SFF 2020

Najbolji i najgori filmovi, serije, sve o sedmoj umjetnosti...

Moderator: _BataZiv_0809

Post Reply
User avatar
drag_gost
Posts: 5509
Joined: 17/04/2010 19:09
Location: Tu, odmah :)

#101 Re: SFF 2020

Post by drag_gost »

Amomiman wrote: 21/08/2020 01:30
drag_gost wrote: 20/08/2020 22:55
Amomiman wrote: 20/08/2020 22:33

Al' sad ozbiljno: da li si sposoban za autentičnu misao? Makar jednu, makar banalnu, ali tvoju? Makar da sastaviš prosto-proširenu rečinicu kojom ćeš artikulisati vlastitu ideju, stav, bilo šta, ali svoju ideju i svoj stav?

Da li je moguće da razgovaram s čovjekom čija se elokvencija svodi isključivo na to da pretumba moje rečenice, iz posta u post, iz odgovora u odgovor? Pa čak i ove uvrede su naučene, negdje si ih "pokupio", ni toliko nije tvoje.

Kako djeluješ u svijetu, kako se izražavaš, kako fukcioniraš? Zaista nemoj shvatiti kao uvredu, ali ovo je na nivou one gorile Koko što je naučila koristiti simbole i znakove, pa komunicirala tako što ih ispretumba i poreda, kada želi prenijeti misao.

Je li disleksija u pitanju? Oprosti ako imaš medicinski razlog. U suprotnom, možeš ovo shvatiti kao vježbu. Nije takmičenje, napiši šta misliš o Babi, ili o Pjerovim filmovima, a ja obećavam da ti neću ostati dužan.

Ali da ja pišem eseje, samo da bih dobio groktaj, uvredu, ili parafrazu toga što sam napisao. Eh, to je već intelektualno nepošteno.
Cudna li je to sorta, kad' covjek analize preko virtuelne zajednice rabota i sve to zbog Pjera, pa ce i "cika disleksicni" da sebi da oduska. Al' sad ozbiljno: nije neki izazov nasumicne gluposti permutirati, pogotovo kada su veoma siromasne i dosta primitivne, kao sto su tvoje.

Da li je moguce da i nakon toliko recenica nisi shvatio efekat koji si izazvao, iskljucivo vlastitom nadobudnoscu i nezadovoljstvom? Kako te ljudi dozivljavaju, sta te je toliko povrijedilo da mrzis sve oko sebe? Kako ti sebe dozivljavas?

Nije mi namjera da te uvrijedim i oprosti ukoliko je medicinski razlog, ali zaista je depresivno, sociopatski i narcisoidno. Ti ces nakon ovoga vjerovatno edipovski napisati da sam ti opet majku uvrijedio, ali to je opet kako ti sebe dozivljavas.

Da ti pisem nesto sto nisi zasluzio ipak necu. Ne zato sto imam ili nemam visoko misljenje o Pjeru, vec jer ti imas previsoko misljenje o sebi. Posrat' se na livadu i uzivati u svom mirisu mozes uvijek, ali kada ti neko kaze da to nije normalno, nemoj da to shvatas subjektivno. Nije normalno, malo je i otuzno. Intelektualno inferiorno svakako.
Pa ja i nisam rekao da je izazov permutirati moje rečenice. Ja sam rekao da je izazov suprotno tome: izbaciti vlastitu misao.

Uopće je nevažno kako ljudi doživljavaju mene ili tebe. Uostalom, ko je tebe postavio za glasnogovornika "ljudi", na koga god se to odnosilo? Tema, valjda, nismo ja i ti, nego Pjer, SFF, i film uopće. Jedini razlog zašto ti ovu raspravu konstantno svodiš na lični nivo jeste baš taj što o Pjeru, SFF, i filmu nemaš reći ama baš ništa.

Što također nije sporno. Nemam ni ja ništa za reći o Južnoafričkim antilopama, jer me iste ne zanimaju niti se razumijem. Međutim, za razliku od tebe, ja po forumu ne uhodim i ne dobacujem infantilne doskočice ljudima koji imaju nešto za reći o temama na koje ja nemam.

Al' kontam ja tebe. Nije da ne kontam. Ti si mislio, po dobrom starom običaju, malo se istovariti na temu, i produžiti dalje. Navikao si biti paušalan, navikao si da te sagovornik ne suoči s napisanim, a navika je jebana stvar. Pa sada, kada te već praktično molim da objasniš zašto je Pjer sve ono što si kategorički tvrdio da jeste, iza svih tih velikih riječi, ostadoše tek permutacije, uvrede, snebivanja, i kao, eto, ti bi napisao, ali ja nisam zaslužio.

Pa nemoj zbog mene. Napiši zbog "ljudi". Ko zna, možda nas i Pjer čita. Siguran da sam i njega zanima zašto je tako velik. :D
Plasim se da nisi navikao da ti neko odgovori i suoci te sa svojim ogledalom, pa ti to stvara osjecaj nelagode. Permutacija tvoje recenice je ogledalo tvojeg bivstvovanja, iskljucivo ne bi li shvatio da su ti recenice cesto (da ne napisem "uvijek") nesuvisle i nicemu svrha, cak ni same sebi. Takve su ti i misli.

Ukoliko je uopste nevazno kako ljudi dozivljavaju tebe ili mene, onda se nisi trebao usuditi prvi ulaziti u analizu licnosti. Kao sto napisah - "cudne li rabote!?"

Tesko da ti kontas mene, sebe, Pjera, pa cak i ovaj forum. Da nije tako ne bi dosao ovdje, mislio se pokakiti po Pjeru eto tako jer ti se kaki, a on je "velik". Navikao si tako pokakiti se, pa da ti niko ne odgovori. U zivotu tako ne ide. Shvatices da i vlastito tukne. Obicnom permutacijom.

Vrlo rado bih se ukljucio, ali izvoli prvo mi objasniti zasto je Pjer ublehas, jer je to tvoj teza. Na takvu tezu - Hamo vid' mu glave, i mozes dobiti samo - a kakva je tebi glava? Nisi tako navikao, zalim, ali to te ceka.

Ili ces ipak edipovski pribjegavati ponovo podmetanjima o majci, ne bi ti bio prvi put. Nego, zasto je Pjer ubleha? Pa mozda nekome i otvoris oci, eto ti savrsene prilike. Ko zna, mozda takvim pristupom napokon shvatis da ne ide.

Ili se drzi ipak analiziranja drugih, nije da ti ide, ali makar se vise trudis nego oko Pjera. :D
User avatar
Amomiman
Posts: 508
Joined: 26/04/2011 17:24

#102 Re: SFF 2020

Post by Amomiman »

drag_gost wrote: 21/08/2020 10:06
Amomiman wrote: 21/08/2020 01:30
drag_gost wrote: 20/08/2020 22:55

Cudna li je to sorta, kad' covjek analize preko virtuelne zajednice rabota i sve to zbog Pjera, pa ce i "cika disleksicni" da sebi da oduska. Al' sad ozbiljno: nije neki izazov nasumicne gluposti permutirati, pogotovo kada su veoma siromasne i dosta primitivne, kao sto su tvoje.

Da li je moguce da i nakon toliko recenica nisi shvatio efekat koji si izazvao, iskljucivo vlastitom nadobudnoscu i nezadovoljstvom? Kako te ljudi dozivljavaju, sta te je toliko povrijedilo da mrzis sve oko sebe? Kako ti sebe dozivljavas?

Nije mi namjera da te uvrijedim i oprosti ukoliko je medicinski razlog, ali zaista je depresivno, sociopatski i narcisoidno. Ti ces nakon ovoga vjerovatno edipovski napisati da sam ti opet majku uvrijedio, ali to je opet kako ti sebe dozivljavas.

Da ti pisem nesto sto nisi zasluzio ipak necu. Ne zato sto imam ili nemam visoko misljenje o Pjeru, vec jer ti imas previsoko misljenje o sebi. Posrat' se na livadu i uzivati u svom mirisu mozes uvijek, ali kada ti neko kaze da to nije normalno, nemoj da to shvatas subjektivno. Nije normalno, malo je i otuzno. Intelektualno inferiorno svakako.
Pa ja i nisam rekao da je izazov permutirati moje rečenice. Ja sam rekao da je izazov suprotno tome: izbaciti vlastitu misao.

Uopće je nevažno kako ljudi doživljavaju mene ili tebe. Uostalom, ko je tebe postavio za glasnogovornika "ljudi", na koga god se to odnosilo? Tema, valjda, nismo ja i ti, nego Pjer, SFF, i film uopće. Jedini razlog zašto ti ovu raspravu konstantno svodiš na lični nivo jeste baš taj što o Pjeru, SFF, i filmu nemaš reći ama baš ništa.

Što također nije sporno. Nemam ni ja ništa za reći o Južnoafričkim antilopama, jer me iste ne zanimaju niti se razumijem. Međutim, za razliku od tebe, ja po forumu ne uhodim i ne dobacujem infantilne doskočice ljudima koji imaju nešto za reći o temama na koje ja nemam.

Al' kontam ja tebe. Nije da ne kontam. Ti si mislio, po dobrom starom običaju, malo se istovariti na temu, i produžiti dalje. Navikao si biti paušalan, navikao si da te sagovornik ne suoči s napisanim, a navika je jebana stvar. Pa sada, kada te već praktično molim da objasniš zašto je Pjer sve ono što si kategorički tvrdio da jeste, iza svih tih velikih riječi, ostadoše tek permutacije, uvrede, snebivanja, i kao, eto, ti bi napisao, ali ja nisam zaslužio.

Pa nemoj zbog mene. Napiši zbog "ljudi". Ko zna, možda nas i Pjer čita. Siguran da sam i njega zanima zašto je tako velik. :D
Plasim se da nisi navikao da ti neko odgovori i suoci te sa svojim ogledalom, pa ti to stvara osjecaj nelagode. Permutacija tvoje recenice je ogledalo tvojeg bivstvovanja, iskljucivo ne bi li shvatio da su ti recenice cesto (da ne napisem "uvijek") nesuvisle i nicemu svrha, cak ni same sebi. Takve su ti i misli.

Ukoliko je uopste nevazno kako ljudi dozivljavaju tebe ili mene, onda se nisi trebao usuditi prvi ulaziti u analizu licnosti. Kao sto napisah - "cudne li rabote!?"

Tesko da ti kontas mene, sebe, Pjera, pa cak i ovaj forum. Da nije tako ne bi dosao ovdje, mislio se pokakiti po Pjeru eto tako jer ti se kaki, a on je "velik". Navikao si tako pokakiti se, pa da ti niko ne odgovori. U zivotu tako ne ide. Shvatices da i vlastito tukne. Obicnom permutacijom.

Vrlo rado bih se ukljucio, ali izvoli prvo mi objasniti zasto je Pjer ublehas, jer je to tvoj teza. Na takvu tezu - Hamo vid' mu glave, i mozes dobiti samo - a kakva je tebi glava? Nisi tako navikao, zalim, ali to te ceka.

Ili ces ipak edipovski pribjegavati ponovo podmetanjima o majci, ne bi ti bio prvi put. Nego, zasto je Pjer ubleha? Pa mozda nekome i otvoris oci, eto ti savrsene prilike. Ko zna, mozda takvim pristupom napokon shvatis da ne ide.

Ili se drzi ipak analiziranja drugih, nije da ti ide, ali makar se vise trudis nego oko Pjera. :D
Ovo opet Koko gorila, aa? :D

Image
User avatar
drag_gost
Posts: 5509
Joined: 17/04/2010 19:09
Location: Tu, odmah :)

#103 Re: SFF 2020

Post by drag_gost »

Amomiman wrote: 21/08/2020 13:41
drag_gost wrote: 21/08/2020 10:06
Amomiman wrote: 21/08/2020 01:30

Pa ja i nisam rekao da je izazov permutirati moje rečenice. Ja sam rekao da je izazov suprotno tome: izbaciti vlastitu misao.

Uopće je nevažno kako ljudi doživljavaju mene ili tebe. Uostalom, ko je tebe postavio za glasnogovornika "ljudi", na koga god se to odnosilo? Tema, valjda, nismo ja i ti, nego Pjer, SFF, i film uopće. Jedini razlog zašto ti ovu raspravu konstantno svodiš na lični nivo jeste baš taj što o Pjeru, SFF, i filmu nemaš reći ama baš ništa.

Što također nije sporno. Nemam ni ja ništa za reći o Južnoafričkim antilopama, jer me iste ne zanimaju niti se razumijem. Međutim, za razliku od tebe, ja po forumu ne uhodim i ne dobacujem infantilne doskočice ljudima koji imaju nešto za reći o temama na koje ja nemam.

Al' kontam ja tebe. Nije da ne kontam. Ti si mislio, po dobrom starom običaju, malo se istovariti na temu, i produžiti dalje. Navikao si biti paušalan, navikao si da te sagovornik ne suoči s napisanim, a navika je jebana stvar. Pa sada, kada te već praktično molim da objasniš zašto je Pjer sve ono što si kategorički tvrdio da jeste, iza svih tih velikih riječi, ostadoše tek permutacije, uvrede, snebivanja, i kao, eto, ti bi napisao, ali ja nisam zaslužio.

Pa nemoj zbog mene. Napiši zbog "ljudi". Ko zna, možda nas i Pjer čita. Siguran da sam i njega zanima zašto je tako velik. :D
Plasim se da nisi navikao da ti neko odgovori i suoci te sa svojim ogledalom, pa ti to stvara osjecaj nelagode. Permutacija tvoje recenice je ogledalo tvojeg bivstvovanja, iskljucivo ne bi li shvatio da su ti recenice cesto (da ne napisem "uvijek") nesuvisle i nicemu svrha, cak ni same sebi. Takve su ti i misli.

Ukoliko je uopste nevazno kako ljudi dozivljavaju tebe ili mene, onda se nisi trebao usuditi prvi ulaziti u analizu licnosti. Kao sto napisah - "cudne li rabote!?"

Tesko da ti kontas mene, sebe, Pjera, pa cak i ovaj forum. Da nije tako ne bi dosao ovdje, mislio se pokakiti po Pjeru eto tako jer ti se kaki, a on je "velik". Navikao si tako pokakiti se, pa da ti niko ne odgovori. U zivotu tako ne ide. Shvatices da i vlastito tukne. Obicnom permutacijom.

Vrlo rado bih se ukljucio, ali izvoli prvo mi objasniti zasto je Pjer ublehas, jer je to tvoj teza. Na takvu tezu - Hamo vid' mu glave, i mozes dobiti samo - a kakva je tebi glava? Nisi tako navikao, zalim, ali to te ceka.

Ili ces ipak edipovski pribjegavati ponovo podmetanjima o majci, ne bi ti bio prvi put. Nego, zasto je Pjer ubleha? Pa mozda nekome i otvoris oci, eto ti savrsene prilike. Ko zna, mozda takvim pristupom napokon shvatis da ne ide.

Ili se drzi ipak analiziranja drugih, nije da ti ide, ali makar se vise trudis nego oko Pjera. :D
Ovo opet Koko gorila, aa? :D

Image
Ruzna istina za Washoe cimpanzu, aa? :D

Image
User avatar
Amomiman
Posts: 508
Joined: 26/04/2011 17:24

#104 Re: SFF 2020

Post by Amomiman »

Pa čak i fotografije permutiraš. :lol:

Ako ovo budemo radili dovoljno dugo, siguran sam da ćeš prije ili kasnije naučiti izraziti vlastitu misao.

Samo treniraj, niko se nije naučen rodio. :thumbup: :sax:
User avatar
drag_gost
Posts: 5509
Joined: 17/04/2010 19:09
Location: Tu, odmah :)

#105 Re: SFF 2020

Post by drag_gost »

Pa ti jos nisi shvatio. :lol:

Ako ovo budemo radili dovoljno dugo, siguran sam da ces nauciti vlastitu gorcinu da ne izbacujes na forumu, jer ce se uvijek pojaviti tu neki "drag_gost" da te isamara, tamam toliko da dresura ostane sacuvana u mozgu, u zadnjoj lubanskoj jami za buduce generacije.

Treniraj, mozda i bude kakve fajde od tebe. :thumbup: :sax:
User avatar
dječak sa šibicama
Posts: 40352
Joined: 29/06/2011 23:39

#106 Re: SFF 2020

Post by dječak sa šibicama »

izvrsni direktor wrote: 20/08/2020 02:43 Sit sam domacih filmova u kojima je prva scena iz 1992 godine...
+

dodao bih da se meni licno i bljuje od te izlizane tematike

jos kad je film ofirna aluzija na raspad drzave, testament, svadju u porodici/drzavi

najjace je sto oni misle da su originalni
User avatar
black
Posts: 17120
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#107 Re: SFF 2020

Post by black »

zomri wrote: 16/08/2020 18:25 ima keširano na guglu. evo:
Televizijski film bez ideje i autorstva

Dvadeset i šesto izdanje Sarajevo Film Festivala, započelo je ostvarenjem Pjera Žalica, Koncentriši se, baba, dramedijom kojom se ovaj reditelj vraća dugometražnom igranom filmu nakon šesnaest godina pauze. Ipak, zbog mnoštva nedostataka, kreativne i produkcijske prirode, ovaj naslov nije u rangu prethodnih Žalicinih ostvarenja, i zapravo će staviti veliki znak pitanja na postojanje njegovog rediteljskog autorstva, koje je donekle uspio uspostaviti u naslovima Gori vatra (2003) i Kod amidže Idriza (2004). Iako je u produkciju filma bio uključen i direktor Sarajevo Film Festivala, Mirsad Purivatra, zbog čega film Koncentriši se, baba, možda i nije mogao biti uvršten u Takmičarski program, on to svakako nije niti zaslužio, jer, zaista, ne samo da ne slijedi sve brže tokove evropskog i svjetskog filma, nego se otvoreno zadovoljava „lokalnim“ te čak i prisvaja pravila i zakonitosti neartističke televizijske forme.

Dakle, u odnosu na naslov Gori vatra u kojem Pjer Žalica kao svoju centralnu autorsku odrednicu, prezentuje pojmove samobalkanizacije, autostereotipizacije kako bi potvrdio sliku koju Zapad ima „o nama“, ali i istu osvijestio i (samo)ironizirao, te radikalni i politički nekorektni humor koji upotpunjuje jarkim bojama i narodnjački melodičnom muzičkom podlogom, ili za razliku od ostvarenja Kod amidže Idriza u kojem ovaj reditelj stilski ide korak dalje te filmski prostor identifikacije bosanskog čovjeka uspostavlja formom (sporim ritmom, pastelnim ambijentom, narodnom nošnjom, autohtonim scenografskim detaljima), u filmu Koncentriši se, baba, on ostaje na površini historijsko-društveno-političkog oživljavanja jedne države i jedne „babe“ pred samu smrt.


Narativ ovoga filma, Žalica započinje u Sarajevu, u aprilu 1992. godine, na samrtničkoj postelji stare majke koju igra 90-godišnja Mira Banjac i pred sami rat u Bosni i Hercegovini. Dok, s jedne strane, sve izvjesnija smrt starice prisilno okuplja porodicu rasutu po Balkanu, s druge, konačna smrt Jugoslavije i početak oružanih sukoba, porodično okupljanje usporava i komplikuje. Ipak, nakon što porodični doktor (Izudin Bajrović) kaže „dabogda“, najavljena smrt majke, ovu neobičnu balkansku porodicu, ipak okuplja u Sarajevu: tri sestre, Kiku (Jasna Žalica) udatu sa Bosanca Muhameda (Emir Hadžihafizbegović), Hrvaticu Mašu (Alma Prica) koja je sa svojom kćerkom Jucom (Jadranka Đokić) već stigla iz Zagreba, Suzanu (Dženita Imamović) udatu za Crnogorca Baneta (Branimir Popović) te brata Dadu (Admir Glamočak) koji dolazi zajedno sa svojom suprugom Sekom (Vedrana Božinović), dok drugi brat Braco nikada neće uspjeti stići iz Italije. Iako je, otpočetka jasno da odnosi u porodici ne funkcionišu najbolje te da osim prostornih postoji i duhovna udaljenost među njima, zaplet donosi scena u kojoj baba u bunilu, svoju unuku Jucu zamijeni sa kćerkom Suzanom, i kaže joj da spali papire u podrumu, „ispod brke“. Kako će se u uskoro saznati, brko je bista njihovog oca, priznatog umjetnika i bivšeg političkog zatvorenika, dok su papiri koje treba zapaliti, testament.

Ipak, iako bi od ovoga trenutka narativ filma trebao barem dobiti drugačije ozračje, ono svojstveno psihološkom trileru, postati, dakle, znatno brži, napetiji, neizvjesniji, uprkos tome što je riječ o komediji, scenarist i reditelj, nastavlja njegov krajnje nedinamični razvoj, što popunjava besmislenim razgovorima „o jajnicima“, Muhamedovom „čuđenju“, „komičnim“ scenama bez razloga, kao što je npr. ona u kojoj Muhamed, Maša i Kika nisu u stanju ispravno izdiktirati telefonski broj centrali. Probleme sa ritmom razvoja narativa, ovaj film pokazuje od samog početka, što je primijetno i u montaži scena, koja u jednom linearnom toku, iste glumce „prebacuje“ iz prostora u prostor, što je pogubno za filmove koji barem prividno pokušavaju zadržati jedinstvo mjesta i vremena. Tako npr. nakon telefonskog razgovora u hodniku, Muhameda, Mašu i Kiku, reditelj prebacuje u dnevni boravak, gdje Kika, nakon Muhamedovog: „Prekide mi vezu“, odgovori, kako on ženu iz centrale „zove deveti put“, što svakako ukazuje na određeni protok vremena, iako se ovakvim spajanjem scena stiče dojam da su oni upravo završili prvi telefonski razgovor. Ipak, jasno je da se ovdje ne radi o propustima u montaži, trenutno najkreativnijeg bosanskohercegovačkog montažera Redžinalda Šimeka, već je jednostavno riječ o scenarističkim „rupama“ koje do izražaja posebno dolaze u filmovima koji su ograničeni jednim prostorom i jednim sižejnim ciljem, te u kojima kronotop (odnos vremena i prostora) uvjetuje odvijanje radnje, a ne obratno.


Nadalje, kako je kretanje likova uvjetovano jednim prostorom, u ovakvim filmovima, dijalog postaje osnovnim dinamičkim sredstvom te kao takav, on vapi za prostornom i fizičkom nepromijenjenošću, odnosno dugim scenama u kojima bi se oslikavala društvena, politička, kulturološka, filozofska slika društva i vremena u kojima oni žive. Ipak, Žalica u svome filmu koristi kratke kadrove i scene u kojima ne ostavlja mnogo prostora niti za razvoj života jedne porodice kao mikrokosmosa, niti za sam prikaz likova i izgradnju njihovih međusobnih odnosa. Također, ono što jeste promjena u načinu snimanja Žalicinih filmova, jeste drhtajuća kamera koja se po pravilu koristi u društveno-angažovanim ili psihološki kranje intimnim filmovima, recimo savremene rumunske kinematografije, a koja bi trebala dati još veći privid dokumentarnosti i realnosti događanja. Međutim, u ovakvom ostvarenju, ovaj način snimanja je suvišan, s obzirom da su kretnje likova svedene na minimum, da oni ni od čega ne bježe unutar svojih psiholoških odaja, da se njihovo tjelesno, a i duhovno umiranje ne razvija na svojevrsnom putovanju gradom, kao u ostvarenju Smrti gospodina Lazarescua (2005). Jer to je rumunski film i to je „stvarnost“. Žalicin humor to nije.

Dok likovi, s jedne strane gotovo ostaju na razini „tipa“ te se svode na „sociopsihološke obrasce jedne pojednostavljene sheme lakih životnih situacija“, njihove odnose Žalica gradi samo uz pomoć humora i komičkih situacija u koje ih smiješta, a iz kojih se, ponovno, o samim likovima ne saznaje ništa novo. „Šta ima u Crnu Goru?“, upita Kika Suzanu tokom telefonskog razgovora. „Ne znaš jel` crnja ili gora“, odgovori Suza i nastavi: „Kod vas?“. „Mi se otcijepili“, uzvrati Kika i obje prasnu u smijeh, a Suza zaključi: „E jesi luda.“ Tek na kraju razgovora, nakon što Suzana kaže Kiki da je ponovno nazove kasnije te prekine vezu, gledatelj može naslutiti neriješene probleme u odnosu između dvije sestre, međutim, sami likovi ostanu na razini svojih šala. Tako je lik Dade uspostavljen kao lik uplašenog „dobrice“, Muhamed je naivni „veseljak“ Bosanac, Maša je lukava Hrvatica, Bane je lijeni mačo Crnogorac, Kika je mahalska „kraljica drame“ itd, i ove njihove karakteristike se gotovo ne mijenjaju do kraja filma, što prema Patriceu Pavisu i jeste definicija za dramski „tip“. Konačnu „sliku“ porodice kao mikro Jugoslavije, reditelj zaokružuje uz pomoć lika dezertera, Novopazarca (Dino Sarija), koji je kreiran posredstvom jezičke i govorne stereotipizacije, što jeste u osnovi spomenute Žalicine samobalkanizacije koju on prvenstveno ostvaruje posredstvom humora, jer, čini se, da je na prostorima bivše države već dovoljno smiješan sam jezik, odnosno govor onog drugog. Jedini lik kojemu je reditelj dao određene odlike karaktera i koji se ne može „ukalupiti“ u jednu tipsku sliku, jeste unuka Juca koja, u cijelom filmu izgovara samo jednu šalu, i to na račun vlastitog nosa, što opet predstavlja nedosljednost u izgradnji likova, a koja, odlučivši da želi postati časna sestra, jedina vodi individualnu, unutrašnju, borbu. Djelovanje gotovo svih ostalih likova, je u manjoj ili većoj mjeri, zasnovano samo na tzv. „kontriranju“, i naravno hladnom ratu za kuću koja ostaje nakon smrti njene sadašnje vlasnice.


Iako je krajnje jasna rediteljeva metaforička, pa i simbolistička poveznica između umiranja zle majke čiju ostavštinu njene kćerke i sinovi međusobno rasparčavaju i raspada Jugoslavije koju također, komadaju, njene sinovi i kćeri, ipak, nije najjasnija njena poenta, njena filmska ideja. Da li to znači da je Jugoslavija, također, zla majka koja je među svojim, sinovima i kćerkama ostavila samo mržnju, koja je izrodila i odgojila „šljam“, jer u slučaju njene smrti, neće nastati mir, kako Kika poviče na kraju, obraćajući se majci: „skoncentiši se, baba i umri više, dok se nismo svi poklali!!!“, nego će započeti rat.

U konačnici, iako se u ovome naslovu, sadržajno i tematski može osjetiti utjecaj Slobodana Šijana i njegovog stilizovanog remek-djela crnog-humora i Ealing-komedije, Maratonci trče počasni krug (1982), film Koncentriši se, baba je, nažalost, stilom i tehničkim specifikacijama, mnogo bliže regionalnom savremenom humorističkom televizijskom stvaralaštvu. Jer, stiče se dojam da je Žalicino novo ostvarenje ostalo zatočeno u procjepu oskudnih produkcijskih okolnosti, neusklađenosti sadržaja i stila, te u apsolutnoj praznini na području autorske ideosfere, osnovog i početnog razloga za stvaranje jednog umjetničkog djela, što se primijeti i u samom naslovu koji ni na koji način ne upućuje na ideju filma. Dok izrazito oštri humor u ostvarenju Gori vatra u mnogome pomaže u stvaranju apsurdne političke slike stvarnosti („Treba mi Srba.“), dok se u Amidži Idrizu puls bosanske mahale skriva u tepsiji kadaifa, u dimijama, kućnim papučama, komšiluku i njegovim zakonima, u ostvarenju Koncentiši se, baba, humor je ostao na razini banalnog, te se jednom izrečene šale čak i ponavljaju („Ne znaš jel` crnja ili gora“), a reditelj, nažalost nije uspio niti u oživljavanju presudnog historijsko-političko-kulturološkog trenutka u životu Sarajeva, niti u dokumentovanju istog, obzirom da se razlika između Žalicinog Sarajeva iz 1992. godine i Sarajeva danas, teško može uočiti.

Jednako kao i Gori vatra, a i Amidža Idriz, tako i Koncentiši se, baba, završava radikalno optimistično, što je možda u ovome ostvarenju jedini preostali autorski zaštitni znak Pjera Žalice. „Ma ljudi, biće to sve u redu“, kaže Muhamed, na kraju, iz offa, nakon što granata pogodi kuću za koju se porodica otima, što iz perspektive jednog Sarajlije koji vjeruje Yutel-u, i nije posebno ironično.
Zubčević: Minuta šutnje
https://nomad.ba/zubcevic-minuta-sutnje ... 2XZkEu9VcI
Škobo Habu
Posts: 8940
Joined: 19/06/2013 17:54
Location: Kod Sirogojna na sijelu.

#108 Re: SFF 2020

Post by Škobo Habu »

black wrote: 24/08/2020 12:10
Zubčević: Minuta šutnje
https://nomad.ba/zubcevic-minuta-sutnje ... 2XZkEu9VcI
Skenderagić je napisao najvažniju filmsku kritiku na bosanskom u ovom stoljeću.
:lol: :lol: :lol:
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#109 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Ovdje od mene podrška momku. Uzeo sam u obzir uslove pod kojim je film stvaran i gluma u filmu iako stereotipna, meni je vrhunska. Jasna i ona žena Crnogorca govore, ali bukvalno, onako kako Sarajke govore. U eri preglumljavanja to je za mene vrhunski uspjeh filma. Film mi je vrlo dobar u usporedbi s drugim recentnim, pa čak i na svjetskom nivou, kakve se karine snimaju. Uzimam kontekst u obzir, mimo toga, film je rinaka pjur.

Exil, dobitnik Srca Sarajeva je za njega, ali bukvalno, bukvalno, uzmislio kinematografiju. Pogledajte taj film, vrijedi svake marke, kažu da se može do 28.08. iznajmiti. Čak iako morate dati pare za cijeli bundle, dajte.
Škobo Habu
Posts: 8940
Joined: 19/06/2013 17:54
Location: Kod Sirogojna na sijelu.

#110 Re: SFF 2020

Post by Škobo Habu »

Suština je u tome da se na samu kritiku niko ne bi ni osvrnuo da nije cenzurirana. Na taj način čist anonimus je dospio u centar pažnje, a sam film je doživio negativnu konotaciju. Sve i da film jeste tako loš, da ne funkcioniše niti na jednoj razini, činjenica je da tu kritiku nije osporio Žalica, već neko iz BHRT-a kome se ona nije dopala.

Žalica je snimio dva antologijska filma - "Gori vatra" i "Kod amidže Idriza". U jednom je svoju antologijsku ulogu ostvario Bogdan Diklić, u drugom je briljirao Mustafa Nadarević. To je činjenica. Posljednji nisam ni gledao, osim same najave.
Možda je loš, možda i nije toliko koliko se kritičaru čini, jer, to je očito, njemu ovdašnja filmska poetika ne leži. Ne leži mu ovdašnji folklor začinjen narodnjacima, niti prenaglašen bosanski humor koji ne razumije niko osim područja do kog su doprli Nadrealisti.

Meni sve to tukne na malograđanski irealizam, skupa sa jazzerom Zubčevićem.
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#111 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Sad u ta natezanja ne bih ulazio. Idriz je antologija, ovo mu, realno, jeste najlošiji film. Zašto se toliko hvali Vatra ne znam, ali hajde, to jeste dobar film, ali ništa posebno. Idriz je daleko, daleko iznad svih njih i samo da je taj snimo bilo bi dovoljno. Fakat. Normalno da će skinuti recenziju kad su ga bukvalno isti dan, ili prije, stavili za fraj na Moju TV.
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#112 Re: SFF 2020

Post by Zox »

Ja sam gledao Vatru kad je izašla u kinu i oduvala me. Again, stvar konteksta (ja mlađi, prije svega :D )
Izgledala mi je vrlo friško, fotografija nije bila ona tmurna i depresivna standardna kod nas, zajebancija na poratne teme (umjesto na ratne), vrlo pristojnan rad kamere, fore koje su i dan danas ostale i, naročito, izraz lica predstavnika Evropske unije kad se Emir žali na Admira što mu "sve vako, sve mi vako" koji je najrealniji komentar na našu situaciju, uz zapanjeno pitanje "Whyyyyyy????"
Što rekao jedan moj drug režiser, Amidža bi bio vanvremensko remek djelo da je Žalica imao snage, volje i sredstava da ga razvuče na FAKIN ČETIRI SATA! Tek tad bi mahala bila jasna nekom ko je nije doživio. Hoću reći, nekom sa dovoljno stripljenja da gleda četiri sata filma.
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#113 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Dolazi malo po izlasku malac u videoteku: ,,Imate li film Gori vatra u kinima?":ppp Replika iz Amidže se sjećam, rijetko koje iz Vatre. Haj ti znaj zbog čega je tomu tako.
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#114 Re: SFF 2020

Post by Zox »

S tim da ja ne bih zanemario doprinos Namika Kabila Amidzi. Ne ulazim u kvalitet ostalih njegovih filmova (i to ne govorim u fazonu da ne valjaju), ali Amidzu je scenaristicki bas ubo.
Anegdota, scenario je pisao u Los Angelesu, gdje je studirao, i bio je tu neki sarajevski mahalac koji je radio u naplatnoj kucici na nekakvom parkingu. Namik mu je dao da pročita scenario i da kaže svoje mišljenje, i sad scena, dolazi on nakon nekoliko dana, sav nestrpljiv da čuje šta kaže "struka" (mahala). Kaže lik: "Hm.... ušao si duboko u problematiku! ALI!"
"Šta ali?"
"Imaćeš problema!"
"Kakvih problema?"
"Pa, radnja se dešava na Vratniku, a ovaj jedan navija za Želju."
"Pa dobro, može se desiti da neko i na Vratniku navija za Želju..."
"Ja samo kažem, imaćeš problema."
Eto, po meni, to je film!
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#115 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Realno. :-D
User avatar
yoda82
Posts: 1601
Joined: 27/09/2013 09:53
Location: Dagobah

#116 Re: SFF 2020

Post by yoda82 »

Zox wrote: 24/08/2020 21:28 S tim da ja ne bih zanemario doprinos Namika Kabila Amidzi. Ne ulazim u kvalitet ostalih njegovih filmova (i to ne govorim u fazonu da ne valjaju), ali Amidzu je scenaristicki bas ubo.
Anegdota, scenario je pisao u Los Angelesu, gdje je studirao, i bio je tu neki sarajevski mahalac koji je radio u naplatnoj kucici na nekakvom parkingu. Namik mu je dao da pročita scenario i da kaže svoje mišljenje, i sad scena, dolazi on nakon nekoliko dana, sav nestrpljiv da čuje šta kaže "struka" (mahala). Kaže lik: "Hm.... ušao si duboko u problematiku! ALI!"
"Šta ali?"
"Imaćeš problema!"
"Kakvih problema?"
"Pa, radnja se dešava na Vratniku, a ovaj jedan navija za Želju."
"Pa dobro, može se desiti da neko i na Vratniku navija za Želju..."
"Ja samo kažem, imaćeš problema."
Eto, po meni, to je film!
Ne znam je li ovo istina, ali zvuči kao simpatična naegdota.
Istine radi, ima dosta raje sa Vratnika da navija za Želju.
User avatar
zomri
Posts: 12812
Joined: 03/05/2006 07:31

#117 Re: SFF 2020

Post by zomri »

Pogledao sam dosta filmova, a samo dva bih preporučio. Spomenuti Exil i onaj austrijski post-haneke/seidl sa malim androidima Trouble With Being Born. Slabija selekcija no inače, ali vanredna je situacija pa je razumljivo.

Ovu ondemand mogućnost bi ostavio i za ubuduće da se stignu pogledati kod kuće ovi što nisu u kinu.
User avatar
Zox
Posts: 3791
Joined: 17/04/2002 00:00

#118 Re: SFF 2020

Post by Zox »

Meni se jos svidio i onaj iz Quebeca, Sjetices me se.
Škobo Habu
Posts: 8940
Joined: 19/06/2013 17:54
Location: Kod Sirogojna na sijelu.

#119 Re: SFF 2020

Post by Škobo Habu »

johnnykola wrote: 24/08/2020 15:41 Sad u ta natezanja ne bih ulazio. Idriz je antologija, ovo mu, realno, jeste najlošiji film. Zašto se toliko hvali Vatra ne znam, ali hajde, to jeste dobar film, ali ništa posebno. Idriz je daleko, daleko iznad svih njih i samo da je taj snimo bilo bi dovoljno. Fakat. Normalno da će skinuti recenziju kad su ga bukvalno isti dan, ili prije, stavili za fraj na Moju TV.
Niko ne tvrdi da je Žalica ovdašnji Bertoluči, već, pobogu, jedan od bitnijih reditelja za ovdašnju post-daytonsku BH kinematografiju.

Hajd' ti, u ona doba, netom nakon rata, snimi jedan film tipa "Gori Vatra"? Tada je Žalica napadan za manjak patriotizma, a danas da je dio vladajuće garniture.

Ako mene lično pitaš: Kenovićev "Savršen krug" i Žalicin "Gori vatra" su jedni od najbitnijih BH filmova, ne zbog neospornog kvaliteta, to neka ocjeni publika, već uslova u kojim su nastajali. O tome niko ne razmišlja, već talambasa poput nekog anonimusa od kritičara ili intelektualno onaniše poput Zubčevića po svojoj internet-portaldžinici.
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#120 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Da, ali vidiš da smo mi u kolopletu tih istih ili sličnih kontova. Meni je Baba dobra jer je bolja od recentnih, tebi Vatra jer je nastajala kako je nastajala. Sve osnove za šuplju. Ona pitanja je li umjetničko djelo bezvremensko kad god nastalo ili je super u uvjetima i vremenu u kojem je nastajalo. Zato imamo bezvremenska, postdejtonska i, bubam, postkoronaška viđenja. Imamo i miks po meni, Idriz je bezvremenski za Bazniju. :-D
User avatar
Better Man
Posts: 16689
Joined: 01/10/2006 20:10

#121 Re: SFF 2020

Post by Better Man »

Škobo Habu wrote: 25/08/2020 12:17
johnnykola wrote: 24/08/2020 15:41 Sad u ta natezanja ne bih ulazio. Idriz je antologija, ovo mu, realno, jeste najlošiji film. Zašto se toliko hvali Vatra ne znam, ali hajde, to jeste dobar film, ali ništa posebno. Idriz je daleko, daleko iznad svih njih i samo da je taj snimo bilo bi dovoljno. Fakat. Normalno da će skinuti recenziju kad su ga bukvalno isti dan, ili prije, stavili za fraj na Moju TV.
Niko ne tvrdi da je Žalica ovdašnji Bertoluči, već, pobogu, jedan od bitnijih reditelja za ovdašnju post-daytonsku BH kinematografiju.

Hajd' ti, u ona doba, netom nakon rata, snimi jedan film tipa "Gori Vatra"? Tada je Žalica napadan za manjak patriotizma, a danas da je dio vladajuće garniture.

Ako mene lično pitaš: Kenovićev "Savršen krug" i Žalicin "Gori vatra" su jedni od najbitnijih BH filmova, ne zbog neospornog kvaliteta, to neka ocjeni publika, već uslova u kojim su nastajali. O tome niko ne razmišlja, već talambasa poput nekog anonimusa od kritičara ili intelektualno onaniše poput Zubčevića po svojoj internet-portaldžinici.
Svaka čast Danisu na Oskaru i svemu što je uradio i Jasmili na Zlatnom medvjedu, ali dva daleko najbolja naša filma snimljena nakon rata su Remake Dine Mustafića i Savršeni krug Ademira Kenovića. Mustafa Nadarević je poderao u Savršenom krugu i potvrdio zašto je jedan od najvećih glumaca u ex Yu.
Last edited by Better Man on 27/08/2020 01:36, edited 2 times in total.
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#122 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

Po meni su to Savršeni i Idriz. Remake je vrlo dobar, onaj dio kad Mario plače, ali ostalo me nije dojmilo. Mnogo bolje su još intimnije priče, po meni, u Krugu i Idrizu.
Škobo Habu
Posts: 8940
Joined: 19/06/2013 17:54
Location: Kod Sirogojna na sijelu.

#123 Re: SFF 2020

Post by Škobo Habu »

johnnykola wrote: 25/08/2020 13:34 Da, ali vidiš da smo mi u kolopletu tih istih ili sličnih kontova. Meni je Baba dobra jer je bolja od recentnih, tebi Vatra jer je nastajala kako je nastajala. Sve osnove za šuplju. Ona pitanja je li umjetničko djelo bezvremensko kad god nastalo ili je super u uvjetima i vremenu u kojem je nastajalo. Zato imamo bezvremenska, postdejtonska i, bubam, postkoronaška viđenja. Imamo i miks po meni, Idriz je bezvremenski za Bazniju. :-D
Nije suština samo u uslovima, već i da je Žalica "Vatrom" najavio mnogo toga što u ondašnje vrijeme mnogi od nas nisu bili svijesni.

Žalicini filmovi nisu nagrađeni međunarodnim nagradama, tipa Tanovićevih ili Žbanićke, ali nisu ništa manje važni po ovdašnju kinematografiju.
Za neke su to filmovi koji su suviše uski, fokusirani na ovdašnje prostore, previše lični, pa kao gube smisao po pitanju univerzalnosti.

Ja nigdje ni ne tvrdim da je meni neki njegov film bolji od predhodnog, jer "Babu", kako već rekoh, nisam ni gledao, već sam Žalicin opus promatrao u kontekstu njegovih kritičara, koji, zapravo, kroz BHRT-ovu cenzuru, su jedva dočekali da popljuju njega samog.
User avatar
johnnykola
Posts: 10316
Joined: 15/10/2004 12:23
Contact:

#124 Re: SFF 2020

Post by johnnykola »

To smo mi. U akciji pusti da ga ja hraknem. Opet, imaju raja pravo i da im se neki film sviđa odnosno ne sviđa. To je umjetničko djelo o kojem se donosi sud. Da ga je mislio samog sebi snimiti, zapustio bi ga Žalica doma, a ne na SFF-u.
Škobo Habu
Posts: 8940
Joined: 19/06/2013 17:54
Location: Kod Sirogojna na sijelu.

#125 Re: SFF 2020

Post by Škobo Habu »

Iskren da budem - ne mogu se sjetiti filma kojeg je napravio Žalica, a da nije napadan?

Jedino je " Kod amidže Idriza" prihvaćen bez nekih posebnih zamjerki, jer su se ovdašnji tradicionalisti i čistunci pronašli u njemu. Naravo, kritičari će uvijek tako nešto okarakterisati kao podilaženje publici.

Uzmimo u obzir Žbanićkinu "Grbavicu" - napadana je zbog svoje tematike od desničarskih bošnjačkih medija, no kada je osvojila "Zlatnog medvjeda" na Berlinalu, onda su svi postali oduševljeni.
Snimanje Tanovićeve "Ničije zemlje" u našoj zemlji je propratilo samo nekoliko medija, na kraju ga je veličala cijela BiH.

To smo mi. Sve nam je incident. Sve nam je svedeno na volju i angažman pojedinca. Eh, upravo zbog toga moja podrška Žalici. Njegovi filmovi su najbolji dok malo odstoje.
Post Reply