Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#26 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by sekerbay »

Connaisseur Karlin wrote:
hvala, ipak postoje razlike, a koje sam ranije primjetila :) razlicite intrperaticje/obrazlozenja teksta su uticale na smisao teksta/recitacija Kurana :)
Prvo, siguran sam da ne znaš arapski. Drugo, negdje si nešto pokupila i smatraš to istinom iako se radi o glupostima koje je neko pisao, neko čije je znanje o islamu blago je reći ograničeno.
Kad čitaš prvi očuvani mushaf sastavljen u vrijeme osmana, r.a. i slušaš kad uči neki današnji hafiz, nećeš naći razliku.
Smrcak15 wrote:nije tacno, nego je prvi pisani Mushaf u papirnom formatu uradio Osman
Ne znam. Ako laže čuveni sujuti, lažem i ja :)
Koliko mi je poznato, predaja je vjerodostojna.

Ostalo je ok. Zna se da je poslanik, s.a.v.s. diktirao, kako, gdje i šta. Ono, taj ajet iza onog a ispred onog; ta sura ispred one, itd.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#27 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

sekerbay wrote:
Smrcak15 wrote:nije tacno, nego je prvi pisani Mushaf u papirnom formatu uradio Osman
Ne znam. Ako laže čuveni sujuti, lažem i ja :)
Koliko mi je poznato, predaja je vjerodostojna.

Ostalo je ok. Zna se da je poslanik, s.a.v.s. diktirao, kako, gdje i šta. Ono, taj ajet iza onog a ispred onog; ta sura ispred one, itd.
daj postavi hadis da vidimo sta pise
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#28 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote:
Smrcak15 wrote: pa stani malo ba, kazem ti Kuranske sure su pisane na razne materijale za vrijeme Muhammeda, a za vrijeme Osmana je to kopirano u prebaceno u jedan format, to jeste papirnu knjigu.

jeli ti sad jasnije?
a komplikacije koje su se desavale tokom procesa sastavljanja sadrazaja nisu vazne :D

to nije bilo doslovno prepisivanje recitacija u jednu knjigu :)
koje komplikacije, ne budi polovicna u rijecima, da se mora cupati klijestima iz tebe da se izvuce sta hoces da kazes.
Kur'an, recitacije iz perioda Muhaemda nisu identicne sadrzaju danasnjeg intrpertiranog standardiziranog Musafa
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#29 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

sekerbay wrote:
Connaisseur Karlin wrote:
hvala, ipak postoje razlike, a koje sam ranije primjetila :) razlicite intrperaticje/obrazlozenja teksta su uticale na smisao teksta/recitacija Kurana :)
Prvo, siguran sam da ne znaš arapski. Drugo, negdje si nešto pokupila i smatraš to istinom iako se radi o glupostima koje je neko pisao, neko čije je znanje o islamu blago je reći ograničeno.
Kad čitaš prvi očuvani mushaf sastavljen u vrijeme osmana, r.a. i slušaš kad uči neki današnji hafiz, nećeš naći razliku.
ali, ne pisem o tome :-D pisem o sacuvanom materijalu i procesu interpetacije i sastavljanja u prvi Musaf :)
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#30 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by sekerbay »

Evgaaa :)

sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#31 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by sekerbay »

Connaisseur Karlin wrote:pisem o sacuvanom materijalu i procesu interpetacije i sastavljanja u prvi Musaf
To je isti onaj koji je preko dzibrila objavljen muhammedu, s.a.v.s.
Sve je jasno kad vidiš ko je bio u komisiji kada se slagao u jednu knjigu.
Nema slovo upisat dok se ne pregleda tekst i potvrde ga najveći učenjaci tog vremena.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#32 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote: Kur'an, recitacije iz perioda Muhaemda nisu identicne sadrzaju danasnjeg intrpertiranog standardiziranog Musafa
dobro je nemoj dalje
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#33 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

sekerbay wrote:
Connaisseur Karlin wrote:pisem o sacuvanom materijalu i procesu interpetacije i sastavljanja u prvi Musaf
To je isti onaj koji je preko dzibrila objavljen muhammedu, s.a.v.s.
Sve je jasno kad vidiš ko je bio u komisiji kada se slagao u jednu knjigu.
Nema slovo upisat dok se ne pregleda tekst i potvrde ga najveći učenjaci tog vremena.
ali nije isti , sorry :)

Kodificiranje Kurana ( dva puta) je imalo cilj zapisati i sacuvati recitacije koje nisu bile izgubljene , ali je bilo sacuvanih fragmenata, plus, sandariziranje u Musaf je imalo cilj sacuvati i napraviti iskljucivo jedna primjerak za buduce generacije; no sadrzaj nije orignilan sadrzaju recitacija koje su bile sacuvane orlanim putem ili zapisani na raznim materijalima :)
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#34 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote: Kur'an, recitacije iz perioda Muhaemda nisu identicne sadrzaju danasnjeg intrpertiranog standardiziranog Musafa
dobro je nemoj dalje
http://www.youtube.com
prestani daviti sa yt video zapisima
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#35 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote:
Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote: Kur'an, recitacije iz perioda Muhaemda nisu identicne sadrzaju danasnjeg intrpertiranog standardiziranog Musafa
dobro je nemoj dalje
http://www.youtube.com
prestani daviti sa yt video zapisima
:lol:

nevjernici ti pokazu Kuranski manuscript iz Muhammedova vremena i ponose se sto imaju tako star dokument, koji nije iskrivljen, koji je identican danasnjem, a ti kazes prestani daviti sa yt video zapisima :lol:
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#36 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote:
Smrcak15 wrote: dobro je nemoj dalje
http://www.youtube.com
prestani daviti sa yt video zapisima
:lol:

nevjernici ti pokazu Kuranski manuscript iz Muhammedova vremena i ponose se sto imaju tako star dokument, koji nije iskrivljen, koji je identican danasnjem, a ti kazes prestani daviti sa yt video zapisima :lol:
pronajden je fragemnt, znaci jedan mali zapisani dio od dvije sure , sto god , no ovo je problem:
writing had chapter separators and dotted verse endings – features in Arabic scripts which are believed not to have been introduced to the Qur'an until later
:D
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#37 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote: pronajden je fragemnt, znaci jedan mali zapisani dio od dvije sure , sto god , no ovo je problem:
writing had chapter separators and dotted verse endings – features in Arabic scripts which are believed not to have been introduced to the Qur'an until later
:D
believed od koga???
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#38 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote: pronajden je fragemnt, znaci jedan mali zapisani dio od dvije sure , sto god , no ovo je problem:
writing had chapter separators and dotted verse endings – features in Arabic scripts which are believed not to have been introduced to the Qur'an until later
:D
believed od koga???
islamskih ucenjaka :)
Muslim scholars are in agreement that the copies of the Quran which were prepared during Uthman�s caliphate had no dots or diacritical marks. Abu al-Aswad al-Duali (d. 69 AH/688 AD), who lived during the caliphate of Umar, is believed to have inserted diacritical marks in the text of the Quran. During the reign of Muawiyah (d. 60 AH), he prepared a dotted copy of the Quran in 50 AH. However, a study of Arabic palaeography shows that some Arabic inscriptions before the rise of Islam, such as the Raqush tombstone, the oldest dated pre-Islamic inscription (c. 267 AD), and in the early years of the Islamic era, contain dots over some letters. In a bilingual document on papyrus, dated 22 AH (during the caliphate of Umar), there are dots on some characters.8 Two dams built by Muawiya near Madina and Taif have inscriptions in which some letters bear dots. 9 In the first century itself, ayah separators were introduced in the form of dotted columns or horizontal dots.
:D
User avatar
Zaitsev
Posts: 1936
Joined: 08/10/2011 14:31
Location: Zenica
Contact:

#39 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Zaitsev »

sekerbay wrote:Prvi mushaf je sastavio alija, a.s. i to netom nakon poslanikove, s.a.v.s. smrti. To su zabilježile sunijske i šijske predaje.
Razlika između njega i onog koji je sastavljen u vrijeme ebu bekra, r.a. je u tome što je alijin imao potpuni i najbolji tefsir.
Što se tiče onog u vrijeme osmana, r.a., a koji je očuvan i dan danas, on je ostavio jedan(poznato je da je kur'an objavljen na sedam harfova) i to onaj kurejš.

Što se tiče izostavljanja samoglasnika, arapi su izgovarali sa, ali ih nisu pisali. Isto tako tačke.
Sad, nakon osvajanja zemalja, morali su dodati ono što su iz ostavljali kako bi nearapi mogli čitati.
Svi koji su učili kur'an, mogu ga čitati bez istih.

Iskreno se nadam da je ovo bio lapsus... :D
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#40 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Both literatures share the same types of variants, regardless of
the proportions and percentages of each type in its
respective genre. What’s more, he suggests that many
of the Qur’ānic variants coexisted during the time of
the prophet just as variants in ancient poetry coexisted
during the lifetime of the poets and rawī-s who
lived in an oral-transmission environment (p. 232).
Nasser concludes that the mysterious tradition of
sab`at aḥruf (in its broader sense encompassing the
Qur’ānic qirā’āt) was probably a consequence of the
failure of the codification process by ‘Uthmān, which
was not able to produce a single unified Reading of
the Qur’ān. Thus, the variant readings kept multiplying
exponentially until Ibn Mujāhid, when their
number became limited again.
izvor: Nasser Shady Hekmat
The Transmission of the Variant Readings
of the Qur’ān. The Problem of Tawātur
and the Emergence of Shawādhdh.
Brill, Leiden-Boston 2013,
xii, 252 p.
ISBN : 978-9004240810
sekerbay
Posts: 3748
Joined: 04/01/2017 22:45

#41 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by sekerbay »

Connaisseur Karlin wrote:ali nije isti , sorry
Ako ti tako kažeš... :lol:
Na jednoj strani imamo osmana, aliju, ibn abasa, ibn kaba, ibn mesuda i druge velikane među ashabima koji su nadgledali prepisivanje i koji svjedoče da je isti, a s druge strane imamo tebe i nekog anonimusa kojeg si izrovila :mrgreen: naravno da se vjeruje vama :mrgreen:
Ako je vjerovati raznoraznim predajama, kako u sunijskim tako i u šijskim zbirkama, ovom kur'anu fale sure i ajeti i to polijep broj :-) naravno da su to gluposti koje se odbacuju jer s druge strane imaš bezbroj dokaza da je ovo taj kur'an. Ma dovoljno je kad Allah kaže da će ga čuvati, a kamoli bezbroj sahih predaja koje govore o tome.
Zaitsev wrote:Iskreno se nadam da je ovo bio lapsus
Iskreno, ateisticke nade su zadnje što me zanima :wink:
Al haj, kad sam već tu...
Ehli bejt je poseban i to je njihovo pravo.
Sam buharija na četiri mjesta uz alijino ime stavlja a.s., a uz fatimino i više.
Isto tako ostali islamski učenjaci.
Čak u namazu imaš salavat na aliju, fatimu i dr. članove porodice.
Pa, kad je tako, onda allahumme sali ala muhammed ve ala aaali Muhammed.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#42 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote: islamskih ucenjaka :)
Muslim scholars are in agreement that the copies of the Quran which were prepared during Uthman�s caliphate had no dots or diacritical marks. Abu al-Aswad al-Duali (d. 69 AH/688 AD), who lived during the caliphate of Umar, is believed to have inserted diacritical marks in the text of the Quran. During the reign of Muawiyah (d. 60 AH), he prepared a dotted copy of the Quran in 50 AH. However, a study of Arabic palaeography shows that some Arabic inscriptions before the rise of Islam, such as the Raqush tombstone, the oldest dated pre-Islamic inscription (c. 267 AD), and in the early years of the Islamic era, contain dots over some letters. In a bilingual document on papyrus, dated 22 AH (during the caliphate of Umar), there are dots on some characters.8 Two dams built by Muawiya near Madina and Taif have inscriptions in which some letters bear dots. 9 In the first century itself, ayah separators were introduced in the form of dotted columns or horizontal dots.
:D
pa manuskript iz Mingana kolekcije iz videa gore pokaziva da je manuskript iz tog perioda kada su se pisali Kur'ani, a taj Manuscipt je pronadjen prije 2 ili 3 godine.

drugo, Posto se Kur'an ucio na pamet od samo pocetka objave, ljudi su znali gdje su krajevi ajeta, tako da bilo ne bilo oznaceno na papiru, znalo se gdje su krajevi ajeta, koliko ja sura ima ajeta itd


Problem bi bio da muslimanski nisu bastinili kulturu ucenja na pamet cijelog Kur'ana, nego samo da su se oslanjali na pisanu formu, eh to bi pretstvaljalo ogroman problem ako niko nije oznazacavao krajeve ajeta a niko nije ucio Kuran na pamet da zna gdje je koji ajet zavrsen.

Ovako kad imas ljude i zene sto nauce cijeli Kur'an na pamet ,i ta tradicija traje od MUhammeda, znaci ovaj Kur'an sto imamo danas je isti Kur'an objavljen Muhammedu, jer ako imas milione ljudi koji znaju Kur'an na pamet i ta njihova tradicija se seze do poslanika kroz generacije, da je bilo imalo razlike kod njihi danas bi imali razlicite verzije Kurana gdje su ajeti rasporedjenji drukcije.

i Jos nesto, cak se matematicki moze dokazati da ovaj Kur'an sto imamo danas je neizmijenjen jos od vremena poslanika, jer bilo kako mijenjanje, dodavanje, ukidanje premijestanje unistava simetriju Kur'anski ajeta i urusi svo programiranje Kur'ana

tako da imamo matematgicku potporu plus sto imamo samo jedan Kur'an oko kojeg se cijeli islamski svijet slaze je dokaz ne iskrivljenosti knjige.
User avatar
aurora313
Posts: 2203
Joined: 10/10/2010 12:47

#43 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by aurora313 »

Smrcak15 wrote:...Problem bi bio da muslimanski nisu bastinili kulturu ucenja na pamet cijelog Kur'ana, nego samo da su se oslanjali na pisanu formu, eh to bi pretstvaljalo ogroman problem ako niko nije oznazacavao krajeve ajeta a niko nije ucio Kuran na pamet da zna gdje je koji ajet zavrsen.

Ovako kad imas ljude i zene sto nauce cijeli Kur'an na pamet ,i ta tradicija traje od MUhammeda, znaci ovaj Kur'an sto imamo danas je isti Kur'an objavljen Muhammedu, jer ako imas milione ljudi koji znaju Kur'an na pamet i ta njihova tradicija se seze do poslanika kroz generacije, da je bilo imalo razlike kod njihi danas bi imali razlicite verzije Kurana gdje su ajeti rasporedjenji drukcije....
Naravno, to je ono što bi mnogi željeli: masovka onih koji su mogli da znaju Kuran napamet. Interesantno bi bilo znati kako i na koji su to način svi zajedno učili? Prihvatiću ako ih je sam Muhamed podučavao u velikoj grupi, ali ipak, to predstavlja neko današnje rješenje ali teško da je ferceralo u to vrijeme.

Medjutim, postoji konfuzija oko verbalnog prenošenja, a nalazi se u Al Buharijevom hadisu koji neću prevoditi sa Engleskog. Po svemu izgleda da je bilo jako malo hafiza (quarisa) u to vrijeme, i da je zato Kuran ipak pisan kao manuskript nakon skupljanja materijala koji se nalazio po donjem opisu na koži, kamenu, i prsima hafiza. U ovom se hadisu radi o pogibiji mnogih quarisa u bitci kod Al Jamame.

Naravno, Smrčkovo objašnjenje ovdje ne samo da nije potrebno nego bih ga zamolio da se strpi i da pusti druge da daju svoje stavove. Interesantno bi bilo čuti mišljenja ranih islamskih teologa oko ovoga.

(37) Chapter: It is desirable that a scribe should be honest and wise

37) باب يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلاً

Narrated Zaid bin Thabit:

Abu Bakr sent for me owing to the large number of casualties in the battle of Al-Yamama, while `Umar was sitting with him. Abu Bakr said (to me), `Umar has come to my and said, 'A great number of Qaris of the Holy Qur'an were killed on the day of the battle of Al-Yamama, and I am afraid that the casualties among the Qaris of the Qur'an may increase on other battle-fields whereby a large part of the Qur'an may be lost. Therefore I consider it advisable that you (Abu Bakr) should have the Qur'an collected.' I said, 'How dare I do something which Allah's Messenger did not do?' `Umar said, By Allah, it is something beneficial.' `Umar kept on pressing me for that till Allah opened my chest for that for which He had opened the chest of `Umar and I had in that matter, the same opinion as `Umar had." Abu Bakr then said to me (Zaid), "You are a wise young man and we do not have any suspicion about you, and you used to write the Divine Inspiration for Allah's Messenger. So you should search for the fragmentary scripts of the Qur'an and collect it (in one Book)." Zaid further said: By Allah, if Abu Bakr had ordered me to shift a mountain among the mountains from one place to another it would not have been heavier for me than this ordering me to collect the Qur'an. Then I said (to `Umar and Abu Bakr), "How can you do something which Allah's Messenger did not do?" Abu Bakr said, "By Allah, it is something beneficial." Zaid added: So he (Abu Bakr) kept on pressing me for that until Allah opened my chest for that for which He had opened the chests of Abu Bakr and `Umar, and I had in that matter, the same opinion as theirs. So I started compiling the Qur'an by collecting it from the leafless stalks of the date-palm tree and from the pieces of leather and hides and from the stones, and from the chests of men. I found the last verses of Sirat-at-Tauba: ("Verily there has come unto you an Apostle (Muhammad) from amongst yourselves--' (9.128-129) ) from Khuza`ima or Abi Khuza`ima and I added to it the rest of the Sura. The manuscripts of the Qur'an remained with Abu Bakr till Allah took him unto Him. Then it remained with `Umar till Allah took him unto Him, and then with Hafsa bint `Umar.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#44 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

Smrcak15 wrote:
Connaisseur Karlin wrote: islamskih ucenjaka :)
Muslim scholars are in agreement that the copies of the Quran which were prepared during Uthman�s caliphate had no dots or diacritical marks. Abu al-Aswad al-Duali (d. 69 AH/688 AD), who lived during the caliphate of Umar, is believed to have inserted diacritical marks in the text of the Quran. During the reign of Muawiyah (d. 60 AH), he prepared a dotted copy of the Quran in 50 AH. However, a study of Arabic palaeography shows that some Arabic inscriptions before the rise of Islam, such as the Raqush tombstone, the oldest dated pre-Islamic inscription (c. 267 AD), and in the early years of the Islamic era, contain dots over some letters. In a bilingual document on papyrus, dated 22 AH (during the caliphate of Umar), there are dots on some characters.8 Two dams built by Muawiya near Madina and Taif have inscriptions in which some letters bear dots. 9 In the first century itself, ayah separators were introduced in the form of dotted columns or horizontal dots.
:D
pa manuskript iz Mingana kolekcije iz videa gore pokaziva da je manuskript iz tog perioda kada su se pisali Kur'ani, a taj Manuscipt je pronadjen prije 2 ili 3 godine.
udaljio si se od cnetrlanog problema:

ti si ovo napisao:

nevjernici ti pokazu Kuranski manuscript iz Muhammedova vremena i ponose se sto imaju tako star dokument, koji nije iskrivljen, koji je identican danasnjem, a ti kazes prestani daviti sa yt video zapisima

Doticni manusript je drugaciji jer Musaf iz perioda Uthmans caliphate had no dots or diacritical marks.

Problem: doticni manuscript ( iz tog video zapis) je pronadjen iz perioda Muhamedovog zivorta , ali zasto je kasnija verzija Musafa iz Uthman-ovog perioda napisana drugacije, tj. bez tocki i dijakriticke oznae?
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#45 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

sekerbay wrote:
Connaisseur Karlin wrote:ali nije isti , sorry
Ako ti tako kažeš... :lol:
Na jednoj strani imamo osmana, aliju, ibn abasa, ibn kaba, ibn mesuda i druge velikane među ashabima koji su nadgledali prepisivanje i koji svjedoče da je isti, a s druge strane imamo tebe i nekog anonimusa kojeg si izrovila :mrgreen: naravno da se vjeruje vama :mrgreen:
Ako je vjerovati raznoraznim predajama, kako u sunijskim tako i u šijskim zbirkama, ovom kur'anu fale sure i ajeti i to polijep broj :-) naravno da su to gluposti koje se odbacuju jer s druge strane imaš bezbroj dokaza da je ovo taj kur'an. Ma dovoljno je kad Allah kaže da će ga čuvati, a kamoli bezbroj sahih predaja koje govore o tome.
Danas imamo mnoge pismene i obrazovane osobe koje analiziraju tranzicion periode pisanja Kurana u Musaf. Ti pises o osobama iz perioda prvih neoliko kalifta, u kojim je jako malo bilo pismenih osoba, bilo je takodjer internih sukoba u prvim kalifatima,a tadasni Musafi se stoljecima nisu mogli kupovati na bazarima za "sitnu nepsimenu raju". Originali Kurana , koristeni za sastavljanje u Musafa su unisteni, ali psotoje danasnje analize koje kompariraju pisane dokmente iz poezije i na nekoliko grdjaveina, kao i nekoliko pisanih verzija na raznim arapskim dijalektima. Danas su strucnajci primjetili odstupanja o pravila, a koja su se desila tokom kodiranja Kurana u Musaf.
User avatar
Connaisseur Karlin
Posts: 20595
Joined: 31/01/2016 16:16

#46 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Connaisseur Karlin »

aurora313 wrote:
Smrcak15 wrote:...Problem bi bio da muslimanski nisu bastinili kulturu ucenja na pamet cijelog Kur'ana, nego samo da su se oslanjali na pisanu formu, eh to bi pretstvaljalo ogroman problem ako niko nije oznazacavao krajeve ajeta a niko nije ucio Kuran na pamet da zna gdje je koji ajet zavrsen.

Ovako kad imas ljude i zene sto nauce cijeli Kur'an na pamet ,i ta tradicija traje od MUhammeda, znaci ovaj Kur'an sto imamo danas je isti Kur'an objavljen Muhammedu, jer ako imas milione ljudi koji znaju Kur'an na pamet i ta njihova tradicija se seze do poslanika kroz generacije, da je bilo imalo razlike kod njihi danas bi imali razlicite verzije Kurana gdje su ajeti rasporedjenji drukcije....
Naravno, to je ono što bi mnogi željeli: masovka onih koji su mogli da znaju Kuran napamet. Interesantno bi bilo znati kako i na koji su to način svi zajedno učili? Prihvatiću ako ih je sam Muhamed podučavao u velikoj grupi, ali ipak, to predstavlja neko današnje rješenje ali teško da je ferceralo u to vrijeme.

Medjutim, postoji konfuzija oko verbalnog prenošenja, a nalazi se u Al Buharijevom hadisu koji neću prevoditi sa Engleskog. Po svemu izgleda da je bilo jako malo hafiza (quarisa) u to vrijeme, i da je zato Kuran ipak pisan kao manuskript nakon skupljanja materijala koji se nalazio po donjem opisu na koži, kamenu, i prsima hafiza. U ovom se hadisu radi o pogibiji mnogih quarisa u bitci kod Al Jamame.

Naravno, Smrčkovo objašnjenje ovdje ne samo da nije potrebno nego bih ga zamolio da se strpi i da pusti druge da daju svoje stavove. Interesantno bi bilo čuti mišljenja ranih islamskih teologa oko ovoga.

(37) Chapter: It is desirable that a scribe should be honest and wise

37) باب يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلاً

Narrated Zaid bin Thabit:

Abu Bakr sent for me owing to the large number of casualties in the battle of Al-Yamama, while `Umar was sitting with him. Abu Bakr said (to me), `Umar has come to my and said, 'A great number of Qaris of the Holy Qur'an were killed on the day of the battle of Al-Yamama, and I am afraid that the casualties among the Qaris of the Qur'an may increase on other battle-fields whereby a large part of the Qur'an may be lost. Therefore I consider it advisable that you (Abu Bakr) should have the Qur'an collected.' I said, 'How dare I do something which Allah's Messenger did not do?' `Umar said, By Allah, it is something beneficial.' `Umar kept on pressing me for that till Allah opened my chest for that for which He had opened the chest of `Umar and I had in that matter, the same opinion as `Umar had." Abu Bakr then said to me (Zaid), "You are a wise young man and we do not have any suspicion about you, and you used to write the Divine Inspiration for Allah's Messenger. So you should search for the fragmentary scripts of the Qur'an and collect it (in one Book)." Zaid further said: By Allah, if Abu Bakr had ordered me to shift a mountain among the mountains from one place to another it would not have been heavier for me than this ordering me to collect the Qur'an. Then I said (to `Umar and Abu Bakr), "How can you do something which Allah's Messenger did not do?" Abu Bakr said, "By Allah, it is something beneficial." Zaid added: So he (Abu Bakr) kept on pressing me for that until Allah opened my chest for that for which He had opened the chests of Abu Bakr and `Umar, and I had in that matter, the same opinion as theirs. So I started compiling the Qur'an by collecting it from the leafless stalks of the date-palm tree and from the pieces of leather and hides and from the stones, and from the chests of men. I found the last verses of Sirat-at-Tauba: ("Verily there has come unto you an Apostle (Muhammad) from amongst yourselves--' (9.128-129) ) from Khuza`ima or Abi Khuza`ima and I added to it the rest of the Sura. The manuscripts of the Qur'an remained with Abu Bakr till Allah took him unto Him. Then it remained with `Umar till Allah took him unto Him, and then with Hafsa bint `Umar.
Kompletno sastavljanje skripti recitacija je opisano u hadisima , a izvor doticnog hadisa je :

https://sunnah.com/bukhari/66/8

Reference : Sahih al-Bukhari 4986
In-book reference : Book 66, Hadith 8
USC-MSA web (English) reference : Vol. 6, Book 61, Hadith 509
(deprecated numbering scheme)

So you should search for (the fragmentary scripts of) the Qur'an and collect it in one book.

mozda ce neko napisati: hej, pa doticni su memorisali i znai su ostatak izgubljenog dijela, no to i dalje nije garancija da se nisu desile greske tokom pisanja prvog Musafa

Da li je doticni hadis prihvacen , odbacen jak ili slab?
User avatar
aurora313
Posts: 2203
Joined: 10/10/2010 12:47

#47 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by aurora313 »

Connaisseur Karlin wrote: So you should search for (the fragmentary scripts of) the Qur'an and collect it in one book.

mozda ce neko napisati: hej, pa doticni su memorisali i znai su ostatak izgubljenog dijela, no to i dalje nije garancija da se nisu desile greske tokom pisanja prvog Musafa...
Da u pisanom Kuranu mora da ima određenih proizvoljnosti, u to svako ko iole razmišlja treba da vjeruje. (...” So I started compiling the Qur'an by collecting it from the leafless stalks of the date-palm tree and from the pieces of leather and hides and from the stones, and from the chests of men.”) Zato je neodgovorno i proizvoljno tvrditi da je Kuran onakav kakav je prenešen Muhamedu.

Koliko ja shvatam u ovome naslovu,

(37) باب يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلاً
(37) Chapter: It is desirable that a scribe should be honest and wise
(PREVOD: Poželjno je da pisar bude pošten i mudar.)

Na kraju krajeva, šta i ako se nešto izgladilo, dotjeralo, dodalo pa i izmjenilo? Srž je ostala.

Ovo može samo da smeta Smrletu i onima koji pocrvene u licu od napora upinjući se da ‘dokažu‘ kako su svete knjige onih anamo prekrojavane, a Kuran je i dalje netaknut božiji original. Evo vidimo da je to generalna pojava u obje religije.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#48 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

aurora313 wrote:---
Naravno, to je ono što bi mnogi željeli: masovka onih koji su mogli da znaju Kuran napamet. Interesantno bi bilo znati kako i na koji su to način svi zajedno učili? Prihvatiću ako ih je sam Muhamed podučavao u velikoj grupi, ali ipak, to predstavlja neko današnje rješenje ali teško da je ferceralo u to vrijeme.
pa da citas historiju kako je objava stizala i kako su ljudi ucili znao bi

jendo stavno, dodje ajet ili vise njih, ili jedna kraca sura, poslanik to objavi, pisari zapisu, i to se uci u molitvama, plus sto memorisu drugi ljudi i zene to.

Imali su halke , sjedis u krug i poducavas, plus sto su sa poslanikom svaki dan imali 5 molitvi na kojima se ucio Kur'an ono sto je doslo od objave, i zamisli da svaki dan slusas u 5 molitvi recitacije Kurana, a da ne pricam sto su i drugi ucili kuci, jer je to jedna od vaznih stvari u zivotu mulsimana da cita orginalni Kuran i uci na pamet, primoran si radi molitvi da ucis na pamet Kur'an.

https://bs.wikipedia.org/wiki/Kur%27an
Među ashabima je bilo mnogo hafiza. Iz vremena Poslanika kao hafizi se navode: Ubejj ibn Ka'b, Muaz ibn Džebel, Zejd ibn Sabit, Ebu-Derda, Abdulah ibn Mes'ud i drugi....Potrebno je navesti da je kroz cijeli taj period bio ogroman broj hafiza.

kad imas masa ljudi koji znaju knjigu na pamet, to knjigu cuva od iskrivljenja.
Medjutim, postoji konfuzija oko verbalnog prenošenja, a nalazi se u Al Buharijevom hadisu koji neću prevoditi sa Engleskog. Po svemu izgleda da je bilo jako malo hafiza (quarisa) u to vrijeme, i da je zato Kuran ipak pisan kao manuskript nakon skupljanja materijala koji se nalazio po donjem opisu na koži, kamenu, i prsima hafiza. U ovom se hadisu radi o pogibiji mnogih quarisa u bitci kod Al Jamame.
https://bs.wikipedia.org/wiki/Kur%27an
Među ashabima je bilo mnogo hafiza. Iz vremena Poslanika kao hafizi se navode: Ubejj ibn Ka'b, Muaz ibn Džebel, Zejd ibn Sabit, Ebu-Derda, Abdulah ibn Mes'ud i drugi....Potrebno je navesti da je kroz cijeli taj period bio ogroman broj hafiza.
(37) Chapter: It is desirable that a scribe should be honest and wise(ne mudar, nego pametan, mudar je hakim a ovdje stoji Akila, od rijec Akl=Razum)

37) باب يُسْتَحَبُّ لِلْكَاتِبِ أَنْ يَكُونَ أَمِينًا عَاقِلاً
So you should search for the fragmentary scripts of the Qur'an and collect it (in one Book)."
da, pa to cijelo vrijeme govori a nikako da shvatite, Kuran je pisan na razne materijale, dio po dio, jedan dio pisan na kostima, jedan na kamenju, jedan na suhoj kozi, nesto na liscu itd itd

i iskomadani dijelovi da se sakupi , da se koristi i pamet hafiza i pisana forma Kuran u prebacivanju teksta u jedan format, to jeste papirni format.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#49 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote:----
udaljio si se od cnetrlanog problema:

ti si ovo napisao:

nevjernici ti pokazu Kuranski manuscript iz Muhammedova vremena i ponose se sto imaju tako star dokument, koji nije iskrivljen, koji je identican danasnjem, a ti kazes prestani daviti sa yt video zapisima

Doticni manusript je drugaciji jer Musaf iz perioda Uthmans caliphate had no dots or diacritical marks.

Problem: doticni manuscript ( iz tog video zapis) je pronadjen iz perioda Muhamedovog zivorta , ali zasto je kasnija verzija Musafa iz Uthman-ovog perioda napisana drugacije, tj. bez tocki i dijakriticke oznae?
zato sto su su nekad pisari odlucili da svako deset ajeta oznace sa oznakom/simbolom da se tu na tom mjestu zavrsava deset ajeta.

Uglavnom, pa makar i nemali ni jednu tacku ni simbol, samo tekst i nista vise, opet bi znali gdje se koji ajet zavrsava, jer se to uci kroz hifz, ucenje Kur'ana na pamet.
User avatar
Smrcak15
Posts: 11137
Joined: 13/12/2015 13:23

#50 Re: Objavljivanje i sastavljanje Kur'ana

Post by Smrcak15 »

Connaisseur Karlin wrote:----
Kompletno sastavljanje skripti recitacija je opisano u hadisima , a izvor doticnog hadisa je :

https://sunnah.com/bukhari/66/8

Reference : Sahih al-Bukhari 4986
In-book reference : Book 66, Hadith 8
USC-MSA web (English) reference : Vol. 6, Book 61, Hadith 509
(deprecated numbering scheme)

So you should search for (the fragmentary scripts of) the Qur'an and collect it in one book.

mozda ce neko napisati: hej, pa doticni su memorisali i znai su ostatak izgubljenog dijela, no to i dalje nije garancija da se nisu desile greske tokom pisanja prvog Musafa

Da li je doticni hadis prihvacen , odbacen jak ili slab?
ovo je jasno ko dan, samo sto vi nikako da shvatite, iako sam objasnio mali milion puta

kad je objava stizala Kuran je pisan na razne materijale, do sta se doslo u tom momentu , sta se nalazilo pri ruci pisari su zapisivali ajete i sure

eh posto Kuran je bio u dijelovima, nije bio knjiga u jednom formatu recimo papir, kada je Muhammed umro, odlucili su da sakupe ove pisane fragmente raznih materijala i pomocu hafiza , pisara objave i ovih fragmenata prebace cijeli Kuran u jedan papirni format, da ne bude Kuran pisan po raznim materijalim i raskomadan.

ali iako je bio raskomadan, znalo se redosljed sura i ajeta.
Post Reply