Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Instead, attentional and memory explanations are best supported by what we know about cognition and can be empirically tested.
A ovo je opet "najbolje" trenutno logičko objašnjenje.
Memory explanations make the assumption that some detail of the new experience is familiar but the source of this familiarity has been forgotten. The premise of this explanation is that people encounter countless things during the course of a day but don’t pay attention to all of the information. Later reprocessing of the information may occasionally induce familiarity and déjà vu.
sadie_forever wrote:Druze nema ko usvrstavat medju muslimane kad sami za sebe nisu muslimani,i jako su izdajnicki nastrojeni,recimo ne znam koji je interes bio jeruzalismskog muftije ali druzi cijene i postuju Izrael,i takodjer imaju dobre pozicije,i ako ih u Izraelu ima samo 1%.ni jedan druz nece reci za sebe d je musliman,a alawit hoce
za alawite sam stekla dojam da je to postala etnicka manjina,manje vjerska,neki alewiti imaju skroz mainstream vjerovanja,,cak sam na forumu shiachat procitala da uopste ne vjeruju u reinkarnaciju i da je to ibn Tejmije njih pomjesao sa druzima ,jer nije znao razliku izmedju njih?
Koliko sam upoznat ni Alawiti ni Alevije ne vjeruju u reinkarnaciju. Druzi da.
Po pitanju "izdajništva" Druza - ne bih bio baš tako isključiv. Jedno su Druzi u Izraelu (a i među njima sve je jača ta anticionistička struja) a drugo Druzi u Siriji i Libanu. Druzi u obje ove države su bili uvijek uz Arape/Palestince i muslimane. Veliko broj njih za sebe kažu da su muslimani. Interesantno je da je jedno od glavnih islamističkih štiva, kako među MB u arapskom svijetu tako i među MM kod nas, "Zašto su drugi napredovali a muslimani nazadovali" napisana od strane Emira (titula) Shakib Arslana. On je jedan od prinčeva Druza a napisao je jednu od najvažnijih, temeljnih, knjiga svih islamističkih pokreta. Ta knjiga je i dan danas popularna u tim krugovima iako je prošlo 80-tak godina od kako je napisana. Isto tako interesantno je da posjetio i Sarajevo (imaju i fotografije njegovog dočeka) i da je u toj knjizi vrlo pozitivno pisao o "muslimanima Jugoslavije" uzimajući ih kao svijetli primjer. Čak postoji i džamija u Libanu koja nosi njegovo ime.
Bashar al Assad nije prešao na sunnitski pravac u Islamu. U pitanju je upravo ono što sam napisao u prvom komentaru: proces sunnizacije Alawita. A tu je također i proces širenja "mainstream" šiizma među njima.
Oko odnosa bektašija i alevija ti je odgovorio @asurbanipal.
Ukratko: sve bektašije i alawiti će reći da su muslimani. Apsolutna većina alevija i dobar dio Druza također. Od svih tih sekti jedino Jezidi za sebe izričito tvrde da nisu muslimani i da nemaju veze sa Islamom. Ismailijski pravac unutar šiizma se prihvata kao islamski od strane većine muslimana.
A od svih pomenutih sekti/grupa/pravaca jedino Druzi vjeruju u reinkarnaciju.
Moje lično mišljenje je da su ismailiije na jednoj strani ovog spektra a Jezidi na drugoj. Ismailije su muslimani i njihova učenja, ma koliko neka od njih bila pogrešna iz gledišta ehlu sunneta, ne izvode iz okvira islama. Dok Jezidi na drugoj strani sebe ne smatraju muslimanima niti ih iko smatra muslimanima. Ako ćemo samo alegorijski tumačiti neka bektašijska učenja, onda se i oni mogu staviti u isti koš sa ismailijama.
Svi ostali su negdje između: neka od njihovih vjerovanja ili neka od tumačenja koja postoje unutar nekih od tih pravaca/sekti nisu u skladu sa temeljnim islamskim učenjima. Sa druge strane to ne znači da neki (ili mnogi) od pripadnika tih sekti i pravaca kao pojedinci nisu muslimani. Jedno je dominirajuća dogma tih pravaca a drugo su pojedinačne pristalice. Na kraju krajeva mnoga od njihovih učenja su rezervisana samo za učenjake/teološki vrh tih sekti i sa njima nisu upoznati ni svi pripadnici.
Kada je tekfir u pitanju uvijek treba biti oprezan. Sto put mjeri, jednom sjeci.