NOVE CIJENE GORIVA

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

User avatar
ZoomZoomKiwi
Posts: 10609
Joined: 10/03/2022 22:16

#35476 Re: benzin kvalitet

Post by ZoomZoomKiwi »

Throttle wrote: 14/03/2024 21:27 Jest, osim sto je compression ratio, sto si boldao, fiksan za konstrukciju motora i ovo napisano se odnosi na razlicite motore. E sad, zanima me kako ti mislis komprimovat istu kolicinu goriva vise ili manje u zavisnosti od oktanskog broja?
Možda se od oktana istegne/produži klipnjača :? :mrgreen:
adv.K
Posts: 220
Joined: 08/05/2012 19:45

#35477 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by adv.K »

Vezano za oktanski broj, evo c/p iz Uputstva za upotrebu mog auta. Turbo benzin 2.0

Propisani benzin min. 95 RON/ROZ

Koristite benzin s min. 95 ROZ.

Korištenje benzina većeg oktanskog broja od 95 ROZ može dovesti do povećanja snage motora i do manje potrošnje goriva.

U slučaju nužde možete koristiti benzin s 91, 92 odnosno 93 ROZ (mali gubitak snage, malo povećana potrošnja goriva).
Throttle
Posts: 13014
Joined: 10/06/2016 12:35

#35478 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Throttle »

Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
zippoo87
Posts: 15654
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#35479 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by zippoo87 »

Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
:thumbup:
Ukratko sazetak.
Da je ista cijena goriva kao 95,ja bi sipao 98 :lol:

Ja sam u golfa keca automatika iskljucivo sipao benzin 98 a auto je trosilo kao tenk :D
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35480 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by redhat »

zippoo87 wrote: 14/03/2024 22:49
Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
:thumbup:
Ukratko sazetak.
Da je ista cijena goriva kao 95,ja bi sipao 98 :lol:

Ja sam u golfa keca automatika iskljucivo sipao benzin 98 a auto je trosilo kao tenk :D
Baš je golf kec referentan motor za ovo hahahah
Tehnologija motora rane sedamdesete prošlog vijeka, karburator.
Znao sam da će golfaš neki javiti, jel ti kec makar isao na bezolovni ili olovni benzin :lol:
User avatar
mirota
Posts: 2351
Joined: 11/01/2018 11:42

#35481 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by mirota »

kakav je kvalitet dizla na Gasprom pumpama ?
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35482 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by redhat »

Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
Sad fino udahneš i sjedneš, pa pročitaš ono što sam ja napisao, pa opet udahneš pa pročitaš ovo što si ti odnekud kopirao i vidiš da je isto.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Na mom linku na podlinku imaš video inženjer sa kredom ispred table objašnjava sastav goriva po periodnom sistemu i objašnjava šta se dešava u kojoj fazi rada motora i ti trazis dodatno objasnjenje.
Nije kume bacanje para, nego nisi imao auto koje to može iskoristiti ko ni ovaj što objašnjava kako mu je išao golf kec
Leon16v
Posts: 5790
Joined: 02/04/2015 13:27
Location: Ilidza إليدزا
Vozim: Staro željezo

#35483 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Leon16v »

Golf kec može i na ulje što ostane od uštipaka :D
User avatar
Laplace
Posts: 10445
Joined: 19/11/2012 18:37

#35484 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Laplace »

... ali mu je onda manja kompresija.
zippoo87
Posts: 15654
Joined: 13/05/2009 19:04
Location: TK

#35485 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by zippoo87 »

redhat wrote: 15/03/2024 09:57
zippoo87 wrote: 14/03/2024 22:49
Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
:thumbup:
Ukratko sazetak.
Da je ista cijena goriva kao 95,ja bi sipao 98 :lol:

Ja sam u golfa keca automatika iskljucivo sipao benzin 98 a auto je trosilo kao tenk :D
Baš je golf kec referentan motor za ovo hahahah
Tehnologija motora rane sedamdesete prošlog vijeka, karburator.
Znao sam da će golfaš neki javiti, jel ti kec makar isao na bezolovni ili olovni benzin :lol:
Auto kupljeno pocetkom 2000.,mati vozila ,kasnije kada sam polozio i ja vozio. Covjek od kojeg smo kupili rekao sipaj 98cu i mi sipali...nije se o tome razmisljalo nesto pretjerano,niti sam znao sta je 98 a sta 95 tada,niti me zanimalo. Naspem i cao.
I nisam rekao da se na golfu kecu primjetila razlika,nego da sam tocio 98cu u njega. Ne bi ti skodilo da malo i citas,umjesto sto trolas.
Throttle
Posts: 13014
Joined: 10/06/2016 12:35

#35486 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Throttle »

redhat wrote: 15/03/2024 10:00
Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
Sad fino udahneš i sjedneš, pa pročitaš ono što sam ja napisao, pa opet udahneš pa pročitaš ovo što si ti odnekud kopirao i vidiš da je isto.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Na mom linku na podlinku imaš video inženjer sa kredom ispred table objašnjava sastav goriva po periodnom sistemu i objašnjava šta se dešava u kojoj fazi rada motora i ti trazis dodatno objasnjenje.
Nije kume bacanje para, nego nisi imao auto koje to može iskoristiti ko ni ovaj što objašnjava kako mu je išao golf kec
Udahnuo i opet ne razumijem kako je to gorivo cisce i kako ces ga komprimovat vise ili manje u istom motoru, na sta uporno izbjegavas odgovor. Svjestan da si lupio glupost. Al eto, ti znas najbolje. Kopirao nisam, nego znam ponesto. Vjerovatno ne neke tajne kao ti i inzinjer sa video snimka pa bih htio da naucim
I jos mi napisi sta se desava sa benzinom kad malo duze stoji, a valjda se mozemo slozit da 98ica tj 100tka stoji.
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35487 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by redhat »

Throttle wrote: 15/03/2024 13:49
redhat wrote: 15/03/2024 10:00
Throttle wrote: 14/03/2024 22:43 Da, jer knock senzor drzi motor "na ivici" a pomjeranjem ugla paljenja malo prema naprijed, sto gorivo veceg oktanskog broja jedino i omogucava, motor moze imati malo vise snage, najcesce zanemarivo. Prije ce bit da je u glavi.
Oslobodi se nesto veca energija jer se citava smjesa moze upaliti kad klip stigne u GMT, tj paljenje pocne ranije iz tačke gdje svjećica baci iskru i proširi se čitavom zapreminom do vremena GMT, i onda gurne klip malo vecom silom prema dolje. Probao, bacanje para.
Da je gorivo cisce, kako se navodi, nije. Da je bolje za motor koji ga ne zahtijeva, pa i nije baš pretjerano, ako se uračuna i cijena. Da se nesto aman desava, ne desava.
Još tu uzmemo faktor slabe potraznje za tim gorivom, duzeg stajanja u tankovima a obzirom da je benzin dosta osjetljiv, ne vidim poentu.
Sad fino udahneš i sjedneš, pa pročitaš ono što sam ja napisao, pa opet udahneš pa pročitaš ovo što si ti odnekud kopirao i vidiš da je isto.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Na mom linku na podlinku imaš video inženjer sa kredom ispred table objašnjava sastav goriva po periodnom sistemu i objašnjava šta se dešava u kojoj fazi rada motora i ti trazis dodatno objasnjenje.
Nije kume bacanje para, nego nisi imao auto koje to može iskoristiti ko ni ovaj što objašnjava kako mu je išao golf kec
Udahnuo i opet ne razumijem kako je to gorivo cisce i kako ces ga komprimovat vise ili manje u istom motoru, na sta uporno izbjegavas odgovor. Svjestan da si lupio glupost. Al eto, ti znas najbolje. Kopirao nisam, nego znam ponesto. Vjerovatno ne neke tajne kao ti i inzinjer sa video snimka pa bih htio da naucim
I jos mi napisi sta se desava sa benzinom kad malo duze stoji, a valjda se mozemo slozit da 98ica tj 100tka stoji.
Nemam ti druze sta odgovoriti, misliš da mi je prvi put da sagovornik koji nesto ne zna ili ne shvata pokusava da me uvuče u diskusiju i širi je raznim pod pitanjima ne bil na kraju sve izgubilo smisao i otlslo toliko široko da postane glupost.
Momak pitao, ja odgovorio, ti rekao da lupam gluposti ja se nasmijao i proslijedio link gdje to učeni ljudi objasnjavaju.
Opušteno druže, da ti odgovorim gdje i kako se benzin čuva ti ćeš me pitat a jesul plastični tankovi i koje su boje.
Ono što je postavljač pitanja pitao, ja odgovorio a z sve ostalo je google tu.

:P
User avatar
Evolution_IV
Posts: 13305
Joined: 29/08/2020 22:58
Location: Tahiti

#35488 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Evolution_IV »

:meza1:
katastrofalan
Posts: 22
Joined: 22/01/2022 19:17

#35489 Re: benzin kvalitet

Post by katastrofalan »

redhat wrote: 14/03/2024 20:10
zippoo87 wrote: 14/03/2024 20:00
redhat wrote: 14/03/2024 19:43

Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat :)
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.

Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:

https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol

"2.Why does it matter?

By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.

Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
I ja iz iskustva kazem da sam osjetio razliku...sad matematicki kolika je ta razlika ,to se da diskutovati i racunati ali se osjeti drugaciji rad motora.

Evo prije 10ak dana sam nasuo plin u Doboju na Neskovicu a inace sipam ovamo na lokalnim pumpama i drugaciji je rad motora na ovom plinu od Neskovica.Snaga i ostalo je isto...samo cekam da vidim koliko cu km preci sa ovim...imam osjecaj manje,jer vec sada lampice se pogasile a nisam presao ni 100 km sa nasutom kolicinom. Znaci rad motora ne radi isto ni na plinu,zavisno od kvaliteta.
Dakle,primjeti se razlika neka a kolika,manje bitno...jer ne mozes iz 100 konja dobiti 150 nikako sa drugim gorivom :lol:
Petrol stanica Vraca ja u prosjeku pređem 20/30 do 50km više na rezervoaru benzina gradske vožnje nego recimo Energopetrol, ove divlje lokalne pumpe i pumpice izbjegavam ili ako bas ne mogu zaobici onda naspem samo da se dovučem kući.
Auto benzinac šestak atmosferac, VAG koncern a nije golf (moš mislit) preko 300 konjića, rezervoar 62l za ove znalce što prvu specijalu na moturu kroz auspuh rade da malo pogađaju :)
nema Petrol pumpa na Vracama :D
jesi li mislio na nešković?
Throttle
Posts: 13014
Joined: 10/06/2016 12:35

#35490 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Throttle »

Argumentovana rasprava. Ćorsokak.
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35491 Re: benzin kvalitet

Post by redhat »

katastrofalan wrote: 15/03/2024 16:16
redhat wrote: 14/03/2024 20:10
zippoo87 wrote: 14/03/2024 20:00
I ja iz iskustva kazem da sam osjetio razliku...sad matematicki kolika je ta razlika ,to se da diskutovati i racunati ali se osjeti drugaciji rad motora.

Evo prije 10ak dana sam nasuo plin u Doboju na Neskovicu a inace sipam ovamo na lokalnim pumpama i drugaciji je rad motora na ovom plinu od Neskovica.Snaga i ostalo je isto...samo cekam da vidim koliko cu km preci sa ovim...imam osjecaj manje,jer vec sada lampice se pogasile a nisam presao ni 100 km sa nasutom kolicinom. Znaci rad motora ne radi isto ni na plinu,zavisno od kvaliteta.
Dakle,primjeti se razlika neka a kolika,manje bitno...jer ne mozes iz 100 konja dobiti 150 nikako sa drugim gorivom :lol:
Petrol stanica Vraca ja u prosjeku pređem 20/30 do 50km više na rezervoaru benzina gradske vožnje nego recimo Energopetrol, ove divlje lokalne pumpe i pumpice izbjegavam ili ako bas ne mogu zaobici onda naspem samo da se dovučem kući.
Auto benzinac šestak atmosferac, VAG koncern a nije golf (moš mislit) preko 300 konjića, rezervoar 62l za ove znalce što prvu specijalu na moturu kroz auspuh rade da malo pogađaju :)
nema Petrol pumpa na Vracama :D
jesi li mislio na nešković?
Vraca sine, putem mladih muslimana ili ti tranzitom ili ti prijeratnom petrovačkom prema bistričkoj stanici sa lijeve strane, ispod naselja koje se zvalo pišćivode :)
Mani se šuplje
preludezalude
Posts: 5635
Joined: 07/03/2012 00:09

#35492 Re: benzin kvalitet

Post by preludezalude »

redhat wrote: 14/03/2024 19:43
Evolution_IV wrote: 14/03/2024 18:38
Throttle wrote: 14/03/2024 18:03

U kom smislu postizes bolju kompresiju?
jel realno sta ljudi pisu :lol: :lol:
Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat :)
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.

Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:

https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol

"2.Why does it matter?

By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.

Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
Da li to hoces reci da kad umjesto standardnog goriva od 95 oktana naspes gorivo od 100 oktana povecavas kompresiju motora?
Ja koliko znam, kad se rade modifikacije motora tj tuning i povecavas kompresiju motora onda je potrebno koristiti gorivo vece oktanske vrijednosti.
Ti si nesto pomijesao.
Ja sam u ratu imao pristup avionskom gorivu a ono je 130 oktana i sipao sam ga u auto. Sta mislis da li sam dobio na snazi?
Koristim plin koji je 110 oktana i ne vidim snagu.
I na kraju, ovo sto si boldirao uopste nisi dobro preveo. Uopste se ne kaze da upotreba goriva vece oktanske vrijednosti povecava kompresiju.
Prevod bi bio: vise oktana dozvoljava upotrebu vece kompresije.
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35493 Re: benzin kvalitet

Post by redhat »

preludezalude wrote: 15/03/2024 19:21
redhat wrote: 14/03/2024 19:43
Evolution_IV wrote: 14/03/2024 18:38

jel realno sta ljudi pisu :lol: :lol:
Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat :)
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.

Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:

https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol

"2.Why does it matter?

By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.

Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
Da li to hoces reci da kad umjesto standardnog goriva od 95 oktana naspes gorivo od 100 oktana povecavas kompresiju motora?
Ja koliko znam, kad se rade modifikacije motora tj tuning i povecavas kompresiju motora onda je potrebno koristiti gorivo vece oktanske vrijednosti.
Ti si nesto pomijesao.
Ja sam u ratu imao pristup avionskom gorivu a ono je 130 oktana i sipao sam ga u auto. Sta mislis da li sam dobio na snazi?
Ti si mozda avion vidio sa balkona ili kakve terase a kerozin barem onaj avionski ili helikopterski nisi ni na slici a evo zasto to tvrdim.
Avionsko gorivo je jakoooo gusto i tačno je da ima nekad i više od 130 oktana ali ima hemijsku strukturu takvu sa jako puno parafina jer radi na visokim nadmorskim visinama i razlicitim pritiscima od klasičnog benzina. U bačvu sa avionskim kerozinom mozes ugasiti cigaru neće nista planuti, no to je vec neka druga tema. Da se vratim zasto ti nisi ni vidio to gorivo, avion mozda jesi , je to da radi gustine goriva nema pumpe benzinca auta koja će kerozin progurati u motor, a i kad bi proslo nekim cudom dizne motora koje su obicno 0.8mm kod benzinca ne mogu raspršiti to gorivo u cilindar.
Evo da nešto naučiš pa možeš pisati na nekoj drugoj temi, većina automobila koji su išli na sjeveni pol ili oko arktika na ekspedicije su imali umjesto dizela upravo avionski kerozin, jer se na toj niskoj temperaturi dizel pretvara u želatin. I ta auta su uglavnom bile Toyote hillux sa žestoko modifikovanim i ubrizgavanjem, izmjenjenim i pojačanim pumpama, filterima goriva itd itd.
Imal dalje kakvih dilema, haj me i ti pitaj koje su boje kanisteri za gorivo ko i onaj lola odozgo :)
katastrofalan
Posts: 22
Joined: 22/01/2022 19:17

#35494 Re: benzin kvalitet

Post by katastrofalan »

redhat wrote: 15/03/2024 18:18
katastrofalan wrote: 15/03/2024 16:16
redhat wrote: 14/03/2024 20:10

Petrol stanica Vraca ja u prosjeku pređem 20/30 do 50km više na rezervoaru benzina gradske vožnje nego recimo Energopetrol, ove divlje lokalne pumpe i pumpice izbjegavam ili ako bas ne mogu zaobici onda naspem samo da se dovučem kući.
Auto benzinac šestak atmosferac, VAG koncern a nije golf (moš mislit) preko 300 konjića, rezervoar 62l za ove znalce što prvu specijalu na moturu kroz auspuh rade da malo pogađaju :)
nema Petrol pumpa na Vracama :D
jesi li mislio na nešković?
Vraca sine, putem mladih muslimana ili ti tranzitom ili ti prijeratnom petrovačkom prema bistričkoj stanici sa lijeve strane, ispod naselja koje se zvalo pišćivode :)
Mani se šuplje
e čuj vraca… svašta
preludezalude
Posts: 5635
Joined: 07/03/2012 00:09

#35495 Re: benzin kvalitet

Post by preludezalude »

redhat wrote: 15/03/2024 19:38
preludezalude wrote: 15/03/2024 19:21
redhat wrote: 14/03/2024 19:43

Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat :)
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.

Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:

https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol

"2.Why does it matter?

By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.

Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
Da li to hoces reci da kad umjesto standardnog goriva od 95 oktana naspes gorivo od 100 oktana povecavas kompresiju motora?
Ja koliko znam, kad se rade modifikacije motora tj tuning i povecavas kompresiju motora onda je potrebno koristiti gorivo vece oktanske vrijednosti.
Ti si nesto pomijesao.
Ja sam u ratu imao pristup avionskom gorivu a ono je 130 oktana i sipao sam ga u auto. Sta mislis da li sam dobio na snazi?
Ti si mozda avion vidio sa balkona ili kakve terase a kerozin barem onaj avionski ili helikopterski nisi ni na slici a evo zasto to tvrdim.
Avionsko gorivo je jakoooo gusto i tačno je da ima nekad i više od 130 oktana ali ima hemijsku strukturu takvu sa jako puno parafina jer radi na visokim nadmorskim visinama i razlicitim pritiscima od klasičnog benzina. U bačvu sa avionskim kerozinom mozes ugasiti cigaru neće nista planuti, no to je vec neka druga tema. Da se vratim zasto ti nisi ni vidio to gorivo, avion mozda jesi , je to da radi gustine goriva nema pumpe benzinca auta koja će kerozin progurati u motor, a i kad bi proslo nekim cudom dizne motora koje su obicno 0.8mm kod benzinca ne mogu raspršiti to gorivo u cilindar.
Evo da nešto naučiš pa možeš pisati na nekoj drugoj temi, većina automobila koji su išli na sjeveni pol ili oko arktika na ekspedicije su imali umjesto dizela upravo avionski kerozin, jer se na toj niskoj temperaturi dizel pretvara u želatin. I ta auta su uglavnom bile Toyote hillux sa žestoko modifikovanim i ubrizgavanjem, izmjenjenim i pojačanim pumpama, filterima goriva itd itd.
Imal dalje kakvih dilema, haj me i ti pitaj koje su boje kanisteri za gorivo ko i onaj lola odozgo :)
Tvoja prva recenica mi je rekla koliko nemas pojma o cemu pricas. Avionsko gorivo od 130 oktana se ne koristi za helikoptere i mlazne motore. Za helikoptere i mlazne avione se koristi kerozin. Avionsko gorivo od 130 oktana se koristi u klipnim avionskim motorima. 93. godine sam vozao auto po Tuzli i sipao iskljucivo to gorivo u benzinca. Prica o gustini veze nema sa realnoscu.
Evo ja cu te pitati...koje je boje avionsko gorivo od 130 oktana. Guglaj brzo.
PS.
Da naucis nesto...kerozin nema oktansku vrijednost.
Kerozin i avionsko gorivo od 130 oktana tj avionski benzin su totalno razlicite stvari.totalno
vojopd
Posts: 1800
Joined: 28/05/2018 18:14

#35496 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by vojopd »

A navijao sam za crvenog sesira… jeb’ga. Ne daj se! :run:
redhat
Posts: 979
Joined: 28/09/2008 01:32

#35497 Re: benzin kvalitet

Post by redhat »

preludezalude wrote: 15/03/2024 21:41
redhat wrote: 15/03/2024 19:38
preludezalude wrote: 15/03/2024 19:21

Da li to hoces reci da kad umjesto standardnog goriva od 95 oktana naspes gorivo od 100 oktana povecavas kompresiju motora?
Ja koliko znam, kad se rade modifikacije motora tj tuning i povecavas kompresiju motora onda je potrebno koristiti gorivo vece oktanske vrijednosti.
Ti si nesto pomijesao.
Ja sam u ratu imao pristup avionskom gorivu a ono je 130 oktana i sipao sam ga u auto. Sta mislis da li sam dobio na snazi?
Ti si mozda avion vidio sa balkona ili kakve terase a kerozin barem onaj avionski ili helikopterski nisi ni na slici a evo zasto to tvrdim.
Avionsko gorivo je jakoooo gusto i tačno je da ima nekad i više od 130 oktana ali ima hemijsku strukturu takvu sa jako puno parafina jer radi na visokim nadmorskim visinama i razlicitim pritiscima od klasičnog benzina. U bačvu sa avionskim kerozinom mozes ugasiti cigaru neće nista planuti, no to je vec neka druga tema. Da se vratim zasto ti nisi ni vidio to gorivo, avion mozda jesi , je to da radi gustine goriva nema pumpe benzinca auta koja će kerozin progurati u motor, a i kad bi proslo nekim cudom dizne motora koje su obicno 0.8mm kod benzinca ne mogu raspršiti to gorivo u cilindar.
Evo da nešto naučiš pa možeš pisati na nekoj drugoj temi, većina automobila koji su išli na sjeveni pol ili oko arktika na ekspedicije su imali umjesto dizela upravo avionski kerozin, jer se na toj niskoj temperaturi dizel pretvara u želatin. I ta auta su uglavnom bile Toyote hillux sa žestoko modifikovanim i ubrizgavanjem, izmjenjenim i pojačanim pumpama, filterima goriva itd itd.
Imal dalje kakvih dilema, haj me i ti pitaj koje su boje kanisteri za gorivo ko i onaj lola odozgo :)
Tvoja prva recenica mi je rekla koliko nemas pojma o cemu pricas. Avionsko gorivo od 130 oktana se ne koristi za helikoptere i mlazne motore. Za helikoptere i mlazne avione se koristi kerozin. Avionsko gorivo od 130 oktana se koristi u klipnim avionskim motorima. 93. godine sam vozao auto po Tuzli i sipao iskljucivo to gorivo u benzinca. Prica o gustini veze nema sa realnoscu.
Evo ja cu te pitati...koje je boje avionsko gorivo od 130 oktana. Guglaj brzo.
PS.
Da naucis nesto...kerozin nema oktansku vrijednost.
Kerozin i avionsko gorivo od 130 oktana tj avionski benzin su totalno razlicite stvari.totalno
Imaš i lampu i grijalicu na kerozin, i gle čuda jedno je lampa na petrolej a drugo također koristi drugu vrstu kerozina a ne taj avionski.
A ja nigdje nisam spomenuo mlazni avion već samo avion, niti klipni niti mlazni već samo avion.
Druže počni čitati majka mu stara pet rečenica sam napisao i tebi se nije dalo pročitati do kraja.

dosta od mene :-D
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9905
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#35498 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Bosanac sa dna kace »

Nego, narode je'l aplikacija zeza?
Je'l fakat benzin na Energopetrolu u Kurta Schorka 2,61?
User avatar
Kiki_Musampa
Posts: 1605
Joined: 11/06/2011 07:36

#35499 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Kiki_Musampa »

Samo da prijavim da Ina vara s aplikacijom, tj. , na ultra uštedi umjesto da obračunavaju 0,09 kf popusta po litri,oni obračunavaju 0,05 kf. Pitao sam ih u čemu je problem,ali ne znaju.
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 9905
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

#35500 Re: NOVE CIJENE GORIVA

Post by Bosanac sa dna kace »

Kiki_Musampa wrote: 17/03/2024 09:57 Samo da prijavim da Ina vara s aplikacijom, tj. , na ultra uštedi umjesto da obračunavaju 0,09 kf popusta po litri,oni obračunavaju 0,05 kf. Pitao sam ih u čemu je problem,ali ne znaju.
Haman pa.prevara...
Post Reply