Pitanje za motoriste

Podforum za motocikliste...
User avatar
Decerto
Posts: 2443
Joined: 14/09/2010 07:58
Location: On the wrong side of heaven,and the righteous side of hell.
Contact:

#1 Pitanje za motoriste

Post by Decerto »

Vjerovatno glupo pitanje,ali me interesuje,pa hajd ;-) .Ako neko moze da mi objasni kako motor mijenja brzine,recimo,ako se vozis u cetvrtoj ili petoj,i sad trebas naglo zakociti,da li se samo pritisne kvacilo i prebacuje sa cetvrte u trecu pa u drugu pa u prvu ako smo skroz stali,ili u cetvrtu,pa se pusti kvacilo,pa opet pritisne pa u trecu,pa opet pusti i pritisne pa u drugu itd..znam da nije kao kod auta da se moze izbaciti u neutralnu pa onda samo nastaviti recimo iz druge ako smo dovoljno usporili,jer je na motoru neutralna izmedju prve i druge brzine (ako se ne varam ;-) ).

Eto,nadam se da nisam zakomplikovao :thumbup:
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#2 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Na motorima je klasicni sekvencijalni mjenjac. Takve mjenjace koriste i automobili za trke

Imas sve objasnjeno na :

http://en.wikipedia.org/wiki/Sequential ... ansmission
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#3 Re: Pitanje za motoriste

Post by far rider »

Jest vala glupo pitanje.. al ako te bas zanima. U stojecem stanju nemozes saltat.. moras makar malo gurnut motor da moze presaltat.
ROC
Posts: 3
Joined: 12/07/2014 01:58

#4 Re: Pitanje za motoriste

Post by ROC »

far rider wrote:Jest vala glupo pitanje.. al ako te bas zanima. U stojecem stanju nemozes saltat.. moras makar malo gurnut motor da moze presaltat.
Mozes, itekako mozes. :)
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#5 Re: Pitanje za motoriste

Post by far rider »

ROC wrote:
far rider wrote:Jest vala glupo pitanje.. al ako te bas zanima. U stojecem stanju nemozes saltat.. moras makar malo gurnut motor da moze presaltat.
Mozes, itekako mozes. :)
Pa ako se vec odlucis da nesto napises na temu onda napisi nesto.

Kod vecine motora nemozes u standu slobodno saltat bez da izmedju brzina pustas kvacilo do pola ili da se motor kotrlja.
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#6 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

Pa kakav je zakljucak? Da li se moze saltati u nizu brzinu bez da se pusta kvacilo izmedju svake brzine?
User avatar
Decerto
Posts: 2443
Joined: 14/09/2010 07:58
Location: On the wrong side of heaven,and the righteous side of hell.
Contact:

#7 Re: Pitanje za motoriste

Post by Decerto »

Tuzla111 wrote:Pa kakav je zakljucak? Da li se moze saltati u nizu brzinu bez da se pusta kvacilo izmedju svake brzine?
e to :kiss:
moke_017
Posts: 249
Joined: 03/11/2013 20:47

#8 Re: Pitanje za motoriste

Post by moke_017 »

Može
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#9 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Tuzla111 wrote:Pa kakav je zakljucak? Da li se moze saltati u nizu brzinu bez da se pusta kvacilo izmedju svake brzine?
Moze. Cesto se tako i salta ako npr agresivno i brzo prilazis nekom zavoju kroz koji moras proci u 2-3 brzine nize - jednom pritisnes kvacilo, "nalupas" ga par brzina nize i onda pustis kvacilo. Naravno, ovo treba znati posebno ako je motor vece zapremine. Presaltaj ga prenisko i imaces blokadu zadnjeg tocka (osim ako nemas "slipper" kvacilo) :D

Sto se tice saltanja u mjestu, moze se presaltati ako se potrefi da su zubci vec poravnati ali uglavnom, motor treba biti u pokretu, ili ga malo "cimnuti" onako u mjestu, ili da se djelimicno odvoji kvacilo (kako je Far Rider vec napisao) kako bi se usaltala brzina. Mada, ne vidim koja je svrha saltanja brzina u mjestu :?
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#10 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

esso_sa wrote:
Tuzla111 wrote:Pa kakav je zakljucak? Da li se moze saltati u nizu brzinu bez da se pusta kvacilo izmedju svake brzine?
Moze. Cesto se tako i salta ako npr agresivno i brzo prilazis nekom zavoju kroz koji moras proci u 2-3 brzine nize - jednom pritisnes kvacilo, "nalupas" ga par brzina nize i onda pustis kvacilo. Naravno, ovo treba znati posebno ako je motor vece zapremine. Presaltaj ga prenisko i imaces blokadu zadnjeg tocka (osim ako nemas "slipper" kvacilo) :D

Sto se tice saltanja u mjestu, moze se presaltati ako se potrefi da su zubci vec poravnati ali uglavnom, motor treba biti u pokretu, ili ga malo "cimnuti" onako u mjestu, ili da se djelimicno odvoji kvacilo (kako je Far Rider vec napisao) kako bi se usaltala brzina. Mada, ne vidim koja je svrha saltanja brzina u mjestu :?
Ma znam ba nego da vidim d li grijesim :D
Ja ga saltam do Neutral kad se priblizavam semaforu al sam vremenom skonto da ako ga ostavim u N kad stajem onda kasnije moram da ga cimnem da ubacim u prvu tako da ga sad prebacujem do prve i drzim kvacilo na semaforu. Po nekad kad stanem iz prve vratim u N i onda kansije nemam problema da ga ubacim u prvu ponovo.
Desilo se nekoliko puta naravno da umjesto u vecu ubacim u nizu brzinu na vecim obrtajima, strasan osjecaj.
GSX R600 u pitanju/
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#11 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Tuzla111 wrote: Ja ga saltam do Neutral kad se priblizavam semaforu al sam vremenom skonto da ako ga ostavim u N kad stajem onda kasnije moram da ga cimnem da ubacim u prvu tako da ga sad prebacujem do prve i drzim kvacilo na semaforu. Po nekad kad stanem iz prve vratim u N i onda kansije nemam problema da ga ubacim u prvu ponovo.
Desilo se nekoliko puta naravno da umjesto u vecu ubacim u nizu brzinu na vecim obrtajima, strasan osjecaj.
GSX R600 u pitanju/
Ovo boldano nebi trebalo da ti se desava. Ja bi prije rekao da je neki kvar, a mozda i nije. Mozda je mjenjac jednostavno takav na tvom motoru. Ja licno nikada nisam imao takav slucaj ni na jednom od svojih motora a nisam vala ni na motorima koje sam samo onako kratko provozao i isprobao... Svaki je u mjestu iz lera uklapao u 1. brzinu bez problema i bez potrebe za cimanjem ili varanjem na kvacilu.
Cimanje i "varanje" na kvacilu mora ici ako hoces u mjestu da saltas dalje od 1. brzine
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#12 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

esso_sa wrote:
Tuzla111 wrote: Ja ga saltam do Neutral kad se priblizavam semaforu al sam vremenom skonto da ako ga ostavim u N kad stajem onda kasnije moram da ga cimnem da ubacim u prvu tako da ga sad prebacujem do prve i drzim kvacilo na semaforu. Po nekad kad stanem iz prve vratim u N i onda kansije nemam problema da ga ubacim u prvu ponovo.
Desilo se nekoliko puta naravno da umjesto u vecu ubacim u nizu brzinu na vecim obrtajima, strasan osjecaj.
GSX R600 u pitanju/
Ovo boldano nebi trebalo da ti se desava. Ja bi prije rekao da je neki kvar, a mozda i nije. Mozda je mjenjac jednostavno takav na tvom motoru. Ja licno nikada nisam imao takav slucaj ni na jednom od svojih motora a nisam vala ni na motorima koje sam samo onako kratko provozao i isprobao... Svaki je u mjestu iz lera uklapao u 1. brzinu bez problema i bez potrebe za cimanjem ili varanjem na kvacilu.
Cimanje i "varanje" na kvacilu mora ici ako hoces u mjestu da saltas dalje od 1. brzine
Ja ga samo gurnem malo unaprijed i ubaci u brzinu bez problema. ako samo stojim i probam iz N da ubacim u prvu onda cujem nego struganje ili nesto tome slicno, tesko da opisem. Isto kao kad probam da ubacim u prvu brzinu prerano, recimo ako vozim oko 35km na sat i probam u prvu da ubacim cujem isto to struganje(nece u prvu).
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#13 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

Tuzla111 wrote:
esso_sa wrote:
Tuzla111 wrote: Ja ga saltam do Neutral kad se priblizavam semaforu al sam vremenom skonto da ako ga ostavim u N kad stajem onda kasnije moram da ga cimnem da ubacim u prvu tako da ga sad prebacujem do prve i drzim kvacilo na semaforu. Po nekad kad stanem iz prve vratim u N i onda kansije nemam problema da ga ubacim u prvu ponovo.
Desilo se nekoliko puta naravno da umjesto u vecu ubacim u nizu brzinu na vecim obrtajima, strasan osjecaj.
GSX R600 u pitanju/
Ovo boldano nebi trebalo da ti se desava. Ja bi prije rekao da je neki kvar, a mozda i nije. Mozda je mjenjac jednostavno takav na tvom motoru. Ja licno nikada nisam imao takav slucaj ni na jednom od svojih motora a nisam vala ni na motorima koje sam samo onako kratko provozao i isprobao... Svaki je u mjestu iz lera uklapao u 1. brzinu bez problema i bez potrebe za cimanjem ili varanjem na kvacilu.
Cimanje i "varanje" na kvacilu mora ici ako hoces u mjestu da saltas dalje od 1. brzine
Ja ga samo gurnem malo unaprijed i ubaci u brzinu bez problema. ako samo stojim i probam iz N da ubacim u prvu onda cujem nego struganje ili nesto tome slicno, tesko da opisem. Isto kao kad probam da ubacim u prvu brzinu prerano, recimo ako vozim oko 35km na sat i probam u prvu da ubacim cujem isto to struganje(nece u prvu).
Isti je slucaj ako je motor parkiran u N pa pokusam da ubacim u prvu, moram ga gurnuti nekoliko cm unaprijed.
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#14 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

esso_sa wrote:
Tuzla111 wrote: Ja ga saltam do Neutral kad se priblizavam semaforu al sam vremenom skonto da ako ga ostavim u N kad stajem onda kasnije moram da ga cimnem da ubacim u prvu tako da ga sad prebacujem do prve i drzim kvacilo na semaforu. Po nekad kad stanem iz prve vratim u N i onda kansije nemam problema da ga ubacim u prvu ponovo.
Desilo se nekoliko puta naravno da umjesto u vecu ubacim u nizu brzinu na vecim obrtajima, strasan osjecaj.
GSX R600 u pitanju/
Ovo boldano nebi trebalo da ti se desava. Ja bi prije rekao da je neki kvar, a mozda i nije. Mozda je mjenjac jednostavno takav na tvom motoru. Ja licno nikada nisam imao takav slucaj ni na jednom od svojih motora a nisam vala ni na motorima koje sam samo onako kratko provozao i isprobao... Svaki je u mjestu iz lera uklapao u 1. brzinu bez problema i bez potrebe za cimanjem ili varanjem na kvacilu.
Cimanje i "varanje" na kvacilu mora ici ako hoces u mjestu da saltas dalje od 1. brzine
koju si vrstu motora vozio? Mozda si ti vozio ove malo vise user-friendly.
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#15 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Ni to struganje nebi trebalo da se cuje. Ako se desi da vec nece da usalta u 1. (desilo se i meni par puta), onda se to manifestuje tako sto papucicu pritisces onako u prazno - kao da nema vise brzina. Nema struganja i slicno...

Od svojih motora, vozio Hondu CB-1 1991 pa onda Honda Hornet 1998 a sad vozim Kawasaki Z750 2007.
Od tudjih motora, provozao ne znam ni ja koliko, od Yamahe R1, Ninja-i svih kubikaza, gixera, copera...
Uglavnom, ni sa jednim nisam imao problem ubacivanja iz N u 1. brzinu a kamoli da je sve jos bilo popraceno struganjem...
Prije neka 2 mjeseca sam cak vozio motor kao kod tebe, 2008 GSX R600, i taj motor je ubacivao u 1. brzinu bez problema

Jedina razlika izmedju svih motora sto sam provozao je sto neki malo jace "klepi" kad usalta u 1. a neki su malo blazi...
Po meni, Yamaha je najgrublja po tom pitanju

Ja bi prije rekao da imas neki kvar na mjenjacu. Posebno zato sto kazes da krene strugati kada hoces usaltati
I nebi da ti pametujem ali 1. brzina je primarno za kretanje iz mjesta... Nije bas za "downshifta" za vrijeme voznje. Na svim motorima su omjeri brzina podeseni tako da bez ikakvih problema mozes voziti 20 km/h i 2. brzinom i nema potrebe da saltas nize u 1. To je silovanje motora, mjenjaca, lanca... :thumbup:

Naravno, na trkacim motorima koji su bas radjeni sa stazu je skroz druga prica jer tu se slazu potpuno drugaciji mjenjaci i omjeri brzina u odnosu na cestovne verzije motora
Last edited by esso_sa on 19/08/2014 11:55, edited 2 times in total.
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#16 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

esso_sa wrote:Ni to struganje nebi trebalo da se cuje. Ako se desi da vec nece da usalta u 1. (desilo se i meni par puta), onda se to manifestuje tako sto papucicu pritisces onako u prazno - kao da nema vise brzina. Nema struganja i slicno...

Od svojih motora, vozio Hondu CB-1 1991 pa onda Honda Hornet 1998 a sad vozim Kawasaki Z750 2007.
Od tudjih motora, provozao ne znam ni ja koliko, od Yamahe R1, Ninja-i svih kubikaza, gixera, copera...
Uglavnom, ni sa jednim nisam imao problem ubacivanja iz N u 1. brzinu a kamoli da je sve jos bilo popraceno struganjem...
Prije neka 2 mjeseca sam cak vozio motor kao kod tebe, 2008 GSX R600, i taj motor je ubacivao u 1. brzinu bez problema

Jedina razlika izmedju svih motora sto sam provozao je sto neki malo jace "klepi" kad usalta u 1. a neki su malo blazi...
Po meni, Yamaha je najgrublja po tom pitanju

Ja bi prije rekao da imas neki kvar na mjenjacu. Posebno zato sto kazes da krene strugati kada hoces usaltati
I nebi da ti pametujem ali 1. brzina je primarno za kretanje iz mjesta... Nije bas za "downshifta" za vrijeme voznje. Na svim motorima su omjeri brzina podeseni tako da bez ikakvih problema mozes voziti 20 km/h i 2. brzinom i nema potrebe da saltas nize u 1. To je silovanje motora, mjenjaca, lanca... :thumbup:
Ma nisam ni pokusavao namjerno da saltam u prvu pri 30km na sat vec kad usporavam prebrojim se pa odem do prve brzine :D
Ne znam st aje ali mi ne smeta jer pored tog nemam nikakvih problema. I kod mene klepi kad ubacim u prvu brzinu to sto ti kazes kao kod yamahe. Yamaha i suzuki su malo grublji od nindje i honde tako da to nije nista strasno.
Tuzla111
Posts: 3027
Joined: 29/04/2013 09:43

#17 Re: Pitanje za motoriste

Post by Tuzla111 »

Evo kazu ljudi to je normalno valjda :D

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=310121
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#18 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Tuzla111 wrote: Ma nisam ni pokusavao namjerno da saltam u prvu pri 30km na sat vec kad usporavam prebrojim se pa odem do prve brzine :D
Ne znam st aje ali mi ne smeta jer pored tog nemam nikakvih problema. I kod mene klepi kad ubacim u prvu brzinu to sto ti kazes kao kod yamahe. Yamaha i suzuki su malo grublji od nindje i honde tako da to nije nista strasno.
Nemoj ni to raditi. Ja npr kad prilazim semaforu, usporavam u 2. brzini i kad se skoro u potpunosti zaustavim, izbacim ga u ler. Dalje iz lera direkt u prvu i vozi Misko :)
Predlazem ti da radis isto. Vjerovatno si i osjetio da kad u pokretu usaltas u 1., motor se bas i ne ponasa mirno i kao da mu to odgovara. Gotovo redovno potone nosom, zvizdukne mjenjac, sav se doslovno strese.
Moja preporuka je da provjeris taj mjenjac. Ili, nastavi voziti ali ako primjetis da se stvari pogorsavaju, onda odmah pravac majstoru
Tuzla111 wrote:Evo kazu ljudi to je normalno valjda :D

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=310121
Onda je ocito specificno za proizvodjaca/model. Ovaj GSX R600 sto sam provozao je fakat normalno saltao.
Sta da ti kazem, predji na Hondu i svi problemi ce nestati :D
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#19 Re: Pitanje za motoriste

Post by Ramzess Veliki »

esso_sa wrote: Mada, ne vidim koja je svrha saltanja brzina u mjestu :?
To ono kad staneš na semaforu a ne znaš u kojoj si pa tražiš štangas ... :lol:
User avatar
Ramzess Veliki
Posts: 18172
Joined: 11/02/2013 11:32

#20 Re: Pitanje za motoriste

Post by Ramzess Veliki »

Kako vam ide šaltanje bez kvačila? :D
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#21 Re: Pitanje za motoriste

Post by esso_sa »

Ja nekad saltam tako ali rijetko. Kazu da steti mjenjacu ako nemas quick shift
User avatar
far rider
Posts: 109
Joined: 24/05/2012 22:22
Location: BiH/TK

#22 Re: Pitanje za motoriste

Post by far rider »

Haha.. mjenjac misterija.

Mene je iznenadilo kad mi je prvi put izbacio iz brzine u voznji.. izmedju 3 i 4, pravo me shokiralo. Al i to je manje vise normalno ako se ne desaje previse cesto.. kod mene jednom u 10k km. Neki kazu da je to zato sto previse njezno shaltam.. mjenjac treba valjda muski cimnut. xD
User avatar
kijamet insan
Posts: 151
Joined: 21/09/2012 15:10

#23 Re: Pitanje za motoriste

Post by kijamet insan »

Muski da kako :wink:
DevZezee
Posts: 2
Joined: 18/09/2014 13:45

#24 Re: Pitanje za motoriste

Post by DevZezee »

Pa da, nesmješ bit nježan sa mjenjačem
Karlo33
Posts: 9
Joined: 01/11/2014 15:53
Location: Usa

#25 Re: Pitanje za motoriste

Post by Karlo33 »

Decerto wrote:Vjerovatno glupo pitanje,ali me interesuje,pa hajd ;-) .Ako neko moze da mi objasni kako motor mijenja brzine,recimo,ako se vozis u cetvrtoj ili petoj,i sad trebas naglo zakociti,da li se samo pritisne kvacilo i prebacuje sa cetvrte u trecu pa u drugu pa u prvu ako smo skroz stali,ili u cetvrtu,pa se pusti kvacilo,pa opet pritisne pa u trecu,pa opet pusti i pritisne pa u drugu itd..znam da nije kao kod auta da se moze izbaciti u neutralnu pa onda samo nastaviti recimo iz druge ako smo dovoljno usporili,jer je na motoru neutralna izmedju prve i druge brzine (ako se ne varam ;-) ).

Eto,nadam se da nisam zakomplikovao :thumbup:
Tvoj izbor nema tu pravila jarane :brmbrm: :cuga:
Post Reply