Pomaci,Goranci i Bosanci - edin soj!

(H)istorija/povijest Bosne i Hercegovine, regiona, itd...

Moderator: anex

Post Reply
pure_love
Posts: 1489
Joined: 11/11/2008 09:30

#151 Re: Pomaci,Goranci i Bosanci - edin soj!

Post by pure_love »

paradoks wrote:
seldzuk wrote: Ja ne bih gledao stvari tako crno. Prema statistikama na Balkanu je musliman svaki 6, a ako bi se isključila Rumunija svaki 4 stanovnik. U kojem pravcu statistike idu dalje ne znam. Ali ni trenutni podaci nisu tako crni, a od Balkanski ratova naovamo, muslimanima se uglavnom crno pisalo. Sada trend ipak ide u nekom pozitivnom smjeru.

koji je to pozitivni trend?
da nam zemlja sve više počinje ličiti na kurdistan, a sve manje na evropu?

statistike pokazuju da se broj muslimana u jednoj zemlji i broj izgrađenih kilometara autoceste obično nalaze u obrnuto-proporcionalnom odnosu.

eh pa na tvoju zalost muslimana je sve vise

a ti se srami!!!
homar
Posts: 1485
Joined: 16/06/2008 17:07

#152 Re: Pomaci,Goranci i Bosanci - edin soj!

Post by homar »

Torbes wrote:Selam iz Labunista,Republika Makedonija!.

Image
Alejkemu selam Torbeš od mene iz Sarajeva, maksuz selam familiji Šainovski iz Labuništa.
paradoks
Posts: 36
Joined: 22/11/2009 10:34

#153 Re: Pomaci,Goranci i Bosanci - edin soj!

Post by paradoks »

pure_love wrote:
paradoks wrote:
seldzuk wrote: Ja ne bih gledao stvari tako crno. Prema statistikama na Balkanu je musliman svaki 6, a ako bi se isključila Rumunija svaki 4 stanovnik. U kojem pravcu statistike idu dalje ne znam. Ali ni trenutni podaci nisu tako crni, a od Balkanski ratova naovamo, muslimanima se uglavnom crno pisalo. Sada trend ipak ide u nekom pozitivnom smjeru.

koji je to pozitivni trend?
da nam zemlja sve više počinje ličiti na kurdistan, a sve manje na evropu?

statistike pokazuju da se broj muslimana u jednoj zemlji i broj izgrađenih kilometara autoceste obično nalaze u obrnuto-proporcionalnom odnosu.

eh pa na tvoju zalost muslimana je sve vise

a ti se srami!!!
na moju žalost?
što na moju?
bolje se brini, u kojoj ćeš zemlji sutra tražiti radnu dozvolu, azil ili socijalu, ako cijela evropa postane ko turska ili sirija.

uostalom kakve svrhe ima to radovanje što će biti puno muslimana ili malo kršćana.
eno ima puno planktona u moru, najviše ih je od svih živih bića, pa kome koristi što ih ima puno, ili što je bengalskih tigrova ostalo malo?
Torbes
Posts: 18
Joined: 23/06/2009 22:01

#154 Re: Pomaci,Goranci i Bosanci - edin soj!

Post by Torbes »

pure_love wrote:jako slicni bosnjacima,a kako i nebi..muslimani smo i jedni i drugi(ili iz muslimanskog miljea,ali ima nas i ateista i medju bosnjacima i medju gorancima,torbeshima,pomacima) i slaveni smo.Jako je dobro sto se "otkrivaju" ti muslimanski narodi,jer prije toga su slabo suradjivali..a to je velika steta,,slavenski muslimani bi trebali blize suradjivati,jer ipak smo manjina na Balkanu


ja sam citao tekst u kojem se kaze da su se mnogi pomaci asimilirali,daju bugarska imena,djeca se vise ne sunete itd.Jel to tacno?
Apsolutno se slazem s tobom brate,a u vezi toga da pomaci daju bugarska imena i djecu ne sunete :? ,ja bih ti reko da je to medijska propaganda u Bugarskoj,te da svaki pojedinacni slucaj pojave nekog poganog izroda medju pomacima..,u Bugarskoj se dize do zvjezda i nebesa jer to je dio nove strategije bugarskih naci-fasista i nazovimo ga novim 8-im pokusajem genocida i pokrstavanja pomaka-muslimana.
Naravno posto ja poznajem tu populaciju ljudi,mogu ti reci da se ogromna vecina od preko 95% pomaka sve vise islamizira i distancira od te prljave bugarske propagande.

A o torbesima u Makedoniji nema ni potrebe da govorim o takvim pojavama,jer uopce ih i nema,u ostalom po tradiciji mi dajemo djeci naj zvucnija islamska,arapska imena,te od malih nogu nasa djeca su odgajana na nacin da razlikuju nase od "njihovog".. :-D
Do pre par godina torbesi su se izjasnjavali kao albanci,turci,bosnjaci ili makedonci,ali sada je drugacija slika i pojavom stranke PEI i lidera stranke m.r Fijata Canoskog(najbogatijeg biznismena u Makedoniji i vlasnika prvog i najmodernjeg privatnog univerziteta FON u Makedoniji,i vlasnik mnogih privatnih srednjih skola,medija,fabrika,turistickih objekata i t.d.),stanje se naglo promjenilo i torbesi su se poceli buditi iz dugog zimskog sna.
Sada celokupna mlada torbeska populacija skoluje se pomocu raznih stipendija stranke i bogatih torbeskih biznismena,na celu s Canoskim,koji je nagovorio i premijera Gruevskog da srednje obrazovanje postane obavezno za sve u Mk, :thumbup: ,dok predsjednik Canoski nastoji da i visoko obrazovanje ucini obveznim za sve torbese,cak i na njegovom trosku!. :)
Naravno rezultate cemo vidjeti uskoro!.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#155 Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Naidjoh na ovaj zanimljiv clanak o pomacima
Među Pomacima - muslimanima Bugarske

http://www.bosnjak-ks.com/clanak/vijest ... -bugarske/

Sta znate o ovom narodu,jel neko bio u dodiru s njima?
Cybernetic
Posts: 1771
Joined: 03/07/2012 03:36

#156 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Cybernetic »

.
Last edited by Cybernetic on 09/10/2015 00:06, edited 1 time in total.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#157 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Ali vecinski dio njih vjeruje da su poseban narod i prije islama bili( cak i kod njih teorija da su bili bpgumili dominira kao i kod bosnjaka) zanimljivo i krscani bugari kazu kako su bogumili vecinom presli na islam
RahatHurmašica
Posts: 2013
Joined: 25/04/2013 08:49

#158 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by RahatHurmašica »

arslanbey wrote:Ali vecinski dio njih vjeruje da su poseban narod i prije islama bili( cak i kod njih teorija da su bili bpgumili dominira kao i kod bosnjaka) zanimljivo i krscani bugari kazu kako su bogumili vecinom presli na islam
a ustvari su i jedni i drugi bili srbi. to barem svi znaju.

koji ste vi pacijenti....
User avatar
Woody
Posts: 1690
Joined: 17/12/2003 00:00
Location: Jedna država, dva entiteta, tri naroda, četiri pičke materine

#159 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Woody »

Ah, da vidimo šta kažu knjige:
Pomaci se danas obično smatraju potomcima izvornih Bugara koji su se preobratili na islam u vrijeme otomanske vladavine na Balkanu. Postajali su muslimani postupno, od turske okupacije (početkom 15. stoljeća) do kraja 18. stoljeća. Nakon toga ovaj narod postaje dio muslimanske zajednice u sustavu milleta, koji je usko povezan s islamskim propisima. U to vrijeme ljudi su bili vezani za svoje millete po njihovoj religijskoj pripadnosti (ili njihovim vjerskim zajednicama), a ne po njihovom etničkom podrijetlu, prema konceptu milleta. Riječ "Pomak" se prvi put pojavljuje u bugarskom kršćansko-heretičkom jeziku područja Sjeverne Bugarske (regije Lovech, Teteven, Lukovit, Byala Slatina). Vjerojatno je nastalo iz izraza "пó ямак" ("više od Yamak", "važnije nego Yamak", slično kao i "пó юнак", tj. "više od heroja"). Sasvim je moguće i da riječ dolazi iz dijalekta izraza "помáкан, омáкан, омáчен, помáчен" (pomákan, omákan, omáchen, pomáchen) u smislu "dati imanje ili poljoprivredno zemljište", "farmer", "pod uvjetom dazajamčene "мáка-e", stari Sjeverno-Bugarski dijalekt time označava riječ za nekretnine, vlasništva, farme, imanja, nasuprot bugarskih kršćana, koji , prije reformi Tanzimat-a 1839 g., nisu imali zajamčenu "мáка-u".

Značajno je pomenuti da kaluđer Pachomios Roussanos (1508-1553), koji je posjetio planinsko područje Xanthi, spominje da je oko 1550. g., samo 6 ili 9 sela preobraćeno na islam. Nadalje dokumenti pokazuju da se nije samo Islam proširio na to područje u to vrijeme, ali da su Pomaci su sudjelovali u Osmanskoj vojnoj operaciji dobrovoljno, kao što je slučaj sa selom Shahina (Echinos).

U Sjevernoj središnjoj Bugarskoj (regije Lovech, Teteven, Lukovit, Byala Slatina) osmanske vlasti su zatražile 1689.g., iz vojnih razloga, da se bugarski Pauliciani (kršćanski heretici) preobrate u jednu od službeno priznatih religija u Otomanskom carstvu. Jedan dio njih se preobratio u istočno pravoslavlje (neki od njih u katoličanstvo) i postali bugarski kršćani, dok je drugi dio preobraćen u islam i počeo se zvati Pomaci. Dakle, u Sjevernoj središnjoj Bugarskoj Pomaci nastaju od bugarskih kršćanskih heretika, za koje je bilo neprihvatljivo ili nemoguće preobraćenje u Istočno pravoslavlje, zbog dogmatskih, ekonomskih, obiteljskih ili drugih razloga.

Masovni prelazak na Islam u srednjoeuropskim Rodopskim planinama se dogodo između 16. i 17. stoljeća. Prema zapisima mitropolije Philippoupolisa i Češkog povjesničara i slaviste Konstantina Josefa Jirečeka sredinom 17. stoljeća, neki bugarski čelnici pristaju masovno postati muslimani. Posjetili su osmanskog lokalnog upravitelja da objave svoju odluku, ali on ih je poslao grčkom mitropolitu Philippoupolisa, Gabrielu (1636-1672). Mitropolit ne uspjeva promijeniti njihovo mišljenje. Prema verbalnog tradiciji Grka Philippoupolisa, velika svečanost masovnog obrezivanja se dogodila ispred stare džamije u gradu, u blizini zgrade vlade. Nakon toga, i seljani postaju muslimani. Prema verbalnog tradiciji Bugara, veliki vezir Mehmed-paša Koprulu (1656-1661) je zaprijetio Bugarima iz Chepinske doline da će ih pogubiti ako se ne preobrate na islam. 1656.g., osmanski vojni vojnici ulaze u Chepinsku dolinu i uhićuju lokalne bugarske čelnike, kako bi ih prevedu na lokalne osmanske administracije. Tamo su prešli na islam. Veliki vezir Mehmed Koprulu, nakon masovne islamizacije, ruši 218 crkava i 336 kapelica u tim područjima. Puno Bugara se odlučuje da će radije umrijeti umjesto da postanu muslimani. Prema posljednjim istraživanjima, teorija prisilnog prelaska na islam uz potporu nekih znanstvenika, nema čvrste osnove s svim ili većinom dokaza koji su lažni ili krivo protumačeni. Islamska zajednica je prosperirala pod Osmanskom vlašću, jer je Sultan ujedno bio i Kalif. Osmanski zakon ne prepoznaje pojmove poput nacionalnosti ili državljanstva; dakle, mulsimani bilo kojeg etničkog podrijetla su uživali ista prava i povlastice.

U međuvremenu, percepcija pojma milleta je izmijenjen tijekom 19. stoljeća i započeo je uspon nacionalizma unutar Osmanskog carstva. Nakon rusko-turskog rata (1877-1878), Pomaci u dolini Vacha, u strahu od odmazde zbog njihove uloge u krvavom suzbijanju Travanjskog ustanka prije dvije godine, dižu pobunu u Istočnoj Rumeliji i uspostavljaju autonomnu državu pod nazivom Republika Tamrash . Godine 1886. osmanska vlada prihvata bugarsku vlast u Istočnoj Rumeliji i to je bio kraj slobodne države Pomaka. Tijekom balkanskih ratova, 16. kolovoz 1913, u istočnim Rodopima i zapadnoj Trakijii započinju slamske pobune . 1. rujna 1913, osniva se "Privremena Vlada Zapadne Trakije" (Garbi Trakya Hukumet i Muvakkatesi) u Komotini. Turska vlast ne podržava pobunjenike i konačno uslijed neutralnosti grčke i osmanske vlade, Bugarska ih preuzima 30. listopada 1913. Pobunjenici su zatražili podršku od strane grčke države i imenovali grčkog gradonačelnika u Alexandroupoli. Bugarska, nakon kratkog razdoblja kontrole nad ovim prostorom prihvata suverenitet zapadne Trakije krajem Prvog svjetskog rata. Privremena vlada se ponovo formira između 1919-1920 pod francuskim protektoratom (Francuska je anektirala ovu regija od Bugarske 1918.g.) a nakon toga, Grčka je preuzima u lipnju 1920.

Nakon raspada Otomanskog carstva nakon Prvog svjetskog rata, religijski sustav milleta nestaje, a Pomaci se danas izjašnjavaju raznim etničkim identitetima, ovisno uglavnom o zemlji, u kojoj žive
Brojnost Pomaka po državama:

Turska - oko 300,000 (nepriznati kao nacija);
Bugarska - oko 67,350 (priznati kao vjerska skupina-bugarski muslimani);
Grčka - 30-35,000 (nepriznati kao nacija);
Albanija - 35,000 (nepriznati kao nacija);
Kosovo - 10,000 (gruba procjena zbog mješanja sa Torbešima i Gorancima)

Fotografija Pomaka početkom 20. vijeka:

Image
User avatar
asurbanipal
Posts: 6702
Joined: 28/06/2010 15:54
Location: opet sam ti u kafani

#160 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by asurbanipal »

Odlična tema :thumbup:


Pomaci (bug. помаци) ili Muslimanski Bugari (bug. българи-мохамедани) su etnička podgrupa Bugara, koja pretežno živi u Bugarskoj, kao i u sjeveroistočnoj Grčkoj. Velik broj ih živi u Rodopima i u regiji Čeč, na granici Bugarske i Grčke. U Turskoj (Istočna Trakija) ih živi oko 300.000, gdje ih nazivaju Pomaklar, a njihov jezik Pomakça. Bugarska statistika ih ne iskazuje posebno. Većinom su islamske veroispovijesti, a govore bugarskim jezikom, koji spada u slavensku grupu indoevropske porodice jezika. U odnosu na Bošnjake, Pomaci su gorštačko muslimansko stanovništvo. Pomaci su druga najveća slavenska muslimanska grupa poslije Bošnjaka.

Kroz minula vremena Balkan je bio stjecište gdje se vršila istinska ukrštavanja različitih rasa, religija i kultura. Njihove karakteristike, uzajamno su se isprepletale, a narodi nerijetko međusobno ratovali. Tako je svaka interakcija, kultura, nosila sa sobom nove lingvističke, naučne, umjetničke, i etičke elemente. Bilo da su prohujali ili ostajali, balkanski narodi su ostavljali svoja obilježja ili ih pak, primali od drugih naroda sa kojima su dolazili u kontakt. Povremeno su se formirali originalni entiteti kao što je slučaj sa Bogumilima. Međutim, na Balkanu su se doseljavale grupe drugih religija, kultura i etnikuma, kao što su na primjer, kršćanski provoslavni Turci (Gagauzi), Pomaci koji govore bugarski itd.

Ovaj visok stepen kulturne raznolikosti je pozitivan i veoma interesantan aspekt i bogatstvo Balkana. Međutim, ovakva situacija, svako istraživanje na tom planu, je obojeno i unaprijed pretpostavlja određeno gledište kao jedino ispravno. Naime, razne vlasti balkanskih država ističu ono što je u interesu njihovih političkih ciljeva.


Image


Slučaj sa Pomacima, je dosta težak predmet istraživanja, između ostalog i zbog tih činjenica. Zato i najviše podataka o Pomacima može se naći u opštim etnološkim studijama balkanologa. U tom smislu postoji nekoliko ozbiljnih istraživanja, no mnoge političke špekulacije sužavaju oblast studija, tako da velike suprotnosti u stanovištima između raznih znastvenika, ne iznenađuju mnogo.

Opšte je prihvaćeno da su Pomaci muslimanska etnička grupa naseljena u jugoistočnoj i sjevernoj Bugarskoj, Kosovu, Makedoniji, sjevernoj Grčkoj, Turskoj i manji broj u Albaniji. Uopšte, Pomacima se daju različita imena (nazivi) u regionima gdje žive; na području Rodopa nazivaju se ili Ahrijani ili Agarijani, u Makedoniji nazivaju se Torbeši i nerijetko Poturčeni ili Kurkisi, dok termin Gorani i Torbeši upotrebljava se na Kosovu i Albaniji.
"Pomak" je slavenska riječ koja znači "pomagač". Izvedena od "pomoći". Za vrijeme vladavine Osmanlija na Balkanu, Pomaci su pomagali i upućivali tursku vojsku. Zbog toga, njihovi kršćanski zemljaci počeli su ih nazivati "Pomaci" (pomagači ). F. Kanci je prvi koji je istraživao izvor ovog termina, i 1982. godine je dao ovo objašnjenje, koje će postati opšte prihvaćena interpretacija za ovaj naziv, i pored toga rasprava u vezi korijena ove riječi nije završena.

Iriček na primjer nije zadovoljan sa takvom interpretecijom. Tako Iširkaf tvrdi da u bugarskom jeziku "mak" | znači prisiliti, a termin kao takav upućuje na to da su Pomaci bili prisiljeni, po njegovom, mišljenju, da prime islam.
U nekim djelovima Rodopa, Pomake nazivaju "Ahrijani" dok neki grčki istraživači taj termin dovode u vezu sa grčkim Ahrijanima koji su živjeli u Grčkoj u III. i IV. vijeku prije naše ere. Međutim, nemaju nikakvu evidenciju i dokaz da je taj narod živio na Rodopima. Termin u suštini bi mogao proizaći od turske riječi "ahi" (brat). Organizacija "Ahi" odigrala je značajnu ulogu u osmanskim osvajanjima u istočnoj Evropi. "Ahi" su čak osnovali grad u rodopskom regionu koga nazvaše Ahi Čelebi. Riječ "Ahrijani", isto tako bi se mogao izvesti od oblika množine te riječi na perzijskom jeziku "ahijan". Pored ovih, za Pomake u Makedoniji upotrebljava se riječ "Torbeš" u Albaniji i Kosovu i "Gorani". Riječ "torbeš" ima sedam interpretacija. Prema Milivoju Pavloviću, "Torbeši" su postali od slavensko-makedonskog plemena koje je živjelo na Balkanu. D. Obeleiski i Dimitar Angelov tvrde da su Torbeši zadnji potomci makedonskih bogumila.


Image


P. Cilev kaže da ime "Torbeš" dolazi od turske riječi "torba". Pomaci (Torbeši žive na području Vardarske Makedonije i pretpostavlja se da njihovo ime dolazi od "dortbeš" u značenju - četiri-pet, što bi se podrazumjevalo, kako se tvrdi, da su mijenjali prebivalište i četiri-pet puta. Prema Jovanu Hađivasiljeviću porijeklo ove riječi bi se moglo tražiti od perzijske riječi "torbeš u značenju "sa torbama". Veči dio ovog stanovništva naseljava planinske predjele goneći svoja stada i radeći graditeljske poslove u drugim područjima, pri čemu su svoj zanatski pribor nosili u torbama, i zbog toga se nazvaše - narod sa torbama.
Galaba Palikruševa i I. Uzunđaršili ukazuju da se radi o jednom dijelu otomanske vojske. Grupe "torba-adžemi" je bila specijalna klasa u centralnom osmanskom vojnom tijelu. Na turskom riječ "torbeš" znači poslušnost i lojalnost, narod koji nikada ne izaziva probleme. Ovaj narod posmatran sa historijske tačke gledišta nikada nije uzrokovao neprilike osmanskoj administraciji, prihvativši sekundarnu i potpomagačku ulogu u svim okolnostima. Što se tiče riječi "Goran" za Pomake u Albaniji i Kosovu prema dosadašnjim istraživanjima nema podataka da je rano izvedena od planina Gora. Gora je srpski naziv.


Korijeni

Rasprave po ovom pitanju nije moguće ograničiti na leksička interpretiranja. U vezi korijena Pomaka, također ima suprostavljenja gledišta. Uglavnom, sve zemlje u kojima su naseljeni Pomaci prisvajaju ih kao svoju naciju.
Bugari ih nazivaju islamizirani Bugari ili bugarski muhamedanci, Makednoci oslanjajući se na jezički momenat kažu da su to islamizirani Makedonci. Turci ih jednostavno nazivaju Pomaci ili Turci-muslimani koji govore bugarski, a Srbi za njih govore kao o islamiziranim Srbima, a Grci pak tvrde da oni imaju grčke korijene. Čak i Albanci, doduše rijetko, smatraju ih grupom sa albanskim porijeklom. Zajednička odlika ovih tvrdnji: svi smatraju da jedino oni imaju pravo.
Prema nekim neturskim izvorima u vezi korijena Pomaka, oni su u najvećem dijelu, stari Slaveni ili slavizirani balkanski narodi, silom islamizirani od strane Osmanske dinastije, proces koji je trajao sve do 19. vijeka. No, treba dodati da Osmanlije nikada nisu nastojale da nekog silom preobrate u islam. Kad bi tako nešto sprovodile, onda bi to prvo činile nad svojom braćom gagauskim Turcima koji žive u sjevernoj Bugarskoj. Turci Gagauzi, inače su pravoslavni Turci koji govore turski. Živjeli su više od 600 godina pod otomanskom upravom bez ikakve prisile na njih. Kao što S. Sou ističe, da je osmanska država sprovodila islamizatorsku politiku, onda bi svi nemuslimani bili preobračeni u islam, za vrijeme njihove vladavine od 600 godina.


Image


Turska verzija

Što se tiče turske verzije za Pomake, ona nije dovoljno obrađena. Prema istraživanjima, Pomaci se dovode u vezu sa "Kumanima" ili "Kipčakinčima". Ovi drugi su se doselili iz Sjeverne Kine 916. godine. Nastanili su se u Ukrajinu, i u toku 11. i 12. vijeka preko Rumunije dospjeli do sjeverne Bugarske, duž rijeka Dunav i Dobrudža. Migracije prema jugu su produžene do Rodopa i istočne Makedonije. Kumani, svoje ime dobiše po geografskim lokalitetima, koje su naseljavali, kao na primjer: u Makedoniji - Kumanovo; u Bugarskoj - Kumanski; u Vidinu - Kumansko ostrvo; u Nikbolu - Kumana; i u Lofči - Kumanitčka.
Poslije 1034 god. Kumani i druga turska plemena na Balkanu, kao što su Pečenezi, proširiše svoju moć uspijevši čak postati prijetnja bizantskom carstvu. Bizantinci preuzeše protuudar 1050. god., ali bez vidnog uspjeha. Ovi drugi su prinuđeni bili plaćati porez Kumanskim Turcima. Sljedećih trideset godina, Rodopi, Zapadna Trakija, i neki dijelovi Makedonije bili su pod okupacijom Kumanaca. Pečenezi će krenuti prema Kosovu, Novom Pazaru i Bosni i Hercegovini. Međutim, krajem XI. vijeka ili tačnije 1091. god. Kumani i Pečenezi učvrstiće svoju moć na jugoistoku Balkana i krenuće prema Bosni. Kumani će migrirati u Rumuniji, Mađarskoj, Austriji i Čehoslovačkoj. U tom periodu ova turska plemena će se izmiješati sa lokalnim kršćanskim domorocima izgubiviši svoj identitet. Međutim, neke kumanske grupe koje su se naselile u Zapadnu Trakiju, na Rodope i Pirinsku Makedoniju, ostali su na ovim prostorima i izgubili svoj prvobitan identitet.
Tokom X. i XI. vijeka Bizantska imperija je bila pritisnuta sa dvije strane. Sa Istoka su pritiskivali Slaveni, a sa zapada Latini. U cilju da zaštite sebe od ovih neprijatelja, Carstvo naseli oko 60.000 muslimanskih Turaka, koji su bili oslobođeni poreza, uživajući religioznu i kulturnu slobodu, u okolini Ohrida i Soluna. Doseljenici su došli iz područja Srednje Anadolije i Konye. Radi toga nazivali su se Turci iz Konje. Bizantski izvori ih nazivaju Vardarski Turci. Ova historijska činjenica je opšte prihvaćena od strane bugarskih historičara kao što je na primjer, P. Delidarev, i I. Bataklijev, od bugarske akademije nauka, kao i od strane Ane Komnene i K. Jirečeka.
Isto je tako poznato da u XIV. vijeku tj. pred Osmanski period, balkanska područja su bila napadana od takozvanih Ajdin Ogulari i Sarhan Ogulari - Turska plemena koja su živjela u Zapadnoj Trakiji. Prema imenu vođe teritoriju nazvaše Omer Eli. Čaka-bej, drugi turski komandant, naselio je oko 50.000 Turaka po području koje se proteže od Zapadne Trakije do Rodopa, preko Kavala i Dedeagač. Kao rezultat ovoga između 1065. i 1365. oko 200.000 muslimanskih Turaka su migrirali i naselili te prostore. Jireček pominje ove Turske-Muslimane, doseljenike, u toku XIII. vijeka i to prilikom istraživanja uloge koje su odigrale turski derviši u islamizaciji nekih regiona u okviru Bizantskog carstva. Prema tome, Pomaci i Kumani-Turci naseljavali su Rodope i područja Makedonije, prilikom čega su neki krajevi Bizanta bili islamizirani od strane muslimanskih misionara koji su djelovali na tim prostorima.


Image
Last edited by asurbanipal on 18/06/2014 11:28, edited 3 times in total.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#161 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Bas ih svi smatraju svojima( manje vise kao i nas),cak sam cuo i neke bosnjacke verzije da su oni bosnjaci.mene zanima sta oni sami kazu Za sebe ? Mogu misliti,pretpostavljam,da je podjela velika tu ?
zigzag
Posts: 5754
Joined: 18/04/2014 11:26

#162 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by zigzag »

arslanbey wrote:Naidjoh na ovaj zanimljiv clanak o pomacima
Među Pomacima - muslimanima Bugarske

http://www.bosnjak-ks.com/clanak/vijest ... -bugarske/

Sta znate o ovom narodu,jel neko bio u dodiru s njima?

Družio se i sa jednim Pomakom a i jednim Gorancem sa Kosova. Dobri ljudi ali kao i svuda na Balkanu to su ljudi pod teretom istorije jer su manjina koju svako jaše.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#163 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Ja se sjecam dokumentarnog,ostalo mi u sjecanju da postoje 2 grupe u 2 glavna sela i jedna pomakinja objasnila ovi prvi su manje vise asimilirani u bugarsku vecinu( i nacionalno i vjerski nazalost )
Last edited by arslanbey on 18/06/2014 11:42, edited 2 times in total.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#164 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

zigzag wrote:
arslanbey wrote:Naidjoh na ovaj zanimljiv clanak o pomacima
Među Pomacima - muslimanima Bugarske

http://www.bosnjak-ks.com/clanak/vijest ... -bugarske/

Sta znate o ovom narodu,jel neko bio u dodiru s njima?

Družio se i sa jednim Pomakom a i jednim Gorancem sa Kosova. Dobri ljudi ali kao i svuda na Balkanu to su ljudi pod teretom istorije jer su manjina koju svako jaše.
Torbesi i pomaci su isti narod ?
zigzag
Posts: 5754
Joined: 18/04/2014 11:26

#165 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by zigzag »

Sumnjam da će oni reći da jesu ali ni razlike nisu velike. Slični mentaliteti i običaji različitih skupina koji su jedni od drugih udaljeni par stotina KM. A pogotovo što su toliko vremena u različitim državama.
User avatar
Comandini
Posts: 229
Joined: 08/02/2012 00:13

#166 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Comandini »

Upoznao sam ih par, sticajem prilika. Zaista se osjeti "teret povijesti", tj. diskriminacije kao sto to rece jedan forumas. Volio bih doznati ima li tko vise iskustva s bugarskim drustvom opcenito ? Imajuci u vidu trendove od Zhivkova do sada? Upoznao sam takodjer dosta obrazovanih Bugara, mada im je unatoc educiranosti, zajednicki bio jedan ekstreman ortodoksno nacionalisticko-patriotski stav koji ukljucuje naravno i nipodastavanje ovih marginaliziranih Pomaka, zaista nisam nalijetao na nista slicno na Balkanu a i u Europi, osim mozda nekih madjarskih ekstrema. Ima li ko upoznatijj s Bugarskom da ovo moze prokomentirati, da li je tkivo javne svijesti zaista tako ksenofobno i diskriminatorsko ili su pak ovi primjerci sami stasali ?
Kakvo je stanje sa manjinama sada tamo?
diana_piana
Posts: 20
Joined: 31/05/2014 01:22

#167 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by diana_piana »

Kako osjetis?
zigzag
Posts: 5754
Joined: 18/04/2014 11:26

#168 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by zigzag »

Neka "prednost" Pomaka je da se uz tursku manjinu u Bugarskoj mogu osjećati komotnije a asimilacije tj prilagođavanja većini, sigurno ima.
Tako je lakše živjeti u nekim konzervativnim sredinama. Ipak, veći problem ljudima u Bugarskoj pravi siromaštvo nego nipodoštavanje prema manjinama.
Rizvan
Posts: 1282
Joined: 27/11/2013 09:25

#169 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Rizvan »

Comandini wrote:Upoznao sam ih par, sticajem prilika. Zaista se osjeti "teret povijesti", tj. diskriminacije kao sto to rece jedan forumas. Volio bih doznati ima li tko vise iskustva s bugarskim drustvom opcenito ? Imajuci u vidu trendove od Zhivkova do sada? Upoznao sam takodjer dosta obrazovanih Bugara, mada im je unatoc educiranosti, zajednicki bio jedan ekstreman ortodoksno nacionalisticko-patriotski stav koji ukljucuje naravno i nipodastavanje ovih marginaliziranih Pomaka, zaista nisam nalijetao na nista slicno na Balkanu a i u Europi, osim mozda nekih madjarskih ekstrema. Ima li ko upoznatijj s Bugarskom da ovo moze prokomentirati, da li je tkivo javne svijesti zaista tako ksenofobno i diskriminatorsko ili su pak ovi primjerci sami stasali ?
Kakvo je stanje sa manjinama sada tamo?

Bugarska je sada u Europskoj uniji pa se prava manjina naizgled moraju poštovati, ali da se i dalje dešavaju napadi na džamije, dešavaju se, da Turci i Romi i dalje u daleko većoj mjeri emigriraju od Bugara, emigriraju.... iz ovoga nije teško zaključiti kakvo je stanje sa manjinama tamo. Nažalost kod nas se jako malo zna o bugarskom nacionalizmu i ksenofobiji, ali ono što su srbi etničkim čišćenjem i genocidom radili devedesetih u Bosni i na Kosovu, to su Bugari kulturocidom i nasilnom bugarizacijom radili Turcima i drugim manjinama krajem osamdesetih kada su zabranjivana turska imena i kada se je dogodio egzoduz stotina hiljada Turaka koji su napustili tu državu.
Nažalost tvoji primjerci nisu sami stasali, oni su produkt bugarskog nacionalizma koji je duboko ukorijenjen u tom društvu, i koji se ne razlikuje mnogo od srpskog i grčkog nacionalizma, naročito kada je riječ o odnosu prema muslimanskim manjinama.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#170 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Evo jedan grcki dokumentarac o Pomacima,ima prevod

https://www.youtube.com/watch?v=bYQruqM ... 98RAi9QZB1

Ovdje pomaci svoju pricu pricaju,negiraju da su bugari,turci ili makedonci vec tvrde vlastit identitet :) jako zanimljiv dokumentarac
Cybernetic
Posts: 1771
Joined: 03/07/2012 03:36

#171 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Cybernetic »

.
Last edited by Cybernetic on 09/10/2015 00:08, edited 1 time in total.
User avatar
Woody
Posts: 1690
Joined: 17/12/2003 00:00
Location: Jedna država, dva entiteta, tri naroda, četiri pičke materine

#172 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by Woody »

Apsolutno tačno, @Cybernetic

E, to ti je hronična bolest balkanske ciganije (Turska, Grčka, Bugarska, Albanija, Makedonija, Srbija, BiH, Hrvatska a bogami i Rumunija). Kasno nacionalno dozreli, i... biva šta biva.

Znam iz priče neke moje rodbine koja živi već 50-ak godina u Turskoj da su po dolasku u Tursku MORALI promijeniti prezime (neki čak i imena), jer zaboga nisu zvučala Turski. Učenje bosanskog (tada srpskohrvatskog) u Turskoj je bila misaona imenica. Svaki prvi čas u školi se polaže zakletva vjernosti zastavi i "ocu nacije" Kemalu Ataturku. Zanimljiv primjer: Jednom mom rođaku je ispala slika Ataturka iz novina kada ih je kupovao na kiosku, čovjek to nije primjetio, ali je to naravno primjetio žandar, i... Hefta u prdekani zbog vrijeđanja lika i djela :-) Ili što bi moja rah. nena rekla: "E, moj A.... vi odoste u Tursku zato što su vas ovdje zvali Turcima, a tamo vas niko drugačije NE SMIJE ni zvati :lol: "

Nejse, ti Pomaci koji su tamo emigrirali nisu baš nešto hairovali...

A, evo i značajnijih Pomaka u BUL:

Arif Sami Aguš, član bugarskog parlamenta i predsjednik parlamentarne grupe Pokret za pravo i slobodu:
Image

Šeket Čapadijev, najbogatiji Bugarin na svijetu, biznismen iz Čikaga:
Image

Hamid Rusev, Čapadijev kolega:
Image

Aliosman Ibraim Imamov, član bugarskog parlamenta:
Image
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#173 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Nismo ni mi krivi,kad su neki nasi prvi imigranti(od onoliko malo njih koliko ih je bilo ) isli cak iz Amerike da ratuju za Ataturka :D Bosnje su mislili to je neki novi sultan,a ono covjek koji mrzi sve ottomansko.Navodno su tada njegove slike bile po mnogim bosnjackim kucama,pa kad se proculo da je toliko antiislamski nastrojen oni koji su imali vise znanja pobacali slike..odatle negativan stav prema turcima medju starijim "ucenim" ljudima,evlijama sto bi rekli :D
Last edited by arslanbey on 19/06/2014 14:12, edited 1 time in total.
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#174 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

Rizvan wrote:
Comandini wrote:Upoznao sam ih par, sticajem prilika. Zaista se osjeti "teret povijesti", tj. diskriminacije kao sto to rece jedan forumas. Volio bih doznati ima li tko vise iskustva s bugarskim drustvom opcenito ? Imajuci u vidu trendove od Zhivkova do sada? Upoznao sam takodjer dosta obrazovanih Bugara, mada im je unatoc educiranosti, zajednicki bio jedan ekstreman ortodoksno nacionalisticko-patriotski stav koji ukljucuje naravno i nipodastavanje ovih marginaliziranih Pomaka, zaista nisam nalijetao na nista slicno na Balkanu a i u Europi, osim mozda nekih madjarskih ekstrema. Ima li ko upoznatijj s Bugarskom da ovo moze prokomentirati, da li je tkivo javne svijesti zaista tako ksenofobno i diskriminatorsko ili su pak ovi primjerci sami stasali ?
Kakvo je stanje sa manjinama sada tamo?

Bugarska je sada u Europskoj uniji pa se prava manjina naizgled moraju poštovati, ali da se i dalje dešavaju napadi na džamije, dešavaju se, da Turci i Romi i dalje u daleko većoj mjeri emigriraju od Bugara, emigriraju.... iz ovoga nije teško zaključiti kakvo je stanje sa manjinama tamo. Nažalost kod nas se jako malo zna o bugarskom nacionalizmu i ksenofobiji, ali ono što su srbi etničkim čišćenjem i genocidom radili devedesetih u Bosni i na Kosovu, to su Bugari kulturocidom i nasilnom bugarizacijom radili Turcima i drugim manjinama krajem osamdesetih kada su zabranjivana turska imena i kada se je dogodio egzoduz stotina hiljada Turaka koji su napustili tu državu.
Nažalost tvoji primjerci nisu sami stasali, oni su produkt bugarskog nacionalizma koji je duboko ukorijenjen u tom društvu, i koji se ne razlikuje mnogo od srpskog i grčkog nacionalizma, naročito kada je riječ o odnosu prema muslimanskim manjinama.

Sad masovno vracaju islamska imena,i imaju bar na papiru sva prava...medjutim bugari su bugari,zamisli srbe,bugari su duplo gori
arslanbey
Posts: 1387
Joined: 12/04/2014 23:51

#175 Re: Među Pomacima - muslimanima Bugarske

Post by arslanbey »

I kao sto tekst kaze,kad razmislis jedini muslimani koji su koliko toliko dobro prosli u komunizmu su Bosnjaci,imali smo srecu,niti nam je vjera zabranjena niti imena niti sta.

I onda me i ne cudi sto Bosnjaci imaju toliko dobro misljenje o TITI :D
Post Reply