Hej pa nama i ne treba vise od 300 metara (onog jeftinijeg od 80 mil euro)dresdener78 wrote:Meni je FASCINANTNO kako kruži u šupljim glavama lokalnih sektaških foteljaša MAGIČNA suma od 100 odnosno 150 miliona maraka.
Svako malo čitam kako će ovo ono koštati sto sto pedeset milja i biće to od čokolade i marmelade.
150 miliona KM je prihvatljiv novac da itekako se obnovi postojeći sarajevski tramvajski prevoz (odnosno PRUGA).
NE, neće niko argumentovati "nižim troškovima u BiH", niži trošak je valjda radna snaga fizičkih radnika, inače bi se morala kompletna tehnologija importovati s obzirom na to da se u BiH ne proizvode skoro niti ekseri i šine. Jedino cement bi mogli nabavljati u Kaknju.
U Evropi, uključujući zemlje bivšeg istočnog bloka,
JEDAN KILOMETAR METRO-A KOŠTA IZMEDJU 80 I 200 MILIONA €.
Ovisno o dubini gradnje i geološkim uvjetima odnosno tipu tehnologije.
I stotine miliona koštaju ne samo podzemne stanice i tuneli kao takvi nego i kompletan novi vozni park, dep.o i tehnologija održavanja.
Dakle ovo JESU I OSTAJU SAMO MOKRI SNOVI polupismenih osoba sa kupljenim diplomama koje nemaju najmanjeg pojma o realnosti i realnim cijenama.
Samo fali neki idiot da najavi kako će Sarajevo imati "još stariji metro nego što imaju u Londonu".
Sarajevo Metro
- int21
- Posts: 1087
- Joined: 27/07/2009 13:46
- Location: Silvermoon city
#51 Re: Sarajevo Metro
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#53 Re: Sarajevo Metro
Kanton Sarajevo(od tarcina do visokog) majstore po popisu 2013 ima oko 430 k a grad Sarajevo 4 opstine 270 k.
Mislim da ne postoji grad koji ima manje od 1,5-2 miliona a da ima metro dok ovdje imamo grad od oko 350k..siromasne drzave koja jos ni jednom lidlu ili ikei nije zanimljiva zbog siromasnog trzista
Beograd 30 godina forsira da krenu raditi metro, nikako je ne mogu zapoceti...
Ovo je smijesno da je za Zagreb a da ne pricamo o Sarajevu
Odokativno od Ilidze pa do Sebilja linija bi kostala oko 1,2 milijarde
Mislim da ne postoji grad koji ima manje od 1,5-2 miliona a da ima metro dok ovdje imamo grad od oko 350k..siromasne drzave koja jos ni jednom lidlu ili ikei nije zanimljiva zbog siromasnog trzista
Beograd 30 godina forsira da krenu raditi metro, nikako je ne mogu zapoceti...
Ovo je smijesno da je za Zagreb a da ne pricamo o Sarajevu
Odokativno od Ilidze pa do Sebilja linija bi kostala oko 1,2 milijarde
-
- Posts: 11435
- Joined: 22/02/2008 13:22
#54 Re: Sarajevo Metro
Kad bi olimpijadu ponovo dobili moglo bi se
-
- Posts: 12256
- Joined: 06/04/2011 17:44
- Location: Na svom mocnom racunaru
#55 Re: Sarajevo Metro
Pustite vlazne snove i uvedite tramvaj prvo da valja, sine koje nisu prijetnja zivotu ljudi i stanice koje ti pokazuju red voznje. Mozda i kupiti kakav tramvaj a da je mladi od 40 godina isto ne bi bilo lose.
I malo sacekati da se arapi naselje pa da imamo grad veci od 250.000 ljudi.
I malo sacekati da se arapi naselje pa da imamo grad veci od 250.000 ljudi.
-
- Posts: 912
- Joined: 04/08/2011 09:23
- Location: CZ/D/BiH
#56 Re: Sarajevo Metro
Bavim se temom "gradski saobraćaj" pošto mi to je hobi, i Beograd je uopće jedna zanimljiva priča.Nivelacija wrote:Kanton Sarajevo(od tarcina do visokog) majstore po popisu 2013 ima oko 430 k a grad Sarajevo 4 opstine 270 k.
Mislim da ne postoji grad koji ima manje od 1,5-2 miliona a da ima metro dok ovdje imamo grad od oko 350k..siromasne drzave koja jos ni jednom lidlu ili ikei nije zanimljiva zbog siromasnog trzista
Beograd 30 godina forsira da krenu raditi metro, nikako je ne mogu zapoceti...
Ovo je smijesno da je za Zagreb a da ne pricamo o Sarajevu
Odokativno od Ilidze pa do Sebilja linija bi kostala oko 1,2 milijarde
Baš tako, u Beogradu se priča o metrou već preko 30 (ali ustvari vjerovatnije 40) godina.
U Jugoslaviji je apsolutnu prednost imalo ulaganje u vojnu infrastrukturu i JNA, civilna infrastruktura je bila konstantno zanemarena. Šta se gradskog prevoza tiče, više je bila tendencija ukidati složeniju tehnologiju i uvoditi što jednostavniju sa minimalnim ekstra ulaganjem. Jer kolovoz ništa ne košta, to ionako plaća država isto kao asfaltiranje, i autobus je najjednostavnije saobraćajno sredstvo nakon konjske zaprege. Tako su ukinuli tramvaj i trolejbus u Ljubljani, trolejbus u Rijeci, tramvaj u Nišu, Subotici, Novom sadu. JEDINO SARAJEVO je dobilo savremeni supermoderni brzi tramvaj, dok Zagreb i Beograd su dalje imali uske zastarjele vagončiće na uskotračnim šinama.
Jugoslovenske vlasti su također donekle kopirale "razvitak" susjedne Italije gdje je automobil postao jedna vrsta božanstva i simbola ekonomskog rasta i blagostanja. Zato su i yu vlasti maksimalno forsirale drumski odnosno automobilski saobraćaj. Rezultat toga je bilo npr. u Bosni drastično smanjenje željezničke mreže, jer uskotračne vozove su moderni vozovi normalnog kolosijeka zamijenili samo na par glavnih pruga, dok su stotine kilometara uskotračnih pruga ukinute nemilosrdno i zauvijek.
Negdje sam čitao još jedan tragikomičan argument protiv izgradnje beogradskog metroa, i to negdje iz kraja 80ih početka 90ih. Navodno je SPC protestovala protiv podzemne željeznice jer to je protiv Boga, podzemlje pripada mrtvima i njihovom vječnom pokoju, i za srpsku dušu bi navodno bilo ekstremno loše spuštati se u mrak podzemlja i tamo putovati. S obzirom na opća dešavanja u tom periodu mene ovo nikako ne iznenađuje.
- SmokingMan
- Posts: 18699
- Joined: 08/07/2012 18:11
- Location: I am back!
#57 Re: Sarajevo Metro
Poznato.Gledao sam neke implementirane projekte u stranim gradovinma,i mogu reći da bi to moglo biti znatno skuplje od predviđenih 150.M jer je u prosjeku kilometar prokopanog tunela iznoszi najmanje oko 30 miliona Eura,a gdje su to onda dodatni troškovi za dodatna i skopavanje i ispumpavanje podzemnih voda.Nije to samo prokopati tunel ubaciti izlivenu potpornu betonsku prstenastu konstrukcijju,postaviti šine i vozi Miško.Jedno su procjene,a drugo stvarni troškovi.Novi_Nick wrote:Finansiranje vec postoji. Procjenjuje se da bi ova linija koštala oko 150 miliona KM i finansirala bi je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD)SmokingMan wrote:Javni prevoz,kao žila kucavica grada,je pred kolapsom,GRAS nema sredstava da ni da provede prugu do Hrasnice,a mi govorimo o nerealnim projektima.
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#58 Re: Sarajevo Metro
Jeste naivni. Ovo je prica bice metro, daj da ukinemo prugu do centra grada.
- insomnia78
- Posts: 61961
- Joined: 03/04/2011 14:43
#59 Re: Sarajevo Metro
Ovo je prica “sta kokuz zamisli to u metro ne moze stati”
-
- Posts: 4404
- Joined: 02/05/2012 22:32
- Location: Tuzla
#60 Re: Sarajevo Metro
Ideja nije losa, dapače, al para nema, i kakvih 75 mil€ za metro, oa to ne može bit da se prokopa i odrade tuneli a kamoli stanice, sigurnost, šine itd...Fudo387 wrote:Pa ideja nije losa, ne znam sto se raja smije.
Mada, mescini za to treba vise para od onog sto je napisao.
-
- Posts: 182
- Joined: 16/02/2016 18:45
#61 Re: Sarajevo Metro
u Granadi imaju tramvaj/metro, gdje tramvaj na pojedinim mjestima ide ispod zemlje
možda to nije loše, npr na marin dvoru do skenderije
možda to nije loše, npr na marin dvoru do skenderije
- Edin H.
- Posts: 47030
- Joined: 08/10/2004 22:36
- Location: Tirana
#62 Re: Sarajevo Metro
Mene kao potencijalnog korisnika zanima hoce li se moci sverati u tom novom metrou?
-
- Posts: 646
- Joined: 15/01/2018 16:00
#63 Re: Sarajevo Metro
Danas sam sjedio na kavi sa starim frendom, saobraćajnim inžinjerom. I baš smo polemisali na ovu temu. Pokušaću ukratko prenijeti njegovo viđenje razvoja Sarajeva u narednih 20 godina, ako sam dobro upamtio.
1. Završiti južnu longitudinalu i 12-tu transverzalu i time revitalizirati trolejbuski saobraćaj sa produžetkom ka Lukavici, Vojkovićima i finalno okretaljku napraviti u Hrasnici.
2. Na Ilidži napraviti račvu za tramvajsku prugu ka Hrasnici i ka Rajlovcu. Objediniti okretaljke za trolejbus i tramvaj u krugu Famosa - Nova Remiza.
3. Napraviti novi glavni klodvor u Rajlovcu za autobuse, vlakove, tramvaje i laku željeznicu, ukloniti postojeći autobusni kolodvor i modernizirati postojeći željeznički kolodvor.
4. Probiti tunel ispod Bara i Kobilje glave i spojiti se na postojeću TAS trasu šinskog saobraćaja kroz Vogošću za laku željeznicu (napraviti prsten lake željeznice tipa S-Bahn: Vogošća-Postojeći željeznički kolodvor-postojeća trasa šina do Rajlovca i novog kolodvora u Rajlovcu-preko izlaza iz Sarajeva do Vogošće). Postojeći željeznički kolodvor bi ostao u funkciji i za vlakove (time bi Sarajevo dobilo 2 željeznička kolodvora kao svi normalni europski gradovi, gdje bi ovaj stari bio smanjenog kapaciteta u funckiji, a pojačanog za laku željeznicu). Sa ovom lakom željeznicom bi se izbjegla izgradnja nove tramvajske linije sa prvom transverzalom i provlačenje trolejbuskog saobraćaja.
Sjeverna strana Sarajeva bi bila pokriven lakom željeznicom, južna strana Sarajeva trolejbusom, a centralni dio tramvajskim linijama prema Dobrinji, Ilidži na račvu za Hrasnicu i Rajlovac do novog kolodvora za sve.
Priča o metrou je apsolutno bespotrebna i nerealna.
1. Završiti južnu longitudinalu i 12-tu transverzalu i time revitalizirati trolejbuski saobraćaj sa produžetkom ka Lukavici, Vojkovićima i finalno okretaljku napraviti u Hrasnici.
2. Na Ilidži napraviti račvu za tramvajsku prugu ka Hrasnici i ka Rajlovcu. Objediniti okretaljke za trolejbus i tramvaj u krugu Famosa - Nova Remiza.
3. Napraviti novi glavni klodvor u Rajlovcu za autobuse, vlakove, tramvaje i laku željeznicu, ukloniti postojeći autobusni kolodvor i modernizirati postojeći željeznički kolodvor.
4. Probiti tunel ispod Bara i Kobilje glave i spojiti se na postojeću TAS trasu šinskog saobraćaja kroz Vogošću za laku željeznicu (napraviti prsten lake željeznice tipa S-Bahn: Vogošća-Postojeći željeznički kolodvor-postojeća trasa šina do Rajlovca i novog kolodvora u Rajlovcu-preko izlaza iz Sarajeva do Vogošće). Postojeći željeznički kolodvor bi ostao u funkciji i za vlakove (time bi Sarajevo dobilo 2 željeznička kolodvora kao svi normalni europski gradovi, gdje bi ovaj stari bio smanjenog kapaciteta u funckiji, a pojačanog za laku željeznicu). Sa ovom lakom željeznicom bi se izbjegla izgradnja nove tramvajske linije sa prvom transverzalom i provlačenje trolejbuskog saobraćaja.
Sjeverna strana Sarajeva bi bila pokriven lakom željeznicom, južna strana Sarajeva trolejbusom, a centralni dio tramvajskim linijama prema Dobrinji, Ilidži na račvu za Hrasnicu i Rajlovac do novog kolodvora za sve.
Priča o metrou je apsolutno bespotrebna i nerealna.
- problemnatravunu
- Posts: 15636
- Joined: 26/10/2014 07:41
- Location: Sarajevo
#64 Re: Sarajevo Metro
Ovo šta sada ima Sarajevo, dakle tramvaje, trolejbuse i autobuse, modernizirati, optimizirati , iskoristiti neiskoristeni potencijal već postojećeg koji je sada slabo efikasan, i slabo privlačan za nove korisnike (mislim na svakodnevne vozače automobila kojima ne pada napamet da ostave auto i upuste se u avanturu sa javnim gradskim prevozom).
Kad bi se to uredilo, mnogo drugih stvari bi islo na bolje, ponajprije smanjenje guzve i zagađenja
Kad bi se to uredilo, mnogo drugih stvari bi islo na bolje, ponajprije smanjenje guzve i zagađenja
- Novi_Nick
- Posts: 2888
- Joined: 24/08/2003 00:00
#65 Re: Sarajevo Metro
Hoces da kazes da je svrha ove teme da se ukine tramvajski saobracaj a da se ustvari Metro nece nikada ni izgraditi, te da je ova tema ustvari paravan za ukidanje tramvaja? ti se izgleda opasno bavis teorijama zavjereHaris.ba wrote:Jeste naivni. Ovo je prica bice metro, daj da ukinemo prugu do centra grada.
Nego stvari stoje ovako, posto je na Balkanu i u drzavi Bosnihercegovini kao i u EU vec odavno uveden kapitalizam, sve nerentabilne drzavne/poreskih obveznika firme koje placaju poreski obveznici moraju otici pod stecaj, da nebi poreski obveznici placali odnosno bacali novac u rupu bez dna. Shodno tome danasnji tramvajski, autobuski i drugi saobracaj moraju otici u stecaj, i na to mjesto doci privatni investitori i uloziti u novi tramvajski i drugi saobracaj. To znaci da su te promjene neminovne, ako poreski obveznici hoce da zaustave velike gubitke svog poreskog novca, koji bi na drugim mjestima/firmama investitorima poreskim obveznicima smanjio/zaustavio velike gubitke, i poceo im vracati dobitke i puno bolji i veci standard saobracaja
Ista stvar je i izgradnja sutrasnjeg Metro:a u Sarajevu, koji bi se mogao jako brzo izgraditi. Investitori djelimicno mogu biti i poreski obveznici od nekih caa 20% akcija, zatim sve druge zainteresovane privatne firme sa nekih caa 30% akcija, te strani ulagaci sa nekih caa 50% akcija. Veliki bespovratni dio tog investiranog novca mogao bi se dobiti i od Evropske Unije za takve i slicne vrste projekata, kada je u pitanju zastita prirode, okoline, gradjana itd.
Nakon izgradnje se to sve moze izdati pod koncesiju nasim ili stranim firmama na upravljanje, gdje bi se dobitci vracali poreskim obveznicima za druge vrste investicija. Svo to i takvo ulaganje bi se brzo isplatilo ako uzmemo u obzir da se Turizam u Sarajevu konstantno povecava u svim periodima godine. Da ne kazemo koliko bi danasni poreski obveznici/putnici bili zadovoljniji novim vozilima, prugama, redovnom saobracaju. Automatski bi doslo do smanjenja privatnih automobila u centru grada gdje bi se takve ulice prilagodile turistima, setacima, biciklistima i drugim
- Novi_Nick
- Posts: 2888
- Joined: 24/08/2003 00:00
#66 Re: Sarajevo Metro
criticos wrote:Danas sam sjedio na kavi sa starim frendom, saobraćajnim inžinjerom. I baš smo polemisali na ovu temu. Pokušaću ukratko prenijeti njegovo viđenje razvoja Sarajeva u narednih 20 godina, ako sam dobro upamtio.
1. Završiti južnu longitudinalu i 12-tu transverzalu i time revitalizirati trolejbuski saobraćaj sa produžetkom ka Lukavici, Vojkovićima i finalno okretaljku napraviti u Hrasnici.
2. Na Ilidži napraviti račvu za tramvajsku prugu ka Hrasnici i ka Rajlovcu. Objediniti okretaljke za trolejbus i tramvaj u krugu Famosa - Nova Remiza.
3. Napraviti novi glavni klodvor u Rajlovcu za autobuse, vlakove, tramvaje i laku željeznicu, ukloniti postojeći autobusni kolodvor i modernizirati postojeći željeznički kolodvor.
4. Probiti tunel ispod Bara i Kobilje glave i spojiti se na postojeću TAS trasu šinskog saobraćaja kroz Vogošću za laku željeznicu (napraviti prsten lake željeznice tipa S-Bahn: Vogošća-Postojeći željeznički kolodvor-postojeća trasa šina do Rajlovca i novog kolodvora u Rajlovcu-preko izlaza iz Sarajeva do Vogošće). Postojeći željeznički kolodvor bi ostao u funkciji i za vlakove (time bi Sarajevo dobilo 2 željeznička kolodvora kao svi normalni europski gradovi, gdje bi ovaj stari bio smanjenog kapaciteta u funckiji, a pojačanog za laku željeznicu). Sa ovom lakom željeznicom bi se izbjegla izgradnja nove tramvajske linije sa prvom transverzalom i provlačenje trolejbuskog saobraćaja.
Sjeverna strana Sarajeva bi bila pokriven lakom željeznicom, južna strana Sarajeva trolejbusom, a centralni dio tramvajskim linijama prema Dobrinji, Ilidži na račvu za Hrasnicu i Rajlovac do novog kolodvora za sve.
Priča o metrou je apsolutno bespotrebna i nerealna.
- beni-bu-man
- Posts: 17400
- Joined: 10/04/2012 09:01
- Location: On land, air, or sea, I don't need No I.D
#67 Re: Sarajevo Metro
Jebo Metro ja bi Hyperloop
-
- Posts: 1372
- Joined: 26/08/2006 20:54
#68 Re: Sarajevo Metro
Ko ce upravljati metroom, jel GRAS?
Mozda se sastane trio fantastiko, Izetbegovic-vucic-Erdogan i usaglase trasu metroa. Bilo bi demokratski da 1/3 stanica bude u Istocnom Sarajevu. Mozda cak da se zavrsi ma Palama.
Mozda se sastane trio fantastiko, Izetbegovic-vucic-Erdogan i usaglase trasu metroa. Bilo bi demokratski da 1/3 stanica bude u Istocnom Sarajevu. Mozda cak da se zavrsi ma Palama.
- GandalfSivi
- Posts: 18326
- Joined: 09/09/2006 00:38
- Contact:
#69 Re: Sarajevo Metro
Ne znam zasto je ova tema na politici, ali je svakako prejaka. Sta kaze lik, 642.000 stanovnika u Sarajevu? Metro za 150 miliona?
Kakve se ovdje sve droge konzumiraju
Kakve se ovdje sve droge konzumiraju
- jeza u ledja
- Posts: 45273
- Joined: 29/12/2005 01:20
#70 Re: Sarajevo Metro
Ma lik zivi godinama preko bare i voli da se igra Bosne na daljinski. Potpuno odvojen od stvarnosti.
Sarajevo ne samo sto je populacijski premali grad, vec je fizicki nabijeno u kotlinu i to ga cini jos manjim povrsinski. Ideja o metrou je toliko nebulozna da se covjek prosto iznervira sto neko ima obraza stavljati takve idiotarije na forum.
Sarajevo ne samo sto je populacijski premali grad, vec je fizicki nabijeno u kotlinu i to ga cini jos manjim povrsinski. Ideja o metrou je toliko nebulozna da se covjek prosto iznervira sto neko ima obraza stavljati takve idiotarije na forum.
-
- Posts: 1538
- Joined: 19/10/2010 19:51
#71 Re: Sarajevo Metro
Do sada najbolja ideja.Novi_Nick wrote:criticos wrote:Danas sam sjedio na kavi sa starim frendom, saobraćajnim inžinjerom. I baš smo polemisali na ovu temu. Pokušaću ukratko prenijeti njegovo viđenje razvoja Sarajeva u narednih 20 godina, ako sam dobro upamtio.
1. Završiti južnu longitudinalu i 12-tu transverzalu i time revitalizirati trolejbuski saobraćaj sa produžetkom ka Lukavici, Vojkovićima i finalno okretaljku napraviti u Hrasnici.
2. Na Ilidži napraviti račvu za tramvajsku prugu ka Hrasnici i ka Rajlovcu. Objediniti okretaljke za trolejbus i tramvaj u krugu Famosa - Nova Remiza.
3. Napraviti novi glavni klodvor u Rajlovcu za autobuse, vlakove, tramvaje i laku željeznicu, ukloniti postojeći autobusni kolodvor i modernizirati postojeći željeznički kolodvor.
4. Probiti tunel ispod Bara i Kobilje glave i spojiti se na postojeću TAS trasu šinskog saobraćaja kroz Vogošću za laku željeznicu (napraviti prsten lake željeznice tipa S-Bahn: Vogošća-Postojeći željeznički kolodvor-postojeća trasa šina do Rajlovca i novog kolodvora u Rajlovcu-preko izlaza iz Sarajeva do Vogošće). Postojeći željeznički kolodvor bi ostao u funkciji i za vlakove (time bi Sarajevo dobilo 2 željeznička kolodvora kao svi normalni europski gradovi, gdje bi ovaj stari bio smanjenog kapaciteta u funckiji, a pojačanog za laku željeznicu). Sa ovom lakom željeznicom bi se izbjegla izgradnja nove tramvajske linije sa prvom transverzalom i provlačenje trolejbuskog saobraćaja.
Sjeverna strana Sarajeva bi bila pokriven lakom željeznicom, južna strana Sarajeva trolejbusom, a centralni dio tramvajskim linijama prema Dobrinji, Ilidži na račvu za Hrasnicu i Rajlovac do novog kolodvora za sve.
Priča o metrou je apsolutno bespotrebna i nerealna.
Mada se sjecam da je bila ideja da se radi "nadzemni"metro iznad Miljacke i koliko se sjecam to predlagao cuveni profesor Najhart. Ispravite me ako grijesim.
- Haris.ba
- Posts: 24855
- Joined: 08/09/2005 20:08
#72 Re: Sarajevo Metro
Ja se sjecam prijedloga da se pravi iznad tuzlanske Jale. Cak mislim da su po Tuzli i neke Njemce vodali ko investitore.
- madner
- Posts: 56761
- Joined: 09/08/2004 16:35
#73 Re: Sarajevo Metro
Iznad vec ima smisla.
Uglavnom moj prijedlog je da napravimo 14 traka i 3 kruga za auta. Ovaj javni prevoz nije za gorstake, ne pase nam etosu.
Uglavnom moj prijedlog je da napravimo 14 traka i 3 kruga za auta. Ovaj javni prevoz nije za gorstake, ne pase nam etosu.
- GandalfSivi
- Posts: 18326
- Joined: 09/09/2006 00:38
- Contact:
#75 Re: Sarajevo Metro
Najgori su mi ovi preko barejeza u ledja wrote:Ma lik zivi godinama preko bare i voli da se igra Bosne na daljinski. Potpuno odvojen od stvarnosti.
Sarajevo ne samo sto je populacijski premali grad, vec je fizicki nabijeno u kotlinu i to ga cini jos manjim povrsinski. Ideja o metrou je toliko nebulozna da se covjek prosto iznervira sto neko ima obraza stavljati takve idiotarije na forum.