I jesu stvarno odugovlacili, bas oko godinu dana, kako kazes.
Sad ide nesto brze.
Moderator: _BataZiv_0809
Za stanove u zgradi, barem u Sarajevu, to radi upravitelj. Odeš kod predstavnika upravitelja za svoj ulaz i on to sa upraviteljskom firmom uradi.John Cleese wrote: ↑05/11/2022 10:24Da ne zaboravim - obavezno otidji u KJKP Vodovod i kanalizacija (ili kako se vec to preduzece kod vas zove) i trazi promjenu broja korisnika njihovih usluga prijavljenih u tom stanu.
Ako propustis da to uradis, oni ce ti uredno naplacivati utrosak vode i odvod kanalizacije i za preminulu osobu godinama - dok god ne zatrazis promjenu.
Trebat ce ti izjava o novom broju korisnika usluga, ovjerena u opstini (imaju tamo fomular za izjave i ovjera bi trebala biti besplatna).
I u slucaju da je preminula osoba bila potpisnik ugovora o pruzanju usluga (da je na njeno ime ispostavljan racun za usluge), trebat ce ti i rjesenje o nasljedjivanju te nekretnine (samo na uvid) da bi ugovor prenijeli na tebe (ili ko je vec novi vlasnik po rjesenju o nasljedjivanju).
Ukljucujem se pomalo padobranski, ali jednostavno moram- jer je pitanje ozbiljno i zivotno.John Cleese wrote: ↑05/11/2022 09:26Nema pravo na novembarsku penziju. Ima pravo na oktobarsku penziju vjerojatno umanjenu za tri dana, jer je uplata redovno petog u njesecu, a osoba o kojoj pisemo je preminula drugog.
Nasljednici su obavezni blagovremeno (cim pribave svu potrebnu dokumentaciju) odjaviti umrlu osobu u PIO MIO.
Ako to ne ucine, PIO MIO ce nastaviti uplacivati penziju nakon smrti korisnika - jednu, mozda i dvije, ali ce kasnije traziti povrat tih sredstava ili od banke ili od osobe koja je sredstva preuzela.
Dakle, dok god su u pitanju sredstva na koja je preminuli korisnik ostvario pravo, niko nece postavljati pitanja o raspolaganju tim sredstvima nakon smrti korisnika.
Mada bi bilo ispravno da i to udje u ostavinsku masu i bude predmet ostavinskog postupka, ali bi to u jednostavnijem slucaju nasljedjivanja (jedan nasljednik, primjera radi) bila zapravo puka formalnost.
Nakon sahrane, uz prilozen originalni racun (uz specifikaciju obavezno i fiskalni racun) za pogrebne usluge ili ovjerene kopije, imaju pravo podnijeti zahtjev u PIO MIO za naknadu dijela troskova sahrane - novac ce im za par ili nekoliko mjeseci biti uplacen na bankovni racun koji su u zahtjevu naveli (potrebno je priloziti i instrukcije za placanje, koje oni iz nekog razloga nazivaju potvrdom - to je papir A4 formata sa logom banke na kojem je ime i prezime korisnika i broj racuna te pecat i potpis sluzbenika banke).
Teorijski i djelomicno, da. Promjenu broja korisnika usluga je moguce i tako obaviti.Hakiz wrote: ↑05/11/2022 19:04Za stanove u zgradi, barem u Sarajevu, to radi upravitelj. Odeš kod predstavnika upravitelja za svoj ulaz i on to sa upraviteljskom firmom uradi.John Cleese wrote: ↑05/11/2022 10:24
Da ne zaboravim - obavezno otidji u KJKP Vodovod i kanalizacija (ili kako se vec to preduzece kod vas zove) i trazi promjenu broja korisnika njihovih usluga prijavljenih u tom stanu.
Ako propustis da to uradis, oni ce ti uredno naplacivati utrosak vode i odvod kanalizacije i za preminulu osobu godinama - dok god ne zatrazis promjenu.
Trebat ce ti izjava o novom broju korisnika usluga, ovjerena u opstini (imaju tamo fomular za izjave i ovjera bi trebala biti besplatna).
I u slucaju da je preminula osoba bila potpisnik ugovora o pruzanju usluga (da je na njeno ime ispostavljan racun za usluge), trebat ce ti i rjesenje o nasljedjivanju te nekretnine (samo na uvid) da bi ugovor prenijeli na tebe (ili ko je vec novi vlasnik po rjesenju o nasljedjivanju).
kuli1961 wrote: ↑05/11/2022 21:09Ukljucujem se pomalo padobranski, ali jednostavno moram- jer je pitanje ozbiljno i zivotno.John Cleese wrote: ↑05/11/2022 09:26
Nema pravo na novembarsku penziju. Ima pravo na oktobarsku penziju vjerojatno umanjenu za tri dana, jer je uplata redovno petog u njesecu, a osoba o kojoj pisemo je preminula drugog.
Nasljednici su obavezni blagovremeno (cim pribave svu potrebnu dokumentaciju) odjaviti umrlu osobu u PIO MIO.
Ako to ne ucine, PIO MIO ce nastaviti uplacivati penziju nakon smrti korisnika - jednu, mozda i dvije, ali ce kasnije traziti povrat tih sredstava ili od banke ili od osobe koja je sredstva preuzela.
Dakle, dok god su u pitanju sredstva na koja je preminuli korisnik ostvario pravo, niko nece postavljati pitanja o raspolaganju tim sredstvima nakon smrti korisnika.
Mada bi bilo ispravno da i to udje u ostavinsku masu i bude predmet ostavinskog postupka, ali bi to u jednostavnijem slucaju nasljedjivanja (jedan nasljednik, primjera radi) bila zapravo puka formalnost.
Nakon sahrane, uz prilozen originalni racun (uz specifikaciju obavezno i fiskalni racun) za pogrebne usluge ili ovjerene kopije, imaju pravo podnijeti zahtjev u PIO MIO za naknadu dijela troskova sahrane - novac ce im za par ili nekoliko mjeseci biti uplacen na bankovni racun koji su u zahtjevu naveli (potrebno je priloziti i instrukcije za placanje, koje oni iz nekog razloga nazivaju potvrdom - to je papir A4 formata sa logom banke na kojem je ime i prezime korisnika i broj racuna te pecat i potpis sluzbenika banke).
Dovoljno je otvoriti Z PIOFBiH i procitati član član 118. stav 2., koji glasi:
"Član 118
(Prestanak prava)
(1) ....
(2) Penzija za mjesec u kome je nastupila smrt korisnika isplaćuje se za cijeli mjesec. "
Da raščlanimo:
1. podizanje penzije 05.11.- mozes podici tu penziju ako se ostali nasljednici sa tim slazu, to je oktobarska, nema nikakvog umanjenja
2. nasljednici imaju pravo i na novembarsku penziju u punom iznosu- ni tu nema umanjenja ( vidi citat člana 118/2 ZPIO F BiH).
Istina, strogo pravno posmatrano, za pitanje br. 1. -oktobarska penzija, koja ce biti uplacena nakon smrti korisnika penzije, prema ZN bi trebalo da udje u ostavinsku masu/ostavinu i da bude predmet nasljedjivanja. No, ako nema vise od jednog nasljednika, ili ako ih je vise, a svi su saglasni da ti podignes oktobarsku penziju, nema smetnji. Pitanje br.2.- novembarska penzija u punom iznosu (118/2 ZPIO FBiH)-nece biti uplacena u decembru na bankovni racun, zbog obaveze nasljednika da Fondu prijave cinjenicu smrti korisnika penzije. Ona ce biti predmet rjesenja o nasljedjivanju i tek po pravosnaznosti rjesenja o nasljedjivanju, nasljednik ide u Fond PIO i trazi isplatu.
Mislim da je to ovo, ali nisam siguran:
Notar može napisat da se složila sa svim što vi ostali dogovorite. Nema čekanja.mrph blablabla wrote: ↑25/05/2023 16:10 Ako sestra nece da primi poziv za ostavinsku raspravu,sta onda? Do kad se moze odgadjati ostavinska rasprava?
Pa moze li poslije pobiti rjesenje i reci da se ne slaze jer niko je nije pitao?anex wrote: ↑25/05/2023 17:19Notar može napisat da se složila sa svim što vi ostali dogovorite. Nema čekanja.mrph blablabla wrote: ↑25/05/2023 16:10 Ako sestra nece da primi poziv za ostavinsku raspravu,sta onda? Do kad se moze odgadjati ostavinska rasprava?