Might makes right!
Right is might!
Discuss!
Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Moderator: Bloo
- JThomas
- Posts: 69048
- Joined: 24/05/2008 15:01
- Location: Sic semper tyrannis
#2 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
a šta da diskutujemo ako je riješeno?
-
- Posts: 4545
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#3 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
--JThomas wrote:a šta da diskutujemo ako je riješeno?
DIjagnozu, nemas sta drugo...
- dustaban
- Posts: 6516
- Joined: 10/07/2012 10:55
#4 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Fight !R A V E N wrote: Might makes right!
Right is might!
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#5 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
dustaban wrote:Fight !
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#6 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Pitanje etike je davno riješeno, ali ne kroz ovakve glupe i neistinite postulate:
Tvrdnja [1] nužno logički također otpada iz više razloga.
Prvo, ako "moć daje ispravnost", onda ono što podrazumijevamo pod pojmom "ispravnost" niti ne postoji. Jer, ako je "ispravnost" apsolutno, to jeste potpuno podređena "moći" (kao što tvrdnja [1] podrazumijeva), onda nam niti ne treba pojam "ispravnost" niti riječ "ispravnost" išta znači, obzirom da ga "nadomješta" pojam "moć". No, jezik nam kazuje da imamo riječ "ispravnost" koja znači pojam "ispravnost", a taj pojam se može razmatrati neovisno od pojma "moć". Stoga, "ispravnost" postoji neovisno od "moći" i ono što je "ispravnost" nije u apsolutnoj podređenosti "moći", što je samo drugi način da se kaže da "ispravnost" postoji i kada je u konfliktu sa moći. Odnosno, "moć" ne daje "ispravnost".
Drugo, sa prostog logičkog razmatranja - a navodno smo racionalna stvorenja - "moć daje ispravnost" je tvrdnja koja u sebi nema nikakvu podrazumijevanu uzročno-posljedičnu vezu. "Moć daje ispravnost" je li? Može dokaz, hvala. Naravno, suvišno je reći, ali dokaza zapravo nema niti će biti, jer "moć daje ispravnost" je nedokaziva (kvazi-aksiomska) tvrdnja koja, za razliku od "pravih" aksioma, ne sadrži u sebi nikavu "vidljivu istinu".
Inače, koga briga, svako inteligentan bi trebao da zna da "moć" ne daje "ispravnost". Ostali inteligentni ljudi, koji smatraju suprotno, neka prestanu sa svakom aktivnošću odmah i naprave višesatnu pauzu i dobro promisle o ovome; alternativa je ljekarski pregled mozga, jer su možda prisutna ozbiljna oštećenja tu negdje.
Mislite da pretjerujem? Evo vam jedan groteskan primjer ove "filozofije": ako "moć" daje "ispravnost" onda nema ništa loše u tome čovjek vlastito dijete ubije i pojede, da ne idem u još gore primjere. A nećemo reći da nema ništa loše u tome, je li tako? I to ne samo zato jer to mislimo, već i jer znamo sukladno prvom dijelu moje prve rečenice ovog posta.
QED
Prvo, sam jezik nam kazuje da pojmovi "moć" i "ispravno" nisu sinonimi (identičnog značenja). Stoga tvrdnja [2] već u startu otpada, jer predstavlja zloupotrebu jezika koju jezik sam neće trpiti niti priznati. "Moć" i "ispravnost" su dva različita pojma, za koje imamo dvije različite riječi, i nema te jezičke konstrukcije koja će opstati inspekciju logike i smisla. Dakle, tvrdnja [2] je netačna, neistinita, laž i drugo.[1] Might makes right!
[2] Right is might!
Tvrdnja [1] nužno logički također otpada iz više razloga.
Prvo, ako "moć daje ispravnost", onda ono što podrazumijevamo pod pojmom "ispravnost" niti ne postoji. Jer, ako je "ispravnost" apsolutno, to jeste potpuno podređena "moći" (kao što tvrdnja [1] podrazumijeva), onda nam niti ne treba pojam "ispravnost" niti riječ "ispravnost" išta znači, obzirom da ga "nadomješta" pojam "moć". No, jezik nam kazuje da imamo riječ "ispravnost" koja znači pojam "ispravnost", a taj pojam se može razmatrati neovisno od pojma "moć". Stoga, "ispravnost" postoji neovisno od "moći" i ono što je "ispravnost" nije u apsolutnoj podređenosti "moći", što je samo drugi način da se kaže da "ispravnost" postoji i kada je u konfliktu sa moći. Odnosno, "moć" ne daje "ispravnost".
Drugo, sa prostog logičkog razmatranja - a navodno smo racionalna stvorenja - "moć daje ispravnost" je tvrdnja koja u sebi nema nikakvu podrazumijevanu uzročno-posljedičnu vezu. "Moć daje ispravnost" je li? Može dokaz, hvala. Naravno, suvišno je reći, ali dokaza zapravo nema niti će biti, jer "moć daje ispravnost" je nedokaziva (kvazi-aksiomska) tvrdnja koja, za razliku od "pravih" aksioma, ne sadrži u sebi nikavu "vidljivu istinu".
Inače, koga briga, svako inteligentan bi trebao da zna da "moć" ne daje "ispravnost". Ostali inteligentni ljudi, koji smatraju suprotno, neka prestanu sa svakom aktivnošću odmah i naprave višesatnu pauzu i dobro promisle o ovome; alternativa je ljekarski pregled mozga, jer su možda prisutna ozbiljna oštećenja tu negdje.
Mislite da pretjerujem? Evo vam jedan groteskan primjer ove "filozofije": ako "moć" daje "ispravnost" onda nema ništa loše u tome čovjek vlastito dijete ubije i pojede, da ne idem u još gore primjere. A nećemo reći da nema ništa loše u tome, je li tako? I to ne samo zato jer to mislimo, već i jer znamo sukladno prvom dijelu moje prve rečenice ovog posta.
QED
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#7 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Ja nisam rekao da je u redu da ljudi ubijaju i jedu sopstvenu djecu.
-
- Posts: 4545
- Joined: 15/07/2014 20:59
- Location: Šeher Oslo
#8 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
--Irsar wrote:Pitanje etike je davno riješeno, ali ne kroz ovakve glupe i neistinite postulate:
Prvo, sam jezik nam kazuje da pojmovi "moć" i "ispravno" nisu sinonimi (identičnog značenja). Stoga tvrdnja [2] već u startu otpada, jer predstavlja zloupotrebu jezika koju jezik sam neće trpiti niti priznati. "Moć" i "ispravnost" su dva različita pojma, za koje imamo dvije različite riječi, i nema te jezičke konstrukcije koja će opstati inspekciju logike i smisla. Dakle, tvrdnja [2] je netačna, neistinita, laž i drugo.[1] Might makes right!
[2] Right is might!
Tvrdnja [1] nužno logički također otpada iz više razloga.
Prvo, ako "moć daje ispravnost", onda ono što podrazumijevamo pod pojmom "ispravnost" niti ne postoji. Jer, ako je "ispravnost" apsolutno, to jeste potpuno podređena "moći" (kao što tvrdnja [1] podrazumijeva), onda nam niti ne treba pojam "ispravnost" niti riječ "ispravnost" išta znači, obzirom da ga "nadomješta" pojam "moć". No, jezik nam kazuje da imamo riječ "ispravnost" koja znači pojam "ispravnost", a taj pojam se može razmatrati neovisno od pojma "moć". Stoga, "ispravnost" postoji neovisno od "moći" i ono što je "ispravnost" nije u apsolutnoj podređenosti "moći", što je samo drugi način da se kaže da "ispravnost" postoji i kada je u konfliktu sa moći. Odnosno, "moć" ne daje "ispravnost".
Drugo, sa prostog logičkog razmatranja - a navodno smo racionalna stvorenja - "moć daje ispravnost" je tvrdnja koja u sebi nema nikakvu podrazumijevanu uzročno-posljedičnu vezu. "Moć daje ispravnost" je li? Može dokaz, hvala. Naravno, suvišno je reći, ali dokaza zapravo nema niti će biti, jer "moć daje ispravnost" je nedokaziva (kvazi-aksiomska) tvrdnja koja, za razliku od "pravih" aksioma, ne sadrži u sebi nikavu "vidljivu istinu".
Inače, koga briga, svako inteligentan bi trebao da zna da "moć" ne daje "ispravnost". Ostali inteligentni ljudi, koji smatraju suprotno, neka prestanu sa svakom aktivnošću odmah i naprave višesatnu pauzu i dobro promisle o ovome; alternativa je ljekarski pregled mozga, jer su možda prisutna ozbiljna oštećenja tu negdje.
Mislite da pretjerujem? Evo vam jedan groteskan primjer ove "filozofije": ako "moć" daje "ispravnost" onda nema ništa loše u tome čovjek vlastito dijete ubije i pojede, da ne idem u još gore primjere. A nećemo reći da nema ništa loše u tome, je li tako? I to ne samo zato jer to mislimo, već i jer znamo sukladno prvom dijelu moje prve rečenice ovog posta.
QED
Slazem se ali tvoj tekst je previse napredan i zahtjevan za blic rjesenja u dvije recenice i ne da se lako stampati na majcama ili nositi na transparentima tako da ga desnicari nikada nece prihvatiti. Udrobio si i logiku i filozofiju jezika a nista o making might great again tako da ce pasti na gluhe usi.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#9 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Irsar, ja protiv tvoga argumenta podižem jedan prililično jak argument, a to je empiričko-pragmaticistički.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#10 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Pa mislio sam da neko postavi neki kontraargument.JThomas wrote:a šta da diskutujemo ako je riješeno?
Ja imam i kontraargument za to (sa jednog drugog filozofskog podforuma):broj dva wrote: DIjagnozu, nemas sta drugo...
Golemi problem sa psihologijom i srodnim disciplinama
Naime, psihologija, odnosno njen bitan dio, donosi sudove o lošim i dobrim osobinama čovjekove ličnosti. A to se svodi na etičko pitanje dobra/zla.
S druge strane, Kant je objasnio, a do sad nisam čuo nijedan validan argument protiv toga, da se etički sudovi ne mogu razumjeti u dihotomiji tačno/netačno. To se, mislim, nalazi u Postavljanju Fundamenata za Metafiziku Morala.
Tako da je naučni karakter psihologije i srodnih disciplina u najmanju ruku upitan, jer se nauka zasniva, pored ostalog, na razlikovanju tačnoga i netačnoga.
Last edited by R A V E N on 04/03/2018 15:43, edited 1 time in total.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#11 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Koji je to argument, konkretno?R A V E N wrote:Irsar, ja protiv tvoga argumenta podižem jedan prililično jak argument, a to je empiričko-pragmaticistički.
Nema tog argumenta kojim ćeš ti pobiti jedan od 2 osnovna postulata objektivne moralnosti, koji glasi: "subjektivno iskustvo dobrog ili lošeg je objektivno". Koji doslovno direktno poništava tvoju ideju da "moć daje pravo", i nemaš pravo reći kako je iskustvo lošeg, zapravo, ispravno i dobro jer ga se može uzrokovati nekom silom.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#12 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Postavi objašnjenje ovdje.R A V E N wrote:S druge strane, Kant je objasnio,
Pa kako se onda mogu razumjeti? Da su sudovi istovremeno tačni i netačni, odnsno istiniti i lažni? Ako se ne mogu razumjeti kao istiniti ili lažni, što je samo drugi način da se kaže tačni ili netačni, onda se ne mogu uopšte razumjeti. Ako je to tako, otkud onda Kantu ideja da uopšte išta o njima kaže, o nečemu o čemu sam tvrdi da ništa ne može znati? Kontradikcija ovećih proporcija.da se etički sudovi ne mogu razumjeti u dihotomiji tačno/netačno. To se, mislim, nalazi u Postavljanju Fundamenata za Metafiziku Morala.
Jedan od osnovnih principa davanja sudova jeste princip ne-kontradikcije. Ako Kant tvrdi da se nešto ne može razumjeti tobožnjom dihotomijom tačno/netačno, onda u praksi on tvrdi da se ništa o tome ne može razumjeti. Jer ne može nešto i biti i ne biti u isto vrijeme u istom smislu i u apsolutnoj magnitudi.
Kant je u krivu.
Još kad bi nauka bila jedini način spoznaje istine i donošenja zaključaka o realnosti... Problem je što nije, te samim time sva ova ideja o nemogućnosti poznavanja šta je loše i dobro, jer kao tobože psihologija je jedina nauka ili validan pristup koji se bavi problemom dobra i zla, pada u vodu.Tako da je naučni karakter psihologije i srodnih disciplina u najmanju ruku upitan, jer se nauka zasniva, pored ostalog, na razlikovanju tačnoga i netačnoga.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#13 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Makar samo empirijski argument, ako ne savršen, onda je jači.
Onda nadalje, ova rečenica:
U pravilu, tamo "gdje subjektivno postaje objektivno", objektivno će ga prizemljiti na čvsto tlo.
Onda nadalje, ova rečenica:
Ova rečenica zvuči kao neka jako mudra izreka ili ozbiljna filozofija, ali ona je ništa drugo do ono što ja nazivam filozofistika. Ovdje imamo tvrdnju da su dva koncepta, koji nisu jednaki - ustvari jednaki. Ustvari, subjektivno postaje objektivno kada se individuua ili grupa samoobmanjuje, pa se subjektivne stvari čine objektivnima. A imaš i ono zdravo "subjektivno" koje je prošlo rigorozno "rešeto" validne logike i ispravne naučne metode.Irsar wrote: "subjektivno iskustvo dobrog ili lošeg je objektivno".
U pravilu, tamo "gdje subjektivno postaje objektivno", objektivno će ga prizemljiti na čvsto tlo.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#14 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Što se tiče kontradikcije, ne znači da ako su sudovi kontradiktorni, da se moraju odbaciti. Moguće je da oni pokazuju ograničeni broj slučajeva, a to vodi do induktivnog rezonovanja. Realnost se može pravilno razumjeti samo kroz induktivno rezonovanje.
Ti se koristiš deduktivnim rezonovanjem da shvatiš realnost.
Ti se koristiš deduktivnim rezonovanjem da shvatiš realnost.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#15 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Iz dva kontradiktorna suda slijedi bilo koji zaključak. O tome je još Aristotel govorio.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#16 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
To su moje riječi, a znam da je Kant to rekao negdje, nešto tako. Smisao je isti, iako riječi nisu doslovne. Valjda je u tom radu, jer se tu bavi etikom.Irsar wrote:Jedan od osnovnih principa davanja sudova jeste princip ne-kontradikcije. Ako Kant tvrdi da se nešto ne može razumjeti tobožnjom dihotomijom tačno/netačno, onda u praksi on tvrdi da se ništa o tome ne može razumjeti. Jer ne može nešto i biti i ne biti u isto vrijeme u istom smislu i u apsolutnoj magnitudi.
Kant je u krivu.
Naslov na engleskom: Groundwork of the Metaphysic of Morals, naslov originala Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, prvo pojavljivanje 1785.-e.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#17 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Samo da nam još kažeš koji je to konkretno argument. Jer do sada si dao samo 1 koji glasi "moć daje pravo, moć jeste pravo". Što ti nije argument. Dakle, čekam.R A V E N wrote:Makar samo empirijski argument, ako ne savršen, onda je jači.
Je li? Iskustvo patnje ili užitka, ili u krajnjoj liniji iskustvo lošeg ili dobrog, je sigurno realno za individuu koja ima to iskustvo. Nećemo reći da čovjek koji osjeća bol, zapravo, ne osjeća bol. Niti ćemo reći da je čovjek koji je u datom trenutku sretan, zapravo, nesretan.Ova rečenica zvuči kao neka jako mudra izreka ili ozbiljna filozofija, ali ona je ništa drugo do ono što ja nazivam filozofistika.Irsar wrote: "subjektivno iskustvo dobrog ili lošeg je objektivno".
Subjektivno iskustvo je objektivno, jer je iskustvo kao takvo objektivno; individua postoji, njena iskustva postoje i realna su, što je samo drugi način da se kaže da su objektivna; to što ta iskustva nisu "apsolutna" - u smislu da samo ta individua ima neko iskustvo - ne znači da nisu realna, odnosno objektivna. Realno ili objektivno, ovdje, je u praksi isto.
Uoči i razliku između:
- objektivno i subjektivno, ali i
- apsolutno i djelimično, te
- apsolutno i relativno.
Sve tri relacije su zasebne i treba biti jasan na šta se misli ovdje. Kada kažem "subjektivno iskustvo je objektivno" onda mislim da je subjektivno (jer ga ima subjekt), objektivno (jer je realno i dio objektivne realnosti) i djelimično (jer nije samo jedna individua koja ima neko iskustvo).
Baš kao što je svaka individua dio realnosti, te time jednako realna i objektivna kao i svaki drugi dio realnosti, tako i iskustvo dobrog ili lošeg te individue je jednako realno i objektivno kao i iskustvo bilo koje druge individue. Nije više objektivno niti manje objektivno, već jednako objektivno.
Nebo je plavo. "Plavo" je istovremeno i apstraktan pojam i svako "pojedinačno plavo" kako ga doživljavaju (iskusuju) bezbroj individua koje bi se složile sa tvrdnjom da je nebo plavo. Kao što vidiš, moje viđenje neba kao plavog nije isto što i tvoje, ili bilo čije drugo, jer svačiji vid na malo drugačiji percipira samu boju pa i plavu boju, no opet smo svi jednako u pravu. Dakle, čak i koncepti koji nisu jednaki mogu zapravo biti jednaki, paradoksu unatočOvdje imamo tvrdnju da su dva koncepta, koji nisu jednaki - ustvari jednaki.
S druge strane, plavo niti ne postoji kao fizički objekat. Za neku životinju nebo je možda sivo, za nekog ko je slijep na boje također. Ispada da, u zavisnosti od "subjektivnog" iskustva, nešto istovremeno i jeste i nije.
Govorim o subjektivnom iskustvu, dakle o nečemu gdje se individua ne može "samoobmanuti". Kada se neko posječe može osjećati bol, i ta bol koju osjeća je realna i objektivna, nikako "samoobmana". Dakle, iskustvo, ne mišljenje, vjerovanje, ubjeđenje i drugo.Ustvari, subjektivno postaje objektivno kada se individuua ili grupa samoobmanjuje, pa se subjektivne stvari čine objektivnima. A imaš i ono zdravo "subjektivno" koje je prošlo rigorozno "rešeto" validne logike i ispravne naučne metode.
Logika i nauka su dva alata kreirana od strane čovjeka. Sve što je kreirano od strane čovjeka je, po definiciji, nesavršeno. Oslanjanje na logiku i nauku kao jedine metode spoznaje istine je isto kao oslanjanje na vlastiti vid da vidiš sve; iako očito se ne može sve vidjeti vlastitim okom.
Dodatno, niko nije logički dokazao nemogućnost spoznaje istine mimo logike, niti je logički dokazao nepogrešivost same logike Isto tako, naučno nije dokazano da je nauka jedini način spoznaje istine, niti je naučno dokazana nepogrešivost nauke.
Osim tamo gdje su to praktično iste stvari. Moj subjektivan, dakle ličan doživljaj i iskustvo boli uzrokovan time što sam se opekao je zapravo objektivan doživljaj boli. Ovo se ne može zaobići nikako.U pravilu, tamo "gdje subjektivno postaje objektivno", objektivno će ga prizemljiti na čvsto tlo.
Last edited by Irsar on 04/03/2018 18:34, edited 1 time in total.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#18 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Inače, pišem u brzini, sve se to može daleko ljepše i sažetije objasniti, ali neki drugi put inšallah.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#19 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Podsjeti me, šta ono bijaše "deduktivno", a šta "induktivno"? Jel' prvo "od cjeline do dijelova", a drugo "posredstvom dijelova do cjeline"? Ili obratno, ili nešto drugo?R A V E N wrote:Što se tiče kontradikcije, ne znači da ako su sudovi kontradiktorni, da se moraju odbaciti. Moguće je da oni pokazuju ograničeni broj slučajeva, a to vodi do induktivnog rezonovanja. Realnost se može pravilno razumjeti samo kroz induktivno rezonovanje.
Ti se koristiš deduktivnim rezonovanjem da shvatiš realnost.
- R A V E N
- Posts: 640
- Joined: 05/06/2008 01:21
#20 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Moram se ispraviti donekle: mislim da se tvoje izlaganje koristi deduktivnim zaključivanjem, dakle onim gdje je sigurnost apsolutna. Može se pogriješiti i neopreznom upotrebom indukcije. Ne važi nužno za sve članove grupe ono što važi za pojedinačne.
Sve dok se imaju u vidu dva problema indukcije: Hume-ov i Goodman-ov, valjda ne bi trebalo biti problema.
Sve dok se imaju u vidu dva problema indukcije: Hume-ov i Goodman-ov, valjda ne bi trebalo biti problema.
- Irsar
- Posts: 1604
- Joined: 10/03/2017 16:49
#21 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
U biti,
ako je svaki čovjek dio realnosti, a jeste
te ako je realnost objektivna, kao što jeste
te ako su iskustva (patnje, užitka, lošeg, dobrog i tako dalje) realna, a jesu
onda su ta iskustva ujedno i objektivna činjenicom da su realna i dio sveukupne realnosti.
Kao što rekoh, čovjek koji osjeća bol zaista ima iskustvo boli. Ne može se reći da nema iskustvo boli onda kada ima iskustvo boli! To bi onda bila kontradikcija.
Eh, to je tek početak. Primjerice, može se istovremeno imati iskustvo dobrog, ali da ono zapravo bude loše kada se uzmu u obzir posljedice tog iskustva. Može nešto biti istovremeno i (djelimično) dobro i (djelimično) loše. Može nešto biti više dobro nego loše, i obratno. Moralnost nije jednostavna, ali nije je nemoguće za shvatiti, bar ne u principu. U praksi, prave se mnogi kompromisi, ljudi su ipak ljudi i kao takvi nesavršeni.
ako je svaki čovjek dio realnosti, a jeste
te ako je realnost objektivna, kao što jeste
te ako su iskustva (patnje, užitka, lošeg, dobrog i tako dalje) realna, a jesu
onda su ta iskustva ujedno i objektivna činjenicom da su realna i dio sveukupne realnosti.
Kao što rekoh, čovjek koji osjeća bol zaista ima iskustvo boli. Ne može se reći da nema iskustvo boli onda kada ima iskustvo boli! To bi onda bila kontradikcija.
Eh, to je tek početak. Primjerice, može se istovremeno imati iskustvo dobrog, ali da ono zapravo bude loše kada se uzmu u obzir posljedice tog iskustva. Može nešto biti istovremeno i (djelimično) dobro i (djelimično) loše. Može nešto biti više dobro nego loše, i obratno. Moralnost nije jednostavna, ali nije je nemoguće za shvatiti, bar ne u principu. U praksi, prave se mnogi kompromisi, ljudi su ipak ljudi i kao takvi nesavršeni.
-
- Posts: 866
- Joined: 13/09/2012 00:45
#22 Re: Riješeno pitanje etike u dvije rečenice!
Mozes li onda u tom kontekstu objasniti svrhu zadate teme, s obzirom da se radi o etickom sudu za koji trazis argumente/kontraargumente cime ga upravo sagledavas u datoj dihotomiji tacno/netacno? Ili sam ja ovdje nesto pogresno shvatio?R A V E N wrote: S druge strane, Kant je objasnio, a do sad nisam čuo nijedan validan argument protiv toga, da se etički sudovi ne mogu razumjeti u dihotomiji tačno/netačno. To se, mislim, nalazi u Postavljanju Fundamenata za Metafiziku Morala.