Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
Hamzza
Posts: 154
Joined: 25/11/2011 09:34

#1 Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Hamzza »

Pozdrav svima!

=====
UVOD
=====


Nisam nikad vozio terensko vozilo, tako da mi je to neistražena teritorija. A terensko vozilo mi treba za sljedeću upotrebu:
Pošto sam biciklista, u zadnjih par godina me je biciklo odvelo na raznorazne "zabačene" lokacije u široj okolini Sarajeva do kojih inače nikad ne bih došao, niti sam za većinu znao da postoje. Pošto se bavim i fotografijom i video dokumentarstvom, imam namjeru posjetiti mnoge te lokacije (a i mnoge ostale lokacije širom BiH, pogotovo istočna Bosna i istočna Hercegovina), te ih poslikati i posnimiti.

Pošto je biciklo samo kratkodometno prevozno sredstvo (a nema ni četvrtinu konjske snage :) ), to jedino mogu postići pomoću terenskog motornog vozila.
Do većine tih lokacija se može doći umjereno sposobnim polu-terenskim vozilom (kao što je npr. Fiat Panda 4x4), dakle uopšte mi ne treba nikakav Pintzgauer, vojni ZIL kamion ili nešta tog kalibra za pentranje po kamenčinama, kroz duboke glibove i preko rijeka i potoka.

Ukratko, potrebno mi je auto kojim bih prelazio samo 5000-7000 km godišnje, od čega bi 66% vožnje bila međugradska (asfalt) i terenska vožnja (makadam, zemljani putevi, šumski putevi, ali bez prevelikih kamenjara), a 33% standardna gradska vožnja.

Planiram dati otprilike do 5000 KM novca.
Treba mi prosto i jeftino terensko vozilo za koje se ne moram previše brinuti o krađi, a s druge strane da je dovoljno pouzdano da ne moram strahovati da mi se pokvari u sred neke vuko*e*ine.

Na osnovu toga, u uži izbor sam sveo tri vozila (predložite još neko ako imate ideju):
- Lada Niva
- Suzuki Samurai
- Fiat Panda 4x4 (stara)


1. LADA NIVA

Lada Niva je zaista nevjerovatno sposobno terensko vozilo, ali sam se informisao da su polovne, malo starije Nive znatno podložne kvarovima i da im se sitni dijelovi strogo redovno kvare (ne planiram provoditi više vremena s majstorom nego sa ženom - vrijeme je dragocjeno), da cucla oko 12l benzina kad malo ostari, te da nije nimalo udobna za asfaltnu vožnju. Po gudurama je zaista neprikosnovena, ali smatram da je to previše za mene, tj. da ne bih mogao iskoristiti sav njen terenski potencijal, a da bih znatno osjetio njene nedostatke na asfaltu.


2. SUZUKI SAMURAI

Suzuki Samurai mi se VRLO sviđa svojim izgledom i tehničkim osobinama. Međutim, koliko sam mogao vidjeti, većina Samuraja na našim prostorima su manje-više izdrndani i stari (uglavnom iz kasnih 80tih i ranih 90tih), a prodaju se po cijenama za koje bih u Njemačkoj mogao uzeti puno novijeg i boljeg španskog Samuraja (Santanino izdanje). Samo da nije svih ovih carinsko-poresko-atestnih dadžbina ....
Također, izgleda da je teško na našim prostorima naći dijelove, a i majstore koji ih znaju popravljati. Ili možda ne?

Još jedna bitna stvar u vezi Samuraja - saznao sam da mu je ovjes tvrd k'o kamen. Pošto se ja bavim video dokumentarstvom, to znači da pri vožnjama (i po asfaltu) montiram kameru na auto i snimam vožnju cestom. Ako je auto super tvrdo, i kamera će se tresti na svaku grbicu (a naše ceste su daleko od idealnih - provozajte se samo preko Trebevića i ne treba vam bolji lakmus-test).
Samuraje je po OEM licenci pravila i fabrika Santana u Španiji, i ti Samuraji su navodno mnogo udobniji i mekši od japanskih, jer su japanski pravljeni za azijske i afričke pustare, a španski su bili više prilagođeni evropskim krajolicima. Eh ti Santanini Samuraji (koji se zovu Suzuki Samurai kao i svaki drugi) su se pravili i do 2003. godine, i ima ih dosta po oglasima u Zapadnoj Evropi, ali ja nisam vidio niti jednog kod nas.


3. FIAT PANDA 4x4

Fiat-ova Panda (stara), izdanje 4x4, je izgleda jedino "obično" vozilo sa pogonom na sva četiri točka koje u ovom podneblju postoji. Digresija: znam da postoje i VW syncro i 4motion Golfovi, ali svaki Golf je GTI - guaranteed theft item. Osim toga, Golf je nizak, syncro se ne može isključiti pa uvijek više troši, tako da je to korisno jedino za uzać' uz gradske pikliče po snijegu, ni za šta drugo.

Stare Fiat-ove Pande su su relativno rasprostranjene i "mainstream" kako bi se to moderno reklo. Dakle, dostupnost dijelova i servisa ne bi trebao biti problem. Vozilo je izuzetno ružno većini svijeta pa ne bih imao skoro nikakve brige oko krađe. Njegove vozne sposobnosti nisu izuzetne ni za jednu upotrebu (recimo 4x4 pogon nema zaključavanje diferencijala, a kamoli redukciju), ali su sasvim dobro solidne za sve upotrebe (grad, magistrale, gudure). I povrh svega, vozilo je malo i (koliko sam čuo) troši oko 8l po gradu (ne znam da li su to cifre za 4x4 izdanje?).


======
REZIME
======


Zanimaju me mišljenja iskusnijih vozača i "šumadinaca" šta bi mi po njima najbolje odgovarao, na osnovu svega šta sam napisao (nadam se da sam dobro objasnio za kakve sve upotrebe mi auto treba). Npr., ima još zanimljivih vozila, kao što su Suzuki Vitara, Suzuki Jimny, Mitsubishi Pajero Mini, itd.

Dosta raje me ubjeđuje da mi 4x4 vozilo nije ni potrebno nego da sve to mogu "izgurati" i sa najobičnijim nekim VW Polom ili Pežoom 106, samo da stavim najkvalitetnije i najuže gume i dignem auto za 3-4 cm. Ja sam skeptičan po tom pitanju, da je to tako dobar "trik" ne bi onda niko vozao 4x4 vozila.

Dalje, zanimaju me vaša mišljenja o ovim vozilima koje sam opisao, te kakva je situacija vezanu za njihovu pouzdanost (generalno), cijene dijelova, te najviše dostupnost servisa i kvalitet majstora u tim servisima.


Pozdrav!
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#2 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by goran16v »

Po profilu potrebe Samurai bi bio haman pa idealan, ali eto odnos stanje - cijena je upitan, Niva ima najbolje terenske karakteristike, dok bi Panda bila najpogodnija za ekspoataciju. Po cifri koju si odredio i po namjeni najblizi si Ladi Nivi. Lada Niva jeste najmanje kvalitetna, podlozna kvarovima koji zivciraju i istina je da ne nikako sastavljena, ali ide i gura i sto je najbitnije nije skupa, jer u toj nekoj cijeni nekvalitet Lade Nive kompenzira pohabanost ova druga dva koja bi se dala naci za iste novce sto te dovodi opet na isto. Ukoliko nije podesen i mali Samurai zna biti itekakav potrosac, dok Panda 4x4 nije nimalo naivan auto. Iako izgleda kao i obicna Panda ipak ima Steyer Puch mehaniku koja je cijenjena i kvalitetna ali je zbog toga i auto skup. Ostali minusi bi bili ipak dosta manje prostora i manji clearens.
tatamumi
Posts: 9
Joined: 23/01/2012 13:55

#3 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by tatamumi »

imam fiata pandu 4x4 i mislim da je super za neke zahtjevnije marsute ..cak je dobar i u zimskim uslovima ...posto ja zivim na planini i redovno jedini izlazim do kuce ..:D
sfera
Posts: 53
Joined: 05/07/2009 19:19

#4 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by sfera »

Razmisli i o nekome Subaru.
Imam je jednog i koristimo ga samo za planine, oni su ti svi 4x4 i jako su me iznenadili kako ide po blatu i snijegu.
Niva mu nije ravna jedino što je ona malo visočija.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#5 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by BISCANIN2 »

Lada katastrofa ,izbjeci po svaku cijenu ,samuraj za terenske zadatke odlican i nije toliko los za odrzavati na asfaltu uzas .Mala 4x4 panda ne znam nemam nikakvog iskustva ,po meni subaru ,imao sam jednog godinama ,i moj stari takodje ,kvari se rijetko ali je žara i problem za dijelove ja imam brata u svici koji je meni starom nabavljao sve sto treba.Subaru odlican na terenu dobar na asfaltu.
Ali ako ces mene poslusati imas jednog jeep xj na piku 4.0 sa ugradjenim plinom novo sarajevo sa manulenim mjenjacem ,dobijes asfalt odlican,teren vrh jednostavno odrzavanje ,imas prostora i snage, komfora u izobilju .Svega onog sto ce ti sigurno faliti u bilo kojem gore nabrojanom vozilu.
Pozdrav.
simens1
Posts: 106
Joined: 18/01/2012 19:47

#6 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by simens1 »

ako si zainteresovan za nivu javni se na pp dacu ti broj od covjeka koji samo sa nivama radi i popravlja i prodaje,auta su mu u izvrsnom stanju i nije skup uopste... :-D
lavic
Posts: 3085
Joined: 14/04/2011 15:03

#7 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by lavic »

Za to za sta ces je koristit Lada, i samo Lada.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#8 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by johntra »

Nisam odavno vidio smisleniji post, ali isto tako mislim da je autor sam sebi u svom posto dao odgovor na pitanje... :D
User avatar
ranger
Posts: 2641
Joined: 14/04/2008 14:58
Location: Po sumama i gorama nase zemlje ponosne

#9 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by ranger »

Niva druze. ;)
Suzuki jeste mali sposoban i relativno jeftin al kao sto si i sam rekao sve je to groblje kod nas.
Pandi slabo ima...

A sto rece za ovo snimanje u voznji.. .ne razumijem se u tehnologiju kamera imam osjecaj da bi ti snimci bili beskorisni cak da ih i u S klasi snimas. :thumbup:
User avatar
Hamzza
Posts: 154
Joined: 25/11/2011 09:34

#10 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Hamzza »

Svima se zahvaljujem na napisanim odgovorima (i priželjkujem da se i ostali uključe).


Koje god auto da uzimam, gledao bih 2000. godište ili novije, ili bih se mogao spustiti do 1995. ako je auto u zaista očuvanom stanju.

Većina Samuraja kod nas su iz kasnih 1980-tih i ranih 1990-tih, i uz to su kruta japanska izdanja. A koštaju oko 4000 KM i (obično) više. To jednostavno nije dobitna kombinacija, pogotovo ako se uračuna dobavljivost dijelova i rasprostranjenost Suzuki servisa. Suzuki Samuraj bi bio izuzetno dobar izbor samo kada bi se i kod nas prodavali noviji i pošteno očuvani primjerci kao na Zapadu, i kada bi bilo španskih izdanja, i kada bi to koštalo oko 5000 KM. A dati 5000 KM za krutog japanskog Samuraja koji je '88 godište i koji je par godina pred penzijom, nema velike logike. Ozbiljno sam razmišljao o uvozu novijeg Samuraja sa Zapada, ali kad sračunam koliko bi me sve uvozne dadžbine koštale (i koliko je to sve rizično sa kupovinom vani), to mi izađe preskupa avantura. Zna li mi neko reći kakva je dostupnost dijelova za Samuraja kod nas, i u kojim servisima u Sarajevu i okolini ih znaju pošteno popravljati?

Lade Nive koje su 2000-2004 godište koštaju od 4000 do 7000 KM, zavisno kako koja. Međutim, gdje god čitam i raspitujem se, čujem sve i svašta o tom automobilu. Manjina ga gorljivo hvali, a većina pljuje po njemu. Koliko sam uspio načitati između redova, ima dosta ljudi u toj "većini" koji nikad u Nivu sjeli nisu, ali i s druge strane ima mnogo ljudi u toj "manjini" koji nikad ni u šta drugo osim Nive sjeli nisu. I jedni i drugi samo "zagađuju" informacioni prostor. Uglavnom, nakon svega pročitanog i čutog, mislim da sam formirao mišljenje o Nivi kao vrhunskom terenskom automobilu, koje je dobro samo za toga, a za sve ostalo je potpuni neoptimum. I još dodatno, ono je vrhunski terenski automobil pod uslovom da vam ne crkne u sred tog terena. Mnogi profi lovci i planinari imaju Nive, ali su mi rekli da se njima one nikad ne kvare jer im oni redovno preventivno mijenjaju dijelove (da se osiguraju da ne bi zaglavili u divljini). Eh meni se ne troši 1000 KM i 500 sati života na auto svake godine samo na njegovo preventivno održavanje. Niva je odlična jedino kao pomoćno auto za držati ga na selu, i vozati tuda unaokolo do prvog granapa i po okolnim šumama i vrtačama.

Pandi 4x4 zaista nema puno kod nas (barem ne u oglasima). Obične (4x2) Pande koštaju od 1500-3000 KM, dok 4x4 Pande koštaju od 3000-6000 KM. To mi je malo nerealna proporcionalnost cijena, pogotovo ako se uračuna da se Panda 4x4 ne ističe ni u jednoj voznoj ulozi. Za te novce se može uzeti puno komfornije, brže i sigurnije "gradsko" vozilo s jedne strane, a i puno sposobniji terenac (npr. Lada Niva) s druge strane. P.S.: Što se zemljanog odstojanja Pande 4x4 tiče, istina je da ono nije baš čemu, ali se auto može odići za 3-5 cm čime se taj nedostatak može koliko-toliko popraviti. Naravno tu se gubi na stabilnosti vozila u krivinama.


Imam opšti utisak da su cijene većine vozila na našem tržištu barem za 25% veće od realne, tj. da je odnos kvalitet/cijena narušen barem za 25% nauštrb kvalitete za pare koje se daju.


Koja je tačno to Subaru tipa koju mi predlažete (i koja generacija ako ih ima više generacija)?


Što se tog Jeep-a Wranglera 4.0 s plinom tiče, našao sam oglas na Pik-u. Auto je prava životinjčuga. Ali košta 18 000 KM. Da mi i čača i mater imaju po privatnu firmu i da sam savjetnik člana Prec'jedništva za platu od 3500 KM, onda bih ga kupio bez puno grižnje savjesti, koju kao takav svakako i ne bih imao. Ovako, samo ću staviti njegove slike na desktop. :)

@Johntra - Hvala na komentaru, i tačno je da sam veliki dio analize već sam završio, ali sam sve ovo napisao prvo da bih dobio potvrdu svojih zaključaka, a drugo da bih možda dobio neke dodatne informacije, nove ideje i sl. koje mi nisu pale napamet (recimo neko drugo vozilo).


@ranger - Evo pogledaj par video snimaka koje sam već napravio vozeći druga vozila:

http://blip.tv/bosanek/01-uspon-uz-treb ... te-5774075 (VW Polo Mk2F po asfaltu i kaldrmi)
http://blip.tv/bosanek/02-uspon-uz-treb ... hu-5774139 (VW Polo Mk2F po lošem asfaltu)
http://blip.tv/bosanek/04-uspon-uz-treb ... -1-5774766 (VW Polo Mk2F po lošem makadamu)

http://blip.tv/bosanek/04-igman-policij ... ju-5818452 (Ševrolet Spark po asfaltu)
http://blip.tv/bosanek/05-igman-sumski- ... je-5818513 (Ševrolet Spark po dobrom makadamu)

http://blip.tv/bosanek/01-sarajevo-vije ... ta-5852740 (Ford Fiesta Mk5 po asfaltu)
http://blip.tv/bosanek/07-voznja-putem- ... la-5873014 (Ford Fiesta Mk5 po pružnom tucaniku)


Originalni snimci su HD 1280x720, a ti su umanjeni na VGA 640x360.
User avatar
johntra
Posts: 11800
Joined: 11/04/2004 02:17
Location: Palma de Hrasno

#11 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by johntra »

Svaka čast za klipove, pratim tvoje klipove i sa bajsom... :thumbup:
vidi, ovdje ti niko skoro neće reći da kupiš ono što si nabrojao, nego će ti govoriti o drugim autima, često skupljim...
mislim da barataš nezahvalnom cifrom za kupovinu ovakve namjene automobila, a koji god od ovih modela iz užeg izbora uzmeš, naći ćeš mu manu, kao što si već napisao...
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#12 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by goran16v »

Za odnos prema Ladi Nivi se moze reci da je uanjmanju ruku neposten. Nova Lada Niva kosta 20k KM, za te pare se ne moze kupiti nikakav 4WD auto, terenac pogotovo, a o necem sto ima blokade diferencijala i takve terenske sposobnosti da ne govorim, a upravo Nive porede sa puno skupljim. Generalno govoreci, Lada Niva je koncepcijski odlican terenac sa odlicnim tehnickim rjesenjima i velikom prohodnoscu, sa osrednje kvalitetno mehanikom, losom limarijom i vrlo losom montazom i zavrsnom obradom, ali se sve to kompenzira cijenom od nekih 6k KM za auto star 5-6 god. Za te novce se ne moze nikakav drugi polovan terenac kupiti, a da nije 25 god star grob kojem 1/2 stvari ne funkcionise. Kome ne smetaju izvaljena sjedala, prekidaci i rucice koje ispadaju iz lezista, korozija koja izbije poslije godnu dana, zujanje zbog plasticnih guma i smrad benzina u kabini, a kome je bitno da krene i da se popne kuda je krenuo, da je osnovna mehanika pouzda i da auto popravlja za sitne novce onda je Niva pravo rjesenje.
Kiberluskoni
Posts: 361
Joined: 05/10/2005 00:16

#13 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Kiberluskoni »

Da li ti treba auto koje će biti jedino koje posjeduješ ili kupuješ auto koje će biti "dopunsko", tj imaš li jedno pored njega?
Iskreno, za lovu od 5000 KM i godišta oko 2000, otprilike ne možeš ništa uzeti a da ne proklinješ poslije (mislim da nemaš ništa ni među običnim autima, a ne u 4x4 segmentu). Sva 4x4 vozila imaju značajno skuplje održavanje, tako da ušteda u kupovini može da te fino dotuče poslije. 4 protektirane gume su ti 500- 600 KM (najjeftinija varijanta), računaj na izmjene ulja u diferencijalima (3 komada), motoru i mjenjaču. U moje auto ide recimo 12 litara rashladne tekućine i tome kada dodaš da su cijene ostalih dijelova značajno skuplje od običnih auta shvatiš da lako možeš izgubiti na mostu ono što si dobio na ćupriji.
Pokušaj naći neki primjerak sa provjerenim porijeklom, jer ćeš tako suziti izbor i smanjiti mogućnost pogrešne kupovine. Terenska vozila iz ranih 90ih a ako su dobro održavana mogu biti to što ti treba (stare tehnologije-jeftini dijelovi). Danas sam saznao za kratkog Pajera dizela sa urađenom generalkom motora 89. godište prodatog za 4-5 hiljada.
Od navedenih auta, niti jedno ti ne bih preporučio za vožnju po cesti. Sva tri imaju katastrofalno ubrzanje i max brzinu oko 100. Zamisli guslanje do Mostara i nazad. Uz to Lada ima 0 zvjezdica na crash testu. Takođe, ako si uradi-sam tip, Lada je izbor, ako nisi zaboravi, jer ćeš postati najbolji drug sa majstorima. Niti jedno nema klimu, što nekome ne smeta, ali na sporoj vožnji ljeti po prašnjavom makadamu je puno bolja od otvorenih prozora.
Preporuka je da skupiš još toliko i ganjaš neku Toyotu 4Runner (2.8 dizel, 2.4 TD), kratkog Pajera (ako insistiraš na malom autu). Čak i prve generacije Rav4 Toyote se mogu naći u tom rangu cijena. Ako će ti biti jedino auto, ja bih ganjao nekog Kangoo-a 4x4, jer je super auto, ali je daleko od te cijene.

P.S. Gorane, vjeruj Nivu prati vrlo zaslužena reputacija. Oni koji su imali sreće sa dobrim primjerkom je hvale , drugi sve kompenziraju cijenom dijelovva i održavanja, a ostali je kunu zbog loših iskustava koja im je priredila. Pisao sam više puta na ovom forumu o iskustvima meni bliskih ljudi koji su me na kraju odgovorili od kupovine, na čemu sam im zahvalan (prije dobrih 10ak godina).
Last edited by Kiberluskoni on 24/01/2012 17:20, edited 1 time in total.
goran16v
Posts: 10140
Joined: 20/09/2011 09:02

#14 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by goran16v »

Sve je to divno krasno ali RAV4 prve generacije ili Kangoo 4x4 su u prosjeku 2 x skuplji od budzeta koji je covjek predvidio.
BISCANIN2
Posts: 1144
Joined: 22/09/2004 12:30
Location: Bihać

#15 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by BISCANIN2 »

Imao sam subarija malog dostavnog fujy mislim da se zvao odmah poslije rata ,3 cilindra navaozao sam se posteno i dobrog posla obavio.Medju malim autima je kralj 4x4 ,mana 3cilindra i motor dok radi radi poslije toga nema popravke.
O ladi sam mastao jos kao mali i gle cuda u novoj firmi dobijem jednu staru ,97 godiste ,sto se sve raspada mslio sam da je do bivsih vozaca koji ne vode racuna.
Medjutim zaduzim jednu novu taze , prava je umjetnost redukovat to jos kao ful novo auto, bukvalno trazis gdje ce reduktor da uhvati ,poslije 8mjeseci vozanja po asfaltu i nesto malo terena raspad.
S tim da sam najvece razocarenje dozvio na snijegu ,posto sam imao tad i pajera i vidio njegove mogucnosti .Lada je dobra ako ces vozati pse u samom autu ili ici kroz grmlje i siblje direkt ,trpati drva i slicno jer te dusa ne boli i oanko je furda .Za sve ono za sta ti je zao ici sa drugim autom.Jedino dobro je sto to auto stvarno uvijek pali i ide ,sve ostalo je debeli minus.
Preporucio sam ti xj jeep koji kosta nesto ispod 9000 ,on ti je po meni idelan,djelovi nsiu skupi i pristupacni, obilje snage komfora i nema korozije .
User avatar
Hamzza
Posts: 154
Joined: 25/11/2011 09:34

#16 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Hamzza »

Video snimaka trenutno "onlajn" imam oko 100 i kusur, ali nisam ih još sve fino obradio (opisi, tagovi, grupisanja i sl.).

Auto koje bih sad uzimao bi mi u svakom slučaju bilo jedino vozilo. Zato sam i napisao da bih ga oko 66% koristio za međugradsku i terensku vožnju, a oko 33% za gradsku. Pošto se ne volim puno vozati (najviše zbog opšte saobraćajne nekulture), ne bih prelazio više od 5000-7000 godišnje u tom vozilu. To sam već napisao.

Opšti cilj mi je bio kupiti neko relativno jeftino, malo vozilo sa dobrim (ali ne pretjeranim) terenskim sposobnostima, a da solidno može poslužiti i za gradske potrebe. Kojeg kod istinskog terenca da uzmem (npr. Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Jeep Wrangler, Mercedes G-wagen, itd.), moram platiti relativno visoku početnu cijenu, ali šta je još važnije, TCO (ukupna cijena posjedovanja/korištenja) takvih vozila je mnoooogo veća nego za obična putnička vozila. To je prosto rečeno luksuz, osim ako čovjek na neki način zarađuje od posjedovanja takvog vozila. Ja zasad ne.

To šta goran16v kaže za Ladu Nivu je vrlo dobro oslikana "životna priča" Lade Nive. To je sve tačno tako. Kao što sam i ja napisao, za te pare Lada Niva je nekima savršen izbor za njihove potrebe, ali sam ja ustanovio da za moje potrebe nije ni blizu završen izbor. Neko drugi ko bude čitao ovu temu će možda svhatiti da je za njegove potrebe (npr. za lov u okolini njegovog sela) savršena pa će je otići i kupiti. I to će bit bar neka "zadovoljština" za to auto u cijeloj ovoj priči. Za mene je Niva otpala.

Suzuki Samuraj je takoreći žrtva zabačenosti i marginalnosti ovog našeg auto-moto-podneblja, gdje je poslije rata rijetko ko imao para i ćejfa da uvozi to vozilo, pa ih zato novijih kod nas i nema. A i da ih ima, izgleda da za njih nema lahko dostupnih dijelova i solidnih servisa (da li iko zna gdje ima Suzukijevih servisa i tako to!?).

Što se kombinacije ciljanog godišta i cijene tiče, za 5000 KM se može uzeti prilično dobro obično vozilo koje datira iz cca. 2000. godine. Npr. moj prijatelj je još prije 4 godine kupio izuzetno dobro očuvanog VW Polo-a 1996. god za oko 5000 KM. A prije dvije godine drugi je kupio superočuvanog Forda Fiestu Mk5 2002. godište (s punom opremom saso mange, dizel) za 5700 KM. Da ne nabajam dalje - uglavnom za oko 5000 KM se danas uz malo dobrog traženja može uzeti vrlo, vro fino gradsko vozilo za neluksuzne potrebe.

Razumijem da je za sva terenska vozila održavanje barem 30% skuplje od običnih vozila, a to uvećanje od 30-50% mogu podnijeti, s obzirom da ja toliko ne bih ni vozao (pa stoga, osim ako sam baksuz, ne bih trebao imati ni toliko kvarova ni habanja).
I moje je razmišljanje da je uvijek bolje dati 500-1000 KM više pri kupovini, ali da se uzme vozilo koje kasnije neće iskamčiti istu toliku (ili veću) cifru na dopravljanje, a i dodatno vrijeme i živce. Samo je maler ako dadneš više para, a vozilo se ne ispostavi da je u proporcionalno dobrom stanju :).

Što se tiče snage automobila, to mi ne znači previše jer inače volim sporiju vožnju :). Ne volim jurcati i jargati, a i volim unaokolo razgledati pejzaž dok se vozim (nisam normalan zar ne).

U svakom slučaju ću razmotriti i ta ostala predložena terenska vozila.

Žao mi je samo što od "običnih" vozila sa terenskim sposobnostima u suštini nema ništa drugo značajno osim superspartanske Pande 4x4.
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#17 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by AdnanSA »

Imaš na PIK-u Suzuki Baleno 4x4 maleni karavan sa 1,6 benzinskim motorom.
Košta oko 5000 KM i 2000 godište.
Nema neki klirens ali bi te trebao dovući podaleko. Jedini problem ti je nabavka rezervnih dijelova. Mada je to japanac i ne bi trebalo biti kakvih velikih popravki ali hajde mu znaj.
User avatar
Hamzza
Posts: 154
Joined: 25/11/2011 09:34

#18 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Hamzza »

Hvala na toj dojavi, pogledao sam oglas.

Jedan poznanik mi je rekao da se raspitam i o Daihatsu Terios-u Mk1 (1997-2005). Može li mi neko šta reći o tom vozilu? Vidio sam da je poprilično malehan terenac (to je plus), ali tek prvi put čujem za tog japanskog proizvođača .... pitam se ima li igdje servisa za ta čuda kod nas i kakva je dobavljivost i cijena rezervnih dijelova.

Također, kakva je pouzdanost, terenske sposobnosti, itd.
User avatar
drndalo
Posts: 22820
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#19 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by drndalo »

Daihatsu je stari japanski proizvodjac, i s te strane nemas problema... Jako ih je malo kod nas, na prste 2 ruke ih prebrojat... U EU je malo drugacija situacija, npr. u Njemackoj i Holandiji ih ima prilicno...
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#20 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Bakir1 »

hamza bej ima jedan samuraj 413 dosta dobro ocuvan meni se cini 88 sa ceradom registrovan normalne cijene,ukoliko te zanima javi se na pp
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#21 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by AdnanSA »

Daihatsu je dio Toyota korporacije odnosno na neki naćin Toyota ima svoje prste u tome. Čitao sam da se povlače iz Evrope jer je prodaja bila previše mala. Moj komšija je imao tog Teriosa metalik zeleni sa 1,3 motorom i prodade ga neki dan za 6000 KM godište 99. Naoko pristojno je izgledao.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#22 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Bakir1 »

User avatar
Hamzza
Posts: 154
Joined: 25/11/2011 09:34

#23 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Hamzza »

Hvala na dojavi za Samuraja, ali ceradni krov mi ne odgovara iz više razloga, a još plus prestar je (stoga sigurno nije špansko izdanje)

Daihatsu je previše rijedak kod nas da bi se isplatilo voziti ga (održavati) i kasnije prodati.
maxx09
Posts: 1
Joined: 09/02/2012 10:40

#24 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by maxx09 »

goran16v wrote:Sve je to divno krasno ali RAV4 prve generacije ili Kangoo 4x4 su u prosjeku 2 x skuplji od budzeta koji je covjek predvidio.
Ima li neko iskustvo sa Renaultom Kangoo 4x4.
U traženju 4x4 vozila za ne previše zahtjevne terene mi je zapeo za oko.
Koristio bi ga za slične stvari kao Hamzza, pristup planinarskim domovima, vožnja po makadamu.
Zanimljiv mi je 1.6 benzinac, zbog cijene registracije i paljenja zimi na velikim minusima.
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#25 Re: Potrebni savjeti za kupovinu polovnog malog 4x4 vozila

Post by Bakir1 »

dobar je kango,jos posebno sa dizelom i u putnickoj varijanti,ali je dosta rijedak kao takav.
Post Reply