Ukratko, glava nije pukla "od plina"... Da je instalacija bila losa i nestrucna, valjda bi primjetili nesto u voznji tokom godina... Npr. slabo vuce, gasi se, stuca, gusi, extremno trosi, pregrijava...
Flash lube nije magicno rjesenje, pomaze posebno kod Fordovih Zetec cini mi se hladjenjem sjedista ventila, ali su misljenja podijeljena oko isplativosti... Dobar majstor koji radi i ugradnju Flash luba mi rece da ne zna sta da mi kaze... Sicevi ventila ce patiti, i trebace ih raditi nakon npr. 50.000-60.000 km, i to kosta npr. 200 EUR, a ugradnja Flasluba i potrosnja istog za to vrijeme bude >300...
Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- drndalo
- Posts: 22806
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
-
- Posts: 21655
- Joined: 05/11/2009 11:49
#52 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Glava ti je pukla sto se pregrijala, ili bez nekog znacajnijeg razloga kao sto se desavalo na famoznim VW 2.0 TDI. Uglavnom nije do plina, neka ti majstor ispita da li je rashladni sistem i tekucina u 100% dobrom stanju.
Sto se tice plina i glave, od plina mogu najebati ventili/sjedista ventila, tj. da glava propuse i cilindri ostanu bez kompresije (to se ne desava odjednom, nego postepeno auto gubi kompresiju i gubi na snazi), i nista drugo. Ovaj problem je narocito izrazen na japanskim autima, sto se tice konverzije na plin, Renault-ovi motori su ubjedljivo najbolji za to, i nema potrebe ni za FlashLube-om ni za bilo cime, mozes da ih ne vadis iz crvenog podrucja, nece im nista faliti, naravno za one koji nemaju hidropodizace obavezno je stelovanje ventila.
Ja sam imao prethodni auto sa Renault-ovim 1.6 8v starim legendarnim provjerenim motorom koji predje po milion na plin bez problema, medjutim sada posjedujem SX4 1.6VVT i razmisljam o ugradnji plina, ziv ne znam sta da radim.
Sam plinski sistem nije problem, ali isao bih na neki brzi sa 2-omskim diznama, medjutim, ono sto ostaje glavni problem jesu ventili/sjedista ventila. Majstor u jednom ovlastenom Suzuki servisu koji se izmedju ostalog 15 godina bavi ugradnjom plinskih sistema u Suzuki vozila mi kaze da je FlashLube najobicija ubleha i bacanje para, i da nema nekog posebnog efekta. Takodjer, kaze da je za sve ovo vrijeme do sada ima dva slucaja da ventili propusu, i to na vozilima koja su vecinom vozena na autoputu pod visokim turazama i neredovno odrzavana. On tvrdi da uz redovno stelovanja ventila na svakih cca. 30kkm se mogu izbjeci bilo kakva nezeljena dejstva.
Ne znam ziv sta da radim, auto je nov novcat pa tim gore...
Ako se odlucim za ugradnju LPG-a u ovaj auto u svakom slucaju bih podesio sistem da na visim obrtajima (4 i vise hiljade obrtaja) salta na benzin i vjerovatno bih isao na opciju ugradnje FlashLube-a, ali elektronski doziranog koji brizga ulje na osnovu intervala plinske dizne. Dakle- vise plina u cilindru, vise FlashLube ulja u cilindru, a za vrijeme voznje na benzin ne ubrizgava ulje kao sto to rade primitivne mehanicke FlashLube kapaljke, koje ubacuju uvijek konstantnu zadanu kolicinu ulja u odrednjenom vremenskom intervalu, tako da i kada vozilo radi na benzin, trosi FlashLube ulje koje bas i nije dzaba.
Ako neko od forumasa ima iskustva sa ovakvim ili slicnim motorima i plinom, neka puca...
Sto se tice plina i glave, od plina mogu najebati ventili/sjedista ventila, tj. da glava propuse i cilindri ostanu bez kompresije (to se ne desava odjednom, nego postepeno auto gubi kompresiju i gubi na snazi), i nista drugo. Ovaj problem je narocito izrazen na japanskim autima, sto se tice konverzije na plin, Renault-ovi motori su ubjedljivo najbolji za to, i nema potrebe ni za FlashLube-om ni za bilo cime, mozes da ih ne vadis iz crvenog podrucja, nece im nista faliti, naravno za one koji nemaju hidropodizace obavezno je stelovanje ventila.
Ja sam imao prethodni auto sa Renault-ovim 1.6 8v starim legendarnim provjerenim motorom koji predje po milion na plin bez problema, medjutim sada posjedujem SX4 1.6VVT i razmisljam o ugradnji plina, ziv ne znam sta da radim.
Sam plinski sistem nije problem, ali isao bih na neki brzi sa 2-omskim diznama, medjutim, ono sto ostaje glavni problem jesu ventili/sjedista ventila. Majstor u jednom ovlastenom Suzuki servisu koji se izmedju ostalog 15 godina bavi ugradnjom plinskih sistema u Suzuki vozila mi kaze da je FlashLube najobicija ubleha i bacanje para, i da nema nekog posebnog efekta. Takodjer, kaze da je za sve ovo vrijeme do sada ima dva slucaja da ventili propusu, i to na vozilima koja su vecinom vozena na autoputu pod visokim turazama i neredovno odrzavana. On tvrdi da uz redovno stelovanja ventila na svakih cca. 30kkm se mogu izbjeci bilo kakva nezeljena dejstva.
Ne znam ziv sta da radim, auto je nov novcat pa tim gore...
Ako se odlucim za ugradnju LPG-a u ovaj auto u svakom slucaju bih podesio sistem da na visim obrtajima (4 i vise hiljade obrtaja) salta na benzin i vjerovatno bih isao na opciju ugradnje FlashLube-a, ali elektronski doziranog koji brizga ulje na osnovu intervala plinske dizne. Dakle- vise plina u cilindru, vise FlashLube ulja u cilindru, a za vrijeme voznje na benzin ne ubrizgava ulje kao sto to rade primitivne mehanicke FlashLube kapaljke, koje ubacuju uvijek konstantnu zadanu kolicinu ulja u odrednjenom vremenskom intervalu, tako da i kada vozilo radi na benzin, trosi FlashLube ulje koje bas i nije dzaba.
Ako neko od forumasa ima iskustva sa ovakvim ili slicnim motorima i plinom, neka puca...
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#53 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Kao da plin nema veze sa sistemom hlađenja...
-
- Posts: 21655
- Joined: 05/11/2009 11:49
#54 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Tacno, plin razvija vecu temperaturu u cilindru, ali ako je sistem hladjenja ispravan, nista lose ne moze da se desi. Slicna stvar je na cipovanim autima, svaki cipovani razvija dosta vecu temperaturu u motoru od fabricke varijante, medjutim, ako je sve ostalo ispravno, autu nece nista da fali.530i wrote:Kao da plin nema veze sa sistemom hlađenja...
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#55 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Nisam mislio na to, nego na povezivanje na rashladni sistem auta, vazda curka antifriz na nekom spoju jer sve te prateće stvari valjaju maksimalno jeftine, kineske...
- Sodom1
- Posts: 4886
- Joined: 15/05/2013 02:00
- Location: zivot je sranje
#56 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Znaci koliko sam skontao od flash lube nema neke vajde, u stvari ima ali koliko dobijes na mostu izgubis na cupriji.
Reparacija glave tj varenje i ravnanje je kostala 200 km to je radila jedna firma u Banja Luci majstor koji je skidao glavu je rekao da se njima nosi i da su decki dobri ,daju garanciju itd itd, a on je uzeo oko 200 km za svoje ruke plus dihtung glave oko 70 km
Majstor je u biti i rekao da je auto ostalo bez rashladne tekucine,i da je doslo do problema zbog toga.
Ja isto lobiram da roditelji uzmu sebi Sx4 ili Sedici ,nebitno disel benzin,samo nek se ne kvari i da moze po makadamu,mislim moze svako auto po makadamu ali nek bar nesto ima cvrsci trap , ja sam svojoj Merivi ponovo rasturio trap ni 10 k km nisam presao ,od toga 200tinjak km makadama,ponovo osle krajnice i kugle.
Reparacija glave tj varenje i ravnanje je kostala 200 km to je radila jedna firma u Banja Luci majstor koji je skidao glavu je rekao da se njima nosi i da su decki dobri ,daju garanciju itd itd, a on je uzeo oko 200 km za svoje ruke plus dihtung glave oko 70 km
Majstor je u biti i rekao da je auto ostalo bez rashladne tekucine,i da je doslo do problema zbog toga.
Ja isto lobiram da roditelji uzmu sebi Sx4 ili Sedici ,nebitno disel benzin,samo nek se ne kvari i da moze po makadamu,mislim moze svako auto po makadamu ali nek bar nesto ima cvrsci trap , ja sam svojoj Merivi ponovo rasturio trap ni 10 k km nisam presao ,od toga 200tinjak km makadama,ponovo osle krajnice i kugle.
- iceman ze
- Posts: 6511
- Joined: 18/11/2004 00:25
- Location: Sarajevo
#57 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Meni dugo niko u Sarajevu nije mogao srediti lpg sistem u Jeepu. Radic je ugradio instalaciju, ali je ubrzo poslije stao sa radom. Mnogi su pokusavali ali na kraju sam shvatio da je iznad njihovog nivoa znanja o plinskim instalacijama. Hvala Bogu da sam naletio na Dejana iz Brckog koji se inace vani skolovao za ugradnju vani i da je ugradjivao i ranije u Jeepove pl. instalaciju i da moze da rijesi problematiku. Od tada maj, 2013.godine, odlazim samo 2x godisnje na kontrolu (cak iz Sarajeva do Brckog). Nikada vise nisam imao problema nikada sa plinskom instalacijom. Mislim da je stvar samo koliko covjek ima znanja i sposobnosti da radi taj posao. Auto savrseno radi, s obzirom da sam auto kupio skoro novo, tako da sam vec sada duze vrijeme bezbrizan i siguran.Ni najmanjih kvarova nisam imao.
- newklear
- Posts: 1383
- Joined: 10/12/2009 15:59
#58 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
O kojem plinskom sistemu se radi?iceman ze wrote:Meni dugo niko u Sarajevu nije mogao srediti lpg sistem u Jeepu. Radic je ugradio instalaciju, ali je ubrzo poslije stao sa radom. Mnogi su pokusavali ali na kraju sam shvatio da je iznad njihovog nivoa znanja o plinskim instalacijama. Hvala Bogu da sam naletio na Dejana iz Brckog koji se inace vani skolovao za ugradnju vani i da je ugradjivao i ranije u Jeepove pl. instalaciju i da moze da rijesi problematiku. Od tada maj, 2013.godine, odlazim samo 2x godisnje na kontrolu (cak iz Sarajeva do Brckog). Nikada vise nisam imao problema nikada sa plinskom instalacijom. Mislim da je stvar samo koliko covjek ima znanja i sposobnosti da radi taj posao. Auto savrseno radi, s obzirom da sam auto kupio skoro novo, tako da sam vec sada duze vrijeme bezbrizan i siguran.Ni najmanjih kvarova nisam imao.
-
- Posts: 21655
- Joined: 05/11/2009 11:49
#59 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Misljenja su podjeljena...Sodom1 wrote:Znaci koliko sam skontao od flash lube nema neke vajde, u stvari ima ali koliko dobijes na mostu izgubis na cupriji.
Reparacija glave tj varenje i ravnanje je kostala 200 km to je radila jedna firma u Banja Luci majstor koji je skidao glavu je rekao da se njima nosi i da su decki dobri ,daju garanciju itd itd, a on je uzeo oko 200 km za svoje ruke plus dihtung glave oko 70 km
Majstor je u biti i rekao da je auto ostalo bez rashladne tekucine,i da je doslo do problema zbog toga.
Ja isto lobiram da roditelji uzmu sebi Sx4 ili Sedici ,nebitno disel benzin,samo nek se ne kvari i da moze po makadamu,mislim moze svako auto po makadamu ali nek bar nesto ima cvrsci trap , ja sam svojoj Merivi ponovo rasturio trap ni 10 k km nisam presao ,od toga 200tinjak km makadama,ponovo osle krajnice i kugle.
Svaki benzinski motor je od strane proizvodjaca napravljen i zamisljen da naravno radi na benzin, benzin ima nizu temperaturu izgaranja od plina, a ima i aditive u sebi koji cuvaju ventile. Dakle, ako vozis na benzin, neces imati nikakvih problema.
Medjutim, kada taj isti motor dozivi konverziju na LPG, ako ima osjetljiva sjedista ventila, dolazi do problema. Toplota s ventila tesko prelazi na glavu motora, jer nema aditiva koji pomaze u tome, a ionako je temepratura izgaranja plina sama po sebi veca od benzina, i onda dolazi do problema propadanja ventila/sjedista ventila. E onda tu na scenu stupa FlashLube koji ima zadatak da ispunjava mikro pore u povrsini metala te tako poveca rashladnu povrsinu, a s druge strane smanjuje prelazni toplotni otpor na kontaktu dvije povrsine (pomaze u boljoj provodnji toplote sa ventila na sjediste ventila) i na taj nacin stiti ventile/sjedista ventila od propadanja. Dakle, haman neki slican princip kao termalna pasta na procesorima. Navodno cak i smanjuje temperaturu u cilindru pri izgaranju plina.
Izgleda da je ovo ulje jako dobro osmisljeno, medjutim izgleda da je tu najveci problem kapaljka ovog ulja. Kada se koristi mehanicka kapaljka, ona kapa bez ikakvog reda i zakona, i cak se moze desiti da nijedna kap ulja ne stigne u cilindar, ili se teoretski moze desiti da jedan cilindar dobije 15 kapi, a drugi nijednu... Postoje i sekvent kapaljke, bukvalno imaju cetiri dizne, kao i kapaljke koje rokaju ulje u gasovitu fazu plina, i sa njima nema fule, medjutim jako su skupe...
http://www.v-lube.com/product/electroni ... t-sequent/
Ovo je prava stvar, ali je preskupo.
- AmADin_gospo
- Posts: 2202
- Joined: 14/05/2010 11:29
#60 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Poštovani "plinaši", ne mogu da vjerujem šta čitam.
prije nego počnete IKOGA hvaliti i kuditi, molim vas kontaktirajte proizvođača opreme ili izdavaoca certifikata.
trebate znati, da "Certifikat" izdat od BRCa, ne vrijedi za ugrađivanje opreme od bilo koga drugog proizvođača, te da certifikati imaju rok trajanja, i moraju se obnoviti.
ti "Ovlašteni" servisi u BiH ne postoje (Isključujuči Zavoli u AC Boras-u). čak je i atiker upitan (servis i prodaja u BiH).
nemojte padati na priče "mi smo najbolji, nama dolaze iz drugih servisa da popravljamo" il "naša je oprema orginalna, njihova nije", "mi imamo CERTIFIKATE BOGATI" , "mi to radimo ko sebi" itd itd itd.
vazda je bilo, ko puno priča, malo radi.
ako vas interesuje ovlašteni servis i mišljenje stručnog osoblja, kontaktirajte proizvođaće i od njih tražite da vas upute na neki servis u blizini. iznenadit će te se odgovorom.
prije nego počnete IKOGA hvaliti i kuditi, molim vas kontaktirajte proizvođača opreme ili izdavaoca certifikata.
trebate znati, da "Certifikat" izdat od BRCa, ne vrijedi za ugrađivanje opreme od bilo koga drugog proizvođača, te da certifikati imaju rok trajanja, i moraju se obnoviti.
ti "Ovlašteni" servisi u BiH ne postoje (Isključujuči Zavoli u AC Boras-u). čak je i atiker upitan (servis i prodaja u BiH).
nemojte padati na priče "mi smo najbolji, nama dolaze iz drugih servisa da popravljamo" il "naša je oprema orginalna, njihova nije", "mi imamo CERTIFIKATE BOGATI" , "mi to radimo ko sebi" itd itd itd.
vazda je bilo, ko puno priča, malo radi.
ako vas interesuje ovlašteni servis i mišljenje stručnog osoblja, kontaktirajte proizvođaće i od njih tražite da vas upute na neki servis u blizini. iznenadit će te se odgovorom.
-
- Posts: 5617
- Joined: 07/03/2012 00:09
#61 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Jako brzo se moze saznati da li je ovlasten za ugradnju ili ne i da li ima vazeci certifikat. Plinska instalacija se ne moze atestirati ako ju je ugradio neovlasteni i necertificirani servis.
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#62 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Mislim da je razlika u tome "ovlašten od države" i "ovlašten od proizvođača", ovi prvi su bitni za atest i registraciju...
- drndalo
- Posts: 22806
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#63 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Upravo tako...
-
- Posts: 5617
- Joined: 07/03/2012 00:09
#64 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Da, ali kod atesta se predaje i kopija certifikata koji potvrdjuje da je servis ovlasten od proizvodjaca.530i wrote:Mislim da je razlika u tome "ovlašten od države" i "ovlašten od proizvođača", ovi prvi su bitni za atest i registraciju...
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#65 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Nisam u tim vodama, ili da kažem gasovim, ali evo čovjek tvrdi gore da baš to i nije tako. Jedno je biti ovlašten, ekskluzivni uvoznik i ugrađivač, a drugo je kupovati na tržištu i prodavati. I jedno i drugo je legitimno, ali kao što je napisano pitanje je ko ima direktno od proizvođača "amin" za ugradnju, a kod nas me to ne čudi da je isteklo, falsifikovano i sl.
-
- Posts: 5617
- Joined: 07/03/2012 00:09
#66 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Ja govorim iz prve ruke. Na moj auto je ugradjen plin i ja sam nosio papire na atest. Medju svim dokumentima je i kopija certifikata iz koje se vidi da je servis ovlasten od proizvodjaca za ugradnju njihove opreme. E sad, ne ulazim u to da li je falsifikat ili ne, niti cu da ulazim u pricu da li atest moze proci ako nema tog papira. To stvarno neznam.530i wrote:Nisam u tim vodama, ili da kažem gasovim, ali evo čovjek tvrdi gore da baš to i nije tako. Jedno je biti ovlašten, ekskluzivni uvoznik i ugrađivač, a drugo je kupovati na tržištu i prodavati. I jedno i drugo je legitimno, ali kao što je napisano pitanje je ko ima direktno od proizvođača "amin" za ugradnju, a kod nas me to ne čudi da je isteklo, falsifikovano i sl.
- Sodom1
- Posts: 4886
- Joined: 15/05/2013 02:00
- Location: zivot je sranje
#67 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
Moj drug koji tu lopovluk vlada iznenadio bi se , kao i u svakoj pori drustvapreludezalude wrote:Jako brzo se moze saznati da li je ovlasten za ugradnju ili ne i da li ima vazeci certifikat. Plinska instalacija se ne moze atestirati ako ju je ugradio neovlasteni i necertificirani servis.
- AmADin_gospo
- Posts: 2202
- Joined: 14/05/2010 11:29
#68 Re: Plin Centar Sarajevo - iskustva ?
onaj ko je ovlasten od strane proizvodjaca, nalazi se na stranici proizvodjaca.
svaki certifikat ima broj i vrijeme vazenja.
a to sto je neko "ovlasten od drzave" ne znaci nista. ovlasten je i fakultet u travniku i na kobiljaci, pa opet ne znaci da je u pitanji normalna obrazovna ustanova.
za test pozdanosti, preporucujem da od tih "ovlastenih servisera" trazite na pokaz certifikat i slikate ga, isti posaljete mail-om proizvodjacu i pitate iste, da li je navedena osoba strucna da ugradi instalaciju, pa ce te vidjeti sta ce vam reci.
ne sporim da u BiH ima odlicnih servisa plina, ali nako razbacivanje nazivima "ovlasteni" moze samo materi i caci da prosipaju.
prosle godine sam upao u raspravu s dvojcom "majstora" u plin sevisu koji su mi poceli bacati bombe ko bosko buha. svoje "znanje i strucnost" su mi pokazali u toj raspravi. jaranu su htijeli mjenjati komplet instalaciju, a ustvari je bio zacepljen filter tecne faze. vozila rade po 2 dana, iako je norma sat od 6-8 sati za sve. certifikate nisu htijeli i na pokaz da daju, o slikanju istog da ne govorim.
sve naki "ovlasteni" u PM... uvjerite se sami...
http://www.landi.it/layout.jsp?idz=1008 ... 162&lang=3
http://www.zavoli.com/en/2013-09-20-14- ... -nel-mondo
http://www.tomasetto.com/en/tomasetto-w ... -worldwide
http://www.lovatogas.com/php/eng/sales_network/
http://www.ac.com.pl/en/search/?phrase=radic
http://www.atiker.com.tr/en/ - bosne/zivinica/sarajeva, nema na mapi
svaki certifikat ima broj i vrijeme vazenja.
a to sto je neko "ovlasten od drzave" ne znaci nista. ovlasten je i fakultet u travniku i na kobiljaci, pa opet ne znaci da je u pitanji normalna obrazovna ustanova.
za test pozdanosti, preporucujem da od tih "ovlastenih servisera" trazite na pokaz certifikat i slikate ga, isti posaljete mail-om proizvodjacu i pitate iste, da li je navedena osoba strucna da ugradi instalaciju, pa ce te vidjeti sta ce vam reci.
ne sporim da u BiH ima odlicnih servisa plina, ali nako razbacivanje nazivima "ovlasteni" moze samo materi i caci da prosipaju.
prosle godine sam upao u raspravu s dvojcom "majstora" u plin sevisu koji su mi poceli bacati bombe ko bosko buha. svoje "znanje i strucnost" su mi pokazali u toj raspravi. jaranu su htijeli mjenjati komplet instalaciju, a ustvari je bio zacepljen filter tecne faze. vozila rade po 2 dana, iako je norma sat od 6-8 sati za sve. certifikate nisu htijeli i na pokaz da daju, o slikanju istog da ne govorim.
sve naki "ovlasteni" u PM... uvjerite se sami...
http://www.landi.it/layout.jsp?idz=1008 ... 162&lang=3
http://www.zavoli.com/en/2013-09-20-14- ... -nel-mondo
http://www.tomasetto.com/en/tomasetto-w ... -worldwide
http://www.lovatogas.com/php/eng/sales_network/
http://www.ac.com.pl/en/search/?phrase=radic
http://www.atiker.com.tr/en/ - bosne/zivinica/sarajeva, nema na mapi