Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderators: Benq, O'zone

User avatar
bpsang
Posts: 10258
Joined: 10/07/2005 21:03
Location: AK,

#1 Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by bpsang »

U razgovoru sa Administratorom i Moderatorom pokrecem temu o Sarajevskom Tramvaju , nije upitnik, nego sam licno misljenja kao dugogodisnji korisnik GRAS -Tramvaja ,da je doslo vrijeme ,da se UKINE tramvaj , iz vise razloga .https://www.klix.ba/vijesti/bih/vjestak ... /180409048
Jedan od razloga je upravo postavljen na nasem portalu, a cinjenica je da ljudi koji odrzavaju , Tramvajske sine nisu u stanju da izvrse rekonstrukciju i da urade posao kako treba.
Isami gradjani Sarajeva znaju da ni jedan prelaz i raskrsnica nije zazivjela ni godinu dana a da se oko sina ne pojave rupe koje nema ni najgora kaldrma.
Nista se ne cini ni na nabavci novih vozila a stara su u takvom stanju da su bilo bolja ona iz rata nego ova sad .
Znamo i to da je dugogodisnja tradicija Tramvaj u Sarajevu , ali misljenja sam da je vrijeme da ode u Penziju .
Sta bi smo dobili ukidanjem Tramvaja ?
Dobili bi smo mnogo , uvodjenjem trolejbusa koji su necujni , pogotovo u dijelovima grada gdje Tramvaj prolazi tik uz zgrade ( Stari Grad ) i (Centar) Mnogo lakse je odrzavanje asfalta nego tramvajskih sina , Pjesaci ne bi na pojedinim prelazima stajali na pola metra prostora izmedju kolovoza i tramvajskih sina odvijanje saobracaja bi se mnogo rasteretilo jer bi se na mjestu tramvajskih sina napravila jos dodatna traka ili cak dvije na pojedinim mjestima.Pjesaci , vise ne bi bili izlozeni ulijetanju bahatih vozaca na stajalistima , posto bi stajalista bila na strani desne trake puta . Desnu traku puta bi trebalo obiljeziti zutom linijom i na njoj bi se kretali Trolejbusi i Taxi vozila.
Prije nekoliko godina sam slicno predlozio da se ograde stajalista betonskom ogradom .
Evo dao sam prijedlog , mislim da je jako konstruktivan . I nadam se da ce doci do usiju Nadleznih u Gradu Sarajevu .
Samo da dodam jos , ponekads kad krenem tramvajem od Carsije do ilidje ,treba mi ponekads vise od 50 minuta voznje od nekih 10 km /h
Pomislim , da sam krenuo u Mostar prije bi dosao !!!
Aferim izvoli te , daj te prijedloge i sugestije , mozda ima neko bolji prijedlog ,al cinjenica je da tramvaj definitivno gusi grad !
Zahvaljujem Administraciji na odobrenju teme !
User avatar
hekaton
Posts: 863
Joined: 19/12/2013 11:31

#2 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by hekaton »

treba nam metro :D
User avatar
Tomahawk11
Globalni moderator
Posts: 109749
Joined: 14/08/2009 14:51

#3 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Tomahawk11 »

Kakvo ukidanje, eto sam kažeš nismo u stanju održavati, kako onda napraviti sad neku novu investiciju, da li to bili trolejbusi ili neki drugi vid saobraćaja.
Kod nas je krpi dok ide i kad crkne i dalje guraj nekako. Neće se to sigurno desiti.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24765
Joined: 08/09/2005 20:08

#4 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Haris.ba »

Najbolje je ovo rješenje.

Image

Ne mora se pruga održavati, auta mogu vozati ispod i ostvariti san Sarajlijica o četvrtoj traci.

P.S.
Predlažem i ukidanje vodovoda i podjelu kanistera za prikupljanje kišnice. Jer, očito nismo sposobni održavati cijevi.

Helem, šta uraditi? Ukinuti prugu i vodovod, ili samo jednu malu sitnicu. Zamijeniti nesposobne koji ne znaju upravljati istima.
User avatar
Thorgerson
Posts: 8526
Joined: 15/04/2015 11:26

#5 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Thorgerson »

bpsang wrote:U razgovoru sa Administratorom i Moderatorom pokrecem temu o Sarajevskom Tramvaju , nije upitnik, nego sam licno misljenja kao dugogodisnji korisnik GRAS -Tramvaja ,da je doslo vrijeme ,da se UKINE tramvaj , iz vise razloga .https://www.klix.ba/vijesti/bih/vjestak ... /180409048
Jedan od razloga je upravo postavljen na nasem portalu, a cinjenica je da ljudi koji odrzavaju , Tramvajske sine nisu u stanju da izvrse rekonstrukciju i da urade posao kako treba.
Isami gradjani Sarajeva znaju da ni jedan prelaz i raskrsnica nije zazivjela ni godinu dana a da se oko sina ne pojave rupe koje nema ni najgora kaldrma.
Nista se ne cini ni na nabavci novih vozila a stara su u takvom stanju da su bilo bolja ona iz rata nego ova sad .
Znamo i to da je dugogodisnja tradicija Tramvaj u Sarajevu , ali misljenja sam da je vrijeme da ode u Penziju .
Sta bi smo dobili ukidanjem Tramvaja ?
Dobili bi smo mnogo , uvodjenjem trolejbusa koji su necujni , pogotovo u dijelovima grada gdje Tramvaj prolazi tik uz zgrade ( Stari Grad ) i (Centar) Mnogo lakse je odrzavanje asfalta nego tramvajskih sina , Pjesaci ne bi na pojedinim prelazima stajali na pola metra prostora izmedju kolovoza i tramvajskih sina odvijanje saobracaja bi se mnogo rasteretilo jer bi se na mjestu tramvajskih sina napravila jos dodatna traka ili cak dvije na pojedinim mjestima.Pjesaci , vise ne bi bili izlozeni ulijetanju bahatih vozaca na stajalistima , posto bi stajalista bila na strani desne trake puta . Desnu traku puta bi trebalo obiljeziti zutom linijom i na njoj bi se kretali Trolejbusi i Taxi vozila.
Prije nekoliko godina sam slicno predlozio da se ograde stajalista betonskom ogradom .
Evo dao sam prijedlog , mislim da je jako konstruktivan . I nadam se da ce doci do usiju Nadleznih u Gradu Sarajevu .
Samo da dodam jos , ponekads kad krenem tramvajem od Carsije do ilidje ,treba mi ponekads vise od 50 minuta voznje od nekih 10 km /h
Pomislim , da sam krenuo u Mostar prije bi dosao !!!
Aferim izvoli te , daj te prijedloge i sugestije , mozda ima neko bolji prijedlog ,al cinjenica je da tramvaj definitivno gusi grad !
Zahvaljujem Administraciji na odobrenju teme !
Ukidanje tramvaja bi bila jedna od najvecih gluposti koja bi mogla biti uradjena od strane vladajuce stoke. S obzirom o kakvoj stoci se radi, ne sumnjam da im nece to pasti na pamet, pa tako unistiti jedno takvo blago koje imamo (ne nasom zaslugom).

I prijedlog ti je bajan.

Posto nemamo para za tramvaje, ajmo kupiti trolejbuse za koje isto nemamo para. I ajmo napraviti trolejbusku mrezu po citavom gradu za koju isto nemamo para. I ajmo napraviti jos po dvije-tri trake za koje isto nemamo para.

Ako ukines tramvaj, e tek ces onda vidjeti sta je saobracajni haos u gradu. ;-)

Ne kontam samo kako vam padaju te ideje na pamet... umjesto da se razmislja unaprijed, oni ukidaju stvari, pruge, zeljeznice... :run: Ljudi to prije 100 godina pravili, imali viziju...ali jok, sad ce bosnjo to zatrpat asfaltom.

Vjerovao bih ti u ovu ideju da je super, da nam je barem trolejbuski saobracaj iole uredjen. KAd si se zadnji put vozio trolom, pa jesi ti vidio na sta ono lici? Na sta lice putevi kuda vozi trola? U kakvom su stanju?

Tramvaj mozes ukinuti samo ako imas bolje rjesenje, ovo sto ti pises definitivno nije bolje rjesenje. I nastao bi takav haos i saobracajni kolaps koji onda bog allah ne bi mogao razrijesiti.
User avatar
Qler
Posts: 23583
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#6 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Qler »

Ma najveća glupost sto se spominje premještanje željezničke stanice i sad ovo ukidanje tramvaja... znači katastrofa...
User avatar
corvus_edin
Posts: 322
Joined: 11/07/2009 09:45

#7 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by corvus_edin »

al cinjenica je da tramvaj definitivno gusi grad !
Daj, barem si mogao postaviti tablu/znak na kojem pise ironija
User avatar
trambusek88
Posts: 4808
Joined: 03/10/2009 23:51

#8 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by trambusek88 »

Čuj ukinuti tramvaj i uvesti trolejbus, pa to je još skuplje rješenje nego remont pruge.

17 x 320 = 5400 putnika (veliki tramvaji 30-32m)
25 x 220 = 5500 putnika (mali tramvaji 21m)

Porosječan zglobni trolejbus 17-18m dužine prima oko 160 putnika.
Da se zamijeni samo postojeći smanjeni kapacitet treba nešto manje od 70 novih trolejbusa. Za neki kapacitet koji je do prije dvije radio trebalo bi možda i 80 trolejbusa
Na tržištu polovnih nema toliko vozila u čitavoj Evropi, a novi koštaju 700-800 hiljada maraka. Trebalo bi blizu 50 miliona maraka za toliki broj trolejbusa, i još nekoliko miliona za kontakt mrežu od Ilidže do Baščaršije.

S druge strane mogao bi se tramvaj i jeftino zamijeniti sa 70-80 polovnih autobusa. x2,5 to je 175 vozača. Ko će naći toliko vozača u vrijeme kad je svim prevozničkim firmama problem naći više od 20-tak vozača.

Treće, s ovakvim sistemom semaforizacije brže će se putovati trolejbusom ili autobusom kad nije špica, ali zato u špici bus ide mic po mic, a tramvaj i sa onakvom semaforizacijom postaje brži.
Dok bi sanacijom pruge, i ugrađivanje senzora za semafore koji bi davali tramvajima prvenstvo prolaza, a vozila bi se mogla mnogo brže kretati.
I sanacija pruge bi bila pretpostavka da se počnu u budućnosti nabavljati i moderniji tramvaji, ili makar 5 takvih tramvaja, da svako 15-tak minuta nailazi moderan tramvaj.
To bi isto bila ogromna investicija od nekih 20-25 miliona, jer je jedan moderan tramvaj izuzetno skup, ali eto.

Znači ukidanje tramvaja najgluplja moguća ideja.
+ Nudi se rješenje koje vjerovatno košta skuplje nego sanacija tramvajske pruge.

Kao što je rečeno, vlasti bi trebale obezbjediti sredstva da se sanira bar po jedna dionica svake godine, za 4-5 godina bi imali remontovanu prugu.
Last edited by trambusek88 on 12/04/2018 11:15, edited 1 time in total.
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14534
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#9 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by DaysleepeR »

mogao bi OP da prvo nauči pravopis pa da se bavi temama ozbiljnijim od osnovne škole
Gandra_1
Posts: 622
Joined: 10/05/2013 10:03

#10 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Gandra_1 »

Pa umjesto sto se zaduzuju za razne gluposti i neke longitudinale, koje mogu i pricekati, bolje je uzeti kredit na 20 godina i obnoviti šine i kupiti nove tramvaje... Trmvaj je idealno prevozno sredstvo, ne zagadjuje okolinu, velikim dijelom grada ne ovisi o saobracajnoj guzvi, moze primiti vise putnika nego autobusi itd...

CIjena jednog Končarovog novog moderno tramvaja, kao što su u Zagrebu košta oko 2 miliona eura, tu su negdje i španski koji voze po Beogradu... 20 takvih bi koštalo 40 miliona eura (80 miliona KM), za remont kompletne pruge ne znam koliko bi koštalo...

Budžet Katona Sarajevo je 770 miliona sa tendencijom rasta... Na općine bi prebacio dio troškova remonta pruge koja se nalazi na teritoriji njihove općine...

Zar nije niko dovoljno pametan, da malo zavrne pipu za neke nebitne stvari i malo smanjiti finansiranje NVO i raznih udruženja... Jeste da je sve to glasačka mašinerija, ali neko mora napraviti ozbiljan rez...
User avatar
mk ultra
Posts: 19447
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Bošnjačka verzija države
Grijem se na: Ugalj
Vozim: Bahato
Horoskop: Maćak

#11 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by mk ultra »

bpsang wrote:U razgovoru sa Administratorom i Moderatorom pokrecem temu o Sarajevskom Tramvaju , nije upitnik, nego sam licno misljenja kao dugogodisnji korisnik GRAS -Tramvaja ,da je doslo vrijeme ,da se UKINE tramvaj , iz vise razloga .https://www.klix.ba/vijesti/bih/vjestak ... /180409048
Jedan od razloga je upravo postavljen na nasem portalu, a cinjenica je da ljudi koji odrzavaju , Tramvajske sine nisu u stanju da izvrse rekonstrukciju i da urade posao kako treba.
Isami gradjani Sarajeva znaju da ni jedan prelaz i raskrsnica nije zazivjela ni godinu dana a da se oko sina ne pojave rupe koje nema ni najgora kaldrma.
Nista se ne cini ni na nabavci novih vozila a stara su u takvom stanju da su bilo bolja ona iz rata nego ova sad .
Znamo i to da je dugogodisnja tradicija Tramvaj u Sarajevu , ali misljenja sam da je vrijeme da ode u Penziju .
Sta bi smo dobili ukidanjem Tramvaja ?
Dobili bi smo mnogo , uvodjenjem trolejbusa koji su necujni , pogotovo u dijelovima grada gdje Tramvaj prolazi tik uz zgrade ( Stari Grad ) i (Centar) Mnogo lakse je odrzavanje asfalta nego tramvajskih sina , Pjesaci ne bi na pojedinim prelazima stajali na pola metra prostora izmedju kolovoza i tramvajskih sina odvijanje saobracaja bi se mnogo rasteretilo jer bi se na mjestu tramvajskih sina napravila jos dodatna traka ili cak dvije na pojedinim mjestima.Pjesaci , vise ne bi bili izlozeni ulijetanju bahatih vozaca na stajalistima , posto bi stajalista bila na strani desne trake puta . Desnu traku puta bi trebalo obiljeziti zutom linijom i na njoj bi se kretali Trolejbusi i Taxi vozila.
Prije nekoliko godina sam slicno predlozio da se ograde stajalista betonskom ogradom .
Evo dao sam prijedlog , mislim da je jako konstruktivan . I nadam se da ce doci do usiju Nadleznih u Gradu Sarajevu .
Samo da dodam jos , ponekads kad krenem tramvajem od Carsije do ilidje ,treba mi ponekads vise od 50 minuta voznje od nekih 10 km /h
Pomislim , da sam krenuo u Mostar prije bi dosao !!!
Aferim izvoli te , daj te prijedloge i sugestije , mozda ima neko bolji prijedlog ,al cinjenica je da tramvaj definitivno gusi grad !
Zahvaljujem Administraciji na odobrenju teme !
izvoli te vi :run: :skoljka:
zar nije logičnije smanjiti prevoz autima a poboljšati tramvajski i autobuski prevoz :mrgreen:
realno, kad bi postojala još jedna mogućnost tramvaja/trolejbusa (nove linije u gradu, paralelno sa postojećom) to bi bilo predobro...

konkretno, za Mula Mustafe Bašeskije, najbolja opcija bi bila samo za tramvaje, taxi i vozila dostave, a druga traka za pješake... ne mora se baš pod nos autom osim za dostavnjake i hitne službe
User avatar
Dope_Man
Posts: 7773
Joined: 03/06/2016 16:31

#12 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Dope_Man »

Burazeru, nisi ti to nimalo dobro promislio. Evo iznad su vec ljudi napisali neke od stvari zasto je tramvaj bolji od trolejbusa i cuda pa necu siriti ali ukratko:

1 tramvaj prevozi daleko vise putnika nego trolejbus ili bilo koje drugo sredstvo
Tramvaj ne zapinje u gradskoj guzvi (osim centra grada gdje ne postoju ulazak u tramvajsku traku i gdje zaseru vozaci na raskrsnicama pa blokiraju sve).
Tramvaj nije nista posebno bucan, pored desetina auta koja idu u svakom trenutku ulicom ne bi bas bilo nista bolje ukidanjem tramvaja.

Ono sto nama treba je veliko ulaganje u tramvaj, prvenstveno da se pruga u potpunosti izmjeni i dovede u 21. vijek, pa nakon toga i da se ganja pokoji noviji tramvaj, i da se rijesi koliko je god moguce razdvajanje tramvaja o ostatka saobracaja u centralnom dijelu grada.
User avatar
basicm
Posts: 10445
Joined: 16/01/2012 21:38

#13 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by basicm »

Sve potrebno za rekonstrukciju pruge moze se proizvesti u BiH, ugraditi, nabaviti neke remontovane tramvaje i godisnje makar jedan novi kupovati.
Treba samo prije toga rekonstrukciju grasa uraditi, i pare ne trositi na gluposti.

Samo to :mrgreen:
Zlajs
Posts: 136
Joined: 31/07/2005 13:27

#14 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Zlajs »

clanove foruma tipa ovog ukinuti da ili da ?
User avatar
Qler
Posts: 23583
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#15 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Qler »

Trebalo bi i zicaru ukinuti :)
dozadnjekapi
Posts: 118
Joined: 13/03/2018 12:49

#16 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by dozadnjekapi »

tramvaj ne treba ukidati, ono sto bi ja predlozio je da tramvaju idu u paru, dakle jedan se zakaci za drugi i tako idu, prednosti bi bile:

- jedan vuče i troši struju, dakle duplo manja ušteda energije
- jedan vozač umjesto dva, s tim što bi ovaj drugi iz drugog tramvaja bio prekvalifikovan u konduktera ili revizora
- duplo veći broj prevezenih putnika
- duplo manja mogućnost zastoja zbog kvara (ako se tramvaj koji vuče pokvari, automatski se aktivira onaj iza koji sada gura ovog ispred sebe).
- manje gužve ... u prvom tramvaju bi bili putnici koji plaćanju kartu, a u drugom putnici sa mjesečnom koje bi kontrolisao vozač koji je sada ustvari kondukter
- dupla manji troškovi održavanja i amortizacije, jer uvijek jedan tramvaj (drugi u nizu) ide na leru, neupaljen, znači ide, prevozi putnike i pravi živu lovu, a ugašen ne amortizuje se dakle kao da stoji (a ne stoji jer pravi živu lovu)

Vremenom kako populacija grada raste, broj vezanih tramvaja se može povećati na 3 ili 4, ali to već zavisi od jačine napona u sajlama koje tramvaju daju struju, jer ipak teret koji prvi tramvaj vuče je sada veći i treba veći napon i snaga, ali to već nisam stručnjak pa ne znam.
ado_sar
Posts: 1142
Joined: 14/06/2014 16:47

#17 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by ado_sar »

zicara umjesto tramvaja
Naslovnica
Posts: 27842
Joined: 20/03/2013 15:38

#18 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Naslovnica »

trambusek88 wrote:Čuj ukinuti tramvaj i uvesti trolejbus, pa to je još skuplje rješenje nego remont pruge.

17 x 320 = 5400 putnika (veliki tramvaji 30-32m)
25 x 220 = 5500 putnika (mali tramvaji 21m)

Porosječan zglobni trolejbus 17-18m dužine prima oko 160 putnika.
Da se zamijeni samo postojeći smanjeni kapacitet treba nešto manje od 70 novih trolejbusa. Za neki kapacitet koji je do prije dvije radio trebalo bi možda i 80 trolejbusa
Na tržištu polovnih nema toliko vozila u čitavoj Evropi, a novi koštaju 700-800 hiljada maraka. Trebalo bi blizu 50 miliona maraka za toliki broj trolejbusa, i još nekoliko miliona za kontakt mrežu od Ilidže do Baščaršije.

S druge strane mogao bi se tramvaj i jeftino zamijeniti sa 70-80 polovnih autobusa. x2,5 to je 175 vozača. Ko će naći toliko vozača u vrijeme kad je svim prevozničkim firmama problem naći više od 20-tak vozača.

Treće, s ovakvim sistemom semaforizacije brže će se putovati trolejbusom ili autobusom kad nije špica, ali zato u špici bus ide mic po mic, a tramvaj i sa onakvom semaforizacijom postaje brži.
Dok bi sanacijom pruge, i ugrađivanje senzora za semafore koji bi davali tramvajima prvenstvo prolaza, a vozila bi se mogla mnogo brže kretati.
I sanacija pruge bi bila pretpostavka da se počnu u budućnosti nabavljati i moderniji tramvaji, ili makar 5 takvih tramvaja, da svako 15-tak minuta nailazi moderan tramvaj.
To bi isto bila ogromna investicija od nekih 20-25 miliona, jer je jedan moderan tramvaj izuzetno skup, ali eto.

Znači ukidanje tramvaja najgluplja moguća ideja.
+ Nudi se rješenje koje vjerovatno košta skuplje nego sanacija tramvajske pruge.

Kao što je rečeno, vlasti bi trebale obezbjediti sredstva da se sanira bar po jedna dionica svake godine, za 4-5 godina bi imali remontovanu prugu.
:thumbup: :hajmooo:

Ovako bi se moglo uraditi da nismo stoka k'o što jesmo.

Image
Image
Image
User avatar
klixoris
Posts: 6329
Joined: 07/11/2012 09:36
Location: u zavoju....na koljenu

#19 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by klixoris »

Cuj tramvaj bucan... Bucan je u Sarajevu jer su sine unistene, valovite, a tockovi na tramvajima zbog toga poprimili pravougaoni oblik...
Kad je normalna pruga, ispravni tramvaji, zivi se ne cuju. ;-)
User avatar
Tomahawk11
Globalni moderator
Posts: 109749
Joined: 14/08/2009 14:51

#20 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Tomahawk11 »

klixoris wrote:Cuj tramvaj bucan... Bucan je u Sarajevu jer su sine unistene, valovite, a tockovi na tramvajima zbog toga poprimili pravougaoni oblik...
Kad je normalna pruga, ispravni tramvaji, zivi se ne cuju. ;-)
Ovako kao na slikama iznad u Innsbrucku, ljepota.
Ma moglo bi se da se hoće, ali nema kad od guranja u džepove :roll:
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#21 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by man_464 »

dozadnjekapi wrote:tramvaj ne treba ukidati, ono sto bi ja predlozio je da tramvaju idu u paru, dakle jedan se zakaci za drugi i tako idu, prednosti bi bile:

- jedan vuče i troši struju, dakle duplo manja ušteda energije
- jedan vozač umjesto dva, s tim što bi ovaj drugi iz drugog tramvaja bio prekvalifikovan u konduktera ili revizora
- duplo veći broj prevezenih putnika
- duplo manja mogućnost zastoja zbog kvara (ako se tramvaj koji vuče pokvari, automatski se aktivira onaj iza koji sada gura ovog ispred sebe).
- manje gužve ... u prvom tramvaju bi bili putnici koji plaćanju kartu, a u drugom putnici sa mjesečnom koje bi kontrolisao vozač koji je sada ustvari kondukter
- dupla manji troškovi održavanja i amortizacije, jer uvijek jedan tramvaj (drugi u nizu) ide na leru, neupaljen, znači ide, prevozi putnike i pravi živu lovu, a ugašen ne amortizuje se dakle kao da stoji (a ne stoji jer pravi živu lovu)

Vremenom kako populacija grada raste, broj vezanih tramvaja se može povećati na 3 ili 4, ali to već zavisi od jačine napona u sajlama koje tramvaju daju struju, jer ipak teret koji prvi tramvaj vuče je sada veći i treba veći napon i snaga, ali to već nisam stručnjak pa ne znam.
Prvo, nemoguće je kuplovati dva tramvaja bez odgovarajućih elektroinstalcija i sklopki. Češki se ne mogu kuplovati, niti su u ikad mogli (ovi zglobni). Ovi iz Konye se mogu kuplovati u tramvajsku garnituru od 2, ali to je krajnje nepraktično, jer vučna snaga jednog tramvaja ne može vući dva nikako to je nemoguće, morala bi oba biti uvezana na mrežu i tršiti struju, plus Konya tramvaji su originalno rađeni za napon od 750V, a naša mreža je 600V, pa su i onako na 2/3 snage. Treće, to je kompozicija od 60-65 metara, mi takve stanice nemamo, jedva i jedan turski stane na nekim. Uštede energije nema. Čak i kad zakačiš običnu prikolicu, npr na Bečke bi moglo da imamo takve sklopke i instalacije da se zakači još prikolica, ali automatski veća je težina i troši se više struje.

Ovo za kvarove je možda zgodno, ali opet svi putnici moraju izaći van i čekati slijedeći koji nailazi, ništa specijalno. Ovo za karte, KO ĆE NAŠU stoku naučiti da ne ulaze u prvi ili drugi? Ko? I to kao da ovi sa mjesečnom ulaze jedan po jedan na prva vrata drugog vozila u kompoziciji, aha, malo morgen, pa po 10 minuta bi stajali na stanici da krenemo. Troškovi održavanja su isti, ma tramvaj bio vučno vozilo ili prateće, jednako vozi šinama, samo struju ne troši, ali onda onaj prvi troši maksimalno. Održavanje je isto.

Uglavnom, ideja nije debilna da se razumijemo, ali nije praktična, i nema mnogo prednosti. :thumbup:

Maksimalno bi se mogla kuplovati 2 tramvaja, više od toga trenutna vozila ne dozvoljavaju. Češki i satra se NE mogu kuplovati, Konya da, uz odgovarajuće sklopke i elektroinstalacije, ali opet jako su nemoćni na 600V i ne bi imalo smisla.

Da se osvrnem na ukidanje tramvaja. To bi bila tragedija stoljeća. Prvo, nemoguće je adekvatno tramvaj zamijeniti niti trolejbusom niti autobusom. Barem 80 autobusa/trolejbusa bi moralo se stvoriti s neba da se zamijeni 42 tramvaja koja trenutno voze u špici. Trolejbus je na lošem glasu, po meni neopravdano, kao narušava estetiku grada, nepraktična mreža itd itd. U svakom slučaju bolje nego autobus na dizel. Trolejbusa je sve manje i manje, a novi su užasno skupi, isto važi i za tramvaje, jako su skupi novi moderni tramvaji. Nešto jefttinije a dobre varijante su VARIO tramvaji koji su još savremenije obnove Čeških tramvaja od naših Satra. To je već prihvatljivo. Ipak ja sam za ove potpuno nove tramvaje, ali bez nove pruge, nema smisla nabaviti nove tramvaje. I kad bi se obnova završila nekim čudom, nabavka bi mogla teći po 5 novih tramvaja svake godine i takav tempo bi za 10 godina u potpunosti zamijenio dotrajali vozni park, a životna "dob" tramvaja je 30-50 godina...
mistek
Posts: 3384
Joined: 23/05/2010 15:16

#22 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by mistek »

Neko je pričao o modelu finansiranja i mislim da kantonu uopšte ne bi trebalo predstavljati problem da vrši parcijalnu rekonstrukciju šina. Ne znam koliko troškova nosi takva rekonstrukcija, ali Kanton Sarajevo sigurno može godišnje izdvojiti finu sumu za to. Suština je tu u kvalitetu radova. Mjesta gdje šine prelaze preko ceste (između stanica) su daleko najkritičnija. Mišljenja sam da tu treba cijeli pojsa urediti drugačije, a ne da to bude obični asfalt. Neka kaldrma kao što je to u Pragu ili Bratislavi, djeluje dosta stabilnije. Autima je sve bolje nego ovo sad.

A postavljanje trave/vještačke trave je odlično, samo to treba riješiti dublje. Prvo, ta trava ovdje ne bi ličila ni na šta za dva mjeseca. Ustvari, ne bi ona ni izrasla, a dokusurili bi je. Šta god se uradi mora se i održavati, ali to u ovoj zemlji niko ne shvata. Vještačka trava djeluje ko dugotrajnija opcija. Ali, pitanje je koliko je to kvalitetno rješenje? Pogotovo kad upekne, pa ona guma isijava.

Generalno, bilo bi dobro da se recimo općine pozabave problemom ogradnje tramvajske pruge. Živa ograda ili nešto drugo, manje bitno. Recimo, tramvajska pruga u općini Novo Sarajevo ima dužinu od oko 2.5km. To bi bilo 5km neke vrste ograde. Mislim da općina ne bi ni osjetila opterećenje da u narednih 5 godina uradi po kilometar iste. Čak i da se ovo odjednom odradi, nije strašno veliki problem.
User avatar
Dope_Man
Posts: 7773
Joined: 03/06/2016 16:31

#23 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by Dope_Man »

mistek wrote: A postavljanje trave/vještačke trave je odlično, samo to treba riješiti dublje. Prvo, ta trava ovdje ne bi ličila ni na šta za dva mjeseca.
Dovoljno je pogledati stanicu na Stupu i na sta lici ''zeleni'' pojas i ''ziva'' ograda koji su postavljeni nakon izgradnje...

Za one koji nisu vidjeli, trave nema, ograde nema. Pogazeno i potrgano od stoke.
User avatar
man_464
Posts: 1554
Joined: 11/09/2014 20:27
Location: Sarajevo - Novi grad
Contact:

#24 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by man_464 »

Ma trava je civilizovano stanovništvo i iziskuje održavanje. Toga kod nas u većini slučajeva nema.

Najjeftinija i najbolja opcija, tucanik i šine kvalitetno da se odrade, plus vozilo za održavanje pruge, slično onom koje ima ŽFBH. Jedan manji dio iz fazona bi se mogao odraditi sa travom, onaj lijeppi potez gdje je drvored Pofalići-Socijalno i možda da se trava tako produži do Mašinske, ostatak samo dobro odrađene šine sa tucanikom, lako se održavaju, pristojno izgleda, a živa ograda bi mogla uljepšati oko trase.

Ovo sa asfaltiranjem oko šina je loše, jer bolja je opcija kaldrma ili specijalizovane ploče koje su namjenski za to rađene. Podnose vibracije i ne pucaju kao asfalt.
User avatar
dječak sa šibicama
Posts: 40679
Joined: 29/06/2011 23:39

#25 Re: Sarajevski Tramvaj - Ukinuti ili ne ?

Post by dječak sa šibicama »

pretpostavljam da nasa drzavna i kantonalna fukara nema para za ovakve stvari, ali postoji idealna zamjena za tramvaje, autobusi na prirodni plin

Image

vjerujem da su skupi, ali ja bi ovako nesto volio vidjeti na ulicama naseg veleljepnog velegrada
Post Reply