Obrazovni sistem crn da crnji ne moze biti...

Kulturna dešavanja, predstave, izložbe, festivali, obrazovanje i budućnost mladih...

Moderator: Chloe

Post Reply
kub lajkan
Posts: 3514
Joined: 03/12/2004 19:20

#1 Obrazovni sistem crn da crnji ne moze biti...

Post by kub lajkan »

Piše: Ramo KOLAR


Morala u obrazovanju nema, a etika je odavno mrtva

Gdje god kreneš sreću te priče o školi i djeci. Što je prirodno i vrlo lijepo. Ali priče o našim školama, posebno onim visokim, nisu ni približno takve. Da rade veze prigodom upisa, svi znaju. Još više da se ispiti polažu slično. Još ako si žena, eto ti šanse da ti profa “zaišće”, za pristojnu osmicu. Ima li nepotizma? Jašta radi. Mita i korupcije? Koliko hoćeš. Nedolaska na predavanja i ispite drugova i gospode profesora? Često. Loših profesora? Bukadar. Nedostatak kvalitetnih udžbenika i skripti, priskrbljivanje lične koristi, loša predavanja, tezgarenje po bezbrojnim fakultetima diljem bosanskih a i hercegovačkih sela, diplome bez utjecaja i značaja na internacionalnom planu...

Ima li istine u svemu, ili su u pitanju samo čaršijske priče?

Prof. dr Jusuf Žiga je ustao odgovoriti na većinu ovih priča i proveo istraživački projekat naslovivši ga s Kriza profesionalnog morala u obrazovnom sistemu i društveni odnos prema toj pojavi u BiH. Pripomogli su mu studenti četvrte godine Fakulteta političkih nauka, s Odsjeka za sociologiju, te Bosanski kulturni centar kao koordinator ali i izdavač ove izuzetno vrijedne knjižice.

Prof. Žiga je znao da kriza profesionalnog morala općenito, redovito prati tzv. tranzicijska društva, u koja spada i naše. Pogoduju joj, prije svega, teška socijalna (i ekonomska) situacija, raslojavanje u društvu i porodičnom sistemu, nefunkcioniranje pravne države i sl. A onda, s druge strane, “bez zdravog i kvalitetnog obrazovnog sistema teško je uopće i zamisliti izlaz iz društvene krize u kojoj se nalazi BiH” (Žiga).

Uglavnom, istraživač je dokazao glavnu hipotezu da je u BiH došlo do zabrinjavajuće krize profesionalnog morala u obrazovnom sistemu. Hiljadu odabranih ispitanika je odgovaralo na istraživačka pitanja, pa je tako njih 95 posto na pitanje da li je u BiH došlo do zabrinjavajuće krize profesionalnog morala u obrazovnom sistemu ogovorilo sa da. Četrdeset i tri posto ispitanih glavnim uzrokom ove krize smatra nesređeno pravno-političko stanje u zemlji, a 34 posto tešku socijalnu situaciju. Ministarstva za obrazovanja kao glavne krivce za rečenu krizu smatra 56 posto ispitanika studenata (slijede rukovodioci u obrazovnim ustanovama, profesori, inspekcija...)

Da li su vam poznati primjeri uzimanja mita i korupcije u obrazovnim ustanovama? Da, kaže 80 posto ispitanika. A da li biste i sami ponudili mito za upis, ocjenu, polaganje ispita, zaposlenje? E, tu se situacija mijenja, pa čak 57 posto ispitanika kaže da ne bi. O mitu i korupciji, pak, bi svjedočilo tek 46 a ne bi 52 posto ispitanika! U par javno iznesenih slučajeva na našim fakultetima svjedočila je tek jedna djevojka (Bihać) za slučaj seksualnog napastvovanja profesora...

Iz rečenoga istraživanja dade se saznati da su najčešći vidovi kršenja profesionalnog morala uzimanje mita, seksualne ucjene. Opće situaciju u obrazovnom sistemu lošom smatra 56 posto, situaciju u BiH u odnosu na susjede lošijom smatra 62 posto, dok odnos našega društva prema zaštiti profesionalnog morala u obrazovanju dobiva lošu ocjenu kod 68 posto ispitanika. Da bi se stvari unaprijedile, 59 posto njih smatra da bi valjalo poduzeti oštrije sankcije prema mitu i korupciji a 31 posto bi pooštrilo kriterije pri izboru i ocjenjivanju rada profesora...

Eto ga! Nisu samo u pitanju čaršijska ogovaranja. Fakulteti su nam prazni od morala, dok se etika davno negdje isparila. Šta je s ostalim sadržajima (visokog) obrazovanja, ostaje se dokazati (i popraviti) drugim istraživanjima. Ovo bi trebalo podijeliti svima onima koji imaju ikakve veze s obrazovanjem. Ako je njima uopće do čitanja...

Mislionice a ne mučionice

U istraživanju je intervjuirano i tridesetak eksperata iz obrazovanja. Donosimo odgovore nekolicine na pitanje šta smatraju najtežim vidovima kršenja profesionalnog morala u obrazovnim ustanovama.

Prof.dr. Šaćir Filandra: “To je korištenje obrazovnih institucija u vanobrazovne svrhe, dakle u priskrbljivanje materijalne koristi.”

Prof. dr. Ivan Cvitković: “Gubljenje odgojne funkcije. Riječ obrazovanje dolazi od obraz, imati obraza. A odgajamo li mlade da imaju obraza ili ih samo pretvaramo u intelektualne mašinice. Učionice su još mučionice, a kad će biti i mislionice ili mudrionice”.

Zora Janković: “Neadekvatno ocjenjivanje, korupcija...”
rainbow_sex
Posts: 249
Joined: 04/08/2003 00:00
Contact:

#2

Post by rainbow_sex »

jebiga bolji ikakav nego nikakav.

iskreno receno nimamo ni kadra za bolji.
kub lajkan
Posts: 3514
Joined: 03/12/2004 19:20

#3

Post by kub lajkan »

rainbow_sex wrote:jebiga bolji ikakav nego nikakav.

iskreno receno nimamo ni kadra za bolji.
Mislim da nije kljucni problem u kadru...
Frutek
Posts: 1525
Joined: 22/01/2005 01:39

#4

Post by Frutek »

Opšta anarhija :(

A najveća ironija je što isti ti naši studenti počnu "kudit" strane fakultete pritom i dalje tvrdeći kako su tobože ovi ovde faxovi najteži na svijetu :-) :-?
mostarac
Posts: 8416
Joined: 03/03/2005 13:47

#5

Post by mostarac »

Frutek wrote:Opšta anarhija :(

A najveća ironija je što isti ti naši studenti počnu "kudit" strane fakultete pritom i dalje tvrdeći kako su tobože ovi ovde faxovi najteži na svijetu :-) :-?
Naši fakulteti i jesu najteži na svijetu, ali ne izbacuju najbolje kadrove, nego idiote koji znaju masu gluposti koje im ni za sta ne trebaju, a ne znaju ono sto treba znaju. I sam sam ti taki :D
Frutek
Posts: 1525
Joined: 22/01/2005 01:39

#6

Post by Frutek »

umro je mostar wrote:
Frutek wrote:Opšta anarhija :(

A najveća ironija je što isti ti naši studenti počnu "kudit" strane fakultete pritom i dalje tvrdeći kako su tobože ovi ovde faxovi najteži na svijetu :-) :-?
Naši fakulteti i jesu najteži na svijetu, ali ne izbacuju najbolje kadrove, nego idiote koji znaju masu gluposti koje im ni za sta ne trebaju, a ne znaju ono sto treba znaju. I sam sam ti taki :D
Kakav je to rezon :-? Znači jesu oni najteži, SAMO nemaju KADRA, imaju IDIOTE umjesto profesora, koji znaju GLUPOSTI umjesto znanja, znaju ono što NE TREBA da znaju itd. Pa de eto pročitaj šta si napisao pa vidi onda jel to treba da bude najteži fax ili cirkus :-)

Kad se kaže da je fakultet extremno težak, onda se očekuje da će student dobit fenomenalno obrazovanje za svoj trud, da će bit profesionalac danas sutra u svom polju, itd. Ovi naši su najteži što se tiče psihičkog maltretiranja studenata, što nema veze s naukom.

Nauka koja se predaje na našim fakultetima je ona od prije 25, 30 godina, to pomnoži sa 2 i tolko su naši faxovi iza onih u svijetu, pa ti gledaj :roll:
mostarac
Posts: 8416
Joined: 03/03/2005 13:47

#7

Post by mostarac »

Frutek wrote:
umro je mostar wrote:
Frutek wrote:Opšta anarhija :(

A najveća ironija je što isti ti naši studenti počnu "kudit" strane fakultete pritom i dalje tvrdeći kako su tobože ovi ovde faxovi najteži na svijetu :-) :-?
Naši fakulteti i jesu najteži na svijetu, ali ne izbacuju najbolje kadrove, nego idiote koji znaju masu gluposti koje im ni za sta ne trebaju, a ne znaju ono sto treba znaju. I sam sam ti taki :D
Kakav je to rezon :-? Znači jesu oni najteži, SAMO nemaju KADRA, imaju IDIOTE umjesto profesora, koji znaju GLUPOSTI umjesto znanja, znaju ono što NE TREBA da znaju itd. Pa de eto pročitaj šta si napisao pa vidi onda jel to treba da bude najteži fax ili cirkus :-)

Kad se kaže da je fakultet extremno težak, onda se očekuje da će student dobit fenomenalno obrazovanje za svoj trud, da će bit profesionalac danas sutra u svom polju, itd. Ovi naši su najteži što se tiče psihičkog maltretiranja studenata, što nema veze s naukom.

Nauka koja se predaje na našim fakultetima je ona od prije 25, 30 godina, to pomnoži sa 2 i tolko su naši faxovi iza onih u svijetu, pa ti gledaj :roll:
Mislio sam na to da sam ja npr. morao za usmeni iz matematike morao znati 800 strana teorema i njihovih dokaza napamet, a to mi nicemu ne sluzi, ama bas nicemo, a na fakultetu se ne obradjuju oblasti koje su potrebne jednom informaticaru i onda fakat da izbacujes sa fakulteta idiota a ne informaticara, jer ja znam 800 strana teorema iz matematike napamet, koje mi ni za sta ne sluze, ali zato ne znam raditi posao za koji sam se skolovao. I nije matematika sama. Ima tu citava fontaana idiotluka koji ti ama bas ni za sta ne trebaju, ali zato se kvalitetno izjebes sa njima. Dakle jesu najtezi, ali ljude ne uce one stvari koje bi trebali da znaju, nego ih uce gluposti.
Shoba
Posts: 1734
Joined: 24/11/2003 00:00

#8

Post by Shoba »

the tip of the iceberg!!!

Kao prvo, rijec obrazovanje podrazumijeva individualno usavrsavanje, sto kod nas nije slucaj. nasi profesori u stvari prave svoje sljedbenike i poslusnike koji ce sutra stati u njihovu odbranu jer nemaju sopstvenog stava, a pri tom im treba drustvani status koji im doticni profesori mogu obezbjedit ako im ovi budu lizali dupe dovoljno dugo.



Ja samo vjerujem u Bosansku mladez koja je vidjela svijeta i provela dovoljno vremena kojekuda i zna sta znaci kada te neko nekompetentan krene maltretirat'. Povrh svega, jebes dzaba obrazovanje...to je ko kad udjes u cevabdzinicu i trazis da se dzaba najedes. nahranice oni tebe, ali pitanje je s cim..........kad platis mozes i vratiti porciju i traziti vise kajmaka i somuna :-)

Vjerujem u vrijeme koje treba da prodje da nas mentalitet evoluira iz 18 u 21 vijek...nemojmo biti u zabludi i vjerovati da smo nesto dostigli. Imamo tu tendenciju da svaku manu okrenemo u korist, sto je s jedne strane OK, a sa milion nevalja.

U se i u svoje kljuse ne prolazi vise, jer je nase kljuse crklo.....

Bosanski izolacionizam je dostigao apsurdne granice. Ne moze se od svijeta uzimati samo ono sto ti odgovara a ostalo odbaciti. Ne mozes kupovati mercedese i mobitele a da ne radis nista.........
DeanGospo
Posts: 50
Joined: 17/01/2004 00:00

#9

Post by DeanGospo »

Nekad ovi forumu stvarno znaju ici na zivce. :)
Dodjes na forum i vazda mi upadaju u oci ove obrazovne teme. :)

Naslov teme "Obrazovni sistem crn da crnji ne moze biti..." i onda se daje prica o istrazivackom projektu gdje se navode djelimicne statistike, anegdoske nepravilnosti i slicno.

Pa onda se kaze: "Uglavnom, istraživac je dokazao glavnu hipotezu da je u BiH došlo do zabrinjavajuce krize profesionalnog morala u obrazovnom sistemu."

Hajde sad...dokazati nesto statistikom... :) ne bih da kazem da je nemoguce ;), ali vjerujem da ovdje ima ljudi koji znaju objasniti stav da "statistika nista ne dokazuje" :), ali moze ukazati na uzrocno-posljedicnu vezu. Ok, recimo da autor clanka Ramo, to ne razumije pa da on to poistovjecuje.

Ali...sama teza se uopste ne bavi obrazovnim sistemom kao takvim, nego jednim jedinim njegovim segmentom, a to su ljudi i tvrdi i pokazuje (statistikom) da moral tih ljudi nije dobar.
Takva tvrdnja se onda moze upotrebljavati samo u tom kontekstu, a nikako izvlaciti zakljucak (kao autor teme ;)) da nam je obrazovni sistem ovakav ili onakav (dobar ili los, svejedno).
Ekvivalent ove satistike bi bio da napravite anketu na hiljadu vozaca i pitate ih sta misle o gumama na automobilu i onda zakljucite da su nam automobili jako losi. Svi koji ista znaju o automobilima ce se s pravom nasmijati na takav zakljucak.

Zasto? :)

Nadalje imamo: "Da li su vam poznati primjeri uzimanja mita i korupcije u obrazovnim ustanovama? Da, kaže 80 posto ispitanika."

Ovako formulisano anketno pitanje je samo za sebe potpuno beskorisno. Samo odgovor na ovo pitanje ne govori nista o rasirenosti mita i korupcije, nego o tome koliko je stvar javna. I to je ispravno (ako se podsjetimo da je teza kriza morala) formulisano pitanje. Problem je sto se ne ulazi u uzroke niti se sagledaju izvori informacija...npr. ako ja ovdje napisem da prof. Ziga za sesticu iz svog ispita uzima 1500km, od trideset ljudi koji procitaju to ovdje 10-20 ce vjerovatno odgovoriti da im je poznat primjer uzimanja m&k, a nekih 2-7 bi moglo reci da su im poznati primjeri.
A cak i kada je informacija pouzdana...nemate raspodjelu po ustanovama jer ovdje je u istom nivou i osnovna skola u Faleticima i ASU. A to se nikako ne stavlja u isti kos.


I onda kao slag na tortu, bez ikakve statistike (osim da se samo jedna djevojka odlucila svjedociti po pitanju seksualnog iskoristavanja) se servira zakljucak:
Iz recenoga istraživanja dade se saznati da su najcešci vidovi kršenja profesionalnog morala uzimanje mita, seksualne ucjene.

E jebi ga druze ucitelju..jel do Rame K. ili zato sto ja nisam procitao knjizicu...ali meni ovo sve nema veze s vezom. Bas me zanima kako li se doslo do ovog zakljucka :).

I na kraju krajeva ... u vezi s temom nikako ne stoje neki postovi ljudi koji su se na ovo nadovezivali.

A samo i da kazem, da priskrbljivanje licne koristi (prisiljavanje studenata da kupe knjigu odredjenog profesora) nema bas neke veze sa kolicinom znanja koju ce student dobiti od datog profesora. Mozemo se sloziti da je to supacki nacin rada, da je ovakav ili onakav ... ali to ne daje za pravo da se kaze da je dati profesor nekompetentan.
Post Reply