Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.

Moderator: anex

User avatar
Novi_Nick
Posts: 2502
Joined: 24/08/2003 00:00

#101 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Novi_Nick »

Da li ce u isto vrijeme mjenjati (sto bi naravno trebali) i nove elektro stubove sa novim zicama za napajanje tramvaja strujom?
User avatar
Truba
Posts: 73168
Joined: 17/03/2004 09:36
Location: Vizantija

#102 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Truba »

Mislim ne
Dobri su
User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#103 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

PRVA TRANSVERZALA

Ministarstvo saobraćaja KS objavilo tender za tunel Kobilja Glava!


L. K.

Ministar Adnan Šteta
Image
Ministar Adnan Šteta

U sklopu kapitalnog projekta izgradnje Prve transverzale, kojim je predviđen i projekt izgradnje tunela Kobilja Glava, danas je ponuđačima koji su pretkvalifikovani u prvoj fazi postupka upućen poziv za dostavu ponuda.

"Danas je objavljen tender za tunel Kobilja Glava. Ugovor koji je predmet tenderskog postupka sastoji se od dvije sekcije, pri čemu 'Sekcija 1' uključuje izgradnju tunela Kobilja Glava kojeg čine dvije tunelske cijevi od kojih desna ima dužinu od 682 metara, a lijeva 678 metara. U tunel će biti instalirana najsavremenija rasvjeta, ventilacija, sistem vatrodojave i videonadzora, saobraćajne signalizacije i ostala neophodna oprema", istakao je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta.

Ministar je pojasnio da "Sekcija 2" uključuje izradu trase kako bi se novoizgrađeni tunel povezao sa magistralnim putem M-18 u naselju Hotonj.

Njena dužina iznosi oko 900 metara i na spoju sa postojećom magistralnom cestom će biti izgrađen kružni tok. Izgradnja ove sekcije podrazumijeva i regulaciju potoka Dumača, kao i izgradnju potpornih i drugih konstrukcija.

Rok za izgradnju "Sekcije 1" je dvije godine, dok će "Sekcija 2" biti izgrađena u roku od devet mjeseci od uvođenja izvođača na gradilišta. Obzirom da je na "Sekciji 2" u toku postupak eksproprijacije, ali i aktivnosti na izmještanju gasovoda, planirano je da izvođač bude uveden na gradilište 15 mjeseci od početka radova na tunelu, kako bi se obje sekcije završile i pustile u promet istovremeno kao jedna funkcionalna cjelina.

Projekt će u potpunosti biti finansiran iz kreditnih sredstava obezbjeđenih kod Evropske banke za obnovu i razvoj.

Očekuje se da će ponude biti otvorene krajem novembra 2021. godine, nakon čega će uslijediti njihova evaluacija. Potpisivanje ugovora i početak izvođenja radova na južnom portalu tunela se očekuje početkom naredne godine.

"Projekt je od iznimne važnosti za Kanton Sarajevo jer će znatno doprinijeti smanjenju saobraćajnih gužvi na sjevernom ulazu u Kanton i Grad Sarajevo iz smjera Vogošće", naglasio je ministar Šteta.

Podsjećamo, ranije su pretkvalifikovane sljedeće kompanije i konzorciji: Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo - Bosna i Hercegovina, Limak Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. – Turska, Konzorcijum Azvirt Limited Liability Company - Azerbejdžan i Hering d.d. Široki Brijeg - Bosna i Hercegovina, Cooperativa Muratori & Cementisti – C.M.C. di Ravenna Societa Cooperativa – Italija, Konzorcij Strabag AG - Austrija & STRABAG d.o.o. Zagreb - Hrvatska, te Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. - Turska.

https://www.klix.ba/biznis/ministarstvo ... /211014131

User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#104 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

OD ILIDŽE DO NEDŽARIĆA

Šteta: Rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu odvija se prema planu!


FENA

Image

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta obišao je danas radove na rekonstrukciji tramvajske pruge na relaciji od Ilidže do Nedžarića, te se sastao sa izvođačima i nadzorom. Kako je istaknuto, radovi teku prema planu.

Od početka rekonstrukcije do danas urađena je demontaža postojećeg kolosijeka u dužini od oko 4,8 kilometara, što je 75 posto u odnosu na Ugovor za ovu dionicu.

"Zadovoljan sam do sada urađenim poslom kada je riječ o ovoj prvoj dionici tramvajske pruge. Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih koje se odnose na pripreme za kompletiranje svih tehničkih detalja i prikupljanje dokumentacije za izvođenje radova. Kada smo počeli sa radovima, pretpostavljali smo da će biti izazova, ali bitno je da uspijevamo pronaći rješenja i da tok rekonstrukcije ide u dobrom smjeru", rekao je ministar Šteta.

Do sada je razvijena kompletna geodetska mreža, urađeno iskolčenje, te su obilježene kote gornje ivice šina na potezu od kružnog toka na Ilidži do cestovnog prelaza u Nedžarićima.

"Bitno je da se ugovorne obaveze poštuju, a o tome najbolje govore procenti završenog posla u odnosu na Ugovor. Vjerujem da će svi akteri u ovom procesu nastaviti raditi ovim tempom. Za ovako veliki projekt, koji se radi nakon više od 60 godina, potrebno je mnogo truda i napora sa naše strane, ali i razumijevanja i strpljenja građana s druge strane, kako bismo na kraju imali ono što zaslužujemo kada je riječ o javnom prevozu", istakao je Šteta.

Pojasnio je i da je do sada na prvoj dionici urađen iskop postojećeg materijala u količini od oko 10.400 kubnih metara, što odgovara procentu od 53 posto u odnosu na Ugovor.

Izvršena je sanacija velikih oštećenja stubova kontaktne mreže za koje nije predviđena zamjena, a počinju i radovi na antikorozivnoj zaštiti postojećih stubova kontaktne mreže.

U narednom periodu radit će se na dodatnim iskopima, utvrđivanju stabilnosti kolosijeka i počet će radovi na odvodnji.
Pored toga, bit će urađene analize, usaglašavanje i kompletiranje tehničkih detalja koji su neophodni za sve faze radova, kao i odobrenje dokumentacije za nabavku materijala koji su potrebni za rekonstrukciju, u skladu sa zakonskom regulativom, standardima i normama.

Image

Image

https://www.klix.ba/vijesti/bih/steta-r ... /211015101
Last edited by Bumerang on 17/06/2022 23:15, edited 2 times in total.
User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#105 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

AVAZ NA LICU MJESTA

Video / Na gradilištu tramvajske pruge Nedžarići - Ilidža nema nijednog radnika, Šteta zadovoljan urađenim!

Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih, rekao je Šteta!


L. Memčić
prije 2 sata

Radovi na izgradnji tramvajske pruge Nedžarići - Ilidža su u zastoju i odvijaju se veoma sporo, ocjena je desetina građana koji su se javili redakciji "Avaza". Reporteri našeg portala danas su obišli gradilište na kojem nisu zatekli niti jednog radnika.

Uprkos dobrim vremenskim uvjetima za rad, na licu mjesta su samo mašine u mirovanju.

Brojni građani su uputili dopise i pozive našoj redakciji, s molbom da pitamo nadležne, zašto se radovi ne ubrzaju jer svakodnevno prolaze kroz agoniju prijevoza autobusima, kojih, kako su nam kazali, više nema nego što ima.

- Vozimo se kao u Indiji, uho do uha. Svi smo u opasnosti i zbog koronavirusa ali i zbog toga što nigdje ne možemo stići na vrijeme - požalila se građanka Ilidže (identitet poznat redakciji).

Pusto gradilište u Nedžarićima
Image
Pusto gradilište u Nedžarićima

FOTO: L. MEMČIĆ

Ministar saobraćaja KS zadovoljan

Prije dva dana je ministar saobraćaja KS obišao gradilište i rekao da je zadovoljan urađenim poslom na prvoj dionici pruge, Ilidža-Nedžarići.

- Do sada je urađeno mnogo stvari, kako onih koje su vidljive svima, tako i onih proceduralnih koje se odnose na pripreme za kompletiranje svih tehničkih detalja i prikupljanje dokumentacije za izvođenje radova. Kada smo počeli sa radovima, pretpostavljali smo da će biti izazova, ali bitno je da uspijevamo pronaći rješenja i da tok rekonstrukcije ide u dobrom smjeru – rekao je Šteta.

Prema njegovim riječima, bitno je da se ugovorne obaveze poštuju.

– O tome najbolje govore procenti završenog posla u odnosu na Ugovor. Vjerujem da će svi akteri u ovom procesu nastaviti raditi ovim tempom. Za ovako veliki projekt, koji se radi nakon više od 60 godina, potrebno je mnogo truda i napora sa naše strane, ali i razumijevanja i strpljenja građana s druge strane, kako bismo na kraju imali ono što zaslužujemo kada je riječ o javnom prevozu – naveo je ministar saobraćaja KS.

Adnan Šteta u petak posjetio gradilište
Image
Adnan Šteta u petak posjetio gradilište

FOTO: FACEBOOK

Planirano vanjsko zaduženje
Ranije je Vlada Kantona Sarajevo donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta "Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica" u ukupnom iznosu od 46 miliona KM, a u budžetu KS za 2021. godinu je planirano vanjsko zaduženje za realizaciju ovog projekta u ukupnom iznosu od 20 miliona eura putem Evropske banke za obnovu i razvoj – EBRD.

Projekt je usklađen sa strateškim ciljevima Ministarstva saobraćaja KS i biti će uvršten u Strategiju razvoja Kantona Sarajevo za period 2021-2027. godine, čija je izrada u toku. Uvršten je i u Programa javnih investicija Kantona Sarajevo za period 2021-2023. godine.

https://avaz.ba/vijesti/bih/689280/vide ... n-uradenim

yasaq
Posts: 1584
Joined: 30/07/2006 21:54

#106 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by yasaq »

kakvi likovi rade na obnovi pruge to je za anale.

Prvo pjeskre stubove po kiši :lol: i bez zaštite pijeska ima svuda po saobračajnici

Drugo danas stavljavljaju temeljni sloj na stubove, oblak boje po saobračajnici :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

sve po autima pada !!!

Kakvi duduci rade :run:
User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#107 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Image

AMIR PAPIĆ

Struku niko ne pita kako riješiti saobraćajni kolaps u Sarajevu/ Omerhodžić: Izgradnja cesta je zapostavljena!

18/10/2021 u 14:27 h

Saobraćajna struka se konsultuje vrlo malo, samo kada nastupi veliki problem i kada se treba nešto spašavati
Šta je rješenje za saobraćajne gužve u Sarajevu? Da li iko radi na tome da se to konačno u glavnom gradu naše zemlje nekako riješi? O tome smo razgovarali sa Adnanom Omerhodžićem sa Fakultetu saobraćaja i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.

Istakao je da je glavni razlog gužvi, prema podacima u posljednjih deset godina, da trend povećanja broja motornih vozila u Sarajevu i u cijelom Kantonu, nije ispraćen u trendu sa povećanjem saobraćajne infrastrukture koja će omogućiti normalno funkcionisanje takvog saobraćaja.

- Pogotovo ako na tih 20.000 vozila u posljednjih deset godina, dodamo ulogu grada Sarajeva kao jednog značajnog gravitacionog područja za cijelu Bosnu i Hercegovinu i okolne gradove i općine, taj broj vozila je puno veći nego što pokazuju podaci o broju registrovanih vozila u Kantonu Sarajevo, pojašnjava Omerhodžić.

Dodaje kako je potrebno graditi nove saobraćajnice, jer su postojeće saobraćajnice planirane prije tridesetak godina.

- Donesene su pojedine odluke koje su bile upravo suprotne onome što je trebalo uraditi. Danas u Sarajevu, u užoj gradskoj jezgri i gradskim opštinama, imamo 4 ili 5 tržnih cenatara kojima nikako mjesto nije tu. Izgradnja tih centara nije čak ispratila adekvatnu izgradnju pristupnih saobraćajnica. Jednostavno se nagomilava problem a ne rješavamo ga strateški. Ovi problemi koji se javljaju sporadično, moraju se dugoročno planirati i rješavati adekvatnim mjerama, ističe.

Sarajevo ima otprilike dvije glavne ulice. Tranzit i glavna gradska cesta. Moguće je skinuti teret sa te dvije ulice, izgradnjom obilaznica i dodatnih alternativnih paralelnih saobraćajnica.

- Trenutno u ovom stanju, nemoguće je rješavati bilo šta, jer je dozvoljena takva izgradnja. U užoj gradskoj jezgri imamo te dvije saobraćajnice. Nema prostora za dodatne saobraćajnice, osim obilaznica, smatra Omerhodžić.

Rješenja se pronalaze ali taj odgovor najbolje mogu dati institucije nadležne za te ceste.

- Saobraćajnica ima svog vlasnika, imenom i prezimenom. To su upravitelji ceste. Međutim, prema Zakonu o cestama, upravitelji ceste, pored održavanja, imaju svoju nadležnost da planiraju, projektuju, izgrađuju i održavaju ceste. Ovdje je bitno posebno istaći izgradnju cesta, ne samo održavanje, kako mi danas možemo vidjeti da se samo postojeće saobraćajnice održavaju u nekim parcijalnim rješenjima se rekonstruiše poneka ulica i raskrsnica. A u posljednjih desetak godina nemamo ozbiljnije izgradnje neke nove saobraćajnice. Tu su svi odgovori ovih problema. Izgradnja je zapostavljena. Šta su razlozi, to treba da daju odgovor nadležne institucije kao upravitelji cesta, naglasio je.

Saobraćajna struka se konsultuje vrlo malo, samo kada nastupi veliki problem i kada se treba nešto spašavati.

- To se tako ne može raditi. U oblasti upravitelja cesta i te usporene dinamike izgradnje je nedostatak adekvatnih stručnih kadrova i ljudstva. Fakultet saobraćaja i komunikacija ima raspoložive, spremne i adekvatne kadrove koji mogu uzeti i nositi te procese, navodi Omerhodžić.

https://okanal.oslobodjenje.ba/okanal/s ... ena-699961

Pogledajte cijeli razgovor.

User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#108 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

VRIJEDNOST RADOVA SKORO DESET MILIONA EURA: Raspisan tender za izbor izvođača radova na rekostrukciji vodovodne mreže u KS

Kantonalno javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Sarajevo u okviru ovog projekta planira rekonstrukciju vodovodne mreže na području cijelog Kantona Sarajevo, na trasi od općine Stari Grad, zatim općina Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, te općina Vogošća i Ilidža. Trasa je dužine od oko 36 kilometara.

Ekonomija

Image

Iz Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo saopćili su da je raspisan tender za izbor izvođača radova za Tranšu II projekta rekonstrukcije vodovodne mreže u Kantonu Sarajevo.

Vrijednost ugovora je 9,8 miliona eura.

Kantonalno javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Sarajevo u okviru ovog projekta planira rekonstrukciju vodovodne mreže na području cijelog Kantona Sarajevo, na trasi od općine Stari Grad, zatim općina Centar, Novo Sarajevo, Novi Grad, te općina Vogošća i Ilidža. Trasa je dužine od oko 36 kilometara.

Ugovori će biti podijeljeni na sekcije prema početku, dinamici izvođenja i statusu pribavljanja kompletne dokumentacije za građenje.

Tender je objavljen na elektronskom portalu nabavki EBRD-a u petak, 10.06.2022. godine, a zatvaranje je planirano 22.07.2022. godine.

Nakon završetka rekonstrukcije očekuje se smanjenje gubitaka vode prvenstveno u zonama vodosnabdijevanja rezervoara Skenderija i Bjelave koje su evidentno sa najvećim gubicima u mreži.

- Također, zamjenom dotrajalih cijevnih materijala i spojeva, te armature očekuje se (uz smanjenje gubitaka) postizanje bolje funkcionalnosti sistema, unaprjeđenja upravljanja istim, što za rezultat treba imati porast kvaliteta usluge kontinuiranog i kvalitetnog snabdijevanja pitkom vodom iz javnog sistema vodosnabdijevanja - navode iz Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo.

Planirano je da se radovi izvode u 40 ulica u Kantonu Sarajevo, a neke od njih su Ulica Mula Mustafe Bašeskije, Maršala Tita, Grbavica – Kemala Kapetanovića, dio ulice Hamdije Čemerlića, Behdžeta Mutevelića, Aleja Bosne Srebrene, Osik, Huseina Đoze, Mitra Šućura, te Rašida Bešlije, saopćila je Press služba KS.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/25 ... _u_ks.html
User avatar
pepeljara
Posts: 6216
Joined: 22/08/2003 00:00

#109 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by pepeljara »

Ne znam gdje da stavim+, ako treba prebaciti pls dajte gdje,

ali za mene je ovo ruglo i totalno seljacki postavljeno oko SCC koji milione zaradjuje i postavi heeeej plastikanere na zardinjere.
Odron, ko na groblju.

Image

I tako oko cijelog SCC-a plastikaneri.... Definitivno samo kod nas. :twisted:

Ko god im je to predlozio taj veze sa vezom nema oko uredjenja prostora.
Cak se i Bingo BCC potrudio oko uredjenja zelenila okolo.
User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#110 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

ROK ZA IZGRADNJU 2 GODINE

Počeli radovi na tunelu Kobilja Glava u Sarajevu, pogledajte kako izgleda gradilište


Image
Screeshot: Prva transferzala

Pripremni radovi za izgradnju tunela Kobilja Glava počeli su prošlog mjeseca, a tunel je od velike važnosti za Kanton Sarajevo i Federaciju BiH. Radovi na izgradnji će trajati dvije godine i koštati nešto više od 31 milion eura.

Izgradnjom tunela građani će dobiti sigurnost, rasterećenje gužvi u saobraćaju, kao i kvalitetniju povezanost sa ostalim kantonima.

Tunel će biti izgrađen kao nastavak na dionicu Prve transverzale, a sastojat će se od dvije cijevi, unutar kojih će biti ugrađena najsavremenija oprema.

Nakon završetka pripremnih radova, radovi na projektu izgradnje tunela Kobilja Glava odvijat će se u dvije sekcije:

Sekcija 1 koja podrazumijeva izgradnju tunela Kobilja Glava, i

Sekcija 2 koja uključuje izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale, tunela Kobilja Glava s magistralnim putem M-18 u naselju Hotonj.

Projekat se provodi u skladu sa procedurama EBRD-a, a rok za izgradnju obje sekcije je dvije godine od početka radova. Vrijednost ugovora je nešto više od 31 milion eura bez PDV-a.

Znate nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?

Kanton Sarajevo Prva transverzala https://www.klix.ba/biznis/privreda/poc ... /220723052
User avatar
Bumerang
Posts: 1529
Joined: 27/06/2003 00:00

#111 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang »

Prva Transverzala i tunel Kobilja Glava



Irena Sirena
Odlicno! Steta sto se radi toliko godina kao da je transkontinentalni autoput, a ne nekoliko kilometara od Avaza do Josanicke. Uskoro bi trebala poceti izgradnja zgrade Al Jazeera Balkans cije je sjediste u Sarajevu i IT kampusa hrvatske kompanije Infobip. Mislim da i jedni i drugi cekaju cestu, a zemlju su kupili ima X godina.
Post Reply