Dobro, gdje je najkvalitetnija 95 znaš liBitvin wrote: ↑13/03/2024 11:26 Oktanski broj samo određuje otpornost goriva detonantnom izgaranju, odnosno nekontrolisanom samozapaljenju - i ništa više. Oktanski broj, dakle, nije mjerilo kvaliteta goriva. Danas su 95, 98 i 100-oktanski benzini jednako čisti, a oni s višim oktanskim brojem namijenjeni su onim motorima za koje proizvođač preporučuje benzin s ’oktanskim brojem 98 ili višim', a to su prije svega turbomotori s vrlo visokim stepenom prednabijanja i visokom specifičnom snagom.
Znači 99% ti treba 95-ica i ništa nećeš postići sa skupljom 98-icom.
NOVE CIJENE GORIVA
Moderators: anex, _BataZiv_0809
-
- Posts: 22
- Joined: 22/01/2022 19:17
#35451 Re: benzin kvalitet
-
- Posts: 22
- Joined: 22/01/2022 19:17
-
- Posts: 249
- Joined: 08/02/2024 20:43
#35453 Re: benzin kvalitet
Znam da nisam nikad imao problema sa gorivom sa Energopetrola, Hife, Petrola, a je li neko u nečemu bolje od drugih to ne znam. To niko ne zna, a vjerovatno je sve isto. Jedino gdje gorivo duže stoji zbog lošeg prometa, kažu da to može da mu škodi.katastrofalan wrote: ↑13/03/2024 11:35Dobro, gdje je najkvalitetnija 95 znaš liBitvin wrote: ↑13/03/2024 11:26 Oktanski broj samo određuje otpornost goriva detonantnom izgaranju, odnosno nekontrolisanom samozapaljenju - i ništa više. Oktanski broj, dakle, nije mjerilo kvaliteta goriva. Danas su 95, 98 i 100-oktanski benzini jednako čisti, a oni s višim oktanskim brojem namijenjeni su onim motorima za koje proizvođač preporučuje benzin s ’oktanskim brojem 98 ili višim', a to su prije svega turbomotori s vrlo visokim stepenom prednabijanja i visokom specifičnom snagom.
Znači 99% ti treba 95-ica i ništa nećeš postići sa skupljom 98-icom.
Na primjer, možeš sipati na Energopetrolu na Čengić Vili ili na Hifi kod kružnog u Buća potoku i da ne sumnjaš u kvalitet.
- hopi
- Posts: 5707
- Joined: 05/03/2009 23:03
- Location: zemlja moja
#35454 Re: benzin kvalitet
98 je za 3 boda kvalitetniji od 95
I za 3KS bude jači motor
Elem, ima tema kvalitet goriva na punpama, nema potrebe 2 teme?
I za 3KS bude jači motor
Elem, ima tema kvalitet goriva na punpama, nema potrebe 2 teme?
-
- Posts: 979
- Joined: 28/09/2008 01:32
#35455 Re: benzin kvalitet
Prvo kvalitetnije gorivo sa većim oktanskim brojem je uvijek bolje, taj broj laički određuje stepen kompresije koji se moze postici u cilindru - veci broj, bolja kompresija, jaca eksplozija, vise snage, cistije izgaranje itd.
Pod broj dva, nas zakon ne poznaje 100 oktana gorivo vec 98, tako da svaka 98ica je ustvari 100 preimenovano jednostavno radi zakona.
Treće, povečanje snage se osjeti izmedju 95 i 98 odnosno 100 ali se ne osjeti na VW polu 1.6 od 88kw ali se itekako osjeti na V6 ili V8 , mašini sa 200 i kusur konja - na turbacima pogotovo jer ECU motora pomjeri tačku paljenja i kompenzira sve parametre.
Četvrto i konačno, Petrol najkvalitetnije gotivo pogotovo benzin.
I peto u formi pitanja, u ovom vremeno i prostoru ko postavlja ovakva pitanja na lokalnim forumima kad na youtube mozes dobiti 500 videa gdje se neko nasao da ovo sve istestira u realnom vremenu
Pod broj dva, nas zakon ne poznaje 100 oktana gorivo vec 98, tako da svaka 98ica je ustvari 100 preimenovano jednostavno radi zakona.
Treće, povečanje snage se osjeti izmedju 95 i 98 odnosno 100 ali se ne osjeti na VW polu 1.6 od 88kw ali se itekako osjeti na V6 ili V8 , mašini sa 200 i kusur konja - na turbacima pogotovo jer ECU motora pomjeri tačku paljenja i kompenzira sve parametre.
Četvrto i konačno, Petrol najkvalitetnije gotivo pogotovo benzin.
I peto u formi pitanja, u ovom vremeno i prostoru ko postavlja ovakva pitanja na lokalnim forumima kad na youtube mozes dobiti 500 videa gdje se neko nasao da ovo sve istestira u realnom vremenu
-
- Posts: 22
- Joined: 22/01/2022 19:17
-
- Posts: 22
- Joined: 22/01/2022 19:17
#35457 Re: benzin kvalitet
Sve u vezi mog pitanja je lokalnoredhat wrote: ↑13/03/2024 12:04 Prvo kvalitetnije gorivo sa većim oktanskim brojem je uvijek bolje, taj broj laički određuje stepen kompresije koji se moze postici u cilindru - veci broj, bolja kompresija, jaca eksplozija, vise snage, cistije izgaranje itd.
Pod broj dva, nas zakon ne poznaje 100 oktana gorivo vec 98, tako da svaka 98ica je ustvari 100 preimenovano jednostavno radi zakona.
Treće, povečanje snage se osjeti izmedju 95 i 98 odnosno 100 ali se ne osjeti na VW polu 1.6 od 88kw ali se itekako osjeti na V6 ili V8 , mašini sa 200 i kusur konja - na turbacima pogotovo jer ECU motora pomjeri tačku paljenja i kompenzira sve parametre.
Četvrto i konačno, Petrol najkvalitetnije gotivo pogotovo benzin.
I peto u formi pitanja, u ovom vremeno i prostoru ko postavlja ovakva pitanja na lokalnim forumima kad na youtube mozes dobiti 500 videa gdje se neko nasao da ovo sve istestira u realnom vremenu
hvala na odgovoru
- hopi
- Posts: 5707
- Joined: 05/03/2009 23:03
- Location: zemlja moja
#35458 Re: benzin kvalitet
Ne, nisam se mogao suzdržati
Morao sam morao
Ja kada ne bi na usta tj tastaturu onda bi na...
A forum je, bacimo koju pametnu koju šuplju i eto.
- mayab
- Posts: 27202
- Joined: 06/03/2008 13:00
- Location: SARAJEVO
#35459 Re: benzin kvalitet
Gledaj ,katastrofalan wrote: ↑13/03/2024 11:23 Mislio sam na kojoj pumpi smatrate da je najkvalitetnija 98ica
ako ti je auto fabrički proizvedeno-specificirano za 98 benzin , onda ima smisla "ganjati" 98smicu ,
jer tek tada sa tim gorivom postižeš punu deklarisanu snagu ,
naravno bez problema ide i na 95icu , ali sa nešto manje snage (teško da će se osjetiti)!
Ali, ako ti je auto specificirano za 95 benzin , točenjem 98mice ili čak 100 oktanskog , apsolutno ništa ne dobijaš na snazi
- HardCore
- Posts: 2379
- Joined: 17/05/2011 21:46
#35460 Re: benzin kvalitet
Nije istina ovo zadnje, dobije se na snazi 1%, imaju tesitranja na ytmayab wrote: ↑13/03/2024 12:40Gledaj ,katastrofalan wrote: ↑13/03/2024 11:23 Mislio sam na kojoj pumpi smatrate da je najkvalitetnija 98ica
ako ti je auto fabrički proizvedeno-specificirano za 98 benzin , onda ima smisla "ganjati" 98smicu ,
jer tek tada sa tim gorivom postižeš punu deklarisanu snagu ,
naravno bez problema ide i na 95icu , ali sa nešto manje snage (teško da će se osjetiti)!
Ali, ako ti je auto specificirano za 95 benzin , točenjem 98mice ili čak 100 oktanskog , apsolutno ništa ne dobijaš na snazi
-
- Posts: 5644
- Joined: 07/03/2012 00:09
#35461 Re: NOVE CIJENE GORIVA
Koristenje goriva koje je manje oktanske vrijednosti od one koja je propisana za odredjeno auto je stetno za motor jer dolazi do preuranjenih detonacija.
Koristenjem goriva vece oktanske vrijednosti od one koje je propisano se nece dobiti nikakva snaga. Taj osjecaj dobitka snage je samo iz razloga jer ono propisano slabije oktansko gorivo u biti nema tu vrijednost vec slabiju.
Na vecini vozila pise koje minimalno gorivo treba koristiti npr "MIN 98". To znaci da se ne smije koristiti 95-ica.
Koristenjem goriva vece oktanske vrijednosti od one koje je propisano se nece dobiti nikakva snaga. Taj osjecaj dobitka snage je samo iz razloga jer ono propisano slabije oktansko gorivo u biti nema tu vrijednost vec slabiju.
Na vecini vozila pise koje minimalno gorivo treba koristiti npr "MIN 98". To znaci da se ne smije koristiti 95-ica.
-
- Posts: 13015
- Joined: 10/06/2016 12:35
-
- Posts: 1533
- Joined: 20/08/2012 22:10
#35463 Re: benzin kvalitet
-
- Posts: 15669
- Joined: 13/05/2009 19:04
- Location: TK
#35464 Re: NOVE CIJENE GORIVA
I na obicnim autima manje snage,100-120 konja se osjeti da je auto responzivnije i daje neki makar lazni osjecaj da bolje ide. Mozda na testovima pokazuje neki mali napredak ali licni osjecaj je bolji ako se naspe 98ca. Ali to gorivo kod nas se slabo sipa,cijena mu je veca nego 95ca osjetno i stoji dugo u tankovima...tako da je to gorivo koje treba izbjegavati kod nas u svakom slucaju.
- Evolution_IV
- Posts: 13310
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
#35465 Re: benzin kvalitet
- Evolution_IV
- Posts: 13310
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
#35466 Re: NOVE CIJENE GORIVA
@zippoo87
samo STi daje bolje rezultate, jer je 2.5 turbo i podesi paljenje kad senzor detektuje vecu otpornost na detonaciju...
samo STi daje bolje rezultate, jer je 2.5 turbo i podesi paljenje kad senzor detektuje vecu otpornost na detonaciju...
-
- Posts: 203
- Joined: 25/01/2022 14:39
#35467 Re: NOVE CIJENE GORIVA
Ima li ijedna EP u Sarajevu plin, zadnja dva točenja na nekoliko sam skretao i ili je nestalo ili je u kvaru aparat
Nije moguće da sam toliko baksuz dva puta
Nije moguće da sam toliko baksuz dva puta
-
- Posts: 979
- Joined: 28/09/2008 01:32
#35468 Re: benzin kvalitet
Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.Evolution_IV wrote: ↑14/03/2024 18:38jel realno sta ljudi pisu
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.
Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:
https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol
"2.Why does it matter?
By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.
Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
-
- Posts: 15669
- Joined: 13/05/2009 19:04
- Location: TK
#35469 Re: benzin kvalitet
I ja iz iskustva kazem da sam osjetio razliku...sad matematicki kolika je ta razlika ,to se da diskutovati i racunati ali se osjeti drugaciji rad motora.redhat wrote: ↑14/03/2024 19:43Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.
Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:
https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol
"2.Why does it matter?
By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.
Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
Evo prije 10ak dana sam nasuo plin u Doboju na Neskovicu a inace sipam ovamo na lokalnim pumpama i drugaciji je rad motora na ovom plinu od Neskovica.Snaga i ostalo je isto...samo cekam da vidim koliko cu km preci sa ovim...imam osjecaj manje,jer vec sada lampice se pogasile a nisam presao ni 100 km sa nasutom kolicinom. Znaci rad motora ne radi isto ni na plinu,zavisno od kvaliteta.
Dakle,primjeti se razlika neka a kolika,manje bitno...jer ne mozes iz 100 konja dobiti 150 nikako sa drugim gorivom
-
- Posts: 979
- Joined: 28/09/2008 01:32
#35470 Re: benzin kvalitet
Petrol stanica Vraca ja u prosjeku pređem 20/30 do 50km više na rezervoaru benzina gradske vožnje nego recimo Energopetrol, ove divlje lokalne pumpe i pumpice izbjegavam ili ako bas ne mogu zaobici onda naspem samo da se dovučem kući.zippoo87 wrote: ↑14/03/2024 20:00I ja iz iskustva kazem da sam osjetio razliku...sad matematicki kolika je ta razlika ,to se da diskutovati i racunati ali se osjeti drugaciji rad motora.redhat wrote: ↑14/03/2024 19:43Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.
Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:
https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol
"2.Why does it matter?
By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.
Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."
Evo prije 10ak dana sam nasuo plin u Doboju na Neskovicu a inace sipam ovamo na lokalnim pumpama i drugaciji je rad motora na ovom plinu od Neskovica.Snaga i ostalo je isto...samo cekam da vidim koliko cu km preci sa ovim...imam osjecaj manje,jer vec sada lampice se pogasile a nisam presao ni 100 km sa nasutom kolicinom. Znaci rad motora ne radi isto ni na plinu,zavisno od kvaliteta.
Dakle,primjeti se razlika neka a kolika,manje bitno...jer ne mozes iz 100 konja dobiti 150 nikako sa drugim gorivom
Auto benzinac šestak atmosferac, VAG koncern a nije golf (moš mislit) preko 300 konjića, rezervoar 62l za ove znalce što prvu specijalu na moturu kroz auspuh rade da malo pogađaju
-
- Posts: 15669
- Joined: 13/05/2009 19:04
- Location: TK
#35471 Re: NOVE CIJENE GORIVA
Najgori plin koji sam u zivotu nasuo je bio na smetljistu zvanom "gilje gas",pumpa kod Sicke petlje prema Tuzli.
Sipao pun rezervoar uvijek i naspem i tu jednom,nestalo mi plina a tu bio najjeftiniji...kad na kraju ispade najskuplji,jer sam sa istom kolicinom presao 70-80 km manje
Inace sipam kod nas na lokalnim pumpama,nije im los plin...u zadnje vrijeme tamo gdje je jeftiniji a to je obicno Belamionix pumpa a sada cu malo testirati i kod Binga kakav je,vidim da su na ovoj novoj rebrendiranoj pumpi ubacili i plin.
Sipao pun rezervoar uvijek i naspem i tu jednom,nestalo mi plina a tu bio najjeftiniji...kad na kraju ispade najskuplji,jer sam sa istom kolicinom presao 70-80 km manje
Inace sipam kod nas na lokalnim pumpama,nije im los plin...u zadnje vrijeme tamo gdje je jeftiniji a to je obicno Belamionix pumpa a sada cu malo testirati i kod Binga kakav je,vidim da su na ovoj novoj rebrendiranoj pumpi ubacili i plin.
-
- Posts: 13015
- Joined: 10/06/2016 12:35
#35472 Re: NOVE CIJENE GORIVA
@redhat ne odgovori, kako ces u istom motoru dobit vecu kompresiju gorivom drugacijeg oktanskog broja?
- Evolution_IV
- Posts: 13310
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
-
- Posts: 979
- Joined: 28/09/2008 01:32
-
- Posts: 13015
- Joined: 10/06/2016 12:35
#35475 Re: NOVE CIJENE GORIVA
Jest, osim sto je compression ratio, sto si boldao, fiksan za konstrukciju motora i ovo napisano se odnosi na razlicite motore. E sad, zanima me kako ti mislis komprimovat istu kolicinu goriva vise ili manje u zavisnosti od oktanskog broja?