Pomoć oko kupovine auta
Moderators: Bobi, _BataZiv_0809
#11101 Re: Pomoć oko kupovine auta
To sam vec napisao, covjek uzeo XC60 iz 2015 sa 130 000 km za 3x000 KM i onda prica poslje to je XC60 star bar 10 godina i sa 200-300 na satu.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#11102 Re: Pomoć oko kupovine auta
Ma dobro ti si to napisao Golfisti, da znas Golfistu i da ti nije mrsko pisati ne bi uopste odgovarao.
Golfista danas drvlje i kamenje na personu koja je on bio prije 7-8 godina. Ide tako daleko da vrijedja na umnoj bazi. 
Ja pisem jer se nadam da covjek kojem pisem nije trol.


Ja pisem jer se nadam da covjek kojem pisem nije trol.
#11103 Re: Pomoć oko kupovine auta
Ako je najbitniji faktor da se auto ne kvari, onda je to znak da je budzet vrlo nategnut.
#11104 Re: Pomoć oko kupovine auta
Pa, baš i nisu tako male razlike ako motor radi u leru zimi.
#11105 Re: Pomoć oko kupovine auta
Zao mi je, ne vjerujem. Dokazi.
#11106 Re: Pomoć oko kupovine auta
Auto ne trosi nizbrdo. Barem auti koji imaju struju na brizgaljakama. U leru je totalno druga stvar. Evo primjer za L-Jetronic iz 80-ih.
Engine Braking
When the engine is driven by the rolling vehicle ( for example, on a downgrade), the air throttle valve is fully closed. In order to save fuel and to reduce the exhaust emission, the fuel supply is completely cut off during this mode of operation. In order to keep the engine from stalling if. the clutch is disengaged, however, the supply of fuel is restored at engine speeds between 1,000 and 1,500 rpm. In the same way, injection is resumed if the engine speed approaches the idle speed when the vehicle is braked.
Engine Braking
When the engine is driven by the rolling vehicle ( for example, on a downgrade), the air throttle valve is fully closed. In order to save fuel and to reduce the exhaust emission, the fuel supply is completely cut off during this mode of operation. In order to keep the engine from stalling if. the clutch is disengaged, however, the supply of fuel is restored at engine speeds between 1,000 and 1,500 rpm. In the same way, injection is resumed if the engine speed approaches the idle speed when the vehicle is braked.
-
- Posts: 3679
- Joined: 20/12/2018 16:11
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#11108 Re: Pomoć oko kupovine auta
Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje.

Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti.

A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto".

Jako mi je to sto zelite da neko nesto dokazuje a 90% tvrdnji koje iznosite su pasualne. Tvoj specijalitet od nekidan, Focus uvijek bio bolje auto od Golfa. Dok Ford proda 200 k Focusa, VW proda 400 k Golfova, 15 godina unazad, a cijena u 10-15%. I gdje smisao da je tebi kazem dokazi.

#11109 Re: Pomoć oko kupovine auta
Ljudi koji rade u Wolfsburgu imaju znatno vecu platu od ljudi koji rade u Ceskoj ili Slovackoj. Moze materijal biti isti, ne moze biti cijena nikako.
#11110 Re: Pomoć oko kupovine auta
Profit po proizvedenoj jedinici nije uvijek isti. Osim direktnig troškova za material (DM) i direktnog trorška radne snage (DL) u cijenu proizvodnje ulaze i overhed troškovi (MOH) u koje je uključen i trošak za razvoj. Što se više auta proizvede to pada cijena njihove proizvodnje, čak i da su DM, DL i dio MOH konstantni.izvrsni direktor wrote: ↑30/09/2020 10:56Ako misli na cistu dobit koju tiguan generira volkswagen, nakon sto pokriju sve troskove proizvodne, zasto da ne. (Mada je jako tesko dpci do tog podatka) Samo u 2019. Prodato je ukupno 900 000 tiguana u svijetu, ili ukupno preko 12 miliona
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#11111 Re: Pomoć oko kupovine auta
Mislim da trosak za razvoj ne moze biti overhead jer je cifra pozamasna. Ali eto ne bih tvrdio, jer moj posao nije vezan ni za aute ni za autoindustriju, barem na direktno. Rekao bih da tih 900 000 koje prodaju godisnje taman bude da pokriju razvoj. 

Last edited by ado-šampion on 30/09/2020 11:12, edited 1 time in total.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 30119
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Contact:
#11112 Re: Pomoć oko kupovine auta
kako ecu iz 80-ih zna kad vozis nizbrdo ,kad kocis,kad je kvacilo pritisnuto??basicm wrote: ↑30/09/2020 10:43Auto ne trosi nizbrdo. Barem auti koji imaju struju na brizgaljakama. U leru je totalno druga stvar. Evo primjer za L-Jetronic iz 80-ih.
Engine Braking
When the engine is driven by the rolling vehicle ( for example, on a downgrade), the air throttle valve is fully closed. In order to save fuel and to reduce the exhaust emission, the fuel supply is completely cut off during this mode of operation. In order to keep the engine from stalling if. the clutch is disengaged, however, the supply of fuel is restored at engine speeds between 1,000 and 1,500 rpm. In the same way, injection is resumed if the engine speed approaches the idle speed when the vehicle is braked.
#11113 Re: Pomoć oko kupovine auta
Pa, mora se misliti i na to. Odeš u restoran na ručak (oprosti, Fadile), pojedeš previše pa ti u povratku auto više troši.bitanga_sa_otesa wrote: ↑29/09/2020 23:07vjerujem da broje kolko jedu i seru pa mjere razliku togaizvrsni direktor wrote: ↑29/09/2020 23:05Kako vam se da zamarati tim troskovima uopste, sta imate od tog. Nemam blage veze kolko me kosta odrzavanje auta jbt![]()
#11114 Re: Pomoć oko kupovine auta
Negdje sam pročitao (ili vidio na klipu) da je sve ispod 1.500 rpm potencijalno štetno za motor. Možda je bio klip sa Autokluba.bitanga_sa_otesa wrote: ↑29/09/2020 23:14ja sam sad smanjio ,tj stavim krisku hljeba na sto i gledam je kad je vrijeme dorucka,onda odem da radim ,pa se vratim oko 3 opet pogledam ,odgrizem jedan zalogaj,pa oko 6 pojedem sta je ostalo.onda u 8 opet novu krisku i gledam je do jedno 10.
to je isto ko ovi sto leraju po gradu 30-40 ili na 1000 obrtaja u petoj sto voze![]()
#11115 Re: Pomoć oko kupovine auta
... a to se moglo jeftinije odraditi u Photoshopu.bitanga_sa_otesa wrote: ↑29/09/2020 23:20mnogi bi da zive mimo svojih mogucnostiartur morgan wrote: ↑29/09/2020 23:18
Uredu. Slazem se znam na sta ciljas mnogi bi da se krecu a da im ne trosi. Zato su na cesti tako losa auta...![]()
dizu se mikrokrediti da se uslika za instagram na moru,a skup set kvacila za neko smece od par hiljada...
i onda guli ostatak godine od jutra do mraka da vrati te pare ...
#11116 Re: Pomoć oko kupovine auta
Jasno.Seawolf wrote: ↑30/09/2020 08:57Ali i značajno usporava.Laplace wrote: ↑30/09/2020 08:50Ako se zaletiš uzbrdo i pustiš gas, i onda troši 0 l/h (probaohilmija frlj wrote: ↑29/09/2020 13:09Zar nije kod novih auta da troši 0 litara čim digneš nogu sa gasa tzv kočenje motorom? Ili barem da trosi neznatno, kao da radi na leru?). Jasno, cijenu platiš dosta većom potrošnjom dok se zalijećeš.
Ako bi htio da auto zadrži brzinu koju je dostigao tokom penjanja, itekako bi mu trebalo goriva.

#11117 Re: Pomoć oko kupovine auta
Ono što je meni bitno je da se računar brine da se motor ne ugasi, a vjerovatno je da board computer pokazuje potrošnju 0 l/h u uslovima kad je potrošnja manja od 0,1 l/100 km +/- neka margina greške.bitanga_sa_otesa wrote: ↑30/09/2020 10:00injektuje se koliko je potrebno da radi motor kad je zatvorena klapna gasa.pedalom otvaras klapnu kroz koju ulazi zrak i mijenjas vrijeme ubrizgavanja(otvorenost dizni u milisekundama).to su neke osnove rada efi motora koje mnogi ovdje ne znaju a valjaju gluposti...ne znam kako rade najnoviji auti i kompjuteri ,ali mislim da ne bi trebali prekidati ni taj minimalni dotok goriva i kad je auto rasterecen...Laplace wrote: ↑30/09/2020 09:50
Jasna stvar. Btw, u uputama za moj auto piše da se u motor ne injektuje gorivo ako nije pritisnuta papučica gasa, osim (jasno) u leru, kad elektronika ubrizgava gorivo da semotor ne bi ugasio. Jasno, i u vožnji kada nije pritisnuta papučica gasa može se desiti da elektronika mora intervenisati da bi održala rad motora.
#11118 Re: Pomoć oko kupovine auta
A kako onda pojedinci dobiju 3-4-5k popusta pri kupovini novog auta, ako dobro pregovaraju?ado-šampion wrote: ↑30/09/2020 11:00Zao mi je sto ti je zao, ali progugaj ima i po netu, mislim da je cak bilo i ovdje.![]()
Ja sam prvi put cuo od prijatelja koji rade u autoindustriji prije 3-4 godine i bilo mi je malo cudno ali nisam bio zapanjen kao ti.Pa sta ti mislis da zarade 4-5 hiljada po autu?
A jasno mi je da je Bosancu tesko svariti da VW zaradi 300-400 eura na Golfu a Skoda preko 1000 na Octaviji, a Octavija jeftinija, a "sve isto".Jasno kazem ironicno jer mi nije bas jasno, isto kao sto mi nije jasno kako moze biti "sve isto" i pored neumoljive statistike koja kaze da se Golf prodaje puno bolje (prakticno duplo bolje) unatoc ne bas neznantnoj razlici u cijeni i to godinama.
Pa cak i oni koji misle da je Golf bolji auto od Focusa (ne oni poremeceni kao Entropio) ce se slozit da je Focus bolji makar u nekim parametrima. Nije Golf u svemu bolji. Ja mislim da je Focus bolji u vise parametara nego Golf. Ili su mi ti parametri vazniji nego neki drugi. Svejedno.ado-šampion wrote: ↑30/09/2020 11:00Jako mi je to sto zelite da neko nesto dokazuje a 90% tvrdnji koje iznosite su pasualne. Tvoj specijalitet od nekidan, Focus uvijek bio bolje auto od Golfa. Dok Ford proda 200 k Focusa, VW proda 400 k Golfova, 15 godina unazad, a cijena u 10-15%. I gdje smisao da je tebi kazem dokazi.![]()
Focus Mk1 bio los zbog hrdje i sve do Focusa Mk4 je Focus bio ruzan auto. Golf je opet toliko nazadovao kvalitetom od Mk5 da je to sramota (sve zbog mjera stednje radi maksimiziranja zarade). Mislim da je veca sansa da Golf Mk6 hrdja nego Focus Mk3.
-
- Posts: 6025
- Joined: 13/07/2004 20:02
- Location: Sarajevo
#11119 Re: Pomoć oko kupovine auta
Ma gdje dobiju 3-4-5 k popusta? Dobiju u Kiji koja ne vrijedi ni toliko koliko kosta s popustom i za koju je popust stalni. Dobiju isto na dizele koji se subvencioniraju i gdje veliki dio troska pokrije drzava.
Ja nemam VW, nit bih imao, nit sam fan marke, cak dapace, ali kvalitet je otisao dole upravo zato da ne bi poslovali u gubitku a da bi zadrzali istu poziciju na trzistu. I to ne generalni kvalitet nego stednja na dijelovima dobavljaca.
Btw. kako upadose u krizu od te silne zarade?
Ja nemam VW, nit bih imao, nit sam fan marke, cak dapace, ali kvalitet je otisao dole upravo zato da ne bi poslovali u gubitku a da bi zadrzali istu poziciju na trzistu. I to ne generalni kvalitet nego stednja na dijelovima dobavljaca.
Btw. kako upadose u krizu od te silne zarade?
Last edited by ado-šampion on 30/09/2020 12:10, edited 1 time in total.
- sime_cipol
- Posts: 5682
- Joined: 20/12/2018 15:06
- Location: Jedan grad, dva kluba. Jedan osnovala raja, drugi UDBA.
#11120 Re: Pomoć oko kupovine auta
Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH

U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi

- Industrialyzer
- Posts: 4130
- Joined: 11/06/2011 23:51
#11121 Re: Pomoć oko kupovine auta
ApsolutnoLaplace wrote: ↑30/09/2020 09:30Teoretski - da.Industrialyzer wrote: ↑29/09/2020 20:07Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.
Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.
Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.

Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
-
- Posts: 930
- Joined: 30/04/2020 19:47
#11122 Re: Pomoć oko kupovine auta
Nastavi sto si staosime_cipol wrote: ↑30/09/2020 11:52Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH
U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi![]()

#11123 Re: Pomoć oko kupovine auta
Jasno da ulazi. Sve ulazi. VW sigurno ima puno troskova dobavljacima, svojoj proizvodnji koja to sve sklapa, marketingu i razvoju. Pa i Porsche BiH mora nesto zaradit. Cak i prevoz tih auta iz Wolfsburga do Sarajeva kosta. Drzavi se moraju platit takse. Nakupi se to. Znam.sime_cipol wrote: ↑30/09/2020 11:52Eh kad bi znao kolika je faktura za jednog Tiguana od VW prema Porsche BiH
U proizvodnu cijenu ulazi razvoj, proizvodnja, alati, radnici, dobavljači, razvoj sljedećeg modela...
Kad bi vidjeli cijenu Tiguana za koju se proda iz tvornice vjerovatno bi nam svima narasle magarece usi![]()
Ne kazem da zarade puno vise od tih 500 Eura koje sampion spominje zbog toga sto ne mislim na sve te troskove, zarade oni unatoc njima.
#11124 Re: Pomoć oko kupovine auta
Zato i jesam pomenuo vožnju nizbrdo.Industrialyzer wrote: ↑30/09/2020 12:29ApsolutnoLaplace wrote: ↑30/09/2020 09:30Teoretski - da.Industrialyzer wrote: ↑29/09/2020 20:07
Imas 20 litara i krenes nizbrdo, hipoteticki, 100km, i ti kazes da ces nakon toga imati tacno 20l?
U praksi bi računar tu i tamo morao intervenisati da se auto ne ugasi, tako da bi potrošnja bila mala ali mjerljiva.
Poenta mog primjera nije bila da motor ne troši u leru (to nisam ni napisao) niti da tro[i ili ne troši nizbrdo i/ili bez dodavanja gasa. Poenta je da potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja.
Znaši, na 2.000 rpm i u petoj brzini može trošiti više ili manje ovisno o tome koliko moraš (i moraš li uopšte) psitisnuti papučicu gasa da bi održavao taj broj obrtaja.poenta je da ne postoji situacija dok motor radi, a da je potrosnja 0.00000 litara.
Voznja nizbrdo je odlican pokazatelj da broj obrtaja nije uvijek kljucan za potrosnju, ali opet koliko god da motor malo trosi, ta potrosnja nece biti nula.
- bordo gandalf
- Posts: 9327
- Joined: 15/05/2009 12:07
- Location: Mi smo Saraj'vo, izvolite se braniti