pa logicno bi bilo da su nasljednici danasnji stanovnici BiHhrasno38 wrote: I onda se jednostavno zapada u jedan gordijev cvor kad bi pokusao da protumacis tko je zaista autohtoni nasljednik i cuvar Bobovca
Okupatorske zastave na Bobovcu
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#1401 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
- Chmoljo
- Administrativni siledžija u penziji
- Posts: 45203
- Joined: 05/06/2008 03:41
- Location: i vukove stid reći odakle sam...
#1402 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Banned user for reason “trolanje”
» TutankamonS
» TutankamonS
- hrasno38
- Posts: 31285
- Joined: 21/11/2004 23:42
- Location: Sarajevo
- Vozim: Renault Laguna
- Horoskop: Riba
- Contact:
#1403 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Uh to je zaista strasno rastezljiv pojma danasnji stanovnici BiH:) s obzirom na fluktacije tokom ratova i ratova....Connaisseur Karlin wrote:pa logicno bi bilo da su nasljednici danasnji stanovnici BiHhrasno38 wrote: I onda se jednostavno zapada u jedan gordijev cvor kad bi pokusao da protumacis tko je zaista autohtoni nasljednik i cuvar Bobovca
- draganbl
- Posts: 2093
- Joined: 21/06/2009 00:59
#1404 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Nisam ti htio više replicirati, dok nisam pročitao da si i nekim drugim forumašima pokušao da nametneš vrlo opasan stav.hAZNADAR wrote:...draganbl wrote:
Kratko i jasno ću ti odgovoriti: prema naslovu ove teme.
Ova tema je otvorena kao prostor gdje se komentariše prisustvo pripadnika hrvatskog naroda na Bobovcu, kao i odnos sadašnjih vlasti (posebno u Federaciji) prema istom tom mjestu. Gomila komentara, počev od prve stranice foruma, je data kao kritika današnjoj SDA-ovskoj vlasti što marginalizuje ne samo Bobovac, već i značajan dio srednjobosanske istorije.
Pominješ ćirilicu u Vukovaru, a gdje je ćirilica u Sarajevu? Evo ja garantujem da najmanje pola forumaša nikada nije pisalo ćirilicom, a značajan broj njih je ne zna ni pisati. Slična je stvar i sa drugim elementima zajedničke istorije.
Nemanjiće ne treba posebno slaviti, jer slavljenjem Tvrtka slaviš i Nemanjiće. Možda bi bilo dobro davati značaj svim prosvetiteljima koji su uticali na naše prostore, pa među njima i Svetog Savu, ali to je već druga priča.
I velika greska. Slavljenjem Tvrtka ne slavis Nemanjice vec samo Kotromanice. To sto su se u srednjem vijeku dinastije iz politickih razloga davali svoje kcerke i ucvrscavali rodbinske veze nema veze sa tim. Pa po tom obrazcu slaveci Nemanjice slavis i ugarske Anzuvince, bizantske Paleologe, bugarsku dinastiju,.. i mnoge druge. Tvrtkovo krunisanje i prilika koju je iskoristio takodjer nema veze sa ovim. Najbitnije je da su Kontromanici bosanska dinastija i bosansko kraljevstvo a nemanjici srpska dinastija i srpska carevina. Danas imamo dvije drzave koje se pozivaju na drzavnopravnu tradiciju iz svog srednjovjekovlja i svojih dinastija. I tu je stvar opredjeljenje jer ne mozes imati i jedno i drugo. Osim ako si mozda mijesani brak sa osjecajem patriotizma prema obe drzave.
Kao Banjalucanin znam i vidim - Kotromanica nema tamo ni na ulicama ni u skolstvu ni u opcem narodnom tumacenju. Ima jedna ulicica u BL po Tvrtku a nema ni jednog Nemanjica i Karadzordjevica da nisu dobili puno "bolje lokacije", a o skolstvu da i ne govorim. Datiranje manastira se lazira i netacno iznosi kao zadudzbina nekog Nemanjica, a opcenito drzavnopravna tradicija Bosne ili negira ili tunaci kao ogranak srpske. E to jarane nije pozivanje na zajednicke korijene Bosne vec jasno i otvoreno opredjeljenje za susjednu historiju i susjednu drzavnopravnu tradiciju.
A Bosnjaci ne slave Turke ni izbliza koliko Srbi Nemanjice i srpsku drzavu. ...
Ja možda jesam dao prejaku konstataciju da se slavljenjem Kotromanića slave i Nemanjići, ali je to dobronamjerno i konstruktivno. Sa druge strane, ti iznosiš vrlo opasnu i pogrešnu tezu (boldovano) da se ne mogu slaviti i jedni i drugi istovremeno. Otkuda tebi pravo da ti nekome (u ovom slučaju Srbima) govoriš koga oni mogu da slave?
I Kotromanići i Nemanjići su dio srpskog identiteta, srpske istorije, kulture, tradicije. Jedni su preci po fizičkoj lokaciji, drugi su preci po nacionalnom identitetu i vjeri, a i jedni i drugi su preci na primjer po jeziku i pismu. Da tvoja greška bude još veća, to pravo da slave i jedne i druge daješ samo djeci miješanih brakova!!! Na koje miješane brakove tu misliš, između Bošnjaka iz Bosne i Srba iz Srbije, ili Bošnjaka iz Sadžaka i Srba iz Bosne? Potpuno besmisleno.
Druga je stvar u pretjerivanju, ali između pretjerivanja i zabrane je širok prostor gdje se može i mora naći rješenje. A da bi se ono našlo, svi prvo moramo spustiti gard, povući se unazad i krenuti polako i oprezno jedni ka drugima. Ja sam spreman, da li si i ti?
O prekrajanju istorije ne bih, niti sam stručan, niti je ovaj pdf mjesto za to. Jedino što mogu reći je da barem tu svi liče kao jaje jajetu.
Sljedeća stvar, ne možeš stavljati u istu ravan to što Srbi slave srpske kraljeve, a Bošnjaci ne slave turske sultane. Srbi slave svoje kraljeve i pretke i to je opravdano. Zašto bi Bošnjaci slavili okupatorske vladare?
Ja sam izuzetan protivnik pretjerivanja u veličanju (kako se podrugljivo kaže "srbovanju") i nadam se da će mračno vrijeme koje su nametnuli Karadžić i kompanija proći. Međutim, ne vidim razlog zašto se ne bi slavili oni istorijski likovi koji su simbol otpora okupatoru, koje god vjere i nacije bili, (tu mislim na Karađorđa, Petra I Karađorđevića, Stevana Sinđelića, Savu Kovačevića i druge). Naravno, bez pretjerivanja i uz poštovanja junaka i heroja iz redova drugih naroda.
- hrasno38
- Posts: 31285
- Joined: 21/11/2004 23:42
- Location: Sarajevo
- Vozim: Renault Laguna
- Horoskop: Riba
- Contact:
#1405 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Nije tacno da su bili iz stranih porodica koliko se sjecam svi bosanski kraljevi su rodjeni u BiH i po ocevim stranama su bili bosanci e sad po majcinim bi se mogli raspredati Markovi konaci. Uglavno u svim vladarima ponajvise ima bosanstva a vjerovatno u malim kolicinama i ponecega van BiH. E sad vjeroispovjest bi ponajprije mogla naginjati ka katolicanstvu bar po onome sto pise u istoriji....Connaisseur Karlin wrote:Pa ti si spomenuo genezu kraljeva i kraljica,pa vecina su bili iz stranih porodica,sto je i bilo uobicjeno,zato mi je malo smijesno,kad si spomenuo genezuhrasno38 wrote:Po lupom Rima je bilo sve ali ne znaci i da je Rim imao odlucujuci uticaj. Medjutim to je neka druga prica izuzev ako Hrvati nisu vladali RimomConnaisseur Karlin wrote:kraljevina nikad nije bila u potpunosti nezavisna ,vec pod konstantnom lupom Rima
bosanski katolici kao i pravoslvaci su upravo bili dio porodice/a bosnaske krlajevine ( banovi,vojvode,plemicke porodice)
a ko je osima Rima unnutar kraljevine imao odlucujuci uticaj
U Bosanskoj kraljevini nije bila iskjucivo prisutna bosanska crkva,vec i katolici i pravoslvaci
a) Ban Borić prvi je po imenu poznati bosanski ban. Vlada od 1130. do 1163. i usko surađuje s ugarskim kraljem. Da je bio katolik vidi se po tome što je za pokoj svoje duše ostavio templarskom redu selo Erdel. Nakon njega vladaju Bosnom neko vrijeme Bizantinci.
b) Ban Kulin vlada od o. 1180. do o. 1204. i surađuje s ugarskim kraljem. Radi vlastitih političkih interesa njega je kod pape optužio Vukan Nemanjić, vladar Zete, da je zajedno s porodicom prišao krivovjercima. Kulin je odgovorio i papi i ugarskom kralju Emeriku da je krivo optužen i da je pravi katolik te da je spreman popraviti ako je što iz neznanja pogriješio. Svoju pravovjernost pokazao je podigavši dvije crkve (jedna od njih bila je u selu Muhašinovićima kod Visokog). Osim toga on sam šalje bosanskog biskupa Radogosta u Dubrovnik da ga tamošnji biskup posveti.
c) Ban Stjepan, nasljednik Kulinov (oko 1204.–oko 1221.), njegov je sin i iste vjere kao i otac. Priznaje ugarsko vrhovništvo.
d) Ban Matej Ninoslav vlada oko 1232. do oko 1250. On je bliski Kulinov rođak ali "patarenski" odgojen pa se djelovanjem papina legata Jakova Prenestinskog g. 1228-9. obratio na katoličku vjeru. Unatoč tome, on se uporno brani kad ugarski križari napadaju Bosnu. Zbog toga je papa mislio da se on odmetnuo, no on se u pismima papi (osobito Inocentu IV.) od toga uspješno brani. On je dao i određeni novac za gradnju katedrale u Bosni.
e) Ban Prijezda Veliki (tj. Stariji) vlada od 1254. do 1287. pa i ranije (za izbivanja Ninoslavova). Bio je ugarski štićenik i dobio od kralja lenski posjed Novak. Još u mladosti obratili su ga dominikanci. Bio je oženjen Šubićkom.
f) Ban Stjepan I. Kotromanić, Prijezdin sin, vlada od 1287. do 1302. i ovisan je o ugarskom kralju. Oženio se g. 1284. s Jelisavom, kćerju srpskoga raskralja Dragutina, koji je postao katolik i bio vojvoda Mačve. Iako je i po ocu i po majci bio katolik, bio je snošljiv prema bosanskim krstjanima. Nakon njega Bosnom nakratko upravljaju Šubići.
g) Ban Stjepan II. Kotromanić vlada od 1312. do 1353. Mavro Orbini napravio je kod njega zbrku proglasivši ga pravoslavcem, kojega su tek franjevci obratili. Tu Orbinijevu zabludu preuzeo je kasnije D. Farlati a za njim i F. Rački i Vl. Ćorović. Orbinija je zaveo neki njegov izvor da je ban bio orthodoxae fidei, što na ovom mjestu znači da je bio pravovjeran (a ne možda pataren). Čitav niz okolnosti pokazuje nemogućnost da ban Stjepan bude pravoslavac. Najprije to što mu je otac bio katolik, zatim što je neko vrijeme u Dubrovniku odgajan i učio latinsku knjigu, zatim činjenica da ga papa – i prije dolaska franjevaca – naziva dragim sinom (npr. 1319., 1325., 1345., 1346.), što on usko prijateljuje s fra Peregrinom, što pomaže uspostavu Franjevačke bosanske vikarije, što sam naziva pravoslavce šizmaticima (raskolnicima), te što ga pravoslavna crkva poimence proklinje i što je sagradio franjevcima u Milama samostan. – U drugu ruku, on nije pataren, kao što su neki pomislili, iako se služi (kao i drugi banovi prije njega) uslugama djeda Bosanske crkve, jer su poglavari Bosanske crkve po ustaljenoj predaji bili svjedoci vjerodostojnosti; kad bi zabacio takvu tradiciju, ban bi mogao izazvati građanski rat.
h) Ban i kralj Tvrtko I. On kao ban vlada od 1354. a kao kralj od 1377. do 1391. Osim što je po odgoju katolik, već pri nastupu na vlast protiv njega su se digli bosanski krstjani i istjerali ga iz zemlje. Za njih Tvrtko veli da su najprije bili nevjerni Bogu pa onda i njemu. On fra Peregrina zove svojim duhovnim ocem. Da ne duljim, dovoljno je navesti da srpski povjesničar Ilarion Ruvarac rječito dokazuje da je Tvrtko katolik. Kasnije se bosanski krstjani nisu protiv njega dizali a i on se pokazao snošljivim. Čudna je tvrdnja M. Imamovića (Historija Bošnjaka, Sarajevo, 2. izd. 1998. str. 62) da je Tvrtko bio samo nominalno katolik.
i) Kralj Dabiša, mlađi brat Tvrtkov (sin istog oca i neke nepoznate Bosanke), vlada od 1391. do 1395. Sudeći po ocu on je bio katolik, a tako i žena mu Jelena.
j) Jelena-Gruba, kraljica, Dabišina žena, katolkinja, vladala je vrlo kratko od 1395. do 1398.
k) Kralj Ostoja, mlađi brat Dabišin, vlada od 1398. do 1404. i kasnije od 1408. do 1416. Kao sin pučanke, bio je (po svoj prilici) odgojen patarenski; nastupom na bosansko prijestolje, prešao je na katoličku vjeru, ali je trajno ostao sklon bosanskim krstjanima.
l) Kralj Stjepan Ostojić, sin Stjepana Ostoje i Kujave, vlada od 1418. do 1420. Bio je katolik; sudimo to po tome što je imao franjevca fra Stjepana za svoga dvorskog kapelana.
m) Kralj Tvrtko II. Tvrtković, sin Tvrtka I., vlada od 1404. do 1408. i ponovno od 1421. do 1441. Bio je odgojen katolički i ostao katolik cijeloga života. On zaštićuje franjevce od pretjerano revnoga sv. Jakova Markijskog i pismeno saobraća s papom Martinom V.
n) Kralj Stjepan Tomaš, sin kralja Ostoje, vlada od 1443. do 1461. Bio je odgojen patarenski a obratio ga je dominikanac, hvarski biskup Toma. Papa je proglasio njegov prvi brak s Vojačom, koji je bio uvjetno sklopljen, ništetnim pa je on onda uzeo za ženu Katarinu Kosača. Zajedno s njom gradio je po Bosni crkve. G. 1459. on je stavio preostale bosanske krstjane pred izbor: ili se pokrstiti ili napustiti kraljevstvo. Pokrstilo ih se oko 12.000 a zemlju napustilo četrdeset ili malo više, kako je to zabilježio ondašnji papa Pio II. (Usp. Commentarii rerum memorabilium..., Cittŕ del Vaticano 1984. str. 316-317). Uvažimo da se ove brojke ne odnose na Hum (Hercegovinu, jer su tamo prognani i otišli).
o) Kralj Stjepan Tomašević, sin kralja Tomaša i Vojače, vlada od 1461. do 1463. U pismu papi on naglašava svoj katolički odgoj i svoju vjernost i traži od njega pomoć.
Medjutim da odmah razjasnimo stvari biti katolik ne znaci biti Hrvat na prostoru BiH u to pa i u danasnje vrijeme jer vjera katolicka je puno puno straija od Hrvata. A to se kod nas poistovjecuje i koliko vidim i ti pokusavas da navedes na taj put Bez obzira na sve u vrijeme kada je kraljevstvo bilo najvece i najsnaznije najsnaznija je bila crkva Bosanska koja da ponovim je sa stanovista katolicke i pravolsvane crkve bila hereticka. Tako da je to doba veoma veoma komplikovano sa te neke vjerske strane.
- Banksy
- Posts: 28557
- Joined: 18/07/2008 09:33
#1406 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Tačno...hAZNADAR wrote:
I velika greska. Slavljenjem Tvrtka ne slavis Nemanjice vec samo Kotromanice. To sto su se u srednjem vijeku dinastije iz politickih razloga davali svoje kcerke i ucvrscavali rodbinske veze nema veze sa tim. Pa po tom obrazcu slaveci Nemanjice slavis i ugarske Anzuvince, bizantske Paleologe, bugarsku dinastiju,.. i mnoge druge. Tvrtkovo krunisanje i prilika koju je iskoristio takodjer nema veze sa ovim. Najbitnije je da su Kontromanici bosanska dinastija i bosansko kraljevstvo a nemanjici srpska dinastija i srpska carevina. Danas imamo dvije drzave koje se pozivaju na drzavnopravnu tradiciju iz svog srednjovjekovlja i svojih dinastija. I tu je stvar opredjeljenje jer ne mozes imati i jedno i drugo. Osim ako si mozda mijesani brak sa osjecajem patriotizma prema obe drzave.
Kao Banjalucanin znam i vidim - Kotromanica nema tamo ni na ulicama ni u skolstvu ni u opcem narodnom tumacenju. Ima jedna ulicica u BL po Tvrtku a nema ni jednog Nemanjica i Karadzordjevica da nisu dobili puno "bolje lokacije", a o skolstvu da i ne govorim. Datiranje manastira se lazira i netacno iznosi kao zadudzbina nekog Nemanjica, a opcenito drzavnopravna tradicija Bosne ili negira ili tunaci kao ogranak srpske. E to jarane nije pozivanje na zajednicke korijene Bosne vec jasno i otvoreno opredjeljenje za susjednu historiju i susjednu drzavnopravnu tradiciju.
A Bosnjaci ne slave Turke ni izbliza koliko Srbi Nemanjice i srpsku drzavu. ...
- BHCluster
- Posts: 23302
- Joined: 13/09/2007 18:41
- Location: Time to get schwifty in here!
- Contact:
#1407 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Dovoljno je da su dio nase Historije/Istorije/Povjesti.animals wrote:Ma jesu,ali su uvijek bili sitna riba..BHCluster wrote:Naravno, ali oni su dio nase kolektivne proslosti.animals wrote:Ko da su i ti kraljevi bili neki faktori..
zaboli me i za kraljeve i okupatore..
gazio ih ko je htjeo, ko i nas danas..
- draganbl
- Posts: 2093
- Joined: 21/06/2009 00:59
#1408 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Srbi slave Nemanjiće zato što su Nemanjići dio srpskog identiteta. Zašto bi Bošnjaci (ili Srbi) slavili Turke koji su bili okupatori?Banksy wrote:Tačno...hAZNADAR wrote:
I velika greska. Slavljenjem Tvrtka ne slavis Nemanjice vec samo Kotromanice. To sto su se u srednjem vijeku dinastije iz politickih razloga davali svoje kcerke i ucvrscavali rodbinske veze nema veze sa tim. Pa po tom obrazcu slaveci Nemanjice slavis i ugarske Anzuvince, bizantske Paleologe, bugarsku dinastiju,.. i mnoge druge. Tvrtkovo krunisanje i prilika koju je iskoristio takodjer nema veze sa ovim. Najbitnije je da su Kontromanici bosanska dinastija i bosansko kraljevstvo a nemanjici srpska dinastija i srpska carevina. Danas imamo dvije drzave koje se pozivaju na drzavnopravnu tradiciju iz svog srednjovjekovlja i svojih dinastija. I tu je stvar opredjeljenje jer ne mozes imati i jedno i drugo. Osim ako si mozda mijesani brak sa osjecajem patriotizma prema obe drzave.
Kao Banjalucanin znam i vidim - Kotromanica nema tamo ni na ulicama ni u skolstvu ni u opcem narodnom tumacenju. Ima jedna ulicica u BL po Tvrtku a nema ni jednog Nemanjica i Karadzordjevica da nisu dobili puno "bolje lokacije", a o skolstvu da i ne govorim. Datiranje manastira se lazira i netacno iznosi kao zadudzbina nekog Nemanjica, a opcenito drzavnopravna tradicija Bosne ili negira ili tunaci kao ogranak srpske. E to jarane nije pozivanje na zajednicke korijene Bosne vec jasno i otvoreno opredjeljenje za susjednu historiju i susjednu drzavnopravnu tradiciju.
A Bosnjaci ne slave Turke ni izbliza koliko Srbi Nemanjice i srpsku drzavu. ...
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#1409 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
draganbl wrote: Srbi slave Nemanjiće zato što su Nemanjići dio srpskog identiteta. Zašto bi Bošnjaci (ili Srbi) slavili Turke koji su bili okupatori?
Really ?
- Banksy
- Posts: 28557
- Joined: 18/07/2008 09:33
#1410 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Kakvo je to seljačko pitanje...draganbl wrote: Srbi slave Nemanjiće zato što su Nemanjići dio srpskog identiteta. Zašto bi Bošnjaci (ili Srbi) slavili Turke koji su bili okupatori?
Zašto bi bosanski Srbi slavili srbijanske Nemanjiće, a ne bosanske vladare, bilo koje? Ako živiš u Bosni, a prioritet su ti srbijanski vladari, otkud ti pravo da propituješ tuđe izbore i prioritete?
- draganbl
- Posts: 2093
- Joined: 21/06/2009 00:59
#1411 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Da si pratila moje postove na ovoj temi, znala bi da sam jasno naglasio da Srbi u Bosni trebaju da slave i Kotromaniće i Nemanjiće. I Kotromanići i Nemanjići su dio srpskog identiteta, srpske istorije, kulture, tradicije. Jedni su preci po fizičkoj lokaciji, drugi su preci po nacionalnom identitetu i vjeri, a i jedni i drugi su preci na primjer po jeziku i pismu.Banksy wrote:Kakvo je to pitanje...draganbl wrote: Srbi slave Nemanjiće zato što su Nemanjići dio srpskog identiteta. Zašto bi Bošnjaci (ili Srbi) slavili Turke koji su bili okupatori?
Zašto bi bosanski Srbi slavili srbijanske Nemanjiće, a ne bosanske vladare, bilo koje? Ako živiš u Bosni, a prioritet su ti srbijanski vladari, otkud ti pravo da propituješ tuđe izbore i prioritete?
Moje pitanje (ne propitivanje, već pitanje) je bilo vezano za dio posta
Iznesena je teza da je slavljenje Turaka od strane Bošnjaka i slavljenje Nemanjića od strane Srba u istoj ravni. Kako može biti u istoj ravni slavljenje (i njegovanje tradicije) pripadnika sopstvenog naroda, sa slavljenjem okupatora (Turske)?A Bosnjaci ne slave Turke ni izbliza koliko Srbi Nemanjice i srpsku drzavu.
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#1412 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Zato sto su Turci za muslimane usko povezani identitetom kao sto su pravoslavci povezani sa Srbima sa one strane Drine.
Pokahontas ?
Okupator je samo onaj koji nije donio religiju sa kojom se identifikujes.
Zato su u Americi doseljenici iz Engleske a ne okupatori iz Engleske koji su ugusili vec postojeci indijanski identitet.
Isto tako su u Brazilu doseljenici a ne okupatori iz Portugala.
U Argentini doseljenici iz Spanije.. itd,. itd
Pokahontas ?
Okupator je samo onaj koji nije donio religiju sa kojom se identifikujes.
Zato su u Americi doseljenici iz Engleske a ne okupatori iz Engleske koji su ugusili vec postojeci indijanski identitet.
Isto tako su u Brazilu doseljenici a ne okupatori iz Portugala.
U Argentini doseljenici iz Spanije.. itd,. itd
Last edited by prog321 on 02/11/2016 13:01, edited 1 time in total.
- Banksy
- Posts: 28557
- Joined: 18/07/2008 09:33
#1413 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Po kojem ''nacionalnom identitetu''? Nacionalni identitet je Bosna. Po kojoj vjeri? I Kopti su pravoslavci. Jezik i pismo? I Hrvati govore isto, Makednoci pišu ćirilicu.draganbl wrote:
I Kotromanići i Nemanjići su dio srpskog identiteta, srpske istorije, kulture, tradicije. Jedni su preci po fizičkoj lokaciji, drugi su preci po nacionalnom identitetu i vjeri, a i jedni i drugi su preci na primjer po jeziku i pismu.
Jesi li ti srbijanska dijaspora u Bosni ili su tvoji Bosanci, ovdje stoljećima? Ne razumijem.
Kako su tebi Srbijanci sopstveni narod, možda su i njima Turci. I jedno i drugo je pogrešno. Imati svoje nakaradne izbore i prioritete, a čuditi se tuđim je max licemjerja.draganbl wrote:
Iznesena je teza da je slavljenje Turaka od strane Bošnjaka i slavljenje Nemanjića od strane Srba u istoj ravni. Kako može biti u istoj ravni slavljenje (i njegovanje tradicije) pripadnika sopstvenog naroda, sa slavljenjem okupatora (Turske)?
- draganbl
- Posts: 2093
- Joined: 21/06/2009 00:59
#1414 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Da li ti negiraš postojanje srpskog naroda u Bosni?Banksy wrote:Po kojem ''nacionalnom identitetu''? Nacionalni identitet je Bosna. Po kojoj vjeri? I Kopti su pravoslavci. Jezik i pismo? I Hrvati govore isto, Makednoci pišu ćirilicu.draganbl wrote:
I Kotromanići i Nemanjići su dio srpskog identiteta, srpske istorije, kulture, tradicije. Jedni su preci po fizičkoj lokaciji, drugi su preci po nacionalnom identitetu i vjeri, a i jedni i drugi su preci na primjer po jeziku i pismu.
Jesi li ti srbijanska dijaspora u Bosni ili su tvoji Bosanci, ovdje stoljećima? Ne razumijem.
Da li ti braniš srpskom narodu u Bosni da se nacionalno identifikuje sa srpskim narodom u Srbiji?
Srbijanci nisu narod, narod su Srbi.Banksy wrote:Kako su tebi Srbijanci sopstveni narod, možda su i njima Turci. I jedno i drugo je pogrešno. Imati svoje nakaradne izbore i prioritete, a čuditi se tuđim je max licemjerja.draganbl wrote:
Iznesena je teza da je slavljenje Turaka od strane Bošnjaka i slavljenje Nemanjića od strane Srba u istoj ravni. Kako može biti u istoj ravni slavljenje (i njegovanje tradicije) pripadnika sopstvenog naroda, sa slavljenjem okupatora (Turske)?
Srpski narod je jedan, a koliko sam ja razumio Bošnjake, oni nisu Turci.
Ja ne branim, niti osporavam da se Bošnjaci identifikuju (ako žele) sa Turcima, koji su okupatori Bosne, ali ponavljam, ne može biti u istoj ravni identifikovanje jednog naroda sa tim istim narodom (Srbi sa jedne i druge strane Drine), i identifikovanje jednog naroda sa potpuno drugim narodom (Bošnjaci i Turci).
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#1415 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
I Srbi su za Bosnjake okupatori.
- Woody
- Posts: 1690
- Joined: 17/12/2003 00:00
- Location: Jedna država, dva entiteta, tri naroda, četiri pičke materine
#1416 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Okupatori koji su ujedno i konstutivni narod Bosne i Hercegovine, zajedno sa Bošnjacima.prog321 wrote:I Srbi su za Bosnjake okupatori.
Pa dokle rođače?
- hrasno38
- Posts: 31285
- Joined: 21/11/2004 23:42
- Location: Sarajevo
- Vozim: Renault Laguna
- Horoskop: Riba
- Contact:
#1417 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Hahahahah cuj Kotromanici dio srpske istorije Ma ja otvoris SR Wikipediju i prva recenica o Kotromanicima ide ovako.....draganbl wrote:Da si pratila moje postove na ovoj temi, znala bi da sam jasno naglasio da Srbi u Bosni trebaju da slave i Kotromaniće i Nemanjiće. I Kotromanići i Nemanjići su dio srpskog identiteta, srpske istorije, kulture, tradicije. Jedni su preci po fizičkoj lokaciji, drugi su preci po nacionalnom identitetu i vjeri, a i jedni i drugi su preci na primjer po jeziku i pismu.Banksy wrote:Kakvo je to pitanje...draganbl wrote: Srbi slave Nemanjiće zato što su Nemanjići dio srpskog identiteta. Zašto bi Bošnjaci (ili Srbi) slavili Turke koji su bili okupatori?
Zašto bi bosanski Srbi slavili srbijanske Nemanjiće, a ne bosanske vladare, bilo koje? Ako živiš u Bosni, a prioritet su ti srbijanski vladari, otkud ti pravo da propituješ tuđe izbore i prioritete?
Moje pitanje (ne propitivanje, već pitanje) je bilo vezano za dio postaIznesena je teza da je slavljenje Turaka od strane Bošnjaka i slavljenje Nemanjića od strane Srba u istoj ravni. Kako može biti u istoj ravni slavljenje (i njegovanje tradicije) pripadnika sopstvenog naroda, sa slavljenjem okupatora (Turske)?A Bosnjaci ne slave Turke ni izbliza koliko Srbi Nemanjice i srpsku drzavu.
Котроманићи су били српска владарска династија у средњовјековној Босни, која је владала приближно од 1250. до 1463. године.
A onda otvoris HR Wikipediju pa procitas ovako.....
Kotromanići, vladarska dinastija u srednjovjekovnoj Bosni, koja je vladala približno od 1250. do 1463. Podrijetlo joj nije razjašnjeno (postoje različite spekulacije o tom, prikaz kojih se može naći u djelima Orbinija i Mandića), prema jednim teorijama je iz krajeva oko Kutine. Moguće je i da potječu iz Donjih kraja
* Donji krajevi (starohrv. Dolnji kraji, lat. Partes inferiores)[1] ili Donji kraji (u starijoj literaturi) su povijesna regija srednjovjekovne istočnohrvatske banovine u Bosni, koja je nastala iz starohrvatskih župa: Plive, Luke, Uskoplja i Pseta.[2] Prostirali su se od Vrbanje i Vrbasa na istoku do Sane na zapadu.[1] Donji krajevi prvi se put spominju 1244. zajedno s Usorom i Solima kao jedan od dijelova Banovine Bosne.
Dakle Kotromanici su i Srpski pa su onda Hrvatski ili bit ce ipak da su ovo trece Iz DONJIH KRAJA i da Kotromanici BH prozivod a ne Srpski i Hrvatski kako bi komsiluk volio da bude. To bi otprilike bilo isto da ja kazem da je Matija Gubec i Sveti Sava Bosanci.
- hrasno38
- Posts: 31285
- Joined: 21/11/2004 23:42
- Location: Sarajevo
- Vozim: Renault Laguna
- Horoskop: Riba
- Contact:
#1418 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Nisu i to sto si napisao je glupost. Bosnjaci su nauci vec jednom nastali iz Bosnjana iz kojih su nastali BH pravoslavci i katolici (namjerno necu da pisem Srbi i Hrvati). Jedini okupatori na ovim prostorima su Osmanlije i Austrougari.prog321 wrote:I Srbi su za Bosnjake okupatori.
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#1419 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Srbi u BiH su produkt prekodrinskog okupatora.Woody wrote:Okupatori koji su ujedno i konstutivni narod Bosne i Hercegovine, zajedno sa Bošnjacima.prog321 wrote:I Srbi su za Bosnjake okupatori.
Pa dokle rođače?
Sad što su konstutivni nije nešto što su Bošnjaci tražili
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#1420 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Katolicizma,pravslavlje i crkva bosanska su bile isotvremneo isprepletene u peridou postojanaj Bosasnke Kraljevine.hrasno38 wrote:Nije tacno da su bili iz stranih porodica koliko se sjecam svi bosanski kraljevi su rodjeni u BiH i po ocevim stranama su bili bosanci e sad po majcinim bi se mogli raspredati Markovi konaci. Uglavno u svim vladarima ponajvise ima bosanstva a vjerovatno u malim kolicinama i ponecega van BiH. E sad vjeroispovjest bi ponajprije mogla naginjati ka katolicanstvu bar po onome sto pise u istoriji....Connaisseur Karlin wrote:Pa ti si spomenuo genezu kraljeva i kraljica,pa vecina su bili iz stranih porodica,sto je i bilo uobicjeno,zato mi je malo smijesno,kad si spomenuo genezuhrasno38 wrote: Po lupom Rima je bilo sve ali ne znaci i da je Rim imao odlucujuci uticaj. Medjutim to je neka druga prica izuzev ako Hrvati nisu vladali Rimom
bosanski katolici kao i pravoslvaci su upravo bili dio porodice/a bosnaske krlajevine ( banovi,vojvode,plemicke porodice)
a ko je osima Rima unnutar kraljevine imao odlucujuci uticaj
U Bosanskoj kraljevini nije bila iskjucivo prisutna bosanska crkva,vec i katolici i pravoslvaci
...
Medjutim da odmah razjasnimo stvari biti katolik ne znaci biti Hrvat na prostoru BiH u to pa i u danasnje vrijeme jer vjera katolicka je puno puno straija od Hrvata. A to se kod nas poistovjecuje i koliko vidim i ti pokusavas da navedes na taj put Bez obzira na sve u vrijeme kada je kraljevstvo bilo najvece i najsnaznije najsnaznija je bila crkva Bosanska koja da ponovim je sa stanovista katolicke i pravolsvane crkve bila hereticka. Tako da je to doba veoma veoma komplikovano sa te neke vjerske strane.
Biti katolik u bosanskoj kraljevini nije isto sto i biti danasnji Hrvat u BiH, to zelis reci Pa nisu imali ni isti identet,naravno da sa ne mogu porediti.
Ali je interesnatno da se niko decenijama nije vrtio oko Bobovca,a iz politiikih motiva se odjednom pojavljuju grupe na Bobovcu sa zastavama. To je istovrmeno smijesno i tragicno,jer narod nije ni znao puno o Bobovcu,a nije nikad bio narocito posjecen i urdjen. Ko je obnovio Bobovac?
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#1421 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Nisam razumejla tvoj odgovor; sto si hito reci?hrasno38 wrote:Uh to je zaista strasno rastezljiv pojma danasnji stanovnici BiH:) s obzirom na fluktacije tokom ratova i ratova....Connaisseur Karlin wrote:pa logicno bi bilo da su nasljednici danasnji stanovnici BiHhrasno38 wrote: I onda se jednostavno zapada u jedan gordijev cvor kad bi pokusao da protumacis tko je zaista autohtoni nasljednik i cuvar Bobovca
- Banksy
- Posts: 28557
- Joined: 18/07/2008 09:33
#1422 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Nemam snage, fakat...draganbl wrote:Banksy wrote:
- hrasno38
- Posts: 31285
- Joined: 21/11/2004 23:42
- Location: Sarajevo
- Vozim: Renault Laguna
- Horoskop: Riba
- Contact:
#1423 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
hrasno38 wrote:Uh to je zaista strasno rastezljiv pojma danasnji stanovnici BiH:) s obzirom na fluktacije tokom ratova i ratova....
Pa recimo da danas imas bruku ljudi u BiH iz Sandzaka, pa iz Hrvatske itd itdConnaisseur Karlin wrote:Nisam razumejla tvoj odgovor; sto si hito reci?
-
- Posts: 7052
- Joined: 08/07/2014 21:03
#1424 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
Po čemu se Srbija razlikovala od AU i Turske u kraljevini SHS poslije prvog svjetskog?hrasno38 wrote:Nisu i to sto si napisao je glupost. Bosnjaci su nauci vec jednom nastali iz Bosnjana iz kojih su nastali BH pravoslavci i katolici (namjerno necu da pisem Srbi i Hrvati). Jedini okupatori na ovim prostorima su Osmanlije i Austrougari.prog321 wrote:I Srbi su za Bosnjake okupatori.
Ja sam poglup pa mi objasni polako sve u detalje.
- Connaisseur Karlin
- Posts: 20595
- Joined: 31/01/2016 16:16
#1425 Re: Okupatorske zastave na Bobovcu
pa akcenat bi trebao biti na arheoloskim drustvima i kulturi tradcije sluzbeno od strane BiHhrasno38 wrote:hrasno38 wrote:Uh to je zaista strasno rastezljiv pojma danasnji stanovnici BiH:) s obzirom na fluktacije tokom ratova i ratova....Pa recimo da danas imas bruku ljudi u BiH iz Sandzaka, pa iz Hrvatske itd itdConnaisseur Karlin wrote:Nisam razumejla tvoj odgovor; sto si hito reci?