Dope_Man wrote:Da se ispravimo, da neuki ne citaju pogresno kao i uvijek:
NAUCNI PRISTUP:
Teorija: Postoji nevidljivo bice koje sve vidi, cuje i zna, i ispunjava molitve onima koji u to bice vjeruju.
Hipoteza: Stolaru koji je izgubio saku u nesreci sa masinom na poslu ce izrasti saka ako se bude molio.
Uslov da hipoteza nije ispunjena: Stolar je nakon cijelog zivota iskljucivo po pravilima religije, i svakodnevne molitve za saku (ne racunajuci onu koju mu debili od naucnika naprave da bi covjeku olaksali zivot, 'ta ce oni) umro bez da je saka ikad izrasla.
Zakljucak: Teorija nije tacna, potrebno je uraditi reviziju postojeceg znanja i osmisliti bolju teoriju.
RELIGIJA:
Teorija: Postoji nevidljivo bice koje sve vidi, cuje i zna, i ispunjava molitve onima koji u to bice vjeruju.
Hipoteza: Stolaru koji je izgubio saku u nesreci sa masinom na poslu ce izrasti saka ako se bude molio.
Uslov da hipoteza nije ispunjena: Nemoguce, ako nema sake kad umre onda izmislimo razloge poput ''god works in mysterious ways'', nije molio iskreno, nije dovoljno vjerovao, bog ne zeli biti testiran, molitva nije u skladu sa bozijom voljom/planom i milion drugih. Ali nikada ne smijemo reci da bog jednostavno nije ispunio molitvu zato sto to ne radi, ili mozda zato sto uopste ne postoji.
Zakljucak: Postoji nevidljivo bice koje sve vidi, cuje i zna, i ispunjava molitve onima koji u to bice vjeruju.
Neke stvari, neki "argumenti", pitanja i sl. ne mijenjaju se ni kroz milenije, samo ih se ponavlja...
Nijedan musliman neće postavljati niti propitivati ni teoriju ni hipotezu kako si ti postavio. Ona je tipično, za muslimane,
džahilijetska jer već Kur'an iznosi slične "hipoteze" nevjernika koji su se obraćali Poslaniku, alejhi-selam, i ispostavljali mu slične zahtjeve da bi "naučno", objektivno, empirijski, čulnom iskustvu dohvatljivom potvrdio da li govori istinu ili ne. Još tada su doneseni neki zaključci...
Za muslimana su svi zakoni i pojave u prirodi (kojima se bave i na koju su usmjerene prirodne znanosti), svi procesi u svemiru, u svemu materijalno postojećem i empirijski dohvatljivom i spoznatljivom, određeni od svog Stvoritelja i tu
nema odstupanja - osim ako je riječ o (1)
božanskom izuzetku koje potvrđuje (2)
božansko pravilo, božanski poredak stvari. A te
izuzetke od pravila i zakona prirode islam imenuje
mu'džizama - nadnaravnim djelima, aktima koji odstupaju od normalnog i uobičajenog poredka i zakonitosti - kojima su se potvrđivala poslanstva Božijih poslanika, neka je na njih sve mir i spas Božiji. A to su djela poput razdvajanja mora, liječenja od gube samo dodirom, i sl.
Ovaj svijet nije đavolji, nije nekakav
Rogati knez ovog svijeta, naprotiv: ništa nema, niti atoma niti manjeg od njega a da ga nije njegov Stvoritelj stvorio, nadahnuo smislom i svrhom postojanja i mjeru mu odredio. Izučavanjem tih zakonitosti nastala je znanost kakvu je mi danas znamo.
فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ ٱللَّهِ تَبۡدِيلاً۬ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ ٱللَّهِ تَحۡوِيلاً
U Allahovim zakonima ti nikad nećeš naći promjene, u Allahovim zakonima ti nećeš naći odstupanja. (Korkut)
Pa nećeš naći u sunnetu Allahovom zamjenu, i nećeš naći u sunnetu Allahovom promjenu. (Mlivo)
sunnet - običaj, zakonitost, pravilo, zakonopravilo, metod...(vidi: "Rječnik arapsko-bosanski", T. Muftić)
Tako nijedan musliman neće vjerovati da će molitvom Svemogućem Bogu postići da mu amputirana ruka ponovo izraste, iz više razloga: od svjesnosti i vjerovanja ali i znanja da postoji (prirodni: biološki, hemijski, fizički...) poredak u ovom svijetu koji neće biti "narušen" zbog njihovih molitvi, preko toga da ih vjera podstiče da molitvom (uvijek) nastoje popraviti svoje duhovno zdravlje i duhovni odnos prema svemu, da budu bolji ljudi (što i jest cilj molitve), do svijesti o tome da se molitva može ostvariti na različite načine a ne kako oni očekuju, te, za one snažnije vjere, sam cilj molitve i nije da im bude nešto dano kao rezultat molitve nego oni uživaju u samoj počasti koja im je ukazan time da im je dozvoljeno da Mu se obraćaju, da Mu šapuću, da su Ga svjesni, dakle ne žele
nešto molitvom nego žele
samu molitvu. Jer toliko njih nije počašćeno time.
Zaključak: naravno da ti nije dobra ni teorija ni hipoteza, valja to doraditi...