Evo ti jedan primjer:thatsonlyme wrote:islam je religija, tako da islamska globalizacija moze da se dogodi jedino ako svi postanu muslimani. globalizacija bi morala biti nezavisna od religije. naravno, za globalizaciju mora postojati kompromis. a sto se tice globalizatora... pa neka univerzalna pravila moraju da postoje. barem neki poslovni kodeks oblacenja i ponasanja, a sto se privatnog zivota tice tu nek' svako postupa po svom nahodjenju, dokle god ne uznemirava svoje sugradjane.Macak U Cizmama wrote:
Ima logike, ali se stvar moze tumaciti i ovako.
I Islam ima namjeru da globalizuje citav svijet svojom ideologijom ? I gdje smo sad ?
Musliman sam i idem na džumu. Dok sam studirao uvijek su predavanja prof.dr. Ive Komšića bila petkom od 12 do 14 sati. Da napomenem da kod Ive nikad nije bilo obavezno prisutstvo na predavanjima da bi se dobio potpis na kraju semestra. Mogao si nikad ne doći kod njega i opet ćeš dobiti potpis. Dakle, veoma ležerna situacija. Većina studenata zbog toga nije ni dolazila, ali ponajviše zato što je većini materija bila podosadna (politička ekonomija i industrijska sociologija) i svakako se sve može iz skripte naučit...
Ja imo volju da dolazim, ali - bilo ljetno računanje vremena ili zimsko - ja bih morao zakasniti na predavanje. Zato mu nasamo objasnim da ja klanjam džumu i pitam ga da li bih mogao zakasniti nekih 15-20 minuta zbog toga (klanjao bih džumu u najbližoj Magribiji i odmah rikverc). Čovjek mi reče kako ne može zbog mene i moje džume mijenjati raspored predavanja. Začudim se tad (mada se odavno ničemu ne čudim osim Allahovoj milosti) kako tako obrazovan čovjek nije dokučio moje prosto pitanje: Profesore, ne tražim ja da Vi mijenjate raspored zbog mene. Pitao sam Vas samo da mi dopustite to kašnjenje!?
- Hajte sad, kolega, a vidjećemo za idući put...
Idućeg puta je bilo još lakše jer više nisam ni dolazio na njegova predavanja, osim ako nisu bila u neko drugo vrijeme. A razlog je bio u njegovom nastupu.
Ako imam pravo na prakticiranje svoje vjere, a džuma je oduvijek bila petkom u podne i ako oni koji prave rasporede predavanja za studente nemaju to na umu - onda ja moram praviti kompromise, molit, dogovarat se ili skroz okrenut glavu.
Kao musliman (a treba pogledat šta islam veli o tome, vrlo je to jasno u islamu objašnjeno), koji bi želio da ispoštuje što više propisa, ja ne bih smio piti alkohol, kupovat ga, proizvodit...naprosto, imati bilo kakvu vezu sa alkoholom osim onim medicinskim ili alkoholnim ocatom za salatu, itsl. S tim u vezi, ne bih smio sjediti u lokalima u kojima se toči alkohol, prodaje, itd. Međutim, skoro svi granapi i svi tržni centri prodaju alkohol, u Sarajevu. I opet moram praviti kompromis, slegnut ramenima i prolaziti pored polica sa raznim vrstama alkoholnih pića.
I onda se u Sarajevu otvori SAMO JEDAN tržni centar u kojem nema alkoholnih pića i taj isti moj profesor Ivo Komšić podigne svoj glas protiv toga kao primjera diskriminacije onih koji ga konzumiraju i ne mogu i tu da popiju pivu!?
Ja znam da mnogi ljudi jednako tako smatraju uvođenje vjeronauke u vrtiće diskriminatorskim prema drugoj djeci i slažem se sa tim. Osobno sam, otpočetka, smatrao nebuloznim uvoditi vjeronauku za taj uzrast. Ne može se vjera nigdje naučiti kao kod kuće, ako ima neko da ti je pokaže istinski.
Ali nemojte mi, molim vas, pričati o tome kako samo ateisti moraju trpiti naku navalu vjere i te stvari. Trpimo mi svi isto i pravimo kompromise, a vjernici kudikamo više. I ja sam naveo jedan banalan primjer, a ima ih bezbroj.