@Seawof
Problem za ILS nije samo prilazna cistina pragu piste 12, i ja sam mislio da je "samo" to...
U razgovoru sa jednim malo boljim pilotom od sebe (OK, puno boljim...
) objasnjeno mi je da ja visina odluke (decision height) na ILS isto vazna za slijetanje i kategoriju, a veze se za teh. karakteristike aviona, za slucaj da mora ici u GO (nije godisnji odmor, nego Go-arround) i da u tom slucaju ima otkaz motora, onda su karakteristike tog aviona na 1 motoru limit za preletiti Trebevic/Mojmilo, po proceduri za SJJ, jer mu se mora omoguciti sigurno nadvisenje prepreke, a svako ima razlicite kerekteristike na 1 motoru zavisne od snage motora i tezine aviona, te karakteristika krila.
Kao primjer sam navodio da npr. Q400 ili A320 slijecuci na SJJ po ILS cat.I moraju na 200 ft. (visina odluke) imati jasnu lokaciju piste, dok je ta ista kategorija za npr. L410 odredjena na 450 ft... Dakle, teretnjak koji vozi postu za DHL, a mislim da je i ona SLO firma sto je stizala sa SAABom 340 (Solin) presla na L410, mora na 450 ft. da vidi pistu, jer mu otkaz 1 motora daje nadvisenje Mojmila nakon toga, a ako bi ga pustili na 200 ft. da odlucuje, vise ne bi mogli biti sigurni da ce preletjeti Mojmilo u slucaju "ne daj boze"... Tako da bi ganjanje ILS cat.II bilo dosta skupo, a ne bi puno donijelo... O cat.III je jos teze pricati...
E sad veselije... S obzirom na razvoj GPS tehnologija, mislim da je pametnije sacekati da se pojavi avio-sertifikovana GPS navigacija jacih kategorija, a pojavice se u roku 5-10 godina, i gurati SJJ da bude jedan od prvih koji ce svoje prilaze gurati tom tehnologijom...
@orinoco
Nije SJJ nikada imao sertifikovanu opremu tog tipa... ILS cat.I je najbolje sto smo imali... Za Olimpijadu i godine poslije je bilo nesto izumljeno prirucno, sa pogonom na plin, gdje se na vise mjesta na aerodromu naglo pustao plin iz plinskih boca, koje su po prelasku tog plina iz tecnog stanja u gasovito hladile gas na -20 cel. sto je imalo za posljedicu zamrzavenje magle u dodiru s tim, koja bi padala kao inje na zemlju i tako povecavala vidljivost. Nije bilo testirano i sertifikovano onako kako se sada u svijetu to mora raditi za avio saobracaj, da bi se i sada time sluzilo...
Statistika magle u SJJ kao i ostalih meteo uslova postoji. Ja se ne sjecam duzeg perioda od prosle godine, kada je bilo skoro 40 dana u cugu zatvorenog aerodroma... Magla u SJJ jeste problem, ali realno se radi o godisnjem prosjeku od max. 15 dana zatvorenosti. Ostalo je otvoren, sa otkazima jutarnjih i vecernjih aviona. A najveca spica nam je svakako oko 12-14.30 kada je i vjerovatnoca pojavljivanja sunca da rascera maglu najveca...