Nazovi ministarstvo pravde prema okviru za koje je udruzenje, npr.djeluje u kantonu, min.pravde kantona.
Clanovi, statut, racunoodja, prostor.
Moderator: _BataZiv_0809
Prema Zakonu o udruzenjima...FBiH, jedini obavezni organ udruzenja je skupstina.UG moze statutom predvidjeti i druge organe, pa tako i upravni odbor. Članom 19. Zakona su propisane nadleznosti UO. Iz tih odredaba, ali i iz principa logickog razmisljanja, slijedi da je Skuptina zakonodavac, a UO izvrsni organ. Poredjenjem sa organima entiteta i drzave, Skupstina UO je Parlament F BiH/Narodona skupstina RS, a UO je Vlada.jasib wrote: ↑07/01/2022 13:21 Je li po zakonu odluka članova Udruženja GS1 iz Sarajeva imenovanje potpredsjednika Skupštine i potpredsjednika Upravnog odbora (iste osobe)?
http://gs1bih.org/Aktuelnosti/OdrzanaTr ... upstinaGS1
Tako i ja mislim, zato sam i pitala ovdje. Hvalakuli1961 wrote: ↑07/01/2022 20:24
Prema Zakonu o udruzenjima...FBiH, jedini obavezni organ udruzenja je skupstina.UG moze statutom predvidjeti i druge organe, pa tako i upravni odbor. Članom 19. Zakona su propisane nadleznosti UO. Iz tih odredaba, ali i iz principa logickog razmisljanja, slijedi da je Skuptina zakonodavac, a UO izvrsni organ. Poredjenjem sa organima entiteta i drzave, Skupstina UO je Parlament F BiH/Narodona skupstina RS, a UO je Vlada.
Shodno Ustavu, nijedan nosilac zakonodavne vlasti ne moze biti istovremeno i nosilac izvrdsne vlasti ( i obrnuto), jer se time krsi Ustavom propisano načelo podjele vlasti.
Dakle, izvjesni Dario Nikolic ne moze istovremeno vrsiti dvije funkcije- potpredsjednik Skupstine i potpredsjednik UO.
Zasto se to od odnosi na udruzenja, a ne na privredna drustva? Gdje vlasnik moze biti i u skupstini i u upravi drustva?kuli1961 wrote: ↑07/01/2022 20:24 Prema Zakonu o udruzenjima...FBiH, jedini obavezni organ udruzenja je skupstina.UG moze statutom predvidjeti i druge organe, pa tako i upravni odbor. Članom 19. Zakona su propisane nadleznosti UO. Iz tih odredaba, ali i iz principa logickog razmisljanja, slijedi da je Skuptina zakonodavac, a UO izvrsni organ. Poredjenjem sa organima entiteta i drzave, Skupstina UO je Parlament F BiH/Narodona skupstina RS, a UO je Vlada.
Shodno Ustavu, nijedan nosilac zakonodavne vlasti ne moze biti istovremeno i nosilac izvrdsne vlasti ( i obrnuto), jer se time krsi Ustavom propisano načelo podjele vlasti.
Nemam pojma da li se odnosi na privredna drustva, ta grana prava me ne interesuje. Tako da ne znam moze li kako opisujes.Haris.ba wrote: ↑08/01/2022 10:01Zasto se to od odnosi na udruzenja, a ne na privredna drustva? Gdje vlasnik moze biti i u skupstini i u upravi drustva?kuli1961 wrote: ↑07/01/2022 20:24 Prema Zakonu o udruzenjima...FBiH, jedini obavezni organ udruzenja je skupstina.UG moze statutom predvidjeti i druge organe, pa tako i upravni odbor. Članom 19. Zakona su propisane nadleznosti UO. Iz tih odredaba, ali i iz principa logickog razmisljanja, slijedi da je Skuptina zakonodavac, a UO izvrsni organ. Poredjenjem sa organima entiteta i drzave, Skupstina UO je Parlament F BiH/Narodona skupstina RS, a UO je Vlada.
Shodno Ustavu, nijedan nosilac zakonodavne vlasti ne moze biti istovremeno i nosilac izvrdsne vlasti ( i obrnuto), jer se time krsi Ustavom propisano načelo podjele vlasti.
Zainteresirao si me ovim pitanjem. Ako je tacno to sto pises, moguce je da odgovor treba traziti u razlikama u svojinskom rezimu privrednog drustva i UG.
Pa nemas sta da ne vjerujes. Otidji na stranicu registra npr. Binga. Vlasnik je i u upravi drustva.kuli1961 wrote: ↑08/01/2022 21:38Zainteresirao si me ovim pitanjem. Ako je tacno to sto pises, moguce je da odgovor treba traziti u razlikama u svojinskom rezimu privrednog drustva i UG.
Ortacko drustvo- ortaci osnivaci imaju udio u tom drustvu, komanditno- makar jedan odgovoara svom sovjom imovinom, a drugi do visine uloga, dok kod DOO-clanovi ne odgovaraju za obaveze DOO osim do visine neunesenog uloga, po samom zakonu DOO ima skupstinu, nju cine clanovi- ko bi drugi?
ITD ITD....Svrha osnivanja p.drustva je ostvarivanje dobiti, jasno.
S druge strane, osnivanje UG nema komericjalnog cilja, tj. ne osniva se radi sticanja i raspodjele dobiti, sto je svrha osnivanja nekog od formi privrednog drustva.
Znas sta- nemam nijednog valjanog razloga da ti ne vjerujem, no ne poznajem dovoljno dobro zakonodavstvo o privrednim drustvima, pa sam samo zato napisao "ako je tacno..". prema ZPD postoje 4 vrste p.drustava, pri cemu posljednje- AD- moze biti zatvoreno i otvoreno. Postoje slicnosti ali i razlike izmedju ovih drustava, koje daju i razlike u pogledu organa. S druge strane, ZoUiF je tanak, prepun pravnih praznina i mnogo stvari je prepusteno oranima UG da definisu statutom, medju njima i organe/njihovu strukturu. Kako me ova pitanja bas nesto i ne zanimaju, necu da gubim vrijeme i analiziram "zasto i kako". Ovo bi bili razlozi zasto mislim da je cilj osnivanja /razlikovanje u pogledu clanstva u skupstini i upravi p.drustva i UG, dobit. Izvor imovine UG je vrlo specifican, ali je bitan cilj osnivanja UG, i on nije (primarno) sticanje dobiti.Haris.ba wrote: ↑08/01/2022 23:05 Pa nemas sta da ne vjerujes. Otidji na stranicu registra npr. Binga. Vlasnik je i u upravi drustva.
To oko profita je vec trazenje razlika pa logiciranje da je to razlog.
Postoji zakonska zabrana da clan parlamenta bude u vladi ministar. Ali, evo i to u praksi se desava.
Organ upravljanja udruzenjem je skupstina. Druge organe osniva skupstina da bi prenijela dio svojih ovlasti iz prakticnih razloga. U nekim udruzenjima treba taj neki odnos kontrole nad organima, ali u nekim udruzenjima ne treba.
Zato to i nije uredjeno zakonski, vec ostavljeno samoj skupstini udruzenja tj statutu.
Cak ja vidim i neke pozitivne stvari da neki clan skupstine bude u upravnom odboru skupstine.
a odnosi se na organe fondacije. dakle, ovdje je jasno naglašeno da ne može.Upravni odbor čine najmanje tri člana.
Član upravnog odbora može biti fizičko ili pravno lice preko ovlaštenog zastupnika.
Članovi upravnog odbora ne mogu biti:
1) maloljetna lica
2) lica zaposlena u fondaciji;
3) članovi drugih organa fondacije;
4) lica koja vrše nadzor nad radom fondacije.
Mislim da je poprilično jasno na šta sam mislio: da je zabranjeno bilo bi normirano.kuli1961 wrote: ↑10/01/2022 14:06 @Chmoljo: spominjes fondaciju, i ne vidis problem da clan uprave i clan skupstine bude isto lice, a potom citiras clan zakona, u kome se tackom 3. drugog stava, izricito zabranjuje da clan UO FONDACIJE bude lice koje clan DRUGIH ORGANA FONDACIJE?
Po federalnom zakonu, koga vrlo vjerovatno citiras, fondacija NEMA skupstinu, a UG je ima, i to kao jedini obavezni organ?
Na sta si konkretno mislio?
Pa i jeste zabranjeno, jer iz onoga sto si citirao upravo slijedi da je zakonom izricito zabranjena kumulacija funkcija u Fondaciji, u smislu da nema clanstva u UO ako se vec vrsi neka druga funkcija u fondaciji , a ti tvrdis da je dozvoljena.
Zabranjeno u fondaciji zakonski, u udruzenju nije. O tome pise. Da se htjelo zabraniti zabranilo bi se i za udruzenje.
daBanBosanskiKulin wrote: ↑03/03/2023 19:45 Jedno pitanje oko osnivanja udruženja.
Udruženje koje je registrovano na nivou BiH može djelovati na cijelom području BiH.
E sad, da li isto važi i za udruženje koje je registrovano na nekom nižem nivou? Npr. ako je udruženje registrovano pred kantonalnim organom KS, da li to udruženje postoji kao pravno lice, odnosno da li može djelovati u TK, HNK, Brčko Distriktu ili entitetu RS?
Zanima me odgovor i sa pravne strane, ali i ako neko ima slična iskustva u praksi...