Ako si ti freelance fotograf i ja te ne angažujem da fotografišeš zgradu koju sam projektovao, dakle ne radiš, ja te ne platim, ti ne platiš porez ili ja za tebe na platim porez, šta u tom slučaju? Kakvu si onda kao freelancer vrijednost stvorio?Matris wrote:Radnik, kako ga ti definises, je jednostavno "uzeo" posao koji je neko drugi stvorio. Radi ono za sta je placen.madner wrote: Cuj crpi resurse. Jedino ako je drzavni sluzbenik.
Radnik stvara neku vrijednost, inace ne bi imao posao. Isto kao i freelancer. Nema nekog veceg ili manjeg plusa od drzavu da li radis za Prevent i izvozis presvlake ili hamalas za neki IT projekt. Odnosno, ima ako ne placas porez, onda je prvi puno bitniji.
Poslodavac je taj koji kreira vrijednost izvozeci presvlake radeci za Prevent. U ovom slucaju Prevent je bitan drzavi, ne radnik. Jer Prevent je taj koji unosi kapital. Radnik je tu sretnik koji je zasjeo na vec kreirani posao od Preventa.
Jedino je fer da plati porez na tu svoju platu, jer je cekao da mu neko napravi posao.
Freelancer u ovom slucaju je kreirao posao iz niceg. Nasao je vrijednost van BiH. Primjer Preventa, umjesto Preventa te presvlake mogla je praviti neka Indijska firma. Ali nije radnik doveo do toga da se presvlake prave u BiH, nego vlasnik firme Prevent. Prevent je i nagradjen za to sa raznim ustupcima jer izvozi van.
U istom smislu BiH freelancer je doveo do toga da on radi posao, koji recimo on da nije radio mozda bi neki Indijac ili Pakistanac radio. Znaci isto kao i Prevent, stvorio je vrijednost tamo gdje je u BiH prije nije bilo.
Ne znam kako mozes uopste porediti vrijednost radnika koji koristi gotovu vrijednost sa freelancerom koji je stvara.
Često se u kompanijama može čuti da im je marketing najvažnija služba, svi ostali su iza marketinga.
Šta da Prevent ugovori dobre poslove, ali neće niko da radi za njih, pa ne napravi te presvlake? Kakvu su u tom slučaju vrijednost menadžment i marketing Preventa stvorili?
To dizanje sebe, a ponižavanje drugih veži mačku o rep. Svi smo mi isprepleteni.