Sarajevo - velike i male tajne
- Eborg
- Posts: 10629
- Joined: 20/09/2006 20:58
- Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...
#1 Sarajevo - velike i male tajne
Ova tema je namijenjena domaćima i "došljama", onima koji su zaboravili i onima koji bi da se podsjete, oni koji su vidjeli i onima koji bi voljeli da su vidjeli, amaterskim historičarima i urbanim istraživačima.
Dakle, ukoliko ste primijetili neku zgradu ili sitnicu koja vam je privukla pažnju - ovo je tema za to. Nije namijenjena evociranju uspomena već prvenstveno nekim urbanim pitanjima koja su možda nekima općepoznata a nekima promakla.
Moja početna pitanja bi bila sljedeća:
1) Šta je bilo u kompleksu "Vaso Miskin - Crni" prije rata? Kasarna, fabrika, skladišta, skup fabrika?
2) Da li tvornica čarapa "Ključ" iza slastičarne "Aida" u Ulici Mehmeda Spahe uopće radi i proizvodi? Zar im nije isplativije prodati vrijednu nekretninu u centru grada a izmjestiti proizvodnju na periferiju? Pojma nisam imao da tu uopće postoji do neki dan.
3) Zašto postoji tramvajska linija do Čengić vile i Nedžarića kada istim pravcem ide ona za Ilidžu? Jesu li to ostaci ranijih terminalnih linija prije izgradnje one do Ilidže ili je saobraćaj tako efikasniji (nisam primijetio da jeste)?
4) Da li se danas uopće koristi ijedan željeznički robni terminal (Koreja) ili putnička stanica (Alipašino polje) ili je glavna stanica jedino mjesto gdje staje voz? Vozi li se više ikakva roba vozom ka i od Sarajeva ili su sve preuzeli kamioni?
5) Zašto svi podvlače da se kino "Imperijal" neće obnoviti a veoma teško koristiti? Da li je vlasnička struktura katastrofalna kao u penzionerskom domu kod "Radon Plaze" pa je to razlog?
6) Da li će se druga cijev tunela ispod Koševskog brda i nadvožnjak ikad završiti ili je to u potpunosti napušten projekat?
7) Da li je ona žuta Energoinvestova konstrukcija na Alipašinom polju nekakva stara reklama ili je mašinerija za testiranje električnih vodova? Ako jeste, da li je u funkciji ikako iza rata?
Da li su obje sarajevske sinagoge u funkciji ili samo jedna?
Dakle, ukoliko ste primijetili neku zgradu ili sitnicu koja vam je privukla pažnju - ovo je tema za to. Nije namijenjena evociranju uspomena već prvenstveno nekim urbanim pitanjima koja su možda nekima općepoznata a nekima promakla.
Moja početna pitanja bi bila sljedeća:
1) Šta je bilo u kompleksu "Vaso Miskin - Crni" prije rata? Kasarna, fabrika, skladišta, skup fabrika?
2) Da li tvornica čarapa "Ključ" iza slastičarne "Aida" u Ulici Mehmeda Spahe uopće radi i proizvodi? Zar im nije isplativije prodati vrijednu nekretninu u centru grada a izmjestiti proizvodnju na periferiju? Pojma nisam imao da tu uopće postoji do neki dan.
3) Zašto postoji tramvajska linija do Čengić vile i Nedžarića kada istim pravcem ide ona za Ilidžu? Jesu li to ostaci ranijih terminalnih linija prije izgradnje one do Ilidže ili je saobraćaj tako efikasniji (nisam primijetio da jeste)?
4) Da li se danas uopće koristi ijedan željeznički robni terminal (Koreja) ili putnička stanica (Alipašino polje) ili je glavna stanica jedino mjesto gdje staje voz? Vozi li se više ikakva roba vozom ka i od Sarajeva ili su sve preuzeli kamioni?
5) Zašto svi podvlače da se kino "Imperijal" neće obnoviti a veoma teško koristiti? Da li je vlasnička struktura katastrofalna kao u penzionerskom domu kod "Radon Plaze" pa je to razlog?
6) Da li će se druga cijev tunela ispod Koševskog brda i nadvožnjak ikad završiti ili je to u potpunosti napušten projekat?
7) Da li je ona žuta Energoinvestova konstrukcija na Alipašinom polju nekakva stara reklama ili je mašinerija za testiranje električnih vodova? Ako jeste, da li je u funkciji ikako iza rata?
Da li su obje sarajevske sinagoge u funkciji ili samo jedna?
-
- Posts: 1169
- Joined: 17/02/2016 17:46
#2 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Nisam potpuno siguran, ali ću pokušati pa nek neko ispravi/potvrdi.
3) Vezano za efikasnost saobraćaja - Mislim da je Čengić Vila jedna od stanica koja u špici kupi najviše putnika od svih stanica u Novom Gradu i Novom Sarajevu, tako da tramvaj koji odatle kreće prazan dosta rastereti situaciju. Također, postojanje ovih linija koje su samo dio linije tramvaja 'trica' su korisne kad se na nekom dijelu mora zaustaviti saobraćaj (nesreća na šinama ili nešto slično) pa barem dio tramvajskog saobraćaja može funkcionirati. Npr. problem na Stupu - da nije ovako kako jeste ne bi radio niti jedan tramvaj od Ilidže do Baščaršije.
4) Mislim da se ne koristi, ali u zadnje vrijeme se nešto šuška o ponovnom savljanju u funkciju dijela pruge koji ide prema Klasu.
6) Mislim da je planirano korištenje kada projekat Sarajevske zaobilaznice bude urađen u punoj predviđenoj dimenizji. A do toga, i hi hi.
3) Vezano za efikasnost saobraćaja - Mislim da je Čengić Vila jedna od stanica koja u špici kupi najviše putnika od svih stanica u Novom Gradu i Novom Sarajevu, tako da tramvaj koji odatle kreće prazan dosta rastereti situaciju. Također, postojanje ovih linija koje su samo dio linije tramvaja 'trica' su korisne kad se na nekom dijelu mora zaustaviti saobraćaj (nesreća na šinama ili nešto slično) pa barem dio tramvajskog saobraćaja može funkcionirati. Npr. problem na Stupu - da nije ovako kako jeste ne bi radio niti jedan tramvaj od Ilidže do Baščaršije.
4) Mislim da se ne koristi, ali u zadnje vrijeme se nešto šuška o ponovnom savljanju u funkciju dijela pruge koji ide prema Klasu.
6) Mislim da je planirano korištenje kada projekat Sarajevske zaobilaznice bude urađen u punoj predviđenoj dimenizji. A do toga, i hi hi.
- sabina1
- Posts: 8203
- Joined: 24/11/2010 20:44
- Location: Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena.
- Contact:
#3 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Wow .Eborg wrote:Ova tema je namijenjena domaćima i "došljama", onima koji su zaboravili i onima koji bi da se podsjete, oni koji su vidjeli i onima koji bi voljeli da su vidjeli, amaterskim historičarima i urbanim istraživačima.
Pokušaću odgovoriti na 1 i 3.
U Vasi Miskinu su se prije rata proizvodili dijelovi za vagone , bila je to ozbiljna proizvodnja. Naravno , Vaso Miskin je podignut prije stotinjak godina kada je taj dio grada bio periferija odnosno tu su se vjerovatno i održavali vozovi jer je g.ž.stanica bila u neposrednoj blizini , možda je bio i sastavni dio gžs ? U svakom slučaju u periodu 1945-1995 tamo je bila proizvodnja. Čak i nekih par godina iza rata mislim.
Tramvajska okretaljka na Čengić Vili je nekada bila nešto istočnije prema gradu zapravo tačno preko puta "stometarke" i bila je linija do "kraja grada".
Prolaskom tramvaja ka Ilidži linija nije ukinuta iz prostog razloga što djelimično rasterećuje liniju broj 3.
Kontam da je okretaljka u Nedžarićima napravljena isključivo zbog tramvaja prema - Dobrinji kao neka buduća skretnica i sl.
Par godina nakon rata je nekoliko dana probno funkcionisala linija broj 8 Ilidža - Č.Vila , nisam sigurna da je bila zvanična.
Dovoljno ?
Tema je odlična.
- supercali
- Posts: 23942
- Joined: 06/07/2014 12:30
#4 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Carapara radi tj proizvodi
Ostalo je manje vise odgovoreno
Ona zuta konstrukcija je u biti kran kao na brodskim dokovima za kontejnere a na njoj je usput stavljena reklama
Ostalo je manje vise odgovoreno
Ona zuta konstrukcija je u biti kran kao na brodskim dokovima za kontejnere a na njoj je usput stavljena reklama
- exliberal-ex
- Posts: 7707
- Joined: 11/04/2013 00:01
#5 Re: Sarajevo - velike i male tajne
U Vasi miskinu su se proizvodili razni teretni vagoni ( otkriveni, pokriveni...I ne samo za bivsju jugoslaviju nego I za izvoz, dijelovi su takodje pravljenisabina1 wrote:Wow .Eborg wrote:Ova tema je namijenjena domaćima i "došljama", onima koji su zaboravili i onima koji bi da se podsjete, oni koji su vidjeli i onima koji bi voljeli da su vidjeli, amaterskim historičarima i urbanim istraživačima.
Pokušaću odgovoriti na 1 i 3.
U Vasi Miskinu su se prije rata proizvodili dijelovi za vagone , bila je to ozbiljna proizvodnja. Naravno , Vaso Miskin je podignut prije stotinjak godina kada je taj dio grada bio periferija odnosno tu su se vjerovatno i održavali vozovi jer je g.ž.stanica bila u neposrednoj blizini , možda je bio i sastavni dio gžs ? U svakom slučaju u periodu 1945-1995 tamo je bila proizvodnja. Čak i nekih par godina iza rata mislim.
Tramvajska okretaljka na Čengić Vili je nekada bila nešto istočnije prema gradu zapravo tačno preko puta "stometarke" i bila je linija do "kraja grada".
Prolaskom tramvaja ka Ilidži linija nije ukinuta iz prostog razloga što djelimično rasterećuje liniju broj 3.
Kontam da je okretaljka u Nedžarićima napravljena isključivo zbog tramvaja prema - Dobrinji kao neka buduća skretnica i sl.
Par godina nakon rata je nekoliko dana probno funkcionisala linija broj 8 Ilidža - Č.Vila , nisam sigurna da je bila zvanična.
Dovoljno ?
Tema je odlična.
zasto je postojala c vila ili nedjarici..to je normala u svim sistemima transporta, te skracene linije se prave gdje je popunjenost veca, bilo bi glupo slati prazne tramvaje na ilidju kad se mogu okrenut na ovim stanicama
za tunel ispod koseva, to je trebao biti dio transferzale koji se trebao nadovezat na most preko zeljeznickih sina I onda pored mehremica ciglane ispod bakareca I mljekare izac na drinsku ....nesto se pricalo da bi se to moglo zavrsit I rasteretit put zivota oko autobuske stanice I prikopcat na drinsku ali....$$$
br7....mi smo kao djeca gledali u onaj kontrolni toranj I sve govorili to je tajna vojna pista, vidis da ima toranj za navodjene aviona
tu su testirali transformatore ako se nevaram
- karanana
- Posts: 47214
- Joined: 26/02/2004 00:00
#6 Re: Sarajevo - velike i male tajne
7. jel govorimo o energoinvest dalekovodima?
do prije koju godinu su se tu pravili i testirali dalekovodi. sad vise ne prolazim cesto pa ne znam da li i danas to radi jer bilo je nekakvih strajkova i zaustavljanja radova.
do prije koju godinu su se tu pravili i testirali dalekovodi. sad vise ne prolazim cesto pa ne znam da li i danas to radi jer bilo je nekakvih strajkova i zaustavljanja radova.
-
- Posts: 339
- Joined: 06/09/2013 19:15
#7 Re: Sarajevo - velike i male tajne
2) Da li tvornica čarapa "Ključ" iza slastičarne "Aida" u Ulici Mehmeda Spahe uopće radi i proizvodi? Zar im nije isplativije prodati vrijednu nekretninu u centru grada a izmjestiti proizvodnju na periferiju? Pojma nisam imao da tu uopće postoji do neki dan.
Pa kljuc koliko znam radi, prave dobre carape, imaju u bingu a vjerujem i u drugim radnjama da se uzimaju, kvalitetne su svakako
Pa kljuc koliko znam radi, prave dobre carape, imaju u bingu a vjerujem i u drugim radnjama da se uzimaju, kvalitetne su svakako
-
- Posts: 6684
- Joined: 17/02/2005 07:57
#8 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Industrijska pruga za klas je itekako aktivna..Voz prolazi svaka 2-3 dana i mislim da je to jedini način na koji se u klas doprema psenica.
VMC je osim vagona proizvodio i raznorazna specijalna vozila, čelične konstrukcije a jedno vrijeme u saradnji sa skodom i trolejbuse.
Druga tunelska cijev kroz kosovsko brdo je završena kad i prva ali zbog neadekvatnog prilaza nikad nije puštena u saobracaj. Prije rata se koristila kao d e p o za trolejbuse, danas valjda nekakvo skladište..
VMC je osim vagona proizvodio i raznorazna specijalna vozila, čelične konstrukcije a jedno vrijeme u saradnji sa skodom i trolejbuse.
Druga tunelska cijev kroz kosovsko brdo je završena kad i prva ali zbog neadekvatnog prilaza nikad nije puštena u saobracaj. Prije rata se koristila kao d e p o za trolejbuse, danas valjda nekakvo skladište..
- Eborg
- Posts: 10629
- Joined: 20/09/2006 20:58
- Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...
#9 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Dobri i kvalitetni odgovori, neka piči dalje!
Kako je Sarajevska pivara osnovana 14 godina prije dolaska Austro-Ugarske monarhije? Osnovana je 1864. a KuK industrijalci došli tek 1878. god. nakon okupacije, kako je bilo moguće da austrijski kapital egzistira u muslimanskom načelno nealkoholnom carstvu?
Kako je Sarajevska pivara osnovana 14 godina prije dolaska Austro-Ugarske monarhije? Osnovana je 1864. a KuK industrijalci došli tek 1878. god. nakon okupacije, kako je bilo moguće da austrijski kapital egzistira u muslimanskom načelno nealkoholnom carstvu?
- JanuaryJones
- Posts: 4193
- Joined: 25/08/2013 13:31
#10 Sarajevo - velike i male tajne
Čarapara Ključ je imala pogon u Azićima (gdje je i trebala biti izmještena proizvodnja) ali desi se rat i Turković jbg. Objekat u Azićima je devastiran ali je radio prije rata.
Tvornica u Azićima
Zanimljiv je podatak da se 90-ih godina u Azićima, na području općine Ilidža, gradila jedna od najmodernijih fabrika čarapa u Europi koja je završena 1991. godine. Trebala je upošljavati 1.500 radnika, a proizvodni prostor se rasprostirao na 14.000 m2. Protekli rat je uništio tek izgrađeni objekat od kojeg su ostali samo zidovi
Last edited by JanuaryJones on 20/07/2016 21:22, edited 2 times in total.
- KatarinaKosaca
- Posts: 20066
- Joined: 30/08/2008 17:28
- Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova
#11 Re: Sarajevo - velike i male tajne
mislim da tvornica proizvodi samo sportsku kolekciju carapa, a najlonke i ostalo kupuju i prodaju u svojim malopeodajnin objektima.old_spice wrote:2) Da li tvornica čarapa "Ključ" iza slastičarne "Aida" u Ulici Mehmeda Spahe uopće radi i proizvodi? Zar im nije isplativije prodati vrijednu nekretninu u centru grada a izmjestiti proizvodnju na periferiju? Pojma nisam imao da tu uopće postoji do neki dan.
Pa kljuc koliko znam radi, prave dobre carape, imaju u bingu a vjerujem i u drugim radnjama da se uzimaju, kvalitetne su svakako
Sta je sa prostorom bivseg kina Partizan?
-
- Posts: 384
- Joined: 01/11/2012 17:14
#12 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Sarajevo je nekad imalo 5-6 pivovara:Eborg wrote:Dobri i kvalitetni odgovori, neka piči dalje!
Kako je Sarajevska pivara osnovana 14 godina prije dolaska Austro-Ugarske monarhije? Osnovana je 1864. a KuK industrijalci došli tek 1878. god. nakon okupacije, kako je bilo moguće da austrijski kapital egzistira u muslimanskom načelno nealkoholnom carstvu?
1. 1858.g. -- Edvard Trampler-ova pivovara - lokacija nepoznata i nema više tragova,
2. 24.05.1864.g. -- Pivovara Jozefa Feldbauera u Kovačićima
(o kojoj postoje tragovi i zapisi i to je službeno rođendan Sarajevskog piva);
3. 1867.g. -- U Lukavici kod Sarajeva (zbog dobrih izvora vode) - pivovara Riste Tredulovića;
4. 1870.g. -- Gerdoučeva pivovara u Kovačićima tkzv. "Češka pivovara u Sarajevu" -
sagrađena na istoj lokaciji ranije porušene Feldbauer-ove ...
5. 1881.g. -- Pivovara braće Levi na Bistriku - u f-ciji je i dan danas
(ova pivara je 1907.g. bila najveća pivovara u cijeloj Austro-Ugarskoj monarhiji !!);
6. 1882.g -- Georg Aschenbrener-ova iz na Koševskom potoku -
u današnjoj zgradi Kinoteke BiH u Alipašinoj (ex. Đure Đakovića ul.)
malo o istoriji piva u Sarajevu, Zivjeli
- Eborg
- Posts: 10629
- Joined: 20/09/2006 20:58
- Location: Tamo gdje je Sunce,tamo gdje su zvijezde...
#14 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Ko bi rekao. Razmilio se Švabo po Šeheru prije nego je sultan i pomislio da proda Bosnu.
-
- Posts: 7919
- Joined: 10/05/2007 13:38
- Location: Sarajevo
#15 Re: Sarajevo - velike i male tajne
7) ovo i dalje energoinvest korisiti za testiranje dalekovodnih stubova za to mu je i uvijek bila namjena, sada energoinvest ima manje posla pa tako i manje testiranja stubova.
-
- Posts: 303
- Joined: 13/01/2011 15:31
#16 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Ovako koliko sam uspio procitati iz razlicitih materijala kino imperijal ima slozenu vlasnicku strukturu pa nema ko da ulozi da se renovira. Koliko sam razumio zapelo je izmedju Opcine Centar i KUD Napredak http://www.klix.ba/vijesti/kultura/sara ... /160419096
Sto se tice Energoinvesta ja koliko znam trenutno ne radi se nista jer zbog nemogucnosti naplate nekih poslova van BiH radnici nisu dobili plate i bio je kao strajk (ovo uzmi sa rezervom tako sam nacuo).
Linija 1, 2 i 5 su tu zbog smanjenja guzvi u tramvajima koji idu sa Ilidze, jer kad ujutru krene 3,4,6 sa Ilidze da nema 5 u Nedzaricima niko ne bi usao.
Sto se tice Energoinvesta ja koliko znam trenutno ne radi se nista jer zbog nemogucnosti naplate nekih poslova van BiH radnici nisu dobili plate i bio je kao strajk (ovo uzmi sa rezervom tako sam nacuo).
Linija 1, 2 i 5 su tu zbog smanjenja guzvi u tramvajima koji idu sa Ilidze, jer kad ujutru krene 3,4,6 sa Ilidze da nema 5 u Nedzaricima niko ne bi usao.
- muha_sa
- Posts: 128605
- Joined: 12/11/2004 23:33
- Location: rajvosa
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37288
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#18 Re: Sarajevo - velike i male tajne
u vasi miskinu su se osim vagona pravili i ventili,a okretaljka u nedjaricima je prije bila tacno kod bitumenke
-
- Posts: 2232
- Joined: 17/03/2008 16:43
#19 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Malo da pojasnim.U krugu gdje se nalazi VMC nalazila se i Tvornica Armatura Sarajevo sa tri linije plus cetvrta otvorena 90-91.Radilo se u tri smjene na svim linijama.Proizvodili su se Zasuni i Ventili 95% za Ameriku.Takodje bila i linija Specijalne Armature.bitanga_sa_otesa wrote:u vasi miskinu su se osim vagona pravili i ventili,a okretaljka u nedjaricima je prije bila tacno kod bitumenke
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37288
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#20 Re: Sarajevo - velike i male tajne
hvala na dopuni ,na to sam mislio
- drndalo
- Posts: 22799
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#21 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Armature mimo OOURa "Armature" u Dzemala Bijedica ? Tamo gdje je sada Makbel guma... Nisam znao za to.
VMC je originalno nastao kao zeljeznicka radionica, za odrzavanje vozila, kasnije je i proizvodio vagone osim odrzavanja i popravaka... 80-ih godina je proizvodio i puno kontejnera 20" i 40" za transport robe, koji su mahom isli u izvoz...
Citav taj kraj Novog Sarajeva, uz prugu, od Velepekare do Koreje je bio "zeljeznicka kolonija" gdje su mahom bili nastanjeni ljudi koji su radili na zeljeznici, mahom privatne kuce, i manje "zgrade" sa 2-3 stambene jedinice.
Mislim da je na Koreji jos poneko robno skladiste u funkciji ali generalno tanko... Industrijski kolosjek za Velepekaru radi, a neki dan su ga popravljali, cini se da ce jos vise raditi. Mozda je imao neku pauzu zadnjih godina. Takodjer u Vogosci relativno cesto radi induztrijski kolosjek za bivsi TAS i PRETIS...
Enegoinvest Dalekovodi na A. polju ima ispitnu stanicu za testiranje dalekovodnih stubova... One konstrukcije putem sajli privezanih za montiran dalekovodni stub opterecuju isti odredjenim silama u odredjenim pravcima, i kontrolisu mogu li podnijeti onoliko koliko izracuni pokazuju da bi trebali. Mislim da ih takodjer testiraju i do pucanja...
VMC je originalno nastao kao zeljeznicka radionica, za odrzavanje vozila, kasnije je i proizvodio vagone osim odrzavanja i popravaka... 80-ih godina je proizvodio i puno kontejnera 20" i 40" za transport robe, koji su mahom isli u izvoz...
Citav taj kraj Novog Sarajeva, uz prugu, od Velepekare do Koreje je bio "zeljeznicka kolonija" gdje su mahom bili nastanjeni ljudi koji su radili na zeljeznici, mahom privatne kuce, i manje "zgrade" sa 2-3 stambene jedinice.
Mislim da je na Koreji jos poneko robno skladiste u funkciji ali generalno tanko... Industrijski kolosjek za Velepekaru radi, a neki dan su ga popravljali, cini se da ce jos vise raditi. Mozda je imao neku pauzu zadnjih godina. Takodjer u Vogosci relativno cesto radi induztrijski kolosjek za bivsi TAS i PRETIS...
Enegoinvest Dalekovodi na A. polju ima ispitnu stanicu za testiranje dalekovodnih stubova... One konstrukcije putem sajli privezanih za montiran dalekovodni stub opterecuju isti odredjenim silama u odredjenim pravcima, i kontrolisu mogu li podnijeti onoliko koliko izracuni pokazuju da bi trebali. Mislim da ih takodjer testiraju i do pucanja...
- shiny
- Posts: 535
- Joined: 26/07/2012 15:22
- Location: Sarajevo
#23 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Koševski potok? Potpuno simpatična pojava u Pionirskoj koja se pretvara u kanalizaciju kod Opštine Centar... Možda je smiješno pitanje, ali uvijek me je zanimalo na koji način je on "zatvoren"? Da li je u nekim cijevima ili samo tako ide ispod? I kuda je uopšte išao? Zbog čega je zatvoren? Tako malo informacija nalazim o njemu...
Kad se sa kružnog toka krene prema Velešićima prelazi se željeznička pruga gdje sa desne strane "odmaraju" vozovi. Tu su dugo stajali i oni Talgo vozovi (ili još uvijek stoje). Ta pruga se može vidjeti i sa Koševskog B. i sa Velešića, ali nikako nisam mogla skontati dokle ona ide... Gdje joj je završetak? I da li je u funkciji do samog kraja?
I ne znam da li je za ovu temu. Gdje slijeću helikopteri koji dovoze (ili odvoze) pacijente na KCUS? Viđam s vremena na vrijeme kako se spuštaju, ali nikako da skontam da li slijeću u sami kompleks ili negdje pored?
Kad se sa kružnog toka krene prema Velešićima prelazi se željeznička pruga gdje sa desne strane "odmaraju" vozovi. Tu su dugo stajali i oni Talgo vozovi (ili još uvijek stoje). Ta pruga se može vidjeti i sa Koševskog B. i sa Velešića, ali nikako nisam mogla skontati dokle ona ide... Gdje joj je završetak? I da li je u funkciji do samog kraja?
I ne znam da li je za ovu temu. Gdje slijeću helikopteri koji dovoze (ili odvoze) pacijente na KCUS? Viđam s vremena na vrijeme kako se spuštaju, ali nikako da skontam da li slijeću u sami kompleks ili negdje pored?
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37288
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#24 Re: Sarajevo - velike i male tajne
mislim da ide tacno ispod alipasine ulice ,ima jos jedan potok iz velesica (susica).on je skoro cijelom duzinom zatvoren,ide ispod zeljeznicke stanice ,pa ispod ulice izmedju tehnicke skole i americke ambasade,vidljiv je malim dijelom kod muzeja. kod same zeljeznicke stanice se moze uci,jer je tu prelaz okruglog u kockasti tunel....shiny wrote:Koševski potok? Potpuno simpatična pojava u Pionirskoj koja se pretvara u kanalizaciju kod Opštine Centar... Možda je smiješno pitanje, ali uvijek me je zanimalo na koji način je on "zatvoren"? Da li je u nekim cijevima ili samo tako ide ispod? I kuda je uopšte išao? Zbog čega je zatvoren? Tako malo informacija nalazim o njemu...
- shiny
- Posts: 535
- Joined: 26/07/2012 15:22
- Location: Sarajevo
#25 Re: Sarajevo - velike i male tajne
Pa ima li ijedan potok u Sarajevu da nije negdje ispod neke saobraćajnice? Više mi je interesantno kako su zatvorili to. Jer Koševski potok svojom prirodnom veličinom ulazi u napravljeni "tunel" i isto tako izlazi. Baš me zanima da li je on u svojoj "prirodnoj" veličini cijelom svojom dužinom?bitanga_sa_otesa wrote:mislim da ide tacno ispod alipasine ulice ,ima jos jedan potok iz velesica (susica).on je skoro cijelom duzinom zatvoren,ide ispod zeljeznicke stanice ,pa ispod ulice izmedju tehnicke skole i americke ambasade,vidljiv je malim dijelom kod muzeja. kod same zeljeznicke stanice se moze uci,jer je tu prelaz okruglog u kockasti tunel....shiny wrote:Koševski potok? Potpuno simpatična pojava u Pionirskoj koja se pretvara u kanalizaciju kod Opštine Centar... Možda je smiješno pitanje, ali uvijek me je zanimalo na koji način je on "zatvoren"? Da li je u nekim cijevima ili samo tako ide ispod? I kuda je uopšte išao? Zbog čega je zatvoren? Tako malo informacija nalazim o njemu...