Šah-zabranjena igra?!
-
- Posts: 937
- Joined: 04/02/2009 07:40
#1 Šah-zabranjena igra?!
"Talibani" osvajaju Bihnet Forum!
U podforumu "Religija" - tema: "Propis igranja šaha" , diskusija izbrisana, tema zaključana, sa jasnom porukom moderatora:
"Na osnovu spomenutog možemo konstatovati da je igranje šaha zabranjeno i da nije dozvoljeno učestvovati na takmičenjima, seminarima ili kursevima koji su vezani za šah, a Allah najbolje zna."
Sve su prilike da na djelu imamo "talibanizaciju" Bihnet - Foruma, a preko njega propagiranjem religijskih vrijednosti i "talibanizaciju" mnogih oblasti u BiH.
Hamletovski: Reagovati ili ne reagovati - pitanje je sad!
Vjerujem da je bolje suprotstaviti se dok možemo (poslije, možda, neće biti ni moguće), dok nisu "pustili korijenje" ( ima još mnogo propagiranih zabrana neprimjerenih našem podneblju, od zabrane slušanja muzike, do zabrane druženja sa "ćafirima").
Kako se takvoj "propagandi" suprotstaviti (a da nas ne optuže za "islamofobiju" i "antibošnjaštvo")?
U podforumu "Religija" - tema: "Propis igranja šaha" , diskusija izbrisana, tema zaključana, sa jasnom porukom moderatora:
"Na osnovu spomenutog možemo konstatovati da je igranje šaha zabranjeno i da nije dozvoljeno učestvovati na takmičenjima, seminarima ili kursevima koji su vezani za šah, a Allah najbolje zna."
Sve su prilike da na djelu imamo "talibanizaciju" Bihnet - Foruma, a preko njega propagiranjem religijskih vrijednosti i "talibanizaciju" mnogih oblasti u BiH.
Hamletovski: Reagovati ili ne reagovati - pitanje je sad!
Vjerujem da je bolje suprotstaviti se dok možemo (poslije, možda, neće biti ni moguće), dok nisu "pustili korijenje" ( ima još mnogo propagiranih zabrana neprimjerenih našem podneblju, od zabrane slušanja muzike, do zabrane druženja sa "ćafirima").
Kako se takvoj "propagandi" suprotstaviti (a da nas ne optuže za "islamofobiju" i "antibošnjaštvo")?
-
- Posts: 937
- Joined: 04/02/2009 07:40
#3 Re: Šah-zabranjena igra?!
Ne razumijem ovu poruku sa "smajlijima", ali pogledajte kako se izvedeni zaključak (o zabrani igranja, učenja, ..., pa i pozdravljanja šahista!?) obrazlaže (na Bihnet forumu):
"Mr. Safet Kuduzović
Musliman je dužan voditi računa o svom vremenu jer će biti pitan kako je proveo svoj život. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Neće se pomjeriti stopala čovjeka na Sudnjem danu dok ne bude upitan za: život u šta ga je potrošio..." (Tirmizi, 5/194/2425, El-Arida, sa ispravnim lancem prenosilaca). Ibn Abbas prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Iskoristi pet stvari prije nego što dođe drugih pet: ...slobodno vrijeme prije zauzetosti i život prije smrti." (Hakim, 4/341/7846, Hatib u El-Fekihu vel-mutefekkih, 2/170/804, i Vekia u Ez-Zuhdu, 1/223-224, sa ispravnim lancem prenosilaca. Vidjeti: Fethul-Bari, 11/235, El-Mugni, 5/204 (Ihjau ulumid-din) i Sahihul-džamia, 1/244.)
U drugoj predaji, koju prenosi Ibn Abbas, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Dvije su blagodati čija je vrijednost nepoznata mnogim ljudima: zdravlje i slobodno vrijeme." (Buharija) Zamislite muslimana koji Uzvišenom Allahu na pitanje o blagodati slobodnog vremena, odgovori: "Gospodaru moj, prošli su mi dani, mjeseci i godine u igri, zabavi i dangubi." Neki kažu da je vrijeme zlato! Pored lijepe namjere napravili su kobnu grešku, jer zlato u odnosu na vrijeme koje predstavlja čovjekov život nema nikakve vrijednosti.
Prvi koje izmislio šah bio je Sissah b. Zahir el-Hindi. Kada je poznati farisijski kralj po imenu Bihrem čuo za šah, jako se obradovao i nagradio izumitelja. (Keffur-rea'a, str. 115.)
Često se postavljaju pitanja i vode polemike u vezi s propisom igranja šaha. U narednom tekstu pojasnit ćemo stav islamskih pravnika vezan za ovo pitanje. Nema razilaženja među islamskim učenjacima da je igranje šaha haram ukoliko postoji ulaganje imetka, jer se tada tretira kockom. (Vidjeti: Et-Temhid, 13/181-182, i Medžmu'ul-fetava, 32/137, 152.)
Ako igranje šaha rezultira ostavljanjem namaza, psovkom, vrijeđanjem ili neprijateljstvom, također biva haram. (Vidjeti: El-Kavaninul-fikhijje, str. 311, od Ibn-Džuzzija, Medžmu'ul-fetava, 32/137, Mugnil-muhtadž, 6/347, Keffur-rea'a, str. 101, od Hejtemija i Sahihut-tergib, 3/180-181.)
Ako, pak, igra šaha ne sadrži kocku niti uzrokuje neku od zabranjenih stvari, tada islamski učenjaci imaju različite stavove. Većina učenjaka, od kojih su: hanefijski, malikijski i hanbelijski pravnici, smatraju, opet, igranje šaha zabranjenim. (Vidjeti: El-Mugni, 12/37, i El-Kafi, 4/4/322, od Ibn Kudame; Šerhu Fethil-kadir, 7/411, 413, Bedaeus-sanaia, 4/305, El-Kavaninul-fikhijje, str. 311, El-Fevakihud-devani, 2/563, Medžmu'ul-fetava, 32/152, Mealimus-sunen, 2/209, El-Furusijje, str. 303, El-Kebair, str. 101, i El-Insaf, 12/52-53.)
Što se tiče šafijskih pravnika, većina njih igranje šaha smatra pokuđenim, a neki, kao većina učenjaka, zabranjenim. (Vidjeti: El-Minhadž, 15/14, od imama Nevevija; Es-Sunenul-kubra, 10/358 od Bejhekija; i Keffur-rea'a, str. 107.) Imam Šafija kaže: "Šah je zabava koja sliči batilu, pa ga prezirem, ali nisam još našao dokaz o zabrani." (Vidjeti: Ialamul-muveki'in, 2/79.) Imam Šafija kaže: "Ne volimo da se igra šah, ali je, ipak, blaži od nerdešira." (Vidjeti: El-Umm, 8/189, Marifetus-sunen, 7/432 i Es-Sunenul-kubra, 10/357.)
Nerdešir je poznata igra za koju je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko bude igrao nerdešir kao da je umazao svoje ruke svinjskom krvlju i mesom." (Muslim) U drugom hadisu stoji: "Nepokoran je Allahu i Poslaniku onaj koji igra nerdešir." (Ebu Davud, Ibn Hibban, Begavi, 12/384/3414, sa dobrom lancem prenosilaca. Vidjeti: Irvaul-galil, 8/285, i Gajetul-meram, str. 179/395.)
Ishak b. Rahavej upitan je da li u igranju šaha vidi kakve smetnje, pa je odgovorio: "U šahu je svaka smetnja." Kada mu je rečeno da neki ljudi igraju šah, rekao je: "To su grješnici." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401, od Ibn Hadžera el-Hejtemija)
Muhammed b. Kab el-Kurezi je rekao: "Najmanje što šahista treba očekivati jeste da će biti proživljen sa sljedbenicima batila." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401.)
Kada je Ibrahim en-Nehai upitan o šahu, kazao je: "Šah je proklet." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401, i Es-Sunenul-kubra, 10/359.)
Vidimo da propis šaha kruži između zabrane, kod većine islamskih učenjaka, i pokuđenosti kod šafijskih pravnika. Niko od ovih imama nije kazao da je igranje šaha mubah. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/136-137.)
U sunnetu se navode brojni hadisi koji ukazuju na zabranu igranja šaha, ali nijedan od ovih hadisa nije vjerodostojan kako tvrde imam Munziri, Ibn Kajjim, Ibn Kesir, Ibn Hadžer, Sehavi, Albani, Bekr Ebu Zejd i drugi. (Vidjeti: El-Mensurat, str. 288, od imama Nevevija; El-Menarul-menif, str. 134, Ed-Diraje, 2/240, Nasbur-raje, 4/274-275, Keffur-rea'a, str. 101-105, El-Mekasidul-hasene, str. 669; Ed-Durerul-muntesire, str. 174, od imama Sujutija; Nejlul-evtar, 8/108, Kešful-hafa, 2/363, Esnel-metalib, str. 462, i Sahihut-tergib, 3/181.)
Šejh Albani je nekoliko hadisa koji govore o zabrani igranja šaha ocijenio apokrifnim. (Vidjeti: Es-Silsiletud-daife, 3/283-284 i 9/47, i Daiful-džamia, str. 762/5277.) Razlog slabosti ovih hadisa je jednostavan – šah se pojavio u vrijeme ashaba, a ne u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako tvrdi Ibn Kesir. (Vidjeti: Nejlul-evtar, 8/107-108.) Nakon oslobođenja nekih farisijskih predjela u vrijeme ashaba, muslimani su se prvi put susreli sa šahom. (Keffur-rea'a, str. 116.)
Prenosi se da je Alija b. Ebi Talib prošao pored ljudi koji su igrali šah, pa je rekao: "Kakvi su ovo kumiri kojima ste u obožavanju posvećeni?" (Ibn Ebi Šejbe, 5/289/26149, Ahmed u El-Verea, str. 74, i Bejheki u Šuabul-iman, 5/241/6518. U drugoj predaji stoji da je Alija, radijallahu anhu, rekao: "Šah je nearapska kocka." (Bejheki u El-Kubra, 10/358/20928, i u El-Edeb, str. 417. Imam Bejheki tvrdi da ova mursel predaja ima drugu koja je pojačava.) Ibn Tejmijje i Ibn Kajjim ovu su predaju ocijenili vjerodostojnom, a šejh Albani slabom. Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/152, El-Furusijje, str. 312, i Irvaul-galil, 8/288.) Ibn Abbas je spalio šah koji je jedno siroče naslijedilo od oca. (Bejheki, 10/358/20933. Vidjeti: El-Kebair, str. 102, i Keffur-rea'a, str. 104.)
Ibn Omer je rekao: "Šah je gori od nerdešira." (Bejheki, 10/359/20934. Ibn Kajjim, Sehavi i Hejtemi ovu predaju smatraju vjerodostojnom. Vidjeti: El-Furusijje, str. 313-314, i Keffur-rea'a, str.104.)
Ibn Kajjim kaže: "U vjerodostojnim predajama navodi se zabrana igranja šaha od Ibn Abbasa i Ibn Omera i niko od ashaba nije kazao suprotno ovome." (Vidjeti: El-Furusijje, str. 313.)
Na drugom mjestu šejhul-islam Ibn Kajjim kaže: "Nije poznato da je neko od ashaba igrao niti dozvolio igranje šaha. Lažne su predaje u kojima se spominje da je Ebu Hurejre igrao šah. Svako ko poznaje život ashaba osudit će ovakve tvrdnje." (Vidjeti: El-Furusijje, str. 311.)
Imam Bejheki spominje konsenzus ashaba o zabrani igranja šaha, a on i drugi učenjaci hadisa najbolje poznaju riječi i postupke ashaba. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/150, i Šerhuz-Zurkana alel-muvetta, 4/484.)
Ibn Šihab ez-Zuhri rekao je: "Ne volim šah, jer je šah batil." (Et-Temhid, 13/179, i Šuabul-iman, 5/241.) Imam Malik, Ibn Tejmijje, Ibn Kajjim i drugi smatraju igranje šaha većim grijehom od nerdešira. (Vidjeti: Et-Temhid, 13/179, Medžmu'ul-fetava, 32/139, El-Furusijje, str. 305, Nejlul-evtar, 8/107, i Avnul-mabud, 13/194.)
Neki učenjaci posebno su strogi kada je u pitanju igranje šaha sa figurama koje imaju likove živih bića. (Vidjeti: Keffur-rea'a, str. 112, i Ahkamul-musabekat, str. 88, od Abdus-Sameda Belhadžija.)
Imam Ebu Hanife i Ahmed smatraju, čak, da nije dozvoljeno nazvati selam šahistima. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/136, 153.)
Malikijski pravnici kada govore o skupinama ljudi kojima se ne naziva selam, između ostalih, spominju i šahistu. (Vidjeti: Mevahibul-dželil, 2/122.)
Imam Ebu Hanife i Malik ne primaju svjedočenje šahiste bez obzira radilo se o ulogu ili bez uloga. (Vidjeti: Keffur-rea'a, str. 112, od Ibn Hadžera Hejtemija)
Od savremenih učenjaka igranje šaha zabranjuju: Ibn Baz, Ibn Usejmin i Stalni kolegij za naučna istraživanja i fetve (El-Iedžnetud-daime).
Na osnovu spomenutog možemo konstatovati da je igranje šaha zabranjeno i da nije dozvoljeno učestvovati na takmičenjima, seminarima ili kursevima koji su vezani za šah, a Allah najbolje zna."
"Mr. Safet Kuduzović
Musliman je dužan voditi računa o svom vremenu jer će biti pitan kako je proveo svoj život. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Neće se pomjeriti stopala čovjeka na Sudnjem danu dok ne bude upitan za: život u šta ga je potrošio..." (Tirmizi, 5/194/2425, El-Arida, sa ispravnim lancem prenosilaca). Ibn Abbas prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Iskoristi pet stvari prije nego što dođe drugih pet: ...slobodno vrijeme prije zauzetosti i život prije smrti." (Hakim, 4/341/7846, Hatib u El-Fekihu vel-mutefekkih, 2/170/804, i Vekia u Ez-Zuhdu, 1/223-224, sa ispravnim lancem prenosilaca. Vidjeti: Fethul-Bari, 11/235, El-Mugni, 5/204 (Ihjau ulumid-din) i Sahihul-džamia, 1/244.)
U drugoj predaji, koju prenosi Ibn Abbas, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Dvije su blagodati čija je vrijednost nepoznata mnogim ljudima: zdravlje i slobodno vrijeme." (Buharija) Zamislite muslimana koji Uzvišenom Allahu na pitanje o blagodati slobodnog vremena, odgovori: "Gospodaru moj, prošli su mi dani, mjeseci i godine u igri, zabavi i dangubi." Neki kažu da je vrijeme zlato! Pored lijepe namjere napravili su kobnu grešku, jer zlato u odnosu na vrijeme koje predstavlja čovjekov život nema nikakve vrijednosti.
Prvi koje izmislio šah bio je Sissah b. Zahir el-Hindi. Kada je poznati farisijski kralj po imenu Bihrem čuo za šah, jako se obradovao i nagradio izumitelja. (Keffur-rea'a, str. 115.)
Često se postavljaju pitanja i vode polemike u vezi s propisom igranja šaha. U narednom tekstu pojasnit ćemo stav islamskih pravnika vezan za ovo pitanje. Nema razilaženja među islamskim učenjacima da je igranje šaha haram ukoliko postoji ulaganje imetka, jer se tada tretira kockom. (Vidjeti: Et-Temhid, 13/181-182, i Medžmu'ul-fetava, 32/137, 152.)
Ako igranje šaha rezultira ostavljanjem namaza, psovkom, vrijeđanjem ili neprijateljstvom, također biva haram. (Vidjeti: El-Kavaninul-fikhijje, str. 311, od Ibn-Džuzzija, Medžmu'ul-fetava, 32/137, Mugnil-muhtadž, 6/347, Keffur-rea'a, str. 101, od Hejtemija i Sahihut-tergib, 3/180-181.)
Ako, pak, igra šaha ne sadrži kocku niti uzrokuje neku od zabranjenih stvari, tada islamski učenjaci imaju različite stavove. Većina učenjaka, od kojih su: hanefijski, malikijski i hanbelijski pravnici, smatraju, opet, igranje šaha zabranjenim. (Vidjeti: El-Mugni, 12/37, i El-Kafi, 4/4/322, od Ibn Kudame; Šerhu Fethil-kadir, 7/411, 413, Bedaeus-sanaia, 4/305, El-Kavaninul-fikhijje, str. 311, El-Fevakihud-devani, 2/563, Medžmu'ul-fetava, 32/152, Mealimus-sunen, 2/209, El-Furusijje, str. 303, El-Kebair, str. 101, i El-Insaf, 12/52-53.)
Što se tiče šafijskih pravnika, većina njih igranje šaha smatra pokuđenim, a neki, kao većina učenjaka, zabranjenim. (Vidjeti: El-Minhadž, 15/14, od imama Nevevija; Es-Sunenul-kubra, 10/358 od Bejhekija; i Keffur-rea'a, str. 107.) Imam Šafija kaže: "Šah je zabava koja sliči batilu, pa ga prezirem, ali nisam još našao dokaz o zabrani." (Vidjeti: Ialamul-muveki'in, 2/79.) Imam Šafija kaže: "Ne volimo da se igra šah, ali je, ipak, blaži od nerdešira." (Vidjeti: El-Umm, 8/189, Marifetus-sunen, 7/432 i Es-Sunenul-kubra, 10/357.)
Nerdešir je poznata igra za koju je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko bude igrao nerdešir kao da je umazao svoje ruke svinjskom krvlju i mesom." (Muslim) U drugom hadisu stoji: "Nepokoran je Allahu i Poslaniku onaj koji igra nerdešir." (Ebu Davud, Ibn Hibban, Begavi, 12/384/3414, sa dobrom lancem prenosilaca. Vidjeti: Irvaul-galil, 8/285, i Gajetul-meram, str. 179/395.)
Ishak b. Rahavej upitan je da li u igranju šaha vidi kakve smetnje, pa je odgovorio: "U šahu je svaka smetnja." Kada mu je rečeno da neki ljudi igraju šah, rekao je: "To su grješnici." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401, od Ibn Hadžera el-Hejtemija)
Muhammed b. Kab el-Kurezi je rekao: "Najmanje što šahista treba očekivati jeste da će biti proživljen sa sljedbenicima batila." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401.)
Kada je Ibrahim en-Nehai upitan o šahu, kazao je: "Šah je proklet." (Vidjeti: Ez-Zevadžir, 2/401, i Es-Sunenul-kubra, 10/359.)
Vidimo da propis šaha kruži između zabrane, kod većine islamskih učenjaka, i pokuđenosti kod šafijskih pravnika. Niko od ovih imama nije kazao da je igranje šaha mubah. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/136-137.)
U sunnetu se navode brojni hadisi koji ukazuju na zabranu igranja šaha, ali nijedan od ovih hadisa nije vjerodostojan kako tvrde imam Munziri, Ibn Kajjim, Ibn Kesir, Ibn Hadžer, Sehavi, Albani, Bekr Ebu Zejd i drugi. (Vidjeti: El-Mensurat, str. 288, od imama Nevevija; El-Menarul-menif, str. 134, Ed-Diraje, 2/240, Nasbur-raje, 4/274-275, Keffur-rea'a, str. 101-105, El-Mekasidul-hasene, str. 669; Ed-Durerul-muntesire, str. 174, od imama Sujutija; Nejlul-evtar, 8/108, Kešful-hafa, 2/363, Esnel-metalib, str. 462, i Sahihut-tergib, 3/181.)
Šejh Albani je nekoliko hadisa koji govore o zabrani igranja šaha ocijenio apokrifnim. (Vidjeti: Es-Silsiletud-daife, 3/283-284 i 9/47, i Daiful-džamia, str. 762/5277.) Razlog slabosti ovih hadisa je jednostavan – šah se pojavio u vrijeme ashaba, a ne u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako tvrdi Ibn Kesir. (Vidjeti: Nejlul-evtar, 8/107-108.) Nakon oslobođenja nekih farisijskih predjela u vrijeme ashaba, muslimani su se prvi put susreli sa šahom. (Keffur-rea'a, str. 116.)
Prenosi se da je Alija b. Ebi Talib prošao pored ljudi koji su igrali šah, pa je rekao: "Kakvi su ovo kumiri kojima ste u obožavanju posvećeni?" (Ibn Ebi Šejbe, 5/289/26149, Ahmed u El-Verea, str. 74, i Bejheki u Šuabul-iman, 5/241/6518. U drugoj predaji stoji da je Alija, radijallahu anhu, rekao: "Šah je nearapska kocka." (Bejheki u El-Kubra, 10/358/20928, i u El-Edeb, str. 417. Imam Bejheki tvrdi da ova mursel predaja ima drugu koja je pojačava.) Ibn Tejmijje i Ibn Kajjim ovu su predaju ocijenili vjerodostojnom, a šejh Albani slabom. Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/152, El-Furusijje, str. 312, i Irvaul-galil, 8/288.) Ibn Abbas je spalio šah koji je jedno siroče naslijedilo od oca. (Bejheki, 10/358/20933. Vidjeti: El-Kebair, str. 102, i Keffur-rea'a, str. 104.)
Ibn Omer je rekao: "Šah je gori od nerdešira." (Bejheki, 10/359/20934. Ibn Kajjim, Sehavi i Hejtemi ovu predaju smatraju vjerodostojnom. Vidjeti: El-Furusijje, str. 313-314, i Keffur-rea'a, str.104.)
Ibn Kajjim kaže: "U vjerodostojnim predajama navodi se zabrana igranja šaha od Ibn Abbasa i Ibn Omera i niko od ashaba nije kazao suprotno ovome." (Vidjeti: El-Furusijje, str. 313.)
Na drugom mjestu šejhul-islam Ibn Kajjim kaže: "Nije poznato da je neko od ashaba igrao niti dozvolio igranje šaha. Lažne su predaje u kojima se spominje da je Ebu Hurejre igrao šah. Svako ko poznaje život ashaba osudit će ovakve tvrdnje." (Vidjeti: El-Furusijje, str. 311.)
Imam Bejheki spominje konsenzus ashaba o zabrani igranja šaha, a on i drugi učenjaci hadisa najbolje poznaju riječi i postupke ashaba. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/150, i Šerhuz-Zurkana alel-muvetta, 4/484.)
Ibn Šihab ez-Zuhri rekao je: "Ne volim šah, jer je šah batil." (Et-Temhid, 13/179, i Šuabul-iman, 5/241.) Imam Malik, Ibn Tejmijje, Ibn Kajjim i drugi smatraju igranje šaha većim grijehom od nerdešira. (Vidjeti: Et-Temhid, 13/179, Medžmu'ul-fetava, 32/139, El-Furusijje, str. 305, Nejlul-evtar, 8/107, i Avnul-mabud, 13/194.)
Neki učenjaci posebno su strogi kada je u pitanju igranje šaha sa figurama koje imaju likove živih bića. (Vidjeti: Keffur-rea'a, str. 112, i Ahkamul-musabekat, str. 88, od Abdus-Sameda Belhadžija.)
Imam Ebu Hanife i Ahmed smatraju, čak, da nije dozvoljeno nazvati selam šahistima. (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 32/136, 153.)
Malikijski pravnici kada govore o skupinama ljudi kojima se ne naziva selam, između ostalih, spominju i šahistu. (Vidjeti: Mevahibul-dželil, 2/122.)
Imam Ebu Hanife i Malik ne primaju svjedočenje šahiste bez obzira radilo se o ulogu ili bez uloga. (Vidjeti: Keffur-rea'a, str. 112, od Ibn Hadžera Hejtemija)
Od savremenih učenjaka igranje šaha zabranjuju: Ibn Baz, Ibn Usejmin i Stalni kolegij za naučna istraživanja i fetve (El-Iedžnetud-daime).
Na osnovu spomenutog možemo konstatovati da je igranje šaha zabranjeno i da nije dozvoljeno učestvovati na takmičenjima, seminarima ili kursevima koji su vezani za šah, a Allah najbolje zna."
-
- Posts: 422
- Joined: 23/02/2009 15:54
#5 Re: Šah-zabranjena igra?!
Prodjite se gluposti ljudi!!!
jooooooj!
mislim da se akcent stavlja na to da se ne gubi vrijeme ali onda se ne bi trebalo raditi mnogo toga, gledati TV, piti kafe i sl...
bolje je onda saha igrati pa odrzavati koncetraciju i formu mozga...
tako, ne trosite vrijeme na ove talibanske stvari...
jooooooj!
mislim da se akcent stavlja na to da se ne gubi vrijeme ali onda se ne bi trebalo raditi mnogo toga, gledati TV, piti kafe i sl...
bolje je onda saha igrati pa odrzavati koncetraciju i formu mozga...
tako, ne trosite vrijeme na ove talibanske stvari...
-
- Posts: 5260
- Joined: 23/03/2004 00:04
#6 Re: Šah-zabranjena igra?!
talibanizacija???
Sta tacno znaci ta rijec TALIBANIZACIJA?
A molim posebno objasnjenje za 'pojam' TALIBANIZACIJA foruma...
ne pratim BiH netov forum pa ne znam o cemu se radi, ali znam neke stvari oko saha...
I u kontekstu kada covjek ZANEMARUJE sve radi SAHA onda je naravno to GRIJEH (po islamu) i to nije nista cudno...
Igrao sam sah... uh igrao sam ga puno i znam o cemu pricam:)
medzutim u isti rang bi stavio i sve ostalo sa cim se pretjeruje, pa evo i ovaj forum... Kada se puno vremena na ove stvari gubi i trosi onda je to GREHOTA brate... velika grehota... a posebna je grehota raspravljati o SAHU i ovim glupostima....
Smjesno je sad praviti pricu sad ce NAM ZABRANJIVATI MUZIKU, ZABRANJIVATI OVO ZABRANJIVATI ONO... i to na osnovu neke teme, sto je tamo neko na NEKOM forumu pisao... niko nikome nista nije ZABRANIO tako da je ovo smjesno... Glupo je nekome nametati svoj stav o sahu (kao zabranjenom) ali isto tako je glupo pravit od ovih gluposti nekakve 'skandale' i dizat uzbune i pricat o nekakvim zabranama bla bla....
Sta tacno znaci ta rijec TALIBANIZACIJA?
A molim posebno objasnjenje za 'pojam' TALIBANIZACIJA foruma...
ne pratim BiH netov forum pa ne znam o cemu se radi, ali znam neke stvari oko saha...
I u kontekstu kada covjek ZANEMARUJE sve radi SAHA onda je naravno to GRIJEH (po islamu) i to nije nista cudno...
Igrao sam sah... uh igrao sam ga puno i znam o cemu pricam:)
medzutim u isti rang bi stavio i sve ostalo sa cim se pretjeruje, pa evo i ovaj forum... Kada se puno vremena na ove stvari gubi i trosi onda je to GREHOTA brate... velika grehota... a posebna je grehota raspravljati o SAHU i ovim glupostima....
Smjesno je sad praviti pricu sad ce NAM ZABRANJIVATI MUZIKU, ZABRANJIVATI OVO ZABRANJIVATI ONO... i to na osnovu neke teme, sto je tamo neko na NEKOM forumu pisao... niko nikome nista nije ZABRANIO tako da je ovo smjesno... Glupo je nekome nametati svoj stav o sahu (kao zabranjenom) ali isto tako je glupo pravit od ovih gluposti nekakve 'skandale' i dizat uzbune i pricat o nekakvim zabranama bla bla....
- black
- Posts: 17174
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#7 Re: Šah-zabranjena igra?!
joj jesu dosadni sa ovakvim temama, kao da se namjerno prenapuhavaju i dizu tenzije..ko ce ba kome nesto zabraniti, posebno ne neke marginalne grupice, koje se upravo i koriste za ovakve svrhe stalnog "plashenja" od stvaranja afganistana do slicnih gluposti, naravno sve ima svoju namjeru pa i ovakve stvari, a prolaze upravo radi ljudi koji se lijepe na ovakve nebuloze i samim tim daju im vise "publiciteta"
-
- Posts: 248
- Joined: 08/02/2006 21:26
#8 Re: Šah-zabranjena igra?!
Sahovsko geslo GENS UNA SUMUS (svi smo jedan rod), to je problem nacionalistima ,
pa na sve moguce nacine zele to unistiti
pa na sve moguce nacine zele to unistiti
- black
- Posts: 17174
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#9 Re: Šah-zabranjena igra?!
josh samo da kazu da je i tavla zabranjena
-
- Posts: 16743
- Joined: 12/01/2008 12:06
#10 Re: Šah-zabranjena igra?!
digo bi se vratnik i konjic na noge .black wrote:josh samo da kazu da je i tavla zabranjena
- harač
- Posts: 5274
- Joined: 13/02/2006 13:30
#11 Re: Šah-zabranjena igra?!
zar nije intrigantno da su muslimani izmislili i šah i alkohol, da bi potom oboje zabranili
- pirmin
- Posts: 11199
- Joined: 18/02/2006 23:50
- Location: Ciganluk
#12 Re: Šah-zabranjena igra?!
Volio bih vidjeti tog maloumnog ninju koji bi mi zabranio sah ili bilo sta drugo iako sam vrlo los igrac.bogumil-8 wrote:Reagovati ili ne reagovati - pitanje je sad!
Ja mislim da je krajnje vrijeme da se konstruira neki termin kojim se izrazava mrznja(da, mrznja!) prema svemo sto je talibansko i sto se krije iza imena Islam.
Moji preci nisu zasluzili da im ovi danasnji kreteni, bivsi komunisti, narkosi i alkoholicari blate vjeru.
- black
- Posts: 17174
- Joined: 19/06/2004 16:00
- Location: ispod tresnje
#13 Re: Šah-zabranjena igra?!
The 51st State wrote:digo bi se vratnik i konjic na noge .black wrote:josh samo da kazu da je i tavla zabranjena
-
- Posts: 5260
- Joined: 23/03/2004 00:04
#15 Re: Šah-zabranjena igra?!
pirmin wrote:Volio bih vidjeti tog maloumnog ninju koji bi mi zabranio sah ili bilo sta drugo iako sam vrlo los igrac.bogumil-8 wrote:Reagovati ili ne reagovati - pitanje je sad!
Ja mislim da je krajnje vrijeme da se konstruira neki termin kojim se izrazava mrznja(da, mrznja!) prema svemo sto je talibansko i sto se krije iza imena Islam.
Moji preci nisu zasluzili da im ovi danasnji kreteni, bivsi komunisti, narkosi i alkoholicari blate vjeru.
ma nije problem u njima, problem je u onima sto kopaju i KOPAJU i kada nadjeu ovakvu mrvicu iznesu je u JAVNOST (forumi, novine i onda TV) i kao PLANINU JE PRESTAVE, a u stvarnosti nigdje nema problema... Neki isfrustrirani klinac pise svakakve gluposti na NEKOM forumu... Od muhe SLON se pravi...
Naravno da su ovakve nekakvi stavovi gdje bi '''junacine''' zabranjivali sve i svasta POGRESNI, ali tu se radi o nekim frustracijama jednog covjeka ili maximalno manjeg drustva (5-6) ljudi... I oni ZAISTA ne zasluzuju nikakav mediski prostor...
-
- Posts: 729
- Joined: 18/02/2007 20:32
#16 Re: Šah-zabranjena igra?!
black wrote:joj jesu dosadni sa ovakvim temama, kao da se namjerno prenapuhavaju i dizu tenzije..ko ce ba kome nesto zabraniti, posebno ne neke marginalne grupice, koje se upravo i koriste za ovakve svrhe stalnog "plashenja" od stvaranja afganistana do slicnih gluposti, naravno sve ima svoju namjeru pa i ovakve stvari, a prolaze upravo radi ljudi koji se lijepe na ovakve nebuloze i samim tim daju im vise "publiciteta"
- sffovac
- Posts: 922
- Joined: 26/08/2004 23:08
- Location: kad jednom odem, a poci cu
#17 Re: Šah-zabranjena igra?!
predpredprosli ponedjeljak, il je ono srijeda bila, na islambosni zatvorili temu "cvjecari i zlaja"
tema se ticala spokoja koje ova vrla uzgajivacka kultura pruza u ovomi turobnim nam trenutcima i kako je doticni zlaja jedan od boljih uzgajivaca, na kantonu, ako ne i u strogom centru grada
tema se ticala spokoja koje ova vrla uzgajivacka kultura pruza u ovomi turobnim nam trenutcima i kako je doticni zlaja jedan od boljih uzgajivaca, na kantonu, ako ne i u strogom centru grada
- FAP mashina
- Posts: 469
- Joined: 04/10/2008 16:53
- Location: Dolina glupana
#18 Re: Šah-zabranjena igra?!
Hočel´ko da bacimo ša`a
- pustopoljina
- Posts: 14049
- Joined: 19/05/2008 16:33
#19 Re: Šah-zabranjena igra?!
...ostaje nam hrkljus,bacanje pogleda u vis i treniranje gladi do slijedece plate...
- chuchumbamayumbe
- Posts: 11046
- Joined: 20/10/2006 22:02
#20 Re: Šah-zabranjena igra?!
Samo da domine ne ukinu, jebo šah!
- Hunkar
- Posts: 655
- Joined: 04/05/2008 18:05
- Location: peskun
#21 Re: Šah-zabranjena igra?!
a ima li ikakav propis glede hrkljusa?
- amrica
- Posts: 7110
- Joined: 26/01/2007 17:58
#22 Re: Šah-zabranjena igra?!
Tema nije istorijat stvAranja saha, njegovi plusevi i minusi, zabrane i td nego ponasanje MODERATORA na forumu najjace (?) telecom firme u BiH
Da li su i moderatori tamo zaposleni kao minele , sanele ,taje, macehe.... po SDA- IZ kljucu?bogumil-8 wrote:"Talibani" osvajaju Bihnet Forum!
U podforumu "Religija" - tema: "Propis igranja šaha" , diskusija izbrisana, tema zaključana, sa jasnom porukom moderatora:
"Na osnovu spomenutog možemo konstatovati da je igranje šaha zabranjeno i da nije dozvoljeno učestvovati na takmičenjima, seminarima ili kursevima koji su vezani za šah, a Allah najbolje zna."
Sve su prilike da na djelu imamo "talibanizaciju" Bihnet - Foruma, a preko njega propagiranjem religijskih vrijednosti i "talibanizaciju" mnogih oblasti u BiH.
Hamletovski: Reagovati ili ne reagovati - pitanje je sad!
Vjerujem da je bolje suprotstaviti se dok možemo (poslije, možda, neće biti ni moguće), dok nisu "pustili korijenje" ( ima još mnogo propagiranih zabrana neprimjerenih našem podneblju, od zabrane slušanja muzike, do zabrane druženja sa "ćafirima").
Kako se takvoj "propagandi" suprotstaviti (a da nas ne optuže za "islamofobiju" i "antibošnjaštvo")?
- burek_in_space
- Posts: 17290
- Joined: 04/12/2007 16:32
#23 Re: Šah-zabranjena igra?!
Igrom sluchaja znam kako se postaje moderator na ovom forumu i mogu reci da nema nikakve veze sa ovim SDA-IZ kljuch,niti se radi o placenom poslu vec je sve na dobrovoljnoj osnovi.amrica wrote:
Da li su i moderatori tamo zaposleni kao minele , sanele ,taje, macehe.... po SDA- IZ kljucu?
- amrica
- Posts: 7110
- Joined: 26/01/2007 17:58
#24 Re: Šah-zabranjena igra?!
Bureče, ja tebi vjerujem , ali mi i dalje nije jasno, neko volontira (ali ne kao volonter koji ce dobiti posao kad yavrsi volonerski staž) u najjacoj i najbogatijoj firmi u BiH?
A drugo, zar mu to sto volontira daje pravo da radi sta hoce? Privatizira forum za iznosenje licnih stavova? Zar ne postoje neki nad-admini?
A drugo, zar mu to sto volontira daje pravo da radi sta hoce? Privatizira forum za iznosenje licnih stavova? Zar ne postoje neki nad-admini?
-
- Posts: 28084
- Joined: 20/08/2004 15:21
- Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.
#25 Re: Šah-zabranjena igra?!
Zasto ne napisaste na sta je nalik diskusija bila, koliko puta sam prva ja ironicno napisala "jest sax je leglo islamofobije i cetnistva" i time zakljucila diskusiju koja je otisla u tri lijepe vec.....
najlakse je tako, osuditi kompletan forum na osnovu jedne recenice jednog moderatora...
mislim da je tema nidje veze.
Ko reko, ja rekla.
najlakse je tako, osuditi kompletan forum na osnovu jedne recenice jednog moderatora...
mislim da je tema nidje veze.
Ko reko, ja rekla.