nije namirisao pare da bas on bude konsolidator sa nekom avio kompanijom, i da ostali kupuju prostor od njega, jer ga je on vec platio npr. LH...
Ovo je sustina
Svi bi mi volili da imamo aerodrom najveci na svijetu najmoderniji naj naj al prvo skupo drugo nemamo mi tog kapaciteta da nam treba takav aerodrom
Ne, ja samo kažem da bismo, s obzirom na objektivne okolnosti, trebali imati pistu koja omogućuje instrumentalno slijetanje adekvatno opremljenim avionima sa adekvatno certificiranim posadama, kada je vanjska vidljivost ograničena zbog magle. A to sada nemamo.

Piste zagrebačkog i beogradskog aerodroma imaju opremu i certificirane su za Cat.IIIb za prilaz pri instrumentalnom slijetanju, od 2004-e, odnosno od 2008-e, a to svakako nisu uradili iz obijesti, nego iz potrebe.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#259 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

Nisam ja taj... Sjecao bih se da smo sjedili... A i koliko sam ugledan je diskutabilno... :D Pratim ovu tehnologiju godinama i civ. avijaciju decenijama, pa nesto i ostane...

ZAG i BEG osim sto imaju puno vise putnika i avio kompanije koje rade, imaju i aerodrome u poljanama...

Volio bih i ja, ali nemam para za to... Salu na stranu, GPS ce ici jos naprijed preciznost ce biti dokazana, i tesko da ce ici sam, ali ce kao neka kombinacija hibrida ILS/GPS biti standard unutar 10 godina... Testni prototipovi postoje i lete, doduse pojacani (Gulfstream) sa enhanced visibility mogucnostima, gdje IC senzori gledaju kroz nama neprobojnu maglu... I imaju certifikat za losiju vidljivost od normalne...
User avatar
Koshpa
Posts: 4908
Joined: 20/05/2007 19:59
Location: Sarajevo

#260 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Koshpa »

drndalo wrote:@Seawof

Problem za ILS nije samo prilazna cistina pragu piste 12, i ja sam mislio da je "samo" to...

U razgovoru sa jednim malo boljim pilotom od sebe (OK, puno boljim... :P ) objasnjeno mi je da ja visina odluke (decision height) na ILS isto vazna za slijetanje i kategoriju, a veze se za teh. karakteristike aviona, za slucaj da mora ici u GO (nije godisnji odmor, nego Go-arround) i da u tom slucaju ima otkaz motora, onda su karakteristike tog aviona na 1 motoru limit za preletiti Trebevic/Mojmilo, po proceduri za SJJ, jer mu se mora omoguciti sigurno nadvisenje prepreke, a svako ima razlicite kerekteristike na 1 motoru zavisne od snage motora i tezine aviona, te karakteristika krila.

Kao primjer sam navodio da npr. Q400 ili A320 slijecuci na SJJ po ILS cat.I moraju na 200 ft. (visina odluke) imati jasnu lokaciju piste, dok je ta ista kategorija za npr. L410 odredjena na 450 ft... Dakle, teretnjak koji vozi postu za DHL, a mislim da je i ona SLO firma sto je stizala sa SAABom 340 (Solin) presla na L410, mora na 450 ft. da vidi pistu, jer mu otkaz 1 motora daje nadvisenje Mojmila nakon toga, a ako bi ga pustili na 200 ft. da odlucuje, vise ne bi mogli biti sigurni da ce preletjeti Mojmilo u slucaju "ne daj boze"... Tako da bi ganjanje ILS cat.II bilo dosta skupo, a ne bi puno donijelo... O cat.III je jos teze pricati...

E sad veselije... S obzirom na razvoj GPS tehnologija, mislim da je pametnije sacekati da se pojavi avio-sertifikovana GPS navigacija jacih kategorija, a pojavice se u roku 5-10 godina, i gurati SJJ da bude jedan od prvih koji ce svoje prilaze gurati tom tehnologijom...

@orinoco

Nije SJJ nikada imao sertifikovanu opremu tog tipa... ILS cat.I je najbolje sto smo imali... Za Olimpijadu i godine poslije je bilo nesto izumljeno prirucno, sa pogonom na plin, gdje se na vise mjesta na aerodromu naglo pustao plin iz plinskih boca, koje su po prelasku tog plina iz tecnog stanja u gasovito hladile gas na -20 cel. sto je imalo za posljedicu zamrzavenje magle u dodiru s tim, koja bi padala kao inje na zemlju i tako povecavala vidljivost. Nije bilo testirano i sertifikovano onako kako se sada u svijetu to mora raditi za avio saobracaj, da bi se i sada time sluzilo...

Statistika magle u SJJ kao i ostalih meteo uslova postoji. Ja se ne sjecam duzeg perioda od prosle godine, kada je bilo skoro 40 dana u cugu zatvorenog aerodroma... Magla u SJJ jeste problem, ali realno se radi o godisnjem prosjeku od max. 15 dana zatvorenosti. Ostalo je otvoren, sa otkazima jutarnjih i vecernjih aviona. A najveca spica nam je svakako oko 12-14.30 kada je i vjerovatnoca pojavljivanja sunca da rascera maglu najveca...
Ovo je testirano ove zime i to uspjesno, tako da ce od sljedece biti uvedeno kao redovno kada budu dani magle.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#261 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Smrcak15 »

ako ikoji aerodrom treba uradit kategorizaciju na CAT1 ili CAT2 to je sarajevo, zimi uvijek pod velikim upitnikom hoces li sletiti ili ne.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#262 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

@Koshpa

Fino ako jeste i ako ce pomoci... Znas li kako su rijesili papirologiju oko toga ? Mislim na ICAO/"MJAO" i ostale papirologije ? Certifikacija sigurnosti takve opreme, potpada li to po Annex 14 ili nesto drugo...?

Znam da "topovi" za rastjerivanje ptica trose isto propan/butan, ali ovo bi morale biti vece kolicine... :gunjastajl:

@smrcak

Bez preciznije statistike tesko je zakljuciti koliki % zatvorenosti bi bio rijesen dizanjem ILS kategorije sa I na II, tj. koliko puta je bilo da bez debele III ne bi bilo moguce sletiti... I naravno posto ne znam cijene takvog zahvata, koliko bi to i kada bilo isplativo...
User avatar
Koshpa
Posts: 4908
Joined: 20/05/2007 19:59
Location: Sarajevo

#263 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Koshpa »

drndalo wrote:@Koshpa

Fino ako jeste i ako ce pomoci... Znas li kako su rijesili papirologiju oko toga ? Mislim na ICAO/"MJAO" i ostale papirologije ? Certifikacija sigurnosti takve opreme, potpada li to po Annex 14 ili nesto drugo...?

Znam da "topovi" za rastjerivanje ptica trose isto propan/butan, ali ovo bi morale biti vece kolicine... :gunjastajl:

@smrcak

Bez preciznije statistike tesko je zakljuciti koliki % zatvorenosti bi bio rijesen dizanjem ILS kategorije sa I na II, tj. koliko puta je bilo da bez debele III ne bi bilo moguce sletiti... I naravno posto ne znam cijene takvog zahvata, koliko bi to i kada bilo isplativo...
Iskreno ne znam nista u vezi papirologije, samo znam da su testove radili iz ICAO-a sa nasima i predpostvljam da su sredili papirologiju dok su dali odobrenje.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#264 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Smrcak15 »

drndalo wrote:@Koshpa

Fino ako jeste i ako ce pomoci... Znas li kako su rijesili papirologiju oko toga ? Mislim na ICAO/"MJAO" i ostale papirologije ? Certifikacija sigurnosti takve opreme, potpada li to po Annex 14 ili nesto drugo...?

Znam da "topovi" za rastjerivanje ptica trose isto propan/butan, ali ovo bi morale biti vece kolicine... :gunjastajl:

@smrcak

Bez preciznije statistike tesko je zakljuciti koliki % zatvorenosti bi bio rijesen dizanjem ILS kategorije sa I na II, tj. koliko puta je bilo da bez debele III ne bi bilo moguce sletiti... I naravno posto ne znam cijene takvog zahvata, koliko bi to i kada bilo isplativo...
da bi se radila ketgorija 3, fakticki moras odmah novu pistu raditi jer se nebi mogao odvijati avio sabrocaj dok traju radovi na vec postojecoj pisti znaci jako tesko izvodivo doi do kategorije 3. jer su potrebne TDZ (touch down zone svjetla, svako 30 ili 60 metara, pocetak oko 600m od pocetka piste moraju se instalirati TDZ svjetla.
Image

aerodrom bi se morao zatvoriti kad bi krenuli radovi, inace nemoze se raditi ovo a da ide saobracaj.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#265 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Connaisseur Karlin »

Koshpa wrote:
drndalo wrote:@Koshpa

Fino ako jeste i ako ce pomoci... Znas li kako su rijesili papirologiju oko toga ? Mislim na ICAO/"MJAO" i ostale papirologije ? Certifikacija sigurnosti takve opreme, potpada li to po Annex 14 ili nesto drugo...?

Znam da "topovi" za rastjerivanje ptica trose isto propan/butan, ali ovo bi morale biti vece kolicine... :gunjastajl:

@smrcak

Bez preciznije statistike tesko je zakljuciti koliki % zatvorenosti bi bio rijesen dizanjem ILS kategorije sa I na II, tj. koliko puta je bilo da bez debele III ne bi bilo moguce sletiti... I naravno posto ne znam cijene takvog zahvata, koliko bi to i kada bilo isplativo...
Iskreno ne znam nista u vezi papirologije, samo znam da su testove radili iz ICAO-a sa nasima i predpostvljam da su sredili papirologiju dok su dali odobrenje.
preskupa metoda ;-) i pomalo zastarjela :D
User avatar
Koshpa
Posts: 4908
Joined: 20/05/2007 19:59
Location: Sarajevo

#266 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Koshpa »

Valjda je to jedina alternativa, ko ce mu ga znati vise
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#267 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Connaisseur Karlin »

Koshpa wrote:Valjda je to jedina alternativa, ko ce mu ga znati vise
radili su slicnu analizu,koju sam procitala na aerodromima u AUstriji, njima se ne isplati; naravno, analiza je ukljucila broj dana sa jako gustom maglom, drugo metoda nije jeftina, aim vise rmetoda smanjivanja hladne magle, trece, efekat privremenog cisenja prostora od magle, tj. postoji jos niz fakotra koji moraju biti ukljuceni u analizu "isplativosti" projekta :)
User avatar
Tesla Edison
Posts: 8364
Joined: 08/05/2017 19:17

#268 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by Tesla Edison »

Dokle se došlo sa rekonstrukcijom aerodroma i piste? Vidim terminal A se još ne ruši.
Usput pitanje jedno. Do kada se koristio terminal A i kada je izgrađen terminal B? Jel terminal B postojao i prije rata pa poslije obnovljen ili je izgrađen tek poslije? Na prijetratnim i ratnim slikama vidim samo terminal A dok B nema ni na mapi. Sjećam se ko dijete da sam tetku iz Turske čekao u starom terminalu 1998. godine i dosta bio mali i taman. U B terminal prvi put sam ušao 2001. godine i u to vrijeme mislim da je bila najnaprednija građevina u gradu. Problem je što ne mogu da nađem nikakve podatke o B terminalu.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#269 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

Sadasnji terminal je pravljen za Olimpijadu, do tada je radio i postojao samo stari, onaj gdje je sad express restoran, i drugacije je izgledao iznutra...

Novi je nakon rata obnovljen
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#270 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by TouringBiker »

Eno 747 cargo sleću čak i u Rijeku:

http://avioradar.hr/index.php/squawk/62 ... o-u-rijeku
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14578
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#271 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by DaysleepeR »

Ja govorio pa me svi napadali

Qatar Airways nije samo kompanija koja prevozi ljude, mi smo konglomerat koji posjeduje hotele, aviokompaniju za transport tereta, aerodrom Hamad, kompaniju za catering i druge srodne djelatnosti.

"Letovi za Sarajevo će biti realizirani avionom Airbus A320, dok će nakon njega uslijediti korištenje Airbusa A321neo. Nažalost, ne možemo sletjeti na vaš aerodrom većim letjelicama zbog ograničenosti dužine i širine piste. Nadam se da će vlasti proširiti aerodrom kako bi dozvolile rast avioindustrije u Bosni i Hercegovini, koji ima ogromni potencijal", rekao je Al Baker.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/qat ... /171101041
User avatar
djevojka bez imena
Posts: 3587
Joined: 14/10/2015 05:39

#272 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by djevojka bez imena »

DaysleepeR wrote:Ja govorio pa me svi napadali

Qatar Airways nije samo kompanija koja prevozi ljude, mi smo konglomerat koji posjeduje hotele, aviokompaniju za transport tereta, aerodrom Hamad, kompaniju za catering i druge srodne djelatnosti.

"Letovi za Sarajevo će biti realizirani avionom Airbus A320, dok će nakon njega uslijediti korištenje Airbusa A321neo. Nažalost, ne možemo sletjeti na vaš aerodrom većim letjelicama zbog ograničenosti dužine i širine piste. Nadam se da će vlasti proširiti aerodrom kako bi dozvolile rast avioindustrije u Bosni i Hercegovini, koji ima ogromni potencijal", rekao je Al Baker.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/qat ... /171101041
NIKAD je proširiti neće, živi bili pa vidjeli.
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#273 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

DaysleepeR wrote:Ja govorio pa me svi napadali

Qatar Airways nije samo kompanija koja prevozi ljude, mi smo konglomerat koji posjeduje hotele, aviokompaniju za transport tereta, aerodrom Hamad, kompaniju za catering i druge srodne djelatnosti.

"Letovi za Sarajevo će biti realizirani avionom Airbus A320, dok će nakon njega uslijediti korištenje Airbusa A321neo. Nažalost, ne možemo sletjeti na vaš aerodrom većim letjelicama zbog ograničenosti dužine i širine piste. Nadam se da će vlasti proširiti aerodrom kako bi dozvolile rast avioindustrije u Bosni i Hercegovini, koji ima ogromni potencijal", rekao je Al Baker.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/qat ... /171101041
Ja i dalje tvrdim da mogu, samo nece... Barem zasad...

Ne postoji jedan tacan odgovor koliko kojem modelu aviona treba duzine piste za slijetanje/polijetanje... Tu imas beskonacno mnogo varijabli za racunanje... I to za isti model aviona.

Qatar konkretno bi na SJJ mogao doci sa A330 i B787, i na ovakav kakav jeste.

-A330 ima orjentacione zahtjeve od cca. 2200 m za polijetanje i oko 1750 m za slijetanje, punog aviona (MTOW) na 0 m nadmorske visine, na 15 celzijusa... Kako je SJJ na 500 m n/v to trazi vise piste. Medjutim, daljina do DOH ne zahtijeva ni blizu toliko goriva koliko bi trazio npr. let do Hong Konga, koji bi taj avion mogao dobaciti sa punim gorivom. Dakle racunaj odmah da bi goriva iz SJJ na polijetanju mogao imati 40t manje nego moze ponijeti, time bi bio toliko laksi od MTOW, time mu treba manje duzine piste... Iskoristili bi sve piste sto imaju, ali bi moglo... Ima kako se to racuna... Sam Qatar je vec bio na SJJ sa A330 prije 5-6 god. kad im je Emir dolazio u posjetu vamo... I nista im nije falilo na aerodromu... Bio, slik'o ga...

Bratski model A330F od Turkisha je takodjer letio iz SJJ i to pun mesa za IST... Tu i lezi caka, jer je zbog blizine IST mogao letiti s manje goriva nego do Indije npr.

- B787 trazi oko 3100/2500 m piste pod gornjim uslovima, ali mu daljina do DOH znaci mogucnost 50 t manje goriva na polijetanju nego moze nositi... Time su i zahtjevi piste skraceni... Postoje i varijante motora na ovom modelu koje fabricki imaju oko 20% vise potiska, i skracuje im pistu za cca. 500 m... Namijenjene posebno za aerodrome na velikim visinama sa velikim vrucinama (hot&high), jer im i u Qataru kad je vruce 48 celz. punima treba 3800m da polete....

Kompanije/piloti uvijek rade kombinacije moguceg iz ponudjenih varijabli, ako je vise tereta interes, moze se prodati manje karata putnicima, ili obratno, kao i gorivo... Na tu daljinu ovi avioni bi iz DOH mogli ponijeti gorivo za oba pravca jer im je dole vjerovatno jeftinije (iako bi ga vise trosili usput na samo nosenje tog istog goriva), ali ako bi imali dovoljno tereta koji ce moci naplatiti, ne bi vozili gorivo, nego bi dovezli teret, istovarili ga ovdje, nasuli ovdje gorivo za nazad plus teret za nazad, i taj teret bi u naplati kompenzirao visi trosak goriva nasutog na SJJ od DOH.

Parking takvog aviona na SJJ takodjer nije veliki problem, zauzima vise od standardnih, ali ga stavis ovamo gdje je mogao An-124, umjesto 2 normalna, i moze... Svakako jos nije tolika parking guzva uvijek...
User avatar
karanana
Posts: 47214
Joined: 26/02/2004 00:00

#274 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by karanana »

Mozda sheik cilja na 380ku
User avatar
drndalo
Posts: 22799
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#275 Re: Širenje piste na Sarajevskom aerodromu

Post by drndalo »

E to bi bio poduhvat... :evil:
Post Reply