Treba mi za jedno istrazivanje, pitanje(a) su:
1. Kada ucite, ucite li da bude dovoljno za prolaz ili ucite da doista shvatite tematiku?
2. Kakvi su kriteriji vasih profesora pri ocjenjivanju, je l' profesori daju prolaznu ocjenu kada osjete da ste savladali gradivo ili kada vide da ste nesto ucili ili da ste ispunili kvotu padanja pa vas sada moraju pustiti?
Bilo bi pozeljno napisati sta studirate ili gdje, ali nije obavezno. Slobodno uzmite drugi nick ako mislite da bi mogli imati problema sa eventualnim izjasnjavanjem. Pitanje je iskljucivo za studente bh. Univerziteta, a ako neko studira ili je studirao van zemlje neka samo stavi napomenu i slobodno prenese svoja iskustva.
Anketa ce trajati deset dana, unaprijed hvala na odgovorima
Pitanje za studente, a Boga mi i anketa
Moderator: Chloe
- horns&drums
- Posts: 15667
- Joined: 16/03/2004 16:24
- Location: Quaff a cup to the dead already and hooray for the next to die
-
- Posts: 1348
- Joined: 16/04/2004 09:22
#2
ovako prvo osobna iskustva. recimo da sam ja 'student'. srecom ne na jednom od 7 BH-Univerziteta
1) Pitanje je isuvise uopceno. Kako se uchi ovisi o curicullumu, predmetima koji se uche i na kraju krajeva o materiji. Postoje stvari koje se ne mogu uchiti 'da bude dovoljno za prolaz' i postoje stvari koje se jednostavno ne mogu drugachije uchiti. Ja pokushavam uvijek procijeniti relevantnost onoga shto se uchi. Bitne stvari ne uchim da bi ih znao nego da bi ih shvatio i eventualno znao upotrijebiti. Ali postoje i predmeti gdje je nevjerovatno opshirno i komplexno gradivo ambiciozno nabacano u jednu godinu. Tu treba biti pragmatichan, pobrinuti se da polozhish ispit i onda ukoliko ti je i zaista stalo da shvatish o chemu se radi imacesh vremena i nakon studija.
2) Kriteriji kod ocjenjivanja u nas su mi nepoznati, a sudeci po 'usmenom predanju' chini se da su u vechini sluchajeva subjektivni.
Problem je upravo u tome shto uglavnom jedna osoba odluchuje da li vi znate ili ne znate dovoljno da polozhite. Suvishno je govoriti da bi profesor trebao imati opcu predstavu o znanju i sposobnostima studenta i prije no mu se ovaj pojavi na ispitu. To je moguce jedino ako profesori i zaista predaju na univerzitetima. Kod nas su profesori multitalentirani tako da rade vishe poslova odjednom i obnashaju nerijetko vishe funkcija odjednom. Zato ih se najrjedje mozhe naci na fakultetu.
Ja kad polazhem znam tachno iz chega se sastoji moja ocjena:
Radovi (Referati, Vjezhbe, Prezentacije ...) 20% od ukupne ocjene;
Interakcija i Aktivnost na predavanjima 20% od ukupne ocjene;
Pismeni ispit (obligatoran za sve predmete) 30%-60% od ukupne ocjene;
Usmeni ispit (po potrebi) 30% od ukupne ocjene.
U svakom pojedinachnom segmentu moram imati vishe od 50% da bih mogao polozhiti. na kraju se saberu procenti i znash gdje si. Tako se prije svega kontinuirano prati i podstice aktivno uchenje a i nemoguce je doci u situaciju da potpuno ovisite o trenutnoj volji i raspolozhenju profesora.
A ova anketa je, pogledash li stanje u visokom obrazovanju te kako studenti 10 god. nakon zavrshetka rata (ne)reagiraju na isto, sasvim izlishna. Slobodno mozhesh konstatirati da 97,2 % Studenata studira da bi studiralo, eventualno dobilo papir (koji opet u 97,2 % sluchajeva izvan BiH mogu korisititi jedino kao tariguz) i ispalilo se negdje vani. Kod nas studenti samo kukaju a ni to ne znaju kako treba. Ukratko izrazheno jako nelijepim ali chesto rabljenim vulgarizmom: studenti su pichke
1) Pitanje je isuvise uopceno. Kako se uchi ovisi o curicullumu, predmetima koji se uche i na kraju krajeva o materiji. Postoje stvari koje se ne mogu uchiti 'da bude dovoljno za prolaz' i postoje stvari koje se jednostavno ne mogu drugachije uchiti. Ja pokushavam uvijek procijeniti relevantnost onoga shto se uchi. Bitne stvari ne uchim da bi ih znao nego da bi ih shvatio i eventualno znao upotrijebiti. Ali postoje i predmeti gdje je nevjerovatno opshirno i komplexno gradivo ambiciozno nabacano u jednu godinu. Tu treba biti pragmatichan, pobrinuti se da polozhish ispit i onda ukoliko ti je i zaista stalo da shvatish o chemu se radi imacesh vremena i nakon studija.
2) Kriteriji kod ocjenjivanja u nas su mi nepoznati, a sudeci po 'usmenom predanju' chini se da su u vechini sluchajeva subjektivni.
Problem je upravo u tome shto uglavnom jedna osoba odluchuje da li vi znate ili ne znate dovoljno da polozhite. Suvishno je govoriti da bi profesor trebao imati opcu predstavu o znanju i sposobnostima studenta i prije no mu se ovaj pojavi na ispitu. To je moguce jedino ako profesori i zaista predaju na univerzitetima. Kod nas su profesori multitalentirani tako da rade vishe poslova odjednom i obnashaju nerijetko vishe funkcija odjednom. Zato ih se najrjedje mozhe naci na fakultetu.
Ja kad polazhem znam tachno iz chega se sastoji moja ocjena:
Radovi (Referati, Vjezhbe, Prezentacije ...) 20% od ukupne ocjene;
Interakcija i Aktivnost na predavanjima 20% od ukupne ocjene;
Pismeni ispit (obligatoran za sve predmete) 30%-60% od ukupne ocjene;
Usmeni ispit (po potrebi) 30% od ukupne ocjene.
U svakom pojedinachnom segmentu moram imati vishe od 50% da bih mogao polozhiti. na kraju se saberu procenti i znash gdje si. Tako se prije svega kontinuirano prati i podstice aktivno uchenje a i nemoguce je doci u situaciju da potpuno ovisite o trenutnoj volji i raspolozhenju profesora.
A ova anketa je, pogledash li stanje u visokom obrazovanju te kako studenti 10 god. nakon zavrshetka rata (ne)reagiraju na isto, sasvim izlishna. Slobodno mozhesh konstatirati da 97,2 % Studenata studira da bi studiralo, eventualno dobilo papir (koji opet u 97,2 % sluchajeva izvan BiH mogu korisititi jedino kao tariguz) i ispalilo se negdje vani. Kod nas studenti samo kukaju a ni to ne znaju kako treba. Ukratko izrazheno jako nelijepim ali chesto rabljenim vulgarizmom: studenti su pichke
-
- Posts: 6797
- Joined: 10/10/2003 00:00
#4
Davno sam studirao a i studirao sam na vise razlicitih mjesta tako da nisam bas siguran koliko ce ti moj komentar biti upotrebljiv....al hajd buduci da vidim da se malo ko javlja na temu...rekoh da pripoguram malcice.
1)
Slozio bih se sa Lijom sto se tice nacina strebanja. Neke stvari (predmete ili ispite kako god) covjek jednostavno nabuba ...samo da se ispit prodje ....i nakon toga ... ma ne prodje ni 15 dana ....vise se ne sjeca ni elementarnih stvari vezanih za taj isti predmet. Extremni slucajevi takvog tipa su se onomad znali polagati i na fusch...tj prepisivacinu recimo marxizam, odbrana i zastita, fiskultura (ja recimo ni dan danas ne znam napraviti dvokorak). Ali bilo je predmeta koji su se ucili i polagali sa kontanjem ....sad u vecoj ili manjoj mjeri, nije bitno.
2)
Kriterijumi ocijenjivanja u sadasnjoj BiH mi nisu ni izbliza poznati...onomad u SFRJ je bila standardna schema: pismeni + usmeni +laboratorijske vjebe.... sve to mora biti OK i onda si (ako nisi asistenta ili profesora u PM poslao ni jednom tokom godine)...prosao taj aktuelni predmet. Ovdje u Svedskoj je bilo isto to ....s tim da se usmeni oblik egzaminacije vrlo rijetko sprovodi....na tehnickim i prirodnim naukama. Dakle pismeni +laboratorijske vjezbe (gdje je obavezno prisustvo dok na predavanjima i ostalim srackama ... nije).
1)
Slozio bih se sa Lijom sto se tice nacina strebanja. Neke stvari (predmete ili ispite kako god) covjek jednostavno nabuba ...samo da se ispit prodje ....i nakon toga ... ma ne prodje ni 15 dana ....vise se ne sjeca ni elementarnih stvari vezanih za taj isti predmet. Extremni slucajevi takvog tipa su se onomad znali polagati i na fusch...tj prepisivacinu recimo marxizam, odbrana i zastita, fiskultura (ja recimo ni dan danas ne znam napraviti dvokorak). Ali bilo je predmeta koji su se ucili i polagali sa kontanjem ....sad u vecoj ili manjoj mjeri, nije bitno.
2)
Kriterijumi ocijenjivanja u sadasnjoj BiH mi nisu ni izbliza poznati...onomad u SFRJ je bila standardna schema: pismeni + usmeni +laboratorijske vjebe.... sve to mora biti OK i onda si (ako nisi asistenta ili profesora u PM poslao ni jednom tokom godine)...prosao taj aktuelni predmet. Ovdje u Svedskoj je bilo isto to ....s tim da se usmeni oblik egzaminacije vrlo rijetko sprovodi....na tehnickim i prirodnim naukama. Dakle pismeni +laboratorijske vjezbe (gdje je obavezno prisustvo dok na predavanjima i ostalim srackama ... nije).
Last edited by Stari on 20/04/2005 15:37, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1348
- Joined: 16/04/2004 09:22
#5
ja sam 'student' a ne student. A nastavim li i dalje svoje talente pokazivati ovdje, jedino shto cu oboriti je predstava koju drugi imaju o meni
I vis-a-vis teme. Kvalifikacija 'studenti su pichke' nema veze sa uchinkom i predanosti kada je uchenje u pitanju. Mislim da BiH ne nedostaje briljantnih mladih umova. Ali (opet 'ulicharim') jebo glavu bez muda.
I vis-a-vis teme. Kvalifikacija 'studenti su pichke' nema veze sa uchinkom i predanosti kada je uchenje u pitanju. Mislim da BiH ne nedostaje briljantnih mladih umova. Ali (opet 'ulicharim') jebo glavu bez muda.
-
- Posts: 2837
- Joined: 11/08/2004 17:34
#6
da, ovdje mi se desio previd. preformulisacu ne bih se slozila sa tvrdnjom da su studenti picke. otrcana je, a i vise bi rekla o drugima (o onima od kojih i nastaje problem), nego o samim studentima.Lisac wrote:Kod nas studenti samo kukaju a ni to ne znaju kako treba. studenti su pichke
-
- Posts: 4807
- Joined: 07/02/2003 00:00
#7
Lisac wrote:ja sam 'student' a ne student. A nastavim li i dalje svoje talente pokazivati ovdje, jedino shto cu oboriti je predstava koju drugi imaju o meni
I vis-a-vis teme. Kvalifikacija 'studenti su pichke' nema veze sa uchinkom i predanosti kada je uchenje u pitanju. Mislim da BiH ne nedostaje briljantnih mladih umova. Ali (opet 'ulicharim') jebo glavu bez muda.
ne mogu a da ne pitam.. ono... curicullum... hoces reci curriculum...
"studentu"...
-
- Posts: 2383
- Joined: 13/04/2005 20:26
- Location: Negdje izmedju
#8
Lisko, presabrah se na brzinu.
I, meni se cini da ovdje ima vise od 7 univerziteta.
Ima ih barem 8. Ili 9. Ili cak 10. Jer izgleda da sad i u Bijeljini i u Brckom ima Univerzitet.
Jos malo pa ce i u Pindichitjima otvoriti univerzitet.
Ukratko, ocjena na mom faksu uglavnom ovisi o raspolozenju profesora (usmeni ispit).
Ukoliko je taj dan mahmuran i/ili nenaspavan tesko da cu taj dan poletjeti.
Vrlo malo profesora radi onako kako bi trebalo. Na mom odsjeku samo jedan profesor radi ovako:
"Ja kad polazhem znam tachno iz chega se sastoji moja ocjena:
Radovi (Referati, Vjezhbe, Prezentacije ...) 20% od ukupne ocjene;
Interakcija i Aktivnost na predavanjima 20% od ukupne ocjene;
Pismeni ispit (obligatoran za sve predmete) 30%-60% od ukupne ocjene;
Usmeni ispit (po potrebi) 30% od ukupne ocjene."
Jedan jedini.
Svi krive studente. Studenti jesu krivi jer nisu napravili haos u ovom gradu. Lijeni su. Nikakvi. I ja sam takav. Jedino sto me zanima je da zavrsim faks. Nemam ambicija po pitanju ispravljanja krive Drine.
Al vako slicno stanje bilo je i prije rata na Univerzitetu u Sarajevu. Malo bolje. Za nijansu ili dvije.
Oni koji su tad predavali samo su nastavili sa starim nacinom predavanja.
Konkretno na mom fakultetu.....da bi se nesto promijenilo......neophodno je poslati u penziju kompletnu garnituru starih profesora.....i ostaviti samo par.....ostalo sve rastjerat....poostrit pravila studiranja i kriterij za upis na faks.......povecat godisnju skolarinu za studente........povecat plate profesorima ali dovesti profesore koji su se skolovali vani........
Valjda bi tad moj faks licio na nesto.
I, meni se cini da ovdje ima vise od 7 univerziteta.
Ima ih barem 8. Ili 9. Ili cak 10. Jer izgleda da sad i u Bijeljini i u Brckom ima Univerzitet.
Jos malo pa ce i u Pindichitjima otvoriti univerzitet.
Ukratko, ocjena na mom faksu uglavnom ovisi o raspolozenju profesora (usmeni ispit).
Ukoliko je taj dan mahmuran i/ili nenaspavan tesko da cu taj dan poletjeti.
Vrlo malo profesora radi onako kako bi trebalo. Na mom odsjeku samo jedan profesor radi ovako:
"Ja kad polazhem znam tachno iz chega se sastoji moja ocjena:
Radovi (Referati, Vjezhbe, Prezentacije ...) 20% od ukupne ocjene;
Interakcija i Aktivnost na predavanjima 20% od ukupne ocjene;
Pismeni ispit (obligatoran za sve predmete) 30%-60% od ukupne ocjene;
Usmeni ispit (po potrebi) 30% od ukupne ocjene."
Jedan jedini.
Svi krive studente. Studenti jesu krivi jer nisu napravili haos u ovom gradu. Lijeni su. Nikakvi. I ja sam takav. Jedino sto me zanima je da zavrsim faks. Nemam ambicija po pitanju ispravljanja krive Drine.
Al vako slicno stanje bilo je i prije rata na Univerzitetu u Sarajevu. Malo bolje. Za nijansu ili dvije.
Oni koji su tad predavali samo su nastavili sa starim nacinom predavanja.
Konkretno na mom fakultetu.....da bi se nesto promijenilo......neophodno je poslati u penziju kompletnu garnituru starih profesora.....i ostaviti samo par.....ostalo sve rastjerat....poostrit pravila studiranja i kriterij za upis na faks.......povecat godisnju skolarinu za studente........povecat plate profesorima ali dovesti profesore koji su se skolovali vani........
Valjda bi tad moj faks licio na nesto.
-
- Posts: 1348
- Joined: 16/04/2004 09:22
#11
o drugima? porodica, drushtvo, okruzhenje, profesori ...alek wrote:... ne bih se slozila sa tvrdnjom da su studenti picke. otrcana je, a i vise bi rekla o drugima (o onima od kojih i nastaje problem), nego o samim studentima.
ma jebo to. klasichna bih-prica. koji god problem potegnesh nismo ga mi napravili i mi ga ne mozhemo rijeshiti. naravno da onda nema potrebe ni prichati o tome, samo se loshe osjecamo najlakshe je sa svojih 20-tak chekati da se stvari promjene. i dok chekash skontash da ti je 30-tak i da josh uvijek zhivish sa roditeljima. onda josh samo morash sachekati da roditelji umru i da naslijedish stan ili stanarsko pravo onda napravish par klinaca koji ce vrijedno chekati da ti umresh i krug se nastavlja
Kame, nikad te upratiti. Mjenjash pseudonime nevjerovatnom brzinom.
da, samo jedan usmeni i jedan pismeni ispit po predmetu. mogu i dva,tri, cetiri ako ti ne podje za rukom iz prvog pokushaja
-
- Posts: 2837
- Joined: 11/08/2004 17:34
#14
ne, ja u stvari mislim na one zbog kojih imamo 7 univerzitetaLisac wrote:o drugima? porodica, drushtvo, okruzhenje, profesori ...
da, ali samo ako mislis da smo mi (bih) zaista u svemu posebni (i usamljeni slucajevi). ja ne mislim tako.Lisac wrote:klasichna bih-prica
mislim da ovo nije najlakse. mislim da ovo uopste nije lako. ali, kad na sve ovo gledas sa distance (fizicke), stvari uvijek izgledaju drugacije.Lisac wrote:najlakshe je sa svojih 20-tak chekati da se stvari promjene. i dok chekash skontash da ti je 30-tak i da josh uvijek zhivish sa roditeljima. onda josh samo morash sachekati da roditelji umru i da naslijedish stan ili stanarsko pravo onda napravish par klinaca koji ce vrijedno chekati da ti umresh i krug se nastavlja
- Bumbar
- Posts: 5638
- Joined: 06/04/2005 10:46
- Location: suncan dan :S
#15
Kada ucite, ucite li da bude dovoljno za prolaz ili ucite da doista shvatite tematiku?
Uglavnom gotovo sve predmete ucim da shvatim tematiku...ako mi je narocito interesantna (ili me zeza) ona se uhvatim i dodatne literature... sto me u nekim slucajevima pravo zezne...
2. Kakvi su kriteriji vasih profesora pri ocjenjivanju, je l' profesori daju prolaznu ocjenu kada osjete da ste savladali gradivo ili kada vide da ste nesto ucili ili da ste ispunili kvotu padanja pa vas sada moraju pustiti?
Sada su...standard... neko ovako, neki onako... a jedna profesorica (hvala Bogu prosla je) je imala kriterij ucenja napamet...
Uglavnom gotovo sve predmete ucim da shvatim tematiku...ako mi je narocito interesantna (ili me zeza) ona se uhvatim i dodatne literature... sto me u nekim slucajevima pravo zezne...
2. Kakvi su kriteriji vasih profesora pri ocjenjivanju, je l' profesori daju prolaznu ocjenu kada osjete da ste savladali gradivo ili kada vide da ste nesto ucili ili da ste ispunili kvotu padanja pa vas sada moraju pustiti?
Sada su...standard... neko ovako, neki onako... a jedna profesorica (hvala Bogu prosla je) je imala kriterij ucenja napamet...
-
- Posts: 1348
- Joined: 16/04/2004 09:22
#20
bez obzira na apsurdan broj univerziteta isti bi trebali da postoje radi studenata. samo kada ce to studenti shvatiti, pokazati makar zrnce hrabrosti i barem pokushati, za svoje dobro, suprotstaviti se sitnim lokal-politichkim tashtinama.alek wrote:ne, ja u stvari mislim na one zbog kojih imamo 7 univerziteta
mozhda i nismo. problem je u mentalitetu koji se, opravdavajuci vlastitu prosjechnost, po inerciji (i gravitaciji valjda ) ravna sa onim ispod a ne sa onim iznad.alek wrote:da, ali samo ako mislis da smo mi (bih) zaista u svemu posebni (i usamljeni slucajevi). ja ne mislim tako.
pa naravno. odatle se obichno bolje vidi no ja ne volim biti samo posmatrach. ja bih da pokrenem revoluciju. u tu sam chast upravo punim pluchima otpjevao moju vlastitu internacionalualek wrote:mislim da ovo nije najlakse. mislim da ovo uopste nije lako. ali, kad na sve ovo gledas sa distance (fizicke), stvari uvijek izgledaju drugacije.
The paradox of poverty has left us dismayed
Sliding democracy washing away
The toil of the many goes to the fortunate few
The Revolution Solution
I've come to join you
P.S.
Horns, morat cesh nam se oduzhiti za ovu ozbiljnu predanost u borbi protiv vjetrenjacha.