da li zna sastaviti kompjuter od komponenti da i objasniti djeci za šta koja komponenta služi u procesu sastavljanja, da li će svaki znati objasniti kako radi procesor, kako radi memorija, šta je to ecc memorija, zašto imamo SDRAM/DDR/DDR2/DDR3,DDR4,DDR5 memoriju, kako radi hdd vs sdd, kakve vrste memorija koristi ssd i sl., šta je to shader i za šta služi , ... - ovo su sve realna pitanja učenika koja može očekivati jedan nastavnik informatike danas a tiču se hardveraduh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
- VladaFBiH
- Posts: 4553
- Joined: 01/02/2012 12:32
- Location: rajvoSa
#76 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Last edited by VladaFBiH on 23/02/2018 13:22, edited 1 time in total.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#77 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Trebaš sa tom "činjenicom" upoznati menadžment škole da se preduzmu određeni koraci prema tim "neznalicama". Kao argument možeš iznijeti svoj stav kako ti misliš da su oni na nivou malo naprednijeg početnika.VladaFBiH wrote: 1. Itekako utemeljena - poznajem dvije osobe koje predaju informatiku i otprilike su na nivou malo naprednijeg početnika i djeca već u starijim razredima znaju više od njih
Već rekoh da konekcija između računara nije nužna za izvođenje nastave. Valda ovo ne moram posebno objašnjavati. Ustvari, ovo ukazuje na to da nikad nisi ni pogledao NPP do sadaVladaFBiH wrote: 2. Baš me interesuje kako si zamislio da se tableti žičano povežu a koji su dio NPP-a - nhf.
I kakve ovo veze ima sa nastavom informatikeI?VladaFBiH wrote: 3. Ovo mi je drago čuti ali s druge strane pročitaj i ovo http://www.skolegijum.ba/tekst/index/14 ... tuzilastvo
Zar ne bi trebalo da se nadležno tužilaštvo bavi ovim, ako ima elemenata krivičnog djela? Ili sam ja pobrkao nadležnosti?
Trebao bi znatui da je osnovni cilj nastave iz oblasti programiranja jeste da učenici nauče osnovne pricipe programiranja.VladaFBiH wrote: 4. NPP se nalazi na ovoj adresi i svako ga može pročitati http://mon.ks.gov.ba/sites/mon.ks.gov.b ... tika_0.pdf i isti je u nekim dijelovima zastario npr. "umetanje i izvlačenje CD/DVD diska" ili nedefinisan npr. programiranje - koji programski jezik je izabran kao osnova i na osnovu čega ili će biti opšte bubanje bez praktične primjene ili nešto treće jer tamo doslovno kaže: "Pri obradi nastavnih tema Programiranje ne preporučuje se upotreba više od jednog programskog jezika. Za programiranje nastavnici mogu koristiti programski jezik po slobodnom izboru, vodeći računa da realizuju kompletnu strukturu odabranog programskog jezika" - da li ovo znači da će djeca učiti npr. Fortran ako samo njega nastavnik poznaje (ovo je naravno karikiranje da se ne uhvatiš ovoga)?
Jezik je forma i bira se onaj koji je najlakši za razumjeti, u skladu sa uzrastom djece. Nastavnici obično biraju QBASIC ili C.
Tako da ti je karikiranjeu ovom slučaju promašaj.
Svakom je u interesu imati visokokvalitetno školstvo, ali je stanje u njemu, nažalost, najčešće projekcija stanja u kompletnoj državi.VladaFBiH wrote: iskreno bio bih presretan kako bi se ovo uradilo kako treba jer je ovo potrebno djeci ali bojim se da će ovako biti samo zapošljavanje nastavnika i zadovoljavanje forme... istina da se nešto i promijenilo nabolje ali još treba da bi bilo kako treba
Ide to nabolje, sporo, ali se ipak ide.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#78 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Možeš li dokazati da ne znaju?VladaFBiH wrote:da li zna sastaviti komjuter od komponenti da i objasniti djeci za šta koja komponenta služi u procesu sastavljanja, da li će svaki znati objasniti kako radi procesor, kako radi memorija, šta je to ecc memorija, zašto imamo SDRAM/DDR/DDR2/DDR3,DDR4,DDR5 memoriju, kako radi hdd vs sdd, kakve vrste memorija koristi ssd i sl., šta je to shader i za šta služi , ... - ovo su sve realna pitanja učenika koja može očekivati jedan nastavnik informatike danas a tiču se hardveraduh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
Znaš li razliku između nastavnika i inžinjera?
Poznaješ li didaktičke principe?
Poznaješ li razvojnu psihologiju?
- VladaFBiH
- Posts: 4553
- Joined: 01/02/2012 12:32
- Location: rajvoSa
#79 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
da se ne bi bespotrebno raspravljali ti meni kažeš da je ok. da uče programiranje u Qbasic-u koji radi pod MS-DOS-om i potreban je emulator da bi se pokrenuo na novijim windowsima... da si barem rekao Visual basic pa bih nekako prežvakao jer je on za osnove skroz ok.duh_sa_sjekirom wrote: Trebao bi znatui da je osnovni cilj nastave iz oblasti programiranja jeste da učenici nauče osnovne pricipe programiranja.
Jezik je forma i bira se onaj koji je najlakši za razumjeti, u skladu sa uzrastom djece. Nastavnici obično biraju QBASIC ili C.
Tako da ti je karikiranjeu ovom slučaju promašaj.
- madner
- Posts: 56806
- Joined: 09/08/2004 16:35
#80 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Zasto je Visual Basic ok a C nije?
- Dosadno mii
- Posts: 2608
- Joined: 16/06/2014 20:33
#81 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Realno ovo bi roditelji djeci trebali znati objasniti i prije polaska u skolu.VladaFBiH wrote:da li zna sastaviti kompjuter od komponenti da i objasniti djeci za šta koja komponenta služi u procesu sastavljanja, da li će svaki znati objasniti kako radi procesor, kako radi memorija, šta je to ecc memorija, zašto imamo SDRAM/DDR/DDR2/DDR3,DDR4,DDR5 memoriju, kako radi hdd vs sdd, kakve vrste memorija koristi ssd i sl., šta je to shader i za šta služi , ... - ovo su sve realna pitanja učenika koja može očekivati jedan nastavnik informatike danas a tiču se hardveraduh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
- VladaFBiH
- Posts: 4553
- Joined: 01/02/2012 12:32
- Location: rajvoSa
#82 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
da ne bih ulazio u samu strukturu jezika dovoljno je da ga pokušaš instalirati na windows 10 i vidjet ćeš zašto - djeca to ne znaju a ni većina roditelja dok je kod VB-a sve na tri klika pa recimo Qbasic je strukturalni jezik čija je glavna razlika, ako se dobro sjećam, u odnosu na basic što ne moraš ukucavati broj linije a VB je objektno orijentisan jezik... uglavnom učiš djecu na starim tehnologijama (istina suština se može naučiti i u Qbasicu ili Pascal-u) tj. daješ im dio znanja i načina razmišljanja koji je jednostavno prevaziđen npr. u visual basicu doslovno vidiš šta radiš dok u qbasic-u ne + imaš mogućnost korištenja skripti + on možda može zainteresovati učenika da nešto i radi kući jer je interesantno da otkrivaš nove stvari...madner wrote:Zasto je Visual Basic ok a C nije?
opet ovo je samo moje mišljenje i ja ne bih nikad nikoga učio u starim programskim jezicima i koliko znam za osnove programiranja je već odavno standard VB i koristi se kao "most" prema ozbiljnijem programiranju
Edit:
upravo sam vidio da si me pitao za VB i C a ja dao odgovor za QB i VB... *eb ga
Last edited by VladaFBiH on 23/02/2018 14:08, edited 2 times in total.
- VladaFBiH
- Posts: 4553
- Joined: 01/02/2012 12:32
- Location: rajvoSa
#83 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Dosadno mii wrote: Realno ovo bi roditelji djeci trebali znati objasniti i prije polaska u skolu.
- wewa
- Posts: 14767
- Joined: 27/05/2010 15:20
- Location: djah na brdu, djah u ravnici
#84 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
pretpostavljam da imas sestogodisnjaka u kuci? i da redovno pricate o sastavljanju konfiguracija?Dosadno mii wrote:Realno ovo bi roditelji djeci trebali znati objasniti i prije polaska u skolu.VladaFBiH wrote:da li zna sastaviti kompjuter od komponenti da i objasniti djeci za šta koja komponenta služi u procesu sastavljanja, da li će svaki znati objasniti kako radi procesor, kako radi memorija, šta je to ecc memorija, zašto imamo SDRAM/DDR/DDR2/DDR3,DDR4,DDR5 memoriju, kako radi hdd vs sdd, kakve vrste memorija koristi ssd i sl., šta je to shader i za šta služi , ... - ovo su sve realna pitanja učenika koja može očekivati jedan nastavnik informatike danas a tiču se hardveraduh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
-
- Posts: 1371
- Joined: 11/12/2012 16:14
#85 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Za pocetnike programiranja, u osnovnim skolama, tesko da ima bolji jezik od ovoga:
https://scratch.mit.edu/
VisualBasic takodjer nije los, mislim da postoji neki MS program kroz koj se moze dobiti besplatna .NET platforma za potrebe ucenja u osnovnim skolama (bar u US).
Ako djeci u osnovnoj skoli dajete C kao prvi programski jezik, velika sansa je da cete kod velikog broja djece razviti averziju.
Ono sto je, za vecinu djece, matematika medju skolskim predmetima, to je, za mnoge programere, C medju programskim jezicima (ima ih i gorih, ali cisti C je poprilicno "neoprastajuci").
https://scratch.mit.edu/
VisualBasic takodjer nije los, mislim da postoji neki MS program kroz koj se moze dobiti besplatna .NET platforma za potrebe ucenja u osnovnim skolama (bar u US).
Ako djeci u osnovnoj skoli dajete C kao prvi programski jezik, velika sansa je da cete kod velikog broja djece razviti averziju.
Ono sto je, za vecinu djece, matematika medju skolskim predmetima, to je, za mnoge programere, C medju programskim jezicima (ima ih i gorih, ali cisti C je poprilicno "neoprastajuci").
- Dosadno mii
- Posts: 2608
- Joined: 16/06/2014 20:33
#86 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Pa sta je problem objasniti. Ko lego kockice kad sklapajuwewa wrote:pretpostavljam da imas sestogodisnjaka u kuci? i da redovno pricate o sastavljanju konfiguracija?Dosadno mii wrote:Realno ovo bi roditelji djeci trebali znati objasniti i prije polaska u skolu.VladaFBiH wrote:[quote="duh_sa_sjeki
Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.[/quot
da li zna sastaviti kompjuter od komponenti da i objasniti djeci za šta koja komponenta služi u procesu sastavljanja, da li će svaki znati objasniti kako radi procesor, kako radi memorija, šta je to ecc memorija, zašto imamo SDRAM/DDR/DDR2/DDR3,DDR4,DDR5 memoriju, kako radi hdd vs sdd, kakve vrste memorija koristi ssd i sl., šta je to shader i za šta služi , ... - ovo su sve realna pitanja učenika koja može očekivati jedan nastavnik informatike danas a tiču se hardvera
Kad im ubace tablet u ruke “, a ni godinu nisu napunili ovo se bez problema do 6te godine moze savladati.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#87 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Ponavljam, djeca u oš trebaju da nauče osnovne principe programiranja, znači elementarne stvari, 'abecedu' programiranja.VladaFBiH wrote:da se ne bi bespotrebno raspravljali ti meni kažeš da je ok. da uče programiranje u Qbasic-u koji radi pod MS-DOS-om i potreban je emulator da bi se pokrenuo na novijim windowsima... da si barem rekao Visual basic pa bih nekako prežvakao jer je on za osnove skroz ok.duh_sa_sjekirom wrote: Trebao bi znatui da je osnovni cilj nastave iz oblasti programiranja jeste da učenici nauče osnovne pricipe programiranja.
Jezik je forma i bira se onaj koji je najlakši za razumjeti, u skladu sa uzrastom djece. Nastavnici obično biraju QBASIC ili C.
Tako da ti je karikiranjeu ovom slučaju promašaj.
QBASIC je za to najpogodniji.
OOP je već viši nivo za taj uzrast.
Ti si, pretpostavljam, procedure i funkcije savladao u vrtiću
- wewa
- Posts: 14767
- Joined: 27/05/2010 15:20
- Location: djah na brdu, djah u ravnici
#88 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
pa eto, kad jednom budes imao sestogodisnjaka, a ti probaj, pa vidi kako ce vam se oboma svidjeti.Dosadno mii wrote:Pa sta je problem objasniti. Ko lego kockice kad sklapajuwewa wrote:pretpostavljam da imas sestogodisnjaka u kuci? i da redovno pricate o sastavljanju konfiguracija?Dosadno mii wrote: Realno ovo bi roditelji djeci trebali znati objasniti i prije polaska u skolu.
Kad im ubace tablet u ruke “, a ni godinu nisu napunili ovo se bez problema do 6te godine moze savladati.
-
- Posts: 28121
- Joined: 20/03/2013 15:38
#89 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Kod mene malac ide na Scratch kurs, u školi, jednom heftično. 4 razred.KIseljak12 wrote:Za pocetnike programiranja, u osnovnim skolama, tesko da ima bolji jezik od ovoga:
https://scratch.mit.edu/
VisualBasic takodjer nije los, mislim da postoji neki MS program kroz koj se moze dobiti besplatna .NET platforma za potrebe ucenja u osnovnim skolama (bar u US).
Ako djeci u osnovnoj skoli dajete C kao prvi programski jezik, velika sansa je da cete kod velikog broja djece razviti averziju.
Ono sto je, za vecinu djece, matematika medju skolskim predmetima, to je, za mnoge programere, C medju programskim jezicima (ima ih i gorih, ali cisti C je poprilicno "neoprastajuci").
Vidim da ima itekako potencijala, konta sve bez problema, pravi nekakve jednostavne igrice, nauči dosta stvari kroz programiranje (što njegovi vršnjaci veze nemaju šta je (x, y, z os, veličine uglova, engleski da ne spominjem).
Bolje vala i da bude nerd, nego da se drogira i dudla šišu.
Neki dan je zaradio 2KM! Otišao kod jarana, instalirao mu Mineraft sa torrenta, crack, ovo-ono, uglavnom piči igrica bez problema. Jaran, sav oduševljen, dao mu 2KM, ovaj moj došao kući - ko da mu je neko poklonio ključeve od novog auta.
-
- Posts: 1371
- Joined: 11/12/2012 16:14
#90 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Svaka cast sto ste ga upisali na to, nisam znao da ima kod nas takvih kurseva. Ne mora ni biti programer sutra, ali ce mu to prosiriti um, razviti interesovanje za ucenje novih stvari, a ako se ikad odluci da se bavi programiranjem (sad, za 5, 10 godina), imace predznanje usadjeno u ranoj mladosti.Naslovnica wrote:Kod mene malac ide na Scratch kurs, u školi, jednom heftično. 4 razred.KIseljak12 wrote:Za pocetnike programiranja, u osnovnim skolama, tesko da ima bolji jezik od ovoga:
https://scratch.mit.edu/
VisualBasic takodjer nije los, mislim da postoji neki MS program kroz koj se moze dobiti besplatna .NET platforma za potrebe ucenja u osnovnim skolama (bar u US).
Ako djeci u osnovnoj skoli dajete C kao prvi programski jezik, velika sansa je da cete kod velikog broja djece razviti averziju.
Ono sto je, za vecinu djece, matematika medju skolskim predmetima, to je, za mnoge programere, C medju programskim jezicima (ima ih i gorih, ali cisti C je poprilicno "neoprastajuci").
Vidim da ima itekako potencijala, konta sve bez problema, pravi nekakve jednostavne igrice, nauči dosta stvari kroz programiranje (što njegovi vršnjaci veze nemaju šta je (x, y, z os, veličine uglova, engleski da ne spominjem).
Bolje vala i da bude nerd, nego da se drogira i dudla šišu.
Neki dan je zaradio 2KM! Otišao kod jarana, instalirao mu Mineraft sa torrenta, crack, ovo-ono, uglavnom piči igrica bez problema. Jaran, sav oduševljen, dao mu 2KM, ovaj moj došao kući - ko da mu je neko poklonio ključeve od novog auta.
Narocito ovo zadnje, naucice da cijeni sebe, svoje sposobnosti i vjestine. Automatski imas manju predispoziciju da se bavi glupostima. Znaci razvija se i samopouzdanje i poduzetnicki duh
- triconja
- Posts: 16211
- Joined: 29/04/2012 07:04
#91 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Treba im u sklopu informatike uvesti diskretnu matematiku i c++ pa da budu na nivou polaznika mostarskog FITa kad izadju iz osnovne skoleduh_sa_sjekirom wrote:Nije baš tako.Haris.ba wrote:Ja malo drugačije shvatam šta je bitno oko informatike u osnovnim školama.
Treba naučiti razlikovati softver i hardver. Ali, kod nas se to uči naopako. Uči se napamet šta čini hardver, i definicija softvera.
Fino je to znati. Ali, to nije ono kako dijete treba naučiti.
Za uspješno obrazovanje iz informatike nije neophodno potencirati imati tablete, internet i računare. Oni su samo sredstva. I tako treba pristupiti informatici.
Dijete treba naučiti šta je problem koji rješava informatika. I kako rješava probleme. Za početak ti tu i ne trebaju računari. Razne tehnike se mogu koristiti. Čak i npr. različiti pokreti ruku ili zvukovi kod shvatanja npr. sekvenci, petlji...
Kada se dijete nauči shvatiti problem, te kako koristiti alate - onda dijete ne uči napamet da hardver je miš i tastatura. Već ih samo gleda kao alatke i kada se upita šta je hardver u pola noći zna odgovor. Jer to više nije nabubano. Već naučeno. I shvata da nije problem u informatici šta je hardver, a šta softver.
Ali, proteći će još vode dok nastavnik ne prestane pitati ko je Čarls Bebidž.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#92 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
triconja wrote: Treba im u sklopu informatike uvesti diskretnu matematiku i c++ pa da budu na nivou polaznika mostarskog FITa kad izadju iz osnovne skole
-
- Posts: 1371
- Joined: 11/12/2012 16:14
#93 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Hardver je dio racunara koji mozes nabiti nogom, softver je onaj dio koji ne mozes, sta je tu mudrost?
-
- Posts: 1360
- Joined: 09/05/2011 20:40
#94 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Qbasic je prevaziđen i za te svrhe još 90-ih godina. Danas u svijetu mala djeca uče Scratch, a stariji osnovci i srednjoškolci Python koji je jedan od najjednostavnijih OOP jezika, a s njim se može sve raditi kao i s kompleksnijim jezicima poput C i C++, osim low level stvari poput razvoja kernela, firmwarea, embedded rješenja, ali to svakako učenici neće raditi. Performanse jezika su naravno sporije.duh_sa_sjekirom wrote:Ponavljam, djeca u oš trebaju da nauče osnovne principe programiranja, znači elementarne stvari, 'abecedu' programiranja.VladaFBiH wrote:da se ne bi bespotrebno raspravljali ti meni kažeš da je ok. da uče programiranje u Qbasic-u koji radi pod MS-DOS-om i potreban je emulator da bi se pokrenuo na novijim windowsima... da si barem rekao Visual basic pa bih nekako prežvakao jer je on za osnove skroz ok.duh_sa_sjekirom wrote: Trebao bi znatui da je osnovni cilj nastave iz oblasti programiranja jeste da učenici nauče osnovne pricipe programiranja.
Jezik je forma i bira se onaj koji je najlakši za razumjeti, u skladu sa uzrastom djece. Nastavnici obično biraju QBASIC ili C.
Tako da ti je karikiranjeu ovom slučaju promašaj.
QBASIC je za to najpogodniji.
OOP je već viši nivo za taj uzrast.
Ti si, pretpostavljam, procedure i funkcije savladao u vrtiću
- Haris.ba
- Posts: 25117
- Joined: 08/09/2005 20:08
#95 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Nisi me razumio. Nije stvar pokaže li nastavnik računar i dijelove. Već pristup gdje ne postoji objašnjenje zašto postoji hdd npr.duh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
Načini rješavanja problema da su univerzalni, ne bi ni postojao poseban predmet informatika. Ipak postoji određena specifičnost.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#96 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Informatika je u naše škole uvedena nakon rata. Osnovni cilj tog predmeta jeste da se djeca nauče principima rješavanja problema kao i elementarnim pojmovima iz te oblasti. Trebaju prvo naučiti šta je to program uopće, šta je programski jezik, algoritam, dijagram toka, šta je naredba, šta je varijabla itd. Ljudi biraju QBasic iz razloga što su njegove naredbe kao i riječi engleskog jezika koji djeca u tom uzrastu već prilično znaju. Njegove mogućnosti i skup naredbi sasvim su solidne za taj uzrast. Na taj način im se programiranje uopće i gore nevedene stvari koje trebaju naučiti nastoji učiniti što bliskijim i jednostavnijim. Tako je praksa pokazala u najvećem broju slučajeva. No, učenje QBasica ni na koji način ne isključuje i učenje nekih drugih programskih jezika, kao npr onih koje si naveo, ako je dijete zainteresirano i ima predispozicije za to.TRANCE wrote: Qbasic je prevaziđen i za te svrhe još 90-ih godina. Danas u svijetu mala djeca uče Scratch, a stariji osnovci i srednjoškolci Python koji je jedan od najjednostavnijih OOP jezika, a s njim se može sve raditi kao i s kompleksnijim jezicima poput C i C++, osim low level stvari poput razvoja kernela, firmwarea, embedded rješenja, ali to svakako učenici neće raditi. Performanse jezika su naravno sporije.
Last edited by duh_sa_sjekirom on 26/02/2018 08:49, edited 1 time in total.
- duh_sa_sjekirom
- Posts: 4839
- Joined: 24/05/2007 17:50
- Location: tamo gdje se vali lome...
#97 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Nikad nisam čuo za sličan slučaj a i ne vidim nekog smisla da nastavnik npr djeci rasklopi računar i pokaže neki dio a da im pri tome ne objasni šta je njegova namjena. NPP za informatiku obrađuje svaki dio računara pri čemu se, logično, bazira na objašnjenju njegove namjene.Haris.ba wrote:Nisi me razumio. Nije stvar pokaže li nastavnik računar i dijelove. Već pristup gdje ne postoji objašnjenje zašto postoji hdd npr.duh_sa_sjekirom wrote: Nije baš tako.
Hardver je nešto što je očigledno. Svaki nastavnik zna otvoriti računar i pokazati HDD, CPU, RAM itd. pa ti ta primjedba ne stoji.
Također, objasni se i pojam softvera i drugih stvari (poštujući didaktičke principe).
Načini rješavanja problema, sistematski pristup istim i korištenje alata za to je univerzalno i nije vezano samo za informatiku.
Načini rješavanja problema da su univerzalni, ne bi ni postojao poseban predmet informatika. Ipak postoji određena specifičnost.
Niko ne spori da postoje specifičnosti (valjda je to očigledno i normalno), ali princip rješavanja problema u programiranju je nešto što može imati (i ima) široku primjenu i izvan tog predmeta.
- mk ultra
- Posts: 19672
- Joined: 31/12/2012 14:05
- Location: Bošnjačka verzija države
- Grijem se na: Ugalj
- Vozim: Bahato
- Horoskop: Maćak
#98 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
neki ovdje izgleda ne razumiju da postoje djeca koja ne mogu nešto da nauče.
osnovna škola je osnovna škola... bez pretjerivanja
osnovna škola je osnovna škola... bez pretjerivanja
- Haris.ba
- Posts: 25117
- Joined: 08/09/2005 20:08
#99 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Ja u klin, ti u ploču.duh_sa_sjekirom wrote: Nikad nisam čuo za sličan slučaj a i ne vidim nekog smisla da nastavnik npr djeci rasklopi računar i pokaže neki dio a da im pri tome ne objasni šta je njegova namjena. NPP za informatiku obrađuje svaki dio računara pri čemu se, logično, bazira na objašnjenju njegove namjene.
Ne namjena dijela. Već zašto neki dio postoji.
- Haris.ba
- Posts: 25117
- Joined: 08/09/2005 20:08
#100 Re: Obrazovanje u BiH-Osnovne škole u Sarajevu-Problemi-Šta vam najviše smeta, šta biste mijenjali i kako?
Takvih 1% - 2% posto u populaciji maloljetnika.mk ultra wrote:neki ovdje izgleda ne razumiju da postoje djeca koja ne mogu nešto da nauče.
osnovna škola je osnovna škola... bez pretjerivanja