Realne cijene automobila

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Realne cijene automobila

Post by whow » 17/12/2011 17:36

Vidim masu postova na temu koliko vrijedi te dali vrijedi i uglavnom se cudim cijenama polovnjaka posebno onih iz VW grupe u BiH. Cijene novih auta su donekle realne iako jos uvijek nesto vise u odnosu na ostatak svijeta . Trziste polovnjacima preplavljeno sumljivim "zhara" vozilima , nazalost zbog ekonomske situacije u BiH vecina potencijalnih kupaca je prisiljena na polovnjake cija je cijena daleko od one realne. Sta je realna cijena vozila odredice trziste i sve dok ima tipova koji placaju 20 000km za cetri godine star Seat Leone sa 120 000km preprodavaci i shverceri ce profitirati. Svakako su za pohvalu proizvodaci poput Kia i Hyundai koji realnim cijenama polako ali sigurno osvajaju trziste i sljede primjer japanskih proizvocadjaca sa pocetka osamdesetih.
Primjer realne cijene:
Image

Scion tC ; standardna oprema ukljucuje klimu , automatsko otvaranje prozora , ogledala , panorama shiber preko citavog krova , aluminiske felge 17" , 6 stupnjeva mjenjac , sportska sjedala , 8 zracnih jastuka ,300W stereo sistem , komande na volanu, 2.5 l , 4 cyl. masinu koja prizvodi 170 ks , 2012 model proizvodi 180 KS. Cijena novog vozila (2011 godina) sa 0 km na "stickeru " je bila 24 000 Canadskih dollara prije poreza. Nakon kracih pregovora trgovac je pristao da proda Sciona tC mom netjaku za $ 20 000 CAD = 2000 ucesca te 36 mjesecnih rata po 500 dolki ukljucujuci sve poreze i takse osim registracije koja je ovdje minimalna ($100) Prije "preogovora " sam dao samo jedan savjet netjaku a to je da minimalno treba dobiti $5000 popusta i 0% kamatu obzirom da su 2012 godiste vec odavno u salonima. Ovo je po mom misljanju realna cijena. Cetri godine star Leon sa 120 000 za 20 000km not so much.


User avatar
mayab
Posts: 18139
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO
Has thanked: 25 times
Been thanked: 17 times

Re: Realne cijene automobila

Post by mayab » 17/12/2011 19:08

Ne znam jesu li i u Kanadi kao i u USA damping cijene novih auta, zbog trzista, tako da ne znam koliko se to moze porediti sa jadnom i malom BiH.
Pa i "veliki" Nijemci su kivni na svoje proizvodjace auta koji po "amerikama" prodaju njemačke aute daleko jeftinije nego sto se mogu kupiti u Njemačkoj

User avatar
HAVANA
Posts: 32510
Joined: 19/08/2008 23:04
Been thanked: 1 time

Re: Realne cijene automobila

Post by HAVANA » 17/12/2011 20:43

Kao prvo...u BiH se mozes vjencat sa ovim autom,dok vas smrt ne rastavi.Prodat ga neces.
Drugaciji model,za drugo trziste,drugaciji motori...
Kao drugo,kupi ga ti tamo,dovezi ga,plati sve sto treba platiti, pa nam javi koliko kosta.
Da ne pricamo o trzistima,nizim cijenama zbog...dva smo svijeta razlicita... :roll:

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Re: Realne cijene automobila

Post by chuchumbamayumbe » 17/12/2011 20:58

@whow,
Što ti reče uvaženi i duboko poštovani kolega HAVANA, dovedi ti tog Scion-a ili šta god da je ovdje, neće ti ga niko kupiti, haman da ga daješ za džaba. Tebi bi bilo najpametnije, bez ljutnje, otvoriti temu sa "Realne cijene automobila u USA", jer stvari posmatraš iz te perspektive i gađaš se pojmovima koji su skoro pa nebitini za prosječnog stanovnika laičke i, nadasve sekularne BeiHa.
Skoro nikakve veze nema to koliko taj tvoj Scion što ga spominješ i novčane tansakcije uključene u njega vrijede, u poređenju sa našim uslovima i stajalištima.
No hard feelings, ili kako se već kaže!
:thumbup:

AdnanSA
Posts: 1406
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

Re: Realne cijene automobila

Post by AdnanSA » 17/12/2011 21:32

Cijene novih vozila u BiH su u skladu sa evropskim cijenama ili čak i nešto niže.
Cijene polovnih su veće nego u Evropi.
Prve cijene su realne a druge cijene su ne realne.
Nemoj porediti USA, Kanadu i nas.
Da nije sve tako sjajno u Kanadi evo ti primjer. Moj šura kupio prošle godine Hondu Jazz 2007 godište za 13 000 dollara.
Tada je bila 3 godinen stara. Pa i u Bosni možeš kupiti auto te klase staro 3 godine za 15 000 maraka.

User avatar
hrusta
Posts: 426
Joined: 24/11/2006 15:01
Location: Per ardua ad astra....

Re: Realne cijene automobila

Post by hrusta » 17/12/2011 21:51

ja kupio u Engleskoj Golf V 1.9Tdi Variant/Karavan Confortline sa (10 000m) tj. 16.000km na brojcaniku 3 godine star (2008 godiste) full VW servis, kupio ga polovnog direkno iz VW auto kuce za £11 000 (24.500 KM) imo samo jednok vlasnika od novog. a gledam u oglasima u Avazu mislim neki dan prodaju slican u Sarajevu sa 150 000 km, za 15 000 KM 9gd star, pa to je previse. U Engleskoj se to auto prodalo za oko £500 u vrh glave. U BiH pre-cijenjena auta. U ENG nova jesu skupa ali ako imas imalo pameti nikad ne kupi drito novo, gleda se oko 2-3 sto se moglo pokvariti u te 2-3 god pokvarilo se i popravilo se preko garancije. dobro ako imas love bujrum kupis novo i to je to.

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Re: Realne cijene automobila

Post by whow » 17/12/2011 21:59

chuchumbamayumbe wrote:@whow,
Što ti reče uvaženi i duboko poštovani kolega HAVANA, dovedi ti tog Scion-a ili šta god da je ovdje, neće ti ga niko kupiti, haman da ga daješ za džaba. Tebi bi bilo najpametnije, bez ljutnje, otvoriti temu sa "Realne cijene automobila u USA", jer stvari posmatraš iz te perspektive i gađaš se pojmovima koji su skoro pa nebitini za prosječnog stanovnika laičke i, nadasve sekularne BeiHa.
Skoro nikakve veze nema to koliko taj tvoj Scion što ga spominješ i novčane tansakcije uključene u njega vrijede, u poređenju sa našim uslovima i stajalištima.
No hard feelings, ili kako se već kaže!
:thumbup:
Naveo sam primjer Kanadskog auta za kanadsko trziste , niko nema namjeru prevoziti ovakvo auto u BiH a pogotovo prodavati je tamo. Tema je realne cijene automobila bilo gdje. Mislim da je Adnan spomenuo dumping cijene sto je ovdje popularno kod mnogih proizvodaca na kraju proizodnog ciklusa nekoga modela ili recimo na kraju godine. Postoji dosta primjera kada je jeftinije kupiti novo auto nego isto takvo auto staro godinu ili dvije :-) . Znam da zvuci nevjerovatno ali je istinito. Evo tip se dvoumi o kupovini 2008 Leona sa 120 000 kilometara za 20 000 km Po meni to nikako nije realno i nema veze sa pamecu posebno imajuci u vidu da za tih 20 000 moze kupiti novu Kiu Ceed kao sto neko rece. Razumijem kada ljudi traze neku bezobraznu sumu za primium auta : Audi , BMW, Benz , Volvo i slicna ali za ovoga leona sa onako jadnim interiorom :sad: . Neko spomenu Hondu dakle radi se o tome da Honda , Toyota , Mazda , VW drze cijenu iz nekih neobjasnjivih razloga . Huyndaji da bi podigao cijenu svojih polovnih vozila i time ubjedio potencijalne kupce da su kupnje vrijedna marka koja nece izgubiti 50% vrijednosti cim izadje iz salona je ponudio zagarantovani odkup polovnih Huyndai vozila . Naravno ovo vrijedi samo u Huyndai salonu te ako kupujete novo Huyndai vozilo .Ukoliko mjenjate huyndai za VW good luck.

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 17/12/2011 23:01

Buraz, ne postoji realna cijena auta bilo gdje. Mozes uproedjivati ili cijenu jednog konkretnog modela na raznim lokacijama, ili cijenu svih na jednoj lokaciji, ali ovo sa ovim Scionom ili kako se vec zove, je u najmanju ruku apsurdno.
Izuzevsi razliku izmedju vise i manje kvalitetnih, na cijenu utice gdje se proizvode (energenti, radna, snaga, kooperanti), koliko je udaljen proizvodjac od mjesta prodaje (transport), velicina trzista (marza uvoznika - osim niskog dolara, razlog niske cijene automobila u americi), kupovna moc, cijena prodaje (marza, odrzavanje salona, plate zaposlenih, odrzavanje servisa), nameti i porezi i jos ponesto. Da bi prodavao npr VW, BMW ili bilo kojiu drugi brend moras postovati standarde prodaje i odrzavanja, e sad sam izracunaj koliku bi ti cijenu postavio da isti standard moras odrzati prodajuci par stotina automobila, a koliku prodajuci par hiljada.
E sad, kad uzmes da je taj Scion proizveden negdje tamo i da kosta 24k kanadskih dolara bez poreza, a da jedna Kia Pro Cee'd proizvedena na drugom kraju svijeta, sa ne mnogo manje konja od Sciona, ali sa mnogo manjom potrosnjom, i sa kud i kamo zvucnijim imenom od Sciona, u Sarajevu kosta ispod 30k KM sa svim davanjima, onda je taj Scion deracina guzova!

User avatar
corolla02
Posts: 7909
Joined: 18/02/2009 22:12
Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Realne cijene automobila

Post by corolla02 » 17/12/2011 23:47

Whow; pa sta tebe briga :-) , pa ti vozis bmw! svak ko vozi istog meni licno stavlja do znanja da pare are not the problem :mrgreen: il si opet skonto da su te na*uzili ti tvoji tamo iz bmw-a 8-)

emko1234
Posts: 3640
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

Re: Realne cijene automobila

Post by emko1234 » 18/12/2011 02:02

goran16v wrote:Buraz, ne postoji realna cijena auta bilo gdje. Mozes uproedjivati ili cijenu jednog konkretnog modela na raznim lokacijama, ili cijenu svih na jednoj lokaciji, ali ovo sa ovim Scionom ili kako se vec zove, je u najmanju ruku apsurdno.
Izuzevsi razliku izmedju vise i manje kvalitetnih, na cijenu utice gdje se proizvode (energenti, radna, snaga, kooperanti), koliko je udaljen proizvodjac od mjesta prodaje (transport), velicina trzista (marza uvoznika - osim niskog dolara, razlog niske cijene automobila u americi), kupovna moc, cijena prodaje (marza, odrzavanje salona, plate zaposlenih, odrzavanje servisa), nameti i porezi i jos ponesto. Da bi prodavao npr VW, BMW ili bilo kojiu drugi brend moras postovati standarde prodaje i odrzavanja, e sad sam izracunaj koliku bi ti cijenu postavio da isti standard moras odrzati prodajuci par stotina automobila, a koliku prodajuci par hiljada.
E sad, kad uzmes da je taj Scion proizveden negdje tamo i da kosta 24k kanadskih dolara bez poreza, a da jedna Kia Pro Cee'd proizvedena na drugom kraju svijeta, sa ne mnogo manje konja od Sciona, ali sa mnogo manjom potrosnjom, i sa kud i kamo zvucnijim imenom od Sciona, u Sarajevu kosta ispod 30k KM sa svim davanjima, onda je taj Scion deracina guzova!
slazem se s coekom 100%,slazem se i s tobom whow* donekle..ni ja iskreno ne bih nikad pogledao ovog leona da imam te pare,izbor bi bio vrlo jednostavan.nova auto.s tim sto hyundai sad po meni ne zaostaje nimalo za vodecim proizvodjacima..ljudi su ponudili sve..i novi i30 sad kad izadje moze se komotno popisat na golfa VI..dakle s te strane te razumijem..al opet te ne razmumijem sto si uzeo za primjer ovo sciona..ekvivalent njemu bi kod nas bila neka kia,al uzmi da je drugacije..koje je americko auto najvise na cijeni ko polovan pa onda usporedi?cadilac il chevy il neki treci..nisam upucen..hocu da ti kazem da na svakom trzistu na svijetu imas auta koja su na cijeni nebitno polovna il nova i to je uvijek tako..a razologa je milion..koliko je kod vas bmw 3 coupe koji je klasi s ovim scionom?sigurno mozes jos jedno novo auto kupit za raliku u cijenu..kod nas je tako s vw-om zbog ovog lika koji je danas kupio seata i zbog likova koji kupuju golfove dvice od 7 milja..ja sam imao audi a4b7..dao sam ga i uzeo novog..procjenjen na 26k bio ja mislim..da bi saznao da su ga oni nakon 2 mjeseca prodali za 33k nekom liku iz hercegovine..dakle ima budala i dok god ih ima cijene ce bit ovakve za pojedine auto proizvode..realno,da je taj seat stajao jedno pola godine..mislis da bi cijena bila 20 000,bi moj klinac..otisao bi za 14 000..

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Re: Realne cijene automobila

Post by whow » 18/12/2011 04:38

corolla02 wrote:Whow; pa sta tebe briga :-) , pa ti vozis bmw! svak ko vozi istog meni licno stavlja do znanja da pare are not the problem :mrgreen: il si opet skonto da su te na*uzili ti tvoji tamo iz bmw-a 8-)
Ni govora druze Corolla , mene je BMW dosao taman toliko da ako bi ga prodavao po sadasnjim trzisnim cijenama bio bi dobar jedno dvije milje ali posto ga nemam namjeru prodavati sjedice u garazi sljedece 4 godine dok god ima besplatne servise . Sto se tice Sciona radi se o Toyotinoj sub diviziji .Svi djelovi su stock Toyota ukljucujuci motor koji se recimo ugradjuje u RAV4 dok se transmisija moze naci u masi Toyotinih vozila . Dakle ne radi se o nekom novom brandu nege pokusaju Toyote da kreira brand koji bi bio interesantan mladima . Stoga recimo i 300W stereo sistem , 17' alu felge , 6 brzina transmisija te panorama shiber sve u osnovnoj opremi. Interesantno za Sciona tC je i to da od opcija se nude samo performance djelovi . Dakle nista gluposti tipa blatobran u boji vozila ili el podizaci prozora . Sve te neke opcije ukljucujuci ESP su standardne a mozes dodati sportsku suspenziju , body kit , slicno. Kia se ovdje moze dobiti prilicno jeftino , sva Kia vozila su na nekoj od akcija takoreci 12 mjeseci godisnje uz to da daju 0% te besplatnu zamjenu ulja i garanciju od 5 godina. To da je Scion deracina guzova je glupost obzirom da se radi o konceptu / paketu koji je u biti nasljednik legendarne Celice a od vozila trenutno na trzistu mu mogu parirati jedino Civic Si , Golf GTI , te Mazda 3GT a svako od gore spomenutih auta je izmedu 5000 do 10 000 dollara skuplje od Sciona tC uz to da tC ima vise opreme , prostora. Dobiti novo sportsko auto sa ovakvim performansama za 20 000 dolara i to na rate i bez kamata je pljacka. Gotovina je druga prica , trenutno se za gotovinu dobivaju novi 2011 modeli i do 15000 dollara popusta. Zao mi je sto cujem da se tip izvalio toliku lovu za staroga Leona :-? al' sta ces ljudi vole roktanje dizela i subpar ubrzanje.

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 18/12/2011 08:59

Sto se ovog Leona tice, uporno zaboravljas da cijena zavisi od ponude i potraznje. U BiH odnos uvezenih dizela vs benzinaca je 9:1. Zasto? Zbog situacije u drzavi (ne zaboravi zbog iste te sitacije si ti u Kanadi, a ne ovdje) osnovni parametri prilikom kupovine bilo novog, bilo polovnog auta za prosjecnog be-ha covjeka su: odnos nabavne cijene -potrosnja - pouzdanosti - dugovjecnost - cijena ekspoatacije - cijena odrzavanja -pad cijene, odnosno cijena polovnog - dalja prodaja. Bilo to tebi ili meni logicno ili ne, svidjalo nam se to ili ne, ali TDI iz VW grupe se uklapa u to. Da nije bitna cijena kupovine ovdje bi svi oni koji voze VW bi presli na Mercedesa. Vecini ovdje su stvari tipa roktanja, ubrzanja, dizajna itd seundarne, tako da te price o megavatima muzike, body kitovima, itd, itd ovdje mozes okacit macku o rep!
Mislim da razumijem sta zelis reci ali ipak ima neki nelogicnoasti. U redu je uzeti taj Scion i krenuti ga porediti sa konkurencijom ali:
1. Bez obzira na korjene, i ko su mu mama i tata, Scion se jos uvijek i tamo smatra jeftinim brandom za mlade i relativnim no name tako da ne moze biti nasljednik Celice ili konkurencija Civicu, Mazdi 3 itd (htio ne htio, bitan je znak na haubi). Jer da je tako nasljednik Celice bi mogao biti i neki Lexus CT200, zar ne? Poenta, porediti ga sa brandom istog statusa (to je razlog zato je jeftiniji sa vise prostora i opreme, bas kao sto je i KIA o Seata ovdje)
2. Sciona malo poredis sa autima kojima nije konkurencija i malo s KIA-om u Kanadi, malo sa polovnim Seatom u BiH i to kako ti odgovara. Ovo prvo sam ti "elaborirao" vec :). Za KIA-u cu opet ponoviti (a sam si potvrdio da je i u Kanadi isto), bez obzira na koncept i ciljano trziste tog Sciona i nekog Pro Cee'da ili sta li se vec tamo prodaje u tom segmetnu, Scion kao jefini brand, koji nije nema izvorna rjesenja, koji se proizvodi u S. Americi je skuplji nego jedna KIA, koja se pravi preko 1/2 zemaljske kugle i koja imam kakvu-takvu pozitivnu svjetsku reputacju. Gledajuci tako Scion je preskup i otud derachina guzova.
3. E sad uzimo ovih 20k KM za polovnog Leona vc Scion, ali gledajuci iz 2 perspektive. Iz kanadske perspektive dati 20k KM za polovnog Leona dizela (o dizajnu ne treba raspravljati jer su ukusi razliciti, za jedne je DaSilva genijalac, za druge nije), uzevsi u obzir sta su osnovni parametri prilikom kupovine auta jednog prosjecnog kanadjanina i cijene ostalih, je mozda logicno deracina. Gledajuci iz BiH, dati 24k kan dolara bez poreza za auto nepoznate marke, koji puno trosi, a relativno malo daje (2.0 TDI od 170 KS je jednako jak kao 2,5 benzinac, a trosi haman 1/2 manje), kojem je ocekivani pad cijene veliki, u sitiaciji kad mozes za 28k KM sa porezom kupiti najskuplji KIA ProCee'd, je u najmanju ruku glupost veca nego dati 20k KM za polovnog Leona. Poenta, sve mozes posmatrati iz razlicitih perspektiva sa razlicitim rezultatom i bas zbog toga ne mozes praviti globalno poredjenje svih automobila na svakom trzistu.
Last edited by goran16v on 18/12/2011 09:26, edited 1 time in total.

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 18/12/2011 09:20

p.s. Zamisli tek kako bi iz tvoje persektive izgledala jedna Danska gdje su nameti na auta u visini osnovne cijene ili npr. omrazeni Iran gdje je BMW X3 4 x skuplji nego u BiH, a licencirani Peugeot 405 kosta ekvivalentu 28k USD, a 2 god star vrijedi 20k USD!

emko1234
Posts: 3640
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

Re: Realne cijene automobila

Post by emko1234 » 18/12/2011 12:24

goran16v wrote:p.s. Zamisli tek kako bi iz tvoje persektive izgledala jedna Danska gdje su nameti na auta u visini osnovne cijene ili npr. omrazeni Iran gdje je BMW X3 4 x skuplji nego u BiH, a licencirani Peugeot 405 kosta ekvivalentu 28k USD, a 2 god star vrijedi 20k USD!
nisi mu ovo trebao spomenut :D sad ce se on ufatit libije gdje ti je drzava subvencionirala kupovinu novog auta s ucescem 2/3 u cijeni..tako bi te ovaj leon da je nov dosao 6,500km :D naravno dok je gadafi bio ziv..sad ce i kod njih pezo bit 100k kad mi dodje liberalni kapitalizam..

User avatar
Edin H.
Posts: 38307
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Re: Realne cijene automobila

Post by Edin H. » 18/12/2011 12:51

Da li su cijene polovnih auta u BiH ekvivalentne cijenama u regionu?

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 18/12/2011 17:26

Prije 1,5 god prilikom kupovine Forda Focusa 2007 god u BiH u HR se za te novce mogao kupiti Focus 2004 god.

User avatar
shlauf
Posts: 2480
Joined: 27/07/2008 23:34
Location: Made in Sarajevo

Re: Realne cijene automobila

Post by shlauf » 18/12/2011 17:41

Cijene polovnjaka u Crnoj Gori su više od naših.

Aleeeeee aleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :dance:

User avatar
Haris.ba
Posts: 9072
Joined: 08/09/2005 20:08
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Realne cijene automobila

Post by Haris.ba » 18/12/2011 20:03

Realna cijena auta je ona za koju se proda.
Gora je stvar što u Bosni misteriozno polovna auta prestanu vrtiti kilometražu na 105000 - 110000 km, i što se uporno ponavlja samo otvorena i prosječna potrošnja goriva, a uz našu konfikuraciju puteva i navike vozača to je ogromnoj većini nebitno.
I nije toliko bitna cijena auta koliko je mjesečni izdatak za gorivo i godišnji za održavanje uz registraciju. To bi trebalo objasniti koja su auta najbolja za kupovinu, a koja nisu. I zašto su neka "preskupa" ,a neka "potcijenjena".

User avatar
erni3
Posts: 1009
Joined: 19/01/2010 10:27

Re: Realne cijene automobila

Post by erni3 » 18/12/2011 22:30

Meni nije razumljivo kako neko moze razmisljati i polovnom automobilu kad u ovom trenutku ima na raspolaganju nove aute "za svaciji dzep" (dobro, skoro za svaciji dzep).

User avatar
Bullet Tooth Tony
Posts: 18253
Joined: 06/09/2007 12:15
Been thanked: 5 times

Re: Realne cijene automobila

Post by Bullet Tooth Tony » 18/12/2011 22:46

shlauf wrote:Cijene polovnjaka u Crnoj Gori su više od naših.

Aleeeeee aleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :dance:
zato što su to naši polovnjaci :(

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 18/12/2011 23:41

erni3 wrote:Meni nije razumljivo kako neko moze razmisljati i polovnom automobilu kad u ovom trenutku ima na raspolaganju nove aute "za svaciji dzep" (dobro, skoro za svaciji dzep).
Jednostavno, neko zeli automobil vece klase, sa vise opreme, zvucnijeg imena i boljih performansi od "automobila za svaciji dzep", a posto je cifra na raspolaganju ogranicena onda je rjesenje polovan, dok neko jednostavno racuna na cemu ce imati najmanji gubitak poslije xy godina, npr polovnom Golf od 25k KM ce za x godina manje pasti cijena nego novom Hyundaiu koji je placen isto novaca. Mozemo se mi sad slagat ili ne slagat ima li tu logike ili nema, ali zakon trzista tako kaze...

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Re: Realne cijene automobila

Post by whow » 19/12/2011 05:36

goran16v wrote:Sto se ovog Leona tice, uporno zaboravljas da cijena zavisi od ponude i potraznje. U BiH odnos uvezenih dizela vs benzinaca je 9:1. Zasto? Zbog situacije u drzavi (ne zaboravi zbog iste te sitacije si ti u Kanadi, a ne ovdje) osnovni parametri prilikom kupovine bilo novog, bilo polovnog auta za prosjecnog be-ha covjeka su: odnos nabavne cijene -potrosnja - pouzdanosti - dugovjecnost - cijena ekspoatacije - cijena odrzavanja -pad cijene, odnosno cijena polovnog - dalja prodaja. Bilo to tebi ili meni logicno ili ne, svidjalo nam se to ili ne, ali TDI iz VW grupe se uklapa u to. Da nije bitna cijena kupovine ovdje bi svi oni koji voze VW bi presli na Mercedesa. Vecini ovdje su stvari tipa roktanja, ubrzanja, dizajna itd seundarne, tako da te price o megavatima muzike, body kitovima, itd, itd ovdje mozes okacit macku o rep!
Mislim da razumijem sta zelis reci ali ipak ima neki nelogicnoasti. U redu je uzeti taj Scion i krenuti ga porediti sa konkurencijom ali:
1. Bez obzira na korjene, i ko su mu mama i tata, Scion se jos uvijek i tamo smatra jeftinim brandom za mlade i relativnim no name tako da ne moze biti nasljednik Celice ili konkurencija Civicu, Mazdi 3 itd (htio ne htio, bitan je znak na haubi). Jer da je tako nasljednik Celice bi mogao biti i neki Lexus CT200, zar ne? Poenta, porediti ga sa brandom istog statusa (to je razlog zato je jeftiniji sa vise prostora i opreme, bas kao sto je i KIA o Seata ovdje)
2. Sciona malo poredis sa autima kojima nije konkurencija i malo s KIA-om u Kanadi, malo sa polovnim Seatom u BiH i to kako ti odgovara. Ovo prvo sam ti "elaborirao" vec :). Za KIA-u cu opet ponoviti (a sam si potvrdio da je i u Kanadi isto), bez obzira na koncept i ciljano trziste tog Sciona i nekog Pro Cee'da ili sta li se vec tamo prodaje u tom segmetnu, Scion kao jefini brand, koji nije nema izvorna rjesenja, koji se proizvodi u S. Americi je skuplji nego jedna KIA, koja se pravi preko 1/2 zemaljske kugle i koja imam kakvu-takvu pozitivnu svjetsku reputacju. Gledajuci tako Scion je preskup i otud derachina guzova.
3. E sad uzimo ovih 20k KM za polovnog Leona vc Scion, ali gledajuci iz 2 perspektive. Iz kanadske perspektive dati 20k KM za polovnog Leona dizela (o dizajnu ne treba raspravljati jer su ukusi razliciti, za jedne je DaSilva genijalac, za druge nije), uzevsi u obzir sta su osnovni parametri prilikom kupovine auta jednog prosjecnog kanadjanina i cijene ostalih, je mozda logicno deracina. Gledajuci iz BiH, dati 24k kan dolara bez poreza za auto nepoznate marke, koji puno trosi, a relativno malo daje (2.0 TDI od 170 KS je jednako jak kao 2,5 benzinac, a trosi haman 1/2 manje), kojem je ocekivani pad cijene veliki, u sitiaciji kad mozes za 28k KM sa porezom kupiti najskuplji KIA ProCee'd, je u najmanju ruku glupost veca nego dati 20k KM za polovnog Leona. Poenta, sve mozes posmatrati iz razlicitih perspektiva sa razlicitim rezultatom i bas zbog toga ne mozes praviti globalno poredjenje svih automobila na svakom trzistu.

Mislim da ovdje postoji ne samo odredjena razlika u misljenjima nego i razlika u poimanju same teme. Ja nikada nisam imao namjeru porediti Leona sa Scionom ili Sciona sa bilo cim drugim. Slazem se u konstataciji da je Scion off brand i da kao takav nikada nece imati status kao BMW ali sa druge strane mislim da je kreiranje drugog branda koji u biti nudi vise od roditeljske kompanije pametan potez jer se time kreira jeftinija cijena proizvoda bez opasnosti da osnovna marka tj . oditeljska kompanija u ovom slucaju Toyotina main streem auta poput Toyote S koja je mehanicki blizanac Sciona gubi na vrijednosti . Mislim da je GM prvi napravio ovakvu gresku inicijlno sa 0% kamatama mnogo godina prije svih drugih proizvodjaca a poslije i dummping cijenama novih vozila sto je dovelo do pada vrijednosti citavoga branda tako da sada svi ocekuju da dabiju Chevy po najnizim mogucim cijenama sto rezultira u padu prodaje. VW ovaj problem rijesava proizvodnjom najpopularnijih modela popug Golfa i Jette koja je ispod potraznje na trzistu stoga i stabilna cijena. Neznam koliko sam bio jasan :-) .

U drugu ruku drago mi je da si spomenuo Deslivu koji po mom misljenju nije niti blizu fubalskog genija , Modric je usporedbe radi nebrojeno puta bolji i korisniji igrac od Desilve. Pravi fudbalski genij je Edin Dzeko koji je do sada odigrao nekoliko utakmica kojima je dokazao da je vjerovatno medju 10 najboljih igraca na svjetu. Steta je sto ga trenira onaj odron od trenera Manchini :bih:

Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

Re: Realne cijene automobila

Post by Gost1515 » 19/12/2011 08:00

whow wrote: U drugu ruku drago mi je da si spomenuo Deslivu koji po mom misljenju nije niti blizu fubalskog genija , Modric je usporedbe radi nebrojeno puta bolji i korisniji igrac od Desilve. Pravi fudbalski genij je Edin Dzeko koji je do sada odigrao nekoliko utakmica kojima je dokazao da je vjerovatno medju 10 najboljih igraca na svjetu. Steta je sto ga trenira onaj odron od trenera Manchini :bih:
:D

nije taj da Silva ...

http://wikicars.org/en/Walter_da_Silva

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

Re: Realne cijene automobila

Post by goran16v » 19/12/2011 08:38

whow wrote:
Mislim da ovdje postoji ne samo odredjena razlika u misljenjima nego i razlika u poimanju same teme. Ja nikada nisam imao namjeru porediti Leona sa Scionom ili Sciona sa bilo cim drugim. Slazem se u konstataciji da je Scion off brand i da kao takav nikada nece imati status kao BMW ali sa druge strane mislim da je kreiranje drugog branda koji u biti nudi vise od roditeljske kompanije pametan potez jer se time kreira jeftinija cijena proizvoda bez opasnosti da osnovna marka tj . oditeljska kompanija u ovom slucaju Toyotina main streem auta poput Toyote S koja je mehanicki blizanac Sciona gubi na vrijednosti . Mislim da je GM prvi napravio ovakvu gresku inicijlno sa 0% kamatama mnogo godina prije svih drugih proizvodjaca a poslije i dummping cijenama novih vozila sto je dovelo do pada vrijednosti citavoga branda tako da sada svi ocekuju da dabiju Chevy po najnizim mogucim cijenama sto rezultira u padu prodaje. VW ovaj problem rijesava proizvodnjom najpopularnijih modela popug Golfa i Jette koja je ispod potraznje na trzistu stoga i stabilna cijena. Neznam koliko sam bio jasan :-) .

U drugu ruku drago mi je da si spomenuo Deslivu koji po mom misljenju nije niti blizu fubalskog genija , Modric je usporedbe radi nebrojeno puta bolji i korisniji igrac od Desilve. Pravi fudbalski genij je Edin Dzeko koji je do sada odigrao nekoliko utakmica kojima je dokazao da je vjerovatno medju 10 najboljih igraca na svjetu. Steta je sto ga trenira onaj odron od trenera Manchini :bih:
Ako postoji razlika u poimanju teme onda je to zbog samog naslova.
Kcerka firma, odnosno kreiranje drugog brenda je otkrivanje tople vode, sto je i sama Toyota davno uradila kad je autoindustrija bila daleko od krize pa je bilo osnova pokrenuti premium brand Lexus, a danas u krizi pokrece low budget brand. To su u po Europi davno uradili svi, s malom razlikom sto su europljani preuzimali postojece posrnule, tako je VW je poklopio Skodu i Seata, Renault Daciu, nekadasnji Daewoo danasnji Chevrolet peuzeo FSO itd... Kupovinom Ibize ili Fabie ti kupujes zapravo prepakovanog Pola za manje novaca.
Sad se vracamo na temu... Ako ti je cilj bio sta je realna cijena u odnosu na proizvodnu, e onda tu ne mozes praviti nikakva globalna poredjenja. Ponavljam, sve zavisi od odnosa ponuda - potraznja. Potraznju kreira kupovna moc i uslovi ekspoatacije. Am autoindustrija je velika i skupa, a krajnji proizvod ne moze da se poredi sa uvoznom konkurencijom u odnosu cijena - kvalitet. Dalje, prodajna cijena se sastoji od osnovne (nabavne/proizvodne cijene) i profita. Udio profita zna ici i do 1/3 ukupne cijene. Kupovna moc amerikanca prije krize je dozvoljavala odrzavanje takvog sistema. Kako je am. industrija glomazan koncept, a kako se radnici isplacuju iz osnovnog dijela cijene tako je prvi korak u borbi protiv konkurencije bio dumping cijena, s tim da se prvo islo na smanjenje zarade radi odrzavanja proizvodnje, kad to nije pomoglo krenulo se na downsizing i ghost cities oko Detroita. U Europi i Aziji, gdje je proizvodnja mnogo ekonomicnija, se jos uvijek sve vrti oko smanjena zarade na prodaji, a u BiH tu i tamo na nekim modelima bude znacajna akcija.
Ovo Za W. DaSilvu je vec objasnjeno...

Gost1515
Posts: 964
Joined: 09/12/2003 00:00

Re: Realne cijene automobila

Post by Gost1515 » 19/12/2011 09:25

btw evo Leona za manje love :D ... iako nisam neki fan ćuninga, ovo je odrađeno majstorski. Može biti vaš za 7k funti ...

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=338692

Locked