dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?
Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke ))
Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Moderators: anex, _BataZiv_0809
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#2 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje
-
- Posts: 3037
- Joined: 25/09/2014 22:39
#3 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
ma oke, znam to... ali evo npr. zanima me na koji nacin tacno i konkretno se moze naskoditi ili nastetiti motoru ako benzinca saltam na 2000 o/min... malo strucnije objasnjeno, znaci precizno koji dio motora moze trpiti i zasto...bitanga_sa_otesa wrote:pisali o tome milion puta...podrucje max obrtnog momenta-najbolje iskoristenje
- klaki
- Posts: 2303
- Joined: 15/02/2013 17:49
- Location: 榛名山峠
#4 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Ne bi trebalo biti nista, pogotov moderniji motori.
Nemoj da te iznenadi ako ti benzinjara trosi vise kad je vozis na 2k nego kad je vozis na 3k.
Nemoj da te iznenadi ako ti benzinjara trosi vise kad je vozis na 2k nego kad je vozis na 3k.
Last edited by klaki on 09/07/2015 00:52, edited 1 time in total.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#5 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.
- Bakir1
- Posts: 13669
- Joined: 18/06/2008 16:45
- Location: mislim da o tome imam misljenje.
- Contact:
#6 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Ima tema nesto oko termostata
-
- Posts: 3037
- Joined: 25/09/2014 22:39
#7 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
bitanga_sa_otesa wrote:nemam volje da piskaram ,nadji neku knjigu pa procitaj,ima sve objasnjeno...neces naskoditi pretjerano nicemu...samo ce se odraziti na manjku snage ,povecanoj potrosnji i manjku podmazivanja pojedinih dijelova motora.
manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37289
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
#8 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....
- mk ultra
- Posts: 19527
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#9 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motoradgL_ wrote:
manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?
Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani
Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno
-
- Posts: 3037
- Joined: 25/09/2014 22:39
#10 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
oke i to, ali prilikom saltanja na 2000 o/min i bukvalno dodavanjem ili drzanjem gasa na vrhu prstiju auto najnormalnije ubrza i trazi slijedecu brzinu, cak i ako je 1.3 motor u pitanju...(razlika je jedino sto mu mozda malo duze treba nego kad ga presaltam na 3000 jer kada je brdo u pitanju znam da sve pada u vodu pogotovo za manje i slabije motore...) ovo konkretno po nekoj gradskoj voznji mislim...bitanga_sa_otesa wrote:pa kad nemas momenta da ubrzas normalno da ce se povecati potrosnja jer moras vise pritisnuti pedalu gasa....
-
- Posts: 3037
- Joined: 25/09/2014 22:39
#11 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
sve je jasno, razumijem grafik u potpunosti ali opet kako i zasto vjerovati da ce slabiji benzinac sa vrlo malim obrt. momentom najmanje goriva trositi pri recimo 4000 o/min... jer mu je to max obrtni momenat primjera radi...mk ultra wrote:Ima nesto sto se zove mapa potrosnje goriva, ovisi o momentu i obrtajima motoradgL_ wrote:
manjka snage razumijem..., zasto povecava potrosnju ukoliko mi auto pri saltanju na 2000 o/min recimo po ravnom iz 2. najnormalnije primi recimo 3. brzinu... bez da osjetim da fali jos gasa drugom nabijanja ili necega... ?
Najmanja potrošnja goriva je pri obrtajima oko max. momenta
snaga i moment su direktno povezani
Crna linija je promjena momenta, crvene su konstantna snaga... Ova obilježenja područja su područja konstantne potrošnje goriva u gramima po kWh
Pitaj ako nije nesto jasno
-
- Posts: 2138
- Joined: 07/08/2013 16:37
#12 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm
- Qler
- Posts: 23606
- Joined: 18/10/2004 14:49
- Location: Sarajevo
#13 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
- sema911s
- Posts: 5146
- Joined: 04/03/2013 15:37
- Location: mene nosi mutna rijeka
#14 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Pa to se isto salta trenutak prije no što klipovi izdaju kroz haubuPirija wrote:ako je V8 od 4-5 litara saltaj ga slobdno na 1500 rpm
Kako se rahmetlija uvijao na 6iljada i nesto vise, a gume molila za malo predahaa
-
- Posts: 2138
- Joined: 07/08/2013 16:37
#15 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
1.6 16vQler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
-
- Posts: 1404
- Joined: 31/01/2007 20:45
- Location: City
#16 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.
- sema911s
- Posts: 5146
- Joined: 04/03/2013 15:37
- Location: mene nosi mutna rijeka
#17 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Veći broj obrtaja traži i veću količinu zraka i. Brmnmnzina
E sad ako se se vozi neki rasni francuz il zabar od litru ipu max
oni proizvode gorivo na tom max Nm/ps nesto slično ko 1,6d
E sad ako se se vozi neki rasni francuz il zabar od litru ipu max
oni proizvode gorivo na tom max Nm/ps nesto slično ko 1,6d
- konektovan
- Posts: 40638
- Joined: 19/01/2015 19:12
- Location: Mahala
- Vozim: Francusku kantu
#18 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.Pirija wrote:1.6 16vQler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
-
- Posts: 2138
- Joined: 07/08/2013 16:37
#19 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
konektovan wrote:Imao ovaj motor u autu,i ko kaze da ce trositi najmanje goriva na 4 000 rpm gdje mu je najveci obrtni moment,nije u pravu 100%.Pirija wrote:1.6 16vQler wrote:Nesto sumnjam da je na 4000rpm maximalni obtni moment...
a gdje ti vidis da sam tebe za tu izjavu citirao
molim te ?
-
- Posts: 1404
- Joined: 31/01/2007 20:45
- Location: City
#20 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Ja sam imao dosta benzinaca i nijedan nije bio sa turbom. Uvjek sam šaltao na 2000-2500 obrtaja u veću brzinu. Nikada mi se ništa nije loše desilo motoru.
- konektovan
- Posts: 40638
- Joined: 19/01/2015 19:12
- Location: Mahala
- Vozim: Francusku kantu
#21 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Pirija,nijesam oDkvotovao dobro,odgovor nije tebi upucen.
- amar1994
- Posts: 28546
- Joined: 11/01/2015 12:22
- Location: Neđeljišta
#22 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
ja vala dizel saltam na 2700-3000,nek dise masina kako treba,vala ne vrijedi pola litra-litar goriva
-
- Posts: 9169
- Joined: 08/12/2009 17:31
#23 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
AdnanSA wrote:Obrtni moment i potrošnja goriva kod benzinaca. Kažu svi troši najmanje u području najvećeg obrtnog momenta. Haj dobro.
Primjer Volvo 2,0 16V motor. Tipični benzinac stare škole. 180 nm pri nekih 4200-4300 obrtaja ako ne i 4500 obrtaja.
Znači li to da je ako vozim konstantom brzinom od 100 km/h trošim manje goriva ako ga držim u trećjoj brzini na tih nekih 4300 obrtaja ili je možda pametnije ubaciti u petu brzinu pa voziti na nekih 2500 obrtaja i manje zamarati uši i motor.
Kada sam pratio trenutnu potrošnju po BC u trećoj na 4500 obrtaja mi troši 11 litara a na istoj dionici u petoj na nekih 2500 obrtaja troši 6,5 litara.
Složiću se samo da benzinac najbolje povlaći i ubrzava iz područja najvećeg obrtnog momenta baš kao i dizel a za potrošnju kada voziš stalnom brzinom NE.
Slažem se, s tim da bih dodao u računicu i samu cestu. Uz Ivan (npr.) sigurno nećeš voziti petom 80, već četvrtom ili trećom...
-
- Posts: 1404
- Joined: 31/01/2007 20:45
- Location: City
#24 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Pa dobro jasna stvar vezano za cestu. Nećeš ga tušiti uzbrdo u petoj ili četvrtoj. Benzinac ako nije turbo traži malo veće obrtaje ako ideš uz jaku uzbrdicu.
Mislio sam prije svega na normalnu ravnu cestu gdje voziš od 60-100 km/h.
Mislio sam prije svega na normalnu ravnu cestu gdje voziš od 60-100 km/h.
-
- Posts: 7814
- Joined: 22/09/2011 14:34
#25 Re: Optimalno šaltanje brzina kod benzinaca
Ti voziš auto na benzindgL_ wrote:dakle... da li i kako vožnja benzinca na niskim obrtajima (recimo 1800-2000 o/min) škodi motoru?
Volio bih malo stručnija objašnjenja, a ne ona mehaničarska tipa "to guši motor" i sl. Ajde, znam da ima bar nekoliko inžinjera ove struke ))
Šta je to....imali četri točka i moželi ići i na dizel