Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#26 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

amar1994 wrote:ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:
Dizel ne diše :D
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#27 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

Inače, imam jedno pitanje za @bitangu sa otesa, ako vidi. :)

Je li moguće napraviti motor koji bi mogao koristiti i benzin i dizel kao gorivo, bez njihovog mješanja. Potrošiš jedno pa naspeš drugo. To bi baš bilo zanimljiva inovacija :D
User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#28 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Bakir1 »

ima takvih motora proizvedenih vec
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#29 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by bitanga_sa_otesa »

condy wrote:
amar1994 wrote:ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:
Dizel ne diše :D
dizel cadi :lol: :lol:

sto se tice motora, sve je moguce samo je skupo za velikoserijsku proizvodnju...
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#30 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

bitanga_sa_otesa wrote:
condy wrote:
amar1994 wrote:ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:
Dizel ne diše :D
dizel cadi :lol: :lol:

sto se tice motora, sve je moguce samo je skupo za velikoserijsku proizvodnju...
:lol: :lol:

Ima jedan džukela dole u Zenici, na bulevaru kod stadiona, ima hiljadu života, brza životinja, izmjerio sam da može potegnuti i do 65km/h ko iz šale, zbog njega će i benzinci počet čaditi :D
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#31 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by bitanga_sa_otesa »

condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#32 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

Predobro :lol: :thumbup:
Azrail
Posts: 605
Joined: 11/11/2004 19:48

#33 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Azrail »

condy wrote:Inače, imam jedno pitanje za @bitangu sa otesa, ako vidi. :)

Je li moguće napraviti motor koji bi mogao koristiti i benzin i dizel kao gorivo, bez njihovog mješanja. Potrošiš jedno pa naspeš drugo. To bi baš bilo zanimljiva inovacija :D
Može, evo ti primjer M1 Abrams. Možeš u njega sipati dizel, benzin, kerozin, avionsko gorivo i radi bez beda.
User avatar
amar1994
Posts: 28546
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#34 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by amar1994 »

condy wrote:
amar1994 wrote:ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva :mrgreen:
Dizel ne diše :D
:lol:
NediM17
Posts: 21640
Joined: 05/11/2009 11:49

#35 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by NediM17 »

Qler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...

16v motori imaju prilicno visoko max. o moment, recimo moj Suzi 1.6 VVT ga ima na 4400rpm, dok 8v motori imaju prilicno nize, recimo Sandero 1.6 MPi je imao na 3.000rpm.
User avatar
Qler
Posts: 23597
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

#36 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Qler »

Imao sam fiestu 1.25 16V ali iskreno ne znam gdje joj je bio max moment, a kasnije mondea 1,8 mislim oko 3500 da je njemu bio.... Sad ovaj dizel na 1800 ali ga rijetko kad saltam ispod bar 2100...
direstraits0078
Posts: 5231
Joined: 22/12/2011 14:41

#37 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by direstraits0078 »

dgL_ wrote:dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))
Mislim da ti je najsigurnije pitati memu golfa 6 1.4 ili kako se vec zove. :izet: On ako ne zna, ne zna niko. Kontaktiraj ga na pp ako si u mogucnosti, on ti ima dijagrame iz autobilda, adac-a, decra-e i ostalih njemackih udruzenja za favorizaciju vauvau vozila.
Ovako samo vrijeme gubis, slabi su ovo struĆnjaci. 8-)
emko1234
Posts: 4581
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

#38 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by emko1234 »

Mudolije i mudrolije.

Ne znam čemu potreba da se razvija filozofija oko toga kad treba šaltati i na kojim okretajima treba držati auto u normalnoj vožnji.
Dovoljno je sjesti u neko novije bolje auto s automatikom i vidjeti kako ga je fabrika programirala.

Meni auto po gradu u normalnoj vožnji okretaje drži na ispod 1500rpm pri brzini od 60km/h u D modu. Kad gaa stavim u S, digne brzinu više i okretaje konstantno drži blizu područja najvećeg obrrnog momenta na oko 1750rpm. Kad ga nagazim ECU mu prvo da zadatak da ubrza uz pomoć tenkovskog momenta, ako senzori skontaju da sam zakuco gas do poda, onda kick down. Brzina-dvije niže i tako se ispali.
Ja koliko znam u normalnoj vožnji okretaje treba držati što niže bez da se motor guši. Ukoliko se stvori potreba za naglim ubrzanjem, šaltat brzinu niže. Automatici to rade kick downom.

Nedavno sam se vozio u bmwu f10 535i, ima zf mjenjač sa 8 brzina. Pri krstarećpj brzini od nekih 70km/h auto je u 6. brzini na 1200rpm najnormalninije.
Mali pritisak na gas i već je 3 brzine niže spreman da se zavrti.
User avatar
sema911s
Posts: 5146
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

#39 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by sema911s »

Emkoooo sta je taj kick down

Svi pričaju o tome pa rekao da imam ja tooo
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#40 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

sema911s wrote:Emkoooo sta je taj kick down

Svi pričaju o tome pa rekao da imam ja tooo
Sorry sto upadam, iako to često radim, ....kick down ti je downshift :D
NediM17
Posts: 21640
Joined: 05/11/2009 11:49

#41 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by NediM17 »

emko1234 wrote:Mudolije i mudrolije.

Ne znam čemu potreba da se razvija filozofija oko toga kad treba šaltati i na kojim okretajima treba držati auto u normalnoj vožnji.
Dovoljno je sjesti u neko novije bolje auto s automatikom i vidjeti kako ga je fabrika programirala.


Meni auto po gradu u normalnoj vožnji okretaje drži na ispod 1500rpm pri brzini od 60km/h u D modu. Kad gaa stavim u S, digne brzinu više i okretaje konstantno drži blizu područja najvećeg obrrnog momenta na oko 1750rpm. Kad ga nagazim ECU mu prvo da zadatak da ubrza uz pomoć tenkovskog momenta, ako senzori skontaju da sam zakuco gas do poda, onda kick down. Brzina-dvije niže i tako se ispali.
Ja koliko znam u normalnoj vožnji okretaje treba držati što niže bez da se motor guši. Ukoliko se stvori potreba za naglim ubrzanjem, šaltat brzinu niže. Automatici to rade kick downom.

Nedavno sam se vozio u bmwu f10 535i, ima zf mjenjač sa 8 brzina. Pri krstarećpj brzini od nekih 70km/h auto je u 6. brzini na 1200rpm najnormalninije.
Mali pritisak na gas i već je 3 brzine niže spreman da se zavrti.
Nikakav problem za auto koje ima 3.000kubika i dva turba. Probaj voziti nekog 1.6 ili 2.0 atmosferca tako, moze al u qrcu.
User avatar
corsa
Posts: 2579
Joined: 15/12/2005 10:35
Location: Sarajevo

#42 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by corsa »

Moj auto ima 1.8 16V motor i automatik je. Po gradu na 60 km/h ga drzi u 5. brzini na oko 1400 obrtaja. To mi je ispocetka bilo neobicno, ali sada sam se navikao. Kada hocete malo brze, on jednostavno vari u nizu i to je to. Ali uglavnom se saltanje normalnom voznjom odvije do najvise 2 hiljada obrtaja. Najveci obrtni moment mu je 170 Nm na 3100 o/min.
Mislim da kada bi isti auto sa manuelnim mjenjacem vozio po ovom rezimu da bi ga gusilo i puno vise bi trosio.
emko1234
Posts: 4581
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo

#43 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by emko1234 »

NediM17 wrote:
emko1234 wrote:Mudolije i mudrolije.

Ne znam čemu potreba da se razvija filozofija oko toga kad treba šaltati i na kojim okretajima treba držati auto u normalnoj vožnji.
Dovoljno je sjesti u neko novije bolje auto s automatikom i vidjeti kako ga je fabrika programirala.


Meni auto po gradu u normalnoj vožnji okretaje drži na ispod 1500rpm pri brzini od 60km/h u D modu. Kad gaa stavim u S, digne brzinu više i okretaje konstantno drži blizu područja najvećeg obrrnog momenta na oko 1750rpm. Kad ga nagazim ECU mu prvo da zadatak da ubrza uz pomoć tenkovskog momenta, ako senzori skontaju da sam zakuco gas do poda, onda kick down. Brzina-dvije niže i tako se ispali.
Ja koliko znam u normalnoj vožnji okretaje treba držati što niže bez da se motor guši. Ukoliko se stvori potreba za naglim ubrzanjem, šaltat brzinu niže. Automatici to rade kick downom.

Nedavno sam se vozio u bmwu f10 535i, ima zf mjenjač sa 8 brzina. Pri krstarećpj brzini od nekih 70km/h auto je u 6. brzini na 1200rpm najnormalninije.
Mali pritisak na gas i već je 3 brzine niže spreman da se zavrti.
Nikakav problem za auto koje ima 3.000kubika i dva turba. Probaj voziti nekog 1.6 ili 2.0 atmosferca tako, moze al u qrcu.
Ne kontam šta hoćeš da kažeš, prvo na pamet mi ne pada ni jedan novi atmosferski 1.6 ili 2.0 benzinac.
ne zna ko ih ima više, možda japanci.
A drugo, ti hoćeš da kažeš da bi se drugačije ponašao solidan automatik u jednom takvom benzincu?

Ja mislim da bi se isto ponašao. Našao bi visok stepen prenosa kako ne bi opterećivao potrošnju pogotovo ako voziš istom brzinom duže vremena.
User avatar
sema911s
Posts: 5146
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

#44 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by sema911s »

condy wrote:
sema911s wrote:Emkoooo sta je taj kick down

Svi pričaju o tome pa rekao da imam ja tooo
Sorry sto upadam, iako to često radim, ....kick down ti je downshift :D
Kontam sta je prebacit u manju ali o tome kick down-u pričaju ko nekom Space shutlle-u

Hahaha moj čojekk
esso_sa
Posts: 1667
Joined: 29/10/2005 16:20
Location: U 'Namu

#45 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by esso_sa »

Saltam tek kad propuca iz auspuha :D
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#46 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by ado-šampion »

Kick down izraz se koristi da oznaci brzo presaltavanje brzinu ili dvije nize pri nagloj potrebi za snagom, recimo kad se lezeno vozis na malim obrtajima i iznenada stisnes gas do poda. Svako presaltavanje u nizu nije kick down, odnosno taj izraz se za to ne koristi.
User avatar
klaki
Posts: 2303
Joined: 15/02/2013 17:49
Location: 榛名山峠

#47 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by klaki »

to kik dawn zvuci cool

mogu l ija to raditi u saltacu ili moram maksuzije automatik nabavit? valja opet dizat kredit
condy
Posts: 7814
Joined: 22/09/2011 14:34

#48 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by condy »

sema911s wrote:
condy wrote:
sema911s wrote:Emkoooo sta je taj kick down

Svi pričaju o tome pa rekao da imam ja tooo
Sorry sto upadam, iako to često radim, ....kick down ti je downshift :D
Kontam sta je prebacit u manju ali o tome kick down-u pričaju ko nekom Space shutlle-u

Hahaha moj čojekk
Pa za to i pričaju, da te zaljepi za sjedište ko da je na nuklearni pogon a ne na obični dizel :-D
User avatar
sema911s
Posts: 5146
Joined: 04/03/2013 15:37
Location: mene nosi mutna rijeka

#49 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by sema911s »

Adobe i ti ga procera
Automatski mjenjač koje koristimo prebacuju istom brzinom uvijek. Samo je osjećaj drugačiji promjeniti brzinu na 1789 rpm, i na 5000rpm

Taj kik down (jebite kako moćno zvuci) je klasično prebacivanje u manju,, a to jaki taj udarac je sto prebaci u manji stepen prenese na većem broju obrtaja pa imaš osjećaj da imaš snage ko Bosna vode,,.

Na ručnom isto radiš svaki put kada pod gasom mijenjaš brzine imaš taj kik down osjećaj
Hantalas stari
Posts: 50
Joined: 09/07/2015 10:11

#50 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca

Post by Hantalas stari »

dgL_ wrote:dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?

Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke :)))
Pitanje je poprilično glupo jer vožnja na tom broju obrtaja je sasvim normalna naročito pri ekonomičnoj vožnji za koju je opšti savjet da se što prije šalta u više brzine
A pošto će povremeno biti situacije kada treba malo potjerati i na visoke obrtaje ako ništa drugo ono za potrebe preticanja, pitanje o štetnosti za motor je sasvim suvišno
Post Reply