Putni nalozi
Moderator: anex
- salik79
- Posts: 27013
- Joined: 16/09/2013 13:15
#76 Re: Putni nalozi
Ovako - 10 godina vozim sluzbeno/a (firmino) putnicko/a vozilo/a, koje mi je na raspolaganju 24h na dan, 365 dana u godini i koje, narvno, koristim u privatne svrhe (u zemlji i inostranstvu). Nikada, ama bas nikada, niti sam pisao putni nalog, niti punomoc za koristenje vozila. Da li treba da naglasavati da sam u tih 10 godina xy puta bio zaustavljan i kontroliran od strane saobracajne policije i granicne policije, kako u zemlji - tako i u inostranstvu. Samo u dva navrata (u BiH), kada su se bili bas nameracili "ubiti" bilo kakvu paru, a nisu imali povoda za to, su me u konacnici pitali za putni nalog, na sta sam im odgovarao doslovno ovim rijecima:"Ovo je putnicko, a ne teretno, vozilo i nije mi potreban nikakav nalog.", na sta bi mi samo lagano vratili dokumenta i zazelili sretan put. Jedan jedini put, za Ramazan, kada sam se u neka doba vracao kuci (i jos 4 osobe sa mnom) su se sjetili da me pitaju za punomoc. Doslovno sam se nasmijao i zatrazio dokumente natrag, da ranije idem kuci. Naravno, dokumenti natrag i sretno - bez da doda ijednu rijec (iako sam cak, nakon vracenih dokumenata, zatrazio da mi objasni po kojem osnovu trazi punomoc), samo se okrenuo i otisao.
-
- Posts: 1
- Joined: 12/05/2014 19:03
#77 Re: Putni nalozi
Ja sam danas platio kaznu 100km, zaustavila me je saobracajna inspekcija, sta god je inspektor zatrazio to je dobio. i kaze mi gdje ti je putni nalog a drzi ga u ruci, reko zar to nije putni nalog kaze da ali danasnji mi trea reko ima iza relacija danasnja, kaze moras svaki dan novi putni nalog. bla bla bla... i kaze ako odma u ponedjeljak uplatis to jest za danas necemo ti pisati na firmu samo tebi kao vozacu a inace sam vlasnik i direktor firme... ebiga
Nisam hteo raspravljati da mi pokaze zakon ili sta ja znam iz razloga moze me uzeti na zub itd. itd. ako neko zna gdje to pise zamolio bih ga da mi posalje link ili nesto. Hvala
Nisam hteo raspravljati da mi pokaze zakon ili sta ja znam iz razloga moze me uzeti na zub itd. itd. ako neko zna gdje to pise zamolio bih ga da mi posalje link ili nesto. Hvala
-
- Posts: 739
- Joined: 22/02/2010 12:38
#78 Re: Odg: Putni nalozi
Pa sa tog prekrsajnog naloga daj nam šta ti je prikačio. Član, stav mora nešto pisati.crni_bihac wrote:Ja sam danas platio kaznu 100km, zaustavila me je saobracajna inspekcija, sta god je inspektor zatrazio to je dobio. i kaze mi gdje ti je putni nalog a drzi ga u ruci, reko zar to nije putni nalog kaze da ali danasnji mi trea reko ima iza relacija danasnja, kaze moras svaki dan novi putni nalog. bla bla bla... i kaze ako odma u ponedjeljak uplatis to jest za danas necemo ti pisati na firmu samo tebi kao vozacu a inace sam vlasnik i direktor firme... ebiga
Nisam hteo raspravljati da mi pokaze zakon ili sta ja znam iz razloga moze me uzeti na zub itd. itd. ako neko zna gdje to pise zamolio bih ga da mi posalje link ili nesto. Hvala
Ako si vozio auto od državnih institucija ima razloga da te kazni, u suprotnom koliko znam ne. Naravno govorimo o putničkom automobilu ne o privrednom vozilu.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
- Posts: 4333
- Joined: 30/08/2008 15:08
- Location: malta
#79 Re: Putni nalozi
Jel neko zna za nove izmjene vezane za putne naloge za innostranstvo?
-
- Posts: 3
- Joined: 16/05/2011 18:20
#80 Re: Putni nalozi
ima li neki pravilnik o PUTNOM NALOGU da je izasao u 2017 godini?
- vjesticanametli
- Posts: 15704
- Joined: 15/02/2008 09:31
- Location: Sarajevo X
#81 Re: Putni nalozi
kod mene je dvojezicna punomoc i pise da je ujedno i putni nalog i da je za sl. i priv. svrhe auto i to je to....nemam problemasalik79 wrote:Ovako - 10 godina vozim sluzbeno/a (firmino) putnicko/a vozilo/a, koje mi je na raspolaganju 24h na dan, 365 dana u godini i koje, narvno, koristim u privatne svrhe (u zemlji i inostranstvu). Nikada, ama bas nikada, niti sam pisao putni nalog, niti punomoc za koristenje vozila. Da li treba da naglasavati da sam u tih 10 godina xy puta bio zaustavljan i kontroliran od strane saobracajne policije i granicne policije, kako u zemlji - tako i u inostranstvu. Samo u dva navrata (u BiH), kada su se bili bas nameracili "ubiti" bilo kakvu paru, a nisu imali povoda za to, su me u konacnici pitali za putni nalog, na sta sam im odgovarao doslovno ovim rijecima:"Ovo je putnicko, a ne teretno, vozilo i nije mi potreban nikakav nalog.", na sta bi mi samo lagano vratili dokumenta i zazelili sretan put. Jedan jedini put, za Ramazan, kada sam se u neka doba vracao kuci (i jos 4 osobe sa mnom) su se sjetili da me pitaju za punomoc. Doslovno sam se nasmijao i zatrazio dokumente natrag, da ranije idem kuci. Naravno, dokumenti natrag i sretno - bez da doda ijednu rijec (iako sam cak, nakon vracenih dokumenata, zatrazio da mi objasni po kojem osnovu trazi punomoc), samo se okrenuo i otisao.
- orinoco
- Posts: 1687
- Joined: 14/01/2017 17:46
#82 Re: Putni nalozi
Putni nalog je besmisao, prevaziđena saobraćajna dokumentacija, ostatak propisa socijelaističke Jugoslavije, u kojoj je vlasništvo nad m/v firmi bilo društveno pa je svaki litar goriva i svaki pređeni kilometar morao biti pravdan.Utokkha wrote:Zanima me zašto osobe koje voze službena vozila (teretna, od firme), moraju nositi putne naloge, te predočiti iste policiji u slučaju zaustavljanja. Ako ih nemaju, bivaju kažnjeni.
I danas imamo m/v u vlasništvu države i za takva vozila ok je da postoji evidencija utroška goriva, amortizacije i sl. ali takvu evidenciju treba zadržati unutar tih državnih preduzeća i institucija, ne treba davati policiji pravo na njihove kontrole. Pa ako neko u državnom preduzeću zejebe i pronevjeri i sl. treba drakonski odgovarati za štetu.
A za privatne firme, šta koga briga koliko ko troši goriva, koliko kilometara prelazi itd., tako da naročito kod privatnih vozila policija nema šta da traži, nikakve putne naloge. Potpuno besmisleno..
Treba neko pokrenuti izmjene zakona koji tretira putne naloge.
- zgiba
- Posts: 569
- Joined: 05/09/2003 00:00
#83 Re: Putni nalozi
Prema Clan 7. Zakona o cestovnom prijevozu FBIH u motornom vozilu kojim se vrsi prijevoz mora se nalaziti putni nalog popunjen i ovjeren na nacin propisan posebnim pravilnikom.
Prema clanu 97. Novcanom kaznom u iznosu od 100,00 KM do 1.000,00 KM kaznit ce se za prekrsaj pravno lice ako u motornom vozilu ne nalazi se putni nalog popunjen i ovjeren na propisan nacin (clan 7. stav 1. ovog Zakona);
Novcanom kaznom u iznosu od 200,00 KM kaznit ce se vozac sluzbenog putnickog automobila sa brojem sjedista (1+4), ako u vozilu ne posjeduje putni nalog popunjen i ovjeren na propisan nacin (clan 7. st. 4. i 5. ovog Zakona).
Osnovni razlog zasto je to obavezno je cinjenica da se koristenje vozila i drugih sredstava za lične potrebe smatra koristima koje su primljene po osnovu nesamostalne djelatnosti i ulaze u dohodak, tj na njih se placa porez na dohodak.
To nije nesto sto je “prevazidjena saobraćajna dokumentacija, ostatak propisa socijalističke Jugoslavije” nego nesto sto je poznato i u drugim zemljama, npr. u SAD se to zove “Mileage Log” i isto sluzi za umanjenje poreza.
Dakle u prevodu “plati pa klati”, ako neces da koristis putni nalog plati kaznu i pripadajuci porez na dohodak i nastavi.
Inace je cudno sto se kod nas sve sto od pojedinca i firme zahtjeva uklapanje u neki sistem i ponasanje u skladu sa pravilima karakterise kao zaostatak mrskog socijalizma.
Prema clanu 97. Novcanom kaznom u iznosu od 100,00 KM do 1.000,00 KM kaznit ce se za prekrsaj pravno lice ako u motornom vozilu ne nalazi se putni nalog popunjen i ovjeren na propisan nacin (clan 7. stav 1. ovog Zakona);
Novcanom kaznom u iznosu od 200,00 KM kaznit ce se vozac sluzbenog putnickog automobila sa brojem sjedista (1+4), ako u vozilu ne posjeduje putni nalog popunjen i ovjeren na propisan nacin (clan 7. st. 4. i 5. ovog Zakona).
Osnovni razlog zasto je to obavezno je cinjenica da se koristenje vozila i drugih sredstava za lične potrebe smatra koristima koje su primljene po osnovu nesamostalne djelatnosti i ulaze u dohodak, tj na njih se placa porez na dohodak.
To nije nesto sto je “prevazidjena saobraćajna dokumentacija, ostatak propisa socijalističke Jugoslavije” nego nesto sto je poznato i u drugim zemljama, npr. u SAD se to zove “Mileage Log” i isto sluzi za umanjenje poreza.
Dakle u prevodu “plati pa klati”, ako neces da koristis putni nalog plati kaznu i pripadajuci porez na dohodak i nastavi.
Inace je cudno sto se kod nas sve sto od pojedinca i firme zahtjeva uklapanje u neki sistem i ponasanje u skladu sa pravilima karakterise kao zaostatak mrskog socijalizma.
-
- Posts: 259
- Joined: 19/01/2005 01:13
- Location: memlijash
#84 Re: Putni nalozi
Član 7 Zakona o cestovnom prevozu FBiH (Sl.n 28/06)
U motornom vozilu kojim se vrši prijevoz mora se nalaziti putni nalog popunjen i ovjeren na način propisan posebnim pravilnikom.
Za motorna vozila kojima se vrši prijevoz putnika ili tereta, a koja prema odredbama ovog Zakona moraju za vršenje prijevoza posjedovati putni nalog, ne može se izdati novi putni nalog prije vraćanja putnog naloga za prethodnu vožnju.
Odredbe iz stava 1. ovog člana ne odnose se na vršenje taksi prijevoza, rentakar i na putničke automobile kojim se vrši prijevoz za vlastite potrebe.
Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi federalni ministar
Član 4 ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CESTOVNOM PRIJEVOZU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
U članu 7. iza stava 3. dodaju se novi st. 4. i 5. koji glase:
"Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, službeno vozilo podliježe obavezi iz stava 1. ovog člana.
Za službena vozila jedan obrazac putnog naloga može se koristiti tokom kalendarskog mjeseca, a za korištenje
službenog vozila u neradne dane ili za vrijeme praznika potrebno je posjedovati poseban putni nalog kojeg odobrava i potpisuje rukovodilac organa vlasnika vozila."
Dosadašnji stav 4. postaje stav 6.
Član 2 ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CESTOVNOM PRIJEVOZU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
24b.
"službeno vozilo" jeste motorno vozilo u vlasništvu organa uprave, ustanove, javnog preduzeća ili pravnog lica čiji je većinski vlasnik Federacija Bosne i Hercegovine."
Prema gorenavedenom, ukoliko koristite putnicko vozilo firme za prevoz za vlastite potrebe (ovdje se misli na potrebe preduzeca) a preduzece nije u vlasnistvu FBiH ne postoji obaveza vodjenja putnog naloga.
Medjutim, posto zivimo u retardiranoj zemlji, Porezna uprava koristi PN-4 obrazac (putni nalog za putnicko vozilo) kao dokaz o predjenoj kilometrazi jer je tako propisano Pravilnikom O POSEBNIM USLOVIMA ZA MOTORNA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA PRIJEVOZ, iako se u istom jasno navodi
Član 9.
Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na putničke automobile kojima se obavlja rentakar prijevoz, putničke
automobile organa uprave, putničke automobile pravnih i fizičkih lica kojima se obavlja prijevoz za vlastite
potrebe.
Sta mi radimo: vodimo evidenciju kilometraze u tabeli koja se uvijek nalazi u vozilu, kao dokaz da se ne koristi vozilo u privatne svrhe. Nije bilo problema u saobracaju, porezna takodjer nije nasla zamjerku, mada to uvijek zavisi od poreznika koji dolazi u kontrolu.
Nadam se da sam pomogao.
U motornom vozilu kojim se vrši prijevoz mora se nalaziti putni nalog popunjen i ovjeren na način propisan posebnim pravilnikom.
Za motorna vozila kojima se vrši prijevoz putnika ili tereta, a koja prema odredbama ovog Zakona moraju za vršenje prijevoza posjedovati putni nalog, ne može se izdati novi putni nalog prije vraćanja putnog naloga za prethodnu vožnju.
Odredbe iz stava 1. ovog člana ne odnose se na vršenje taksi prijevoza, rentakar i na putničke automobile kojim se vrši prijevoz za vlastite potrebe.
Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi federalni ministar
Član 4 ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CESTOVNOM PRIJEVOZU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
U članu 7. iza stava 3. dodaju se novi st. 4. i 5. koji glase:
"Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, službeno vozilo podliježe obavezi iz stava 1. ovog člana.
Za službena vozila jedan obrazac putnog naloga može se koristiti tokom kalendarskog mjeseca, a za korištenje
službenog vozila u neradne dane ili za vrijeme praznika potrebno je posjedovati poseban putni nalog kojeg odobrava i potpisuje rukovodilac organa vlasnika vozila."
Dosadašnji stav 4. postaje stav 6.
Član 2 ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O CESTOVNOM PRIJEVOZU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
24b.
"službeno vozilo" jeste motorno vozilo u vlasništvu organa uprave, ustanove, javnog preduzeća ili pravnog lica čiji je većinski vlasnik Federacija Bosne i Hercegovine."
Prema gorenavedenom, ukoliko koristite putnicko vozilo firme za prevoz za vlastite potrebe (ovdje se misli na potrebe preduzeca) a preduzece nije u vlasnistvu FBiH ne postoji obaveza vodjenja putnog naloga.
Medjutim, posto zivimo u retardiranoj zemlji, Porezna uprava koristi PN-4 obrazac (putni nalog za putnicko vozilo) kao dokaz o predjenoj kilometrazi jer je tako propisano Pravilnikom O POSEBNIM USLOVIMA ZA MOTORNA VOZILA KOJIMA SE OBAVLJA PRIJEVOZ, iako se u istom jasno navodi
Član 9.
Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na putničke automobile kojima se obavlja rentakar prijevoz, putničke
automobile organa uprave, putničke automobile pravnih i fizičkih lica kojima se obavlja prijevoz za vlastite
potrebe.
Sta mi radimo: vodimo evidenciju kilometraze u tabeli koja se uvijek nalazi u vozilu, kao dokaz da se ne koristi vozilo u privatne svrhe. Nije bilo problema u saobracaju, porezna takodjer nije nasla zamjerku, mada to uvijek zavisi od poreznika koji dolazi u kontrolu.
Nadam se da sam pomogao.
-
- Posts: 320
- Joined: 06/02/2016 12:41
#85 Re: Putni nalozi
Sta treba od papira da bi se sa vozilom, registrovanim na firmu moglo otici van BiH?
Last edited by Opal_89 on 12/10/2017 06:39, edited 1 time in total.
- zgiba
- Posts: 569
- Joined: 05/09/2003 00:00
#86 Re: Putni nalozi
Svježe iskustvo sa granice (doduše sa CG-ALB granice) crnogorski carinici su pravili problem covjeku koji je sa sluzbenim automobilom iz Njemačke pokušao preći granicu bez odgovarajućeg putnog naloga, mislim da su ga na kraju vratili.
-
- Posts: 320
- Joined: 06/02/2016 12:41
#87 Re: Putni nalozi
Znaci treba putni nalog, punomoc od firme za upravljanje vozilom, ima li jos nesto?
- vjesticanametli
- Posts: 15704
- Joined: 15/02/2008 09:31
- Location: Sarajevo X
#88 Re: Putni nalozi
ja za sluzbeno imam ovlastenje na nasem i eng jeziku i pise moze koristenje auta u sluzbene i priv svrhe
aliiiiiiiii da me ne bi handrili ja tutnem i putni nalog u tasnu zlu ne trebalo popunim i nosam nakoooooooooo
iako mi kolega koji odrzava nasa auta kaze ne treba ti PN imas ovlastenje i ne trebas pisat kilometrazu ........
aliiiiiiiii da me ne bi handrili ja tutnem i putni nalog u tasnu zlu ne trebalo popunim i nosam nakoooooooooo
iako mi kolega koji odrzava nasa auta kaze ne treba ti PN imas ovlastenje i ne trebas pisat kilometrazu ........
-
- Posts: 644
- Joined: 14/06/2002 00:00
- Location: Sarajevo
#89 Re: Putni nalozi
Kakva su pravila kada službeno auto povremeno i u slobodno vrijeme (van radnog vremena) vozi član porodice?
Npr. Ako ga koristi i vozi supruga ili brat uposlenika firme koja je službeno vozilo ustupila na korištenje u privatne svrhe
Npr. Ako ga koristi i vozi supruga ili brat uposlenika firme koja je službeno vozilo ustupila na korištenje u privatne svrhe
-
- Posts: 12255
- Joined: 06/04/2011 17:44
- Location: Na svom mocnom racunaru
#90 Re: Putni nalozi
Trgovacki putnik ovdje, iskren da budem nemam pojma zasto tacno sluze.
Znam samo da ih moram imati moje misljenje je da postoje dva razloga, prvi je da se vodi evidencija koliko radnika su u vozilu, koliko ti isti radnici rade vjerovatno zbog obracuna dnevnica i kontrole radnog vremena.
A druga je zbog tehnicke ispravnosti vozila gdje ti svojim potpisom garantujes da je auto uredu ako nije a ti potpisao ti si kriv ne firma.
A vjerovatno i zbog povrata pdv na gorivo i potrosne materijale (ulje, sijalice i slicno). Pogotovo sto ti benzinska pumpa kad naspes gorivo i kupis potrosni ispuni isti i ispeceta.
Posto sam zaduzen za auto 24/7 (firma daleko ja u Sa firma u BL) ja dobijam putne bjanko s pecatom i potpisom direktora a ja ih svaki dan ispunjavam.
Ma da je to opasna praksa, znam slucaj jednog momka kojem je jedna firma ostala duzna 2000km lik imao bjanko putne naloge i tako sipao sebi privatno u vozilo ostetio je pumpu a ne firmu za 1200km (pumpa kriva oni imaju liste vozila to jest registracija).
Zna policija pitati za naloge bitno ih je ispuniti jer je kazna drakonska ja mislim 500km za vozaca i 2000 za firmu tako da se ne zaebavam
Btw auto smijem i koristim u privatne svrhe cak i tada ispunjavam naloge za svaki slucaj.
Znam samo da ih moram imati moje misljenje je da postoje dva razloga, prvi je da se vodi evidencija koliko radnika su u vozilu, koliko ti isti radnici rade vjerovatno zbog obracuna dnevnica i kontrole radnog vremena.
A druga je zbog tehnicke ispravnosti vozila gdje ti svojim potpisom garantujes da je auto uredu ako nije a ti potpisao ti si kriv ne firma.
A vjerovatno i zbog povrata pdv na gorivo i potrosne materijale (ulje, sijalice i slicno). Pogotovo sto ti benzinska pumpa kad naspes gorivo i kupis potrosni ispuni isti i ispeceta.
Posto sam zaduzen za auto 24/7 (firma daleko ja u Sa firma u BL) ja dobijam putne bjanko s pecatom i potpisom direktora a ja ih svaki dan ispunjavam.
Ma da je to opasna praksa, znam slucaj jednog momka kojem je jedna firma ostala duzna 2000km lik imao bjanko putne naloge i tako sipao sebi privatno u vozilo ostetio je pumpu a ne firmu za 1200km (pumpa kriva oni imaju liste vozila to jest registracija).
Zna policija pitati za naloge bitno ih je ispuniti jer je kazna drakonska ja mislim 500km za vozaca i 2000 za firmu tako da se ne zaebavam
Btw auto smijem i koristim u privatne svrhe cak i tada ispunjavam naloge za svaki slucaj.
-
- Posts: 320
- Joined: 06/02/2016 12:41
#91 Re: Putni nalozi
Mislim da zavisi je li u pitanju teretno ili "luksuzno" auto. Za teretno ti treba nalog, a za ovo drugo ja imam potvrdu od firme u kojoj stoji da imam pravo upravljati vozilom, ja i jos neki clanovi porodice. I svi su navedeni na toj potvrdi.La_Forge wrote:Kakva su pravila kada službeno auto povremeno i u slobodno vrijeme (van radnog vremena) vozi član porodice?
Npr. Ako ga koristi i vozi supruga ili brat uposlenika firme koja je službeno vozilo ustupila na korištenje u privatne svrhe