Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:00

Ručno rađeni automobil na elektro pogon:
Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga!


Voziti automobil 200 kilometara, te uz to potrošiti svega pola marke, moguće je!

To najbolje zna Tuzlak Esmir Spahić, koji je odnedavno u svom automobilu „Polo“ dizelski, zamijenio motorom na električni pogon. Na ovo se odlučio isključivo iz jednog razloga.

Odlučili smo se supruga i ja da prilagodimo postojeće vozilo marke „Polo“ sa klasičnim dizel motorom, na motor sa električnim pogonom, a ključna namjera je bila smanjenje potrošnje goriva i održavanja vozila. Sve smo započeli prije 15 mjeseci, a danas imamo registrovan automobil-priča Esmir Spahić.

Za sve je „kriv“ Almir Cipurković, elektroinžinjer iz Tuzle, koji je prije nekoliko godina napravio ručno prvi automobil za svoje potrebe, o čemu je Bportal.ba pisao raniej. Nakon toga je iste usluge pružio i nekim od svojih drugova.

Ovaj Esmirov Polo je ukupno peti automobil do sada. Proces ugradnje motora je nešto duži. Sve je od početne ideje do registracije automobila trajalo 15 mjeseci, iz razloga što se dijelovi potrebni za to, ne mogu nabaviti u BiH-kaže Cipurković.

Riječ je o električnom motoru snage 10 kilovata, a sam automobil ima potpuno iste karakteristike kao i dok je ispod haube bio njegov dizel motor. Snagu, kako nam je kazao Esmir, nije izgubio.

Snaga ovih 10 kilovata odgovara njegovoj bivšoj snazi od 44 kilovata dizel motora. Čak je u prednosti jer je startniji na ubrzanju. Baterija omogućava prelazak od 200 kilometara, nakon čega se mora ponovo puniti. Punjenje za tih 200 kilometara košta oko 0,50 KM, a traje oko 40 minuta. Baterije nisu limitirane, što znači da se ne mora čekati totalno pražnjenje, da bi se ponovo napunila-objašnjava za Bportal.ba Spahić.

Za punjenje se koristi klasična utičnica i električna energija kao i u domaćinstvima, s tim da se koristi punjač kojm se dobija snaga za punjenje baterija. Automobil postiže potpuno istu brzinu kao i ranije na dizel pogon, dakle, onoliko koliko je graviran.

Ugradnja motora koštala ga je oko 15.000 maraka. Isto toliko Esmir je izdvojio i za nabavku Pola. Uštede nisu samo na gorivu. Esmir nam je objasnio da su one višestruke, te da očekuje da se za 6 godina automobil kompletan isplati uloženo.

Ugradnja motora do registracije koštala je petnaestak hiljada maraka, koliko sam platio i samo vozilo. Dakle, sveukupno, riječ je o cifri od 30.000 maraka. Garancija na baterije je minimalno 3.000 punjenja, što daje garanciju na prelaz 600.000 kilometara. Za razliku od klasičnih automobila, nema troškova održavanja u smislu malog i velikog servisa, kao i ogromnih izdataka na točenje goriva. Prostom računicom za šest godina ovaj automobil će sam sebe isplatiti. Moja dosadašnja potrošnja mjesečno na gorivo je bila 200 maraka. Kada tome dodate mali, veliki servis, disk pločice i druge neplanske troškove, to za šest godina dođe oko 30.000 maraka-objašnjava Esmir.

Šta učiniti ako se na dužoj vožnji prazni baterija? Ni to nije prevelik problem. Najčešće punjenje može se vršiti na benzinskim pumpama.

Dok popijete kafu, za četrdesetak minuta „rezervoar“ je pun – kaže Esmir.

Garancija na motor je milion pređenih kilometara. Motor se ne može uništiti. Radi se o magnetnom pogonu, a podešen je da ima regenerativno kočenje. To znači da stiskom pedale košnice motor sam koči, pa nema čak ni potrošnje disk pločica-

Registracija ovakvog automobila na godišnjem nivou košta 180 KM, umjesto ranijih 480 KM. Razlog tome je što se sada njegova kubikaža vodi na 100, umjesto prethodnih 1.900 kubika. Tu je još izbijena i naknada za zagađenje zraka koje se plaća za benzinske i dizel motore. Električni automobil toga nema.


http://bosnjaci.agency/rucno-radeni-aut ... 0-feninga/
Image
Image
Image

Image


skambrljo
Posts: 192
Joined: 19/10/2014 21:12

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by skambrljo » 18/09/2015 08:09

Svaka čast, ali zamisli kako se sjebe majstor kad digne haubu. Gleda ko u svemirski brod.

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Bakir1 » 18/09/2015 08:10

ali poklopac od tdi motora je tu :D
koji li je to tdi od 44kw?

User avatar
mali_milojica
Posts: 14202
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by mali_milojica » 18/09/2015 08:18

Vjerujem onaj 1.2.
Osim 1.6 (on je je jaci) treci nije isao u ovaj Polo

Malo mi je prica nategnuta ili malo napuhana,ali dobro.

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Bakir1 » 18/09/2015 08:24

i on je 55 KW

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:25

Ova naftna banda na celu sa drzavnom budzetskom bandom bi pocela dobijat nervne slomove i srcane udare kad bi raja masovno pocela ugradjivat ovako nesto

User avatar
mali_milojica
Posts: 14202
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by mali_milojica » 18/09/2015 08:30

Bakir1 wrote:i on je 55 KW

Mislim da ima i dosta amaterizma u samom novinarskom tekstu. Ne vjerujem da su mu ovi nalagali bas toliko.
Kakav 1.9 dizel u Polu iz 2010 :-)

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Bakir1 » 18/09/2015 08:36

pohvalno, svaka cast, prerada na elektro pogon, ne bi se niko trebao toliko ibretiti tome samo to kazem :thumbup:
ali avaz ko avaz :-)
ps vidi vezica sto su rodile masala :D
Last edited by Bakir1 on 18/09/2015 08:37, edited 1 time in total.

tempuser
Posts: 11553
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by tempuser » 18/09/2015 08:37

mali_milojica wrote:
Bakir1 wrote:i on je 55 KW

Mislim da ima i dosta amaterizma u samom novinarskom tekstu. Ne vjerujem da su mu ovi nalagali bas toliko.
Kakav 1.9 dizel u Polu iz 2010 :-)


Tacno, malo je to sve idealizirano i nafrizirano. Jeste ovo super stvar i respect za konstruktora, ali test uopste ne pominje negativne strane, kakva je tezina vozila, da li je smanjen prtljazni prostor, apsolutno odsustvo infrastrukture da se ovaj auto puni, kakva je potrosnja na ootvorenoj cesti odnosno mozes se vozikati po gradu, sta se desava kad krenes na otvorenu cestu, svakih 150 km moras nekog moliti za uticnicu i cekati 40 min da se napuni?!

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:41

Kakva bolan infrastruktura? Procitaj citav tekst prije bilo kakva komentara
40 minuta punjenja sa obicne elektro mreze

User avatar
golfiista
Posts: 4410
Joined: 04/05/2012 14:48

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by golfiista » 18/09/2015 08:41

A startni trošak od 15K KM? Neka hvala.

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Bakir1 » 18/09/2015 08:43

tezina kazes, malo je polego naprej :D
kupis auto od 15 milja i imas autonomiju do Sarajeva, zar nije bilo logicno konverziju uraditi na vozilu koje kosta znatno manje?
ta racunica nakaradna (15 + 15) kaze da je mogao kupiti fabricki gotov auto hibrid ili elektricni, naravno polovan kakav je i njegov polo

User avatar
mali_milojica
Posts: 14202
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by mali_milojica » 18/09/2015 08:46

ja sam amoniman wrote:Kakva bolan infrastruktura? Procitaj citav tekst prije bilo kakva komentara
40 minuta punjenja sa obicne elektro mreze

Vidis li da auto za punjenje koristi neki punjac koji ga moze napuniti za 40min. Nesto slicno superchargeru od Tesle. Neces valjda i njega vozati sa sobom.

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:48

mali_milojica wrote:
ja sam amoniman wrote:Kakva bolan infrastruktura? Procitaj citav tekst prije bilo kakva komentara
40 minuta punjenja sa obicne elektro mreze

Vidis li da auto za punjenje koristi neki punjac koji ga moze napuniti za 40min. Nesto slicno superchargeru od Tesle. Neces valjda i njega vozati sa sobom.

Ha ha
To isto kao kad bi mi pokazivo dzek od kabla koji se utakne u mobitel i govorio da ne moze da se napuni

Pa ima adapter valjda

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:50

Bakir1 wrote:tezina kazes, malo je polego naprej :D
kupis auto od 15 milja i imas autonomiju do Sarajeva, zar nije bilo logicno konverziju uraditi na vozilu koje kosta znatno manje?
ta racunica nakaradna (15 + 15) kaze da je mogao kupiti fabricki gotov auto hibrid ili elektricni, naravno polovan kakav je i njegov polo


Jedino adekvatno klasi i koncepciji prava konkurencija je Reno Zoe
A on je vjerovatno 40 do 50 milja mrsko mi sad guglat

A nije spomenuto da je i izvadjeni dizel motor mogao prodati za lijepe pare
Last edited by ja sam amoniman on 18/09/2015 08:52, edited 1 time in total.

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 18/09/2015 08:52

Ovo će uskoro u narednim godinama biti sve češće to je zaista odlično. I sam sam gledao onako iz interesa kolike su cijene nekih hibrida i električnih auta i mogu reći da je to sada postalo sve pristupačnije pa tako kada budem mijenjao trenutno vozilo ozbiljno ću razmišljati o nekom hibridu ili električnom.

Samo meni nije jasno ovaj kaže ne trebaju mu kao pakne jer motor je tako podešen da regeneriše energiju, to mi je jasno, ali kako ne trebaju pakne...kako koči? Kočeje motorom nije dovoljno da efikasno zaustavi vozilo tako da mislim da ga malo pretjeruje.

tempuser
Posts: 11553
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by tempuser » 18/09/2015 08:53

ja sam amoniman wrote:Kakva bolan infrastruktura? Procitaj citav tekst prije bilo kakva komentara
40 minuta punjenja sa obicne elektro mreze


Da razmislis prije bilo kakvog komentara sve bi ti bilo jasno, ali posto nije da ti nactram.
Svaka voznja na otvorenoj cesti duza od 100 km od tvoje uticnice znaci da svakih 150 km moras stati nekoga zamoliti da ukljucis punjac. Mozes moljakati ljude po benzinskim pumpama, piti kafu dok se auto puni (sto je takodjer trosak), ali i bez toga ostaje cinjenica da svaku voznju od 2 sata produzujes za 40 min, znaci gdje neko obicnim auto dodje za 2 h, tebi treba 2h40min.

User avatar
mali_milojica
Posts: 14202
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by mali_milojica » 18/09/2015 08:55

Full punjenje Tesle npr na obicnu uticnicu traje 9-10 sati. Kad ga skopcas preko njihovog superchargera traje oko nesto malo jace od sat vremena.
Pored Renaulta Zoe imas i Nissan Leaf i jos par auta
Last edited by mali_milojica on 18/09/2015 08:56, edited 1 time in total.

tempuser
Posts: 11553
Joined: 08/04/2015 10:35

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by tempuser » 18/09/2015 08:56

Drvosjeca iz Dejcica wrote:Ovo će uskoro u narednim godinama biti sve češće to je zaista odlično. I sam sam gledao onako iz interesa kolike su cijene nekih hibrida i električnih auta i mogu reći da je to sada postalo sve pristupačnije pa tako kada budem mijenjao trenutno vozilo ozbiljno ću razmišljati o nekom hibridu ili električnom.

Samo meni nije jasno ovaj kaže ne trebaju mu kao pakne jer motor je tako podešen da regeneriše energiju, to mi je jasno, ali kako ne trebaju pakne...kako koči? Kočeje motorom nije dovoljno da efikasno zaustavi vozilo tako da mislim da ga malo pretjeruje.


To je opet novinarska idealizacija.

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:56

Nije tebi bas dobro
O kakvom bolan trosku pricas ? Gdje 200 km kosta pola marke a kod dizela minimalno 20 KM

User avatar
Bakir1
Posts: 12679
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Bakir1 » 18/09/2015 08:58

memo li memo :D
slike ispod haube pola i slike ispod haube ovog vozila:
http://www.olx.ba/artikal/14973152/dacia-sandero-elektricni-automobil/
podrzavam svaka cast, nisu ni elektricne gume, ni elektricne krajnice, ni elektricne kocnice, peripetum mobile, evo prius nije full el auto ali je bolji izbor od prepravke, od autonomije do izvedbe, mogao je prodati motor za 2 TKM

User avatar
ja sam amoniman
Posts: 610
Joined: 03/09/2015 18:49

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by ja sam amoniman » 18/09/2015 08:59

mali_milojica wrote:Full punjenje Tesle npr na obicnu uticnicu traje 9-10 sati. Kad ga skopcas preko njihovog superchargera traje oko nesto malo jace od sat vremena.
Pored Renaulta Zoe imas i Nissan Leaf i jos par auta


Nisan leaf je vec klasa golfa a onda mozemo pricat i o golfu E ili bmw i3 koji su 60 do 70 milja

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 18/09/2015 09:00

ja sam amoniman wrote:
Bakir1 wrote:tezina kazes, malo je polego naprej :D
kupis auto od 15 milja i imas autonomiju do Sarajeva, zar nije bilo logicno konverziju uraditi na vozilu koje kosta znatno manje?
ta racunica nakaradna (15 + 15) kaze da je mogao kupiti fabricki gotov auto hibrid ili elektricni, naravno polovan kakav je i njegov polo


Jedino adekvatno klasi i koncepciji prava konkurencija je Reno Zoe
A on je vjerovatno 40 do 50 milja mrsko mi sad guglat

A nije spomenuto da je i izvadjeni dizel motor mogao prodati za lijepe pare


Imaš i Nisan Leaf, Peugeot iON, ima i Toyota modela na električni pogon...za 15.000€ možeš recimo uzeti Nisan Leaf-a 2013/2014 sa vrlo malo kilometara na autu. Problem koji ima kod elektro auta je zimi. Recimo ako ljeti sa punom baterijom možeš preći 200km, zimi je to sigurno 170km ili manje. Isto tako oko punjenja, mislim da na regularnoj kućnoj mreži nema šanse da napuniš baterije za 45m.

Last edited by Drvosjeca iz Dejcica on 18/09/2015 09:01, edited 1 time in total.

User avatar
mk ultra
Posts: 6827
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by mk ultra » 18/09/2015 09:01

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Samo meni nije jasno ovaj kaže ne trebaju mu kao pakne jer motor je tako podešen da regeneriše energiju, to mi je jasno, ali kako ne trebaju pakne...kako koči? Kočeje motorom nije dovoljno da efikasno zaustavi vozilo tako da mislim da ga malo pretjeruje.

recimo ako je Max. radni moment motora kojeg on koristi 500Nm, kočni moment, kada se reverzira motor, kočni moment može da bude i 3x veći, tako da, ako je motor pravilno hlađen, nije problem
ali opet ta kočiona sila mi se čini mala
Last edited by mk ultra on 18/09/2015 09:04, edited 2 times in total.

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Re: Ručno rađeni automobil na elektro pogon: Tuzlak Esmir Spahić vozi se 200 kilometara za 50 feninga

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 18/09/2015 09:02

mk ultra wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
Samo meni nije jasno ovaj kaže ne trebaju mu kao pakne jer motor je tako podešen da regeneriše energiju, to mi je jasno, ali kako ne trebaju pakne...kako koči? Kočeje motorom nije dovoljno da efikasno zaustavi vozilo tako da mislim da ga malo pretjeruje.

recimo ako je Max. radni moment motora kojeg on koristi 500Nm, kočni moment, kada se reverzira motor, kočni moment može da bude i 3x veći, tako da, ako je motor pravilno hlađen, nije problem


Zašto onda svi tvornički električni imaju diskove i pakne? Po meni sam taj kočni moment nije dovoljan da zaustavi auto u nekim situacijama.

Post Reply