Slažem se, mada u sadašnjoj tendenciji odvajanja RIa od ETFa, što i zaista jeste tako svugdje u svijetu, te činjenice da sam dovoljno dugo na fakultetu, smatram da od ovakvog OE student RIa nema nikakve koristi, jer ne sluša EK niti druge "strujne" predmete, tako da ostane samo na nekom površnom znanju iz istosmjerne struje. A sigurno nije upisao ETF zbog elektrotehnike nego zbog računarstva (u nedostatku zasebnog IT fakulteta u Sarajevu).hrasno38 wrote:Nije poenta sta ko mrzi nego je poenta istinske potrebe za Fizikom i IM2 na studiju Racunarstva i informatike. Veca je potreba za engleskim jezikom 10x nego za fizikom. I ako ne "danas ili sutra" sasvim sigurno uskoro ce neko to i skontati i nece se studiranje bazirati na napucavanju casova za profesore nego za istinsku potrebu za ciljanim znanjem onoga sto si izabrao. Opste obrazovanje se stice u osnovnoj i srednjoj skoli a fakultet mora imati ciljano gradivo za izabranu struku. Aki si upisao ETF onda je logicno da imas osnove elektrotehnike kao opsti predmet ali da ti u prvoj godini dva najteza predmeta budu IM2 i Fizika to moze samo u BiH i nigdje vise na svijetu. Dakle ako budem imao priliku da uticem a moguce da cu imati ta dva predmeta ce biti izbacena sa prve godine RI-a a ubacen jezik i veci fond casova za strucne predmete. Ko zeli da studira fiziku i matematiku ima PMF!megaribi1 wrote:Za one koji mrze Inženjersku matematiku 2, Fiziku i Osnove elektrotehnike, nego žele da što prije dođu do posla u softverskoj kući, planira se novi dvogodišnji studij softver inženjeringa. U njemu neće biti tih predmeta, a i matematika 1 i Linearna algebra će biti skraćeni i spojeni u jedan predmet. Tako će se programerski predmeti slušati ranije, a uvešće se i neki novi. Ko želi na master, onda ga čeka teška treća godina, sa gradivom prve redovnog trogodišnjeg studija i nekih težih predmeta s druge godine. Ideja mi se sviđa, jer su predmeti prve godine mnogim pravili distrakciju od glavne teme studija RI i pretvaranja motivacije u frustraciju. U ovoj varijanti, spreman si za softver developera, a ako želiš u više stepenice poput project managera imaćeš tačan razlog zašto moraš učiti i te predmete.
Isto tako ne vidim ama baš nikakvu potrebu izučavanja analitičke geometrije u okviru kursa LAG, jer ista ima jako malo dodirnih tačaka na Bachelor nivou RIa, skoro nikome neće biti potrebna u karijeri. Dodati je na Master za ljude koji žele da se bave simulacijama i game developmentom i pojačati bitniji dio LAG-a, a to su matrice, determinante i sistemi kao bitan dio CS.