Oldtajmeri all about

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4351 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 05/07/2022 19:16 Ljudi, imajte u obzir šta je razlog percepcije bosanskog čovjeka po pitanju Golfa.

Kad su se pojavili na našim prostorima i kec i dvojka, naše auto tržište je bilo prilično ograničeno a kupiti auto nije mogao svako. Poslije Zastave, koja je bila najpristupačnija (mada i ne najkvalitetnija) te istočnoevropskih arhaičnih auta (također sumnjvog kvaliteta) pristupačan je bio Golf. I to TAS-ov, najosnovnija verzija. No i do njega novog je bilo teško doći, čekalo se dugo, a polovan bi nekada znao biti i skuplji od novog.
Nije da nije bilo drugih Zapadnjaka ali obično se radilo o autima sa slabijim motorima a one malo jače su uzimali oni koji su imali bolje veze. Ko je imao Golfa, bio je faca, a ko je imao Forda Escorta ili Opela Kadetta, taj je bio kralj. A da ne spominjem ko je imao Fiata 131 ili 132, Argentu, Tipo, Regattu…

I odjednom se ljudima, koji su u međuvremenu i jedva rat preživjeli, stvorila prilika da posjeduju i Golfa a i sve ostalo pobrojano. Golfova je prije bilo više, pa otud i neko vjerovanje da će se do dijelova dolaziti lakše.

A znate našeg čovjeka kad za nešto zapne - hajde ga tako lako odvrati.

Ja lično sam većinom posjedovao Volkswagenova auta. Danas kada trebam uzeti nov auto, VW neću ni da pogledam.
Zaboravljas da je u to doba na ex-Yu trzistu postojala i proizvodnja prvo engleskih vozila (Austin - radili se i putnicki i kombiji), a potom i Renault od strane IMV Novo Mesto (popularna cetvorka, petica, 12, i kao najluksuzniji 16, sjeti se serije "Nase malo misto"), kao i Cimos-a iz Kopera (Spacek, Ami, Citroen GS, a za dinare se kroz kompenzacije mogla dobiti i Ajkula - ID, DS). Samo objasni ti bosanskom papku... "Ma sta znaju Englezi i Francuzi, vjerujem samo Svabi" (makar ga ne sastavljao Svabo nego priuceni vogoscanski seljaci).

Velika sreca moje familije je da, nakon sto smo 1977 prodali Fiat 1300 (koji je bio stvarno dobro uradjen) i kupili Fiat 125 P na kome su u dvije godine - novom - crkli spuz volana i komplet elentricna instalacija, pa ga se navrat-nanos kutarisali, nismo uzeli Golfa keca jer se na njega cekalo po 6 mjeseci, vec je mama preko veza uspjela kupiti Citroen GS Super 1,3 1979.

Nikad bolji auto nismo imali... Vozili ga 11 godina. Udoban, startan, prve zime presli preko snijega na Ivanu sa ljetnim Michelin gumama, gdje su se i policijska Volga i dzip zaglavili. Odes na more sa njim, izadjes svjez. Ode mama u sluzbenom Golfu do Tuzle, izadje k'o sazvakana, toliko je neudoban.

Upravo je ovakav bio, bez boje. I danas kad vidim taj auto, uzdahnem sa sjetom. Eh, kako su se nekad dobro pravili - i kako su dobro izgledali...

Image
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4352 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

EFD22 wrote: 05/07/2022 20:38 Odličan, kao i Bullit iz 1968. i Italian Job iz 1969.

Que the Monro :mrgreen:

Stari film sa Michaelom Caineonm, gdje nece valjati
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4353 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

@TouringBiker Nisam zaboravio ni Austin, ni Citroen, ni NSU Prinz, ni Renault ali sva ta auta su osamdesetih već polako počela nestajati.

Citroen GS veliš? :) Imali smo bijelog u BL, stari ga totalno renovirao jer mu je hrđa pojela limariju. Nisu bili okrugli farovi nego oni trapezoidni (ili kako se već zovu), ne mogu se sjetiti je li bio Club ili Palas… Ma milina od auta.

Došli u Swe, japanska, talijanska i francuska auta iz početka osamdesetih bila haman budzašto. Mislim bar ono što je preživjelo.
Prodavao neki Rom iz Srbije Citroena CX-a, mislim da je bio 1979 godište, metalic smeđi, i veli jedan prijatelj starom “Eno onaj se prodaje, nije puno para” kad stari “Kad vidiš nekog Volva ili Opela, ili Toyotu, javi mi. Jebem ti Citroena, pun mi ih je kurac za čitav život” :lol:
Kupimo Hondu Quintet :) Pomalo nepoznat model, danas potpuno zaboravljen.
Ovu sam zimus naslikao
Image
User avatar
Laplace
Posts: 10409
Joined: 19/11/2012 18:37

#4354 Re: Oldtajmeri all about

Post by Laplace »

EFD22 wrote: 05/07/2022 23:17
Ommadawn wrote: 05/07/2022 23:10

Iz nekog hira i nije a opravdanje postoji.
Sjeti se samo kasne jeseni i početka zime u Sarajevu. Ili u Banjaluci.
Pardon Tuzli. Tuzla je zagađenija.
Nije ni u Zenici bajno zimi.

Ne vjerujem da su automobili u velikoj mjeri krivi za to.

Šta je sa termoelektranama, sa željezarama, sa toplanama, sa privatnim ložištima, sa kravama, sa ekstrakcijom i rafiniranjem litija?

Nisu problem norme, nije meni problem ta sveta ekologija, problem je diskriminacija i to što se kola lome bukvalno na kolima.


Eto nek zabrane skroz vožnju jednu sedmicu u decembru u Sarajevu, ja ti garantujem da smanjenje zagađenja/smoga neće biti primjetno.


Uostalom, živi bili pa vidjeli, za tih 13 godina, kad svi budemo vozili na struju, odakle ćemo dobijati tu struju, i kakve će zime biti u BH gradovima, ali i gradovima širom svijeta.
Upravo to. Njemačka pokreće termoelektrane na ugalj jer se zeznula prelaskom sa nuklearnih na obnovljive a ovamo guraju sve restriktivnije eko norme za automobile. Gubi se poenta jer na zagađenje i klimatske promjene neuporedivo veći negativan uticaj imaju termoelektrane na ugalj.
User avatar
Laplace
Posts: 10409
Joined: 19/11/2012 18:37

#4355 Re: Oldtajmeri all about

Post by Laplace »

EFD22 wrote: 05/07/2022 22:45
Ommadawn wrote: 05/07/2022 22:38 Je.
Sve to stoji.
Samo tada je Tristać sa 1300 motorom i maksimalnom brzinom od 140 na sat trošio 10-12 litara na 100 km.

Tada si više auta vidio pored puta sa otvorenim haubama nego danas.
Svako vrijeme ima svoje prednosti i mane, kako jučer tako i danas.
Tehnologija je napredovala ali u korist marketinga.
Mi na Zapadu živimo na račun siromašnih. To je živa istina. Prije je rostfraj ovdje bio kao suho zlato, a na malo prije pandemije smo ga uzimali za bagatelu.


Eh sad - Miuru si prika sanjao i onda, baš kao prosječnom čovjeku i tad ti je bila nedostupna kao Tesla ili Polestar danas.

Evo ja danas otišao da vidim auto da kupim - jebote ne znam šta uzeti. Gledam hybrid jer mi se u bližoj budućnosti isplati ali dokle i to? Za električno se moram uvaliti u dug a to baš i neću.

Jeste EU kurvanjska i tjera nas na to i odjednom ispadaju Indijci, Kinezi i Afrikanci bad guys koji još uvijek voze auta na dizel i benzin. Eee majstori ali dok ste vi pičili autobahnom 230 na sat, oni su u najboljem slučaju pedalali biciklom. Naravno, hoće i on da to proba, da iskusi.
I znamo svi kako se do litiuma dolazi ali se pravimo budale.
Išlo se na more zrakom hlađenim bubama i peglicama. Jebeš ga, išao moj dajdža zrakom hladenim APNom od 49ccm

Jest, trošilo se 10-12 na 100, al’ koliko je onomad koštao taj famozni litar?

Nije se imalo klime u autu, pa niko nije umro od toplotnog udara na putu.


Kad ti stane tristać, otvoriš haubu, i ako si iole sposoban, znao si makar nešto.

Sad ti se pojebe senzor, možeš sjest i plakat pored auta. Ili nosaj dijagnostiku sa sobom pa probaj pored ceste nešto.


To i jest ta duša koju je teško definisati tačno. Da se snađeš, da improviziraš, da sa osnovnim alatom vratiš auto na cestu.


Išlo se sporije, ali je bilo zabavnije.

Ja bih radije vožnju mjerio u smiles per hour, a ne u miles per hour.
Ma da i to pomaže pa da budem zadovoljan. Ja se već godinu dana borim sa majstorima i dijagnostikama u pokušaju da riješim problem sa gašenjem auta. Motor radi odlično, kao nov, miran i tih i odjednom se ugasi u vožnji. Još neko vrijeme radi super a onda se svako malo gasi pa jedva dođem do majstora. Dijagnostika, auto leži po desetak i više dana, nađe kvar, popravi ga, dan kasnije ista stvar. Sad je opet kod majstora, prvi dan kad sam ga registrovao došlo do kvara. Izmijenio sam sve majstore do kojih sam uspio doći a da bi kao trebali znati naći kvar ali opet problem ostaje (jedino još da odem onom momku u Zenicu).

Sad bi mi neki jednostavan auto iz osamdesetih bio prihvatljiv.

Koliko god vožnja u autu iz 2008. bila udobna i lagana u odnosu na auto iz 1980-tih, džabe sve to kad ti neki fantomski kvar sve pokvari.
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4356 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

Letovi avionom su još uvijek jeftini.
A avion zagađuje najviše od sviju.

Nego de malo o starim autima jebem ga.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4357 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 07:19 @TouringBiker Nisam zaboravio ni Austin, ni Citroen, ni NSU Prinz, ni Renault ali sva ta auta su osamdesetih već polako počela nestajati.

Citroen GS veliš? :) Imali smo bijelog u BL, stari ga totalno renovirao jer mu je hrđa pojela limariju. Nisu bili okrugli farovi nego oni trapezoidni (ili kako se već zovu), ne mogu se sjetiti je li bio Club ili Palas… Ma milina od auta.

Došli u Swe, japanska, talijanska i francuska auta iz početka osamdesetih bila haman budzašto. Mislim bar ono što je preživjelo.
Prodavao neki Rom iz Srbije Citroena CX-a, mislim da je bio 1979 godište, metalic smeđi, i veli jedan prijatelj starom “Eno onaj se prodaje, nije puno para” kad stari “Kad vidiš nekog Volva ili Opela, ili Toyotu, javi mi. Jebem ti Citroena, pun mi ih je kurac za čitav život” :lol:
Kupimo Hondu Quintet :) Pomalo nepoznat model, danas potpuno zaboravljen.
Ovu sam zimus naslikao
Propascu NSU je TAS i presao sa proizvodnje Prinza (i NSU motora i skutera) na prvo VW Bubu, a poslije Golfa.

Sa trapezoidnim farovima su bili GS Club i Palas 1220, to je nesto slabiji motor (60 KS mjesto 65, koliko je GS Super 1300 imao). Nama se eto nakon 11 godina tek pocelo par tackica hrdje na krovu pojavljivati, nije bio nesto posebno zasticivan, kobit i sl., niti koristen vosak na karoseriji. 1990. ga prodali i kupili rumunjski Oltcit (= Citroen Axel na zapadnim trzistima), karoserija kao od Vise i instrument tabla sa "satelitima" ali sa dvoja vrata i bokser motorom GS-a od 1220 ccm. Visa je imala ili Dyanin bokser od 652 ccm ili Peugeot redni sa 1124 ccm. Taj auto je 1992. unistila srpska minobacacka granata u garazi :(

Iza rata Citroeni BX, ZX, Saxo, danas vozam C3...

Image

Image

Image
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4358 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

TouringBiker wrote: 06/07/2022 10:46
Ommadawn wrote: 06/07/2022 07:19 @TouringBiker Nisam zaboravio ni Austin, ni Citroen, ni NSU Prinz, ni Renault ali sva ta auta su osamdesetih već polako počela nestajati.

Citroen GS veliš? :) Imali smo bijelog u BL, stari ga totalno renovirao jer mu je hrđa pojela limariju. Nisu bili okrugli farovi nego oni trapezoidni (ili kako se već zovu), ne mogu se sjetiti je li bio Club ili Palas… Ma milina od auta.

Došli u Swe, japanska, talijanska i francuska auta iz početka osamdesetih bila haman budzašto. Mislim bar ono što je preživjelo.
Prodavao neki Rom iz Srbije Citroena CX-a, mislim da je bio 1979 godište, metalic smeđi, i veli jedan prijatelj starom “Eno onaj se prodaje, nije puno para” kad stari “Kad vidiš nekog Volva ili Opela, ili Toyotu, javi mi. Jebem ti Citroena, pun mi ih je kurac za čitav život” :lol:
Kupimo Hondu Quintet :) Pomalo nepoznat model, danas potpuno zaboravljen.
Ovu sam zimus naslikao
Propascu NSU je TAS i presao sa proizvodnje Prinza (i NSU motora i skutera) na prvo VW Bubu, a poslije Golfa.

Sa trapezoidnim farovima su bili GS Club i Palas 1220, to je nesto slabiji motor (60 KS mjesto 65, koliko je GS Super 1300 imao). Nama se eto nakon 11 godina tek pocelo par tackica hrdje na krovu pojavljivati, nije bio nesto posebno zasticivan, kobit i sl., niti koristen vosak na karoseriji. 1990. ga prodali i kupili rumunjski Oltcit (= Citroen Axel na zapadnim trzistima), karoserija kao od Vise i instrument tabla sa "satelitima" ali sa dvoja vrata i bokser motorom GS-a od 1220 ccm. Visa je imala ili Dyanin bokser od 652 ccm ili Peugeot redni sa 1124 ccm. Taj auto je 1992. unistila srpska minobacacka granata u garazi :(

Iza rata Citroeni BX, ZX, Saxo, danas vozam C3...

Image

Image

Image
Jebalo majku kome god sam od naših starijih ljudi spomenuo Oltcit, gledali me kao budalu.
A ja se sjećam da su bili, pojavili se negdje 1990 u BL.

Kod nas u BL je bio nekad jedan specijalista za Citroene, Jaha, dobar prijatelj od mog oca. Pobjedio na takmičenju u Francuskoj za najbrže mijenjanje kočnica na CX-u. Ljudi mu iz Zagreba dolazili na servisiranje, tad sam se prvi put provozao u CX-u, imao ga neki gospodin - to mantil, to cvike, to bijeli šal…

Moj prijatelj Rumun kaže da ti Oltciti i nisu bili bogzna kvalitetni. Na zapadu se zvao Axel a nastao je na prototipu Y koji je bio prvobitno predviđen za Visu dok nije Peugeot preuzeo i riješio da se dijeli platforma sa 104-kom.

Meni je i Oltcit bio lijep auto.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4359 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 10:53
TouringBiker wrote: 06/07/2022 10:46

Propascu NSU je TAS i presao sa proizvodnje Prinza (i NSU motora i skutera) na prvo VW Bubu, a poslije Golfa.

Sa trapezoidnim farovima su bili GS Club i Palas 1220, to je nesto slabiji motor (60 KS mjesto 65, koliko je GS Super 1300 imao). Nama se eto nakon 11 godina tek pocelo par tackica hrdje na krovu pojavljivati, nije bio nesto posebno zasticivan, kobit i sl., niti koristen vosak na karoseriji. 1990. ga prodali i kupili rumunjski Oltcit (= Citroen Axel na zapadnim trzistima), karoserija kao od Vise i instrument tabla sa "satelitima" ali sa dvoja vrata i bokser motorom GS-a od 1220 ccm. Visa je imala ili Dyanin bokser od 652 ccm ili Peugeot redni sa 1124 ccm. Taj auto je 1992. unistila srpska minobacacka granata u garazi :(

Iza rata Citroeni BX, ZX, Saxo, danas vozam C3...
Jebalo majku kome god sam od naših starijih ljudi spomenuo Oltcit, gledali me kao budalu.
A ja se sjećam da su bili, pojavili se negdje 1990 u BL.

Kod nas u BL je bio nekad jedan specijalista za Citroene, Jaha, dobar prijatelj od mog oca. Pobjedio na takmičenju u Francuskoj za najbrže mijenjanje kočnica na CX-u. Ljudi mu iz Zagreba dolazili na servisiranje, tad sam se prvi put provozao u CX-u, imao ga neki gospodin - to mantil, to cvike, to bijeli šal…

Moj prijatelj Rumun kaže da ti Oltciti i nisu bili bogzna kvalitetni. Na zapadu se zvao Axel a nastao je na prototipu Y koji je bio prvobitno predviđen za Visu dok nije Peugeot preuzeo i riješio da se dijeli platforma sa 104-kom.

Meni je i Oltcit bio lijep auto.
Bio je lijep, pogotovu unutrasnjost. Mi smo ga preuzeli u zagrebu, tamo bilo zastupstvo (ista firma koja je prodavala Telefunken TV, video rekordere i HiFi, ne sjecam se kako se zove), i onda ga odveli na servis u austrijski Villach (Beljak) da ga pretresu - odmah su nam stavili francuski Valleo anlaser mjesto rumunjskog, jer su ti bili poznati kao nepouzdani.

Citroen Axel se relativno dobro prodavao u zemljama Beneluxa, zato i dans po Holandiji i Belgiji ima klubova ljubitelja, po Italiji isto. Radjena je i pick up verzija. Poslije je fabriku preuzeo Daewoo, pa Ford.

Te dvije godine sto smo ga vozili pokazao se cisto pristojan, ali imam osjecaj da bi brze hrdjao nego Cimosovi modeli jer mu se na jednom mjestu pojavila tackica hrdje. Premda su navodno i oni bili uveli postupak kataforeze (zastite karoserije potapanjem) koji je imao i IMV Novo Mesto za Renaulte, sto je tek malo losije od punog pocincavanja sto danas rade. Zato i danas ima Renaulta katrica i petica u dobrom stanju

User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4360 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

Prvo su se zvali Oltcit, pa kad je izišao ugovor sa Citroenom, promijenili ime u Oltena, pa onda kad je preuzeo Daewoo, zvali se Rodae.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4361 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 13:51 Prvo su se zvali Oltcit, pa kad je izišao ugovor sa Citroenom, promijenili ime u Oltena, pa onda kad je preuzeo Daewoo, zvali se Rodae.
Mijenjali su oni i motore, karoserija Oltcit, ubacivali motor od Daewoo, svasta je tu bilo.

Slicno kao i Daciom, na nekadasnji Renault 12 su svasta kalemili.

Inace je Rumunija imala dosta jaku industriju, oni su i za avion Orao bili u kooperaciji s mostarskim Soko-om, sa dosta zapadne tehnologije ukljucujuci Rolls-Royce Viper motore
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4362 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

Ma preko Zapada uzeli kredite i licence pa pravili. Ali većina toga je bilo loše kvalitete. Loš izbor materijala, loša montaža…
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4363 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 14:31 Ma preko Zapada uzeli kredite i licence pa pravili. Ali većina toga je bilo loše kvalitete. Loš izbor materijala, loša montaža…
Dacia nije bila toliko lose kvalitete, nesto losija nego Renault 12 IMV-a, ali je imala problema s hrdjanjem. No nista vise nego npr. Opel Kadeti iz IDA Kikinde, ili Zastavina vozila.

Fiat 132 koji se sklapao u Zagrebu je isto hrdjao
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4364 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

TouringBiker wrote: 06/07/2022 16:11
Ommadawn wrote: 06/07/2022 14:31 Ma preko Zapada uzeli kredite i licence pa pravili. Ali većina toga je bilo loše kvalitete. Loš izbor materijala, loša montaža…
Dacia nije bila toliko lose kvalitete, nesto losija nego Renault 12 IMV-a, ali je imala problema s hrdjanjem. No nista vise nego npr. Opel Kadeti iz IDA Kikinde, ili Zastavina vozila.

Fiat 132 koji se sklapao u Zagrebu je isto hrdjao
Ma loše su bile te Dačije, kako nisu… Pogotovo ako su još bile za rumunsko tržište, ove za izvoz su bile malo kao bolje ali i one su bile loše.
Nije se 12-ka proizvodila u IMV-u nego samo sklapala.
Nije se ni jedan od tih navedenih auta proizvodio kod nas osim Zastave. Na 132-ci se samo montirali neki sitni dijelovi, baš kao i na IDA-Opele. Auta su bila komplet montirana u matičnoj fabrici.
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4365 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 18:09
TouringBiker wrote: 06/07/2022 16:11

Dacia nije bila toliko lose kvalitete, nesto losija nego Renault 12 IMV-a, ali je imala problema s hrdjanjem. No nista vise nego npr. Opel Kadeti iz IDA Kikinde, ili Zastavina vozila.

Fiat 132 koji se sklapao u Zagrebu je isto hrdjao
Ma loše su bile te Dačije, kako nisu… Pogotovo ako su još bile za rumunsko tržište, ove za izvoz su bile malo kao bolje ali i one su bile loše.
Nije se 12-ka proizvodila u IMV-u nego samo sklapala.
Nije se ni jedan od tih navedenih auta proizvodio kod nas osim Zastave. Na 132-ci se samo montirali neki sitni dijelovi, baš kao i na IDA-Opele. Auta su bila komplet montirana u matičnoj fabrici.
Ja ipak mislim da je kod IDA-e bilo nesto vise nego cista CKD montaza. Slucajno znam da je npr dobar dio plastike instrument table dolazio iz splitske Jugoplastike, koja je radila i za Zastavu i Cimos i IMV
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4366 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

TouringBiker wrote: 06/07/2022 18:59
Ommadawn wrote: 06/07/2022 18:09

Ma loše su bile te Dačije, kako nisu… Pogotovo ako su još bile za rumunsko tržište, ove za izvoz su bile malo kao bolje ali i one su bile loše.
Nije se 12-ka proizvodila u IMV-u nego samo sklapala.
Nije se ni jedan od tih navedenih auta proizvodio kod nas osim Zastave. Na 132-ci se samo montirali neki sitni dijelovi, baš kao i na IDA-Opele. Auta su bila komplet montirana u matičnoj fabrici.
Ja ipak mislim da je kod IDA-e bilo nesto vise nego cista CKD montaza. Slucajno znam da je npr dobar dio plastike instrument table dolazio iz splitske Jugoplastike, koja je radila i za Zastavu i Cimos i IMV
IDA Kikinda nije imala taj proizvodni kapacitet ni za CKD. To je bila livnica koja je pravila dijelove za Opel. I kontigent dijelova isplaćen u automobilima, a da bi se izbjegle uvozne takse, neki su se dijelovi montirali na auta, da bi isti mogli dobiti epitet “domaći proizvod”.
Jugoplastika je izvozila instrument table i za Moskvič a moguće je da je izvozila i za Opel. Švabo mu samo prihefta J kraj kubikaže i ubaci u celofan zamotan bedž IDA.

Tako su i Poljaci u FSO radili sa Fiatom 127, 131 i 132.

I 132-ka se prvobitno trebala proizvoditi kod nas ali valjalo je uložiti u pogon koji će to proizvoditi. Finansija nije bilo dovoljno, auto je svakako bio preskup za naše tržište da bi se uloženi novac otplatio za određeno vrijeme i jebiga - šarafaj ga tamo u Zagrebu, nek je makar u papirima Zastava.
User avatar
Laplace
Posts: 10409
Joined: 19/11/2012 18:37

#4367 Re: Oldtajmeri all about

Post by Laplace »

Ommadawn wrote: 06/07/2022 09:32 Letovi avionom su još uvijek jeftini.
A avion zagađuje najviše od sviju.

Nego de malo o starim autima jebem ga.
Išao bih ja avionom iz Breze u Visoko ali iz nekog razloga aerodrom u Brezi nije u funkciji. :D

Btw, u odnosu na broj putnika manje zagađuju.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#4368 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

Ommadawn wrote: 07/07/2022 08:52

I 132-ka se prvobitno trebala proizvoditi kod nas ali valjalo je uložiti u pogon koji će to proizvoditi. Finansija nije bilo dovoljno, auto je svakako bio preskup za naše tržište da bi se uloženi novac otplatio za određeno vrijeme i jebiga - šarafaj ga tamo u Zagrebu, nek je makar u papirima Zastava.
I naopako steke montirali 😁
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4369 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

bitanga_sa_otesa wrote: 07/07/2022 15:08
Ommadawn wrote: 07/07/2022 08:52

I 132-ka se prvobitno trebala proizvoditi kod nas ali valjalo je uložiti u pogon koji će to proizvoditi. Finansija nije bilo dovoljno, auto je svakako bio preskup za naše tržište da bi se uloženi novac otplatio za određeno vrijeme i jebiga - šarafaj ga tamo u Zagrebu, nek je makar u papirima Zastava.
I naopako steke montirali 😁
To sam čuo da su a sad ne znam je li istina.
User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 37289
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Grijem se na: drva
Vozim: pezejca
Horoskop: ne vjerujem
Contact:

#4370 Re: Oldtajmeri all about

Post by bitanga_sa_otesa »

Ommadawn wrote: 07/07/2022 15:29 To sam čuo da su a sad ne znam je li istina.
Pa nadji slike ovih nasih,pa onda vidi na italijanskim 😁
TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4371 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

bitanga_sa_otesa wrote: 07/07/2022 15:44
Ommadawn wrote: 07/07/2022 15:29 To sam čuo da su a sad ne znam je li istina.
Pa nadji slike ovih nasih,pa onda vidi na italijanskim 😁
To je bilo u fabrici autobusa Dubrava u Zagrebu
User avatar
parappa
Posts: 3313
Joined: 02/09/2014 21:43
Grijem se na: struju
Vozim: Lotus Esprit TurboSE

#4372 Re: Oldtajmeri all about

Post by parappa »

Volim ove stvari... teško se može vratiti u originalno stanje. Ovako ga je bar spasio i neko ce će se malo zezati s njim.

TouringBiker
Posts: 1271
Joined: 03/04/2013 21:52
Grijem se na: Struju

#4373 Re: Oldtajmeri all about

Post by TouringBiker »

Image

Zato jer današnji roditelji odgajaju djecu u razmažena derišta: dovezu ga/nju i odvezu do škole u autu (umjesto da idu sami sa ključem oko vrata, kao što smo svi mi išli), prvi razred osnovne - kupi mobitel, Playstation i najskuplje patike "jer ih svi drugi imaju", inače revolucija u kući
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4374 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

Ima i tog.

Ali ja nikad nisam bio zahvalniji mom ocu kad je rekao da se više u njegovom autu neće zapaliti cigara.

I sjećam se ljeta kada smo na putovanje išli navečer upravo da izbjegnemo vrućinu.
User avatar
Ommadawn
Posts: 8370
Joined: 20/02/2014 21:15
Location: ...uvijek na pogresnom mjestu u pravo vrijeme!

#4375 Re: Oldtajmeri all about

Post by Ommadawn »

I ovo za vezanje pojasom - šta je tu loše?
Stani na kuhinjsku stolicu i probaj da padneš da ti glava udari u pod.
Ako uspiješ (i pri tom samo razbiješ nos) - znaj da je pad bio pri brzini od 7 km na sat.

Tako da, ako iko voli oldtajmere - ja ih volim. Ali sam zahvalan mnogim tehničkim poboljšanjima na novim autima. Manja potrošnja, udobnija vožnja, jači motori a sigurnost se ne bi trebala ni porediti.
Post Reply