Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

Naslovnica
Posts: 27937
Joined: 20/03/2013 15:38

#126 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Naslovnica »

Novi_Nick wrote: 22/02/2024 21:36
Naslovnica wrote: 22/02/2024 05:52
Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi.
Nisam dalje čitao.
Sram ih bilo!

🤮
Zasto o cemu se radi, podjeli sa nama?
Pa pročitaj citat iz teksta.
Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi.
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#127 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

CESTA KOJA ŽIVOT ZNAČI: Radovi pri kraju, uskoro direktno na Koridor 5C (FOTO)

Završetkom radova dobit ćemo funkcionalnu cjelinu, koja će biti od velikog značaja za rasterećenje saobraćaja i sigurnost u saobraćaju.


Ekonomija

20. Feb. 2024

Image

"Nazire se kraj spajanja kružnog toka na IX transverzali.Deveta transverzala, zajedno sa njenim spojem na autoput je jedan od najvećih projekata cestovne infrastrukture Ministarstva saobraćaja i Vlade Kantona i ponosni smo što ćemo u narednim mjesecima svjedočiti završetku radova i na ovom kapitalnom projektu", poručio je kantonalni ministar Adnan Šteta.

Završetkom radova dobit ćemo funkcionalnu cjelinu, koja će biti od velikog značaja za rasterećenje saobraćaja i sigurnost u saobraćaju.

Naime, jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi. Zato je gradnja na stubovima postala standard u savremenom svijetu.

Image

Upravo je, prema riječima struke, nedostatak ovakvih rješenja glavna manjkavost nedavno predstavljenog Nacrta Urbanističkog plana KS, koji u nekim svojim dijelovima nije promijenjen na planove iz 80-ih godina prošlog stoljeća.

Primjer Devete, mogao bi poslužiti kao rješenje za Prvu transverzalu, gdje odavno postoji prijedlog da se jedan dio trase digne na stubove i izmjesti na desnu stranu gdje je planirana privredna zona, a privredna zona na mjesto gdje je planirana saobraćajnica.

Argument da bi takvo rješenje moglo biti skuplje ne stoji, iz prostog razloga što niko nije niti napravio pravi izračun, niti uzeo u obzir troškove eksproprijacije. Uostalom, izmještanjem bi saobraćajnica išla preko državnog zemljišta pa bi troškovi eksproprijacije bili nula KM. Još jedna prednost ovakvog rješenja je, kao što se vidi i iz primjera IX transverzale, ta što bi cjelokupan projekt bio brže i efikasnije okončan.

U suprotnom, izvjesno je da bi trenutnim Nacrtom UP-a predloženo rješenje moglo dovesti do situacije da kompletno naselje Velešići i dio Pofalića budu u cestovnoj izolaciji, odsječeni od ostatka grada. Desiće se to, naime, u slučaju da gradnju ove dionice ne bude pratila paralelna izgradanja gradskog autoputa. S obzirom na preklapanje nadležnosti, odnosno da je dionica u nadležnosti Kantona Sarajevo, a autoput Federacije BIH i na dosadašnja iskustva, ovaj scenarij je više nego izvjestan.

Čak i iz Zavoda za planiranje priznaju da “se po planskim dokumentima to ne može desiti, ali u realizaciji može". Tim prije uzmu li se u obzirom loša iskustva, poput primjera posljednje dionice Sarajevske zaobilaznice - famozni LOT 3B. Prema planovima, tom dionicom su se građani trebali voziti već dvije godine, a dionica sigurno neće biti izgrađena za još najmanje dvije godine, što je kašnjenje u realizaciji od četiri godine.

Građani Sarajeva zato s pravom mogu biti zabrinuti zbog mogućih posljedica ovakvog rješenja za Prvu transverzalu. Ono bi na duži niz godina moglo ostaviti nedostupnim tunel Ciglane koji vodi direktno prema KCUS-u, kako građane tako i kola Hitne pomoći, ali i rasterećuje glavne saobraćajnice. Ako realizacija ne bude pratila planove, sav teret saobraćaja prebacio bi se u ionako pretrpan centar grada, odnosno Marin Dvor i Skenderiju.

S obziorm da Nacrt tek treba doći pred Skupštinu KS, a da potom slijedi rasprava, ukoliko bude sluha i volje nadležnih, kroz primjer Devete treansverzale moglo bi se naći i najbolje rješenje za građane i privredu na dionici Prve.


https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/341900/cesta_koja_zivot_znachi_radovi_pri_kraju_uskoro_direktno_na_koridor_5c_foto.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#128 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

VEOMA VAŽAN DOKUMENT

Skupština Kantona Sarajevo usvojila nacrt urbanističkog plana, slijedi javna rasprava

B. R.

Image
Foto: Klix.ba

Skupština Kantona Sarajevo je danas usvojila nacrt urbanističkog plana za period od 2016. do 2036. godine, a sada slijedi dvomjesečna javna rasprava o ovom planu.

Ova odluka usvojena je nakon višesatne rasprave koja je ponovno u fokus stavila neslaganja između vlasti i opozicije. U kasnim večernjim satima, odluka je i usvojena s 19 glasova za, tri glasa protiv dok je pet zastupnika bilo suzdržano.
Direktor kantonalnog Zavoda za planiranje razvoja Faruk Muharemović i njegov pomoćnik Edin Jenčiragić su zastupnicima obrazložili nacrt urbanističkog plana.

Na čelu tima za izradu urbanističkog plana bila je arhitektica profesor emeritus Vlasta Jelen Žuljić, a doprinos je dao i ciriški univerzitet ETH. Urbanističkim planom je određena namjena zemljišta, a u kantonalnom Zavodu za planiranje razvoja uvjeravaju da će se planom nakon dugo vremena omogućiti pozitivan urbanistički razvoj.

AMBICIOZNI PROJEKTI
Detalji plana za veliku urbanističku promjenu Sarajeva nabolje: Dijelovi grada će biti neprepoznatljivi
Više je značajnih planiranih stvari. Naime, planirano je stvaranje 15-minutnog grada, tj. mogućnosti da svaki građanin može svakodnevne potrebe zadovoljiti pješačenjem do 15 minuta. To bi trebalo značiti stvaranje više urbanih područja, a kako bi se otklonio prostorni disbalans koji podrazumijeva da je većina aktivnosti i građevina značajnih institucija i ustanova u postojećem centru grada i područjima koja gravitiraju centru.

Zamišljeno je da značajnu ulogu u stvaranju 15-minutnog grada ima javni prijevoz. Pa je tako predloženo da se tramvajskim prijevozom povežu naselja Rajlovac, Dobrinja i Šip, da se trolejbuskim prijevozom povežu Dobroševići te da se lakom željeznicom poveže Međunarodni aerodrom Sarajevo. Osim toga, planirane su žičare do Žuča, Huma i Igmana.

Nadležni tvrde da je u nacrtu urbanističkog plana sadržana studija o vjetrokoridorima i utjecaju visokih zgrada na kvalitet zraka, ali da su dijelovi te studije revidirani u dogovoru s autorima te studije. Također su tretirani i izgradnja u padinskim dijelovima Kantona Sarajevo, kao i zbrinjavanje otpada.

Vlada Kantona Sarajevo će nakon javne rasprave utvrditi prijedlog urbanističkog plana kojeg treba prihvatiti i skupština kako bi stupio na snagu.

https://www.klix.ba/biznis/privreda/skupstina-kantona-sarajevo-usvojila-nacrt-urbanistickog-plana-slijedi-javna-rasprava/240226063
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#129 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

KANTON SARAJEVO

Iskopano 300 metara desne cijevi tunela Kobilja Glava, počelo probijanje lijeve cijevi

Image
Iskopano 300 metara desne cijevi tunela Kobilja Glava (Foto: D. S./Klix.ba)

U decembru 2022. godine počela je izgradnja tunela Kobilja Glava kao dionici Prve transverzale u Kantonu Sarajevo. Provjerili smo u kojoj je fazi izgradnja ovog tunela.

Tunel će biti između naselja Šip i Hotonj, a obje tunelske cijevi bit će duge 700 metara. Kada smo sredinom aprila prošle godine posjetili gradilište, bila su iskopana 123 metra desne tunelske cijevi.
Tom prilikom su u kompaniji Euro-Asfalt, koja je izvođač radova, kao izazove u izgradnji istakli to što se tunel gradi ispod prostora na kojem se nalazi skoro 500 stambenih građevina, kao i samu strukturu zemljišta.

ZNAČAJAN PROJEKT
Sarajevo: Provjerili smo dokle se došlo s Prvom transverzalom i Južnom longitudinalom
Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) je u intervjuu za Klix.ba naglasio da su pojedini izazovi prevaziđeni te je ocijenio da je riječ o izuzetno zahtjevnom projektu. Ukazao je koliko je do sada urađeno na izgradnji tunela.

"Do sada je na desnoj tunelskoj cijevi iskopano 300 metara, a počelo je probijanje lijeve cijevi uprkos svim izazovima koje smo svi imali na ovom projektu", rekao je Šteta.

Izgradnja tunela će koštati više od 60 miliona KM, a novac za izgradnju je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Rok za izgradnju je dvije godine i ovo je prvi tunel koji gradi Kanton Sarajevo. Osim saobraćajnice, tunel će imati pješačku i biciklističku stazu te će za dva metra biti širi nego tuneli na autoputevima.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/iskopano-300-metara-desne-cijevi-tunela-kobilja-glava-pocelo-probijanje-lijeve-cijevi/240228101
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#130 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

SARAJEVO 12. GODINA ČEKA NA IZGRADNJU XII TRANSVERZALE: "Gradnja nije ni započeta"

Radi se o saobraćajnici dužine 1,5 kilometara, od Stupske petlje do spoja sa A-transverzalom kod sarajevskog Aerodroma, čime bi se zatvorio ovaj saobraćajni prsten.


Ekonomija

Image

Glavni grad Bosne i Hercegovine već 12 godina čeka na izgradnju XII transverzale.

Trenuto je to cesta sa dvije trake (po jedna u svakom smjeru) i svakodnevno je zagušena saobraćajom, poznata i po famoznoj pijaci-ruglu na Stupu, u ulici Kurta Schorka. Uslijed povećanja lokalnog i tranzitnog saobraćaja situacija se pogoršava iz dana u dan.

Saobraćajnica je u nadležnosti je JP “Ceste Federacije BiH”, a njena izgradnja od interesa je i za Federaciju BiH, naročito što bi se njome na kvalitetan način povezao Međunarodni aerodrom Sarajevo pišu Vijesti.

Image

Iz Cesta Federacije BiH za Vijesti.ba nedavno su poručili da su izradili Idejni projekat usaglašen sa postojećim Prostornim planom i da je dobio pozitivno stručno mišljenje od Zavoda za Planiranje Kantona Sarajevo.

"Dana 30.5.2023 g. Predat je Zahtjev za dobijanje urbanističke saglasnosti u Općinu Ilidža i Općinu Novi grad, s obzirom da se kompletna saobraćajnica nalazi na dijelu gdje se presjecaju obje navedene općine. Do danas nije dobiven odgovor na Zahtjev, niti Urbanistička saglasnost, navode iz Cesta FBIH.

Iz Općine Novi Grad na naš upit stigao je odgovor: Uvidom u službenu evidenciju konstatovano je da su JP Ceste Federacije BiH dana 30.05.2023. godine podnijele zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti za projekt Izgradnje XII trensferzale, od P61 do P80 (stacionaža 1+200,00-1+580; L:380m). Predmetni zahtjev nalazi se u radu, tačnije u fazi prikupljanja dodatnih saglasnosti, te se isti nalazi kod dodijeljenog voditelja postupka.

Image

Dalji “plan JP Ceste FBiH je da nakon dobijanja urbanističke saglasnosti pristupi izradi Elaborata Eksproprijacije i Glavnog Projekta i u skladu sa odlukom Vlade Federacije BiH, ovisno o planiranim financijskim sredstvima, nastavi dalju realizaciju”.

Dodajmo i da je Općina Ilidža je 2022. godine izdala Cestama FBIH urbanističku dozvolu spoja sa Novim Gradom.
Sudeći po navedenom, građani će još dugo biti žrtve isprepletenih nadležnosti između Federacije, kantona i opština, s obzirom da se ne nazire pojednostavljenje procedura u kojima bi Federacija gradila ceste od znažaja za entitet tako što bi dozvole izdavlo nadležno ministarstvo. Zato sada imamo situaciju da se na 1,5 kilometara ceste isprepliću najmanje tri nadležnosti.

Na slici ispod vidjećete kako konkretnu saobraćajnicu ‘presjecaju’ nadležnosti dvije opštine.
Umjesto da se proces pojednostavi, jer za postojeću trasu je i usvojen Regulacioni plan, dozvole izdaju opštine umjesto viši nivoi vlasti, pa se na taj način se svjesno koplikuju procedure izdavanja dozvola i eventualnog rješavanja imovinsko-pravnih poslova.

Detalje gužvi na ovoj saobraćajnici, ali i Regulacionig plana pogledajte u galeriji iznad.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/34 ... cheta.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#131 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

MINISTAR ŠTETA OBJAVIO: Počelo spajanje kružnog toka u Boljakovom potoku

Njegovom izgradnjom, Novi Grad Sarajevo će i iz ovog dijela biti povezan sa autoputem preko Devete transverzale koja će biti završena u ovoj godini.


Ekonomija

Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta objavio je nove informacije o radovima na Devetoj transverzali, tačnije na kružnom toku koji se gradi u naselju Boljakov potok.

"U ranim jutarnjim satima počelo je spajanje kružnog toka na IX transverzali, jednom od najvećih projekata cestovne infrastrukture u Kantonu Sarajevo", navodi se na stranici Vlade Kantona Sarajevo.

Nešto ranije iz Općine Novi Grad Sarajevo istakli su da su izgradnji kružnog toka prethodile aktivnosti na eksproprijaciji i ukljanjanju stambenog objekta i ograde, kao i rekonstrukcija vodovodne mreže i zamjena elektro i gasnih instalacija.

Image

Njegovom izgradnjom, Novi Grad Sarajevo će i iz ovog dijela biti povezan sa autoputem preko Devete transverzale koja će biti završena u ovoj godini.

Ovi infrastrukturni projekti od izuzetne su važnosti za stanovnike općine Novi Grad Sarajevo, ali i za cijeli Kanton Sarajevo, jer će se njihovom izgradnjom poboljšati protok saobraćaja, smanjiti saobraćajne gužve i skratiti vrijeme putovanja.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/34 ... video.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#132 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

SB" NA TESTNOJ VOŽNJI: Pogledajte kako izgleda novi sarajevski tramvaj (FOTO)

Prema najavama Adnana Štete, ministra saobraćaja KS, novi tramvaji bi trebali biti dostupni građanima krajem marta


Društvo

Image

U Sarajevu je danas održana još jedna probna vožnja novog sarajevskog tramvaja.

Još se testiraju novi tramvaji koji su stigli krajem prethodne godine, a trenutno je isporučeno šest od ukupno 25, koliko ih je naručila Vlada Kantona Sarajevo.

Tramvaji su opremljeni savremenom opremom, prema posljednjim tehničkim dostignućima i usklađeni s postojećim evropskim standardima kada su u pitanju kvalitet, komfor i sigurnost.

Radi se o niskopodnim vozilima kapaciteta 180 putnika, uz 79 sjedećih mjesta. Novi sarajevski tramvaji pružaju mogućnost vožnje do 70 km/h.

Posjeduju klima uređaje, sistem za brojanje putnika, wi-fi, USB priključke za mobilne telefone, video nadzor unutar i izvan vozila, kako bi se osigurala veća sigurnost putnika i drugih sudionika u saobraćaju te su u potpunosti prilagođeni osobama sa invaliditetom.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/34 ... _foto.html
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#133 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Bravo ministre Steta, prelijepi tramvaji, korisnicima tramvajskih usluga sretna i lijepa putovanja novim tramvajima :-D :thumbup: :kiselavoda:
User avatar
Haris.ba
Posts: 24900
Joined: 08/09/2005 20:08

#134 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Haris.ba »

Bumerang wrote: 11/03/2024 04:28

Na slici ispod vidjećete kako konkretnu saobraćajnicu ‘presjecaju’ nadležnosti dvije opštine.
Umjesto da se proces pojednostavi, jer za postojeću trasu je i usvojen Regulacioni plan, dozvole izdaju opštine umjesto viši nivoi vlasti, pa se na taj način se svjesno koplikuju procedure izdavanja dozvola i eventualnog rješavanja imovinsko-pravnih poslova.
Makav imbecilan zakljucak.

Sama nadleznost opcina nije uopce problem.

Isti postupak morala bi sprovesti i Federacija da sama odlucuje.

Ocito je negdje neki sustinski problem da je neko namjerno kocio i koci dalje.

Umjesto da prvo pitanje bude zasto je zahtjev za urbanisticku podnesen tek polovinkm prosle godine, nakon godina i godina price, pa onda dalje da se vidi koji to konkretno papir (saglasnost) koci.
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#135 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Poslao: Haris.ba

Harise, gore iznad, citirao si nekog drugog i njegov tekst uvalio meni pod moj nick Bumerang, nisi fer.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24900
Joined: 08/09/2005 20:08

#136 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Haris.ba »

Bumerang wrote: 27/03/2024 15:51 Poslao: Haris.ba

Harise, gore iznad, citirao si nekog drugog i njegov tekst uvalio meni pod moj nick Bumerang, nisi fer.
Nisam namjerno, ovo mi se desava drugi put u zadnje vrijeme.

Mada, pise mi Bumerang da je postavio kada citam. Replicirao sam upis od Bumerang - Post 11/03/2024 04:28
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#137 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Dobro nema veze, neka si ti ziv i zdrav :lol:
User avatar
Haris.ba
Posts: 24900
Joined: 08/09/2005 20:08

#138 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Haris.ba »

Bumerang wrote: 27/03/2024 15:56 Dobro nema veze, neka si ti ziv i zdrav :lol:
Pa jesi li ili nisi postavio upis? Ko je? Ili si me napao bigajri hak.
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#139 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

ZAŠTIĆENO PODRUČJE

Izletište Vrelo Bosne dobilo novu rasvjetu, uskoro i pod videonadzorom

B. R.

Vrelo Bosne dobilo novu rasvjetu (Foto: Zaštićena prirodna područja KS)
Image
Vrelo Bosne dobilo novu rasvjetu (Foto: Zaštićena prirodna područja KS)

Ilidžansko izletište Vrelo Bosne je dobilo novu rasvjetu, a uskoro će dobiti i videonadzor.

Sanacija rasvjete je izvršena proteklih dana, što će ovo izletište učiniti sigurnijim.

"Bitno je istaći da su jačina i boja rasvjete apsolutno prilagođeni prirodnom okruženju i bez negativnog utjecaja na prirodu, uz energetski efikasniju rasvjetu. Zahvalnost dugujemo Općini Ilidža i načelniku Nerminu Muzuru (NiP) koji su sufinansirali ovaj projekat, zatim Ministarstvu komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša, kao i Zavodu za izgradnju Kantona Sarajevo", saopćili su iz ustanove Zaštićena prirodna područja Kantona Sarajevo.

Ranije su na Vrelu Bosne renovirani toaleti te su napravljeni novi mostovi i mobilijar.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/izletis ... /240330116
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#140 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

INVESTICIJE U SAOBRAĆAJU

12. transverzala u Sarajevu: Planiran kružni tok kod aerodroma, a izgradnja je suočena s više problema

B. R.

Trasa 12. transverzale u Sarajevu i A transverzale (Ilustracija: A. L./Klix.ba)
Image
Trasa 12. transverzale u Sarajevu i A transverzale (Ilustracija: A. L./Klix.ba)

Na Stupskoj petlji u Sarajevu česte su saobraćajne gužve, a jedno od rješenja za ovaj problem bila bi izgradnja 12. transverzale kao saobraćajnice sa po dvije trake u oba smjera, a kojom bi se povezali Stupska petlja i Međunarodni aerodrom Sarajevo.

Međutim, razlozi za zastoj u izgradnji 12. transverzale su slični razlozima za zastoj u izgradnji drugih značajnih saobraćajnica u Kantonu Sarajevo. Naime, u preduzeću Ceste Federacije Bosne i Hercegovine su razloge za zastoj okarakterisali kao kompleksnima te su istakli da su stvar administrativnih prepreka u dobijanju saglasnosti i dozvola za građenje.

Osim toga, ukazali su da postoje poteškoće u osiguranju finansijskih sredstava, definisanja nositelja implementacije projekta na relaciji Kanton Sarajevo - FBiH - općine te u obliku bespravne gradnje i uzurpacije prostora.

Kružni tok na dionici 12. transverzale

Potvrdili su da je na spoju ulaza/izlaza u Aerodrom i A transverzale "Michael Schumacher" planirana izgradnja kružnog toka. Napomenuli su da su za kružni tok izradili idejni projekat za koji su naveli da je usaglašen s postojećim prostornim planom te da su za njega dobili pozitivno mišljenje Zavoda za planiranje razvoja Kantona Sarajevo.

U Cestama FBiH su naglasili da su 30. maja prošle godine zatražili od općina Ilidža i Novi Grad izdavanje urbanističke saglasnosti jer 12. transverzala prolazi kroz ove općine. Postoje određeni pomaci kada je u pitanju dionica ove saobraćajnice na području općine Novi Grad.

"Nakon dobijanja urbanističke saglasnosti od Općine Novi Grad za dionicu u ovoj općini, radi se detaljan glavni projekat i elaborat eksproprijacije u skladu s prostornim planom Kantona Sarajevo i uslovima iz urbanističke saglasnosti (regulacija lokalnih saobraćajnica). Nakon usklađivanja projekta i elaborata, podnijet će se prijedlog za utvrđivanje javnog interesa, što je preduslov za početak postupka eksproprijacije parcela koje u u obuhvatu izgradnje", obrazložili su.


Pitanje nastavka i završetka izgradnje

Pitanje kada bi mogla biti nastavljena izgradnja su okarakterisali kao kompleksnim. Naglasili su da ne postoji okviran plan izgradnje, a kao razlog za to su naveli i to što je izgradnja ovisna o više nivoa vlasti (općina, kantona i entiteta).

Ocijenili su da su Općina Novi Grad i njen načelnik Semir Efendić (SBiH) pozitivan primjer u ovom slučaju jer su pokazali zainteresovanost za realizaciju ovog projekta te da su izdavanjem urbanističke saglasnosti omogućili nastavak aktivnosti na ovom projektu.

U Cestama FBiH nisu mogli precizirati kada će biti završena izgradnja 12. transverzale, odnosno, kako su istakli, 12. transverzala će biti završena kada se ispune svi preduslovi dobijanja saglasnosti, rješavanja eksproprijacije i dobijanja dozvola od lokalne zajednice, uz osiguranje sredstava Kantona Sarajevo i FBiH.

https://www.klix.ba/biznis/investicije/ ... /240329096
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#144 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Last edited by Bumerang on 01/04/2024 16:38, edited 1 time in total.
Kuvet
Posts: 613
Joined: 22/05/2012 11:58

#146 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Kuvet »

Hoce li ikada rijesiti onu balegu na Velikoj Aleji prema Vrelu Bosne? Ono je katastrofa. 2024 godina, a mi moramo po onim govnima hodati. Cuo sam da ce nabaviti neku specijalnu masinu za ciscenje balege, pa i ostalog smeca na aleji, ali mislim da to nije dugorocno rjesenje. U Becu stave kese za izmet, a nasi nece, jer zaboga ne moze konj nositi to. Smrdi, prljavo i naravno ruzno izgleda.

Bio sam i na Stojcevcu, fino izgleda, cak i raja ne pali rostilj sto je za pohvalu. Konacno ima obris izletista kakav imaju zemlje zapadne Evrope.
Post Reply