Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima žena

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#1 Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima žena

Post by SaraFina »

Pročitah zanimljiv tekst na ovu temu. Uporedjivanje zapadnog svijeta i polozaja zena sa polozajem zena u Islamu. Danas sa svih strana dolaze informacije kako je zena u šerijatski uredjenim društvima nize biće od muškarca. Muškarci su apsolutni gospodari svojih supruga, kćeri pa i neudatih sestara. Pa otvoreno i javno kamenovanje te druge svirepe vrste ubistava nisu uopće rijetkost u porodicama.( zbog neposlušnosti, preljuba ili sumnje u preljub )i sl
Oprost za smrt supruge muškarac moze navodno zatraziti od najstarijeg sina i time je slučaj okončan kad ga dobije. Dakle u zapadnom društvu za smrt slučajno pregazene mačke na putu prema garazi u stambenom naselju, vlasnici bi potegli sudski spor. Čemu onda izvrtanje teza?
Da li je Islam kao religija stvarno toliko rigorozan kad su zene u pitanju ili muškarci provode licemjerno silu pod krinkom religije?

Takodje je i opće poznat fenomen udavanja malodobnih djevojčica za zrele i stare muškarce protivno svim prirodnim i društvenim zakonima. Da li i taj zakon provode dominatni muškarci po sopstvenom nahodjenju i iskrivljenim moralnim vrijednostima ili Islam kao religija odobrava brak djevojčica kojima se nasilno prekida djetinjstvo?

Na kraju pokrivanje.. Je li ono nuzno i koliko? Mislim da zena bez lica gubi svoj identitet i u masi takvih ne prestavlja zivo biće više .. nego postaje pojava bez identiteta.

Evo teksta koji veliča šerijat naspram zapadnih društvenih vrijednosti kad je kvaliteta zivota zene u pitanju.
Njena zaštita i sigurnost. Pravo glasa i društveni polozaj.
Dakle odkud tako kontradiktorne informacije?
Položaj žene u Islamu je izuzet­no važno pitanje, jer je žena stub porodice, ona odgaja buduće članove društva, buduće majke i očeve; time je njena uloga od ogromne važnosti, ne samo za njenu porodicu, nego za društvo u cjelini.

Pitanje žene u Islamu je jedno od najkompleksnijih pitanja u zapadnom svijetu ili bolje rečeno kod onih koji ne poznaju dovoljno Islam. Manje upućeni, interpretirajući upravo ovo pitanje na pogrešan način, predstavljaju krivu sliku Islama.

Na taj način, oni Islam pokušavaju prikazati konz­ervativnom, nazadnom, nead­ekvatnom vjerom današnjem vremenu, a povrh svega toga, religijom koja je ugrozila položaj žene, učinivši je pred­metom diskriminacije. Ovakva antiislamska propaganda i re­torika, odrazila se i na mnoge muslimane koji još uvijek nisu shvatili gdje je njihov prosper­itet, ponos i dostojanstvo, te su i sami, u određenom smislu, postali žrtve ovakvih nebuloznih teorija.

Da bi smo dobili jasniju sli­ku o položaju žene u Islamu, neophodno je upoznamati se sa položajem žene u ostalim dijelovima svijeta. Potrebe jačanja prava žena dobile su na političkom značaju tek buđenjem feminističkim pokre­ta. Žene su zbog svog pola, bile u nepovoljnom položaju. Ciljevi ženskih pokreta sežu od dobijanja prava glasa za žene, ustanovljenje jednakog pristu­pa obrazovanju, povećanju broja žena na elitnim mjestima u javnom životu, do zahtjeva da žene treba da uživaju ista zakonska i politička prava kao i muškarci. Do sredine 19.vijeka, okosnica ženskog pokreta je postala borba za žensko pravo glasa. Žensko pravo glasa je bilo glavni cilj feminizma, jer se vjerovalo da, kad bi žene mo­gle glasati, brzo bi iščezli svi drugi oblici polne diskriminacije ili predrasuda. Feministkinje su nastojale da prevladaju podjelu na „javnog muškarca“ i „pri­vatnu ženu“. Kasnije se femini­zam razvio u političku ideologiju koja, poput drugih ideologija, obuhvata niz često konkurent­skih tradicija. Ova perspektiva sugeriše da je napredak femin­izma naprosto otišao „predale­ko“.

Koliko žena uopšte zna kada su žene u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) dobile pravo glasa? U SAD-u 1920. godine žene su dobile pravo glasa. Do tada su bile građanke trećeg reda. Engleske žene su to do­bile malo ranije 1918. godine. Biračko pravo žene su dobile najprije u Švedskoj 1867. go­dine, ali samo na opštinskim izborima. Postupno se to pravo ženama dodjeljivalo u skandi­navskim zemljama.

Drage dame, za svoja elemen­tarna prava, žene na zapadu su vodile snažne borbe na svim poljima. Na svim stazama života i učenja, žene su se prikazvane kao inferiorne i podređene muškarcima, pri čemu su ste­reotip „ženstvenosti“ ženama nametali su muškarci.

Allah dž.š. je preko Islama ova prava dao ženi prije više od 1400 godina i žena muslimanka ne treba da diže svoj glas da ih dobije, ona su joj bila prenešena preko Časnog Poslanika Islama s.a.v.s. On je odnos prema ženama pokazao u svom postu­panju prema njegovim ženama i prema vjernicama. To je ono što je promijenilo stav i pristup položaju žene u cijelom svijetu. To je bila prava revolucija, jer u vrijeme kad je Islam donio ova prava ženi, nigdje u svijetu nije postajala nijedna zajednica koja je ženi davala ili priznav­ala ta prava. Na zapadu žena niije imala pravo da upravlja i odlučuje ni o čemu u svom životu (obrazovanju, izboru muža..). Žena nije imala pravo da bude jednak partner svome mužu, nego je on bio njen vlas­nik u svakom pogledu, mogao je da je izbaci na ulicu kad god je htio. Žene nijesu imale pravo na bilo kakav imetak, nasljeđe ili raspolaganje bilo kakvim pri­hodom, nije imala nikakav uti­caj na svoju djecu, nije imala pravo da se razvede od muža ako je ne tretira ispravno, ili vrši nasilje nad njom, nije im­ala pravo da se bavi nekim za­nimanjem i profesijom, drugim riječima, potpuno je bila lišena svakog poštovanja.

Islam je uzdigao društveni status žene do nezamislivog stepena za taj period. Is­lam ženu nije lišio posla izvan kuće, niti njenih društvenih aktivnosti. U tome je naročito treba podržavati ako pokazuje sposobnosti za neke poslove i zvanja. Međutim, žena najprije mora izvršiti obaveze prema kući i porodici, dakle, mužu i djeci. Tek tada, uz obavezno muževo odobrenje, žena može da se uključi u poslove za koje je sposobna i kvalifikovana, ali, opet, u granicama dopuštenog sa stanovišta šerijata.

Islam ne samo da priznaje prava žena nego stvara pozitiv­no razmišljanje o tome, čineći ova prava i slobode bitnim di­jelom našeg postojanja. Iz Kur’ana učimo da je Allahova namjera za cijelo čovječanstvo, muškarce i žene bila da imaju jednak društveni i duhovni nivo. U Kur’anu Allah dz.s. kaže:

”Ja nikad neću poništiti rad nekog radnika, bilo muško ili žensko..” ( Ali-Imran 3:196)

“O ljudi! Bojte se Gosp­odara svoga, koji vas je stvorio od jedne duše i od nje stvorio njenog partnera, i od to dvoje raširio mnoge muškarce i žene;” (Al-Nisa 4:2)

Islam je, prvi put u istoriji ljudi, dao ženi pravo na obrazovanje i obavezu za obrazovanjem kako muške tako i ženske djece. Al­lahov Poslanik a.s. je rekao: ”Ko od vas lijepo odgoji svoje kćeri imat će samnom blizinu na drugom svijetu kao dva prs­ta na jednoj ruci”.

Isto tako je naredio očevima da jednako tretiraju svoju djecu, mušku i žensku. U po­gledu obrazovanja: obrazovanje žene važnije je od obrazovanja muškarca, jer žena je dužna podučavati i podizati buduće naraštaje. Kur’an nas uči da samo obrazovanjem možemo razumjeti Božije znakove i doći bliže Njemu.

Na kraju, ja želim da kažem, da muslimanske žene duguju veliku zahvalnost Časnom Po­slaniku s.a.v.s. koji je bio neu­moran u svojim naporima da na­pravi promjene u statusu žene i učini nas jednakim; u nekim slučajevima i povlašćenijim od muškaraca.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#2 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

Ubila čovjeka koji ju je pokušao silovati pa ju pogubili

Autor: Hina
DUBAI - Iranka stara 26 godina, osuđena jer je ubila muškarca koji ju je kao tinejdžericu pokušao silovati, obješena je u subotu, objavila je državna novinska agencija IRNA.
Unatoč međunarodnim molbama da joj poštede život, Rihana Džabari u subotu je u teheranskome zatvoru Evinu obješena jer rodbina žrtve nije pomilovala u predviđenom desetodnevnom roku kako to od islamske revolucije 1979. određuje šerijatski zakon.


Džabari je osuđena na smrt u skladu s kuranskim zakonom "oko za oko" jer je kuhinjskim nožem prije sedam godina nasmrt izbola starijeg muškarca. Ona je tvrdila da je riječ o samoobrani, ali nije uspjela uvjeriti suce.
Jedina joj je nada bio vrhovni vođa ajatolah Ali Hamnei, ali on se gotovo nikad ne upleće u islamsko sudstvo.
Smrtna presuda 26-godišnjakinji izazvala je međunarodne osude pa je pokušala intervenirati i reformistička vlada predsjednika Hasana Rohanija.
Minsitar pravosuđa Mostafa Pur-Mohamadi rekao je početkom listopada da traju pokušaji opoziva presude, te da je na vidiku "sretan završetak". No državni iranski mediji poslije su objavili da oštećeni ne odustaju.
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50413
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#3 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by Bloo »

mislim da korijen problema nije u šerijatu/demokratskom/insert druge oblike društva - već je problem dublji
npr. u demokratskom društvu je prisutan wage gap - žene zarađuju manje od muškaraca za iste poslove
svakodnevno si suočena sa stereotipima ovdje i u svijetu - žene treba da budu u kuhinji, ALI su muškarci bolji kuhari pogledaj TV
rijetke žene predsjednice
maskulinizacija jezika u vidu naziva profesija - liječnik, psiholog, direktor... npr. Psiholog Mejra Pipić (lupam ime)
smatram da bez obzira koji je oblik društva, duboko ukorijenjeni patrijahalni stereotipi i predrasude su oni što uzrokuje ugrožavanje žena da ostvare svoja prava
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50413
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#4 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by Bloo »

i ne nisam militantna feministkinja :D
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#5 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

Bloo wrote:mislim da korijen problema nije u šerijatu/demokratskom/insert druge oblike društva - već je problem dublji
npr. u demokratskom društvu je prisutan wage gap - žene zarađuju manje od muškaraca za iste poslove
svakodnevno si suočena sa stereotipima ovdje i u svijetu - žene treba da budu u kuhinji, ALI su muškarci bolji kuhari pogledaj TV
rijetke žene predsjednice
maskulinizacija jezika u vidu naziva profesija - liječnik, psiholog, direktor... npr. Psiholog Mejra Pipić (lupam ime)
smatram da bez obzira koji je oblik društva, duboko ukorijenjeni patrijahalni stereotipi i predrasude su oni što uzrokuje ugrožavanje žena da ostvare svoja prava

Slazem se u potpunosti. I Mobbing na poslu tj bilo kakve vrste seksualnog uznemiravanja u 75% slučajeva pogadjaju zenski spol. Nazalost i to je naša stvarnost.

Na neki način zena je dakle ugrozena kao jedina i u modernom demokratkom društvu ali ipak postoje vidovi zaštite koji joj pogoduju i idu na ruku. ( moze prijaviti takve slučajeve seksualnog uznemiravanja, zaliti se ako smatra da je zakinuta za radno mjesto ili visinu plaće i sl )


Kad je riječ o šerijatu ja ne mogu vjerovati da bilo koja religija propagira otvoreno ugnjetavanje zenske populacije. Ja mislim da su ti zakoni proizvod isfrustiranih bezčunaša kojima je jedina zivotna misao kako se iskaliti na slabijim od sebe.

I u demokratskim društvima zene trpe nasilje u porodicama osobito ako si finansijski ovisne o muskarcima. Znači da vecina muškarca bilo da je riječ o šerijatu ili o demokratskom društvu, uvijek su spremni iskorititi Asove koje imaju u rukavima za podčinjavanje slabijeg spola :D
Ne mora to biti fizičko ni nasilo ali ovisničko je pozeljno u svakom slučaju ..

I da Bloo ovo naše ćakulanje nema veze sa feminizmom.

Inače bi mogle pola tema o sexu ocijeniti seksualno šivinističkim kad su zene u pitanju :D
User avatar
Bloo
Globalna šefica
Posts: 50413
Joined: 16/01/2008 23:03
Location: Korriban

#6 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by Bloo »

SaraFina wrote:

Na neki način zena je dakle ugrozena kao jedina i u modernom demokratkom društvu ali ipak postoje vidovi zaštite koji joj pogoduju i idu na ruku. ( moze prijaviti takve slučajeve seksualnog uznemiravanja, zaliti se ako smatra da je zakinuta za radno mjesto ili visinu plaće i sl )

u BiH je ovo sci fi...na zalost
pogotovo seksualno uznemiravanje radnika na slabije placenim radnim mjestima (kafici, kladionice, itd).
u zemlji gdje je nenormalno da odeš od nasilnika, jer te tvoja porodica neće primiti natrag (udala si se bona trpi) - demokratsko društvo je zakazalo
User avatar
stochar
Posts: 3385
Joined: 17/10/2007 18:02
Location: pod suncem
Contact:

#7 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by stochar »

Image

Image

Image
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#8 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

U pravu si sve ovisi i od porodice i sredine. Neki se uopće ne osvrću na osude a neki zive za odobravanje okoline i imidz kakav će ostaviti. Što je totalno pogrešno ..
I pravno je jako teško i na zapadu čak dokazati seksualno zlostavljanje. Dug, mučan i tezak je to proces.
Plus svega ako dobiješ neki medijski prostor za takvo nešto zrtva postane djelomicni krivac.
Drugi se jako teško poslodavci odlučuju uposliti takve zene.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#9 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

stochar wrote:Image

Image

Image
Ovi prizori su strašni .. Neuporedivi sa bilo čim o čemu smo ja i Bloo do sada pričale.

Evo nije ni ovaj bolji a nije u Šerijatskom društvu ..

http://m.24sata.hr/#sokantno/monstrum-j ... -je-387931
User avatar
AleksoMKD
Posts: 7503
Joined: 01/03/2012 15:03
Location: Tamo gdje vjecno sunce sja

#10 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by AleksoMKD »

SaraFina wrote:
Ubila čovjeka koji ju je pokušao silovati pa ju pogubili

Autor: Hina
DUBAI - Iranka stara 26 godina, osuđena jer je ubila muškarca koji ju je kao tinejdžericu pokušao silovati, obješena je u subotu, objavila je državna novinska agencija IRNA.
Unatoč međunarodnim molbama da joj poštede život, Rihana Džabari u subotu je u teheranskome zatvoru Evinu obješena jer rodbina žrtve nije pomilovala u predviđenom desetodnevnom roku kako to od islamske revolucije 1979. određuje šerijatski zakon.


Džabari je osuđena na smrt u skladu s kuranskim zakonom "oko za oko" jer je kuhinjskim nožem prije sedam godina nasmrt izbola starijeg muškarca. Ona je tvrdila da je riječ o samoobrani, ali nije uspjela uvjeriti suce.
Jedina joj je nada bio vrhovni vođa ajatolah Ali Hamnei, ali on se gotovo nikad ne upleće u islamsko sudstvo.
Smrtna presuda 26-godišnjakinji izazvala je međunarodne osude pa je pokušala intervenirati i reformistička vlada predsjednika Hasana Rohanija.
Minsitar pravosuđa Mostafa Pur-Mohamadi rekao je početkom listopada da traju pokušaji opoziva presude, te da je na vidiku "sretan završetak". No državni iranski mediji poslije su objavili da oštećeni ne odustaju.
Istini za volju,covek je ubijen ubodom u ledja a devojka koja ga je ubila je par dana pre toga poslala SMS prijateljici da ce ga ubiti.
Najverovatnije su bili u vezi ali covek ju je odhebao (mislim da je bio ugledni bogati doktor koji je vec imao porodicu) pa ga je ubila.

Ne da verujem Iranskim medijima ali oko SMS-a su i strani mediji pisali.

Ja sam licno protiv bilo kakvog drustva zasnovanog na religiji pa ma kojoj to bilo.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#11 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

Nisam to pročitala. Moze link neki s tekstom o tome, ako ti nije teško?

Kakvoj vezi? Pokušaj silovanja datira još iz njene tinejdzerske dobi.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#12 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

vjernici monoteističkih religija mogu to okretati kako god hoće, ali sve priče iz pustinje stare hiljadu i po, dvije i više godina ženu stavljaju u podređen položaj, jer je tada bilo tako i nije se znalo za drukčije. i savršeno je logično da u društvima zasnovanim na bukvalnom shvatanju tih priča osmorica siluju ženu, a ona bude pogubljena što je bila bez staratelja. čudno bi bilo da je drukčije. naravno da stanje nije savršeno ni u najdemokratskijim zemljama, ali one su tu otišle ubjedljivo najdalje i mislim da niko razuman to ne može poricati.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#13 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

JThomas wrote:vjernici monoteističkih mogu to okretati kako god hoće, ali sve priče iz pustinje stare hiljadu i po, dvije i više godina ženu stavljaju u podređen položaj, jer je tada bilo tako i nije se znalo za drukčije. i savršeno je logično da u društvima zasnovanim na bukvalnom shvatanju tih priča osmorica siluju ženu, a ona bude pogubljena što je bila bez staratelja. čudno bi bilo da je drukčije. naravno da stanje nije savršeno ni u najdemokratskijim zemljama, ali one su tu otišle ubjedljivo najdalje i mislim da niko razuman to ne može poricati.

Slazem se.

SVA ta zapadna diskriminacija i negativnosti ne moze se mjeriti sa recimo jednim silovanjem ili nasilno prekinutim djetinjstvom trinestogodišnje djevojčice. ( koju su udali za 45-godišnjaka )
Ono što meni nije jasno zašto iskrivljuju slike o samoj religiji da bi se pod krinkom religijskih zakona provodila tako brutalna šerijatska pravila.

Recimo ta pravila ne vaze za muškarce .. U principu muškarac koji siluje zenu u većini slučajeva ne dobije adekvatnu kaznu a često i nikakvu.
Dakle šerijatski zakon nije ustrojen ni po kakvoj svetoj knjizi nego po krutim, sebičnim i licemjernim muškim pravilima.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#14 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

a koja je razlika između to dvoje?
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#15 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

JThomas wrote:a koja je razlika između to dvoje?

Pa razlika je u tome što je licemjerno čitavu jednu religiju poput Islama stavljati u negativan barbaraki koncept neprihvatljiv iole normalnom ljudskom mozgu.
Ovako kad bi se deklarirali kako su šerijatska pravila izmišljena i nemaju veze s Islamom na neki način " očistili" bi religiju i ne bi vrijedjali osjećaje pravih vjernika i vjernica.
Taj loš imidz u današnje vrijeme kad je protok informacija ovako brz ostavlja sve bez teksta.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#16 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

ne može srećo iz vjere samo ono što se tebi sviđa. prvi i najvažniji izvor šerijata je kur'an, a drugi sunnet.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#17 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

JThomas wrote:ne može srećo iz vjere samo ono što se tebi sviđa. prvi i najvažniji izvor šerijata je kur'an, a drugi sunnet.

Pa ko je kriv? Vjera znači sa tako lošim odnosom prema zenama.
Omalovazavajućem i diskriminirajućim.

Veća prava imaju kućni ljubimci na zapadu nego zene u šerijatu?
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#18 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

kriv je onaj ko državu ustrojava bukvalnim tumačenjem priča iz davnina. ne bi ni na zapadu bilo drukčije da vjera nije odvojena od države, jer je suština svih monoteističkih religija u tom dijelu ista.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#19 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

JThomas wrote:kriv je onaj ko državu ustrojava bukvalnim tumačenjem priča iz davnina. ne bi ni na zapadu bilo drukčije da vjera nije odvojena od države, jer je suština svih monoteističkih religija u tom dijelu ista.

Ja mislim da se vjera u takvim slučajevima kad je drzava serijatski ustrojena ne tumači bukvalno nego u potpunosti prestavlja u jednom izmijenjenom obliku.
Ako polazimo od pretpostavke da je Bog milostiv, a da je Muhamed a.s njegov miljenik po kome je Kuran objavljen onda bi po toj logici on takodje trebao da ima pozitivne osobine.
Milostiv, darezljiv i sklon oprostu?

Šerijat je medjutim prava suprotnost po tim parametrima svojim " idejnim tvorcima"
Što nije uopće normalno. Dakle pod krinkom vjere interesi skupina muškaraca u tim zemljama se štite ustvari.
I to najmračniji i najlošiji interesi i ljudske osobine.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#20 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

znači ono što ti se sviđa je prava vjera, a ono što ti se ne sviđa su izmislile muške šovinističke svinje?

pročitaj ti to malo detaljnije, pa ćeš vidjeti da sve to što ti smeta jeste vjera i jeste po svetim knjigama.
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#21 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

JThomas wrote:znači ono što ti se sviđa je prava vjera, a ono što ti se ne sviđa su izmislile muške šovinističke svinje?

pročitaj ti to malo detaljnije, pa ćeš vidjeti da sve to što ti smeta jeste vjera i jeste po svetim knjigama.

Upravo tako mislim :D

Šalu na stranu ali nema se tu puno što čitati .. Jedino muškarci profitiraju u doslovnom provodjenja šerijata. I kako onda ne biti sumnjičav. Ako je Bog stvorio zenu kao jednakopravnu u Islamu u odnosu na muški rod, zašto se zatiru i naznake te jednakopravnosti?

Ne zatire ih neka imaginarna ličnost nego upravo ti zakoni su u rukama kojekakvih vjerskih poglavara ( muškaraca ) i onih ih tumače pogodojući od najednostavnijeg " oblačenja" ( zena mora biti prekrivena ) pa do toga da su muškarci prvo skrbnici odnosno očevi i braća vlasnici zivota zene a kasnije muz.


To apsolutno nema logike da je takve zakone propisao neko dobronamjeran, milostiv i neutralan. Znači Bog.
Samo moze biti čovjek tvorac istih tj muškarac koji njima i profitira.
User avatar
JThomas
Posts: 69048
Joined: 24/05/2008 15:01
Location: Sic semper tyrannis

#22 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by JThomas »

pa ja i mislim da je čovjek tvorac istih, tu se slažemo.
User avatar
stochar
Posts: 3385
Joined: 17/10/2007 18:02
Location: pod suncem
Contact:

#23 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by stochar »

SaraFina wrote:
stochar wrote:Image

Image

Image
Ovi prizori su strašni .. Neuporedivi sa bilo čim o čemu smo ja i Bloo do sada pričale.

Evo nije ni ovaj bolji a nije u Šerijatskom društvu ..

http://m.24sata.hr/#sokantno/monstrum-j ... -je-387931
uz jednu malu-veliku razliku: primjeri koje sam ja naveo su primjeri provođenja zakona, one žene su na zvjerski način kažnjene od strane sistema i zakona koji je na snazi u tim zemljama zbog preljuba najcesce, a u ovom slučaju iz '24sata' se, kao sto naslov kaze, radi o 'montrumu' kojeg je sistem uhvatio i "protiv njega podnijeli kaznene prijave zbog oduzimanja slobode, nanošenja tjelesnih ozljeda i prijetnje".

jedno je kad neko sam provodi nasilje, a drugo je kada sistem zvanicno provodi nasilje kao legalnu mjeru, a to je ono sto kazes u naslovu: odnos demokratskog i serijatskog drustva - serijatsko drustvo ih kaznjava nasiljem, bičevanjem, kamenovanjem i metkom u glavu, a demokratsko drustvo ih stiti od toga i ako im neko to uradi i to se otkrije on biva procesuiran.
User avatar
vazi
Posts: 8817
Joined: 07/04/2010 15:31

#24 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by vazi »

SaraFina wrote:
JThomas wrote:znači ono što ti se sviđa je prava vjera, a ono što ti se ne sviđa su izmislile muške šovinističke svinje?

pročitaj ti to malo detaljnije, pa ćeš vidjeti da sve to što ti smeta jeste vjera i jeste po svetim knjigama.

Upravo tako mislim :D

Šalu na stranu ali nema se tu puno što čitati .. Jedino muškarci profitiraju u doslovnom provodjenja šerijata. I kako onda ne biti sumnjičav. Ako je Bog stvorio zenu kao jednakopravnu u Islamu u odnosu na muški rod, zašto se zatiru i naznake te jednakopravnosti?

Ne zatire ih neka imaginarna ličnost nego upravo ti zakoni su u rukama kojekakvih vjerskih poglavara ( muškaraca ) i onih ih tumače pogodojući od najednostavnijeg " oblačenja" ( zena mora biti prekrivena ) pa do toga da su muškarci prvo skrbnici odnosno očevi i braća vlasnici zivota zene a kasnije muz.


To apsolutno nema logike da je takve zakone propisao neko dobronamjeran, milostiv i neutralan. Znači Bog.
Samo moze biti čovjek tvorac istih tj muškarac koji njima i profitira.
naravno da ko fol serijat najvise odgovara muskarcima. Kazem ko fol jer to sto oni zovu serijatom nije serijat jer je u suprotnosti sa onim sto je Allah dz s rekao o polozaju zene...Ali, zene su krive za to, dobrim dijelom, posebno danas kad globalizacija i internet komunikacija omogucava da se bude informisano na vrijeme o zbivanjima u svijetu...Ova pogubljena djevojka u Iranu, pa to je grozota...to nema veze sa serijatom...Naravno,iranske zene ne smiju d astrajkuju da se ujedine i podignu protiv takve sudske prakse ali bosanke mogu i hiljade drugih zena sirom svijeta se moze udruziti i traziti, u ime vjere , pravde , prava zena isl, dakle mogu traziti promjenu prakse, obicaja i tako dalje...Dug put ali treba ga zapoceti, cini mi se...Solidarisati se sa tim zenama i traziti nihova prava...Ma ne mogu, muka mi od toga..od polozaja zene u svijetu
User avatar
SaraFina
Posts: 20421
Joined: 28/04/2014 20:32
Location: Antananarivu

#25 Re: Odnos demokratskog i šerijatskog društva prema pravima ž

Post by SaraFina »

stochar wrote:
SaraFina wrote:
Ovi prizori su strašni .. Neuporedivi sa bilo čim o čemu smo ja i Bloo do sada pričale.

Evo nije ni ovaj bolji a nije u Šerijatskom društvu ..

http://m.24sata.hr/#sokantno/monstrum-j ... -je-387931
uz jednu malu-veliku razliku: primjeri koje sam ja naveo su primjeri provođenja zakona, one žene su na zvjerski način kažnjene od strane sistema i zakona koji je na snazi u tim zemljama zbog preljuba najcesce, a u ovom slučaju iz '24sata' se, kao sto naslov kaze, radi o 'montrumu' kojeg je sistem uhvatio i "protiv njega podnijeli kaznene prijave zbog oduzimanja slobode, nanošenja tjelesnih ozljeda i prijetnje".

jedno je kad neko sam provodi nasilje, a drugo je kada sistem zvanicno provodi nasilje kao legalnu mjeru, a to je ono sto kazes u naslovu: odnos demokratskog i serijatskog drustva - serijatsko drustvo ih kaznjava nasiljem, bičevanjem, kamenovanjem i metkom u glavu, a demokratsko drustvo ih stiti od toga i ako im neko to uradi i to se otkrije on biva procesuiran.

Sarvršeno pojasnjeno i slazem se u potpunosti.

Zene u Šerijatskom društvu su u totalno podredjenom polozaju i nezaštićene. Prvo porodica provodi nasilje nad njima u velikoj većini slučajeva, trgujuci malodobnim djevojčicama a kasnije muz.
Stopa smrtnosti tih djevojčica od zlostavljanja i preranih porodjaja je oko 70%. Što je jedna jeziva brojka.
Na društvo i zakone takodje ne mogu računati jer su ti brakovi sa malodobnim djevojčicama i zakonom regulirani.
Odrasle zene nisu u poziciji ništa napraviti za svoje kćerke i tako dobijamo generacije i generacije izgubljenih ..

Što se tiče zapadnog odnosno demokratskog sistema i u njemu ima pravnih zavrzlama ali daleko bolje funkcionira i pruza zaštitu zeni od šerijata ..
Uostalom te pravne zaškoljice mogu se odnositi i na štetu muškaraca.

Razlika izmedju Serijatskog i demokratskog društva upravo lezi u toj jednostavnoj činjenici. I muškarci mogu biti zrtve pravnog ili društvenog sistema.
Post Reply