Obredi/Dzenaze/Pogrebi
Moderator: Bloo
- StLouis
- Posts: 2969
- Joined: 07/03/2004 00:00
- Location: USA
#1 Obredi/Dzenaze/Pogrebi
Zasto npr. tijekom muslimanske dzenaze, hodza pita prisutne; hocemo li mu/joj halaliti? I zasto svi odgovore s; Hocemo!?
Zasto se pokojnik/meit/mrtvac satvlja u humku/mezar uomotan samo u bijelo platno/cefine[bez kovcega]?
Bio sam na nekoliko muslimanskih i katolickih sahrana, i pomalo se zbunim procedurom i redosljedom... nisam bio na pravoslavnoj i zidovskoj sahrani, i bas me zanima da li postoje slicnosti...??
Zasto se pokojnik/meit/mrtvac satvlja u humku/mezar uomotan samo u bijelo platno/cefine[bez kovcega]?
Bio sam na nekoliko muslimanskih i katolickih sahrana, i pomalo se zbunim procedurom i redosljedom... nisam bio na pravoslavnoj i zidovskoj sahrani, i bas me zanima da li postoje slicnosti...??
- Nosferatu
- Posts: 2157
- Joined: 04/08/2006 03:34
- Location: Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free
#2
Htjedoh otvoriti slicnu temu, s pitanjem.
Kakav je generalan koncenzus u vezi - kremiranja.
Pitanje se namece narucito u dijaspori jer veliki broj ljudi barem u Americi (Amerikanaca) se kremira, na drugu ruku - ukoliko hoces da se transportiras u Bosnu - troskovi oko transporta su minimalni u poredenju s prebacivanjem preminulog u sanduku. I ako se ne prebacis u Bosnu, vec ukoliko se ukopa rahmetlija u Americi- troskovi sahrane/dzenaze tj. priprema tijela u poredenju s kremiranjem = skoro dupla.
Na kraju toga svega - urnica je i cabriolet, tj. moze se drzati u kuci, sahraniti na jednoj lokaciji, premjestiti na drugu kad dodje povoljno vrijeme - i finansijski i kad se podigne spomenik i slicno.
Pa me interesuje sta ljudi misle o ovome, generalno. I koliko se ovo sustinski kosi - s vjero-ispovjestima? Da li moze musliman - biti kremiran? I generalno - oko prenosenja tabuta, s jedne lokacije na drugu - interesuje me - da li je s vjerskog stanovista ovo izvodljivo - naravno ukoliko se ne radi o nekom ko je - zavrsio u masovnoj grobnici, vec - ko je ukupan npr. u Zapadnoj Europi/Americi u toku rata - a zelja mu je bila u Bosni biti ukopan.
Izvinjavam se ako kvarim temu, al' bolje da ne otvaramo dvije...
Kakav je generalan koncenzus u vezi - kremiranja.
Pitanje se namece narucito u dijaspori jer veliki broj ljudi barem u Americi (Amerikanaca) se kremira, na drugu ruku - ukoliko hoces da se transportiras u Bosnu - troskovi oko transporta su minimalni u poredenju s prebacivanjem preminulog u sanduku. I ako se ne prebacis u Bosnu, vec ukoliko se ukopa rahmetlija u Americi- troskovi sahrane/dzenaze tj. priprema tijela u poredenju s kremiranjem = skoro dupla.
Na kraju toga svega - urnica je i cabriolet, tj. moze se drzati u kuci, sahraniti na jednoj lokaciji, premjestiti na drugu kad dodje povoljno vrijeme - i finansijski i kad se podigne spomenik i slicno.
Pa me interesuje sta ljudi misle o ovome, generalno. I koliko se ovo sustinski kosi - s vjero-ispovjestima? Da li moze musliman - biti kremiran? I generalno - oko prenosenja tabuta, s jedne lokacije na drugu - interesuje me - da li je s vjerskog stanovista ovo izvodljivo - naravno ukoliko se ne radi o nekom ko je - zavrsio u masovnoj grobnici, vec - ko je ukupan npr. u Zapadnoj Europi/Americi u toku rata - a zelja mu je bila u Bosni biti ukopan.
Izvinjavam se ako kvarim temu, al' bolje da ne otvaramo dvije...
-
- Posts: 4578
- Joined: 13/08/2006 11:20
#3 Re: Obredi/Dzenaze/Pogrebi
Allah dz.s. ce oprostiti grijehe napravljene prema njemu zbog svoje milosti medjutim grijehew koje smo napravili prema drugim osobama moze halaliti samo ta osoba, tako da se treba dobro paziti da nekoga ne ostetimo ili uvrijedimo jer ce nam samo ta osoba moci halaliti. Obicaj kojeg ti navodis je vezan za ovo i postoji da bi meitu koliko-toliko bilo olaksano polaganje racuna. Zamisli koliko ce ljudi trebati halaliti predsjedniku vlade ako je svjesno zakinuo 4 mil. gradjanaStLouis wrote:Zasto npr. tijekom muslimanske dzenaze, hodza pita prisutne; hocemo li mu/joj halaliti? I zasto svi odgovore s; Hocemo!?
Zasto se pokojnik/meit/mrtvac satvlja u humku/mezar uomotan samo u bijelo platno/cefine[bez kovcega]?
Sto se tice cefina, nisam siguran ali mislim da bi trebali simbolizirati da niko nece sa ovog svijeta nista ponijeti i da odlazimo kakvismo i dosli...
Izvinjavam se ako ovo gore nije tacno i molim one koji znaju nesto vise da objasne.
-
- Posts: 440
- Joined: 15/01/2005 12:16
#4
Mislim da cefini simboliziraju jednakost svih ljudi pred Bogom i na Sudnjem danu cemo svi biti prozivljeni upravo u cefinima i nece biti razlike između bogatih i siromasnih, nego cemo se razlikovati samo po bogobojaznosti...malo asocira i na hadz gdje su svi isto obuceni u ihrame...
P.S. ovo je moja pretpostavka, pa me nemojte drzati za rijec...
P.S. ovo je moja pretpostavka, pa me nemojte drzati za rijec...
-
- Posts: 414
- Joined: 29/07/2007 15:24
#5
Nosferatu wrote:Htjedoh otvoriti slicnu temu, s pitanjem.
Kakav je generalan koncenzus u vezi - kremiranja.
Pitanje se namece narucito u dijaspori jer veliki broj ljudi barem u Americi (Amerikanaca) se kremira, na drugu ruku - ukoliko hoces da se transportiras u Bosnu - troskovi oko transporta su minimalni u poredenju s prebacivanjem preminulog u sanduku. I ako se ne prebacis u Bosnu, vec ukoliko se ukopa rahmetlija u Americi- troskovi sahrane/dzenaze tj. priprema tijela u poredenju s kremiranjem = skoro dupla.
Na kraju toga svega - urnica je i cabriolet, tj. moze se drzati u kuci, sahraniti na jednoj lokaciji, premjestiti na drugu kad dodje povoljno vrijeme - i finansijski i kad se podigne spomenik i slicno.
Pa me interesuje sta ljudi misle o ovome, generalno. I koliko se ovo sustinski kosi - s vjero-ispovjestima? Da li moze musliman - biti kremiran? I generalno - oko prenosenja tabuta, s jedne lokacije na drugu - interesuje me - da li je s vjerskog stanovista ovo izvodljivo - naravno ukoliko se ne radi o nekom ko je - zavrsio u masovnoj grobnici, vec - ko je ukupan npr. u Zapadnoj Europi/Americi u toku rata - a zelja mu je bila u Bosni biti ukopan.
Izvinjavam se ako kvarim temu, al' bolje da ne otvaramo dvije...
U vezi hriscanstva neznam(mislim da nije zabranjeno,ali nije ni pozeljno)
u vezi islama strogo zabranjeno(haram)-slozila se ulema.u Islamu se to gleda kao na ponizavanje tijela,,takodjer imaju "rules" koji bi trebali biti ispunjeni,npr na koji nacin mrtvog treba staviti u zemlju(glava mora biti prema Kabi itd).Uglavnom,kremirati nesmijes ni najgoreg kriminalca(a znamo da su prije islama ljude splajivali kao kazna).
Boziji poslanik a.s kaze "tijelo ljudi je sveto,pa kad bi slomio i mali kostic to je isto kao da si slomio u ziva insana,t.j on to osjeti i tretira se isto)
Drugi razlog zabrane je taj sto je Allah zabranio da se koristi vatra nad njegovim stvorenjima(t.j da se splajuju ljudi i zivotinje)
Mozes poslusati odgovor "strucnjaka"
http://www.islamtoday.com/show_detail_s ... _cat_id=10
Sto se tice prebacivanja,nisam cula da je zabranjeno-mada je u islamu pozeljno da se tijelo zakopa u zemlji gdje si i umro
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#6 Re: Obredi/Dzenaze/Pogrebi
Za zidovsku ne znam, ali na pravoslavnoj je ista suplja gdje se tri puta ponavlja 'prastamo'. Naravno, prasta se sve osim duga prema vjerskoj zajedniciStLouis wrote:Zasto npr. tijekom muslimanske dzenaze, hodza pita prisutne; hocemo li mu/joj halaliti? I zasto svi odgovore s; Hocemo!?
Zasto se pokojnik/meit/mrtvac satvlja u humku/mezar uomotan samo u bijelo platno/cefine[bez kovcega]?
Bio sam na nekoliko muslimanskih i katolickih sahrana, i pomalo se zbunim procedurom i redosljedom... nisam bio na pravoslavnoj i zidovskoj sahrani, i bas me zanima da li postoje slicnosti...??
-
- Posts: 8428
- Joined: 16/08/2005 14:02
- Location: Sarajevo
- Contact:
#7
'Strucnjake' na stranu, ima li u Kur'anu dio gdje se govori o tome ili opet 'strucnjaci' tumace kako je njima ceif?venera888 wrote:Nosferatu wrote:Htjedoh otvoriti slicnu temu, s pitanjem.
Kakav je generalan koncenzus u vezi - kremiranja.
Pitanje se namece narucito u dijaspori jer veliki broj ljudi barem u Americi (Amerikanaca) se kremira, na drugu ruku - ukoliko hoces da se transportiras u Bosnu - troskovi oko transporta su minimalni u poredenju s prebacivanjem preminulog u sanduku. I ako se ne prebacis u Bosnu, vec ukoliko se ukopa rahmetlija u Americi- troskovi sahrane/dzenaze tj. priprema tijela u poredenju s kremiranjem = skoro dupla.
Na kraju toga svega - urnica je i cabriolet, tj. moze se drzati u kuci, sahraniti na jednoj lokaciji, premjestiti na drugu kad dodje povoljno vrijeme - i finansijski i kad se podigne spomenik i slicno.
Pa me interesuje sta ljudi misle o ovome, generalno. I koliko se ovo sustinski kosi - s vjero-ispovjestima? Da li moze musliman - biti kremiran? I generalno - oko prenosenja tabuta, s jedne lokacije na drugu - interesuje me - da li je s vjerskog stanovista ovo izvodljivo - naravno ukoliko se ne radi o nekom ko je - zavrsio u masovnoj grobnici, vec - ko je ukupan npr. u Zapadnoj Europi/Americi u toku rata - a zelja mu je bila u Bosni biti ukopan.
Izvinjavam se ako kvarim temu, al' bolje da ne otvaramo dvije...
U vezi hriscanstva neznam(mislim da nije zabranjeno,ali nije ni pozeljno)
u vezi islama strogo zabranjeno(haram)-slozila se ulema.u Islamu se to gleda kao na ponizavanje tijela,,takodjer imaju "rules" koji bi trebali biti ispunjeni,npr na koji nacin mrtvog treba staviti u zemlju(glava mora biti prema Kabi itd).Uglavnom,kremirati nesmijes ni najgoreg kriminalca(a znamo da su prije islama ljude splajivali kao kazna).
Boziji poslanik a.s kaze "tijelo ljudi je sveto,pa kad bi slomio i mali kostic to je isto kao da si slomio u ziva insana,t.j on to osjeti i tretira se isto)
Drugi razlog zabrane je taj sto je Allah zabranio da se koristi vatra nad njegovim stvorenjima(t.j da se splajuju ljudi i zivotinje)
Mozes poslusati odgovor "strucnjaka"
http://www.islamtoday.com/show_detail_s ... _cat_id=10
Sto se tice prebacivanja,nisam cula da je zabranjeno-mada je u islamu pozeljno da se tijelo zakopa u zemlji gdje si i umro
Mozda isto interesantno pitanje - sta je sa doniranjem organa poslje smrti? I takodje sta je s primanjem doniranih organa?
-
- Posts: 414
- Joined: 29/07/2007 15:24
#8
Pa imaju hadisi koji zabranjuju to,a za ajete neznam-znam da imaju propisi kako se mora sahraniti_BosanaC wrote:'Strucnjake' na stranu, ima li u Kur'anu dio gdje se govori o tome ili opet 'strucnjaci' tumace kako je njima ceif?venera888 wrote:Nosferatu wrote:Htjedoh otvoriti slicnu temu, s pitanjem.
Kakav je generalan koncenzus u vezi - kremiranja.
Pitanje se namece narucito u dijaspori jer veliki broj ljudi barem u Americi (Amerikanaca) se kremira, na drugu ruku - ukoliko hoces da se transportiras u Bosnu - troskovi oko transporta su minimalni u poredenju s prebacivanjem preminulog u sanduku. I ako se ne prebacis u Bosnu, vec ukoliko se ukopa rahmetlija u Americi- troskovi sahrane/dzenaze tj. priprema tijela u poredenju s kremiranjem = skoro dupla.
Na kraju toga svega - urnica je i cabriolet, tj. moze se drzati u kuci, sahraniti na jednoj lokaciji, premjestiti na drugu kad dodje povoljno vrijeme - i finansijski i kad se podigne spomenik i slicno.
Pa me interesuje sta ljudi misle o ovome, generalno. I koliko se ovo sustinski kosi - s vjero-ispovjestima? Da li moze musliman - biti kremiran? I generalno - oko prenosenja tabuta, s jedne lokacije na drugu - interesuje me - da li je s vjerskog stanovista ovo izvodljivo - naravno ukoliko se ne radi o nekom ko je - zavrsio u masovnoj grobnici, vec - ko je ukupan npr. u Zapadnoj Europi/Americi u toku rata - a zelja mu je bila u Bosni biti ukopan.
Izvinjavam se ako kvarim temu, al' bolje da ne otvaramo dvije...
U vezi hriscanstva neznam(mislim da nije zabranjeno,ali nije ni pozeljno)
u vezi islama strogo zabranjeno(haram)-slozila se ulema.u Islamu se to gleda kao na ponizavanje tijela,,takodjer imaju "rules" koji bi trebali biti ispunjeni,npr na koji nacin mrtvog treba staviti u zemlju(glava mora biti prema Kabi itd).Uglavnom,kremirati nesmijes ni najgoreg kriminalca(a znamo da su prije islama ljude splajivali kao kazna).
Boziji poslanik a.s kaze "tijelo ljudi je sveto,pa kad bi slomio i mali kostic to je isto kao da si slomio u ziva insana,t.j on to osjeti i tretira se isto)
Drugi razlog zabrane je taj sto je Allah zabranio da se koristi vatra nad njegovim stvorenjima(t.j da se splajuju ljudi i zivotinje)
Mozes poslusati odgovor "strucnjaka"
http://www.islamtoday.com/show_detail_s ... _cat_id=10
Sto se tice prebacivanja,nisam cula da je zabranjeno-mada je u islamu pozeljno da se tijelo zakopa u zemlji gdje si i umro
Mozda isto interesantno pitanje - sta je sa doniranjem organa poslje smrti? I takodje sta je s primanjem doniranih organa?
Donacija organa dopustena,cak i preporucljiva jer spasiti jedan zivot u islamu je kao da si spasio citav svijet
- shuriken
- Posts: 1725
- Joined: 07/12/2005 19:42
#9
moze li mi neko objasniti zasto na Vlakovu sve dzenaze pocinju zajedno
to na drugim mjestima nisam vidio
iznesu sve ispred objektau isto vrijeme
to izgleda ko dzenaza za ekshumirane kad se zajedno kopaju
a ovi se ne kopaju zajedno, nemaju veze jedni s drugim i kaburi su na raznim dijelovima mezarja
i onda poslije krene gungula jer je puno naroda
i starih i slabovidnih i ljudi ne znaju gdje trebaju ici pa odu na pogresan kabur
ukratko, ostavlja jako los utisak
to na drugim mjestima nisam vidio
iznesu sve ispred objektau isto vrijeme
to izgleda ko dzenaza za ekshumirane kad se zajedno kopaju
a ovi se ne kopaju zajedno, nemaju veze jedni s drugim i kaburi su na raznim dijelovima mezarja
i onda poslije krene gungula jer je puno naroda
i starih i slabovidnih i ljudi ne znaju gdje trebaju ici pa odu na pogresan kabur
ukratko, ostavlja jako los utisak
- Motokultivator
- Posts: 875
- Joined: 22/06/2007 15:02
- Location: Negdje u blizini ilmihala
#15
Privatluk jarane, privatluk. Mnogi ljudi misle da je uplacivanje bakija Islamska duznost. A Bakije su d.o.o., vlasnisto jednog lica ili ti privatna firma.shuriken wrote:moze li mi neko objasniti zasto na Vlakovu sve dzenaze pocinju zajedno
to na drugim mjestima nisam vidio
iznesu sve ispred objektau isto vrijeme
to izgleda ko dzenaza za ekshumirane kad se zajedno kopaju
a ovi se ne kopaju zajedno, nemaju veze jedni s drugim i kaburi su na raznim dijelovima mezarja
i onda poslije krene gungula jer je puno naroda
i starih i slabovidnih i ljudi ne znaju gdje trebaju ici pa odu na pogresan kabur
ukratko, ostavlja jako los utisak
Naravno da su krivi ovi u IZ sto to ne rijese, no to je druga tema, da ne zacatavamo.
-
- Posts: 2502
- Joined: 17/11/2006 08:59
- Location: amrinoland
#18
To si ti jarane sanjao....Ja sam iz Ze- i mogu potvrditi da se halali....To je sastavni dio dzenaze. Osim ako neko nije ateista- ali se onda ne radi o dzenazi nego o ateistickom sprovodu.sulesavic wrote:Mezarja Prašnice, Crkvice?venera888 wrote:sirom muslimanskog svijeta
-
- Posts: 3459
- Joined: 22/01/2003 00:00
- Location: apatrid
#19
Jbg, od 1993. pa do danas ja jo¹ ne èuh braæo, halalimo li mu/joj?amrino wrote: To si ti jarane sanjao....Ja sam iz Ze- i mogu potvrditi da se halali....To je sastavni dio dzenaze. Osim ako neko nije ateista- ali se onda ne radi o dzenazi nego o ateistickom sprovodu.
-
- Posts: 57
- Joined: 28/11/2006 22:00
#22
Da li je dozvoljeno muslimanu darovati svoj organ nemuslimanu, s obzirom da musliman vjeruje kako će svi koji umru kao nemuslimani na budućem svijetu - ahiretu ispaštati u džehenemskoj vatri? Konkretno, da li je meni dozvoljeno dati organ za života, npr. bubreg ili oporučiti nakon smrti, ako znam ili pretpostavljam da će taj organ otići u oganizam koji će, vjerovatno, goriti u džehenemskoj vatri na ahiretu?
Prije svega, treba naglasiti da je darivanje organa, ne prodaja, humano djelo, a humano djelo se može učiniti svakom živom biću. Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Kod svega živog može se postići sadaka.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Kitabul-musakat”, br. 2190) Drugo, bilo koji organ kad se odvoji od tijela ne naziva se muslimanom, jer muslimanom nazivamo kompletnu osobu, a ne neki njen dio. Treće, mi ne možemo sa sigurnošću tvrditi, za bilo koju živu osobu, bilo da se radi o muslimanu ili nemuslimanu, da će sa sigurnošću u Džennet ili Džehennem, jer, sve dok duša ne počne izlaziti, postoji mogućnost da šejtan zavede muslimana na krivi put, kao što nemusliman ima šansu da postane musliman i izgovori šehadet. Prema tome, kada biste organ oporučili muslimanu, ne biste mogli biti sigurni u tom pogedu, jer postoji mogućnost da taj musliman krene pogrešnim putem, pa čak i da umre kao nemusliman. četvrto, ova naša dunjalučka tijela obična su zemlja u koju će se ponovo pretvoriti. Uzvišeni Allah kaže: “Od nje smo vas stvorili, u nju ćemo vas vratiti i iz nje ćemo vas ponovo izvaditi.” (Ta Ha, 55) Dakle, Vaš organ će istruhnuti i pretvoriti se u zemlju, bilo da ostane u Vašem tijelu ili bude presađen u neko drugo. On neće biti proživljen, tako da ne postoji potreba za strahom da će se taj organ naći u tijelu osobe koja će u Džehennem. Naime, proživljenje će biti tako što će naša tijela, nakon padanja kiše u vidu ljudskog sjemena, na dan proživljenja, izniknuti iz ćelije koja se nalazi u trtičnoj (repnoj) kosti (lat. Coccyx), tako da nakon čovjekove smrti, samo taj dio tijela, odnosno ćelija iz koje će naše tijelo nići ima svoj značaj i ulogu. (Vidi: Sahihul-Buhari, “Kitabu tefsiril-Kur’an”, br. 4440, 4554, Muslim, Sahihu Muslim, “El-Fiten ve ešratus-sa’a” br. 2955) Moja preporuka bila bi da muslimani što više čine dobra djela, da budu na usluzi ljudima, uz napomenu da je za dobro djelo potrebno imati ispravan nijet (namjeru) i da djelo u osnovi bude dozvolejno (halal).
Dr. Šukrija Ramić
Novi Horizonti
Prije svega, treba naglasiti da je darivanje organa, ne prodaja, humano djelo, a humano djelo se može učiniti svakom živom biću. Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Kod svega živog može se postići sadaka.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Kitabul-musakat”, br. 2190) Drugo, bilo koji organ kad se odvoji od tijela ne naziva se muslimanom, jer muslimanom nazivamo kompletnu osobu, a ne neki njen dio. Treće, mi ne možemo sa sigurnošću tvrditi, za bilo koju živu osobu, bilo da se radi o muslimanu ili nemuslimanu, da će sa sigurnošću u Džennet ili Džehennem, jer, sve dok duša ne počne izlaziti, postoji mogućnost da šejtan zavede muslimana na krivi put, kao što nemusliman ima šansu da postane musliman i izgovori šehadet. Prema tome, kada biste organ oporučili muslimanu, ne biste mogli biti sigurni u tom pogedu, jer postoji mogućnost da taj musliman krene pogrešnim putem, pa čak i da umre kao nemusliman. četvrto, ova naša dunjalučka tijela obična su zemlja u koju će se ponovo pretvoriti. Uzvišeni Allah kaže: “Od nje smo vas stvorili, u nju ćemo vas vratiti i iz nje ćemo vas ponovo izvaditi.” (Ta Ha, 55) Dakle, Vaš organ će istruhnuti i pretvoriti se u zemlju, bilo da ostane u Vašem tijelu ili bude presađen u neko drugo. On neće biti proživljen, tako da ne postoji potreba za strahom da će se taj organ naći u tijelu osobe koja će u Džehennem. Naime, proživljenje će biti tako što će naša tijela, nakon padanja kiše u vidu ljudskog sjemena, na dan proživljenja, izniknuti iz ćelije koja se nalazi u trtičnoj (repnoj) kosti (lat. Coccyx), tako da nakon čovjekove smrti, samo taj dio tijela, odnosno ćelija iz koje će naše tijelo nići ima svoj značaj i ulogu. (Vidi: Sahihul-Buhari, “Kitabu tefsiril-Kur’an”, br. 4440, 4554, Muslim, Sahihu Muslim, “El-Fiten ve ešratus-sa’a” br. 2955) Moja preporuka bila bi da muslimani što više čine dobra djela, da budu na usluzi ljudima, uz napomenu da je za dobro djelo potrebno imati ispravan nijet (namjeru) i da djelo u osnovi bude dozvolejno (halal).
Dr. Šukrija Ramić
Novi Horizonti
-
- Posts: 1031
- Joined: 07/06/2005 20:26
#23
Interesuju me nacini izrazavanja saucesca/sucuti clanovima porodice umrlog. Kod krscana je to vise/manje istovjetno, ali sam primijetio da kod muslimana (regionalno) postoje velike razlike. Konkretno znam da se u istocnoj Bosni zadrzao ,vjerovatno, turski izraz (kao i u mnogo cemu drugom) koji otprilike glasi:
basa sagosum, odgovor dostum sagosum (naravno da ne znam napisati u originalu, sigurno je i govorno neprepoznatljivo od izvornog jezika).
U dobrom dijelu Hercegovine se koristi izraz koji nisam upamtio ali gdje se kaze (parafraziram): neka je ziva glava ostatku familije ili sl...
Kakav je obicaj u Sarajevu? Sta se kaze u ostatku zemlje, hajmo malo regionalno, interesuje me ...
basa sagosum, odgovor dostum sagosum (naravno da ne znam napisati u originalu, sigurno je i govorno neprepoznatljivo od izvornog jezika).
U dobrom dijelu Hercegovine se koristi izraz koji nisam upamtio ali gdje se kaze (parafraziram): neka je ziva glava ostatku familije ili sl...
Kakav je obicaj u Sarajevu? Sta se kaze u ostatku zemlje, hajmo malo regionalno, interesuje me ...
-
- Posts: 3514
- Joined: 03/12/2004 19:20
#24
back in black wrote:Drugo, bilo koji organ kad se odvoji od tijela ne naziva se muslimanom, jer muslimanom nazivamo kompletnu osobu, a ne neki njen dio.
- shuriken
- Posts: 1725
- Joined: 07/12/2005 19:42
#25
pa i nije druga temaMotokultivator wrote:Privatluk jarane, privatluk. Mnogi ljudi misle da je uplacivanje bakija Islamska duznost. A Bakije su d.o.o., vlasnisto jednog lica ili ti privatna firma.shuriken wrote:moze li mi neko objasniti zasto na Vlakovu sve dzenaze pocinju zajedno
to na drugim mjestima nisam vidio
iznesu sve ispred objektau isto vrijeme
to izgleda ko dzenaza za ekshumirane kad se zajedno kopaju
a ovi se ne kopaju zajedno, nemaju veze jedni s drugim i kaburi su na raznim dijelovima mezarja
i onda poslije krene gungula jer je puno naroda
i starih i slabovidnih i ljudi ne znaju gdje trebaju ici pa odu na pogresan kabur
ukratko, ostavlja jako los utisak
Naravno da su krivi ovi u IZ sto to ne rijese, no to je druga tema, da ne zacatavamo.
zasto je tako na Vlakovu
je li i drugdje tako, ja nisam vidio
zbog cega te razlike?
objasni mi taj privatluk, vise zarade ako je sve odjednom
nego ako 5 dzenaza krene sa 10 minuta razmaka?