Kako javlja stranacki portal "vijesti", nekadasnji "Prudski sporazum" ponovo je aktivan.
Uzimajuci u obzir izvor informacija radi se o ponovnom pokusaju HDZ-a da ukine kantone.
Da li bi Bosnjacki politicari uopste trebali gubiti vrijeme i razmatrati ovaj plan ?
"Prudski sporazum" ponovo aktivan
#2 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
To je još jedan dokaz koliko bezidejni ljudi vode ovaj narod... Kad već ne mogu nešto pametno smisliti, onda počnu kopati po političkom smeću i otpadu....
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#3 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Prošlost treba ostaviti i krenuti u budućnost. Kantoni su nepotrebni a izborne jedinice prijeka potreba. Zato ukinuti kantone a zauzvrat opštine prilagoditi po etničkom principu i zatim formirati dvije izborne jedinice. Opštinama dati dio nadležnosti koje su imali kantoni poput prostornog uređenja i slično plus što bi opštinske policijske uprave imale veću samostalnost a opštinski sudovi veću nadležnost.
Izborna jedinica bi garantovala da će Hrvati kao narod imati svoje predstavnike u vlasti. Iz izbornih jedinica bi se punili klubovi u domu naroda a izborna jedinica 2 (ona sa hrvatskom većinom) bi imala i zagarantovanih trećinu ministara u vladi Federacije (od trenutnih 16 ministarstava to bi bilo 6) kao i zagarantovani broj ministara u Vijeću Ministara.
Kantoni nisu nikakva zaštita ikome a samo su bespotreban balast. Samo su izborne jedinice zaštita za kolektivitete a jače opštine garancija na lokalnom nivou. Ovo je vrsta kompromisa u kojoj svi dobijaju osim onih Hrvata koji bi da se jednog dana odcjepljuju i onih Bošnjaka koji bi da dominiraju nad drugima. Evo primjer kako bi to izgledalo:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... raciju.png
Izborna jedinica bi garantovala da će Hrvati kao narod imati svoje predstavnike u vlasti. Iz izbornih jedinica bi se punili klubovi u domu naroda a izborna jedinica 2 (ona sa hrvatskom većinom) bi imala i zagarantovanih trećinu ministara u vladi Federacije (od trenutnih 16 ministarstava to bi bilo 6) kao i zagarantovani broj ministara u Vijeću Ministara.
Kantoni nisu nikakva zaštita ikome a samo su bespotreban balast. Samo su izborne jedinice zaštita za kolektivitete a jače opštine garancija na lokalnom nivou. Ovo je vrsta kompromisa u kojoj svi dobijaju osim onih Hrvata koji bi da se jednog dana odcjepljuju i onih Bošnjaka koji bi da dominiraju nad drugima. Evo primjer kako bi to izgledalo:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... raciju.png
#4 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Gore navedenim, stvaraju se preduslovi za progon manjina u nekoj opstini:Mister Yes wrote:Prošlost treba ostaviti i krenuti u budućnost. Kantoni su nepotrebni a izborne jedinice prijeka potreba. Zato ukinuti kantone a zauzvrat opštine prilagoditi po etničkom principu i zatim formirati dvije izborne jedinice. Opštinama dati dio nadležnosti koje su imali kantoni poput prostornog uređenja i slično plus što bi opštinske policijske uprave imale veću samostalnost a opštinski sudovi veću nadležnost.
Izborna jedinica bi garantovala da će Hrvati kao narod imati svoje predstavnike u vlasti. Iz izbornih jedinica bi se punili klubovi u domu naroda a izborna jedinica 2 (ona sa hrvatskom većinom) bi imala i zagarantovanih trećinu ministara u vladi Federacije (od trenutnih 16 ministarstava to bi bilo 6) kao i zagarantovani broj ministara u Vijeću Ministara.
Kantoni nisu nikakva zaštita ikome a samo su bespotreban balast. Samo su izborne jedinice zaštita za kolektivitete a jače opštine garancija na lokalnom nivou. Ovo je vrsta kompromisa u kojoj svi dobijaju osim onih Hrvata koji bi da se jednog dana odcjepljuju i onih Bošnjaka koji bi da dominiraju nad drugima. Evo primjer kako bi to izgledalo:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... raciju.png
- opštine prilagoditi po etničkom principu
- opštine dobijaju nadležnosti koje su imali kantoni poput prostornog uređenja
- opštinske policijske uprave imale bi veću samostalnost
- opštinski sudovi dobijaju veću nadležnost
1. izborna jedinica nema izlaz na more i nije teritorijalno uvezana. Znam reci ce se da je to samo "izborna jedinica" ali sa gore navedenim promjenama nadleznosti opstine,suda i policije, to ipak nije samo izborna jedinica.
Ima jos nekih stvari koje su sa strane dodate na mapi ali su jako vazne.
Glede nastavnih planova u izbornim jedinicama, koji bi bili na etnickim principima, moze se reci da bi to bio jos jedan vid pritiska na manjinski narod u toj jedinici. Tako nesto imamo sada u RS, npr. djeca iz Konjevic Polja.
Glede "Federalne televizije studio zapadni Mostar", to je samo drugo ime za Hrvatsku televiziju Herceg-Bosne, koji bi financirali vecinski Bosnjaci.
#5 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Pošto ovi Hafisovi imaju dobre odnose sa Dodikom neka srede da isti principi vrijede i za RS pa ćemo onda dalje da pričamo
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#6 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Evo i čitavog teksta:
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren

#7 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Mister Yes wrote:Evo i čitavog teksta:
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren



Danasnji dan zaista izgleda kao "blamaza epickih proporcija" svojevrsnih analiticara....bas vas je krenulo ...



#8 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Jel to ona uticajna organizacija koja je 1998 zagovarala ukidanje entiteta, pa 2008 reformu federacije, pa 2010 "nezaustavljivost raspada" itd itd itd.Mister Yes wrote:Evo i čitavog teksta:
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren
Šta god oni predlože ne sekiraj se neće se desiti

-
- Posts: 9898
- Joined: 30/07/2012 12:45
#9 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Ti predlažeš treći entitet, a to je i jedan od prijedloga koji su sadržani u ovom dokumentu. Postoji nekoliko premisa od kojih treba poći:Mister Yes wrote:Evo i čitavog teksta:
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren
-Ustavne promjene podrazumjevaju da svaki od tri konstitutivna naroda pristane na njih, odnosno predstavnici svakog od konstitutivnih naroda mogu uložiti veto na svaku predloženu izmjenu.
-Imali smo priliku vidjeti "hrvatske stranke" kako blokiraju izmjenu izbornog zakona zbog S-F, to isto mogu i ostala dva naroda raditi u budućnosti. Objašnjenje je da je to početak rješavanja 'hrvatskog pitanja' u BiH, i da se kroz blokiranje pristupa prema EU pravi treći entitet.
-Bošnjake nije moguće ucjeniti da pristanu na neželjene kompromise, isto kao ni Srbe ili Hrvate.
Rezultat ovih premisa je da se ovo stanje dugoročno neće moći izmijeniti kroz dogovor i institucije. Ja i dalje predviđam pokušaj secesije RS i sukobe.
#10 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Dzaba pises..nije on ovdje zbog diskusije..daddy-kool wrote:Ti predlažeš treći entitet, a to je i jedan od prijedloga koji su sadržani u ovom dokumentu. Postoji nekoliko premisa od kojih treba poći:Mister Yes wrote:Evo i čitavog teksta:
http://www.crisisgroup.org/~/media/File ... future.pdf
Ko god misli raspravljati o BiH politici i budućnosti BiH trebao bi pročitati ovo. Nevjerovatan tekst. Ja ovo pričam već mjesecima a nisam imao pojma da je to i zvanično mišljenje ICG-a. Posebno bih volio da kolega @Skijaš ovo pročita. Sve što sam toliko puta govorio. Problem su kvote i konstitutivnost naroda. Treba ih zamjeniti sa teritorijalnim jedinicama koje će davati svoje predstavnike u vlast. I tako dalje. Gotovo svaka stranica ima nešto od onoga o čemu sam pričao. Sam se sebi divim da budem iskren
-Ustavne promjene podrazumjevaju da svaki od tri konstitutivna naroda pristane na njih, odnosno predstavnici svakog od konstitutivnih naroda mogu uložiti veto na svaku predloženu izmjenu.
-Imali smo priliku vidjeti "hrvatske stranke" kako blokiraju izmjenu izbornog zakona zbog S-F, to isto mogu i ostala dva naroda raditi u budućnosti. Objašnjenje je da je to početak rješavanja 'hrvatskog pitanja' u BiH, i da se kroz blokiranje pristupa prema EU pravi treći entitet.
-Bošnjake nije moguće ucjeniti da pristanu na neželjene kompromise, isto kao ni Srbe ili Hrvate.
Rezultat ovih premisa je da se ovo stanje dugoročno neće moći izmijeniti kroz dogovor i institucije. Ja i dalje predviđam pokušaj secesije RS i sukobe.
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#11 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Sa tobom? Sigurno da nisam.sanjin_1 wrote: Dzaba pises..nije on ovdje zbog diskusije..
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#12 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Treći entitet je samo jedan od prijedloga za rješavanje problema. Ali bitno je da je taj problem identificiran. Kvote kao način zadovoljavanja konstitutivnosti i sama konstitutuvnost kao takva je jasno naznačena kao problem. A rješenje je ta teritorijalne jedinice biraju svoje predstavnike u vlasti. To ne moraju biti 3 entiteta i jasno je rečeno da mogu biti i zajednice opština i jezičke zajednice pa čak i samo opštine.daddy-kool wrote:
Ti predlažeš treći entitet, a to je i jedan od prijedloga koji su sadržani u ovom dokumentu. Postoji nekoliko premisa od kojih treba poći:
-Ustavne promjene podrazumjevaju da svaki od tri konstitutivna naroda pristane na njih, odnosno predstavnici svakog od konstitutivnih naroda mogu uložiti veto na svaku predloženu izmjenu.
-Imali smo priliku vidjeti "hrvatske stranke" kako blokiraju izmjenu izbornog zakona zbog S-F, to isto mogu i ostala dva naroda raditi u budućnosti. Objašnjenje je da je to početak rješavanja 'hrvatskog pitanja' u BiH, i da se kroz blokiranje pristupa prema EU pravi treći entitet.
-Bošnjake nije moguće ucjeniti da pristanu na neželjene kompromise, isto kao ni Srbe ili Hrvate.
Rezultat ovih premisa je da se ovo stanje dugoročno neće moći izmijeniti kroz dogovor i institucije. Ja i dalje predviđam pokušaj secesije RS i sukobe.
Da će biti teško to je jasno i više je puta i u ovom tekstu naznačeno. Jasno je ljudima koliki je to problem i kolika doza kompromisa je potrebna. Ali isto je tako jasno rečeno da ovako ne može i da će kad tad prouzvesti rat i raspad zemlje.
Jedino što im ja zamjeram je što uopšte nisu dotakli temu demografije niti su razmatrali opcija da se demografski stvari promjene a to je ne samo opcija već realnost na terenu jer stvari se u tom smislu mijenjaju dok ovo pišem.
Ali ljudi su jasno dali smjernice i putokaze.
#13 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
obicno se ne javljam na politici, ali ovakvo nesto se ne preskace.Mister Yes wrote:Prošlost treba ostaviti i krenuti u budućnost. Kantoni su nepotrebni a izborne jedinice prijeka potreba. Zato ukinuti kantone a zauzvrat opštine prilagoditi po etničkom principu i zatim formirati dvije izborne jedinice. Opštinama dati dio nadležnosti koje su imali kantoni poput prostornog uređenja i slično plus što bi opštinske policijske uprave imale veću samostalnost a opštinski sudovi veću nadležnost.
Izborna jedinica bi garantovala da će Hrvati kao narod imati svoje predstavnike u vlasti. Iz izbornih jedinica bi se punili klubovi u domu naroda a izborna jedinica 2 (ona sa hrvatskom većinom) bi imala i zagarantovanih trećinu ministara u vladi Federacije (od trenutnih 16 ministarstava to bi bilo 6) kao i zagarantovani broj ministara u Vijeću Ministara.
Kantoni nisu nikakva zaštita ikome a samo su bespotreban balast. Samo su izborne jedinice zaštita za kolektivitete a jače opštine garancija na lokalnom nivou. Ovo je vrsta kompromisa u kojoj svi dobijaju osim onih Hrvata koji bi da se jednog dana odcjepljuju i onih Bošnjaka koji bi da dominiraju nad drugima. Evo primjer kako bi to izgledalo:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... raciju.png

ako hrvati kao manjinski dobiju tu trecinu od 6 ministara, red bi bio da i srbi dobiju tu trecinu od 6. tako bi onda bilo pravedno da treca strana dobije 4 jer nisu manjinski. logicno, jasta...

- klavirdžija
- Posts: 2160
- Joined: 24/02/2013 10:38
#14 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...

Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#15 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
-BiH polako ali sigurno ide prema dezintegraciji
-Tri zajednice imaju različite ciljeve a ustav ne zadovoljava ni jedne ni druge ni treće
-Evropska unija zadala zadaću koju je nemoguće izvršiti (Sejdić-Finci)
-Narod počeo sa nasilnim protestima koji su umalo doveli do međuetničkih sukoba u Mostaru
-Ono što su protestanti tražili ili je bilo nemoguće ili nebitno jer samo kompletna promjena ustava može pomoći. Ipak takvih protesta će biti sve više jer narod će tražiti normalan život.
-Prenos nadležnosti sa entiteta na državu se pokazao kao katastrofa jer je više stvari za koje je potreban kompromis a niko nema mandat od svojih glasača da radi kompromise.
-Uvođenje konstitutivnosti sva tri naroda u oba entiteta nije pomoglo manjinama a samo je narušilo odnose u Federaciji.
-Odnos međunarodne zajednice i OHR-a prema BiH dodatno usporava ovu zemlju.
-Osnovni problem Daytonski ustav koji guši zemlju etničkim kvotama i tromom/glomaznom administracijom umjesto da zadovoljava potrebe tri zajednice koje su međusobno ratovale i koje imaju različite vizije budućnosti zemlje.
-Potreban novi federalni sistem zasnovan na definisanim teritorijama koje će birati svoje predstavnike u centralnoj vlasti kao građanske administrativne jedinice.
-Nakaradnu konstitutivnost izbaciti iz ustava kao i kvote koje su njome motivisane.
-Opštine, srednji nivo i državni nivo su optimalan sistem a ne kao sada da imaju 4 nivoa.
-Prestati za zbunjivanjem ljudi pričom o 3 konstitutivna naroda, ostalima i građanima kao da u BiH postoje najmanje 5 zainteresovanih strana. Istina je da postoje samo 3 strane to jest 3 političke zajednice. Svakoj od njih pripada većinski jedan od tri konstitutivna naroda ali u svakoj od ove tri grupe se može naći i pripadnika druga dva konstitutivna naroda kao i ostalih.
-Problem nepovjerenje posebno sa bošnjačke strane koje najviše koči kompromis. Da bi se to nepovjerenje prevazišlo EU treba odbaciti zahtjeve i početi pregovore o priključenju BiH. Isto tako NATO savez treba odbaciti svoje zahtjeve. Konce u svojim rukama dakle drže EU i NATO koji mogu ako hoće napraviti te prve korake koji će relaksirati odnose i povećati povjerenje da se zaista radi samo o administrativnom preuređenje i da je cjelovitost BiH neupitna.
-Decentralizacija i administrativne jedinice nešto sasvim normalno svuda u evropi i sigurno ne bi bila problem ni Bošnjacima da se ne boje da će voditi ka podjeli zemlje. Zato je bitno taj strah ukloniti uključivanjem u NATO i EU.
-Ako EU bude insistirala da se 3 strane u BiH prvo dogovore pa onda da tako zajedno uđu u EU to se neće nikada desiti. Mora se krenuti sa druge strane jer BiH može biti ujedinjena samo ako prvo kao razjedinjena uđe u EU a onda, usljed relaksacije odnosa i povećanja povjerenja, dođe i do kompromisa i ujedinjenja.
-Krajnji cilj je stvoriti virtualne predstavnike tri političke zajednice koji bi zajedno obnašalo vlast. Ali za to je potrebnu puno kompromisa a njega neće biti prije ulaska u EU i NATO.
-Sve tri zajednice moraju biti zastupljene u vlasti. Dakle tri zajednice a ne konstitutivni narodi i ostali
-Kompromisi se teško postižu i između dvije strane a kamoli 3 strane. Zato za početak ostaviti RS na miru a riješiti probleme u Federaciji.
-Osnova su opštine koje se mogu grupisati na različite načine i time formirati izborne jedinice. Izborne jedinice bi, uz prenos nekih nadležnosti sa kantona na opštine dovele do toga da kantoni postanu besmisleni. Mada nije nikakva tragedija ni da se te zajednice opština organizuju u smislu da imaju izvršnu, zakonodavnu i sudsku vlast to jest da postanu praktično entiteti. Ali to će kao što je rečeno zahtjevati povjerenje koje je prije ulaska u EU i NATO teško očekivati.
-Tri zajednice imaju različite ciljeve a ustav ne zadovoljava ni jedne ni druge ni treće
-Evropska unija zadala zadaću koju je nemoguće izvršiti (Sejdić-Finci)
-Narod počeo sa nasilnim protestima koji su umalo doveli do međuetničkih sukoba u Mostaru
-Ono što su protestanti tražili ili je bilo nemoguće ili nebitno jer samo kompletna promjena ustava može pomoći. Ipak takvih protesta će biti sve više jer narod će tražiti normalan život.
-Prenos nadležnosti sa entiteta na državu se pokazao kao katastrofa jer je više stvari za koje je potreban kompromis a niko nema mandat od svojih glasača da radi kompromise.
-Uvođenje konstitutivnosti sva tri naroda u oba entiteta nije pomoglo manjinama a samo je narušilo odnose u Federaciji.
-Odnos međunarodne zajednice i OHR-a prema BiH dodatno usporava ovu zemlju.
-Osnovni problem Daytonski ustav koji guši zemlju etničkim kvotama i tromom/glomaznom administracijom umjesto da zadovoljava potrebe tri zajednice koje su međusobno ratovale i koje imaju različite vizije budućnosti zemlje.
-Potreban novi federalni sistem zasnovan na definisanim teritorijama koje će birati svoje predstavnike u centralnoj vlasti kao građanske administrativne jedinice.
-Nakaradnu konstitutivnost izbaciti iz ustava kao i kvote koje su njome motivisane.
-Opštine, srednji nivo i državni nivo su optimalan sistem a ne kao sada da imaju 4 nivoa.
-Prestati za zbunjivanjem ljudi pričom o 3 konstitutivna naroda, ostalima i građanima kao da u BiH postoje najmanje 5 zainteresovanih strana. Istina je da postoje samo 3 strane to jest 3 političke zajednice. Svakoj od njih pripada većinski jedan od tri konstitutivna naroda ali u svakoj od ove tri grupe se može naći i pripadnika druga dva konstitutivna naroda kao i ostalih.
-Problem nepovjerenje posebno sa bošnjačke strane koje najviše koči kompromis. Da bi se to nepovjerenje prevazišlo EU treba odbaciti zahtjeve i početi pregovore o priključenju BiH. Isto tako NATO savez treba odbaciti svoje zahtjeve. Konce u svojim rukama dakle drže EU i NATO koji mogu ako hoće napraviti te prve korake koji će relaksirati odnose i povećati povjerenje da se zaista radi samo o administrativnom preuređenje i da je cjelovitost BiH neupitna.
-Decentralizacija i administrativne jedinice nešto sasvim normalno svuda u evropi i sigurno ne bi bila problem ni Bošnjacima da se ne boje da će voditi ka podjeli zemlje. Zato je bitno taj strah ukloniti uključivanjem u NATO i EU.
-Ako EU bude insistirala da se 3 strane u BiH prvo dogovore pa onda da tako zajedno uđu u EU to se neće nikada desiti. Mora se krenuti sa druge strane jer BiH može biti ujedinjena samo ako prvo kao razjedinjena uđe u EU a onda, usljed relaksacije odnosa i povećanja povjerenja, dođe i do kompromisa i ujedinjenja.
-Krajnji cilj je stvoriti virtualne predstavnike tri političke zajednice koji bi zajedno obnašalo vlast. Ali za to je potrebnu puno kompromisa a njega neće biti prije ulaska u EU i NATO.
-Sve tri zajednice moraju biti zastupljene u vlasti. Dakle tri zajednice a ne konstitutivni narodi i ostali
-Kompromisi se teško postižu i između dvije strane a kamoli 3 strane. Zato za početak ostaviti RS na miru a riješiti probleme u Federaciji.
-Osnova su opštine koje se mogu grupisati na različite načine i time formirati izborne jedinice. Izborne jedinice bi, uz prenos nekih nadležnosti sa kantona na opštine dovele do toga da kantoni postanu besmisleni. Mada nije nikakva tragedija ni da se te zajednice opština organizuju u smislu da imaju izvršnu, zakonodavnu i sudsku vlast to jest da postanu praktično entiteti. Ali to će kao što je rečeno zahtjevati povjerenje koje je prije ulaska u EU i NATO teško očekivati.
- Mister Yes
- Posts: 5730
- Joined: 05/02/2013 12:35
- Location: In a world of magnets and miracles
#16 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
BAREM trećinu. Trećina od 16 je 5,3 što znači da trebaju dobiti BAREM 5,3. A 5 je manje od 5,3 tako da 5 ne zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu". Šest pak zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu".klavirdžija wrote:Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.![]()
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...

-
- Posts: 9898
- Joined: 30/07/2012 12:45
#17 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Ti predlažeš treći entitet, ali nakon što BiH postane punopravna članica EU i NATO. (ili je dovoljno početi pregovore o priključenju?)Mister Yes wrote:-BiH polako ali sigurno ide prema dezintegraciji
-Tri zajednice imaju različite ciljeve a ustav ne zadovoljava ni jedne ni druge ni treće
-Evropska unija zadala zadaću koju je nemoguće izvršiti (Sejdić-Finci)
...


Nažalost, mislim da to neće ići. Pristupanje NATO paktu će se protiviti i blokirati Srbi, Hrvati vide šansu da dobiju treći kao uslov pristupanju EU. A EU nas neće primiti svakako u sljedećih 100 godina. (neće ni Srbiju ako je to nekome utjeha) Ono što je realno je da se politička situacija i odnosi među "tri zajednice" neće značajnije mijenjati u naredna dva izborna ciklusa.
Moje nagađanje:
U doglednom periodu, zbog demografskih i političkih pritisaka Bošnjaka na RS, Srbija će pokušati odvojiti istok RS-a što će pred svijetom opravdati namjernom žrtvom banjalučke regije (koja je svakako strateški neodrživa).
Last edited by daddy-kool on 27/07/2014 00:41, edited 1 time in total.
#18 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
bilo bi lijepo kako onda i ostali konstitutivni ostvare po tom istom principu BAREM trecinu. moze?Mister Yes wrote:BAREM trećinu. Trećina od 16 je 5,3 što znači da trebaju dobiti BAREM 5,3. A 5 je manje od 5,3 tako da 5 ne zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu". Šest pak zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu".klavirdžija wrote:Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.![]()
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...
#19 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Kako se zamislja taj treci entitet. Da li on priznaje etnicko ciscenje ili ne, po onoj poznatoj " ko je sta jamio, jamio je"? Ako je tako ondaje to ono isto zasto su se Hrvati borili u ratu. Etnicki ocisti sto mozes vise, ljude strpaj u logore a onda deportacija u svijet uz pomoc medjunarodne zajednice.
Nekako svu hrvatski politicari govore o trecem entitetu, ali granice ne pominju, pava drugih naroda u tom entitetu isto tako ne pominju. Valjda se to podrazumijeva, preslikati stokacke neprilike.

Nekako svu hrvatski politicari govore o trecem entitetu, ali granice ne pominju, pava drugih naroda u tom entitetu isto tako ne pominju. Valjda se to podrazumijeva, preslikati stokacke neprilike.






- klavirdžija
- Posts: 2160
- Joined: 24/02/2013 10:38
#20 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Najbolje onda BAREM osam, da se ne mučite s tim matematikama.Mister Yes wrote:BAREM trećinu. Trećina od 16 je 5,3 što znači da trebaju dobiti BAREM 5,3. A 5 je manje od 5,3 tako da 5 ne zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu". Šest pak zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu".klavirdžija wrote:Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.![]()
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...

- klavirdžija
- Posts: 2160
- Joined: 24/02/2013 10:38
#21 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Al onda cijelo ispade BAREM 112.5%, a takva matematika još nije izmišljena.belfy wrote:bilo bi lijepo kako onda i ostali konstitutivni ostvare po tom istom principu BAREM trecinu. moze?Mister Yes wrote:BAREM trećinu. Trećina od 16 je 5,3 što znači da trebaju dobiti BAREM 5,3. A 5 je manje od 5,3 tako da 5 ne zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu". Šest pak zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu".klavirdžija wrote:Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.![]()
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...

#22 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Ne samo sa mnom vec sa bilo kime jer te ogromna vecina forumasa bukvalno razvali i to najednostavnijim ukazivanjem na besmislice koje pises...Mister Yes wrote:Sa tobom? Sigurno da nisam.sanjin_1 wrote: Dzaba pises..nije on ovdje zbog diskusije..
#23 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Moze jedno pitanjce? Naravno da moze.Mister Yes wrote:Treći entitet je samo jedan od prijedloga za rješavanje problema. Ali bitno je da je taj problem identificiran. Kvote kao način zadovoljavanja konstitutivnosti i sama konstitutuvnost kao takva je jasno naznačena kao problem. A rješenje je ta teritorijalne jedinice biraju svoje predstavnike u vlasti. To ne moraju biti 3 entiteta i jasno je rečeno da mogu biti i zajednice opština i jezičke zajednice pa čak i samo opštine.daddy-kool wrote:
Ti predlažeš treći entitet, a to je i jedan od prijedloga koji su sadržani u ovom dokumentu. Postoji nekoliko premisa od kojih treba poći:
-Ustavne promjene podrazumjevaju da svaki od tri konstitutivna naroda pristane na njih, odnosno predstavnici svakog od konstitutivnih naroda mogu uložiti veto na svaku predloženu izmjenu.
-Imali smo priliku vidjeti "hrvatske stranke" kako blokiraju izmjenu izbornog zakona zbog S-F, to isto mogu i ostala dva naroda raditi u budućnosti. Objašnjenje je da je to početak rješavanja 'hrvatskog pitanja' u BiH, i da se kroz blokiranje pristupa prema EU pravi treći entitet.
-Bošnjake nije moguće ucjeniti da pristanu na neželjene kompromise, isto kao ni Srbe ili Hrvate.
Rezultat ovih premisa je da se ovo stanje dugoročno neće moći izmijeniti kroz dogovor i institucije. Ja i dalje predviđam pokušaj secesije RS i sukobe.
Da će biti teško to je jasno i više je puta i u ovom tekstu naznačeno. Jasno je ljudima koliki je to problem i kolika doza kompromisa je potrebna. Ali isto je tako jasno rečeno da ovako ne može i da će kad tad prouzvesti rat i raspad zemlje.
Jedino što im ja zamjeram je što uopšte nisu dotakli temu demografije niti su razmatrali opcija da se demografski stvari promjene a to je ne samo opcija već realnost na terenu jer stvari se u tom smislu mijenjaju dok ovo pišem.
Ali ljudi su jasno dali smjernice i putokaze.
Sta Bosnjaci time dobivaju?
#24 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Pa super..jednostavnim ukidanjem etno-torova svi problemi koje si gore naveo nestaju i to preko noci.Mister Yes wrote:-BiH polako ali sigurno ide prema dezintegraciji
-Tri zajednice imaju različite ciljeve a ustav ne zadovoljava ni jedne ni druge ni treće
-Evropska unija zadala zadaću koju je nemoguće izvršiti (Sejdić-Finci)
-Narod počeo sa nasilnim protestima koji su umalo doveli do međuetničkih sukoba u Mostaru
-Ono što su protestanti tražili ili je bilo nemoguće ili nebitno jer samo kompletna promjena ustava može pomoći. Ipak takvih protesta će biti sve više jer narod će tražiti normalan život.
-Prenos nadležnosti sa entiteta na državu se pokazao kao katastrofa jer je više stvari za koje je potreban kompromis a niko nema mandat od svojih glasača da radi kompromise.
-Uvođenje konstitutivnosti sva tri naroda u oba entiteta nije pomoglo manjinama a samo je narušilo odnose u Federaciji.
-Odnos međunarodne zajednice i OHR-a prema BiH dodatno usporava ovu zemlju.
-Osnovni problem Daytonski ustav koji guši zemlju etničkim kvotama i tromom/glomaznom administracijom umjesto da zadovoljava potrebe tri zajednice koje su međusobno ratovale i koje imaju različite vizije budućnosti zemlje.
-Potreban novi federalni sistem zasnovan na definisanim teritorijama koje će birati svoje predstavnike u centralnoj vlasti kao građanske administrativne jedinice.
-Nakaradnu konstitutivnost izbaciti iz ustava kao i kvote koje su njome motivisane.
-Opštine, srednji nivo i državni nivo su optimalan sistem a ne kao sada da imaju 4 nivoa.
-Prestati za zbunjivanjem ljudi pričom o 3 konstitutivna naroda, ostalima i građanima kao da u BiH postoje najmanje 5 zainteresovanih strana. Istina je da postoje samo 3 strane to jest 3 političke zajednice. Svakoj od njih pripada većinski jedan od tri konstitutivna naroda ali u svakoj od ove tri grupe se može naći i pripadnika druga dva konstitutivna naroda kao i ostalih.
-Problem nepovjerenje posebno sa bošnjačke strane koje najviše koči kompromis. Da bi se to nepovjerenje prevazišlo EU treba odbaciti zahtjeve i početi pregovore o priključenju BiH. Isto tako NATO savez treba odbaciti svoje zahtjeve. Konce u svojim rukama dakle drže EU i NATO koji mogu ako hoće napraviti te prve korake koji će relaksirati odnose i povećati povjerenje da se zaista radi samo o administrativnom preuređenje i da je cjelovitost BiH neupitna.
-Decentralizacija i administrativne jedinice nešto sasvim normalno svuda u evropi i sigurno ne bi bila problem ni Bošnjacima da se ne boje da će voditi ka podjeli zemlje. Zato je bitno taj strah ukloniti uključivanjem u NATO i EU.
-Ako EU bude insistirala da se 3 strane u BiH prvo dogovore pa onda da tako zajedno uđu u EU to se neće nikada desiti. Mora se krenuti sa druge strane jer BiH može biti ujedinjena samo ako prvo kao razjedinjena uđe u EU a onda, usljed relaksacije odnosa i povećanja povjerenja, dođe i do kompromisa i ujedinjenja.
-Krajnji cilj je stvoriti virtualne predstavnike tri političke zajednice koji bi zajedno obnašalo vlast. Ali za to je potrebnu puno kompromisa a njega neće biti prije ulaska u EU i NATO.
-Sve tri zajednice moraju biti zastupljene u vlasti. Dakle tri zajednice a ne konstitutivni narodi i ostali
-Kompromisi se teško postižu i između dvije strane a kamoli 3 strane. Zato za početak ostaviti RS na miru a riješiti probleme u Federaciji.
-Osnova su opštine koje se mogu grupisati na različite načine i time formirati izborne jedinice. Izborne jedinice bi, uz prenos nekih nadležnosti sa kantona na opštine dovele do toga da kantoni postanu besmisleni. Mada nije nikakva tragedija ni da se te zajednice opština organizuju u smislu da imaju izvršnu, zakonodavnu i sudsku vlast to jest da postanu praktično entiteti. Ali to će kao što je rečeno zahtjevati povjerenje koje je prije ulaska u EU i NATO teško očekivati.
Sta je problem?
#25 Re: "Prudski sporazum" ponovo aktivan
Jeli to znaci da imaju 5 ia da se ovo 0.3 nadoknadi ubacivanjem dijelova tijela nekog poslanika. Naravno ubaceni dijelovi bit ce proporcionalni fizickoj velicini poslanika...Mister Yes wrote:BAREM trećinu. Trećina od 16 je 5,3 što znači da trebaju dobiti BAREM 5,3. A 5 je manje od 5,3 tako da 5 ne zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu". Šest pak zadovoljava taj uslov "BAREM trećinu".klavirdžija wrote:Meni je još interesantnije od te trećine nauk da je 16 podijeljeno sa 3 jednako 6.![]()
Jedva čekam da vidim koliko trećina imaju namjeru dati Srbima u RH i tako, čim ih vrate u konstitutivne...

I onda bi "ono" diskutovalo..
Kao prvo upoznaj se sa Prudskim sporazumom i njegovim sadrzajem. Ovako samo trolas temu uobicajenim glupostima..