Šamanizam, animizam, totemizam

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#1 Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

Danas sve vise ljudi praktikuju paganizam, neopaganizam kroz razne oblike drustvenih skupova ili privatno i ne samo kao pomocno sredstvo izbavljanja iz nekog aktuelnog problema nego i kao oblik religije.. Danas unutar new agea sa njegovim milionitim varijacijama raznih ucenja i praktikovanja moze se naci i poneki oblik vjerovanja u stare zaboravljene oblike religije koje idu ispod s onu stranu politeizma starih civilizacija. Ova pojava je zaista ucestala i ima svakako jasne razloge zasto ljudi pojedinih psihickih profila nisu zadovoljni ateizmom ili zapadnim monoteistickim religioznim vjerovanjem i tradicijom u kojoj su odrasli. Cesta je pojava i da neko pripadnik zapadnoj monoteistickoj religiji ( judaizam, krscanstvo, islam) ubacuje djelove paganskih praznovjerja ili nekih djelova istocnih joga ucenja koje cesto imaju prednost od tradicionalnog vjerovanja kome pojedinac pripada.
Zasto ljude toliko privlaci ta astrologija..itd, nekako instantno to prihvacaju i upotrebljavaju bez pokusaja da se tome pridje sa kritikom, saznanjem i spoznajom, mada ima i takvih koji temeljno pristupaju nekoj pojavi?
Kad se pokusa ozbiljnije baciti oko na pojedince koji pripadaju nekoj od paganskih disciplina moze se uociti mnogo stosta, svako ima svoj razlog:
1. Buntovno opiranje tradiciji i postojecoj religiji
2. Postnarkomanski vakum koji spas vidi u okretanju novog lista
3. Nezadovoljstvo sadrzajem religije u kojoj je odrastao
4. Bijeg u irealnost i romantizam od zivotne tjeskobe
5. Trazenje spasa u skupu, zajednistvu ljudi istomisljenika koji propagiraju paganizam
6. Trazenje utjehe zbog neke teske bolesti i teznja za ozdravljenjem
7. Teznaj za moci i vjecnim zivotom , narcizam
8. Specijalni sklop licnosti koji prirodno obitava u tim vodama i tu se osjeca uravnotezeno..itd

Regresija je nevjerovatan put i mehanizam odbraneprema davno napustenim vjerovanjima u civilizovanom drustvu gdje prosvjecenost i naucni materijalizam dominira sa novim teh.napretkom, skliznuce prema arhaicnim oblicima vjerovanja. Zasto neko prije vjeruje da je neka etericna negativna energija odgovorna za necije tjeskoge u snovima nego emocionalni konflikti koji generisu pojavu takvih snova.
Ljudi cesto sebe samozavaravaju neznanjem, nedovoljnom mogucnoscu razlikovanja pojava od stvarnosti i fantazija itd..
Ljudima treba fantazija i iracionalnost jednostavno tu je mjesto osjecanja potpunosti ili ugodjaja ( narcizam )koji ponekad doseze i do okeanskog osjecanja svemoci. Ljudi jednostavno olako prihvacaju paganska vjerovanja a da tome pristupaju povrsno ili nedovoljno jasno, nisu informisani, nemaju osnovno znanje o procesima psihe kako strukturi tako i dinamizmima, nemaju uvid u mogucnost predavaca ako se sastaju na nekim seansama da ne posjeduje mozda znanje ili da nije kompetentan da to predaje, da sam on nije sa sobom nacisto, da ne poznaje zakonitosti mentalnih procesa, da mozda hoce narcisoidno osjecanje vodje-gurua kojeg sljedbenici hvale i tapkaju po ramenu sa kojima mozda i manipulise sto je danas nevjerovatno cest slucaj , da hoce slavu i osjecanje socijalne prihvacenosti a ta svoja ucenja koristi kao sredstvo majstoriju za prestiz..itd..
Ovdje je problem u sferi predavaca dali je prava licnost i u sferi ucenika dali on sam zna sta je realnost ako uopste zeli da to zna i traga za istinom.

Zasto arhaicni covjek nekog plemena ima taj oblik religije ? Zato sto zivi u jedinstvu sa prirodom, on je jedno ja=priroda, on ne vidi razliku kao prosvjecen civilizovan covjek, on nema svjesnost razlikovanja ja - ne ja, ovu pojavu je jedan stari antropolog nazvao misticno jedinstvo. U ovom stanju se vlastiti sadrzaji iz psihe projektuju u realnost na prirodu , ljude i zivotinje. Oni imaju odredjena svojstva koja im arhaicni covjek pridaje a uistinu nemaju ta svojstva. On zivi u nesvjesnom identitetu sa prirodom, on nema mogucnost razlikovanja, diferenciranja pojmova, on zivi konkretno, on nema apstraktno misljenje niti noze imati, on ima osjete, intuiciju i osjecanja. On projektuje nesvjesne sadrzaje u vanjski svijet. Sa prosvjecenoscu stepen svjesnosti raste, saznanje, ucenje, kulivacija primarnog procesa nagona, vracanje projekcija nazad u nesvjesno( introjekcija) kontrola nagona daje svijest, svijest je diferenciranje i pravljenje razlika izmedju pojava, uvidjanje prirodnih pojava kao zasebne entitete i sposobnost saznanja sebe kao individue. Arhaicni covjek se nalazi i u civilizovanom u manjem procentu ili nekim odredjenim djelovima, ovaj sadrzaj psihe je stalno prisutan i uvjek se moze aktivirati bilo u psihozama, snovima,opijenosti ili nekom samanskom transu. Arhaizmi su jedan davno prevazidjen oblik vjerovanja koji je neophodan arhaicnom covjeku u plemenima, totem i zivotinja i tabu zabrana.
Ovo cini osjecanje zivota i smisla u tim primitivnim zajednicama i njihova vjerovanja imaju svrhu da olaksaju put kroz zivotne prepreke a ostvaruju se kroz rituale koje saman obavlja sa drugima. Grmljavina za njih ima sasvim drugacije znacenje od danasnjeg civilizovanog covjeka, oni tu pojavu sa postovanjem gledaju i sa velikom ozbiljnoscu pristupaju kad se pojavi u skladu sa svojim arhaicnim vjerovanjem.
samanizam i totemizam je sasvim opravdan i razumljiv za ove oblike primitivnih zajednica, oni jednostavno drugacije ne umiju niti mogu i oduzimanje tih oblika vjerovanja za njih znaci propast u tjeskobi ili nistavilo.

Sta ce danasnjim ljudima u modernom vremenu djelovi tih animistickih samanskih ucenja ? Zasto nekome to treba i kako je moguce to potpuno sprovoditi ili prihvatiti a da se ne zivi u pomenutim plemenskim zajednicama? nemoguce ! Jedino je moguce parcijalno uzimati djelove tih ucenja i praktikovati kao neke vrste alternativnih disciplina newage-a i to samo sadrzaje vjerovanja a formu kroz rituale sa pjevanjem i skakanjem do transa izbjegavati jer to gubi svaki smisao.
Psiha sa svojim dinamizmima ima jasne zakonitosti i moze se reci da je fantazija jedna od ozbiljnih odbrambenih mehanizama pored potiskivanja, projekcije,poricanja,regresije, identifikacije..itd.. O tome psihoanaliza navelko ima sta da kaze..
Zasto je nekome opasno ceprkati tek tako po nesvjesnoj psihi a nekome nije? Zato sto se neko sa svojom posebnom dispozicijom moze naci u opasnosti da mu se pokrenu procesi koje nece moci zaustaviti a dovesce ga do sloma ili rastrojstva.
Ove stvari newageri i meditanti ne samo sto ne uzimaju u razmatranje nego o tome nista ne znaju, oni bjeze od ovih psihickih cinjenica koje je pokazala materijalna nauka. Jedno je depresivni sklop licnosti kad uranja u meditaciju a drugo je shizoidni, a trece histeroidni ili opsesivni ..itd.. Ove razlike mogu biti zanemarene ali kad im se razbija oklop koji ih cuva od vanjskih i unutrasnjih navala dolazi do dramaticnih pojava koje ti gurui meditanti pogresno tumace i dovode u opasnost klijenta poput onih iz sezdesetih godina u americi u masovnim pojavama indiskih gurua kada su zbog praktikovanja meditacija mnogi ljudi zapadali u psihoze ili cinili suicid.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#2 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

Odličan prvi dio teksta, drugi baš i nije. Previše si isključiv i rigorozan. Mnoge metode koje su korištene
u prošlosti , da li putem religije ili kojeg god oblika vjerovanja, danas se isto koriste u modernoj psihoterapiji.
Naravno, oblik je promijenjen ali je metoda ostala ista.
Recimo mantranje ili ponavljanje afirmacijskih izjava se koriste u kognitivno bihejvioralnoj terapiji u kojoj
se istima postiže promjena načina razmišljanja , koji će da promjeni unutrašnje emotivno stanje ali tek
nakon što prođe kroz vanjsku koru mozga, koji je zadužen za misaoni proces . U taj misaoni proces se ubacuje
afirmacija (ili mantra pod starinski) koja vremenom prodire i mijenja emotivne procese u pozitivne i zdravije.
Naravno , oni koji to koriste da bi ubjeđivali mase da su oni bogomdani da ih vode, da li kao lideri ili kao
gurui , samo zloupotrebljavaju taj alat.
Također, osjećaj jedinstva sa prirodom koji navodiš kao zaostali oblik ponašanja , možda ima i svoju drugu stranu.
Moderni čovjek je gubljenjem te arhaične povezanosti doveo sebe u stanje otuđenja ili čak u stanje
ignorisanja činjenice da on jeste dio ekosistema i da se ne može ponašati kao da nije.
Meni je ovdje dobro, racionalno objašnjen , koncept jedinstva svega

mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#3 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

Iskreno, zanimljivo si naveo neke cinjenice i slazem se sigurno u potpunosti sa tvojim komentarom.
Puno je gore teksta bilo pa sam mnogo bitnih stvari morao izrezati da ne bude predugo i tako je znatno promjenjen smisao.

Tacno je sto navodis da su mnoge istocne metode uzete u psihoterapiji poput npr.autogenog treninga koji mi prilicno nekad odgovara i nejerovatno ima efekta ko to praktikuje kod otklanjanja aktuelnih negativnih misli ili emocija.

Tacno je da danasnjem covjeku treba priroda i vracanje prirodi od koje je otudjen ovim kretenskim kibernetskim globalizmom.
Sve je u ovom kapitalizmu suho, otudjeno robotski, nametnuto, izopaceno, pogresno, licemjerno..itd da se moderni covjek jedva tome otima a da ne zapadne u niceov zaratustra sindrom. O ovome je From navelko pisao u anatomiji destruktivnosti.

Ja licno volim prirodu i uzivam u mnogim stvarima, da ne spomenem koliko godi gledati crveni zalazak sunca koji odsijava u moru ili planini , voda, rijeke i jezera, vjetar i lisce, vjetar i planina, vatra, nebeski sjaj zvjezda..itd..ili zivot u prirodi i vracanje seoskim zivotu nekome jako godi..ovo je svima potrebno i postaje ljekovito ko je isuvise zatvoren u kutiju monotonog urbanog zivota koji lagano razara i dusu i duh a i tijelo.
S tobom se slazem po svim sto si naveo ali postoje i neka ogranicenja u pojmovima, mislim da je isuvisno tvrditi da se treba vracati u arhaizam i tvrditi da zeus produkuje munje, da vjestica baca cini pa je neko seksualno pohlepan, da je duh u krokodilu osobe koju je pojeo ili da djelove zivotinje koju neko pojede daje odredjene karakteristike , da upala stomaka je opsesija demonom, da je gavran ptica prozor sa svijetom mrtvih.. itd..
Ove stvari sam gore spomenuo i treba ih znati razlikovati sa materijalizmom i fenomenologijom koja ima realne poznate uzroke..itd
Mnogi praktikanti gurui yoge ili nekih arhaicnih vjerovanja poput samanizma prethodno su jako upoznati sa psihom u aspektu nauke medicine ili psihologije, ali isto tako veliki broj njih o tome nista ne zna i znacajno mogu proizvesti probleme klijentima ili dovesti do odredjenih komplikacija.
Ako je neko latentni sizofrenicar, on sigurno o tome moze dati odredjene znakove i to treba znati prepoznati i zato izbjegavati dovoditi ga u poziciju da mu se dogdi slom. Dok nekontrolisano uranja u nesvjesno prilikom dubinske meditacije moze pokrenuti navalu sadrzaja koja moze razbiti ego ravnotezu i izazvati dezintegrciju licnosti nekad i nepovratnu.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#4 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

Ova gore pomenuta dezintegracija je kod nas uzela epidemiološke razmjere! :lol:
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#5 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by asurbanipal »

Šaman Abdullah :)


mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#6 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

:thumbup:
fatamorgana wrote:Ova gore pomenuta dezintegracija je kod nas uzela epidemiološke razmjere! :lol:

Jasta nego sta !

Dezintegracija i bezobrazluk nezna se sta je od ovo dvoje gore.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#7 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

:zoka:
mariner wrote::thumbup:
fatamorgana wrote:Ova gore pomenuta dezintegracija je kod nas uzela epidemiološke razmjere! :lol:

Jasta nego sta !

Dezintegracija i bezobrazluk nezna se sta je od ovo dvoje gore.
Ovo drugo štos' rek'o! :lol: :sax:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#8 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

mariner wrote:Iskreno, zanimljivo si naveo neke cinjenice i slazem se sigurno u potpunosti sa tvojim komentarom.
Puno je gore teksta bilo pa sam mnogo bitnih stvari morao izrezati da ne bude predugo i tako je znatno promjenjen smisao.

Tacno je sto navodis da su mnoge istocne metode uzete u psihoterapiji poput npr.autogenog treninga koji mi prilicno nekad odgovara i nejerovatno ima efekta ko to praktikuje kod otklanjanja aktuelnih negativnih misli ili emocija.

Tacno je da danasnjem covjeku treba priroda i vracanje prirodi od koje je otudjen ovim kretenskim kibernetskim globalizmom.
Sve je u ovom kapitalizmu suho, otudjeno robotski, nametnuto, izopaceno, pogresno, licemjerno..itd da se moderni covjek jedva tome otima a da ne zapadne u niceov zaratustra sindrom. O ovome je From navelko pisao u anatomiji destruktivnosti.

Ja licno volim prirodu i uzivam u mnogim stvarima, da ne spomenem koliko godi gledati crveni zalazak sunca koji odsijava u moru ili planini , voda, rijeke i jezera, vjetar i lisce, vjetar i planina, vatra, nebeski sjaj zvjezda..itd..ili zivot u prirodi i vracanje seoskim zivotu nekome jako godi..ovo je svima potrebno i postaje ljekovito ko je isuvise zatvoren u kutiju monotonog urbanog zivota koji lagano razara i dusu i duh a i tijelo.
S tobom se slazem po svim sto si naveo ali postoje i neka ogranicenja u pojmovima, mislim da je isuvisno tvrditi da se treba vracati u arhaizam i tvrditi da zeus produkuje munje, da vjestica baca cini pa je neko seksualno pohlepan, da je duh u krokodilu osobe koju je pojeo ili da djelove zivotinje koju neko pojede daje odredjene karakteristike , da upala stomaka je opsesija demonom, da je gavran ptica prozor sa svijetom mrtvih.. itd..
Ove stvari sam gore spomenuo i treba ih znati razlikovati sa materijalizmom i fenomenologijom koja ima realne poznate uzroke..itd
Mnogi praktikanti gurui yoge ili nekih arhaicnih vjerovanja poput samanizma prethodno su jako upoznati sa psihom u aspektu nauke medicine ili psihologije, ali isto tako veliki broj njih o tome nista ne zna i znacajno mogu proizvesti probleme klijentima ili dovesti do odredjenih komplikacija.
Ako je neko latentni sizofrenicar, on sigurno o tome moze dati odredjene znakove i to treba znati prepoznati i zato izbjegavati dovoditi ga u poziciju da mu se dogdi slom. Dok nekontrolisano uranja u nesvjesno prilikom dubinske meditacije moze pokrenuti navalu sadrzaja koja moze razbiti ego ravnotezu i izazvati dezintegrciju licnosti nekad i nepovratnu.
Kakvo je tvoje mišljenje o meditaciji? Koliko sam razumio, smatraš da je to opasno za psihičke bolesnike
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#9 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

Opasno je i za normalne a kamoli za psihičke bolesnike, a stvar dodatno otežava i to što je sve manje normalnih, drugim riječima nemoj ni pokušavati! :lol:
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#10 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

fatamorgana wrote:Opasno je i za normalne a kamoli za psihičke bolesnike, a stvar dodatno otežava i to što je sve manje normalnih, drugim riječima nemoj ni pokušavati! :lol:
Ja meditiram godinama.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#11 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

Nurudin wrote:
fatamorgana wrote:Opasno je i za normalne a kamoli za psihičke bolesnike, a stvar dodatno otežava i to što je sve manje normalnih, drugim riječima nemoj ni pokušavati! :lol:
Ja meditiram godinama.
A je li to nešto šamansko u tvom slučaju?
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#12 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

fatamorgana wrote:
Nurudin wrote:
fatamorgana wrote:Opasno je i za normalne a kamoli za psihičke bolesnike, a stvar dodatno otežava i to što je sve manje normalnih, drugim riječima nemoj ni pokušavati! :lol:
Ja meditiram godinama.
A je li to nešto šamansko u tvom slučaju?
aha...kad se dobro nameditiram mogu se probadam sa nožovima i ništa mi
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#13 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

Nurudin wrote:
fatamorgana wrote:
Nurudin wrote:
Ja meditiram godinama.
A je li to nešto šamansko u tvom slučaju?
aha...kad se dobro nameditiram mogu se probadam sa nožovima i ništa mi
Nemoj samo slike postavljat', :wink:
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#14 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

Nurudin wrote:Kakvo je tvoje mišljenje o meditaciji? Koliko sam razumio, smatraš da je to opasno za psihičke bolesnike
Vidi, pod meditacijom svasta podrazumjevam i treba to razjasniti ovako;
1. Meditacija koja je relaksirajuca i opustajuca bilo uz sum rijeke ili ambiental muzike u udobnoj fotelji ili u lotos polozaju, nebitno. Ova varijanta je sasvim uredu i moze pomoci svima da se rasterete pritiska svakodnevnih tjeskoba I problema.
2. Autosugestivna varijanta ponavljanja odredjenih misli i naloga da se dovede do relaksacije u udobnom polozaju koja smiruje neurozu i tjeskobu a I poboljsava neke performanse npr.sport. (autogeni trening) I ova meditacija je korisna.
3. Meditacija trpljenja neugodnosti i razvijanje cvrstoce. Ova zen- varijanta je prisutna kod nekih borilackih vjestina ili onih koji vjezbaju pomjeranje granica trpljenja bolnih emocija..pomaze i ova varijanta ko hoce da bude doveden u bolji polozaj u odnosu na obicne ljude da vise trpi neugodne drazi...Rambo je primjer ovog covjeka.

Ove meditacije ako se mogu tako nazvati su povrsne i ne ulaze u dubinske procese i mogu svakome pomoci ako se znaju to praktikovati.

1.Kad se radi o pasivnoj meditaciji gdje se uranja u nesvjesnu oblast psihe treba biti upoznat sa mnogo stvari..
Meditiranje ove vrste dovodi do regresije i aktiviranje pozadinskih slojeva sopstvene sjenke.
Ova tantricka-budisticka meditacija akcenat baca na suocavanje sa mnogo unutrasnjih tegoba ili demona. U stanjima utonuca u tamnu oblast duse mogu se poceti pojavljivati prvo jako neugodne misli I osjecanja vezano za sebe i svoju proslost, svi oni kinflikti bilo rijeseni ili nerjeseni postaju remecenje ego ravnoteze. Oni mogu da budu i preskoceni na jedan trenutak i da se namecu simboli nesvjesnig koji mogu biti mitoloskog oblika i imati jak afektivni naboj koji moze prelomiti ravnotezu ega I dovesti do privremene ili trajne dezintegracije.Tad se objelodanjuje dubinski mulj koji nije ugodan a o tome svjedoce razne misticne seanse, tantricke meditacije, i psihoanaliticki tretmani. Snovi su najbolji putokaz o stanju stvari I jako puno pomazu.
2. Kundalini rituali ili samanski transevi ili neka ritmicka igra koja dovodi do stanja gdje procesi nesvjesnog bivaju aktivirani. Ovo oni cesto pojacavaju halucinogenima ili nekim posebnim plemenskim ritualima.

Ove dvije varijante meditacije ili joga stanja nisu za svakoga.. ( nije ni cudo sto gurui govore, uvijek neko mora biti uz praktikanta iskusni mentor koji nadzire i tumaci pojave iz nesvjesnog)

Svako ko je ranjiv na rad sa nesvjesnim taj treba da se kloni ovih stvari.
https://youtu.be/daaYsLgGm58
Ovdje se moze vidjeti sta neznanje cini od ljudi.

Slom adaptivnih funkcija ega i gubitak narcisticke ravnoteze moze biti izazvan stresom ili aktuelnom krizom..ovo cvrsce licnosti bolje podnose i lakse se vrate u prvobitno stanje, ali mladi ili neki drugi ljudi koji nemaju izgradjenu cvrstu strukturu su krhki i plodno tlo za svakakve poremecaje. Ovo se odnosi i na meditante.
Depresivne dispozicije licnosti i borderline su ozbiljni kandidati za suicid ili gubitak sebe u aktiviranju jezgra psihoze.
Rigidno kompulsivni karakter je svojom hladnocom i emoc. kontrolom jako nepovoljan za dubinsku meditaciju..iza tog njegovog krutog oklopa se moze nalaziti svasta i to svasta ce ga preplaviti kad dubinski uroni u nesvjesno i kad pokrene proces.
Ono kako gurui tumace te pojave je smjesno i jako naivno, prisustovo sam na vise takvih meditacija i predavanja kao posmatrac i vidio kako oni zanemaruju psihodinamsku psihologiju i cinjenice, pogresno tumace raznorazne pojave.
Neko mozda moze sam bez ikog svojom snagom i voljom nositi se sa navalom nesvjesnog i povezati ga sa svjescu kao razrjesnjenje, ali neko to nije u stanju uraditi, grcevito ce se za nekoga sa strane priljepiti kao pomoc. Meditanti na seansama cesto idealiziraju gurua do nivoa sveca i vide da je svemocan bez obzira bio prevarant ili pravi, nekad se zene i zaljubljuju u njih ..ovo moze imati dvosmjerno dejstvo, autosugestivno prevazilazi zastoje a isto tako i zapada u ostecenje zbog krivog tretmana. Guru i moze i nemoze pomoci, zavisi sve je individualno.
Ko zna sebe posmatrati i imati introspektivne mogucnosti sa osnovnim poznavanjem psihodinamike taj bi bio u mogucnosti uranjati u svoju tamnu stranu selfa i suocavati se sa demonima.
Sva prica je povezivanje nesvjesnog sa svjescu i integracija u ego tih sadrzaja..to je proces individuacije koji istok spominje a znaci uravnotezenje sebe i postizanje cjelovitosti.
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#15 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

Individuacija je Jungov termin i pojam.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#16 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

mariner wrote:
Nurudin wrote:Kakvo je tvoje mišljenje o meditaciji? Koliko sam razumio, smatraš da je to opasno za psihičke bolesnike
Vidi, pod meditacijom svasta podrazumjevam i treba to razjasniti ovako;
1. Meditacija koja je relaksirajuca i opustajuca bilo uz sum rijeke ili ambiental muzike u udobnoj fotelji ili u lotos polozaju, nebitno. Ova varijanta je sasvim uredu i moze pomoci svima da se rasterete pritiska svakodnevnih tjeskoba I problema.
2. Autosugestivna varijanta ponavljanja odredjenih misli i naloga da se dovede do relaksacije u udobnom polozaju koja smiruje neurozu i tjeskobu a I poboljsava neke performanse npr.sport. (autogeni trening) I ova meditacija je korisna.
3. Meditacija trpljenja neugodnosti i razvijanje cvrstoce. Ova zen- varijanta je prisutna kod nekih borilackih vjestina ili onih koji vjezbaju pomjeranje granica trpljenja bolnih emocija..pomaze i ova varijanta ko hoce da bude doveden u bolji polozaj u odnosu na obicne ljude da vise trpi neugodne drazi...Rambo je primjer ovog covjeka.

Ove meditacije ako se mogu tako nazvati su povrsne i ne ulaze u dubinske procese i mogu svakome pomoci ako se znaju to praktikovati.

1.Kad se radi o pasivnoj meditaciji gdje se uranja u nesvjesnu oblast psihe treba biti upoznat sa mnogo stvari..
Meditiranje ove vrste dovodi do regresije i aktiviranje pozadinskih slojeva sopstvene sjenke.
Ova tantricka-budisticka meditacija akcenat baca na suocavanje sa mnogo unutrasnjih tegoba ili demona. U stanjima utonuca u tamnu oblast duse mogu se poceti pojavljivati prvo jako neugodne misli I osjecanja vezano za sebe i svoju proslost, svi oni kinflikti bilo rijeseni ili nerjeseni postaju remecenje ego ravnoteze. Oni mogu da budu i preskoceni na jedan trenutak i da se namecu simboli nesvjesnig koji mogu biti mitoloskog oblika i imati jak afektivni naboj koji moze prelomiti ravnotezu ega I dovesti do privremene ili trajne dezintegracije.Tad se objelodanjuje dubinski mulj koji nije ugodan a o tome svjedoce razne misticne seanse, tantricke meditacije, i psihoanaliticki tretmani. Snovi su najbolji putokaz o stanju stvari I jako puno pomazu.
2. Kundalini rituali ili samanski transevi ili neka ritmicka igra koja dovodi do stanja gdje procesi nesvjesnog bivaju aktivirani. Ovo oni cesto pojacavaju halucinogenima ili nekim posebnim plemenskim ritualima.

Ove dvije varijante meditacije ili joga stanja nisu za svakoga.. ( nije ni cudo sto gurui govore, uvijek neko mora biti uz praktikanta iskusni mentor koji nadzire i tumaci pojave iz nesvjesnog)

Svako ko je ranjiv na rad sa nesvjesnim taj treba da se kloni ovih stvari.
https://youtu.be/daaYsLgGm58
Ovdje se moze vidjeti sta neznanje cini od ljudi.

Slom adaptivnih funkcija ega i gubitak narcisticke ravnoteze moze biti izazvan stresom ili aktuelnom krizom..ovo cvrsce licnosti bolje podnose i lakse se vrate u prvobitno stanje, ali mladi ili neki drugi ljudi koji nemaju izgradjenu cvrstu strukturu su krhki i plodno tlo za svakakve poremecaje. Ovo se odnosi i na meditante.
Depresivne dispozicije licnosti i borderline su ozbiljni kandidati za suicid ili gubitak sebe u aktiviranju jezgra psihoze.
Rigidno kompulsivni karakter je svojom hladnocom i emoc. kontrolom jako nepovoljan za dubinsku meditaciju..iza tog njegovog krutog oklopa se moze nalaziti svasta i to svasta ce ga preplaviti kad dubinski uroni u nesvjesno i kad pokrene proces.
Ono kako gurui tumace te pojave je smjesno i jako naivno, prisustovo sam na vise takvih meditacija i predavanja kao posmatrac i vidio kako oni zanemaruju psihodinamsku psihologiju i cinjenice, pogresno tumace raznorazne pojave.
Neko mozda moze sam bez ikog svojom snagom i voljom nositi se sa navalom nesvjesnog i povezati ga sa svjescu kao razrjesnjenje, ali neko to nije u stanju uraditi, grcevito ce se za nekoga sa strane priljepiti kao pomoc. Meditanti na seansama cesto idealiziraju gurua do nivoa sveca i vide da je svemocan bez obzira bio prevarant ili pravi, nekad se zene i zaljubljuju u njih ..ovo moze imati dvosmjerno dejstvo, autosugestivno prevazilazi zastoje a isto tako i zapada u ostecenje zbog krivog tretmana. Guru i moze i nemoze pomoci, zavisi sve je individualno.
Ko zna sebe posmatrati i imati introspektivne mogucnosti sa osnovnim poznavanjem psihodinamike taj bi bio u mogucnosti uranjati u svoju tamnu stranu selfa i suocavati se sa demonima.
Sva prica je povezivanje nesvjesnog sa svjescu i integracija u ego tih sadrzaja..to je proces individuacije koji istok spominje a znaci uravnotezenje sebe i postizanje cjelovitosti.
Vidim da barataš raznim terminima iz psihologije. Predpostavljam da i govoriš sa stanovišta moderne psihologije?
Nisam čuo da se meditacija kao tehnika, koristi u psihoterapiji , bar ne ovaj pasivni tip sa uranjanjem u nesvjesno.
Vjerovatno znaš da sva ta istočna učenja govore o egu kao o prepreci, i o stapanju u Jedinstvo kao o cilju ili
povratku izvornosti, kojemu opet ego stoji na putu. Sa te pozicije , ono što ti vidiš kao loše i opasno, oni vide kao
neophodno i uspješno...
Lično sam (odnosno ne znam da li je tu bila uključena moja ličnost :-D ) praktikujući meditaciju "na dah", kao i
zikr (mantranje božijih imena ) imao nekoliko vrlo neobičnih isustava.
Jedno je recimo bio taj osjećaj jedinstva, kojeg ti nazivaš arhaičnim stapanjem sa prirodom. Kratak ali snažan
osjećaj da se istovremeno nalazim svugdje , da posmatram sa visine iz ptičije perspektive ali čim pogledam u list
na drvetu , osjećam se "zumirano" i poistovjećeno sa listom. Osjećaj je pratilo veliko razumjevanje i saosjećanje sa
svim ljudima ali istovremeno sve ono što su ljudi nazivali "život" i sva ta njihova kretanja su izgledala smiješno i naivno.
Uglavnom, iskustvo je bilo lijepo i ugodno, ni po čemu traumatično.
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#17 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

@fatamorgana

Individuacija jeste Jungov termin, koriste ih i From, Szondi i mnogi drugi nekad pod drugacijim nazivom ali se misli na isto. Ovo je sigurno put proces razvoja licnosti i postizanje potpunosti ili cjelovitosti a puteva ima razlicitih..neko spontano prirodno to postize a neko vjestacki analizom.

@nurudin
Psihoterapija ima na stotine tesko ih je sad nabrajati.
Povrsne kao sto su nagovaranje, sugestija, savjeti, kognitivna...itd su svima poznata stvar.. Ovo su povrsinske i individualno je sta ce se primjenjivati.
Sve vrste psihoanaliza ukljucujuci hipnozu koja je mahom odbacena jesu dubinske ali I njih ima previse da bi se sad razlike objasnile i primjena.

Kod onih koje bacaju akcent na proradu nesvjesnog koje je sa svojim pojavama neophodan za rad na licnosti, koriste sva sredstva da se dodje do simbola nesvjesnog koji su izrazaji kompleksa i drugih emocionalnih pojava.
Jungova analiticka psihologija uzima 3 metode pristupa nesvjesnom :
1. Asocijativni test sa rijecima za otkrivanje kompleksa. Ovo ima samo primjenu kad se cilja na odredjene emocionalne konflikte koji se trebaju obraditi da se neko otarasi sloma ravnoteze zbog neuroze ili neke druge smetnje.
2. Snovi. (kraljevski put u nesvjesno-Frojd)
Ovo je najlakse i najvaznije sredstvo za skeniranje aktuelnog stanja nesvjesnog i pracenja preobrazaja tokom analize.
3. Aktivna imaginacija
Ovdje se kaze ispitaniku da se opusti i da nista ne misli dok mu se ne pocnu javljati misli, slike, prizori, price iz nesvjesnog, teme... Ovo fantaziranje u pocetku moze biti glupo ili naivno smjesno ali kad krene mala grudva snjega niz planinu pocinje da se mjenja i bude sve veca i ozbiljnija.
U ovoj aktivnoj imaginaciji moze se koristiti tehnika crtanja ili vajarstva, sve ono sto ce otvoriti dusu i proizvesti fantazije.
Ovo jeste jedan pasivni proces ali se voljno dovodi do pozicije gdje treba da prag svjesnog i nesvjesnog biti transpatentan.

Kod samanizma je primjeceno kako na slican nacin uz udare bubnja trebaju da se prepuste utonucu u nesvjesno da uspostave komunikaciju sa svojom zivotinjom zastitnikom, vodicem koja se pojavljuje kao slika.
Nema sumnje da se mnogima javlja zivotinja u tim mislima jer je sa strane sugerisano da to treba da pronadju u sebi. Cest je slucaj da se zivotinja pojavi kao slika dnevnog ostatka (tv, knjiga, setnje ulicom, razgovori , traume itd..) Iz ovih situacija pojedinac moze nositi sliku odredjene zivotinje koju je danas ili juce vidio ili o tome razmisljao pa se to reflektuje na seansama kao nesto misticno a nije. Zivotinja se cesto kod anksioznih stanja u snovima javlja kao progonilac i simbolicno je vezano za komplekse. Zivotinja kod nekih ljudi je i fobicni objekat i takav prokupira paznju covjeka pa na seansama se moze javiti kao totemska zivotinja samanskog putovanja.
Ove imaginacije se trebaju tumaciti psihodinamski a nikako msticno u okvirima animisticke dogme.
Ovo covjeka vodi u zabludu i tesko se moze korigovati ali sve je relativno. Nekome ovo godi i bjezi u svijet fantazija i zbluda.
Nisu svi gnostici da vjeruju u ono sto su spoznali, ljudi su jednoatavno vjernici i njih ne interesuje spoznaja tih dogmi, oni hoce da budu u iluziji i tacka. Ovo je genijalno Frojd objasnijo u jednoj svojoj knjizi.
User avatar
Nurudin
Posts: 3324
Joined: 31/03/2013 07:25
Location: "Zli, dobri, blagi, surovi, nepokretni, olujni, otvoreni, skriveni, sve su to oni i sve između toga.

#18 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by Nurudin »

Da li su po tebi novorođenčad već određeni "tip" ličnosti ili bar imaju više potencijala za neki tip ličnosti?
Svi roditelji kažu da djeca "već nešto donesu sa sobom" , iako ja mislim da je tu ipak samo riječ o periodu
provedenom u majčinoj utrobi u kojem su na dijetetu odražena majčina stanja tokom trudnoće..
Dijete dolazi kao tabula rasa i onda se prva iskustva utiskuju i sa njima se poistovjećuje.
Od tih iskustava se kasnije formira ličnost. Ili sam u krivu?
Iako nema veze sa temom, da ispoštujemo formu , reći ću da se često u gnosticizmu spominje motiv "malog dijeteta"
Isus u kolijevci, "nećete baštiniti zemlju dok ne budete poput male dijece" , diječija čistoća u islamskoj gnozi ,
budisti "traže" i nekako nađu novog dalaj-lamu u novorođenčadi itd
User avatar
fatamorgana
Posts: 26857
Joined: 16/02/2010 22:35
Location: došao je tiho i ušao u .... banoviće

#19 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by fatamorgana »

DIJECA su vojska najjača! :wink:
ljuspica
Posts: 1000
Joined: 02/11/2011 14:02

#20 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by ljuspica »

Mariner prije nego nesto napisem o meditaciji reci cu u uvodu da ne znam mnogo, zelena sam, ali nije bas da nemam pojma o ovome. Inace neke stvari bi mogao objasniti neko ko se meditativnim tehnikama iliti duhovnim tehnikama bavi bar 15. Godina u sto sumnjam da si I ti jedan od tih. Ono sto sam procitala iz tvog pisanja shvatila sam da si nesto procitao, ali prakse bas I nemas, jer da imas onda bi prica isla u drugom smjeru. Ponavljam ne kazem da ja nesto znam, ali hajmo rec imam iskustva + znanje teorije –sto je potpuno nebitno ili manje vazno. Naravno lijepo je citati I upoznati se sa nekim nepoznatim stvarima za ovo podrucje ali da bi zaista nesto znali onda trebamo praktikovati I nauciti iz vlastite skole o tome da bismo uopste diskutovali o tome.
Smatram….
Bilo koja duhovna tehnika moze a I ne mora “nauditi” covjeku. Ovisi kakvi smo u “primanju” poruka, tj. Koliko smo (ne)jaki u svemu tom.
Nisam znala da se “pasivna meditacija” koju praktikujem naziva tako. Gle, I tu ovisi sve od covjeka do covjeka kako ce djelovat na nju, tako da ne mislim da je bas toliko opasna. Ovisi na koji nacin se praktikuje I sta je cilj. Ako je cilj podizanje kundalini energije (da sad ne objasnjavam sta je to onima koji ne znaju) onda je itekako opasna, da skratim_ako neko zeli da preko noci “hoda po vodi”, beli ce hodati. –karikiram.Ako neko zeli da ide korak po korak to je najlaksi oblik napredovanja duhovnosti koji moze trajati cijeli zivot. Smatram da je taj oblik I najprihvaljiviji I najbezbolniji. Prolaze se faze u zivotu, zivotne skole, ciscenja u raznim oblicima ali sve prihvatljivo.
Ovo o samanskim transevima I kundalini ritualima smatram da nije ni zakoga,ali kako gore rekoh ljudi zele preko noci da budu duhovni pa isprobaju svasta sto ih dobro lupi po glavi. To je za dugogodisnje praktikante duhovnosti opasno a kamoli za one koji pojma nemaju o tome.
Sto se tice depresivnih osoba, sizofrenicara, psihopata I sl. Naravno da su to ljudi koji takodjer traze pomoc. Svako od nas ima te predispozicije da imamo psih.bolesti ali to ne znamo.
Pazi, pises nesto o cemu bas I nemas iskustva, tako da tumacenja raznih gurua, ucitelja I vodja duh.tehnika sa tvoje strane je blago receno egoisticno-jer se dizes iznad onih koji se time bave godinama I stvarnu imaju sta za reci, a ti si mozda procitao par knjiga. Nemoj se ljutiti.Vjerovatno necu vise pisati na ovu temu, jer nemam potrebu da se dokazujem ili bilo kome nesto da pricam, nagovaram ili da se raspravljam.Svako ima pravo na svoje misljenje. Zivotne skole su razlicite. Tako je I put u duhovnost razlicit. Spoznaje su razlicite. Ne mogu te uvjeriti u nesto sto znam I osjecam, niti ti mene I tako ukrug.
Ne znam koja je svrha spoznavati sebe, jer si pisao mnogo vise od meditacije. Meditacija je sama po sebi divna. Ima divno dejstvo na um, Smiruje. Mozes se odmoriti. Ako uistinu znas meditirat onda mozes osjetit I energije. Mozes osjetiti vibracije. Boje. Mozes osjetit svijet oko sebe. St ace ti dalje od toga? Meni dalje nije potrebno.
Lijep pozdrav ti.
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#21 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

Nurudin wrote:Da li su po tebi novorođenčad već određeni "tip" ličnosti ili bar imaju više potencijala za neki tip ličnosti?
Svi roditelji kažu da djeca "već nešto donesu sa sobom" , iako ja mislim da je tu ipak samo riječ o periodu
provedenom u majčinoj utrobi u kojem su na dijetetu odražena majčina stanja tokom trudnoće..
Dijete dolazi kao tabula rasa i onda se prva iskustva utiskuju i sa njima se poistovjećuje.
Od tih iskustava se kasnije formira ličnost. Ili sam u krivu?
Iako nema veze sa temom, da ispoštujemo formu , reći ću da se često u gnosticizmu spominje motiv "malog dijeteta"
Isus u kolijevci, "nećete baštiniti zemlju dok ne budete poput male dijece" , diječija čistoća u islamskoj gnozi ,
budisti "traže" i nekako nađu novog dalaj-lamu u novorođenčadi itd
Dijete se svakako radja sa dispozicijom koja ce u interakci sa okolinom biti gotova struktura.
Nesto se nasljedjuje, temperament sigurno i odredjene strukture ns-a .specificna senzibilnost onako kako je dokazao H.J. Eysenck. Jedni imaju slabiji vns a jedni jaci pa sigurno i neke druge dispozicije malo vaznije poput instinkata koje interakcijom sa okolinom bivaju aktivirane.. To da je dijete prazna tabla nikako ne prihvatam..mislim da je to naivnost ortodoksnog bihevorizma.

Dijete sa rodjenjem vec ima tip koji vidljiv okolini prikazuje introvertnost ili ekstravertnost..neko je jako zivo i pokretljivo da mira nema a neko je tiho i mirno..itd..ovdje su stepeni u pitanju a ne neka iskljuciva polarizacija.
E sad ono najvaznije, interakcija sa okolinom utice na formiranje fiksacija koje na ovaj ili onaj nacin daju smjernicu kako ce se formirati karakter a za to su odgovorni konflikti i nacin kako se sa njima izaslo na kraj. Konflikata u razvojnoj fazi ima raznih. EGO mora pronaci nacin kako uspostaviti ravnotezu i koje mehanizme odbrane koristiti dok se prolazi kroz neophodne konflikte intra i interpsihickih zbivanja.
Ako je vanjska snaga odgoja i presinga jaca pa preklopi dispoziciju koju prirodno dijete nosi stvorice mu se neurotski sklop licnosti. On mora potiskivati da bi zadovoljio zahtjeve okoline..ili ako ne dobija empatijom ljubav i paznju na pravilan nacin stvorice se odredjeni sklop narcistickog poremecaja...ili ako je tlaceno, ismijavano, zapostavljeno, tjelesno henikepirano usljed nedostatka pravilnog ophodjenja sa ljubavlju stvorice se kompleks manje vrijednosti i citava psihologija licnosti kako je Adler opisivao.

U zavisnosti na konstituciju temperament I strukturu koja je ispunjena sadrzajem dobicemo karakter oklop kao finalni produkt konflikata i fiksacija na njih. U zavisnosti gdje je fiksacija i koliko pokriva podrucje konflikata od toga zavisi u koju ce se vanjsku formu pojaviti karakter.
1.urodjena konstitucija
2.rana trauma
3.fiksacija
4. vanjski pritisci
5.novi kompleksi
6. nove navike.
Ovo je ugrubo redosljed formiranja strukture.

Ako je neko zbog siromastva posto skrt i sakupljac, ovo nije njegov pravi karakter nego iz nuzde, vanjski povodi su promjenili strukturu.
Ako je neko skrt i sakupljac a nije siromasan ima 100000€ na racunu a feninge nosi i trosi jer mu je zao potrositi marku na dan, e ovo je druga prica. Ovi su u svemu skrti, neda nista ni list papira, ni rijec nije djabe..teski su ko tuc i mnigi ih zbog ovoga izbjegavaju i odbacuju jer smatraju da su nedrustveni ili nemoralni egoisti.

Djete i andjeo.. Frojd je bio popljuvan i ismijavan sa tezom da je dijete poliperverzno narcisticno.
Ako je covjek klupko nagona zivotinja kao majmun koju drustvo treba pripitomiti onda ovo ima smisla. Ako je covjek andjeo kojeg drustvo kvari i od njega pravi majmuna i kretena onda je prljavstvina u svemu sto je covjek stvorio. O ovome se lome koplja stoljecima.
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#22 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by riverflow »

Nevjerovatno kako malo pažnje ljudi posvećuju onom najvažnijem - sebi, svom biću, koliko malo rade na duhovnoj higijeni, ali ono istinski, pravo, bez nekakvih religijskih okvira i stega.
Zato je ovdje malo ovakvih tema. Ipak, evo jedna slična, nedavno sam nešto pisala na njoj:
http://forum.klix.ba/misticizam-i-misti ... 91820.html
mariner
Posts: 363
Joined: 18/03/2011 19:39
Location: Los Rajvos

#23 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by mariner »

riverflow wrote:Nevjerovatno kako malo pažnje ljudi posvećuju onom najvažnijem - sebi, svom biću, koliko malo rade na duhovnoj higijeni, ali ono istinski, pravo, bez nekakvih religijskih okvira i stega.
Zato je ovdje malo ovakvih tema. Ipak, evo jedna slična, nedavno sam nešto pisala na njoj:
http://forum.klix.ba/misticizam-i-misti ... 91820.html
Sta ti mislis o ovim gore nasim komentara, kakav imas stav prema ovim nesvjesnim procesima i sta je primarno? Uspostavljanje mirne jezerske vode ko ogledalo da bude bez talasanja ili talasanje te vode da se ocisti dno pa tek onda uspostavi
ogledalo?
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#24 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by riverflow »

mariner wrote:
riverflow wrote:Nevjerovatno kako malo pažnje ljudi posvećuju onom najvažnijem - sebi, svom biću, koliko malo rade na duhovnoj higijeni, ali ono istinski, pravo, bez nekakvih religijskih okvira i stega.
Zato je ovdje malo ovakvih tema. Ipak, evo jedna slična, nedavno sam nešto pisala na njoj:
http://forum.klix.ba/misticizam-i-misti ... 91820.html
Sta ti mislis o ovim gore nasim komentara, kakav imas stav prema ovim nesvjesnim procesima i sta je primarno? Uspostavljanje mirne jezerske vode ko ogledalo da bude bez talasanja ili talasanje te vode da se ocisti dno pa tek onda uspostavi
ogledalo?
Naravno da bi najbolje bilo očistiti dno od ko zna čega sve, a onda bi se stvari same posložile, spontano. Samo, kako očistiti dno, kako doći do dna?
Nisam protiv neke dobro odabrane psihoterapje. Koliko god bi bilo neugodno tumarati po sopstvenom mraku zavirujući u podsvjesno, silazeći sa vrha ledenog brijega, toliko privlači mogućnost transformacije i oslobadjanja uslovljenosti nekim potisnutim sadržajima podsvijesti.
Ipak, nisam bas za uzimanje meskalina, ne znam, djavolje trave ili sliično da bi se isprovocirala neka psihodelija, da me napada ili brani neki crni pas, da mi se zeleni gušteri penju na ramena i šapuću na uho sopstvene misli itd :) Shvaćam da je potrebno suočiti se sa vlastitim demonima, ali kao što rekoste gore, nije sve za svakoga. Sve što se, od pamtivijeka pa do danas primjenjuje u cilju prodiranja u nesvjesno, bili to razni rituali, transevi, mantre, plesovi, psihoterapije, sve je to ljudima potrebno.
Ne mogu reći da imam neki odredjeni stav osim da cijenim sva učenja o tome, od starih drevnih, do savremenih.

Kako god, ono što smatram važnim u običnom, svakodnevnom životu je samoposmatranje (što češće, po mogućnosti uvijek u nekim emotivnim izlivima i kriznim situacijama), drugim riječima svjest o sadašnjem trenutku, pažnja i meditacija, obična, mindfulness.
Na taj način se postepeno stiču nova saznanja o samom sebi, a to je važno jer bolje razumijemo sebe. A kad razumijemo sebe, onda razumijemo sve.
Tako da..ogledalo je cilj, s koje god strane da kreneš.
riverflow
Posts: 654
Joined: 05/12/2012 20:17

#25 Re: Šamanizam, animizam, totemizam

Post by riverflow »

Kada se govori o psihološkom razvoju, uvijek mi padne na pamet poznata studija karakteristika samoostvarene osobe, od A. Maslowa. Kažu da takvih ima jedva 1% Nije loše proći povremeno kroz ovaj profil, da vidimo gdje smo, šta smo...

Neke od osobina samoostvarenih pojedinaca koje je Maslow smatrao posebno važnim za daljnja klinička i eksperimentalna istraživanja.
- Efikasnija percepcija stvarnosti i odnos s istom.- Samoostvarene osobe bolje od drugih primjećuju neiskrenost, glumu i neautentičnost drugih osoba, kao i u ostalim aspektima života. Ne doživljavaju neugodu u dvosmislenim situacijama te nemaju strah od nepoznatog.

- Prihvaćanje (sebe, drugih osoba i prirode). - Ova osobina obuhvaća prihvaćanje svojih nedostataka i slabosti kao posljedica ljudske prirode bez srama i osjećaja krivnje. Samoostvarene osobe često su otvorene i iskrene te se ne predstavljaju drugačijima nego što jesu kako bi impresionirali druge.

- Spontanost, jednostavnost i prirodnost. - Spontanost se u kontekstu samoaktualizacije odnosi na znatiželju sličnu onoj koju se može naći kod djece, pri čemu osoba razvija nekonvencionalan pogled na svijet te je sposobna cijeniti ljepotu u naizgled običnim stvarima.

- Usmjerenost na probleme izvan sebe. - Samoostvarene osobe nisu egocentrične nego usredotočene na izazove i ciljeve te prate određenu životnu filozofiju ili misiju. Zadatak koji si postavljaju često je usmjeren na društvenu dobrobit, a ne na vlastito blagostanje.

- Uživanje u privatnosti. - Izražena potreba za privatnosti, u mjeri da se ponekad mogu činiti izdvojeni iz društva ili asocijalni, posljedica je osjećaja sigurnosti i samodostatnosti kod samoostvarenih osoba. Ova osobina omogućuje im da ostanu objektivni u situacijama koje u drugima izazivaju nemir te ih procjenjuju bez utjecaja tuđih reakcija.

- Autonomija i nezavisnost s obzirom na okolinu i kulturu.- Iako su u potpunosti svjesni svoga okruženja i kulture, ovi pojedinci samostalno donose odluke bez obzira na prevladavajuće norme ili društvene pritiske. Mogu objektivno sagledati i usporediti različite kulture, bez predrasuda.

- Svježina zamjećivanja i uživanja u svakodnevnim iskustvima.- Ova osobina odnosi se na češće doživljavanje intenzivnog zadovoljstva zbog svakodnevnih pojava koje većina ljudi uzima zdravo za gotovo, poput šetnje u parku ili dobrog obroka. Lijep primjer koji Maslow navodi je i osoba koja nakon trideset godina braka smatra da je jednako sretna kao prvoga dana, sposobna je diviti se ljepoti partnera sa šezdeset godina jednako kao i s dvadeset.

- Doživljaj mističnih ili istaknutih (peak) iskustava, koja karakteriziraju osjećaji širenja spoznaje, čuđenja, divljenja i ekstaze, kao i gubitak svijesti u vremenu i prostoru. Osobe koje su doživjele ova iskustva, kasnije navode da su nakon njih imale snažan osjećaj da se dogodilo nešto od iznimne važnosti. Iako riječ „mistična“ implicira nadnaravno ili religijsko značenje, Maslow navodi da se radi o iskustvima koja se od običnih, razlikuju po intenzitetu.

- Empatija i identifikacija s ljudskom rasom, izražen osjećaj zajedništva. Pozivajući se na riječ koju je skovao Adler, Gemeinschaftsgefühl, Maslow opisuje stav samoostvarenih osoba prema čovječanstvu kao odnos starijeg brata prema mlađima. Iako su često frustrirani jer vide ono što je drugima nejasno te bolja rješenja problema s kojima se društvo susreće, na ljude gledaju s izraženom privrženošću i osjećajem zajedništva.

- Duboki međuljudski odnosi. - Samoostvareni pojedinci imaju duboke odnose s manjim brojem drugih ljudi, budući da u krug bliskih prijatelja najčešće ubrajaju one koji su također bliže samoaktualizaciji. Maslow primjećuje da ove odnose karakterizira dublja povezanost nego je slučaj u drugim prijateljstvima između odraslih osoba, izraženija identifikacija s drugom osobom te više ljubavi u odnosu.

- Demokratska struktura karaktera. - Omogućuje im da bez predrasuda stvaraju prijateljstva s ljudima iz najrazličitijih slojeva društva, neovisno o etničkoj pripadnosti, socijalnom statusu, rasi ili obrazovanju. Štoviše, ponekad se čini kako i ne primjećuju ove razlike te svakom pojedincu iskazuju poštovanje koje zaslužuje kao ljudsko biće.

- Razlikovanje dobra i zla, cilja i sredstava. Samoostvarene osobe su etične i moralne, iako je njihovo viđenje dobra i zla često nekonvencionalno. Uživaju u samom procesu dolaska do cilja, a ne samo u konačnom rezultatu.

- Filozofski, neagresivan smisao za humor. - Rijetko smatraju smiješnima šale koje ismijavaju tuđe nedostatke ili vrijeđaju osjećaje pojedinih skupina.

- Kreativnost. - Maslow ovu osobinu navodi kao univerzalnu za samoostvarene pojedince, no također upozorava da se ne radi o „genijalnosti“ koju nalazimo kod Mozarta ili Picassa. Kreativnost samoostvarenih pojedinaca mogla bi se opisati prije kao urođena originalnost, koju velik dio ljudi gubi odrastanjem uslijed prihvaćanja društvenih normi i ustaljenih obrazaca razmišljanja.

- Otpor i nadilaženje kulture.- Ne radi o pobuni protiv autoriteta, tipičnoj za adolescenciju, već o psihološkom odvajanju od kulture, koje ne mora biti namjerno. Samoostvareni pojedinci često prihvaćaju temeljne norme društva u kojem žive i rijetko su radikalni, osim kada se te norme kose s njihovim etičkim načelima.
Post Reply