Rušenje letjelica u ratu

Post Reply
mishic
Posts: 6016
Joined: 28/04/2011 16:29

#201 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by mishic »

Jasmin Jaganjac, Armin Pohara, Ekrem Mandal, Midhat Purić i mnogi drugi osnivali su prve jedinice koje su branile Posavinu. Nažalost, sve te jedinice čija uloga je u početku bila jako značajna, pretvorile su se u interesne grupe svojih komandanata koji su svoju lojalnost prodavali. U početku su imali Tuđmanovu potporu ali kako nisu bili "ljudi sistema , discipline i hijerarhije" izgubili su tu podršku i nakon toga se kretali i snalazili kako je ko znao i umio ali u principu sve na "ivici zakona".

U tim jedinicama izginuo je veliki broj mladih ljudi. Još veći broj je prodefilovao kroz te jedinice da bi se na kraju skrasio u Armiji RBiH, HVO-u, HV ili nekim drugim formacijama. Večina mladića u tim jedinicama bili su gastarbajteri ili avanturisti, hrabri ali neobučeni i neuvojnićeni, pokretljivi i poput protočnog bojlera, stalno se osipali, ginuli i napuštali te formacije ali se i stalno popunjavali novim licima tako da sam ubijeđen da niko, pa ni ti njihovi komandanti neznaju ni koliko je ljudi izginulo ni koliko je prodefilovalo kroz te jedinice.
mishic
Posts: 6016
Joined: 28/04/2011 16:29

#202 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by mishic »

Seawolf wrote: 16/09/2020 23:40 e li barem poznato koji je tip aviona izveo napad u Tešnju, 8. oktobra 1995-e, kada je ubijeno petoro djece i troje odraslih, a ranjeno još nekoliko desetina osoba?

Ako su tada zaista korištene kasetne bombe BL-755, onda je mogao biti samo J-22 Orao, ili N-62 Super Galeb G4.
Po svim poznatim detaljima ovaj slučaj se mogao istražiti veoma lahko i brzo. Ali je čudno da se uporno zataškavao i zataškava se i dan danas.
Očito je da neko zbog monstruoznosti samog čina te vremena i okolnosti pod kojima je izveden "bdije" nad ovim slučajem koji nikako da dođe do suda.
UNPROFOR je od samog početka garantovao da će kompletirati informaciju i izvještaj dostaviti ali kako je vrijeme odmicalo tako su se i oni činili sve zbunjenijim što ukazuje na to da je negdje neko "povukao ručnu".
zigzag
Posts: 5563
Joined: 18/04/2014 11:26

#203 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by zigzag »

Kada se sve sagleda ipak teško može doći do suda. Npr od 03. do 10. avgusta 1992. izvršeno je niz zračnih napada na industrijsku zonu i grad Tešanj. Poginula su dva vatrogasca i jedan civil u gradskoj zoni od kasetne bombe,nisam siguran da li bilo još zrtava odnosno poginulih jer je jedna raketa zrak-zemlja direktno pogodila naselje pored industrijske zone. Nije bilo više poginulih samo zato što je tih dana bilo intenzivnih ratnih dejstava pa su ljudi bili po skloništima.

Uloga avijacije i te 1992. i u oktobru 1995. je bila ista ali ne može se sudski goniti niko jer se to ne radi radi svake ispaljene granate ili rakete. Niti je to slučaj na Balkanu, kao što rekoh Gotovinu su oslobodili, a pogotovu što velikim silama ti predmeti ne odgovaraju. Zato su imali prostora da poravnaju zapadni Mosul u Iraku, Raku u Siriji kao i dijelove Halepa.

E sad, koji avion je korišten za napad na Tešanjku 1995. moglo bi se saznati ali VRS je imala samo jedan super galeb:
V i PVO VRS je raspolagalo sa jedanaest jednosedih jurišnih aviona tipa J-22 Orao, dva dvoseda aviona tipa NJ-22 Orao , sedam lakih jurišnih aviona jednoseda J-21 Jastreb, dva dvoseda NJ- 21 Jastreb, jednim dvosedom G-4 Super Galeb, 20 protivoklopnih helikoptera HN-45M Gazela Gama, sedam helikoptera HO-42 Gazela Hera i 14 transportnih helikoptera HT-40 (Mi-8T).
U Vazduhoplovstvu Republike Srpske našao se, sticajem okolnosti, samo jedan primerak aviona G-4 Super Galeb ev. br. 23725. Na tom avionu poletela su dva pilota 2. juna 1992. godine na prelet sa Batajnice na aerodrom u Banja Luci.
Avion G-4 trebalo je da se vrati na aerodrom u Batajnici, ali je zbog oštećenja zadržan na popravci u Banja Luci. U međuvremenu SRJ se distancirala od Republike Srpske zbog stranog pritiska, pa je G-4 sa orlovima ušao u sastav 27. lbae. Intenzivno je korišćen na borbenim zadacima sa aerodroma Mahovljani, a od 1994. i 1995. godine i sa aerodroma Udbine. U matičnu bazu vratio se 5. avgusta 1995, kada su i drugi borbeni avioni sa Udbine prebačeni u Republiku Srpsku pred prodorom hrvatskih snaga. Avion je na jednom borbenom letu pogođen lakim prenosnim raketnim sistemom PVO. Pilot se vratio u bazu sa oštećenim avionom. Posle rata taj G-4 se vratio u operativnu upotrebu.
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#204 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

Vezano za taj G-4, on je u brišućem letu negdje iznad koridora zakačio dalekovod koji mu je otkinuo dio repa (vertikalnog stabilizatora). Nastavio je let i uspio da sleti u BL, nakon čega je popravljen i vraćen u stroj. Rep je pronadjen i poslije prikazivan na tv kao dokaz obaranja tog aviona.
User avatar
felipe kajetano
Posts: 4084
Joined: 21/09/2009 19:32
Location: Nachtwerk

#205 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by felipe kajetano »

doboj71 wrote: 16/09/2020 22:40
felipe kajetano wrote: 16/09/2020 16:25
zigzag wrote: 16/09/2020 16:12 Aminovao NATO da se kasetne bombe istresu na naselje i pobiju civili?
Da je aminovao, avion ne bi od pravca Teslića išao u brišućem letu i vjerovatno bi tražio neki vojni cilj sa više visine.

A da je tražio vojni cilj onda bi se moglo pričati o nekom "balansu". Ovako je bilo besmisleno ubijanje djece. Neko za to mora odgovarati.

I da nije bilo potpisan mirovni ugovor, Doboj bi već bio riješen jer nakon povlačenja sa Ozrena nikakva vojska ne bi ostala u Doboju i u nekoj odbrani ne bi učestvala nikakva avijacija iz Banjaluke.


Što se tiče Volhova , tek sam skoro shvatio da su na OG 7-jug tokom ratnih dejstava u proljeće i ljeto 1993. ispaljivali upravo te protivavionske projektile (pored FROGova isto tako korištenih) koji su se aktivirali desetak metara iznad zemlje.
U tom periodu muva nije mogla letjeti ovim nebom a da to ne zna Nato.
To je bilo samo pokazivanje misica, tj.sta se moze desiti u nekoj varijanti.
Ko ce odgovarati za djecu ubijenu u Doboju?
Ona manje vrijede jel?
Posto izgleda dosta znas sta je bilo u doboju, gdje su civili odvedeni iz zatvora u maju 92, pobijeni i ko zna gdje pokopani.Gdje su zakopani civili iz Grapske, pobijeni u junu 92.Srbi pobili i popalili sva nesrpska sela oko doboja, protjerali civile iz doboja 92 .ajd kad seremo da seremo.zao je meni civila, ali hiljadu granata ako je palo na doboj nije isto kao milioni sto su padali po okolnim selima od vas
Mislim da se zna ko je pobio ove iz Grapske.Sva sela zapaljena?Bukovacke Civcije, Mala Bukovica; Sevarlije, Gornji Pridjel, pola Dragalovaca koliko znam nisu, a to su bila jedina nesrpska sela oko Doboja koja su Srbi kontrolisali.Jedino jeste Grapska ali i tamo je bila drugacija situacija od ovih zbog otpora a pogotova nakon ubistva onog lika iz Kostajnice(nakon pada Grapske).Poginuli su oni nesretnici na Vili, a da je neko popalio i pobio sve u tim selima prvi put cujem.Kakva su to bila masovna ubistva u Doboju?Eto demantuj me.
zigzag
Posts: 5563
Joined: 18/04/2014 11:26

#206 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by zigzag »

otac_makarije wrote: 17/09/2020 14:49 Vezano za taj G-4, on je u brišućem letu negdje iznad koridora zakačio dalekovod koji mu je otkinuo dio repa (vertikalnog stabilizatora). Nastavio je let i uspio da sleti u BL, nakon čega je popravljen i vraćen u stroj. Rep je pronadjen i poslije prikazivan na tv kao dokaz obaranja tog aviona.
Jel on ostao u Banjaluci poslije 1995?
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#207 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

zigzag wrote: 17/09/2020 15:15
otac_makarije wrote: 17/09/2020 14:49 Vezano za taj G-4, on je u brišućem letu negdje iznad koridora zakačio dalekovod koji mu je otkinuo dio repa (vertikalnog stabilizatora). Nastavio je let i uspio da sleti u BL, nakon čega je popravljen i vraćen u stroj. Rep je pronadjen i poslije prikazivan na tv kao dokaz obaranja tog aviona.
Jel on ostao u Banjaluci poslije 1995?
Da
User avatar
geralt
Posts: 5118
Joined: 14/09/2017 12:45

#208 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by geralt »

zigzag wrote: 17/09/2020 08:54 Kada se sve sagleda ipak teško može doći do suda. Npr od 03. do 10. avgusta 1992. izvršeno je niz zračnih napada na industrijsku zonu i grad Tešanj. Poginula su dva vatrogasca i jedan civil u gradskoj zoni od kasetne bombe,nisam siguran da li bilo još zrtava odnosno poginulih jer je jedna raketa zrak-zemlja direktno pogodila naselje pored industrijske zone. Nije bilo više poginulih samo zato što je tih dana bilo intenzivnih ratnih dejstava pa su ljudi bili po skloništima.

Uloga avijacije i te 1992. i u oktobru 1995. je bila ista ali ne može se sudski goniti niko jer se to ne radi radi svake ispaljene granate ili rakete. Niti je to slučaj na Balkanu, kao što rekoh Gotovinu su oslobodili, a pogotovu što velikim silama ti predmeti ne odgovaraju. Zato su imali prostora da poravnaju zapadni Mosul u Iraku, Raku u Siriji kao i dijelove Halepa.

E sad, koji avion je korišten za napad na Tešanjku 1995. moglo bi se saznati ali VRS je imala samo jedan super galeb:
V i PVO VRS je raspolagalo sa jedanaest jednosedih jurišnih aviona tipa J-22 Orao, dva dvoseda aviona tipa NJ-22 Orao , sedam lakih jurišnih aviona jednoseda J-21 Jastreb, dva dvoseda NJ- 21 Jastreb, jednim dvosedom G-4 Super Galeb, 20 protivoklopnih helikoptera HN-45M Gazela Gama, sedam helikoptera HO-42 Gazela Hera i 14 transportnih helikoptera HT-40 (Mi-8T).
U Vazduhoplovstvu Republike Srpske našao se, sticajem okolnosti, samo jedan primerak aviona G-4 Super Galeb ev. br. 23725. Na tom avionu poletela su dva pilota 2. juna 1992. godine na prelet sa Batajnice na aerodrom u Banja Luci.
Avion G-4 trebalo je da se vrati na aerodrom u Batajnici, ali je zbog oštećenja zadržan na popravci u Banja Luci. U međuvremenu SRJ se distancirala od Republike Srpske zbog stranog pritiska, pa je G-4 sa orlovima ušao u sastav 27. lbae. Intenzivno je korišćen na borbenim zadacima sa aerodroma Mahovljani, a od 1994. i 1995. godine i sa aerodroma Udbine. U matičnu bazu vratio se 5. avgusta 1995, kada su i drugi borbeni avioni sa Udbine prebačeni u Republiku Srpsku pred prodorom hrvatskih snaga. Avion je na jednom borbenom letu pogođen lakim prenosnim raketnim sistemom PVO. Pilot se vratio u bazu sa oštećenim avionom. Posle rata taj G-4 se vratio u operativnu upotrebu.
Naravno da se zlocin u Tesanjci moze sudski goniti, ima cak i formiran predmet u Tuzilastvu. Napad na civilnu metu, pocinjen tokom primirja i dejtonskih pregovora, i tokom stroge zabrane letova. Cisti zlocin po svakom osnovu.

Ono sto ga cini nerjesivim je nemogucnost pristupa arhivi koja ce identifikovati avion, pilota i onoga ko je izdao naredjenje. Ne bi me cudilo da je taj dio arhive dosad i unisten. A svjedoci ili sute ili su "nedostupni". Osim ako nekom ne proradi savjest ili ako RS odjednom ne pocne saradjivati sa Tuzilastvo, za sta su sanse u promilima, ostace zauvijek nerjeseno.
Seawolf
Posts: 7447
Joined: 14/06/2012 22:59

#209 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by Seawolf »

otac_makarije wrote: 17/09/2020 14:49 Vezano za taj G-4, on je u brišućem letu negdje iznad koridora zakačio dalekovod koji mu je otkinuo dio repa (vertikalnog stabilizatora). Nastavio je let i uspio da sleti u BL, nakon čega je popravljen i vraćen u stroj. Rep je pronadjen i poslije prikazivan na tv kao dokaz obaranja tog aviona.
Ovo oštećenje vertikalnog stabilizatora na navedenom avionu Super Galeb G-4, dogodilo se 02. juna 1992-e.

Taj avion je imao evidencijski broj 23725, a navedeni incident se desio u brišućem letu, udarom u žicu dalekovoda, negdje u širem rejonu Gradačca.

Ovaj avion je, zajedno sa još 11 aviona J-22 Orao i dva dvosjeda NJ-22 Orao, činio sastav 27. lovačko-bombarderske eskadrile V i PVO VRS.

Isti taj avion Super Galeb G-4, evidencijski broj 23725 je ponovno oštećen u septembru, ili oktobru 1995-e godine, ali tada uslijed pogotka raketnim projektilom portabl PVO sistema.
zigzag
Posts: 5563
Joined: 18/04/2014 11:26

#210 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by zigzag »

Pošto vidim da vas ima koji se razumijete u vojnu opremu, ovo me interesuje:
http://zosradio.ba/contents/22249

Gledao sam slike sadržaja BL-755 kasetne bombe ali nisam vidio da sadrži dijelove ove vrste. Inače ovakvi dijelovi , odnosno njihovi komadi su bili rasuti cijelom dužinom djelovanja bombe tokom te ratne 92.
Bilo je dosta plastičnih krilaca koje su ličile na dio bombice iz BL755 i komadića limenih stabilizatora.

Da li bilo nekih drugih varijanti kasetnih bombi koje je JNA imala u arsenalu? Negdje sam pročitao i da je bila MK1 verzija.
Seawolf
Posts: 7447
Joined: 14/06/2012 22:59

#211 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by Seawolf »

zigzag wrote: 18/09/2020 20:59 Pošto vidim da vas ima koji se razumijete u vojnu opremu, ovo me interesuje:
http://zosradio.ba/contents/22249

Gledao sam slike sadržaja BL-755 kasetne bombe ali nisam vidio da sadrži dijelove ove vrste. Inače ovakvi dijelovi , odnosno njihovi komadi su bili rasuti cijelom dužinom djelovanja bombe tokom te ratne 92.
Bilo je dosta plastičnih krilaca koje su ličile na dio bombice iz BL755 i komadića limenih stabilizatora.

Da li bilo nekih drugih varijanti kasetnih bombi koje je JNA imala u arsenalu? Negdje sam pročitao i da je bila MK1 verzija.
Nevođeni raketni projektil (raketno zrno) S-5, kalibra 57 mm, koji se ispaljuje iz sačastih lansera (višecijevnih lansera raketa) UB-16 (sa 16 raketa u cijevima) i UB-32 (sa 32 rakete u cijevima):

https://www.yugoimport.com/en/proizvodi ... mkoears-57

Snimke dejstva iz 4 lansera UB-32 (ukupno 128 raketa S-5) sa helikoptera Mi-24:

otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#212 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

29 avgusta 1995 se nakon polijetanja sa aerodroma u Engleskoj na misiju iznad Bosne srušio avion U2R koji je pripadao USAF 9th Strategic Reconnaissance Wing
https://aviation-safety.net/wikibase/56195
User avatar
Nekako s proljeća
Posts: 4797
Joined: 01/12/2006 22:59
Location: Pozdrav domovini!

#213 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by Nekako s proljeća »

Model Lockheed U-2R iz 1995.
(https://abpic.co.uk/pictures/model/Lockheed%20U-2R)
Image

Najvjerovatnije je pao (ne oboren) zbog tehničkih problema, od jula do avgusta 1995. Nisam mogao nači lokaciju pada. https://www.independent.co.uk/news/pilo ... 98578.html
User avatar
prasoje
Posts: 783
Joined: 04/02/2020 11:10

#214 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by prasoje »

Nekako s proljeća wrote: 23/10/2020 20:48 Model Lockheed U-2R iz 1995.
(https://abpic.co.uk/pictures/model/Lockheed%20U-2R)
Image

Najvjerovatnije je pao (ne oboren) zbog tehničkih problema, od jula do avgusta 1995. Nisam mogao nači lokaciju pada. https://www.independent.co.uk/news/pilo ... 98578.html
Pao je u Engleskoj, u okolini Kempsforda, piše u linku koji si dao. Ne bih ovo rušenje računao u ovu temu.
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#215 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

Pa dobro, ipak je U2 krenuo ka Bosni, sad što nije došao...
Red je da se pomene takav kapitalac :)
User avatar
prasoje
Posts: 783
Joined: 04/02/2020 11:10

#216 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by prasoje »

otac_makarije wrote: 23/10/2020 22:16 Pa dobro, ipak je U2 krenuo ka Bosni, sad što nije došao...
Red je da se pomene takav kapitalac :)
Pa, jeste red je :) ali znaš... srušio se na drugom kraju Evrope tek što je poleteo, nategnuto mi to mnogo.
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#217 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

Šta ima veze, u čemu je razlika izmedju onog orla RV VRS što je spucao u dimnjak u Cazinu i ovog U2. Oba su poletila na zadatak vezan za naš rat, nijedan nije oboren, oba su se srušila ... greška pilota ili tehnički kvar, svejedno...
User avatar
prasoje
Posts: 783
Joined: 04/02/2020 11:10

#218 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by prasoje »

otac_makarije wrote: 23/10/2020 23:10 Šta ima veze, u čemu je razlika izmedju onog orla RV VRS što je spucao u dimnjak u Cazinu i ovog U2. Oba su poletila na zadatak vezan za naš rat, nijedan nije oboren, oba su se srušila ... greška pilota ili tehnički kvar, svejedno...
Pa razlika je što se jedan srušio u Bosni a drugi u Engleskoj. Krucijalna razlika. :-D Ako tako kreneš onda i bilo ko od UN/stranih vojnika/NGO/civila koga je pregazio autobus na drugom kontinentu (a uputio se bio u Bosnu) može da se računa kao žrtva ovog rata. A neće baš biti.
otac_makarije
Posts: 363
Joined: 31/08/2014 23:46

#219 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by otac_makarije »

Tom logikom nije trebalo pominjati ni one helikoptere ARBIH I HV koji su uništeni u Zagrebu daleko od fronta .... nakrcani oruzjem za ARBIH
User avatar
prasoje
Posts: 783
Joined: 04/02/2020 11:10

#220 Re: Rušenje letjelica u ratu

Post by prasoje »

otac_makarije wrote: 24/10/2020 17:33 Tom logikom nije trebalo pominjati ni one helikoptere ARBIH I HV koji su uništeni u Zagrebu daleko od fronta .... nakrcani oruzjem za ARBIH
U pravu si, računajmo i helikoptere i U2R. Ipak je krenuo na zadatak iz Engleske. :thumbup:
Post Reply