Obuka vožnje - početnik
Moderators: _BataZiv_0809, anex
- kabal1337
- Posts: 7807
- Joined: 11/02/2012 21:08
- Location: DIY
- Vozim: Destroy it yourself
#51 Re: Obuka vožnje - početnik
https://youtu.be/aIKNgX-5y1I
https://youtu.be/NJ-bl_JvRAc sve po.PS objasnjeno. Sve isto radis bez rucne.
https://youtu.be/NJ-bl_JvRAc sve po.PS objasnjeno. Sve isto radis bez rucne.
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#52 Re: Obuka vožnje - početnik
Jao da je meni ovako bilo objašnjeno odmah a ne da se pod pritiskom učim na raskrsnicikabal1337 wrote: ↑23/06/2021 00:23 https://youtu.be/aIKNgX-5y1I
https://youtu.be/NJ-bl_JvRAc sve po.PS objasnjeno. Sve isto radis bez rucne.
Hvala, ali kako sam ja shvatio on meni ne da da dajem gas kad polazim, tek kad pustim kvačilo skroz da dam gas, pa da gurnem kvačilo opet i prebacim u drugu i onda opet gas.
-
- Posts: 508
- Joined: 12/02/2018 20:48
#53 Re: Obuka vožnje - početnik
Zamisljam malog kako je sutra isprepleto noge u autu instruktora mu mozdani opaliovjeshalica wrote: ↑22/06/2021 22:01glupost trebao je posvetiti par casova na praznom prostoru bez saobracaja sta da radis....BlueStone12 wrote: ↑22/06/2021 21:48
Razumijem, i ja bih tako najviše volio da prvo na poligonu to vježbam, evo već 4. čas vozam po gradu, uradili smo nekoliko puta prolazak kroz raskrsnicu i prezdadnji put mi se čak ugasio auto Ja sam se baš nadao da može ta check lista jer nekako me buni redoslijed, raspored, način, pritiskanja papučica..
kad hoces da mijenjas brzine pritiskas kvacilo nebitno da li ides u veci prenos ili manji
dakle ako hoces sa semafora da krenes
drzat ces pedalu srednju kocnice pretpostavljam da imate pravilo takvo da drzite kocnicu na semaforu
desna noga neka ti bude pripremljena za kvacilo
pritisnuces kvacilo, ubaciti u 1 stepen i popustiti kocnicu i lagano pustas kvacilo ne prebrzo da se ugasi auto,i pustis ga da krene iz mjesta na stangasu dodaces malo gasa da dobije pocetno ubrzanje
pritisnuces kvacilo i prebaciti u 2 stepen i pustiti i dodati gas i tako redom
s tim kad si vec u 2 stepenu, ides navise 3,4 onda kvacilo mozes pustiti i brze jedino ga u 1 malo sporije pustas
jer glupo je sad da ti neko objasnjava svi mi imamo tu neku naviku i gdje nam odvaja prosto je postala sa godinama automatska
- vjeshalica
- Posts: 17006
- Joined: 31/03/2019 14:56
#54 Re: Obuka vožnje - početnik
dobro desava se greska nije desna nego lijeva
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#55 Re: Obuka vožnje - početnik
nisam toliko glup, valjda je mislila lijeva, bitno mi je ovo ostalo što je napisalajajara wrote: ↑23/06/2021 00:40Zamisljam malog kako je sutra isprepleto noge u autu instruktora mu mozdani opaliovjeshalica wrote: ↑22/06/2021 22:01glupost trebao je posvetiti par casova na praznom prostoru bez saobracaja sta da radis....BlueStone12 wrote: ↑22/06/2021 21:48
Razumijem, i ja bih tako najviše volio da prvo na poligonu to vježbam, evo već 4. čas vozam po gradu, uradili smo nekoliko puta prolazak kroz raskrsnicu i prezdadnji put mi se čak ugasio auto Ja sam se baš nadao da može ta check lista jer nekako me buni redoslijed, raspored, način, pritiskanja papučica..
kad hoces da mijenjas brzine pritiskas kvacilo nebitno da li ides u veci prenos ili manji
dakle ako hoces sa semafora da krenes
drzat ces pedalu srednju kocnice pretpostavljam da imate pravilo takvo da drzite kocnicu na semaforu
desna noga neka ti bude pripremljena za kvacilo
pritisnuces kvacilo, ubaciti u 1 stepen i popustiti kocnicu i lagano pustas kvacilo ne prebrzo da se ugasi auto,i pustis ga da krene iz mjesta na stangasu dodaces malo gasa da dobije pocetno ubrzanje
pritisnuces kvacilo i prebaciti u 2 stepen i pustiti i dodati gas i tako redom
s tim kad si vec u 2 stepenu, ides navise 3,4 onda kvacilo mozes pustiti i brze jedino ga u 1 malo sporije pustas
jer glupo je sad da ti neko objasnjava svi mi imamo tu neku naviku i gdje nam odvaja prosto je postala sa godinama automatska
-
- Posts: 5942
- Joined: 07/09/2009 14:14
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#57 Re: Obuka vožnje - početnik
al sad ozbiljno.. il tražo da ti daju drugog instruktora il podigni papire pa se prebaci u drugu autoškolu..
-
- Posts: 46
- Joined: 11/06/2017 14:32
#58 Re: Obuka vožnje - početnik
mozda bi trebalo da promijenis instruktora, ili skolu, i ako ti smeta dim u autu i to reci.
ja sam na cestu izasla tek 3 ili 4 cas ne sjecam se, jer trebas na poligonu osnove i da osjetis auto.
i nije sramota uzeti i dodatne casove ako ocijenis da ti trebaju.
ja sam na cestu izasla tek 3 ili 4 cas ne sjecam se, jer trebas na poligonu osnove i da osjetis auto.
i nije sramota uzeti i dodatne casove ako ocijenis da ti trebaju.
- drndalo
- Posts: 22740
- Joined: 26/06/2006 16:34
- Location: Sarajevo
#59 Re: Obuka vožnje - početnik
black_adrian wrote: ↑23/06/2021 06:49 al sad ozbiljno.. il tražo da ti daju drugog instruktora il podigni papire pa se prebaci u drugu autoškolu..
+1 podrzavam promjenu instruktora/skole... Svakakvi su se nezaposleni tu zaposlili.panda_grizli wrote: ↑23/06/2021 08:26 mozda bi trebalo da promijenis instruktora, ili skolu, i ako ti smeta dim u autu i to reci.
ja sam na cestu izasla tek 3 ili 4 cas ne sjecam se, jer trebas na poligonu osnove i da osjetis auto.
i nije sramota uzeti i dodatne casove ako ocijenis da ti trebaju.
Cuj ne da da se pritisne gas ? Kakvi bolidi vas uce... Ta "buka" ne boli auto, osim ako jako ruzno uskladis takve gasove sa krkanskim pustanjima kvacila, ali i to tek nakon x godina jahanja... Lijepi moj "Vukoja" i Fico/Yugo 45... Nisi mogao poci iz mjesta da se ne ugasi ako nisi bio s gasom na barem 1800-2000/min... Nije zlato sve sto dizelski stekece...
-
- Posts: 2550
- Joined: 18/05/2014 18:02
#60 Re: Obuka vožnje - početnik
Vidi...
Znas li sta je svrha tog kvačila?
Evo nesto na nivou osnovne:
-motor radi i proizvodi neophodnu snagu da se auto može kretati
- tu snagu valja prenijeti na točkove
-to se radi tako što se pušta kvačilo, jer kad je kvačilo pritisnuto do kraja ti si razdvojio motor od ostatka svega ostalog, od mjenjača tačnije
-kad počneš puštati kvačilo spajaš ta dva sistema, ali motor se vrti na recimo 1000 obrtaja u minuti a vamo sve stoji pa zato to treba polako izvšiti, inače se auto ugasi-logika
-kad si pustio kvačilo motor i mjenjač su spojeni i vrši se prenos snage do točkova itd
Ono kad kažeš ti pritisnes gas ono se samo čuje nesto, to je zato sto ti je kvačilo pritisnuto i motor radi onako uprazno, nema prenosa snage dalje
Znas li sta je svrha tog kvačila?
Evo nesto na nivou osnovne:
-motor radi i proizvodi neophodnu snagu da se auto može kretati
- tu snagu valja prenijeti na točkove
-to se radi tako što se pušta kvačilo, jer kad je kvačilo pritisnuto do kraja ti si razdvojio motor od ostatka svega ostalog, od mjenjača tačnije
-kad počneš puštati kvačilo spajaš ta dva sistema, ali motor se vrti na recimo 1000 obrtaja u minuti a vamo sve stoji pa zato to treba polako izvšiti, inače se auto ugasi-logika
-kad si pustio kvačilo motor i mjenjač su spojeni i vrši se prenos snage do točkova itd
Ono kad kažeš ti pritisnes gas ono se samo čuje nesto, to je zato sto ti je kvačilo pritisnuto i motor radi onako uprazno, nema prenosa snage dalje
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#61 Re: Obuka vožnje - početnik
Trenutni instruktor mi je i trebao biti privremeni, pa sam od ove sedmice trebao krenuti sa drugim međutim izgleda to se neće desiti jer opet imam sljedeći čas sa istim dosadašnjim instruktorom. Malo mi je nezgodno da zatražim promjenu, mislim nije mi toliko los ovaj, jedino eto ne da da dajem gas prije puštanja kvacila ali valjda su to neka pravila koja oni imaju, on se stvarno trudi i objasni mi kad ga pitam nešto i ja u tom trenutku i shvatim to nekako ali bukvalno zbog preplavljenja misli u tom trenutku zaboravim poslije.drndalo wrote: ↑23/06/2021 08:36black_adrian wrote: ↑23/06/2021 06:49 al sad ozbiljno.. il tražo da ti daju drugog instruktora il podigni papire pa se prebaci u drugu autoškolu..+1 podrzavam promjenu instruktora/skole... Svakakvi su se nezaposleni tu zaposlili.panda_grizli wrote: ↑23/06/2021 08:26 mozda bi trebalo da promijenis instruktora, ili skolu, i ako ti smeta dim u autu i to reci.
ja sam na cestu izasla tek 3 ili 4 cas ne sjecam se, jer trebas na poligonu osnove i da osjetis auto.
i nije sramota uzeti i dodatne casove ako ocijenis da ti trebaju.
Cuj ne da da se pritisne gas ? Kakvi bolidi vas uce... Ta "buka" ne boli auto, osim ako jako ruzno uskladis takve gasove sa krkanskim pustanjima kvacila, ali i to tek nakon x godina jahanja... Lijepi moj "Vukoja" i Fico/Yugo 45... Nisi mogao poci iz mjesta da se ne ugasi ako nisi bio s gasom na barem 1800-2000/min... Nije zlato sve sto dizelski stekece...
Pa nisam znao sta je ali su mi dijelom objasnili drugi tako da sam otprilike shvatio suštinski, zato sam i postavio pitanje jer znao sam da nešto radim kao npr držim pritisnuto kvacilo i dajem gas, to mi je neko trebao da kaže da znam da to ne radim, ali kao sto rekoh i kada auto krene na kvačilu moram prvo pustit kvacilo do kraja i onda dodati gas, i zbog toga nekako dok ja sve to uradim neko ce me pokupit na cesti na koju se uključujem jer još sam neiskusan da to uradim brzo A da ne pričam kakve borbe imam sa kocnicom i gasom, ili prejako ili preslabo stisnem, osjećaj nikako da uhvatim.nlt wrote: ↑23/06/2021 08:52 Vidi...
Znas li sta je svrha tog kvačila?
Evo nesto na nivou osnovne:
-motor radi i proizvodi neophodnu snagu da se auto može kretati
- tu snagu valja prenijeti na točkove
-to se radi tako što se pušta kvačilo, jer kad je kvačilo pritisnuto do kraja ti si razdvojio motor od ostatka svega ostalog, od mjenjača tačnije
-kad počneš puštati kvačilo spajaš ta dva sistema, ali motor se vrti na recimo 1000 obrtaja u minuti a vamo sve stoji pa zato to treba polako izvšiti, inače se auto ugasi-logika
-kad si pustio kvačilo motor i mjenjač su spojeni i vrši se prenos snage do točkova itd
Ono kad kažeš ti pritisnes gas ono se samo čuje nesto, to je zato sto ti je kvačilo pritisnuto i motor radi onako uprazno, nema prenosa snage dalje
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#62 Re: Obuka vožnje - početnik
Nema ti šta nezgodno biti, tvoje su pare i ti ne daješ 1000KM + da bi prošao obuku, pa onda padao na ispitu X puta. A da ne pričam o riziku u saobraćaju kad dobiješ vozačku sa takvim znanjem.
- vjeshalica
- Posts: 17006
- Joined: 31/03/2019 14:56
#63 Re: Obuka vožnje - početnik
Autoru teme
Moras raditi po pravilima skolskim kako te uce
Ovdje je tvoj jedini problem neuskladjenost kvacilo/gas
Kao sto sam ti objasnila auto ce krenuti na standgasu kad pustis kvacilo skroz i poslije toga dodajes gas, u vecem stepenu prenosa 2,3,4 puno ces brze pustati kvacilo dakle auto ti se nece ugasiti kao u slucaju 1 brzine i starta
Ti ces s vremenom uskladiti to pa ti nece biti problem.
Reci instrktiru da te odvede na prazno mjesto i da probas osjetit relaciju kvacilo gas kad kreces, nek sse mane unaprijed ruta po kojima kandidate obucavaju to je najmanji problem
fuj na sta smo spali
Moras raditi po pravilima skolskim kako te uce
Ovdje je tvoj jedini problem neuskladjenost kvacilo/gas
Kao sto sam ti objasnila auto ce krenuti na standgasu kad pustis kvacilo skroz i poslije toga dodajes gas, u vecem stepenu prenosa 2,3,4 puno ces brze pustati kvacilo dakle auto ti se nece ugasiti kao u slucaju 1 brzine i starta
Ti ces s vremenom uskladiti to pa ti nece biti problem.
Reci instrktiru da te odvede na prazno mjesto i da probas osjetit relaciju kvacilo gas kad kreces, nek sse mane unaprijed ruta po kojima kandidate obucavaju to je najmanji problem
fuj na sta smo spali
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#64 Re: Obuka vožnje - početnik
Ali mislim tek sam na 4. času a i drugi su obučavali i polagali tako da valjda će časovima biti bolje, najviše mi je loše išlo to sve sa kvačilom, sad sam samouvjereniji I mislim da ću bolje od idućeg časa jer ćemo opet sigurno ići na semafore itd pa ću valjda ispraksati ovo sto su mi objasnili u prethodnim postovima, a neko je i poslao video koji je baaaaš dobar i puno lakše kad mogu gledati nekog kako to radi. Mislim ne mogu položiti ako vide da slabo vozim svakako...black_adrian wrote: ↑23/06/2021 11:22 Nema ti šta nezgodno biti, tvoje su pare i ti ne daješ 1000KM + da bi prošao obuku, pa onda padao na ispitu X puta. A da ne pričam o riziku u saobraćaju kad dobiješ vozačku sa takvim znanjem.
Znam shvatio sam te odmah, tako ću i raditi, u onom videu je sve dobro prikazano, samo on dodaje gas dok drži kvacilo pa ja taj dio nisam ni mislio raditi logično, barem dok obučavam.vjeshalica wrote: ↑23/06/2021 11:29 Autoru teme
Moras raditi po pravilima skolskim kako te uce
Ovdje je tvoj jedini problem neuskladjenost kvacilo/gas
Kao sto sam ti objasnila auto ce krenuti na standgasu kad pustis kvacilo skroz i poslije toga dodajes gas, u vecem stepenu prenosa 2,3,4 puno ces brze pustati kvacilo dakle auto ti se nece ugasiti kao u slucaju 1 brzine i starta
Ti ces s vremenom uskladiti to pa ti nece biti problem.
Reci instrktiru da te odvede na prazno mjesto i da probas osjetit relaciju kvacilo gas kad kreces, nek sse mane unaprijed ruta po kojima kandidate obucavaju to je najmanji problem
fuj na sta smo spali
Last edited by BlueStone12 on 23/06/2021 11:32, edited 1 time in total.
- vjeshalica
- Posts: 17006
- Joined: 31/03/2019 14:56
#65 Re: Obuka vožnje - početnik
eto vidis sa cim se debili bave u autoskolamablack_adrian wrote: ↑23/06/2021 11:22 Nema ti šta nezgodno biti, tvoje su pare i ti ne daješ 1000KM + da bi prošao obuku, pa onda padao na ispitu X puta. A da ne pričam o riziku u saobraćaju kad dobiješ vozačku sa takvim znanjem.
poligon nije trebalo izbaciti iz vise razloga
ubacili su im nekakvih ruta kamaru po novom gradu posebno dobrinja i vojnicko koje nije optereceno saobracajem i instruktori odma nagrme da se voza citav fond sati na rutama boli njih kurac zna li kandidat pritiskat ili ne pedale
- black_adrian
- Posts: 4564
- Joined: 15/02/2021 13:32
- Location: Medeno Polje
- Vozim: vjetar
#66 Re: Obuka vožnje - početnik
slažem sevjeshalica wrote: ↑23/06/2021 11:32eto vidis sa cim se debili bave u autoskolamablack_adrian wrote: ↑23/06/2021 11:22 Nema ti šta nezgodno biti, tvoje su pare i ti ne daješ 1000KM + da bi prošao obuku, pa onda padao na ispitu X puta. A da ne pričam o riziku u saobraćaju kad dobiješ vozačku sa takvim znanjem.
poligon nije trebalo izbaciti iz vise razloga
ubacili su im nekakvih ruta kamaru po novom gradu posebno dobrinja i vojnicko koje nije optereceno saobracajem i instruktori odma nagrme da se voza citav fond sati na rutama boli njih kurac zna li kandidat pritiskat ili ne pedale
možda je to sve taktički da ga primoraju da doplati još 10-ak časova, njima se isplati
- travar
- Posts: 2760
- Joined: 14/08/2006 21:23
- Location: Tudena
#67 Re: Obuka vožnje - početnik
K'o što ti vjeshalica reče, za sad se drži onog što ti kaže instruktor.
Ja sam prošle godine položio i bio sam u istoj/sličnoj situaciji i moraš shvatiti da, barem što se tiče kvačila, tu je potrebno iskustvo, da znaš koliko podići papučicu do hvatanja i da znaš kada i koliko brzo papučicu možeš do kraja pustiti. I kad budeš počeo svoje auto voziti, imaćeš problema s tim (u puno manjoj mjeri nego sad, naravno), dok ne istreniraš nogu.
Moj savjet je da držiš petu lijeve noge na podu, jer ti to omogućava "finiju" kontrolu papučice.
Nauči da slušaš motor, jer se zvuk motora mijenja kad kvačilo uhvati.
Nauči da osjetiš vibracije auta, jer nakon što kvačilo uhvati, auto počne vibrirati i vibracije se povećavaju što više puštaš papučicu (nakon čega se auto gasi ako si previše popustio).
Kad god hoćeš da pritisneš kvačilo, puštaj gas (ova radnja bude lakša s vremenom i iskustvom)
Ti si trenutno u fazi kad pokušavaš odjednom analizirati 100 stvari oko sebe (signalizacija, pješaci, druga vozila, volan, noge...) i opet, vremenom ćeš naučiti filtrirati i prioritizirati određene stvari (npr, ne moraš svake sekunde gledati u retrovizore), manje ćeš vremena trošiti na razmišljanje o papučicama, a više npr, kako ući u raskrsnicu...
Na kraju krajeva, ako do kraja obuke ne savladaš određene stvari, uzmeš dopunske časove, ili sad, ako ti stvarno nešta ne ide, traži od instruktora da taj jedan čas posvetite vježbanju.
For the record, meni se i dan danas zna auto ugasiti, tako da
Ja sam prošle godine položio i bio sam u istoj/sličnoj situaciji i moraš shvatiti da, barem što se tiče kvačila, tu je potrebno iskustvo, da znaš koliko podići papučicu do hvatanja i da znaš kada i koliko brzo papučicu možeš do kraja pustiti. I kad budeš počeo svoje auto voziti, imaćeš problema s tim (u puno manjoj mjeri nego sad, naravno), dok ne istreniraš nogu.
Moj savjet je da držiš petu lijeve noge na podu, jer ti to omogućava "finiju" kontrolu papučice.
Nauči da slušaš motor, jer se zvuk motora mijenja kad kvačilo uhvati.
Nauči da osjetiš vibracije auta, jer nakon što kvačilo uhvati, auto počne vibrirati i vibracije se povećavaju što više puštaš papučicu (nakon čega se auto gasi ako si previše popustio).
Kad god hoćeš da pritisneš kvačilo, puštaj gas (ova radnja bude lakša s vremenom i iskustvom)
Ti si trenutno u fazi kad pokušavaš odjednom analizirati 100 stvari oko sebe (signalizacija, pješaci, druga vozila, volan, noge...) i opet, vremenom ćeš naučiti filtrirati i prioritizirati određene stvari (npr, ne moraš svake sekunde gledati u retrovizore), manje ćeš vremena trošiti na razmišljanje o papučicama, a više npr, kako ući u raskrsnicu...
Na kraju krajeva, ako do kraja obuke ne savladaš određene stvari, uzmeš dopunske časove, ili sad, ako ti stvarno nešta ne ide, traži od instruktora da taj jedan čas posvetite vježbanju.
For the record, meni se i dan danas zna auto ugasiti, tako da
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#68 Re: Obuka vožnje - početnik
Ja sam počeo osjećati taj dio kada uhvati ali mi je nezgodno jer moram gledati cestu, moram motati, moram onda dodati gas nakon puštanja kvacila i sve to odjednom u par sekundi, i to mi sve bude 'overwhelming' da ja jednostavno u nečemu zakažem, obično u puštanju kvacila ili gledanju ceste, jednom (ili čak više puta ako se dobro sjećam) bi nas auto udarilo da nije instruktor zakocio.. Nekako mi je sve to previše odjednom za početnika , kao da u prvom medicinske učim prvi čas sve kosti, sve mišiće, sve organe iz anatomije odjednom..travar wrote: ↑23/06/2021 12:22 K'o što ti vjeshalica reče, za sad se drži onog što ti kaže instruktor.
Ja sam prošle godine položio i bio sam u istoj/sličnoj situaciji i moraš shvatiti da, barem što se tiče kvačila, tu je potrebno iskustvo, da znaš koliko podići papučicu do hvatanja i da znaš kada i koliko brzo papučicu možeš do kraja pustiti. I kad budeš počeo svoje auto voziti, imaćeš problema s tim (u puno manjoj mjeri nego sad, naravno), dok ne istreniraš nogu.
Moj savjet je da držiš petu lijeve noge na podu, jer ti to omogućava "finiju" kontrolu papučice.
Nauči da slušaš motor, jer se zvuk motora mijenja kad kvačilo uhvati.
Nauči da osjetiš vibracije auta, jer nakon što kvačilo uhvati, auto počne vibrirati i vibracije se povećavaju što više puštaš papučicu (nakon čega se auto gasi ako si previše popustio).
Kad god hoćeš da pritisneš kvačilo, puštaj gas (ova radnja bude lakša s vremenom i iskustvom)
Ti si trenutno u fazi kad pokušavaš odjednom analizirati 100 stvari oko sebe (signalizacija, pješaci, druga vozila, volan, noge...) i opet, vremenom ćeš naučiti filtrirati i prioritizirati određene stvari (npr, ne moraš svake sekunde gledati u retrovizore), manje ćeš vremena trošiti na razmišljanje o papučicama, a više npr, kako ući u raskrsnicu...
Na kraju krajeva, ako do kraja obuke ne savladaš određene stvari, uzmeš dopunske časove, ili sad, ako ti stvarno nešta ne ide, traži od instruktora da taj jedan čas posvetite vježbanju.
For the record, meni se i dan danas zna auto ugasiti, tako da
-
- Posts: 5588
- Joined: 01/12/2020 00:58
#69 Re: Obuka vožnje - početnik
Nista se ne brini, haveru. To je sve normalno. Bices ti Schumacher, ako Bog da.
- Laplace
- Posts: 10253
- Joined: 19/11/2012 18:37
#70 Re: Obuka vožnje - početnik
Ako se dobro sjećam (davno je bilo, prošli milenij) da istovremeno puštam kvačilo i dodajem gas. Naravno,računajući od trenutka kad je kvačilo na granici hvatanja (da mi auto ne krene na malom nagibu).vjeshalica wrote: ↑23/06/2021 11:29 Autoru teme
Moras raditi po pravilima skolskim kako te uce
Ovdje je tvoj jedini problem neuskladjenost kvacilo/gas
Kao sto sam ti objasnila auto ce krenuti na standgasu kad pustis kvacilo skroz i poslije toga dodajes gas, u vecem stepenu prenosa 2,3,4 puno ces brze pustati kvacilo dakle auto ti se nece ugasiti kao u slucaju 1 brzine i starta
Ti ces s vremenom uskladiti to pa ti nece biti problem.
Reci instrktiru da te odvede na prazno mjesto i da probas osjetit relaciju kvacilo gas kad kreces, nek sse mane unaprijed ruta po kojima kandidate obucavaju to je najmanji problem
fuj na sta smo spali
-
- Posts: 5588
- Joined: 01/12/2020 00:58
#71 Re: Obuka vožnje - početnik
I kod mene istoLaplace wrote: ↑23/06/2021 13:15Ako se dobro sjećam (davno je bilo, prošli milenij) da istovremeno puštam kvačilo i dodajem gas. Naravno,računajući od trenutka kad je kvačilo na granici hvatanja (da mi auto ne krene na malom nagibu).vjeshalica wrote: ↑23/06/2021 11:29 Autoru teme
Moras raditi po pravilima skolskim kako te uce
Ovdje je tvoj jedini problem neuskladjenost kvacilo/gas
Kao sto sam ti objasnila auto ce krenuti na standgasu kad pustis kvacilo skroz i poslije toga dodajes gas, u vecem stepenu prenosa 2,3,4 puno ces brze pustati kvacilo dakle auto ti se nece ugasiti kao u slucaju 1 brzine i starta
Ti ces s vremenom uskladiti to pa ti nece biti problem.
Reci instrktiru da te odvede na prazno mjesto i da probas osjetit relaciju kvacilo gas kad kreces, nek sse mane unaprijed ruta po kojima kandidate obucavaju to je najmanji problem
fuj na sta smo spali
- travar
- Posts: 2760
- Joined: 14/08/2006 21:23
- Location: Tudena
#72 Re: Obuka vožnje - početnik
Sve znam, vjeruj da ćeš s vremenom neke stvari raditi bez razmišljanja, ali sad za sad se strpi, uči, pamti i prihvati da si tek počeo.BlueStone12 wrote: ↑23/06/2021 12:39
Ja sam počeo osjećati taj dio kada uhvati ali mi je nezgodno jer moram gledati cestu, moram motati, moram onda dodati gas nakon puštanja kvacila i sve to odjednom u par sekundi, i to mi sve bude 'overwhelming' da ja jednostavno u nečemu zakažem, obično u puštanju kvacila ili gledanju ceste, jednom (ili čak više puta ako se dobro sjećam) bi nas auto udarilo da nije instruktor zakocio.. Nekako mi je sve to previše odjednom za početnika , kao da u prvom medicinske učim prvi čas sve kosti, sve mišiće, sve organe iz anatomije odjednom..
Zadatak instruktora je da te osposobi za sigurno upravljanje vozilom, a nakon što položiš, učenje i usavršavanje se nastavlja (pa i nakon one dvije godine).
-
- Posts: 2797
- Joined: 30/04/2020 19:47
#73 Re: Obuka vožnje - početnik
Bitno je pravilno učiti voziti auto. Vožnja auta je kompleksna i kombinacija je više pokreta ruku i nogu, osjećaja, opažanja, prilagođavanja, poznavanja propisa, saobraćajnih znakova... i zbog toga to tako mora biti. To prihvati jer to ne možeš izbjeći. Sve drugo bi bilo vještački. Poligon je vještački i on služi samo za određene vježbe i simulacije. Različiti su tipovi vozača, ali kod svakog bi baza trebala biti ista, a to je pravilna vožnja.
Uvijek se gleda cesta, što je jako bitno. Mobitel, radio, druge ljude u autu zaboraviti posebno kad je neko početnik, a i kasnije to svesti na minimum. Gledati cestu. Pogled na cestu treba biti pregledan i takav da vidiš ispred sebe nekih 50 metara, a to znači da sjedište mora biti naštimano po visini tako da položaj potiljka glave dođe tačno na prednji naslon za glavu. Po dužini treba namjestiti sjedište tako da noge nisu previše ispružene niti previše skupljene u koljenima. Pete uvijek trebaju biti na podu radi bolje i lakše kontrole papučica. Lijeva noga isključivo ide na papučicu kvačila a desna na kočnicu i gas. Bez dizanja pete sa poda kad ideš na kvačilo, gas ili kočnicu. Peta desne noge ostaje na jednom mjesto kad je pomjeraš na kočnicu sa gasa i obratno. Petu od desne noge naštimati bliže gasu ili kvačilu kako ti je lakše ali da tu ostane.
Rukovanje volanom podrazumjeva pravilnu poziciju ruku na volanu ( ljeva ruka u položaju 9 sati a desna u položaju 3 sata, na satu ) a rukovanje mjenjačom se treba obavljati odnosno učiti bez gledanja u ručicu mjenjača ili kolut volan, i to treba vježbavati na poligonu posebno sa mjenjačem. Ruke trebaju biti blago savijene u laktovima na volanu. Na mjenjač ideš cijelom desnom šakom. Ručica mjenjača se pomjera kada si prethodno ljevom nogom pritisnuo kvačilo do poda. Nakon ubacivanja u prvu brzinu puštaš kvačilo skroz lagano, u drugoj upola brže, a u ostalim momentalno. U strani to radi sa jačim gasom i kad se auto krene napinjati spustiš ručnu kočnicu. Samo je tako pravilno i sigurno. Što više vježbe to bolji osjećaj ali kad se vježba da se vježba pravilno. Teorija je bitna da se zna šta i kako se radi u autu. Normalno je da se osjeti zamor od vožnje ili nesigurnost, ili da se zbuniš u pokretima, to je tako bilo kod svakog, i zbog toga što više vježbe i što više i duže vožnje. Napisao sam neke osnove, jer mislim da treba naučiti pravilno a ne nadoći u vožnji. Sretno ti
Uvijek se gleda cesta, što je jako bitno. Mobitel, radio, druge ljude u autu zaboraviti posebno kad je neko početnik, a i kasnije to svesti na minimum. Gledati cestu. Pogled na cestu treba biti pregledan i takav da vidiš ispred sebe nekih 50 metara, a to znači da sjedište mora biti naštimano po visini tako da položaj potiljka glave dođe tačno na prednji naslon za glavu. Po dužini treba namjestiti sjedište tako da noge nisu previše ispružene niti previše skupljene u koljenima. Pete uvijek trebaju biti na podu radi bolje i lakše kontrole papučica. Lijeva noga isključivo ide na papučicu kvačila a desna na kočnicu i gas. Bez dizanja pete sa poda kad ideš na kvačilo, gas ili kočnicu. Peta desne noge ostaje na jednom mjesto kad je pomjeraš na kočnicu sa gasa i obratno. Petu od desne noge naštimati bliže gasu ili kvačilu kako ti je lakše ali da tu ostane.
Rukovanje volanom podrazumjeva pravilnu poziciju ruku na volanu ( ljeva ruka u položaju 9 sati a desna u položaju 3 sata, na satu ) a rukovanje mjenjačom se treba obavljati odnosno učiti bez gledanja u ručicu mjenjača ili kolut volan, i to treba vježbavati na poligonu posebno sa mjenjačem. Ruke trebaju biti blago savijene u laktovima na volanu. Na mjenjač ideš cijelom desnom šakom. Ručica mjenjača se pomjera kada si prethodno ljevom nogom pritisnuo kvačilo do poda. Nakon ubacivanja u prvu brzinu puštaš kvačilo skroz lagano, u drugoj upola brže, a u ostalim momentalno. U strani to radi sa jačim gasom i kad se auto krene napinjati spustiš ručnu kočnicu. Samo je tako pravilno i sigurno. Što više vježbe to bolji osjećaj ali kad se vježba da se vježba pravilno. Teorija je bitna da se zna šta i kako se radi u autu. Normalno je da se osjeti zamor od vožnje ili nesigurnost, ili da se zbuniš u pokretima, to je tako bilo kod svakog, i zbog toga što više vježbe i što više i duže vožnje. Napisao sam neke osnove, jer mislim da treba naučiti pravilno a ne nadoći u vožnji. Sretno ti
-
- Posts: 76
- Joined: 31/01/2021 16:36
#74 Re: Obuka vožnje - početnik
Hvala na detaljnom objašnjenju, dosta toga sam već bio naučio, doduše pod pritiskom na cesti, semaforima i gdje sve ne , ali lijepo je imati to napisano.. Zapravo svima hvala stvarno, toliko vas je odgovorilo i objasnilo i svi ste manje više isto rekli što je super, jer lakše zapamtim čim nema neslaganja, nema da neko kaže ovako neko onako pa nigdje nisam stigao...artur morgan wrote: ↑23/06/2021 13:25 Bitno je pravilno učiti voziti auto. Vožnja auta je kompleksna i kombinacija je više pokreta ruku i nogu, osjećaja, opažanja, prilagođavanja, poznavanja propisa, saobraćajnih znakova... i zbog toga to tako mora biti. To prihvati jer to ne možeš izbjeći. Sve drugo bi bilo vještački. Poligon je vještački i on služi samo za određene vježbe i simulacije. Različiti su tipovi vozača, ali kod svakog bi baza trebala biti ista, a to je pravilna vožnja.
Uvijek se gleda cesta, što je jako bitno. Mobitel, radio, druge ljude u autu zaboraviti posebno kad je neko početnik, a i kasnije to svesti na minimum. Gledati cestu. Pogled na cestu treba biti pregledan i takav da vidiš ispred sebe nekih 50 metara, a to znači da sjedište mora biti naštimano po visini tako da položaj potiljka glave dođe tačno na prednji naslon za glavu. Po dužini treba namjestiti sjedište tako da noge nisu previše ispružene niti previše skupljene u koljenima. Pete uvijek trebaju biti na podu radi bolje i lakše kontrole papučica. Lijeva noga isključivo ide na papučicu kvačila a desna na kočnicu i gas. Bez dizanja pete sa poda kad ideš na kvačilo, gas ili kočnicu. Peta desne noge ostaje na jednom mjesto kad je pomjeraš na kočnicu sa gasa i obratno. Petu od desne noge naštimati bliže gasu ili kvačilu kako ti je lakše ali da tu ostane.
Rukovanje volanom podrazumjeva pravilnu poziciju ruku na volanu ( ljeva ruka u položaju 9 sati a desna u položaju 3 sata, na satu ) a rukovanje mjenjačom se treba obavljati odnosno učiti bez gledanja u ručicu mjenjača ili kolut volan, i to treba vježbavati na poligonu posebno sa mjenjačem. Ruke trebaju biti blago savijene u laktovima na volanu. Na mjenjač ideš cijelom desnom šakom. Ručica mjenjača se pomjera kada si prethodno ljevom nogom pritisnuo kvačilo do poda. Nakon ubacivanja u prvu brzinu puštaš kvačilo skroz lagano, u drugoj upola brže, a u ostalim momentalno. U strani to radi sa jačim gasom i kad se auto krene napinjati spustiš ručnu kočnicu. Samo je tako pravilno i sigurno. Što više vježbe to bolji osjećaj ali kad se vježba da se vježba pravilno. Teorija je bitna da se zna šta i kako se radi u autu. Normalno je da se osjeti zamor od vožnje ili nesigurnost, ili da se zbuniš u pokretima, to je tako bilo kod svakog, i zbog toga što više vježbe i što više i duže vožnje. Napisao sam neke osnove, jer mislim da treba naučiti pravilno a ne nadoći u vožnji. Sretno ti
- spinel_
- Posts: 6633
- Joined: 15/11/2013 02:33
#75 Re: Obuka vožnje - početnik
Si pokusao u drugoj brzini da startas?
Ako ti se ne ugasi dobar si za pocetnika
Ako ti se ne ugasi dobar si za pocetnika