Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Naučna otkrića, edukacija, školstvo, univerziteti, fakulteti...
Post Reply
User avatar
cenecimoveocino
Posts: 2437
Joined: 31/12/2013 23:00
Location: Zenica

#101 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by cenecimoveocino »

Tema je plate,navedi cifru i cao.
Sta se raspravljate :run:
Moderat pocisti ovo :oops:
The BEN10
Posts: 7557
Joined: 19/09/2011 09:03

#102 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by The BEN10 »

Paper_girl wrote:Materijal kojim raspolažem, žalosno pričati. Nisam ni osnovnu literaturu dobila nego sama platila a kamoli ako mi treba nešto za neki praktičan rad. Kopiram sve za svoj novac, izdvojen od ovih 800KM.

Zauzvrat dobijam 5-6 sati dnevno nadvikivanja s djecom, zatucane roditelje koji imaju ''zlatnu'' djecu, prijetnje...

Prva prilika koju dobijem za neki drugi posao i bježim. :-)
:sad:
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#103 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

Ovaj forumaš gore je upravu: tema se zove 'plate u prosvjeti'.
Dakle, u OŠ u KS otprilike to izgleda ovako:
Plata ovisi od:
1. Stepena stručne spreme,
2. Zvanja stečenog napredovanjem,
3. Dužine radnog staža,
4. Eventualnih poreskih olakšica itd.
Znači, startna plata nastavnika sa SSS iznosi oko 700 KM, sa VŠS oko 800 i VSS oko 900 KM. Stečena stručna zvanja nose oko 30 KM po zvanju. Topli obrok iznosi 8 KM po radnom danu.
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#104 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

hizo ramidovic wrote:
Laertes wrote:
Svesrdno preporučujem:
https://www.tes.com/news/school-news/br ... -most-best
Citat:
"In a recent interview with the Sunday Telegraph, education secretary Nicky Morgan suggested that “teachers were spending too much time marking or writing up lesson plans instead of focusing on teaching”.
Ministar obrazovanja Ujedinjenog Kraljevstva. Al' 'ta će Englezi...
To je njegovo mišljenje.
Nego, jesu li Englezi nakon ovoga ukinuli pripremanje i planiranje u pismenoj formi?
Nije njegovo, nego njeno :D
Gospodin je gore htio neko nezavisno, stručno mišljenje, pa, rekoh, da ga podijelim.
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#105 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

Laertes wrote:
hizo ramidovic wrote:
Laertes wrote:
Svesrdno preporučujem:
https://www.tes.com/news/school-news/br ... -most-best
Citat:
"In a recent interview with the Sunday Telegraph, education secretary Nicky Morgan suggested that “teachers were spending too much time marking or writing up lesson plans instead of focusing on teaching”.
Ministar obrazovanja Ujedinjenog Kraljevstva. Al' 'ta će Englezi...
To je njegovo mišljenje.
Nego, jesu li Englezi nakon ovoga ukinuli pripremanje i planiranje u pismenoj formi?
Nije njegovo, nego njeno :D
Gospodin je gore htio neko nezavisno, stručno mišljenje, pa, rekoh, da ga podijelim.
OK, ispričavam se.
To je njeno mišljenje.
Nego, jesu li Englezi nakon ovoga ukinuli pripremanje i planiranje u pismenoj formi?
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#106 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

hizo ramidovic wrote:
Laertes wrote: E, to je ono za šta se ja zalažem (ovo boldovano). Blago vama. Kod nas još uvijek u nekim školama ne daju printanje svjedodžbi, već insistiraju na plavoj tinti i rukopisu.
Što se priprema tiče, ovdje u mnogim osnovnim pedagozi, kao produžena ruka direktora, baš traže neke svoje forme. Moja sreća, ne u ovoj u kojoj ja radim,
Elektronski printane svjedodžbe i uvjerenja o završenim razredima u KS primjenjuje se već nekoliko godina. Nadležno ministarstvo posjeduje jedinstvenu bazu podataka (EMIS) o svim učenicima OŠ i SŠ u KS. Ovu bazu, po školama, održavaju odgovorne osobe (najčešće nastavnici informatike), redovno šalju update u Ministrstvo, te iz njih izvlače navedene dokumente na posebnim obrascima, koji su trajne važnosti.
Eeee, imamo i mi EMIS, svaki razrednik mora ubacivati podatke, ali ovdje ne znam je li ikad iko iz Ministarstva ili PZ-a ikad išta pogledao u tome. Da ne pričam o printanju dokumenata iz iste baze podataka. Tu opciju nemamo. Kad su nam uveli taj EMIS, ja (tada mlad i naivan) se obradovao da će ukinuti matične knjige (službena tinta i ta oldschool filozofija). Matične knjige su još uvijek tu. Kažu šta ako padne sistem, ode hard drive... Pa odštampaj ih i stavi u registrator ako hoćeš na papiru, majku mu. A svjedodžbe i diplome... Ja svoje sada printam, ali mora na odobrenom obrascu, pa ti ganjaj one linije po formularu xy-1234. Kako bi povlaštene štamparije svake godine zgrnule lovu na obrascima svjedodžbi i diploma (mpc - marka/komad).
Off - obradovah se kad vidjeh "Quoted by hizo ramidović", rekoh, sad ću se slatko nasmijat', kad čovjek ozbiljan. Da to nije ko hakov'o profil?
Patriotska_Liga
Posts: 2220
Joined: 24/05/2015 22:12

#107 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Patriotska_Liga »

NK33 wrote: Hoces reci da drugi predavaci na ovoj temi lazu i da nisu ustvari predavaci? Samo si ti uber/ultimate/giga/mega predavac koji ima pravo da prica o tom poslu iako nisi bio sposoban ni da ga radis? Koja zatucanost i nekultura. Evo ja nisam predavac, ali sta je s ostalim ucesnicima na temi koji imaju suprotno misljenje od tvog? Nisu ni oni predavaci i nemaju pojma o tom poslu, samo ti sve znas o poslu za koji nisi cak ni sposoban? Koje li kontradiktornosti. Jadna djeca koja uopste imaju kontakt s tobom a kamo li da ih 'obrazujes' (tesko da si sposoban za to sudeci po nacinu na koji komuniciras).
Vidiš da imaš problema s razumijevanjem. To se odnosilo na tebe koji po vlastitom priznanju nisi prosvjetni radnik. Ostali sagovornici su pretpostavljam ovaj jedan forumaš s kojim se slažeš.

Ovaj ostatak koji ponavljaš iz posta u post nemam namjeru ponovo komentarisati.
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#108 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

duh_sa_sjekirom wrote: OK, ispričavam se.
To je njeno mišljenje.
Nego, jesu li Englezi nakon ovoga ukinuli pripremanje i planiranje u pismenoj formi?
Iskreno, ne znam. Priejdlog je fresh. Pretpostavljam da je od countyja do countyja, ili od škole do škole.
Poenta je da rečena ministrica bazira svoje prijedloge na naučnim istraživanjima.
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#109 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

Duh sa sjekirom = hizo ramidovic ?????
hizo ramidovic
Posts: 4462
Joined: 26/03/2013 18:20
Location: imam, na ilidju, 1/1 na mene

#110 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by hizo ramidovic »

Laertes wrote:
hizo ramidovic wrote:
Laertes wrote: E, to je ono za šta se ja zalažem (ovo boldovano). Blago vama. Kod nas još uvijek u nekim školama ne daju printanje svjedodžbi, već insistiraju na plavoj tinti i rukopisu.
Što se priprema tiče, ovdje u mnogim osnovnim pedagozi, kao produžena ruka direktora, baš traže neke svoje forme. Moja sreća, ne u ovoj u kojoj ja radim,
Elektronski printane svjedodžbe i uvjerenja o završenim razredima u KS primjenjuje se već nekoliko godina. Nadležno ministarstvo posjeduje jedinstvenu bazu podataka (EMIS) o svim učenicima OŠ i SŠ u KS. Ovu bazu, po školama, održavaju odgovorne osobe (najčešće nastavnici informatike), redovno šalju update u Ministrstvo, te iz njih izvlače navedene dokumente na posebnim obrascima, koji su trajne važnosti.
Eeee, imamo i mi EMIS, svaki razrednik mora ubacivati podatke, ali ovdje ne znam je li ikad iko iz Ministarstva ili PZ-a ikad išta pogledao u tome. Da ne pričam o printanju dokumenata iz iste baze podataka. Tu opciju nemamo. Kad su nam uveli taj EMIS, ja (tada mlad i naivan) se obradovao da će ukinuti matične knjige (službena tinta i ta oldschool filozofija). Matične knjige su još uvijek tu. Kažu šta ako padne sistem, ode hard drive... Pa odštampaj ih i stavi u registrator ako hoćeš na papiru, majku mu. A svjedodžbe i diplome... Ja svoje sada printam, ali mora na odobrenom obrascu, pa ti ganjaj one linije po formularu xy-1234. Kako bi povlaštene štamparije svake godine zgrnule lovu na obrascima svjedodžbi i diploma (mpc - marka/komad).
Off - obradovah se kad vidjeh "Quoted by hizo ramidović", rekoh, sad ću se slatko nasmijat', kad čovjek ozbiljan. Da to nije ko hakov'o profil?
majok bola vidim dase pati te pareko dase ija pofalim kakojeto uredzeno kodnaske usarajvu
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#111 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

Laertes wrote:
duh_sa_sjekirom wrote: OK, ispričavam se.
To je njeno mišljenje.
Nego, jesu li Englezi nakon ovoga ukinuli pripremanje i planiranje u pismenoj formi?
Iskreno, ne znam. Priejdlog je fresh. Pretpostavljam da je od countyja do countyja, ili od škole do škole.
Poenta je da rečena ministrica bazira svoje prijedloge na naučnim istraživanjima.
OK, kad se njena istraživanja naučno verifikuju i počnu primjenjivati u priznatim i cijenjenim obrazovnim sistemima neću imati ništa protiv da se takav koncept uvede i kod nas.
User avatar
NK33
Posts: 683
Joined: 01/02/2015 18:13

#112 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by NK33 »

Patriotska_Liga wrote:Ostali sagovornici su pretpostavljam ovaj jedan forumaš s kojim se slažeš.
Laertes i cyprus (nisam siguran) ako sam dobro shvatio rade u prosvjeti puno duze nego sto si ti radio jer nisi bio sposoban da se organizujes. Znaci ti si u pravu iako si tamo izdrzao jedva dvije godine a oni nisu iako tamo rade puno duze? OK, to se podudara s ostatkom tvojih nebuloza iznesenih na temi ;)
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#113 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

NK33 wrote:
Patriotska_Liga wrote:Ostali sagovornici su pretpostavljam ovaj jedan forumaš s kojim se slažeš.
Laertes i cyprus (nisam siguran) ako sam dobro shvatio rade u prosvjeti puno duze nego sto si ti radio jer nisi bio sposoban da se organizujes. Znaci ti si u pravu iako si tamo izdrzao jedva dvije godine a oni nisu iako tamo rade puno duze? OK, to se podudara s ostatkom tvojih nebuloza iznesenih na temi ;)
Ohladite malo, spustite loptu, čuvajte zdravlje.
I držite se teme, bit će vam ugodnije
Blizanac
Posts: 722
Joined: 28/01/2005 13:02

#114 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Blizanac »

Plate u osnovnom obrazovanju se u Kantonu Sarajevo isplaćuju po koeficijentima koji se množe sa osnovicom.
Koeficijenti zavise od stepena stručne spreme i stručnog zvanja i kreću se od 2,8 do 4,1. Osnovica iznosi oko 280 KM.
Na ove iznose dodaje se minuli rad koji se izračunava po određenoj formuli (max do 20%)
Topli obrok iznosi 8 KM za jedan radni dan.
Ovo je stanje po trenutno važećem kolektivnom ugovoru.
User avatar
Kemal Malovčić
Posts: 9090
Joined: 19/03/2012 01:03

#115 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Kemal Malovčić »

Zoya wrote:Čak su i u dijaspori loše plaćeni ljudi u prosvjeti. Jedino ti ostaje da baš baš voliš rad sa djecom :D
Gdje nastavnici i nastavnice najviše zarađuju

http://skolegijum.ba/tekst/index/810
hizo ramidovic
Posts: 4462
Joined: 26/03/2013 18:20
Location: imam, na ilidju, 1/1 na mene

#116 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by hizo ramidovic »

umenemi moj pajdo sukro znade nekad reknut daje bolje radit tamo dzeje veca plata idaje bolje bit direktor vego domar
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#117 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

Evo ovako kod mene u TK:
Plata 1073.32
Topli obrok 160.00 - 184.00 (ovisi o broju radnih dana).
Malo me prenijelo sa onih 1300 ranije, ja uračunao i prijevoz od 78.00.
20 godina staža, profesor-savjetnik.
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#118 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

hizo ramidovic wrote:umenemi moj pajdo sukro znade nekad reknut daje bolje radit tamo dzeje veca plata idaje bolje bit direktor vego domar
Bolje živjeti 100 dana kao bogataš nego 1 dan kao siromah.
User avatar
Laertes
Posts: 4237
Joined: 08/01/2015 18:25

#119 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by Laertes »

duh_sa_sjekirom wrote:Ovaj forumaš gore je upravu: tema se zove 'plate u prosvjeti'.
Dakle, u OŠ u KS otprilike to izgleda ovako:
Plata ovisi od:
1. Stepena stručne spreme,
2. Zvanja stečenog napredovanjem,
3. Dužine radnog staža,
4. Eventualnih poreskih olakšica itd.
Znači, startna plata nastavnika sa SSS iznosi oko 700 KM, sa VŠS oko 800 i VSS oko 900 KM. Stečena stručna zvanja nose oko 30 KM po zvanju. Topli obrok iznosi 8 KM po radnom danu.
Đe ima nastavnik sa SSS?
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#120 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

Laertes wrote:
duh_sa_sjekirom wrote:Ovaj forumaš gore je upravu: tema se zove 'plate u prosvjeti'.
Dakle, u OŠ u KS otprilike to izgleda ovako:
Plata ovisi od:
1. Stepena stručne spreme,
2. Zvanja stečenog napredovanjem,
3. Dužine radnog staža,
4. Eventualnih poreskih olakšica itd.
Znači, startna plata nastavnika sa SSS iznosi oko 700 KM, sa VŠS oko 800 i VSS oko 900 KM. Stečena stručna zvanja nose oko 30 KM po zvanju. Topli obrok iznosi 8 KM po radnom danu.
Đe ima nastavnik sa SSS?
Ima u ih KS (a vjerovatno i u drugim kantonima i u RS-u) još nekolicina. U pitanju su ljudi koji su prije rata završili srednju učiteljsku školu koja im je, prema tadašnjim zakonima, bila dovoljna da rade u OŠ kao učitelji tj. u razrednoj nastavi.
Poslije rata, bili su većinom izuzeti iz uredbe o obaveznom doškolovanju jer ih je većina imala više od 20 godina staža.
Baš prije par mjeseci, jeda takva nastavnica, kolegica od moje prijateljice, otišla je u zasluženu mirovinu.
User avatar
cyprus
Posts: 39269
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#121 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by cyprus »

duh_sa_sjekirom wrote:
cyprus wrote:
Ja poštujem činjenicu da značajnom broju nastavnika pismena priprema (bilo da je standardizovana ili nekog slobodnijeg tipa) pomaže i da se bez nje neki od njih mogu osjećati pogubljeno. Međutim, ponavljam - ona apsolutno nije garant kvalitetno realizovanog časa, niti znači da nastavnik koji nema pismenu pripremu ne obavlja svoj posao kako treba u funkcionalnom smislu... U formalnom - vjerovatno ne obavlja... I bojim se da kod nas to insistiranje na formi umjesto na suštini, vrlo često dovodi do kontraprodukata... A insistiranje na pimenoj pripremi je upravo to - forma umjesto suštine...
Pogrešno razmišljanje.
Kao prvo, u organizacijskom smislu, dobro planiranje i pripremanje znači pola obavljenog posla. Naravno da nije garancija uspješne realizacije ali nije ni nečija diploma garancija da je isti dobar stručnjak i tako bi mogli unedogled. A kao drugo, znači li to da oni nastavnici koji na časove dolaze bez ikakve pripreme znaju i pogađaju suštinu dok oni koji se temeljito pripremaju ne znaju to raditi i bave se samo formom? Dakle, pismeno pripremanje je zakonska obaveza i nije uvedena tek tako da bi se neko maltretirao već da bi na časove dolazio spreman, da ima vodič i podsjetnik da nešto ne zaboravi i da bi mu čas imao "glavu i rep". Govorim, dakle, o općem slučaju i sistematskom i naučno utemeljenom pristupu radu a ne o pojedinačnim slučajevima i sposobnostima nekih pojedinaca. Moj profesor na fakultetu, koji je u to vrijeme bio pred krajem svog radnog vijeka, dokazani i priznati stručnjak, nekadašnji predavač na njemačkom univerzitetu, na svojim predavanjima imao je pismeni koncept.
cyprus wrote:
Druga stvar, ja ne znam ni kako je moguće pripremu spovesti u djelo onako kako je zamišljeno... Nastavni proces je dvosmjeran i tu se mora imati sluha za različite potrebe, mogućnosti, interesovanja učenika, odnosno za povratnu informaciju koju daje razred... A nju nije moguće isplanirati pripremom... Maloprije je impovizacija spomenuta u negativnom kontekstu... Ali ja čvrsto stojim pri stajalištu da nastavnik mora biti i dobar improvizator, te da je improvizacija sastavni dio nastavničkog posla... Naravno, ne improvizacija u smislu znanja koje se prenosi, nego improvizacija u pristupu...
Kada se dobro poznaje materija i općenito svoj zanat, onda je itekako moguće čas realizirati onako kako se planira u velikoj mjeri. Naravno da su određena odstupanja moguća i to nije neka pogreška, jer su odjeljenja različita po svojoj strukturi.
Glede improvizacije, ona može biti prihvaćena u nekim segmentima časa (npr. kod nedostatka određenih nastavnih sredstava ili pomagala), no nastavni proces isuviše je ozbiljna stvar da bi se u znatnoj mjeri svodila na improvizaciju.
cyprus wrote:
Nije ovo zagovaranje diletantskog i mahalskog pristupa nastavi (ima i toga mnogo, da se ne lažemo), daleko od toga... Razumijem ja i zašto se pišu pripreme, ali mi jednostavno smeta taj formalizam i ukalupljenost, koja vrlo često može sputavati nastavnika u kvalitetnom obavljanju svog posla...
Opet pogrešan pristup. Pismeno pripremanje nije nikakav formalizam niti ukalupljenost. To rade i ljudi koji čitav svoj život posvetili određenom poslu. Prisustvovao sam brojnim stručnim skupovima, seminarima, predavanjima itd. na kojima su izlaganja imali dokazani i priznati stručnjaci koji materiju imaju "u malom prstu", ali bez obzira na to NIKADA i NIKO od njih nije održao neko predavanje bez određenog vizuelnog koncepta, najčešće u formi PPoint prezentacije a ponekad u formi pismene skice.
Na kraju, sve dok se ne izvrši neko istraživanje i dok se naučno ne dokaže da je nastavni proces bez pismenog planiranja jednakog ili boljeg kvaliteta od nastavnog procesa zakoji postoji pismeni koncept, može se govoriti samo o pojedinačnim slučajevima ili sposobnostima nekih pojedinaca a nikako o sistemskom, naučnom ili stručnom pristupu.
Naravno da ima odličnih nastavnika među onima koji uredno prave svoje pismene pripreme, i naravno da među onima koji ih ne prave i fušere ima loših... To uopšte nije sporno... Sporno je to što ti i Patriotska liga nećete da prihvatite da postoje i odlični profesori koji nemaju pismene pripreme... To mi se nekako čini kao ograničen pogled sa vaše strane... Ja priznajem da pismena priprema nekim nekim nastavnicima mnogo znači i ima svoju funkciju, ali mi nije jasno zašto vi odbijate da shvatite da nekim drugim nastavnicima pismena priprema ne znači ništa i čak može djelovati kontraproduktivno... Jednostavno, ne funckionišu svi ljudi na isti način... Zašto bi onda nastavnici morali funkcionisati isto?

Za mene lično, priprema za čas je prvenstveno misaoni proces... Koji nekada imam potrebe staviti na papir u slobodnoj formi (kraćoj ili dužoj), ali češće nemam... Ipak, ne mislim da to utiče na kvalitet mog časa... Naravno, nisam svaki put jednako zadovoljan kako mi je ''ispao'' čas, ali definitivno sam utvrdio da to nema nikakve veze sa time da li sam imao pismenu pripremu za isti, ili nisam...

A glede improvizacije, mislim da nema svrhe da se tu puno ubjeđujemo... Ti si neko ko preferira red i formu, i ja to poštujem, ne dovodim u pitanje, ne smatram da si zbog toga loš nastavnik (ne znam te), ali smatram da takav pristup ako je isuviše krut može biti uzrok ne postizanja stvarnih nastavnih ciljeva, isto kao što to može biti i nedovoljna pripremljenost... Ja sa druge strane preferiram nešto slobodniji tip nastave i tvrdim da se ista lekcija ne može sa istim planom i istovremeno istom uspješnošćui izvesti u dva različita razreda...

Volio bih samo da mi odgovoriš na ovo pitanje... Evo situacije: prešao si dio lekcije koji je bitan da se razumije kako bi se shvatio i njen ostatak... Međutim, učenici (većina) te blido gledaju, a ti znaš da nemaš vremena da se vratiš da to ponovo objasniš, jer nećeš stići sve što si planirao... Šta radiš?

a) nastavljaš lekciju da kako bi stigao sve po planu
b) vraćaš se i žrtvuješ plan...

Ili situacija B: objašnjavaš dio lekcije koji je učenicima jako interesantan i jasno ti stavljaju do znanja da žele više čuti o tome... Više od onoga što si planirao... Ti opet znaš da ako se udubiš u to, nećeš stići sve što si mislio... Šta ćeš uraditi?

De mi samo reci da postoji magični pripremni plan koji može predvidjeti i ovakve situacije :D
User avatar
cyprus
Posts: 39269
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#122 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by cyprus »

NK33 wrote:Laertes i cyprus (nisam siguran) ako sam dobro shvatio rade u prosvjeti puno duze nego sto si ti radio...
Ipak, ne radim... Mlad sam ja :mrgreen:
_Ismail_
Posts: 106
Joined: 15/09/2004 15:49

#123 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by _Ismail_ »

cyprus wrote:
NK33 wrote:Laertes i cyprus (nisam siguran) ako sam dobro shvatio rade u prosvjeti puno duze nego sto si ti radio...
Ipak, ne radim... Mlad sam ja :mrgreen:
ne kontam te cyprus. kontradiktoran si. naime, kažeš u postu da radiš u prosvjeti a zatim kažeš da ne radiš. :-)
diskutuje se da li treba ili ne treba pismena priprema. ako je to zakonska obaveza, šta je tu sporno?
znanje koje "donesu" mlada raja iz osnovne u srednju - katastrofalno.
znanje koje "donesu" mlada raja iz srednje na fax - katastrofalno.
pričamo o nastavnom kadru pa zanemarimo procenat učešća učenika (nije tema) u toj katastrofi. izvolite, dragi nastavnici i profesori - izjasnite se, iskreno, otvorenih karata. mala plata => loša motivisanost nastavnog kadra => učenici sa lošim predznanjem za nastavak obrazovanja. istina? ko je sve donji u tome?
User avatar
cyprus
Posts: 39269
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

#124 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by cyprus »

_Ismail_ wrote:
cyprus wrote:
NK33 wrote:Laertes i cyprus (nisam siguran) ako sam dobro shvatio rade u prosvjeti puno duze nego sto si ti radio...
Ipak, ne radim... Mlad sam ja :mrgreen:
ne kontam te cyprus. kontradiktoran si. naime, kažeš u postu da radiš u prosvjeti a zatim kažeš da ne radiš. :-)
diskutuje se da li treba ili ne treba pismena priprema. ako je to zakonska obaveza, šta je tu sporno?
znanje koje "donesu" mlada raja iz osnovne u srednju - katastrofalno.
znanje koje "donesu" mlada raja iz srednje na fax - katastrofalno.
pričamo o nastavnom kadru pa zanemarimo procenat učešća učenika (nije tema) u toj katastrofi. izvolite, dragi nastavnici i profesori - izjasnite se, iskreno, otvorenih karata. mala plata => loša motivisanost nastavnog kadra => učenici sa lošim predznanjem za nastavak obrazovanja. istina? ko je sve donji u tome?
Hm... Upravu si, možda tako izgleda - kontradiktorno... Naime, htjedoh reći da ne radim puno duže nego što je radio Patiotska liga... A u školi sam radio jednu godinu... I dalje sam u obrazovanju (već četvrta godina), ali nisam više u svojstvu školskog nastavnika...

Možda sam ipak trebao prethodno precizirat da se u mom slučaju radi o relativno kratkom iskustvu...

A što se tiče tvog pitanja, mislim da pojedinac tu ne može dati odgovor... Tu je potrebno čitavo istraživanje... Naravno, prvo da utvrdimo da li se taj nivo znanja zaista može okarakterisati kao katastrofalan, i sa kolikim stepenom generalizacije...
User avatar
duh_sa_sjekirom
Posts: 4797
Joined: 24/05/2007 17:50
Location: tamo gdje se vali lome...

#125 Re: Plate nastavnika/profesora u osnovnoj i srednjoj školi?

Post by duh_sa_sjekirom »

cyprus wrote: Naravno da ima odličnih nastavnika među onima koji uredno prave svoje pismene pripreme, i naravno da među onima koji ih ne prave i fušere ima loših... To uopšte nije sporno... Sporno je to što ti i Patriotska liga nećete da prihvatite da postoje i odlični profesori koji nemaju pismene pripreme... To mi se nekako čini kao ograničen pogled sa vaše strane... Ja priznajem da pismena priprema nekim nekim nastavnicima mnogo znači i ima svoju funkciju, ali mi nije jasno zašto vi odbijate da shvatite da nekim drugim nastavnicima pismena priprema ne znači ništa i čak može djelovati kontraproduktivno... Jednostavno, ne funckionišu svi ljudi na isti način... Zašto bi onda nastavnici morali funkcionisati isto?
Opet se baviš pojedinačnim slučajevima a ne sistemskim pristupom i rješenjima. Zakonska i podzakonska regulativa ne poznaje termine "neki", "neko" i sl. već samo jasno definisane termine tipa "nastavnik", "profesor", "stručni saradnik" itd., tako da se tačno zna na koga se šta odnosi. Dakle, po ovom pitanju i struka i zakon veoma su jasni i decidni. Postoje oblasti i u našem zakonu gdje se nastavnicima i odgajateljima daje određena sloboda, ali neke se stvari moraju jasno precizirati. Ne može se zakonski definisati da neko "ko funkcioniše ovako može raditi ovako a neko drugačije".
cyprus wrote: Za mene lično, priprema za čas je prvenstveno misaoni proces... Koji nekada imam potrebe staviti na papir u slobodnoj formi (kraćoj ili dužoj), ali češće nemam... Ipak, ne mislim da to utiče na kvalitet mog časa... Naravno, nisam svaki put jednako zadovoljan kako mi je ''ispao'' čas, ali definitivno sam utvrdio da to nema nikakve veze sa time da li sam imao pismenu pripremu za isti, ili nisam...

A glede improvizacije, mislim da nema svrhe da se tu puno ubjeđujemo... Ti si neko ko preferira red i formu, i ja to poštujem, ne dovodim u pitanje, ne smatram da si zbog toga loš nastavnik (ne znam te), ali smatram da takav pristup ako je isuviše krut može biti uzrok ne postizanja stvarnih nastavnih ciljeva, isto kao što to može biti i nedovoljna pripremljenost... Ja sa druge strane preferiram nešto slobodniji tip nastave i tvrdim da se ista lekcija ne može sa istim planom i istovremeno istom uspješnošćui izvesti u dva različita razreda...
Očito je da nisi pažljivo pratio moje ptrethodno pisanje. Red i forma su sastavni dijelovi svake oblasti koja je zakonski definisana i uređena. Ako, dakle, težimo uređenom sistemu i poštivanju zakonske legislative, onda je valjda red nešto što se podrazumjeva. Što se forme tiče, u svom prethodnom pisanju sam jasno naznačio da pismena priprema predstavlja orjenitir, vodič, koncept kako hoćeš, i može biti različito napisana po obimu i sadržaju. Jasno, odstupanja su moguća i ne predstavljaju propast ako se i dese, već putokaz nastvaniku kako da radi u budućnosti. Uglavnom, iskustvo, struka i praksa su pokazali da je manja mogućnost da će se pogriješiti pri realizaciji časa ako se ima pismena priprema.
Kad su u pitanju neki drugi koncepti (poput onog iz VB koji je kolega prethodno postavio), onda kad se izvrši njihova naučna verifikacija, ako se oni počnu primjenjivati u priznatim i cijenjenim obrazovnim sistemima i ako budu davali bolje rezultate nego postojeći, ja ososbno neću imati apsolutno nikakav problem da ih i prihvatim i primjenjujem.
Dakle, generalno, moj stav je da obrazovni sistem treba temeljiti na naučno dokazanim i provjerenim principima. Eksperimente svakako treba sprovoditi, ali u mjeri u kojoj neće uticati na postojeći sistem i pri tome se svakako koristiti i iskustvima drugih.
cyprus wrote: Volio bih samo da mi odgovoriš na ovo pitanje... Evo situacije: prešao si dio lekcije koji je bitan da se razumije kako bi se shvatio i njen ostatak... Međutim, učenici (većina) te blido gledaju, a ti znaš da nemaš vremena da se vratiš da to ponovo objasniš, jer nećeš stići sve što si planirao... Šta radiš?

a) nastavljaš lekciju da kako bi stigao sve po planu
b) vraćaš se i žrtvuješ plan...

Ili situacija B: objašnjavaš dio lekcije koji je učenicima jako interesantan i jasno ti stavljaju do znanja da žele više čuti o tome... Više od onoga što si planirao... Ti opet znaš da ako se udubiš u to, nećeš stići sve što si mislio... Šta ćeš uraditi?

De mi samo reci da postoji magični pripremni plan koji može predvidjeti i ovakve situacije :D
Ako se pitanje odnosi samo na nastavnike koji rade sa pismenim pripremama onda je ono besmisleno, jer se navedene situacijei dileme mogu desiti bez obzira da li imaš pismenu pripremu ili ne. Dakle, ja kad dođem na čas i imam pripremljen pismeni koncept, ali i ti koji nemaš pismenu pripremu moraš u glavi imati zamisao i koncept kako ćeš realizirati taj čas. Sigurno nećeš na času zujati k'o muha i lupetati nepovezano. I ti i ja imamo ciljeve i zadatke koje bi trebali realizirati na tom času, sa određenim očekivanim ishodima učenja, pri čemu su tvoji zabilježeni "u glavi" a moji na papiru. Prema tome, navedene situacije i dileme se mogu desiti sa podjednakom vjerovatnoćom i tebi i meni i jasno je kako treba postupiti. To što imam pismenu pripremu ne znači da ne znam voditi i razgovor izvan onoga što je planirano. Na kraju, ja ću npr. dio koji nisam realizirao zabilježiti i ostaviti za sljedeći čas a ti ćeš to isto pamtiti pa do sljedećeg časa (možda i zaboraviti). Razlika je i po pitanju kontrole i samokontrole, tj. ako neko bude kontrolisao moj rad, može konstatovati da nešto nije realizirano (jer ima pisani trag) dok kod tebe to ne može uraditi jer uvijek možeš reći da si ti upravo tako i planirao u glavi.
Što se tiče "magičnog pripremnog plana" on svakako ne postoji, ali iskusan nastavnik, koji dovoljno poznaje i razvojnu psihologiju djece, svakako da dosta toga (naravno, ne sve) može predvidjeti i shodno tome se i pripremiti.
Post Reply