SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

User avatar
amar1994
Posts: 26430
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by amar1994 » 22/02/2016 22:50

Mislim da je SAAB vrijedan spominjanja
podijelite vasa misljenja, slike, iskustva, zanimljivosti :)

Svenska Airplane Aktiebolaget, skraćeno Saab, je švedski proizvođač automobila nastao 1937. kao tvornica zrakoplova. S proizvodnjom automobila započeli su 1944. u Trollhättanu. Prvi probni auto 92.001, kasnije nazvan "Ur-Saaben", završen je 1946. Odluka o masovnoj proizvodnji donesena je 1947.
Godine 1990. dio koncerna koji je proizvodio automobile (Saab Car) je restrukturiran i postao je samostalna jedinica, Saab automobile AB. Dotadašnji vlasnik Investor AB i General Motors imali su po 50 posto udjela u novoj kompaniji, a 2000. General Motors je preuzima u potpunosti i najavljuje premještanje dijela proizvodnje iz Švedske u druge GM-ove tvornice.

Saabovi automobili poznati su po sigurnosti i inovacijama. Nosioci su brojnih nagrada i priznanja za modele 900, 9000 te novije 9-3 i 9-5, a slove za jedne od najsigurnijih ako ne i najsigurnije automobile na svijetu. Imaju 7032 (2003.) zaposlenika i prisutni su na automobilskom tržištu preko 60 država.

Saab 2012. proglašava bankrot i prestaje sa proizvodnjom automobila sa Saab-ovom značkom. Vlasnik Saaba, Spyker, uspijeva spasiti neke projekte koji su bili namijenjeni budućima Saab-ovima, i biti će napravljeni sa Spykerovom značkom. Dana 13. lipnja 2012. godine objavljeno je nakon dugotrajnih i selektivnih pregovora da je novi vlasnik, koji će preuzeti Saab tvornicu vozila, National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), kompanija nedavno osnovana u Švedskoj kao dio međunarodnog holdinga pod vodstvom Japansko - hongkonškog investicijskog konzorcija, osnovanog sa svrhom kupovine Saab imovine, te početka proizvodnje premium električnih vozila pod imenom Saab u Trollhattanu, Švedska. 2013. kreće prekinuta proizvodnja modela 9-3, u kolovozu kao pretprodukcijska, a u prosincu i tržišna proizvodnja.
Source:wikipedia :-)


User avatar
_BataZiv_0809
Posts: 36166
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by _BataZiv_0809 » 22/02/2016 22:54

Respekt za legendu :thumbup:

Na slican nacin su skoncale dvije ikone avangarde. SAAB je GM unistio, kao sto je i Fiat Lanciu.

User avatar
amar1994
Posts: 26430
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by amar1994 » 22/02/2016 23:14

Image
Image


citroen xm
Posts: 10635
Joined: 17/04/2012 22:57

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by citroen xm » 22/02/2016 23:36

Citroen, Lancia, Saab! Toliko avangarde i tehničkih inovacija u serijskoj produkciji svijet nije vidio niti će ikada vidjeti. Spisak je ogroman! Na žalost zbog većine tih stvari u koima su bili pioniri danas i nisu što su bili jer kupci to ne prepoznaju. Ali ljudi koji su tada u tim firmama bili zaduženi za ključne stvari su čisti genijalci sa mudima do poda. Svaka čast, kapa dole.

User avatar
amar1994
Posts: 26430
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by amar1994 » 22/02/2016 23:43

gledam zadnji ovaj 9-5(zasnovan na insigniji), neki se nece sloziti sa mnom ali bolje izgleda od insignie, i izgleda rjesena mana niskog krova za zadnje putnike insignie :)
Image
Image
Image
8-)

citroen xm
Posts: 10635
Joined: 17/04/2012 22:57

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by citroen xm » 23/02/2016 00:11

Brutalno dobar, bar meni. I unutra takođe.

User avatar
amar1994
Posts: 26430
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by amar1994 » 23/02/2016 00:19

citroen xm wrote:Brutalno dobar, bar meni. I unutra takođe.

Image
bas je prijatno sklopljen, a moderan :) ;-)

User avatar
konektovan
Posts: 17936
Joined: 19/01/2015 19:12

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by konektovan » 23/02/2016 00:24

amar1994 wrote:gledam zadnji ovaj 9-5(zasnovan na insigniji), neki se nece sloziti sa mnom ali bolje izgleda od insignie, i izgleda rjesena mana niskog krova za zadnje putnike insignie :)
Image
Image
Image
8-)



Meni je ovo super auto, i nikad mi nece biti jasno, zasto nisu ovo pogurali do kraja?!

Naslovnica
Posts: 9772
Joined: 20/03/2013 15:38

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by Naslovnica » 23/02/2016 07:26

Eno jedan na PIKu se prodaje, cijena 53k km.
http://www.olx.ba/artikal/16364923/saab-9-5-vector/
8-)

tempuser
Posts: 11550
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by tempuser » 23/02/2016 08:43

citroen xm wrote:Citroen, Lancia, Saab! Toliko avangarde i tehničkih inovacija u serijskoj produkciji svijet nije vidio niti će ikada vidjeti. Spisak je ogroman! Na žalost zbog većine tih stvari u koima su bili pioniri danas i nisu što su bili jer kupci to ne prepoznaju. Ali ljudi koji su tada u tim firmama bili zaduženi za ključne stvari su čisti genijalci sa mudima do poda. Svaka čast, kapa dole.


Proslo je vrijeme romantizma u automobilizmu kad su avantgarda i inovacije ad hoc prolazile. Nisu to vise lude 60-te i 70-e kad se prodavalo sve sto se napravi. Citroen i NSU su propali zbog Wakel motora. Sta ti vrijedi digitalna tabla, turbo motor, HP ovjes, dizajn, ako ti to zadaje probleme, ako se kvari, hrdja ili ako je jednostavno sve to preskupo? Prosao je kompletan ciklus poslije kojeg su se inovacije morale dokazati u praksi. Ako hoce da opstanu proizvodjaci proizvode automobile za kupce, a ne za sebe, tako da nisu kupci ti koji nesto treba da prepozaju nego obratno. Praviti aute za sebe i kakve zelis danas je privilegija rijetkih manufaktura. Zbog tvrdoglavog stava da se treba drzati tradicije bez obzira na to sta trziste trazi je propala komplet britanska autoindustrija. S druge strane imas jednog Volva, ciji je spisak inovacija takodjer ogroman, ali su te inovacije bile u okviru onoga sto trziste trazi tako da nije otisao zbog led iz tog razloga.
Meni su SAAB 900, a pogotovo 99 tiha patnja. U Tuzli zagledam jednog crvenog 99, u Sarajevu se vozi jedan srebreni u super stanju, ali... Na jednom drugom forumu se istovremeno pise o SAAB-u i to o 900 Turbo, i neko je dobro napisao, bio je dobar za 1989, ali ne za 1999.

User avatar
Seawolf
Posts: 3195
Joined: 14/06/2012 22:59

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by Seawolf » 23/02/2016 09:15

O kakvom vi to padu pišete?

Image

User avatar
konektovan
Posts: 17936
Joined: 19/01/2015 19:12

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by konektovan » 23/02/2016 09:39

Seawolf wrote:O kakvom vi to padu pišete?

Image



Kazu jedan su-31 moze da sredi 5 ovih u bliskoj borbi?! :mrgreen:

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by ado-šampion » 23/02/2016 10:08

tempuser wrote:
citroen xm wrote:Citroen, Lancia, Saab! Toliko avangarde i tehničkih inovacija u serijskoj produkciji svijet nije vidio niti će ikada vidjeti. Spisak je ogroman! Na žalost zbog većine tih stvari u koima su bili pioniri danas i nisu što su bili jer kupci to ne prepoznaju. Ali ljudi koji su tada u tim firmama bili zaduženi za ključne stvari su čisti genijalci sa mudima do poda. Svaka čast, kapa dole.


Proslo je vrijeme romantizma u automobilizmu kad su avantgarda i inovacije ad hoc prolazile. Nisu to vise lude 60-te i 70-e kad se prodavalo sve sto se napravi. Citroen i NSU su propali zbog Wakel motora. Sta ti vrijedi digitalna tabla, turbo motor, HP ovjes, dizajn, ako ti to zadaje probleme, ako se kvari, hrdja ili ako je jednostavno sve to preskupo? Prosao je kompletan ciklus poslije kojeg su se inovacije morale dokazati u praksi. Ako hoce da opstanu proizvodjaci proizvode automobile za kupce, a ne za sebe, tako da nisu kupci ti koji nesto treba da prepozaju nego obratno. Praviti aute za sebe i kakve zelis danas je privilegija rijetkih manufaktura. Zbog tvrdoglavog stava da se treba drzati tradicije bez obzira na to sta trziste trazi je propala komplet britanska autoindustrija. S druge strane imas jednog Volva, ciji je spisak inovacija takodjer ogroman, ali su te inovacije bile u okviru onoga sto trziste trazi tako da nije otisao zbog led iz tog razloga.


:thumbup: Kao i obicno, u sridu. Posebno ovo boldirano. Luksuz da prave auta za sebe mogu imati Ferrari, Aston Martin, Bentley i slicno. Auta koja kupuje klijentela koja ne pita koliko kosta. Sve ostalo, gdje kupac gleda ulozeno/dobiveno proizvodjac ispurucuje ono sto kupac trazi, a ne obratno. Proizvodjac nalazi potencijal u trzistu, a ne trziste u proizvodjacu.

Btw meni se ovaj novi ovdje prikazan nista ne svidja, ko kutija. Insignija je svijet za sebe naspram njega sto se tice dizajna. Auto kojem je dizajn bio pun pogodak, iako je dosta kompromisa napravljeno zbog tog dizajna, od prostora na zadnjoj klupi sto za glavu sto za noge, do preglednosti.

citroen xm
Posts: 10635
Joined: 17/04/2012 22:57

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by citroen xm » 23/02/2016 11:15

To da li se tebi ili meni sviđa ovaj SAAB je subjektivno i to apsolutno poštujem. To da je Citroen propao zbog Wankel motora ne bih se Složio sa Goranom. Osim 800 GS birotora i još manje kupea na bazi Amija, Citroen praktično nije ni ponudio auto sa wankel motorom, sve su to bili projekti i ispitivanja. No nebitno. Takođe se ne slažem u vezi prilagođavanja. Od kupaca je to što su danas napravilo upravo potrošačko društvo kakvo su kreirali upravo proizvođači. Danas su auta kao gaće, uzmeš, potrošiš, baciš. Zbog toga danas i nema potrebe da proizvođači mozgaju, sve je jednostavno pa je svejedno uzeo Ceed ili Golfa ili C4 jer sve je u 5 deka. A nekada nikako nije bilo svejedno da li uzimaš Golf ili GS. Dva svijeta. Ili CX i Mercedesa 123. Nebo i zemlja u korist CX-a.

User avatar
madner
Posts: 50000
Joined: 09/08/2004 16:35

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by madner » 23/02/2016 11:30

Cuj u 5 deka danas.

Ovaj zadnji Saab je super auto, ali vrijedi li to sto je Saab da se plati vise od Insignije?
Jer Insignija ili Passat ili A4 ili BMW 3 2009 ili 2010 je lagan izbor za Insigniju, no Saab 9-5 ili A6 ili BMW 5 je druga prica. GM je pokusao od Saaba napraviti Audija, Lexusa itd... no nije ulozio dovoljno.

User avatar
ranger
Posts: 2450
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by ranger » 23/02/2016 11:41

svi mi volimo Saab al vidit u novinama, reklamama i td...
malo je onih koji bi ga kupili, pri tome prvo na sebe mislim pa tek onda druge. generalno puno je faktora koji su ga doveli do dna, ali glavni je taj nesretni brak s nesretnim GM-om... mozda da su ih kinezi kupili kao volvo, pa ih malo "doradili" mozda bi sve drugacije bilo.
mislim da je saab imao sansu da postane nesto kao lexus, da ubaci hibride kombinacija turbo-benzin i elektro motor, mislim da bi pogodili istu klijentelu koja ih je i do tad kupovala... ti "alternativa tipovi" ako se uopce mogu nazvat tako...
ali hajde... Saab je marka koje se svi sjecamo jer smo ta generacija, pa zato toliko i "zalimo" ali propadale su i mnoge druge poznate i velike marke pa nikom nista. sve je tako, propadaju banke, avio kompanije, fabrike telefona, televizora i td... sve one imaju pricu iza sebe ali jebi ga takav je kapitalizam, sve greske se placaju glavom a zivot ide dalje.

User avatar
johntra
Posts: 11557
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by johntra » 23/02/2016 11:59

ja bi ga prvi kupio, kad bi kod nas našao primjerak u dobrom stanju, što je rijetkost...danas je SAAB samo prepakovani Opel, tako, da sa te strane, održavanje i vožnja SAAB-a nikad nije bila povoljnija...što naravno, za prave SAAB fanove i nije neki ponos...

tempuser
Posts: 11550
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by tempuser » 23/02/2016 12:12

@citroen xm
Ako pogledas podatke vidjeces da su propasti Citroena predhodila velika ulaganja u eksluzivne modele i Maserati i da 15-20 god nisu predstavili model koji bi im donosio pare. Kad su konacno predstavili GS-a bio je dovoljan samo jedan model sa Wenkelom da ih otjera u propast. Istu sudbinu je dozivio NSU sa RO80.
Potrosacko drustvo nije staticka masa kako ti to predpostavljas i ne moze ponuda diktirati potrebu. Kako automobila mijenja funkciju u svakodnevnici, tako se mijenjaju potrebe drustva. Nekad je automobil bio privilegija, zatim luksuz, potom odraz stila zivota u kojem bi se razlikovali oni koji kupuju GS-a od onih koji kupuju Golfa, da bi na kraju postao potreba. Ko nije pratio te potrebe je propao. Danas je prosjecnom kupcu bitno: cijena, eko norme (radi nameta - vezano za cijenu), sigurnost i potrosnja. Sve ostalo je sekundarno.

citroen xm
Posts: 10635
Joined: 17/04/2012 22:57

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by citroen xm » 23/02/2016 12:21

Pa SAAB-ove nastale pod GM-om teško da bi kupio jer mi nisu baš toliko interesantni kao oni stari. Ali stari su top i rado bih imao neki u svom posjedu.

@Tampuser

Danas eko norme, sigurnost i nisku potrošnju imaju svi. I šta imaju još? Ništa. Ja odavno nisam vidio neki velikoserijski automobil koji ima nešto svoje. Sve se svodi na dugme više ili manje od konkurencije, na veću ili manju dijagonalu tableta.... Pogledaj samo današnje reklame za auta i uporedi ih sa onim nekada. Ajd ako zanemarimo tehničku stranu, upotrebnu stranu itd.... pogledaj dizajn. Bar se tu može raditi, ali ne.

Postoji mnogo stvari koje poštujem kod novih auta, ali mnoge stvari su toliko obesmislili da je muka posmatrati razvoj auto industrije. Auto industrija treba da stvara neke nove trendove, a ona se prilagođava postojećim.

Uglavnom svijet je dosta otišao u krivu stranu pa sa njim i auto industrija.

User avatar
_BataZiv_0809
Posts: 36166
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by _BataZiv_0809 » 23/02/2016 12:32

Bukvalno ko c/p Fiatovog grijeha spram Lancie. Ne napravis joj jasnu distinkciju od ostalih marki u portofoliju, guras je na megdan Audiju, BMW i Mercedesu i to je tapija.

A citroen je u pravu. Danas su auta ko jaje jajetu. Avangarde i alternative nema ni za lijeka. Sveli su automobile na nivo ves masina.

tempuser
Posts: 11550
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by tempuser » 23/02/2016 12:39

_BataZiv_0809 wrote:Bukvalno ko c/p Fiatovog grijeha spram Lancie. Ne napravis joj jasnu distinkciju od ostalih marki u portofoliju, guras je na megdan Audiju, BMW i Mercedesu i to je tapija.

A citroen je u pravu. Danas su auta ko jaje jajetu. Avangarde i alternative nema ni za lijeka. Sveli su automobile na nivo ves masina.


To je zato sto potrošačko društvo tako nameće.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by ado-šampion » 23/02/2016 12:39

Mislim da nije uopste da je danas sve u 5 deka. Prije ce biti da su i ta uslovno receno losija auta kroz vrijeme toliko napredovala, a mi kao potrosaci (mislim na nas u BiH) u isto vrijeme toliko nazadovali da nam je i ono prosjecno toliko dobro da ne mozemo napraviti razliku izmedju prosjecnog i iznadprosjecnog ili odlicnog. Zapravo nije da mislim, nego sam vrlo siguran u to, jer sam to prije koju godinu kad sam poceo planirati da mijenjam auto, nakon sto sam jedno 5 godina apstinirao od tih svih stvari, osjetio na svojoj kozi. Za bosanski prosjek 15-18 godina starog auta Ceed nov je fantasticno auto, ma qrac Ceed nov, svako iole korektno auto staro do 7 godina je za nas odlicno, jer je to u odnosu na nas prosjek nebo i zemlja.

S druge strane, sto se tice starijih auta, puno stvari je zasnovano na mitovima. Uzmimo za primjer hidrauliku, toliko izvukano, nekad je vjerovatno bilo dobro, ali meni je ono da prostite danas qrac od ovce, ono malo sto sam probao u autu 2015. godiste, ja bih radije obicni ovjes.

User avatar
hadzinicasa
Posts: 8230
Joined: 08/11/2005 16:08
Location: u tranziciji

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by hadzinicasa » 23/02/2016 12:40

Saab 900i ... oh. 8-)

User avatar
_BataZiv_0809
Posts: 36166
Joined: 09/05/2013 13:56
Location: ...da ti pricam prstima..kad padne haljina...

Re: SAAB (uspon i katastrofalan pad)

Post by _BataZiv_0809 » 23/02/2016 12:42

Zato i pricamo o vremenima kad su ta auta bila nova i aktuelna. I totalnom laiku je jasno da je bolji nov Ceed ili Rio, nego nesto sto je izaslo iz fabrike dok su Spice Girls bile na vrhu top lista. Da ne pricamo o starijim.

P.S. Kia Optima me bas iznenadila :thumbup:

Post Reply