
To je poslovna ekonomija i ekonomski pokazatalji poslovanja, koja ima svoju metodologiju i pravila zavisno od branše, nema to veze sa proizvođačem. On je samo primjenjuje.
Moderators: Bobi, _BataZiv_0809
Kada se automobil spušta niz dovoljnu nizbrdicu i transmisija je ubačena u dovoljno visok stepen prenosa, a kvačilo je ukopčano, sve dok je snaga koja dolazi do motora sa pogonskih točkova jednaka snazi koja je potrebna da vrti motor i njegove prateće agregate, potrošnja goriva je 0,000 l/km.Industrialyzer wrote: ↑30/09/2020 12:29ApsolutnoLaplace wrote: ↑30/09/2020 09:30Teoretski - da.Industrialyzer wrote: ↑29/09/2020 20:07
Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.
Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.
Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.poenta je da ne postoji situacija dok motor radi, a da je potrosnja 0.00000 litara.
Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
Kako ne može?ado-šampion wrote: ↑30/09/2020 11:11Mislim da trosak za razvoj ne moze biti overhead jer je cifra pozamasna. Ali eto ne bih tvrdio, jer moj posao nije vezan ni za aute ni za autoindustriju, barem na direktno. Rekao bih da tih 900 000 koje prodaju godisnje taman bude da pokriju razvoj.![]()
Ferrari je najmanje zaradio tu ako ciljas na starija autaEvolution_IV wrote: ↑30/09/2020 13:16Ferrari im se smije svima![]()
![]()
![]()
Ja idalje mislim da pojedine marke ne vrijede para,al mi se hebe kupovat ih necu svakako![]()
Jok na stara,tad su gradili i izgradili imidz koji imaju danasavijon wrote: ↑30/09/2020 13:21Ferrari je najmanje zaradio tu ako ciljas na starija autaEvolution_IV wrote: ↑30/09/2020 13:16Ferrari im se smije svima![]()
![]()
![]()
Ja idalje mislim da pojedine marke ne vrijede para,al mi se hebe kupovat ih necu svakako![]()
Npr. Supra sad naumpade mi opet fabrika "najmanje" zaradila a saloni imali marzu 30% minimalno. Iznad msrp tj.
Imas fiksne troskove proizvodnje auta, imas varijabilne troskove proizvodnje auta. Uzmimo npr da su foksni troskovi, troskovi istrqzivanja i razvoja, dizajna, zracni tuneli, obuka radnika, mehanicara, testiranja, trazenje kooperanata po svijetu, njihpvo prilagodjavanje novim dijelovima tj sve ono sto ide prije pocetka proizvodnje(a ti troskovi su bas veliki). Procijenis koliko ces godina proizvodit auto, koliko ce hiljada auta prodati. Podijelis ukupne fiksne troskove na planirani broj prodatih auta. Dodas na to onda ostale troskove i marze i davanje drzavi (varijabilni troskovi) i tako dobijes cijenu auta.UmaX wrote: ↑30/09/2020 11:45A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?ado-šampion wrote: ↑30/09/2020 11:00Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje.![]()
Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti.Pa sta ti mislis da zarade 4-5 hiljada po autu?
A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto".Jasno kazem ironicno jer mi nije bas jasno, isto kao sto mi nije jasno kako moze biti "sve isto" i pored neumoljive statistike koja kaze da se Golf prodaje puno bolje (prakticno duplo bolje) unatoc ne bas neznantnoj razlici u cijeni i to godinama.
Ferrari ima najvecu zaradu po autu, ali nije stednja u pitanju. Oni su cak smanjivali proizvodnju da bi odrzali ekskluzivitet.Evolution_IV wrote: ↑30/09/2020 14:15meni ne treba,cuo sam da ferrari stedi na najlonu u vratima...
Sve što se do početka proizvodnje može napraviti su ekonomske analize i projekcije na osnovu podataka o predodnim proizvodima.izvrsni direktor wrote: ↑30/09/2020 13:48Imas fiksne troskove proizvodnje auta, imas varijabilne troskove proizvodnje auta. Uzmimo npr da su foksni troskovi, troskovi istrqzivanja i razvoja, dizajna, zracni tuneli, obuka radnika, mehanicara, testiranja, trazenje kooperanata po svijetu, njihpvo prilagodjavanje novim dijelovima tj sve ono sto ide prije pocetka proizvodnje(a ti troskovi su bas veliki). Procijenis koliko ces godina proizvodit auto, koliko ce hiljada auta prodati. Podijelis ukupne fiksne troskove na planirani broj prodatih auta. Dodas na to onda ostale troskove i marze i davanje drzavi (varijabilni troskovi) i tako dobijes cijenu auta.
Eh sad posto volkswagen zna da ima Entropija puno u svijetu i znaju da ce prodati puno vise nego ovih gore planiranih auta, znaci da ce sva ostala auta prodavati bez tih fiksnih troskova. Zbog ovog npr dobijes na kraju proizvodnog ciklusa velike popuste ( sto npr opel radi, pocne novi model astre prodavati, a stari idalje proizvodi i prodaje po puno manjoj cijene, zato stp nema fiksnih troskova).
To znaci da i ako sad da popust, ne znaci da je u gubitku vec da sa tim popustom nije pokrio fiksne troskove vec te fiksne troskove prebacio da pokriju neka druga auta poslije..
Skonto?
naravnobasicm wrote: ↑30/09/2020 14:22Ferrari ima najvecu zaradu po autu, ali nije stednja u pitanju. Oni su cak smanjivali proizvodnju da bi odrzali ekskluzivitet.Evolution_IV wrote: ↑30/09/2020 14:15meni ne treba,cuo sam da ferrari stedi na najlonu u vratima...
Kako znaš
Pogodio.
Nes vjerovat ali ja sam cuo da mecu najlon, ali samo u Evropi, a za Ameriku ide onaj pismeniji materijal s izolacijom. Za Australiju isto.Evolution_IV wrote: ↑30/09/2020 14:15meni ne treba,cuo sam da ferrari stedi na najlonu u vratima...