Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: _BataZiv_0809, anex

Post Reply
User avatar
sime_cipol
Posts: 15984
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#1726 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by sime_cipol »

Mislis :D
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#1727 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by ado-nekad-sampion »

A ne znam, jedini taj mali turbo koji sam probao je 1.5 trocilindras sa 136 KS (i 220 Nm na 1250/min), i to po gradu po ravnom, na mene je ostavio puno bolji dojam nego 2.0 sa 130 KS atmosferski.

Brdo i opterecenje je druga prica, ali tu znam da taj 1.6 16ve ne moze meda osim da iscupas rucicu mjenjaca i da se dere ko da ga kolju. :D
User avatar
sime_cipol
Posts: 15984
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#1728 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by sime_cipol »

Vise sam mislio ironično, jer je kolega dozer sumnjicav. Naravno da ce bolje ici. Ima skoro 50% momenta vise. Koji je raspoloživ na 1750 okr/min, dok je kod Toyote na 4200.
User avatar
Dozer
Posts: 28353
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#1729 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by Dozer »

sime_cipol wrote: 03/03/2021 15:11 Ko ce bolje vuci auto, 4 osobe, sa upaljenom klimom, uzbrdo
Toyota 4cil 1.6 sa 130 KS i i 160nm ili
Peugeot 3cil 1.2T sa 130 KS i 230nm.
Ne vidim da su se spominjali motori te snage, nego nesto 100-115 KS. A ta 2 iz primjera ce biti tu negdje, vjeruj mi. Pri cemu taj pezo ima dobre sanse da ostane bez klipa ili radilice ako sve to potraje na gornjim granicnim vrijednostima.
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#1730 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by ado-nekad-sampion »

Pa eto, ja ne bih tvrdio dok ne probam, ali na papiru mi djeluje bolji turbo, jer dizel skromne snage i 215 Nm na 1700 cca je gospodski motor za taj 1.6 16ve i cijelih 160 Nm na 4000+, iz iskustva.
User avatar
sime_cipol
Posts: 15984
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#1731 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by sime_cipol »

Kia Ceed 1.4 sa 100 KS i 135 nm na 3500 okr/min
Kia Ceed 1.0 sa 100 KS i 175 nm na 1500 okr/min
Koji ce lakse voziti auto, 4 osobe, pun tank, pun gepek? Uzbrdo
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#1732 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by Gray »

ado-nekad-sampion wrote: 03/03/2021 15:25 Pa eto, ja ne bih tvrdio dok ne probam, ali na papiru mi djeluje bolji turbo, jer dizel skromne snage i 215 Nm na 1700 cca je gospodski motor za taj 1.6 16ve i cijelih 160 Nm na 4000+, iz iskustva.
Ja sam vozio Seat Aronu 1.0 Tsi DSG, sa 110 KS, mislim da je to auto od 3 cilindra, i puno je lakše i bolje išlo je od mog prethodnog 1.6 atmosfera koji je imao 135 KS, iako je on na papiru brzi, ali ima manji okretni moment i moras ga u visoke obrtaje tjerati dok je ova arona puno lakše išla na nižim, pa i uzbrdo je bolje išla sa dvoje odraslih + dvije djece
User avatar
nivla
Posts: 4262
Joined: 12/01/2008 23:44

#1733 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by nivla »

nisam vozio nijednu od kia
ali
golf 5 1.9 tdi 77kw i 250nm ide bolje uzbrdo od golf 7 1.6 tdi 81kw 250nm, mjenjac na oba isti, sa istim prenosima(na golfu 5 bio od 1.6 tdi 5 brzina)
eto nm isti, snage vise za 4kw, kubici vise uticu
istina da 1.6 tdi ima moze ici brze, manje je bucan,ali sto se tice brda trazi vise gasa od 1.9 tdi, nizbrdo je situacija isto u korist 1.9tdi jer ima nesto bolju kompresiju pa bolje koci motorom
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#1734 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by ado-nekad-sampion »

Eki cijelih 135 Nm, jel to neki motor Euro 5? :D

@nivia nema to veze s kubicima, nego je pumpa-dizna puno grublji, bucniji i neravnomjernije vuce od common-rail. Kad bi probao i 2.0 TDI sa 110 KS mislim da bi imao slican dojam. Meni se 2.0 TDI sa 140 KS CR cinio puno lisiji posle PD motora iste kubikaze i snage, ali objektivno CR je puno bolji, samo sto ovaj PD divlje povuce.
avijon
Posts: 1525
Joined: 20/08/2012 22:10

#1735 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by avijon »

Bitnije je gledati krivulju koliko dugo zadrzava maximalni obrtni i koliko brzo pada.

Npr. Vidio sam 4 cilindra motori imaju jedno 500 obrtaja maximalni i onda opada.

Dok v6 ima raspon oko 2000 obrtaja maximalni obrtni.

Ne može zapreminu nista nadomjestit dzaba :lol:
tabija
Posts: 1155
Joined: 11/12/2012 22:27

#1736 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by tabija »

A sta ke problem sa tjeranjem u visoke obrtaje :P
User avatar
hopi
Posts: 5631
Joined: 05/03/2009 23:03
Location: zemlja moja

#1737 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by hopi »

ja sam vozio taj benzin 1.0 115 konjića čini mi se, 3 cil, turbak, u suv-u. Šta ja znam, čudno se bilo navići. Nisam bio niti razočaran niti oduševljen, sasvim ok ide, pgotovo prazan. A staviš 4 putnika, stvari, brdo, onda baš i ne ide, niti u visokim obrtajima niti u niskim, dok bi jačeg atmo. benzinca nabio u više obrtaje i išao bi bolje.
530i
Posts: 9169
Joined: 08/12/2009 17:31

#1738 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by 530i »

Dozer wrote: 03/03/2021 15:24 Pri cemu taj pezo ima dobre sanse da ostane bez klipa ili radilice ako sve to potraje na gornjim granicnim vrijednostima.
Daj neke argumente za ove tvrdnje, nebitno pežo ili neki drugi trocilindraš...
JCecotto
Posts: 246
Joined: 29/12/2020 23:35

#1739 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by JCecotto »

Ma jok ba
Bolji su atmosferci, pogotovo ovi astmaticari 1.4 ili 1.6, gdje moras uvijek biti iznad 5500 da bi ikakav odziv dobio.
User avatar
Evolution_IV
Posts: 12807
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#1740 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by Evolution_IV »

jbga meni se cinio ljepsi za vozit benzinac 2.0 122ks/213NM od dizela 1.6 116ks/285NM :zoka: :D
User avatar
Dozer
Posts: 28353
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#1741 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by Dozer »

530i wrote: 03/03/2021 18:29
Dozer wrote: 03/03/2021 15:24 Pri cemu taj pezo ima dobre sanse da ostane bez klipa ili radilice ako sve to potraje na gornjim granicnim vrijednostima.
Daj neke argumente za ove tvrdnje, nebitno pežo ili neki drugi trocilindraš...
Pa dao sam vec - Superb, prije 7-8 godina, cini mi se da su ugradjivali neki 1.2 T sa 160 KS. I odustali jer su ljudima na AP pri brzinama preko 150 kmh i u trajanju od 2-3h rikavali motori. Pucala klipnjaca na onom jednom klipu, logicno i radilica.
Mozda su sad to unaprijedili, nemam pojma. Samo kazem da je po meni (i ne samo po meni) trocilindras u disbalansu, u smislu odnosa klipovi-radilica, jer 50% rada se oslanja na samo 1 klip. A najprostija logika kaze da 1 klip nema snagu kao 2.

Uzmi ti i guraj nesto jednom rukom, a onda isto to s dvije ruke. Ako je isto, ok.

Jbt...da li je ovdje moguce komunicirati na nivou razmjene misljenja i bez kojekakvih nadobudnih "sta ti znas" komentara...
User avatar
Dozer
Posts: 28353
Joined: 19/09/2008 10:14
Location: Zemlja maloumne ENV matrice...

#1742 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by Dozer »

Na sta se ti konkretno iscudjavas...?
deda_jr
Posts: 231
Joined: 10/11/2011 13:32

#1743 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by deda_jr »

Mlad i Nevin wrote: 28/02/2021 17:21
AKK wrote: 27/02/2021 16:31 220.000km preso i 1.9 TDI. Nema nigde veze.

https://www.olx.ba/artikal/41988412/volkswagen-passat/
Ovo je vise postala parodija oko km satova na svim autima starijim od 10 god koji se prodaju kod nas. To svi znaju ali jbg lakše je pogledati sat kad nema pola milijuna
Znam da čačkam mečku sa ovim, ali moram pitati... I ovo ni na koji način ne proziva kolegu Mladi i Nevine, nego se samo zbog teme kačim na ovaj post...

Elem, konstantno me kopka ova priča o kilometraži. Na ljeto planiram obnovu voznog parka, pa mi je nekako i direktno vezano za planove. Ovdje stalno čitam postove o astronomskim kilometražama auta uvezenih iz EU, starih do 10 godina. I onda se zapitam, pa koliko to ti europljani voze svoja auta. Malo prorovim po internetu i pronađem da postoje statistički podatci u vezi ovoga. Tako na primjer pronađem informaciju vezanu za prosječnu kilometražu u Italiji, gdje kaže da samo 1% godišnje prelazi 80.000 km ili više (This statistic displays the results of a survey on the average annual travel distance covered by car by Italians in 2014. During the survey period, it was found that only about one percent of the respondents drove their cars for more than 80 thousand kilometers a year.). Ili prema drugoj statistici prosjek u EU je oko 12.000 km (Large discrepancy of the average annual distance travelled by car between countries: around 13,800 km/year for Austria and Germany; around 9,500 km/year in Italy, and on average 12,000 km/year for the EU as a whole).
Da ne nabrajam dalje, mada ima dosta ovakvih podataka... Ono što me evo interesuje, otkuda toliko neslaganje između ovoga što statistike govore da je prosječna godišnja kilometraža i onoga što se potencira ovdje na forumu? Da li se radi o tome da nama uglavnom dolaze auta koja su bila dio flota, kupljenih preko Leasing-a, pa su kao takvi nabijali kilometražu? Ili šta je zapravo odgovor na ovo neslaganje...

Zaista mi nije namjera bilo koga da provociram :run: , ali mi je interesantno pitanje...
User avatar
madner
Posts: 56754
Joined: 09/08/2004 16:35

#1744 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by madner »

deda_jr wrote: 04/03/2021 11:19
Mlad i Nevin wrote: 28/02/2021 17:21
AKK wrote: 27/02/2021 16:31 220.000km preso i 1.9 TDI. Nema nigde veze.

https://www.olx.ba/artikal/41988412/volkswagen-passat/
Ovo je vise postala parodija oko km satova na svim autima starijim od 10 god koji se prodaju kod nas. To svi znaju ali jbg lakše je pogledati sat kad nema pola milijuna
Znam da čačkam mečku sa ovim, ali moram pitati... I ovo ni na koji način ne proziva kolegu Mladi i Nevine, nego se samo zbog teme kačim na ovaj post...

Elem, konstantno me kopka ova priča o kilometraži. Na ljeto planiram obnovu voznog parka, pa mi je nekako i direktno vezano za planove. Ovdje stalno čitam postove o astronomskim kilometražama auta uvezenih iz EU, starih do 10 godina. I onda se zapitam, pa koliko to ti europljani voze svoja auta. Malo prorovim po internetu i pronađem da postoje statistički podatci u vezi ovoga. Tako na primjer pronađem informaciju vezanu za prosječnu kilometražu u Italiji, gdje kaže da samo 1% godišnje prelazi 80.000 km ili više (This statistic displays the results of a survey on the average annual travel distance covered by car by Italians in 2014. During the survey period, it was found that only about one percent of the respondents drove their cars for more than 80 thousand kilometers a year.). Ili prema drugoj statistici prosjek u EU je oko 12.000 km (Large discrepancy of the average annual distance travelled by car between countries: around 13,800 km/year for Austria and Germany; around 9,500 km/year in Italy, and on average 12,000 km/year for the EU as a whole).
Da ne nabrajam dalje, mada ima dosta ovakvih podataka... Ono što me evo interesuje, otkuda toliko neslaganje između ovoga što statistike govore da je prosječna godišnja kilometraža i onoga što se potencira ovdje na forumu? Da li se radi o tome da nama uglavnom dolaze auta koja su bila dio flota, kupljenih preko Leasing-a, pa su kao takvi nabijali kilometražu? Ili šta je zapravo odgovor na ovo neslaganje...

Zaista mi nije namjera bilo koga da provociram :run: , ali mi je interesantno pitanje...
Osiguranja i cijene novih vozila su tako ustimane da se ne isplati voziti dizel limuzine ako se ne prelazi bar 20 000 km godisnje. Za neko malo manje, za neko malo vise. Vecina ovih limuzina se kupuje preko firmi i voze se iznad tog prosjeka jer su radne masine.

Druga stvar je sto je najbolja zarada kupiti auto od 500 000 km i prodati za manje, nije neka na 120 000km zbog cijene gore.
deda_jr
Posts: 231
Joined: 10/11/2011 13:32

#1745 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by deda_jr »

madner wrote: 04/03/2021 11:27
deda_jr wrote: 04/03/2021 11:19
Mlad i Nevin wrote: 28/02/2021 17:21

Ovo je vise postala parodija oko km satova na svim autima starijim od 10 god koji se prodaju kod nas. To svi znaju ali jbg lakše je pogledati sat kad nema pola milijuna
Znam da čačkam mečku sa ovim, ali moram pitati... I ovo ni na koji način ne proziva kolegu Mladi i Nevine, nego se samo zbog teme kačim na ovaj post...

Elem, konstantno me kopka ova priča o kilometraži. Na ljeto planiram obnovu voznog parka, pa mi je nekako i direktno vezano za planove. Ovdje stalno čitam postove o astronomskim kilometražama auta uvezenih iz EU, starih do 10 godina. I onda se zapitam, pa koliko to ti europljani voze svoja auta. Malo prorovim po internetu i pronađem da postoje statistički podatci u vezi ovoga. Tako na primjer pronađem informaciju vezanu za prosječnu kilometražu u Italiji, gdje kaže da samo 1% godišnje prelazi 80.000 km ili više (This statistic displays the results of a survey on the average annual travel distance covered by car by Italians in 2014. During the survey period, it was found that only about one percent of the respondents drove their cars for more than 80 thousand kilometers a year.). Ili prema drugoj statistici prosjek u EU je oko 12.000 km (Large discrepancy of the average annual distance travelled by car between countries: around 13,800 km/year for Austria and Germany; around 9,500 km/year in Italy, and on average 12,000 km/year for the EU as a whole).
Da ne nabrajam dalje, mada ima dosta ovakvih podataka... Ono što me evo interesuje, otkuda toliko neslaganje između ovoga što statistike govore da je prosječna godišnja kilometraža i onoga što se potencira ovdje na forumu? Da li se radi o tome da nama uglavnom dolaze auta koja su bila dio flota, kupljenih preko Leasing-a, pa su kao takvi nabijali kilometražu? Ili šta je zapravo odgovor na ovo neslaganje...

Zaista mi nije namjera bilo koga da provociram :run: , ali mi je interesantno pitanje...
Osiguranja i cijene novih vozila su tako ustimane da se ne isplati voziti dizel limuzine ako se ne prelazi bar 20 000 km godisnje. Za neko malo manje, za neko malo vise. Vecina ovih limuzina se kupuje preko firmi i voze se iznad tog prosjeka jer su radne masine.

Druga stvar je sto je najbolja zarada kupiti auto od 500 000 km i prodati za manje, nije neka na 120 000km zbog cijene gore.
Evo u Francuskoj i Njemačkoj te iste statistike pokazuju da je prosječna godišnja kilometraža dizelaša oko 16.000 km :? Za ovo drugo se slažem...
User avatar
sime_cipol
Posts: 15984
Joined: 20/12/2018 15:06
Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
Grijem se na: Zdrvima
Vozim: Kola

#1746 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by sime_cipol »

Mozda su u istraživanju obuhvacene privatne osobe sa privatnim autima.
tabija
Posts: 1155
Joined: 11/12/2012 22:27

#1747 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by tabija »

Ja sam na N1 prije par godina gledo neko emisiju koja kaze da je prosjecna kilometraza dizel limuzine u Njemackoj 37.000 km.

Manja auta prelaze manje, benzinci jos manje...
User avatar
madner
Posts: 56754
Joined: 09/08/2004 16:35

#1748 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by madner »

Drugo auto prelazi manje od prvog itd...

Probaj naci tu limuzinu sa 3-4 godine i 50 000 km sada da kupis.
deda_jr
Posts: 231
Joined: 10/11/2011 13:32

#1749 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by deda_jr »

tabija wrote: 04/03/2021 11:47 Ja sam na N1 prije par godina gledo neko emisiju koja kaze da je prosjecna kilometraza dizel limuzine u Njemackoj 37.000 km.

Manja auta prelaze manje, benzinci jos manje...
Ovako stoji u istraživanju iz 2003 (znam da je malo starije) - In 1993, business cars covered on average 20,500 km per annum (56 km/day) and 24,600 km (67 km/day) when running on petrol and diesel fuel respectively. I onda u sljedećoj rečenici naglašava da je do 2002 dnevna upotreba dizel automobila porasla na 74 km/day, a kod benzinaca se smanjila na 45 km/day.
Znači poslovni dizelaši prosjek neka bude 40.000, privatni 15.000. I to me onda zbunjuje, zašto je komentar na svako auto ma to je smanjeno, ima on 3 puta, 4 puta, pet puta više kilometara... Dobro jeste isto tako presmiješno da bezmalo svaki dizel koji se kod nas prodaje, bez obzira na godište ima istu kilometražu :D
ado-nekad-sampion
Posts: 391
Joined: 01/10/2020 10:53

#1750 Re: Pomoć oko kupovine auta Vol.2

Post by ado-nekad-sampion »

Statistika je samo statistika.

Ja ti mogu reci da firme s dizelima tipa Passat hladno predju 50 k godisnje. Radnik koji koristi svoj company car predje 30-35 godisnje vrlo cesto. Privatnih auta hladno ima da ne predju ni 10 k godisnje. Racunice ima dosta, nemjerljivo vise nego u BiH, ali nije kod svakog samo racunica. 50% su flotna auta, od novih koji se prodaju npr. u Njemackoj. Ostalo su privatna, ili company cars.
deda_jr wrote: 04/03/2021 11:19

Da li se radi o tome da nama uglavnom dolaze auta koja su bila dio flota, kupljenih preko Leasing-a, pa su kao takvi nabijali kilometražu? Ili šta je zapravo odgovor na ovo neslaganje...

Zaista mi nije namjera bilo koga da provociram :run: , ali mi je interesantno pitanje...
Ovim si na dobrom tragu. Dobra auta vani se lako prodaju, ne cekaju trgovca iz Bosne da dodje po njih. Druga, zapravo primarna stvar, je mala platezna moc. Ljudi hoce jeftino. A trgovci moraju pokriti troskove i zaraditi. Pritom se malo skuplji (ja bih rekao realni) trgovci zaobilaze jer su skupi. I tu kad saberes 2 i 2 dodjes do auta s duplo vise realnih kilometara koje je po trenutnom stanju na kilometar satu za nekog znacajno jeftinije nego drugo auto s istim kilometrima na satu, koje nije vraceno.

Uzmi Golf za primjer, kad sam ja kupovao auto dobre sestice dizel s pravih 150 k na satu, do 5 godina stare, su bile 20 hiljada najmanje. Raja kupuje za 15. I ocekuje da nije vracen. Pa procijeni jel realno.

Da dodam, nije tacno da nema auta s malo km, jednu stranicu da posaljem masa dizela s manje od 10 k godisnje predjenih. To pricaju ljudi koji ne znaju, a ne znaju jer ne zive vani i ne kupuju auta vani. Dizel s 50 k na satu 5 godina star se nadje HLADNO. Ali takva auta ne idu u BiH.
Post Reply